Connect with us

Eveniment

Modificări la serviciul de urgență 112: Noi prevederi privind localizarea apelanților și utilizarea din zonele fără semnal

Publicat

Publicitate

ANCOM a lansat în consultare publică un proiect privind accesul la serviciile de urgență 112. Modificările prevăd actualizarea bazelor de date pentru a permite localizarea apelantului, dar și asigurarea accesului la serviciile de urgență din zonele în care un oprator de telefonie nu are semnal. De asemenea sunt prevăzute și noi facilități pentru persoanele cu dizabilități.

Potrivit unui comunicat al ANCOM, pentru ca utilizatorii finali care apelează 112 să beneficieze de ajutor în timp util de la agențiile specializate de intervenție (Poliție, Ambulanță, Pompieri etc.) este necesară o localizare cât mai exactă a acestora, fapt ce necesită actualizarea permanentă a bazelor de date care conțin informația de localizare primară.

Conform proiectului, se propune ca bazele de date care conțin informația de localizare primară să fie actualizate permanent de către fiecare furnizor de reţele publice mobile de comunicații electronice, printr-un canal de date securizat, de îndată ce apar modificări ale informaţiilor conținute, susceptibile de a prejudicia procesul de localizare.

Modificări propuse

Pentru ca utilizatorii finali care apelează 112 să beneficieze de ajutor în timp util de la agențiile specializate de intervenție (Poliție, Ambulanță, Pompieri etc.), este necesară o localizare cât mai exactă a acestora, fapt ce necesită actualizarea permanentă a bazelor de date care conțin informația de localizare primară. Astfel, se propune ca bazele de date care conțin informația de localizare primară să fie actualizate permanent de către fiecare furnizor de reţele publice mobile de comunicații electronice, printr-un canal de date securizat, de îndată ce apar modificări ale informaţiilor conținute, susceptibile de a prejudicia procesul de localizare.

Totodată, în cazul furnizorilor care oferă servicii de tip voce peste Wi-Fi, modificările impun transmiterea către serviciul de urgenţă 112 a apelurilor iniţiate pe o conexiune de date dintr-o altă reţea de comunicaţii electronice, în cazul în care apelantul se află într-o zonă fără semnal, în oricare din reţelele publice de comunicații electronice mobil.

Accesul la serviciile de urgență din „roaming național” și de la numerele independente de locație

Totodată, proiectul propus de ANCOM abordează și cazurile în care serviciul de urgență 112 este apelat prin „roaming național”, prevăzând în acest caz transmiterea identificatorului unic al apelantului, utilizat atât pentru identificarea persoanei în cauză, cât și în procesul de localizare a acesteia. În acest sens se va utiliza identificatorul unic IMSI – International Mobile Subscriber Identity.

Publicitate

În situaţia utilizării unor servicii independente de locaţie, furnizorii de astfel de servicii vor pune la dispoziția abonaților o modalitate electronică rapidă și gratuită, de actualizare a informației de localizare, informându-și, de asemenea, abonaţii, lunar (de ex. prin intermediul facturii, email, SMS), cu privire la beneficiile completării și actualizării informaţiilor de localizare în cazul apelării 112, luând totodată toate măsurile pentru obținerea unei confirmări din partea acestora cu privire la recepționarea acestor informări.

Tot pentru asigurarea disponibilității informațiilor de localizare, s-a introdus o prevedere prin care activarea serviciului independent de locație se va realiza doar după ce abonatul pune la dispoziția furnizorului informațiile de localizare.

Accesul utilizatorilor cu dizabilități la serviciile de urgență

Pentru asigurarea accesului persoanelor cu dizabilități la serviciul de urgență 112, furnizorii de servicii de comunicaţii interpersonale bazate pe numere destinate publicului au obligația de a asigura originarea și transmiterea către centrul unic pentru apeluri de urgență a comunicațiilor de urgență realizate prin intermediul serviciului de conversație totală de către utilizatorii finali cu dizabilități de auz și/sau de vorbire sau cu afecțiuni auditive și/sau tulburări de vorbire dovedite de un document medical, inclusiv în cazurile în care acești utilizatori se află în roaming pe teritoriul României.

Procesul de consultare publică

Proiectul de decizie pentru modificarea și completarea Deciziei președintelui Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații  nr. 1023/2008 privind realizarea comunicaţiilor către Sistemul naţional unic pentru apeluri de urgenţă poate fi consultat aici, persoanele interesate fiind invitate să formuleze şi să transmită observaţii şi propuneri până la data de 02.09.2022, pe adresa sediului central al ANCOM (Str. Delea Nouă nr. 2, sector 3, Bucureşti), prin intermediul Registraturii online sau prin intermediul direcţiilor regionale ale Autorităţii. Observaţiile pot fi transmise şi prin fax la numărul +40 372 845 402 sau prin e-mail pe adresa consultare@ancom.ro.

Documentele pot fi consultate mai jos:

AICI: Expunere_de_motive_proiect_de_modificare_decizia_1023_20081661255731

AICI: Proiect_de_Decizie_privind_modificarea_si_completarea_Deciziei_nr1661255731

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

 

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Șofer băut scos din trafic de polițiști, la Călărași

Publicat

Publicitate

Vineri, polițiștii din Hlipiceni au oprit pentru control, pe drumul județean DJ 282H, în comuna Călărași, un autoturism condus de un tânăr, de 33 de ani, din județul Iași.

 

Întrucât emana halenă alcoolică, a fost testat cu aparatul etilotest, valoarea rezultată fiind de 0,71 mg/l alcool pur în aerul expirat. Ulterior, acesta a fost condus la o unitate spitalicească pentru recoltarea de probe biologice de sânge, în vederea stabilirii alcoolemiei.

 

Cercetările sunt continuate sub aspectul comiterii infracțiunii de conducere sub influența alcoolului.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Dosar penal pentru un bărbat de 46 de ani, din Gorbănești

Publicat

Publicitate

Joi, polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Botoșani – Biroul Rutier au oprit pentru control, pe Calea Națională din municipiul Botoșani, un autoturism condus de un bărbat, de 46 de ani, din comuna Gorbănești.

 

În urma verificărilor efectuate s-a stabili faptul că autoturismul pe care îl conducea avea autorizația provizorie de circulație expirată.

 

Polițiștii continuă cercetările pentru săvârșirea infracțiunii de punere în circulație a unui autovehicul neînmatriculat.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Acțiune pentru prevenirea infracțiunilor stradale, la Dorohoi

Publicat

Publicitate

Joi, polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Dorohoi împreună cu cei din cadrul Secțiilor de Poliție Rurală nr. 5 Mihăileni, nr. 6 Pomârla și nr. 4 Dorohoi au organizat o acțiune pentru menținerea ordinii publice, prevenirea și combaterea infracțiunilor stradale, pe raza localității Dorohoi.

 

În cadrul activităților desfășurate, au fost legitimate peste 40 de persoane și controlate 26 de autovehicule, iar în urma neregulilor constatate au fost aplicate 18 sancțiuni contravenționale, în valoare de peste 6.000 de lei.

 

Dintre sancțiuni, două au fost aplicate pentru nerespectarea normelor de conviețuire socială.

 

Publicitate

La activități am beneficiat și de sprijinul jandarmilor.

Citeste mai mult

Eveniment

Muncă nedeclarată și probleme de siguranță, descoperite în depozitele și firmele de curierat din Botoșani

Publicat

Publicitate

Inspectoratul Teritorial de Muncă Botoșani a desfășurat, la sfârșitul lunii noiembrie, o amplă acțiune de control în rândul firmelor care se ocupă de depozitare și manipularea mărfurilor, inclusiv în sectorul de curierat. Timp de cinci zile, inspectorii au verificat modul în care angajații sunt înregistrați și dacă aceștia lucrează în condiții sigure.

Două persoane găsite la lucru fără forme legale

În ceea ce privește respectarea legislației muncii, echipele de control au descoperit două persoane care munceau fără să aibă contractele înregistrate, situații care se încadrează la muncă nedeclarată. Angajatorul a fost amendat cu 40.000 de lei.

Inspectorii au întâlnit și alte probleme, printre care lipsa evidenței corecte a orelor de lucru sau nerespectarea zilelor de repaus săptămânal. Aceste nereguli îi pot priva pe angajați de drepturi importante, precum plata orelor suplimentare sau zilele libere prevăzute de lege.

Toate firmele verificate au avut probleme la capitolul siguranță

În ceea ce privește siguranța la locul de muncă, toate cele cinci firme controlate au fost sancționate. Inspectorii au găsit situații în care angajații nu erau informați suficient despre riscurile din activitatea pe care o desfășurau, iar semnalizarea din depozite era incompletă sau neclară.

Publicitate

Munca în depozite și în curierat este considerată una cu risc ridicat. Angajații manipulează adesea pachete grele, lucrează cu stivuitoare, se deplasează prin spații aglomerate și se confruntă cu variații de temperatură. Toate aceste situații cresc șansele de accidentare.

Pentru neregulile constatate, inspectorii au aplicat amenzi în valoare totală de 6.000 de lei și au dispus măsuri obligatorii de remediere.

46.000 de lei – totalul amenzilor aplicate

În urma campaniei, valoarea totală a sancțiunilor aplicate firmelor din județul Botoșani în domeniul muncii și al siguranței a ajuns la 46.000 de lei.

Reprezentanții ITM Botoșani au dat asigurări că astfel de acțiuni vor continua, având în vedere riscurile ridicate din acest domeniu de activitate.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending