Connect with us

Administratie

Municipalitatea botoșăneană începe distribuirea pachetelor cu produse alimentare

Publicat

Publicitate

Începând cu 16 noiembrie 2022, municipalitatea botoșăneană va distribui pachetele cu ajutoare alimentare, acordate în cadrul Programului Operațional Ajutorarea Persoanelor Defavorizate (POAD) 2022.

Pachetele cu ajutoare alimentare vor fi distribuite după un calendar stabilit de conducerea Direcției de Asistență Socială din cadrul Primăriei Botoșani, instituție care implementează acest program. Beneficiarii acestor produse au fost stabiliți prin Ordonanța de Urgență 84 din 2020, pentru stabilirea unor măsuri necesare în vederea implementării Programului Operaţional Ajutorarea Persoanelor Defavorizate.

În intervalul 16 noiembrie – 7 decembrie, ajutoarele alimentare vor fi distribuite următoarelor persoane:

  • Persoane singure și familii beneficiare de venit minim garantat potrivit Legii 416 din 2001 (categorii de persoane stabilite conform articolului 3, alineat (1), litera a), din OUG 84 din 2020)
  • Familii beneficiare de alocație pentru susținerea familiei, potrivit Legii 277 din 2010 (categorii de persoane stabilite conform articolui 3, alineat (1), litera b), din OUG 84 din 2020)

Începând cu data de 8 decembrie 2022, stocul disponibil va fi distribuit persoanelor cu handicap grav și accentuat, adulți și copii (categorii de persoane stabilite conform art.3, alineat (1), lit c) din OUG nr.84 din 2020, în ordinea prezentării acestora după principiul “primul venit – primul servit”.

„Îi rugăm pe beneficiarii acestui program să respecte calendarul de distribuire a produselor alimentare. În același timp, îi asigurăm că toți colegii noștri au toată disponibilitatea de a asigura derularea acestui program în cele mai bune condiții”, a declarat viceprimarul Liviu Toma.

Produsele vor fi ridicate de către titulari sau reprezentanții legali ai acestora, în baza actelor de identitate (originale), valabile la data distribuirii, conform programării de mai sus, de luni până vineri, între orele 9:00 – 17:00, de la depozitul din incinta SC EPSILON OMICRON PULSAR SRL Botoșani, din strada I.C. Brătianu, nr.112.

Publicitate

În cazul persoanelor cu handicap grav și accentuat, ridicarea produselor se va face pe baza actului de identitate și a certificatului de încadrare în grad de handicap (originale și copii), valabile la data distribuirii.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Care sunt datele angajaților ce vor fi completate în REGES-Online, sistemul care va înlocui Revisal. Regulile de utilizare

Publicat

Publicitate

REGES-Online, noul registru general de evidență a salariaților care înlocuiește Revisal, devine obligatoriu pentru toți angajatorii. Platforma online permite gestionarea digitală a contractelor de muncă și este accesibilă și angajaților, scrie alba24.ro

Hotărârea de Guvern nr. 295 privind Registrul general de evidență a salariaților – REGES-Online, a fost publicată în Monitorul Oficial pe 31 martie. Documentul stabilește înlocuirea aplicației Revisal cu un nou sistem electronic, denumit REGES (sau REGES-Online). Noul portal digital va asigura gestionarea electronică a contractelor individuale de muncă de către angajatori și prestatori autorizați, printr-o platformă digitală gestionată de Inspecția Muncii.

Regulile de utilizare REGES-Online

REGES-Online (Registrul general de evidență a salariaților online) este o platformă informatică destinată completării, transmiterii, gestionării, consultării și procesării datelor referitoare la elementele contractului individual de muncă.

Pentru persoanele care urmează să desfășoare activitate în baza unui contract individual de muncă, încheiat potrivit prevederilor Legii nr. 53/2003 – Codul muncii, angajatorii persoane fizice sau juridice de drept privat, instituții/autorități publice/alte entități juridice sau misiunile diplomatice, oficiile consulare ale altor state în România, etc., completează și transmit în REGES anumite date, cel târziu în ziua anterioară începerii activității de către aceste persoane.

Angajatorii au obligația să completeze datele în REGES în ordinea cronologică a încheierii, modificării, suspendării și încetării contractului individual de muncă.

Dreptul și obligația privind completarea și transmiterea datelor în REGES sunt exclusiv ale angajatorului.

Publicitate

Angajatorii au obligația de a completa și de a transmite datele în Registru cel târziu în ziua anterioară începerii activității de către primul salariat. De asemenea, angajatorii au obligația de a întocmi un dosar personal pentru fiecare dintre salariații încadrați cu contract individual de muncă, de a-l păstra în bune condiții la sediul angajatorului sau, după caz, la sediul secundar, dacă este delegată competența încadrării personalului prin încheierea de contracte individuale de muncă, precum și de a-l prezenta inspectorilor de muncă, la solicitarea acestora.

Dosarul personal al salariatului cuprinde cel puțin următoarele documente: actele necesare angajării, contractul individual de muncă, actele adiționale și celelalte acte referitoare la modificarea, suspendarea și încetarea contractului individual de muncă, acte de studii/certificate de calificare, precum și orice alte documente care certifică legalitatea și corectitudinea
completării în Registru.

Nerespectarea termenelor și reglemetărilor poate atrage amenzi de până la 20.000 lei.

Care sunt datele angajaților ce vor fi completate în REGES-Online

Angajatorii completează și transmit în REGES următoarele date, fără a avea caracter limitativ:

a) datele de identificare ale angajatorului, cum ar fi: denumirea, codul unic de identificare – CUI, codul de identificare fiscală – CIF, sediul social, numele și prenumele reprezentantului legal – pentru persoanele juridice, respectiv: numele, prenumele, codul numeric personal – CNP, domiciliul – pentru persoanele fizice;

b) datele de identificare ale salariaților, cum ar fi: numele, prenumele, codul numeric personal – CNP, numărul de identificare fiscală – NIF, cetățenia și țara de proveniență – Uniunea Europeană – UE, din afara Uniunii Europene, Spațiul Economic European – SEE;

c) pentru persoanele cu dizabilități, gradul, tipul de handicap și durata certificatului de încadrare în grad și tip de handicap;

d) data încheierii contractului individual de muncă, numărul acestuia și data începerii activității;

e) funcția/ocupația, conform specificației Clasificării ocupațiilor din România sau altor acte normative;

f) tipul contractului individual de muncă;

g) durata contractului individual de muncă, respectiv nedeterminată/determinată;

h) locul de muncă, respectiv fix sau mobil;

i) durata timpului de muncă și repartizarea acestuia;

j) salariul de bază lunar brut, indemnizațiile, sporurile, precum și alte adaosuri, astfel cum sunt prevăzute în contractul individual de muncă sau, după caz, în contractul colectiv de muncă;

k) datele de identificare ale utilizatorului, în cazul contractelor de muncă temporară;

l) data transferului, precum și datele de identificare ale angajatorului la care se face transferul în condițiile legii;

m) data la care începe și data la care încetează detașarea, precum și datele de identificare ale angajatorului la care se face detașarea;

n) data la care începe și data la care încetează detașarea transnațională, definită la art. 2 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 16/2017 privind detașarea salariaților în cadrul prestării de servicii transnaționale, cu modificările și completările ulterioare, statul în care urmează să se realizeze detașarea transnațională, denumirea beneficiarului/utilizatorului la care urmează să presteze activitatea salariatul detașat, precum și natura acestei activități;

o) data la care începe și data la care încetează detașarea pe teritoriul unui stat care nu este membru al Uniunii Europene sau al Spațiului Economic European, statul în care urmează să se realizeze detașarea, denumirea beneficiarului/utilizatorului la care urmează să presteze activitatea salariatul detașat, precum și natura acestei activități;

p) perioada, cauzele de suspendare și data încetării suspendării contractului individual de muncă;

q) data și temeiul legal al încetării contractului individual de muncă.

Transmiterea datelor în REGES

Transmiterea în REGES a datelor prevăzute se face după cum urmează:

a) datele prevăzute la lit. a) – k) se transmit cel târziu în ziua anterioară începerii activității pentru fiecare persoană care urmează să se afle într-un raport de muncă cu angajatorul;

b) datele prevăzute la lit. l) se transmit în termen de 5 zile lucrătoare de la data transferului, respectiv de la data preluării prin transfer;

c) datele prevăzute la lit. m) se transmit cel târziu în ziua anterioară datei de începere/încetare a detașării salariatului;

d) datele prevăzute la lit. n) și o) se transmit cel târziu în ziua anterioară datei de începere/încetare a detașării salariatului pe teritoriul altui stat;

e) datele prevăzute la lit. p) se transmit cel târziu în ziua anterioară datei suspendării/datei încetării suspendării, cu excepția cazurilor de suspendare în baza certificatelor medicale, când transmiterea în Registru se face în termen de 3 zile lucrătoare de la data înregistrării la angajator a certificatului de concediu medical, a absențelor nemotivate, precum și a situațiilor de suspendare în caz de forță majoră, când transmiterea în Registru se face în termen de 3 zile lucrătoare de la data suspendării;

f) datele prevăzute la lit. q) se transmit cel târziu la data încetării contractului individual de muncă/la data luării la cunoștință a evenimentului ce a determinat, în condițiile legii, încetarea contractului individual de muncă.

Citeste mai mult

Eveniment

Reglementări mai clare privind parcările publice și private. Propunere pentru modificarea Codului Rutier

Publicat

Publicitate

O nouă inițiativă legislativă depusă la Senat propune modificarea Codului Rutier pentru a introduce reglementări mai clare privind parcările publice și private. Proiectul de lege urmărește să stabilească norme stricte privind utilizarea, amenajarea și gestionarea locurilor de parcare, atât în spațiile publice, cât și în cele private cu acces public, relatează alba24.ro.

Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea art.63, alin.(4) și a art.65 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice a fost înregistrată la Senat pentru dezbatere pe 31 martie.

Proiectul a fost inițiat de parlamentari de la PNL, între care deputatul de Alba, Florin Roman.

Potrivit inițiatorilor, ținând cont de faptul că numărul autovehiculelor crește exponențial, în contextul unei urbanizări care se derulează la fel de repede, fluxul cu care autoritățile sunt nevoite să administreze eficient spațiile de parcare devine unul rapid și îngrijorător. În aceste circumstanțe, un anumit loc de parcare public sau privat (un spațiu specific amenajat și marcat pentru acest scop) este permis să fie folosit prin lăsarea autovehiculului nesupravegheat, pentru un timp mai îndelungat.

Din punct de vedere juridic, parcarea publică este definită ca fiind „spațiul destinat staționării temporare a vehiculelor, situată pe domeniul public sau într-o zonă special amenajată, accesibilă tuturor. Aceasta este gestionată și reglementată de administrația publică locală sau de alte entități autorizate”.

Prin OUG 195/2002 autoritățile publice locale au responsabilitatea de a reglementa parcările publice pe care acestea le au în administrare. Totodată, ordonanța definește și stabilește o serie de reguli în ceea ce privește oprirea, staționarea și parcarea pe drumurile publice.

Publicitate

Parcările private, în România, nu sunt reglementate printr-o singură lege. Legislaţia relevantă care face referire la dreptul de proprietate şi utilizarea terenurilor private, inclusiv parcările, este împărtăşită atât de Codu] Civil cât şi de Legea nr. 196/2018 privînd înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea aşociaţiilor de proprietari şi administrarea condominiilor.

Proprietatea este definită de Codul civil dreptul de a poseda, folosi şi dispune de un bun în mod exclusiv şi absolut, în limitele legii. Proprietarul unei parcări private are dreptul de a desemna cine poate folosi acea locaţie şi sub ce condiţii. Prin urmare, un proprietar poate include reguli şi regulamente pentru o parcare privată care poate include o interdicţie de utilizare sau fixarea unor tarife. Dacă o proprietate privată, cum ar fi o parcare, este ocupată împotriva voinţei sale, proprietarul poate solicita evacuarea persoanelor în mod legal.

Parcările publice și private, reglementate în Codul rutier

Proiectul înregistrat la Senat prevede modificarea și completarea OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice.

„Parcarea publică este un spaţiu destinat staţionării temporare a vehiculelor, situată pe domeniul public sau într-o zonă special amenajată, accesibilă tuturor. Aceasta este gestionată şi reglementată de administrația publică locală sau de alte entități autorizate.

De asemenea, cazurile și condițiile în care oprirea, staționarea sau parcarea pe drumul public este permisă se stabilesc prin regulament, în conformitate cu prevederile OUG 195/2002.

Regulile se aplică și parcărilor private.

Citeste mai mult

Eveniment

Lângă noi: 21 de percheziții într-un dosar privind introducerea ilegală în țară a unor arme de vânătoare, la Suceava

Publicat

Publicitate

Polițiștii Serviciului Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Suceava efectuează, miercuri, 21 de percheziții domiciliare la persoane din mai multe localități din mediul rural cercetate pentru nerespectarea regimului armelor și munițiilor.

Potrivit IPJ, perchezițiile se desfășoară într-un dosar complex, sub coordonarea Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Suceava, privind arme de vânătoare introduse ilegal în țară și utilizate pentru acte de braconaj, în perioada 2024 – 2025.

 

Foto: IPJ Suceava


 

Publicitate

Activitățile beneficiază de sprijinul polițiștilor Serviciului de Investigare a Criminalității Economice, Serviciului Ordine Publică, Serviciului Investigații Criminale și Serviciului Criminalistic din cadrul IPJ Suceava, precum și de sprijinul polițiștilor din cadrul serviciilor arme, explozivi și substanțe periculoase Iași, Bacău, Neamț, Bistrița, Maramureș și Serviciului pentru Intervenții și Acțiuni Speciale.

La acțiunea de amploare participă polițiști suceveni și din județele limitrofe, sprijiniți de grupe cu luptători din cadrul Serviciului pentru Acțiuni Speciale. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

Botoșani: Constructor desemnat pentru Linia Electrică Aeriană de 400 KV care va traversa sudul județului

Publicat

Publicitate

Proiectul construirii Liniei Electrice Aeriene (LEA) de 400 kV Suceava – Bălți, care va traversa sudul județului nostru, a intrat în linie dreaptă. După trei luni de la stabilirea ofertei câștigătoare, comisia de achiziție din cadrul CNTEE „Transelectrica” a semnat contractul pentru proiectarea și execuția acestei linii de interconectare a sistemului energetic național cu cel din Republica Moldova.

„Realizarea LEA 400 kV Suceava – Bălți, care va traversa sudul județului, este un proiect foarte important pentru Botoșani. La începutul lunii trecute am solicitat Secretarului General al Guvernului și ministrului Energiei detalii despre acest proiect major care poate contribui la dezvoltarea județului, iar vestea bună vine de la Transelectrica și, anume, semnarea contractului pentru proiectarea și execuția acestei linii de interconectare”, a declarat senatorul Doina Federovici, președintele PSD Botoșani.

Oferta declarată câștigătoare aparține asocierii conduse de firma Electromontaj și se ridică la aproximativ 35 de milioane de euro, fără TVA.

Durata de realizare a contractului este de 52 luni de la data de emitere a ordinului administrativ de începere a activităţii de proiectare. 16 luni sunt alocate proiectării și obținerii autorizațiilor necesare, iar 36 de luni pentru execuția lucrărilor.

Proiectul LEA 400 kV Suceava – Bălți, care va fi realizat din bugetul CNTEE „Transelectrica”, constă în construirea liniei propriu-zise, cu o lungime totală de 142 km, între cele două localități, dintre care 93 km pe teritoriul României (302 stâlpi metalici în România, 157 în Republica Moldova), a unei celule de linie de 400 kV în stația de la Suceava și unei stații de sistem de 400/330kV Bălţi, în Republica Moldova, lângă stația existentă Bălți.

În Planul de Dezvoltare a Rețelelor Electrice de Transport pentru perioada 2024–2033, CNTEE „Transelectrica” a prevăzut o analiză pentru „realizarea unei stații în zona Botoșani pentru racordarea centralelor electrice din surse regenerabile”.

Publicitate

Comunicat de presă

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending