Connect with us

Actualitate

Modernizarea infrastructurii feroviare, un acces facil spre toate regiunile țării pentru botoșăneni

Publicat

Publicitate

Localizarea noastră ca și județ, din punct de vedere geografic, are părți pozitive, în sensul că, în Botoșani autenticitatea locurilor din mediul rural, mai ales, și a tradițiilor sunt păstrate ca odinioară, dar sunt și părți negative, întrucât suntem marginalizați de capitală și de marile orașe prin distanța rutieră existentă, care din păcate  nu se află în cele mai bune condiții.

Așadar, în condițiile date, fără autostrăzi care să asigure  un drum  continuu de la Botoșani până la București este un coșmar pentru fiecare botoșănean, întrucât știm cu toții cât de anevoiasă este acea călătorie, și mai ales pentru un conducător auto.

De aceea, eu, în calitate de candidat pentru președinția Consiliului Județean Botoșani am convingerea că o soluție  pentru noi, cei din nordul țării, ar fi modernizarea infrastructurii feroviare, deoarece ar reprezenta un acces facil spre toate regiunile din România.

Deși, toate activitățile ce țin de infrastructura feroviară sunt administrate de Compania Națională de Căi Ferate SA, societate care este în subordinea Ministerului Transportului și Infrastructurii, autoritățile județene pot face însă demersuri către autoritățile centrale pentru dezvoltarea acestei infrastructuri. Nu este o procedură prea comodă  pentru un președinte de Consiliu Județean, dar pentru binele cetățenilor care l-au ales, merită efortul și insistența de a merge periodic la București în susținerea acestei cauze. Mai pe românește, de a sta pe la ușile Ministerului și a expune situația și necesitatea urgentării pentru modernizarea infrastructurii feroviare.

Trebuie luat în consideraţie faptul că transportul feroviar reprezintă o problemă de interes national, nu doar în regiunea de nord a țării. Investițiile în modernizarea infrastructurii feroviare ar îmbunătăți în primul rând transportul de călători, dar și cel al mărfurilor, având scopul descongestionării traficului rutier de pe șosea, care este din ce în ce mai aglomerat și mai riscant pentru toți cetățenii care circulă pe străzile botoșănene și nu numai.

Dezvoltarea infrastructurii feroviare include în primul rând ansamblul acţiunilor de întreţinere, reparaţii şi reînnoiri necesare pentru reabilitarea infrastructurii existente şi menţinerea acesteia la parametrii de performanţă necesari pentru susţinerea unui transport feroviar competitiv la nivel naţional. Dragi botoșăneni, dacă cei care ne conduc de 34 de ani, ar fi fost cu adevărat în slujba cetățeanului  și nu pentru interesele lor personale, sunt de părere că până acum chiar și cu viteza melcului s-ar fi realizat câte puțin și în sectorul infrastructurii feroviare care se află într-o situație deplorabilă. De aceea, consider că avem nevoie  să dezvoltăm acest sector al infrastructurii care ne-ar aduce doar beneficii, mai ales pentru noi, botoșănenii.

Publicitate

În cazul transportului de pasageri, spaţiul teoretic de creştere vizează atât transportul public interurban, efectuat în prezent cu autobuze şi autocare, precum şi de posibilitatea atragerii unor călătorii care se efectuează în prezent cu mijloace de transport individuale. În cazul transporturilor de mărfuri, cel mai semnificativ spaţiu teoretic de creştere este dat de piaţa expediţiilor de mici dimensiuni care se transportă în prezent aproape exclusiv cu mijloace rutiere.

Calea ferată poate redeveni un jucător semnificativ pe această piaţă, cu condiţia reabilitării transportului intermodal şi a transportului în vagoane izolate. Transportul feroviar a înregistrat o lungă perioadă de declin după anul 1990, care a condus la dezechilibrarea semnificativă a sistemului naţional de transport.

Este știut faptul că reţeaua de infrastructură din România este într-o stare necorespunzătoare, iar mentenanţa şi reînnoirea acesteia sunt insuficiente. Sectorul se confruntă cu o cerere mare de servicii din partea publicului, dar concentrarea majoritară a acestor cereri spre transportul rutier a condus la suprasolicitarea acestei reţele. Infrastructura rutieră nu deţine o capacitate relevantă pentru a oferi servicii satisfăcătoare, iar infrastructura feroviară nu poate contribui eficient la descongestionarea reţelei rutiere datorită stării tehnice necorespunzătoare care limitează sever competitivitatea serviciilor de transport feroviar.

Concluzionând, județul Botoșani pentru a exista pe harta județelor dezvoltate are nevoie de o infrastructură modernă, atât rutieră cât  și feroviară.

 

                                                                        ing. Eusebiu- Laurențiu Cilibiu      

                                                  Candidat la președinția Consiliului Județean Botoșani

 

(Comandat de Alianța pentru Unirea Românilor, Cod Mandatar Financiar 21240330)

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Agrometeo: Seceta pedologică moderată și puternică se menține la porumbul neirigat; efecte negative asupra potențialului productiv

Publicat

Publicitate

Seceta pedologică moderată și puternică se menține în cultura porumbului neirigat din regiunile Maramureș, Dobrogea și Banat, dar și în alte zone de cultură din țară, unde se va produce o depreciere treptată a stării de vegetație, potrivit prognozei de specialitate, publicată de Administrația Națională de Meteorologie (ANM) pentru perioada 5 – 11 iulie 2025.

‘În cultura de porumb neirigat, rezerva de apă pe profilul de sol 0-100 cm, va prezenta valori satisfăcătoare și local apropiate de optim, în cea mai mare parte a Munteniei, Transilvaniei și a Moldovei, izolat în sud-estul Crișanei și estul Olteniei. Deficite de apă în sol (secetă pedologică moderată și puternică) se vor înregistra în Maramureș, Dobrogea și Banat, pe suprafețe agricole extinse din Oltenia, local în nordul, nord-vestul, centrul și sudul Transilvaniei, estul și sudul Moldovei, estul, sudul, izolat vestul Munteniei’, se menționează în estimarea agrometeorologică.

Specialiștii ANM avertizează că la culturile prășitoare se va înregistra fenomenul de ofilire temporară și răsucire a frunzelor în orele de amiază, îngălbenirea și uscarea prematură a acestora, precum și forțări stadiale, ca urmare a menținerii temperaturilor ridicate din aer, situate peste pragurile biologice critice de rezistență a plantelor (30 – 32 grade Celsius), asociate cu deficite de apă în sol.

Totodată, pe terenurile afectate de seceta pedologică se va produce o depreciere treptată a stării de vegetație la culturile de porumb și de floarea-soarelui, cu efecte negative asupra potențialului productiv.

În ceea ce privește culturile de orz și grâu de toamnă, acestea vor parcurge maturitatea în ceară și deplină (10% – 100%) și se continuă lucrările de recoltare în aproape toată țara. La cultura de porumb se vor semnala dezvoltarea aparatului foliar, apariția paniculului (10% – 100%), precum și înflorirea și mătăsirea (10% – 60%), pe întreg teritoriul agricol.

În cea mai mare parte a bazinelor de cultură, sfecla de zahăr va parcurge alungirea și îngroșarea axei hipocotile (10% – 100%), iar la cartof se vor înregistra creșterea tuberculilor, îmbobocirea și înflorirea (10% – 100%).

Publicitate

Speciile pomicole se vor afla în fazele de creștere a lăstarilor, dezvoltare și coacere a rodului, precum și recoltarea eșalonată a fructelor, în funcție de atingerea maturității de consum.

De asemenea, vița-de-vie din aproape toate podgoriile va înregistra înfrunzirea, formarea și creșterea boabelor. Rapița își va definitiva formarea boabelor în silicve (80% – 100%), aflându-se predominant la maturitate deplină (10% – 100%) și recoltare. În același timp, floarea-soarelui se va afla în fazele de formare a calatidiului și înflorire (10% – 100%), la nivelul întregii țări.

Pe ansamblu, condițiile agrometeorologice vor permite desfășurarea lucrărilor agricole în câmp (prașile mecanice, erbicidări, fertilizări, tratamente fitosanitare, recoltare etc.) pe suprafețe agricole extinse ale țării.

Sub aspect termic, perioada 5 – 11 iulie se va caracteriza printr-o vreme mai caldă decât în mod normal pe întreg teritoriul agricol, chiar caniculară în zonele de câmpie. Temperatura medie diurnă a aerului se va situa între 16 și 32 de grade Celsius, mai ridicată cu un grad până la opt grade, în raport cu mediile multianuale, în toate zonele de cultură.

Potrivit ANM, temperatura maximă a aerului se va încadra între 22 și 40 de grade Celsius, în cea mai mare parte a țării, iar cea minimă va fi cuprinsă între 10 și 23 de grade în majoritatea regiunilor, cele mai scăzute valori fiind posibile în zonele depresionare.

Meteorologii menționează că se întrevăd ploi locale sub formă de aversă, însoțite de descărcări electrice, căderi de grindină și intensificări temporare ale vântului, izolat cu aspect de vijelie, în aproape toată țara. Cantitățile de apă prognozate pot fi mai însemnate din punct de vedere agricol. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

Botoșani primește aplauze de la Guvern: Finanțare pentru viața culturală locală

Publicat

Publicitate

Ministerul Dezvoltării vine în sprijinul a 66 de teatre, opere și filarmonici

La propunerea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, Guvernul a decis, în ședința de astăzi, alocarea sumei de 231.458.960,88 de lei pentru 66 de teatre, opere și filarmonici din 40 de localități, care funcționează în subordinea autorităților locale din 31 de județe.

‘Prin această măsură, venim în sprijinul teatrelor, operelor, filarmonicilor și teatrelor de păpuși care nu beneficiază de finanțare de la stat și care sunt în subordinea autorităților publice locale’, a precizat ministrul Cseke Attila.

Suma reprezintă 2% din impozitul pe venit încasat până la data de 31 mai 2025, pentru finanțarea instituțiilor publice de spectacole din subordinea unităților administrativ-teritoriale solicitante din județele: Alba, Arad, Argeș, Bihor, Bistrița-Năsăud, Botoșani, Brașov, Brăila, Buzău, Caraș-Severin, Cluj, Constanța, Covasna, Dâmbovița, Dolj, Galați, Giurgiu, Gorj, Harghita, Hunedoara, Iași, Maramureș, Mureș, Neamț, Prahova, Satu-Mare, Sibiu, Suceava, Timiș, Vâlcea și Vrancea.

Fondurile au fost repartizate conform solicitărilor transmise către Ministerul Dezvoltării, până la termenul legal, de către unitățile administrativ-teritoriale în subordinea cărora funcționează instituții publice de spectacole.

Serviciul Comunicare
Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Guvernul își va asuma răspunderea pe pachetul de măsuri fiscale-bugetare luni, 7 iulie. Ședință comună de plen a Parlamentului

Publicat

Publicitate

Guvernul își va asuma răspunderea pe pachetul de măsuri fiscale-bugetare luni, 7 iulie. Birourile permanente reunite ale Camerei Deputaților și Senatului au decis vineri ca luni, de la ora 15:00, să aibă loc ședința de plen comună a Parlamentului pentru asumarea răspunderii Guvernului pe pachetul de măsuri fiscal-bugetare pentru reducerea deficitului, scrie alba24.ro.

Parlamentarii vor putea să depună amendamente până luni, la ora 8:00, scrie Agerpres.

Guvernul a avizat vineri primul pachet de măsuri fiscale pentru reducerea deficitului.

Proiectul de lege reglementează unele măsuri fiscal-bugetare pentru stabilizarea finanțelor publice, prin limitarea cheltuielilor permanente, pe de o parte, și, pe de altă parte, prin creșterea veniturilor, astfel încât să se poată susține, din fonduri publice, finanțarea tuturor categoriilor de servicii publice destinate cetățenilor, a precizat Guvernul.

„Prin acest pachet de măsuri se urmărește atingerea următoarelor obiective: reducerea țintei de deficit bugetar de la 9,3% și realinierea pe traiectoria de ajustare, în vederea respectării angajamentelor asumate în Planul Fiscal Bugetar pe 7 ani, recâștigarea încrederii investitorilor și evitarea retrogradării din perspectiva ratingului de țară, evitarea suspendării fondurilor europene și continuarea implementării proiectelor de infrastructură și de dezvoltare, realizarea reformei fiscale în vederea evaluării pozitive de către Comisia Europeană și posibilitatea încasării banilor din Cererea de Plată numărul 4, suma reprezentând cel mai important aport la bugetul de stat, proiecția prevăzută fiind de 2.680 miliarde de euro brut, respectiv 0,7% din PIB”, se arăta într-un comunicat al Executivului.

Executivul menționează că pachetul de măsuri fiscal-bugetare cuprinde două componente: măsuri pentru creșterea veniturilor, cu un impact bugetar suplimentar estimat de 9,5 miliarde lei în 2025 (0,5% din PIB) și 35 miliarde lei în 2026 (1,71% din PIB) și măsuri pentru reducerea cheltuielilor bugetare și neintrarea în vigoare a unor cheltuieli suplimentare –

Publicitate

Guvernul estimează, în urma acestor măsuri, reducerea cheltuielilor bugetare cu 1,25 miliarde lei în 2025 (0,06%), respectiv 57,3 miliarde lei în 2026 (2,82 % din PIB).

Potrivit art. 114, alineat 1 din Constituția României, Guvernul își poate angaja răspunderea în fața Camerei Deputaților și a Senatului, în ședință comună, asupra unui program, a unei declarații de politică generală sau a unui proiect de lege.

Dacă în termen de trei zile de la asumarea răspunderii, deputații și senatorii nu au inițiat nicio moțiune de cenzură la adresa Guvernului, atunci proiectul de lege se consideră adoptat. În cazul depunerii unei moțiuni de cenzură, dacă aceasta a primit votul majorității deputaților și senatorilor, atunci Guvernul este demis.

Parlamentarii au la dispoziție trei zile pentru a depune moțiunea de cenzură. Inițiată de cel puțin o pătrime din numărul total al deputaților și senatorilor, moțiunea de cenzură se prezintă Birourilor permanente și se comunică Guvernului de către președintele Camerei Deputaților, în ziua în care aceasta a fost depusă.

Citeste mai mult

Eveniment

Femeie din Botoșani, dată dispărută după ce a plecat de acasă și nu s-a mai întors

Publicat

Publicitate

Maria Feraru, o femeie în vârstă de 44 de ani, domiciliată în satul Orășeni-Deal, comuna Curtești, județul Botoșani, a fost dată dispărută după ce a părăsit locuința în dimineața zilei de 2 iulie 2025, în jurul orei 10:00. De atunci, familia nu mai știe nimic despre ea.

Originară din Vatra Dornei, județul Suceava, Maria Feraru are cetățenie română și este cunoscută ca o persoană activă și comunicativă. Semnalmentele acesteia sunt: înălțime de 165 cm, greutate de aproximativ 70 kg, constituție atletică.

Autoritățile au deschis un dosar de dispariție, cazul fiind încadrat la categoria „alte fapte”. Poliția face apel la populație pentru sprijin în găsirea femeii și roagă orice persoană care deține informații relevante să contacteze de urgență cea mai apropiată secție de poliție sau să sune la 112.

Orice detaliu poate face diferența în găsirea Mariei Feraru.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending