Connect with us

Actualitate

Modernizarea infrastructurii feroviare, un acces facil spre toate regiunile țării pentru botoșăneni

Publicat

Publicitate

Localizarea noastră ca și județ, din punct de vedere geografic, are părți pozitive, în sensul că, în Botoșani autenticitatea locurilor din mediul rural, mai ales, și a tradițiilor sunt păstrate ca odinioară, dar sunt și părți negative, întrucât suntem marginalizați de capitală și de marile orașe prin distanța rutieră existentă, care din păcate  nu se află în cele mai bune condiții.

Așadar, în condițiile date, fără autostrăzi care să asigure  un drum  continuu de la Botoșani până la București este un coșmar pentru fiecare botoșănean, întrucât știm cu toții cât de anevoiasă este acea călătorie, și mai ales pentru un conducător auto.

De aceea, eu, în calitate de candidat pentru președinția Consiliului Județean Botoșani am convingerea că o soluție  pentru noi, cei din nordul țării, ar fi modernizarea infrastructurii feroviare, deoarece ar reprezenta un acces facil spre toate regiunile din România.

Deși, toate activitățile ce țin de infrastructura feroviară sunt administrate de Compania Națională de Căi Ferate SA, societate care este în subordinea Ministerului Transportului și Infrastructurii, autoritățile județene pot face însă demersuri către autoritățile centrale pentru dezvoltarea acestei infrastructuri. Nu este o procedură prea comodă  pentru un președinte de Consiliu Județean, dar pentru binele cetățenilor care l-au ales, merită efortul și insistența de a merge periodic la București în susținerea acestei cauze. Mai pe românește, de a sta pe la ușile Ministerului și a expune situația și necesitatea urgentării pentru modernizarea infrastructurii feroviare.

Trebuie luat în consideraţie faptul că transportul feroviar reprezintă o problemă de interes national, nu doar în regiunea de nord a țării. Investițiile în modernizarea infrastructurii feroviare ar îmbunătăți în primul rând transportul de călători, dar și cel al mărfurilor, având scopul descongestionării traficului rutier de pe șosea, care este din ce în ce mai aglomerat și mai riscant pentru toți cetățenii care circulă pe străzile botoșănene și nu numai.

Dezvoltarea infrastructurii feroviare include în primul rând ansamblul acţiunilor de întreţinere, reparaţii şi reînnoiri necesare pentru reabilitarea infrastructurii existente şi menţinerea acesteia la parametrii de performanţă necesari pentru susţinerea unui transport feroviar competitiv la nivel naţional. Dragi botoșăneni, dacă cei care ne conduc de 34 de ani, ar fi fost cu adevărat în slujba cetățeanului  și nu pentru interesele lor personale, sunt de părere că până acum chiar și cu viteza melcului s-ar fi realizat câte puțin și în sectorul infrastructurii feroviare care se află într-o situație deplorabilă. De aceea, consider că avem nevoie  să dezvoltăm acest sector al infrastructurii care ne-ar aduce doar beneficii, mai ales pentru noi, botoșănenii.

Publicitate

În cazul transportului de pasageri, spaţiul teoretic de creştere vizează atât transportul public interurban, efectuat în prezent cu autobuze şi autocare, precum şi de posibilitatea atragerii unor călătorii care se efectuează în prezent cu mijloace de transport individuale. În cazul transporturilor de mărfuri, cel mai semnificativ spaţiu teoretic de creştere este dat de piaţa expediţiilor de mici dimensiuni care se transportă în prezent aproape exclusiv cu mijloace rutiere.

Calea ferată poate redeveni un jucător semnificativ pe această piaţă, cu condiţia reabilitării transportului intermodal şi a transportului în vagoane izolate. Transportul feroviar a înregistrat o lungă perioadă de declin după anul 1990, care a condus la dezechilibrarea semnificativă a sistemului naţional de transport.

Este știut faptul că reţeaua de infrastructură din România este într-o stare necorespunzătoare, iar mentenanţa şi reînnoirea acesteia sunt insuficiente. Sectorul se confruntă cu o cerere mare de servicii din partea publicului, dar concentrarea majoritară a acestor cereri spre transportul rutier a condus la suprasolicitarea acestei reţele. Infrastructura rutieră nu deţine o capacitate relevantă pentru a oferi servicii satisfăcătoare, iar infrastructura feroviară nu poate contribui eficient la descongestionarea reţelei rutiere datorită stării tehnice necorespunzătoare care limitează sever competitivitatea serviciilor de transport feroviar.

Concluzionând, județul Botoșani pentru a exista pe harta județelor dezvoltate are nevoie de o infrastructură modernă, atât rutieră cât  și feroviară.

 

                                                                        ing. Eusebiu- Laurențiu Cilibiu      

                                                  Candidat la președinția Consiliului Județean Botoșani

 

(Comandat de Alianța pentru Unirea Românilor, Cod Mandatar Financiar 21240330)

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

FC Botoșani – Dinamo București 1-1: Egal spectaculos pe Municipal, după un meci intens și plin de ratări

Publicat

Publicitate

FC Botoșani a remizat cu Dinamo București, scor 1-1, în ultimul meci al etapei a 17-a din Superliga. Partida de pe Stadionul Municipal a avut ritm, emoții și momente spectaculoase, dar și ratări uriașe de ambele părți.

Botoșaniul scapă victoria printre degete în fața dinamoviștilor

Moldovenii au condus până în minutul 77, însă au fost egalați în urma unei faze confuze, în care o centrare deviată s-a transformat într-un gol neașteptat pentru oaspeți.

Pentru formația lui Leo Grozavu, miza era uriașă: o victorie îi readucea pe primul loc în clasament, egalând Rapid la puncte, dar depășind-o la golaveraj. În schimb, Dinamo putea urca pe poziția secundă dacă pleca cu toate punctele de la Botoșani. Ambele echipe au început ofensiv, iar primele ocazii importante au venit din tabăra „câinilor”.

Mailat deschide scorul cu un voleu superb

Gazdele au avut nevoie de aproape o repriză pentru a se dezmorți, dar au lovit la prima oportunitate majoră. În minutul 44, Mailat a înscris un gol spectaculos: voleu din prima, de la 15 metri, direct sub transversală, lăsându-l fără reacție pe Epassy. Municipalul a erupt, iar FC Botoșani a intrat cu avantaj la pauză.

Repriza secundă a debutat cu Dinamo în ofensivă totală. Armstrong, Karamoko și apoi Ikoko au avut ocazii uriașe de a egala, însă Anestis a fost providențial, scoțând în mod repetat mingi care păreau goluri sigure. De două ori, portarul grec a intervenit fabulos la șuturile lui Armstrong, inclusiv o minge trimisă la vinclu din 10 metri.

Dinamoviștii egalează cu noroc, Botoșani ratează victoria

În minutul 76, Botoșaniul a avut șansa decisivă de 2-0. Bordeianu a scăpat singur cu portarul, dar a șutat slab, ratând incredibil. La faza imediat următoare, tabela s-a schimbat. Opruț, găsit la marginea careului mare, a trimis o centrare deviată sau un șut ratat – mingea a prins o traiectorie ciudată și s-a strecurat în poartă printre Anestis și bară. Dinamo egala la 1-1 și readucea tensiunea pe finalul meciului.

Publicitate

Până la final, cele două echipe au mai avut câteva zvâcniri, dar lipsa de luciditate în fața porții a menținut scorul neschimbat. Ambele tabere au părăsit terenul cu sentimentul că puteau obține mai mult: Botoșani pentru că a avut victoria în mână, Dinamo pentru numărul uriaș de ocazii create.

Absențe importante și presiunea clasamentului

Pentru Dinamo, absența lui Alberto Soro – răcit – a cântărit în construcția jocului ofensiv. În schimb, în lot s-a regăsit Adrian Mazilu, aflat aproape de finalul recuperării. De partea cealaltă, FC Botoșani venea după o serie mai slabă: un singur punct în două meciuri (0-0 cu Petrolul, 0-2 cu Farul), ambele disputate în deplasare.

Egalul menține Botoșaniul în lupta pentru prima poziție, însă îi obligă pe elevii lui Grozavu să recupereze puncte în etapele următoare. Dinamo, în schimb, pleacă din Moldova cu un punct care o păstrează în zona fruntașă și îi oferă motive de optimism după un joc consistent.

Duelul a fost condus de Sebastian Colțescu, într-o atmosferă bună și cu un ritm excelent pentru finalul etapei.

Citeste mai mult

Cultura

Memorialul Ipotești: „Eminescu – postbiografii”, ediția a IV-a

Publicat

Publicitate

Memorialul Ipotești – Centrul Național de Studii „Mihai Eminescu” a inițiat în acest an un proiect de discuții pe marginea biografiilor romanțate ale lui Mihai Eminescu. Prima dezbatere, organizată în parteneriat cu Colegiul Tehnic „Regele Ferdinand I” Rădăuți și Cercul Profesorilor de Limba și literatura română-zona Rădăuți, a avut loc în data de 4 aprilie 2025.

La această primă ediție, moderată de Mircea A. Diaconu, s-a discutat pe marginea romanelor „Mite” (1934) și „Bălăuca” (1935), autor Eugen Lovinescu, care îl au ca personaje centrale pe Eminecu, Veronica Micle și Mite Kremnitz.

Pe 23 mai, la a doua ediție, în cadrul Seminarului Eminescu, Daniela Petroșel a moderat discuția cu autorul cărții „Solomonarul. Romanul unei revoluții fără început și sfârșit” (Nemira, 2022), Florin Chirculescu.

La a treia ediție, pe 28 iunie, la a III-a ediție, organizată în cadrul Școlii doctorale de vară, a avut loc un dialog cu scriitoarea Florina Ilis, pornind de la volumul „Viețile paralele” (Editura Polirom, 2012), moderat de Lucia Țurcanu și Ala Sainenco.

A IV-a ediție a proiectului, organizată în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Botoșani, va avea loc pe 28 noiembrie, începând cu ora 11:00, și își propune ca temă „Romanul lui Eminescu” de Cezar Petrescu, în moderarea lui Mircea A. Diaconu.

Discuțiile vor avea loc la sediul Inspectoratului Școlar Județean Botoșani.

Publicitate

Invităm profesorii de limba și literatura română, dar și pe toți cei interesați de subiect, să ni se alăture.

Citeste mai mult

Eveniment

Trei persoane din Vârfu Câmpului, cercetate pentru trafic de droguri de risc

Publicat

Publicitate

*PERSOANE CERCETATE PENTRU TRAFIC DE DROGURI DE RISC*

 

Polițiștii Serviciului de Combatere a Criminalității Organizate Botoșani și cei ai Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Suceava, împreună cu procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism – Biroul Teritorial Botoșani, au documentat activitatea infracțională a mai multor persoane, cu vârste între 20 și 49 de ani, cercetate sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de trafic de droguri de risc și complicitate la trafic de droguri de risc.

 

La data de 21 noiembrie 2025, trei persoane au fost prinse în flagrant delict, în localitatea Vârfu Câmpului, din județul Botoșani, în timp ce ar fi transportat trei trolere în care s-ar fi aflat aproximativ 31 de kilograme de canabis. Această cantitate de drog de risc destinată comercializării ar fi fost ridicată anterior de persoanele cercetate de la un punct de lucru al unei societății de transport internațional.

 

Publicitate

Din materialul probator administrat a reieșit că, o altă persoană, de 49 de ani, destinatarul substanțelor interzise, s-ar fi aflat în zona de preluare a genților ce ar fi conținut drogul de risc și ar fi supravegheat transportul, din autoturismul său, până la momentul intervenției polițiștilor, când ar fi reușit să fugă și pentru scurt timp să se sustragă urmăririi penale.

 

La data de 21, respectiv 23 noiembrie 2025, procurorii Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism – Biroul Teritorial Botoșani au dispus reținerea persoanelor cercetate.

 

Astăzi, 24 noiembrie, procurorii D.I.I.C.O.T. – Biroul Teritorial Botoșani urmează să sesizeze instanța cu propunere de arestare preventivă a persoanei reținute ieri, în timp ce, la data de 22 noiembrie 2025, judecătorul de drepturi și libertăți din cadrul Tribunalului Botoșani a dispus arestarea preventivă a două dintre persoanele reținute și măsura controlului judiciar față de o alta.

 

Acțiunea a beneficiat de sprijinul polițiștilor din cadrul brigăzilor de combatere a criminalității organizate Alba-Iulia și Târgu Mureș, serviciilor de combatere a criminalității organizate Covasna, Bistrița-Năsăud și Satu Mare, Inspectoratului de Poliție Județean Botoșani – Serviciul Criminalistic, Secției de Poliție Rurală 5 Mihăileni, Inspectoratului de Poliție Județean Suceava – Serviciul pentru Acțiuni Speciale, al jandarmilor din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Județean Botoșani și al polițiștilor de frontieră din cadrul Inspectoratului Teritorial al Poliției de Frontieră Sighetu Marmației – Sectorul Poliției de Frontieră Petea.

 

Facem precizarea că, pe parcursul întregului proces penal, persoanele cercetate beneficiază de drepturile și garanțiile procesuale prevăzute de Codul de procedură penală, precum și de prezumția de nevinovăție.

Citeste mai mult

Eveniment

Contrabandă cu țigări, surprinsă de jandarmi în piața din Dorohoi

Publicat

Publicitate

În dimineața zilei de duminică, 23 noiembrie, un bărbat a fost depistat de un echipaj de jandarmerie în zona Pieței Centrale din municipiul Dorohoi, în timp ce se pregătea să comercializeze 190 de pachete de țigări de proveniență extracomunitară.
Bărbatul a fost sancționat contravențional cu amendă în valoare de 20000 de lei, iar țigările au fost confiscate, conform prevederilor Codului Fiscal.
Misiunile Inspectoratului de Jandarmi Județean Botoșani pe linia combaterii comerțului ilegal cu produse accizabile sunt executate periodic în piețele agroalimentare de pe raza județului, acesta fiind unul dintre obiectivele de acțiune ale inspectoratului în anul 2025.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending