Connect with us

Eveniment

Modificări la serviciul de urgență 112: Noi prevederi privind localizarea apelanților și utilizarea din zonele fără semnal

Publicat

Publicitate

ANCOM a lansat în consultare publică un proiect privind accesul la serviciile de urgență 112. Modificările prevăd actualizarea bazelor de date pentru a permite localizarea apelantului, dar și asigurarea accesului la serviciile de urgență din zonele în care un oprator de telefonie nu are semnal. De asemenea sunt prevăzute și noi facilități pentru persoanele cu dizabilități.

Potrivit unui comunicat al ANCOM, pentru ca utilizatorii finali care apelează 112 să beneficieze de ajutor în timp util de la agențiile specializate de intervenție (Poliție, Ambulanță, Pompieri etc.) este necesară o localizare cât mai exactă a acestora, fapt ce necesită actualizarea permanentă a bazelor de date care conțin informația de localizare primară.

Conform proiectului, se propune ca bazele de date care conțin informația de localizare primară să fie actualizate permanent de către fiecare furnizor de reţele publice mobile de comunicații electronice, printr-un canal de date securizat, de îndată ce apar modificări ale informaţiilor conținute, susceptibile de a prejudicia procesul de localizare.

Modificări propuse

Pentru ca utilizatorii finali care apelează 112 să beneficieze de ajutor în timp util de la agențiile specializate de intervenție (Poliție, Ambulanță, Pompieri etc.), este necesară o localizare cât mai exactă a acestora, fapt ce necesită actualizarea permanentă a bazelor de date care conțin informația de localizare primară. Astfel, se propune ca bazele de date care conțin informația de localizare primară să fie actualizate permanent de către fiecare furnizor de reţele publice mobile de comunicații electronice, printr-un canal de date securizat, de îndată ce apar modificări ale informaţiilor conținute, susceptibile de a prejudicia procesul de localizare.

Totodată, în cazul furnizorilor care oferă servicii de tip voce peste Wi-Fi, modificările impun transmiterea către serviciul de urgenţă 112 a apelurilor iniţiate pe o conexiune de date dintr-o altă reţea de comunicaţii electronice, în cazul în care apelantul se află într-o zonă fără semnal, în oricare din reţelele publice de comunicații electronice mobil.

Accesul la serviciile de urgență din „roaming național” și de la numerele independente de locație

Totodată, proiectul propus de ANCOM abordează și cazurile în care serviciul de urgență 112 este apelat prin „roaming național”, prevăzând în acest caz transmiterea identificatorului unic al apelantului, utilizat atât pentru identificarea persoanei în cauză, cât și în procesul de localizare a acesteia. În acest sens se va utiliza identificatorul unic IMSI – International Mobile Subscriber Identity.

Publicitate

În situaţia utilizării unor servicii independente de locaţie, furnizorii de astfel de servicii vor pune la dispoziția abonaților o modalitate electronică rapidă și gratuită, de actualizare a informației de localizare, informându-și, de asemenea, abonaţii, lunar (de ex. prin intermediul facturii, email, SMS), cu privire la beneficiile completării și actualizării informaţiilor de localizare în cazul apelării 112, luând totodată toate măsurile pentru obținerea unei confirmări din partea acestora cu privire la recepționarea acestor informări.

Tot pentru asigurarea disponibilității informațiilor de localizare, s-a introdus o prevedere prin care activarea serviciului independent de locație se va realiza doar după ce abonatul pune la dispoziția furnizorului informațiile de localizare.

Accesul utilizatorilor cu dizabilități la serviciile de urgență

Pentru asigurarea accesului persoanelor cu dizabilități la serviciul de urgență 112, furnizorii de servicii de comunicaţii interpersonale bazate pe numere destinate publicului au obligația de a asigura originarea și transmiterea către centrul unic pentru apeluri de urgență a comunicațiilor de urgență realizate prin intermediul serviciului de conversație totală de către utilizatorii finali cu dizabilități de auz și/sau de vorbire sau cu afecțiuni auditive și/sau tulburări de vorbire dovedite de un document medical, inclusiv în cazurile în care acești utilizatori se află în roaming pe teritoriul României.

Procesul de consultare publică

Proiectul de decizie pentru modificarea și completarea Deciziei președintelui Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații  nr. 1023/2008 privind realizarea comunicaţiilor către Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenţă poate fi consultat aici, persoanele interesate fiind invitate să formuleze şi să transmită observaţii şi propuneri până la data de 02.09.2022, pe adresa sediului central al ANCOM (Str. Delea Nouă nr. 2, sector 3, Bucureşti), prin intermediul Registraturii online sau prin intermediul direcţiilor regionale ale Autorităţii. Observaţiile pot fi transmise şi prin fax la numărul +40 372 845 402 sau prin e-mail pe adresa consultare@ancom.ro.

Documentele pot fi consultate mai jos:

AICI: Expunere_de_motive_proiect_de_modificare_decizia_1023_20081661255731

AICI: Proiect_de_Decizie_privind_modificarea_si_completarea_Deciziei_nr1661255731

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

 

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Angajatorii, îndemnați să se înroleze din timp în platforma digitală REGES-ONLINE

Publicat

Publicitate

Angajatorii, îndemnați să se înroleze din timp în platforma digitală REGES-ONLINE
Inspectoratul Teritorial de Muncă Botoșani informează angajatorii că, începând cu data de 1 ianuarie 2026, evidența salariaților se va realiza exclusiv prin intermediul platformei digitale REGES-ONLINE. Aplicația REVISAL nu va mai fi disponibilă după această dată.

Reprezentanții instituției recomandă tuturor angajatorilor să parcurgă din timp pașii necesari pentru înrolarea în noul sistem, pentru a evita eventuale dificultăți tehnice sau sancțiuni odată cu trecerea la utilizarea exclusivă a platformei REGES-ONLINE.

„Este important ca fiecare angajator să se asigure că a efectuat înregistrarea în REGES-ONLINE înainte de termenul limită, pentru a evita blocaje și întârzieri în transmiterea datelor privind raporturile de muncă”, precizează reprezentanții ITM Botoșani.

Modalitatea de înregistrare

Înregistrarea în platformă se realizează direct din browser, fără a fi necesară instalarea unei aplicații locale, prin accesarea adresei:
https://reges.inspectiamuncii.ro/

Autentificarea se poate efectua fie prin intermediul unui cont creat în platforma RoEID, fie utilizând o semnătură digitală calificată, similară celei folosite pentru accesarea serviciilor electronice ale ANAF.

Publicitate

Datele existente în aplicația REVISAL au fost deja migrate automat în sistemul REGES-ONLINE, astfel încât angajatorii nu trebuie să întreprindă acțiuni suplimentare în acest sens.

Până la data de 31 decembrie 2025, angajatorii trebuie să se asigure că au completat în REGES-ONLINE toate elementele contractelor de muncă active care nu sunt deja preluate din REVISAL.

Pentru a sprijini angajatorii în procesul de înrolare și utilizare a platformei, Inspecția Muncii a pus la dispoziție materiale de instruire și ghiduri video, disponibile pe canalul oficial YouTube al instituției:

Tutoriale video: https://www.youtube.com/playlist?list=PLpqSMiGqy3ZFAijRX02yGo59sE9aNZf1o
Înregistrările ședințelor de instruire: https://www.youtube.com/watch?v=JrMEizVJGKI&list=PLpqSMiGqy3ZGZbyXWaIbFDfUH246ZjY-l

Sancțiuni

Neîndeplinirea obligațiilor legale privind înregistrarea și completarea datelor în REGES-ONLINE poate atrage sancțiuni, conform prevederilor Hotărârii de Guvern nr. 295/2025.

„Mulțumim angajatorilor care s-au înregistrat deja în platformă și îi încurajăm să disemineze informația și către alți angajatori care nu au finalizat încă acest proces”, transmite Inspectoratul Teritorial de Muncă Botoșani.

Citeste mai mult

Eveniment

Tânăr de 19 ani, din Corni, depistat la volanul unui autoturism neînmatriculat

Publicat

Publicitate

Miercuri, polițiștii din cadrul Secției de Poliție Rurală nr. 1 Botoșani au oprit pentru control, pe drumul județean DJ 208 H, în comuna Corni, un autoturism condus de un tânăr de 19 ani, din aceeași localitate.

În urma verificărilor efectuate, polițiștii au constatat că vehiculul condus nu era înmatriculat în circulație, motiv pentru care s-a întocmit dosar penal sub aspectul comiterii infracțiunii de punere în circulație sau conducere a unui vehicul neînmatriculat, faptă prevăzută și sancționată de art. 334 alin. (1) din Codul Penal.

Cercetările continuă în vederea stabilirii tuturor împrejurărilor în care a fost comisă fapta.

Citeste mai mult

Eveniment

Acțiune pentru siguranța tinerilor cu prilejul evenimentului „Toamna Bobocilor ”

Publicat

Publicitate

În noaptea de 12 spre 13 noiembrie 2025, polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Botoșani cu sprijinul jandarmilor au desfăşurat o acțiune pentru prevenirea infracțiunilor stradale, a creșterii vizibilității elementului polițienesc și a descurajării comiterii de fapte antisociale în zona cluburilor, barurilor și discotecilor de pe raza municipiului Botoșani, cu prilejul evenimentului ,,Toamna Bobocilor”.

 

Activitățile s-au desfășurat în intervalul orar 17:00–02:00, prilej cu care au fost legitimate peste 80 de persoane și controlate 43 de autovehicule, iar în urma neregulilor constatate au fost aplicate 36 de sancțiuni contravenționale, în valoare de peste 4.000 de lei.

 

Cele mai multe dintre sancțiuni au fost aplicate pentru abateri la regimul rutier și pentru nerespectarea normelor de conviețuire socială.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Acțiune a polițiștilor rutieri din municipiul Botoșani pentru siguranța pietonilor

Publicat

Publicitate

Miercuri, polițiștii din cadrul Biroului Rutier cu sprijinul celor de ordine publică, au organizat o acțiune pe linia prevenirii și constatării încălcărilor legislației rutiere de către pietoni și combaterea neacordării de prioritate pietonilor care au acest drept, fapte ce reprezintă principalele cauze generatoare de accidente rutiere grave pe raza municipiului Botoșani.

 

În cadrul activităților desfășurate au fost legitimate peste 40 de persoane și controlate 20 de autoturisme, iar în urma neregulilor constatate au fost aplicate peste 21 de sancțiuni contravenționale, în valoare de aproximativ 3.000 de lei.

 

Dintre acestea 6 sancțiuni au fost aplicate pentru abateri ale pietonilor.

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending