Connect with us
Publicitate

Actualitate

Modernizarea infrastructurii feroviare, un acces facil spre toate regiunile țării pentru botoșăneni

Publicat

Publicitate

Localizarea noastră ca și județ, din punct de vedere geografic, are părți pozitive, în sensul că, în Botoșani autenticitatea locurilor din mediul rural, mai ales, și a tradițiilor sunt păstrate ca odinioară, dar sunt și părți negative, întrucât suntem marginalizați de capitală și de marile orașe prin distanța rutieră existentă, care din păcate  nu se află în cele mai bune condiții.

Așadar, în condițiile date, fără autostrăzi care să asigure  un drum  continuu de la Botoșani până la București este un coșmar pentru fiecare botoșănean, întrucât știm cu toții cât de anevoiasă este acea călătorie, și mai ales pentru un conducător auto.

De aceea, eu, în calitate de candidat pentru președinția Consiliului Județean Botoșani am convingerea că o soluție  pentru noi, cei din nordul țării, ar fi modernizarea infrastructurii feroviare, deoarece ar reprezenta un acces facil spre toate regiunile din România.

Publicitate

Deși, toate activitățile ce țin de infrastructura feroviară sunt administrate de Compania Națională de Căi Ferate SA, societate care este în subordinea Ministerului Transportului și Infrastructurii, autoritățile județene pot face însă demersuri către autoritățile centrale pentru dezvoltarea acestei infrastructuri. Nu este o procedură prea comodă  pentru un președinte de Consiliu Județean, dar pentru binele cetățenilor care l-au ales, merită efortul și insistența de a merge periodic la București în susținerea acestei cauze. Mai pe românește, de a sta pe la ușile Ministerului și a expune situația și necesitatea urgentării pentru modernizarea infrastructurii feroviare.

Trebuie luat în consideraţie faptul că transportul feroviar reprezintă o problemă de interes national, nu doar în regiunea de nord a țării. Investițiile în modernizarea infrastructurii feroviare ar îmbunătăți în primul rând transportul de călători, dar și cel al mărfurilor, având scopul descongestionării traficului rutier de pe șosea, care este din ce în ce mai aglomerat și mai riscant pentru toți cetățenii care circulă pe străzile botoșănene și nu numai.

Dezvoltarea infrastructurii feroviare include în primul rând ansamblul acţiunilor de întreţinere, reparaţii şi reînnoiri necesare pentru reabilitarea infrastructurii existente şi menţinerea acesteia la parametrii de performanţă necesari pentru susţinerea unui transport feroviar competitiv la nivel naţional. Dragi botoșăneni, dacă cei care ne conduc de 34 de ani, ar fi fost cu adevărat în slujba cetățeanului  și nu pentru interesele lor personale, sunt de părere că până acum chiar și cu viteza melcului s-ar fi realizat câte puțin și în sectorul infrastructurii feroviare care se află într-o situație deplorabilă. De aceea, consider că avem nevoie  să dezvoltăm acest sector al infrastructurii care ne-ar aduce doar beneficii, mai ales pentru noi, botoșănenii.

Publicitate

În cazul transportului de pasageri, spaţiul teoretic de creştere vizează atât transportul public interurban, efectuat în prezent cu autobuze şi autocare, precum şi de posibilitatea atragerii unor călătorii care se efectuează în prezent cu mijloace de transport individuale. În cazul transporturilor de mărfuri, cel mai semnificativ spaţiu teoretic de creştere este dat de piaţa expediţiilor de mici dimensiuni care se transportă în prezent aproape exclusiv cu mijloace rutiere.

Calea ferată poate redeveni un jucător semnificativ pe această piaţă, cu condiţia reabilitării transportului intermodal şi a transportului în vagoane izolate. Transportul feroviar a înregistrat o lungă perioadă de declin după anul 1990, care a condus la dezechilibrarea semnificativă a sistemului naţional de transport.

Este știut faptul că reţeaua de infrastructură din România este într-o stare necorespunzătoare, iar mentenanţa şi reînnoirea acesteia sunt insuficiente. Sectorul se confruntă cu o cerere mare de servicii din partea publicului, dar concentrarea majoritară a acestor cereri spre transportul rutier a condus la suprasolicitarea acestei reţele. Infrastructura rutieră nu deţine o capacitate relevantă pentru a oferi servicii satisfăcătoare, iar infrastructura feroviară nu poate contribui eficient la descongestionarea reţelei rutiere datorită stării tehnice necorespunzătoare care limitează sever competitivitatea serviciilor de transport feroviar.

Publicitate

Concluzionând, județul Botoșani pentru a exista pe harta județelor dezvoltate are nevoie de o infrastructură modernă, atât rutieră cât  și feroviară.

 

                                                                        ing. Eusebiu- Laurențiu Cilibiu      

                                                  Candidat la președinția Consiliului Județean Botoșani

 

(Comandat de Alianța pentru Unirea Românilor, Cod Mandatar Financiar 21240330)

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Primăria Mihai Eminescu: Toți locuitorii comunei sunt rugați să nu obstrucționeze drumurile publice

Publicat

Publicitate

ÎN ATENȚIA CETĂȚENILOR, PRIMĂRIA COMUNEI MIHAI EMINESCU,
vă anunță că în baza Reglementării Tehnice „Normativ privind prevenirea și combaterea înzăpezirii drumurilor publice”, indicativ AND 525-2013, elaborată de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România – S.A. din 17.06.2013,  începând cu data de 20.11.2023 Unitatea Administrativ Teritoriala a început pregătirea activităților specifice sezonului rece.

 

 

Publicitate

Așadar, toți locuitorii comunei sunt rugați sa nu obstrucționeze drumurile publice cu diverse materiale (lemne, materiale de construcții, resturi vegetale, etc) sau cu utilaje ori autovehicule.

În conformitate cu Art.12, pct. 13, din Regulamentul privind stabilirea unor masuri pentru gospodărirea Comunei Mihai Eminescu, aprobat prin H.C.L. Nr. 136 din data de 09.10.2024, ocuparea sau parcarea pe domeniul public (drumuri) a autovehiculelor de orice fel, care împiedică procesul de deszăpezire în sezonul rece (15 noiembrie – 15 martie) se sancționează cu amendă cuprinsă între 1.000 lei și 2.500 lei pentru persoanele fizice și 1.500 lei și 2.500 lei pentru persoanele juridice.

Parcarea se va face în curțile sau garajele proprietarilor acestora.

Publicitate

Pentru a nu risca lovirea accidentală sau atingerea autovehiculelor, străzile pe care vor fi parcate acestea, nu vor fi deszăpezite, iar proprietarii autovehiculelor vor fi sancționați cu amendă conform regulamentului mai sus menționat.

Primăria Comunei Mihai Eminescu vă reamintește ca Regulamentul privind stabilirea unor masuri pentru gospodărirea Comunei Mihai Eminescu, aprobat prin H.C.L. Nr 136 din data de 09.10.2024, îl puteți găsi pe site-ul oficial al Primăriei:  http://comunamihaieminescu.ro.

 

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Gălăgie la bloc: Ce drepturi au locatarii. Sancțiunile prevăzute de lege pentru tulburarea liniștii publice

Publicat

Publicitate

Gălăgie la bloc: legislația actuală prevede reguli privind respectarea orelor de liniște în blocurile de apartamente, dar și sancțiuni pentru vecinii care fac zgomot și îi deranjează pe ceilalți. Mai mult, sunt prevăzute și situații în care astfel de fapte sunt considerate infracțiuni, scrie alba24.ro.

Ordinea și liniștea publică sunt reglementate de Legea nr. 61/1991. Aceasta care stabilește sancțiuni pentru încălcarea normelor de conviețuire socială și a ordinii publice, scrie alba24.ro. Actul normativ prevede intervale orare în care trebuie respectat un nivel de zgomot redus.

Orele de liniște sunt în intervalul 22.00-8.00, respectiv 13.00-14:00.

Publicitate

Dacă se produce zgomot peste limitele admise, locatarii pot apela la autorități competente (de exemplu, poliția locală).

Gălăgie la bloc: tulburarea liniștii locatarilor – când este considerată contravenție
Legea prevede situațiile în care se pot aplica amenzi, pentru contravenții de încălcarea liniștii și ordinii publice, potrivit daos.legal.

Acestea sunt:

Publicitate
  • tulburarea, fără drept, a liniştii locuitorilor prin producerea de zgomote cu orice aparat sau obiect ori prin strigăte sau larmă
  • tulburarea liniştii locatarilor între orele 22.00-8.00 şi 13.00-14.00 de către orice persoană, în locuinţele persoanelor fizice sau în oricare alt loc din imobile cu destinaţia de locuinţe ori situat în imediată vecinătate a acestora, prin:producerea de zgomote, larmă, folosirea oricărui aparat, obiect ori instrument muzical la intensitate mare în localurile sau în sediile persoanelor juridice
  • organizarea de petreceri cu caracter privat şi utilizarea de aparatură muzicală la intensitate de natură a tulbura liniştea locuitorilor, în corturi, alte amenajări sau în spaţiu neacoperit, situate în perimetrul apropiat imobilelor cu destinaţia de locuinţe sau cu caracter social, în mediul urban

Gălăgie la bloc: tulburarea liniștii locatarilor. Amenzi

Amenzile sunt între 100 și 6000 lei, în funcție de gravitatea faptei.

Pot fi impuse sancțiuni complementare, cum ar fi suspendarea sau retragerea autorizației de funcționare pentru anumite unități, aplicarea de sancțiuni persoanelor juridice implicate și confiscarea bunurilor folosite în comiterea contravențiilor.

Publicitate

Dacă contravenția se repetă într-un interval de 24 de ore, se vor aplica sancțiuni majorate:

între 500 lei și 1500 lei amendă sau prestare 50-100 ore de activități în folosul comunității pentru tulburarea liniștii publice prin strigăte, alarme, alte zgomote deranjante

între 2000 lei și 3000 lei amendă sau prestare 70-120 ore de activități în folosul comunității pentru tulburarea liniștii locatarilor între orele 22.00-8.00 și 13.00-14.00 prin zgomote, muzică dată tare, larmă

între 3000 lei și 6000 lei amendă sau prestare 100-150 ore de activități în folosul comunității pentru organizarea de petreceri private în corturi și alte tipuri de amenajări, în exterior, în apropierea imobilelor de locuințe și cu caracter social, fără autorizație și drept.

Procesul-verbal de constatare a contravenției se poate ataca în instanță în termen de 15 zile de la comunicare. Taxa judiciară de timbru este de 20 de lei.

Gălăgie la bloc: tulburarea liniștii locatarilor. Când este considerată infracțiune

Fapta persoanei care, în spațiul public, prin acte de amenințare sau prin atingeri grave aduse demnității persoanelor, provoacă perturbarea ordinii și liniștii publice (art. 371 Cod Penal) se consideră infracțiune.

Pedeapsa este închisoare de la 3 luni la 2 ani sau amendă.

Gălăgie la bloc: legislația actuală prevede reguli privind respectarea orelor de liniște în blocurile de apartamente, dar și sancțiuni pentru vecinii care fac zgomot și îi deranjează pe ceilalți. Mai mult, sunt prevăzute și situații în care astfel de fapte sunt considerate infracțiuni.

Ordinea și liniștea publică sunt reglementate de Legea nr. 61/1991. Aceasta care stabilește sancțiuni pentru încălcarea normelor de conviețuire socială și a ordinii publice.

Actul normativ prevede intervale orare în care trebuie respectat un nivel de zgomot redus.

Orele de liniște sunt în intervalul 22.00-8.00, respectiv 13.00-14:00.

Dacă se produce zgomot peste limitele admise, locatarii pot apela la autorități competente (de exemplu, poliția locală).

Gălăgie la bloc: tulburarea liniștii locatarilor. Când este considerată infracțiune
Fapta persoanei care, în spațiul public, prin acte de amenințare sau prin atingeri grave aduse demnității persoanelor, provoacă perturbarea ordinii și liniștii publice (art. 371 Cod Penal) se consideră infracțiune.

Pedeapsa este închisoare de la 3 luni la 2 ani sau amendă.

Cu închisoare de la 1 la 5 ani se va pedepsi fapta persoanei care, în spațiul public, prin acte de violență îndreptate împotriva persoanelor sau bunurilor, cauzează tulburarea ordinii și liniștii publice.

Dacă persoana are asupra sa o armă de foc, un obiect, un dispozitiv, o substanță sau un animal ce prezintă potențial de a pune în pericol viața, sănătatea ori integritatea corporală a persoanelor, pedeapsa se majorează cu o treime.

 

Citeste mai mult

Eveniment

(P) Candidații PNL Botoșani invită la dezbateri publice candidații PSD

Publicat

Publicitate

Astăzi, 20 noiembrie, candidații la Parlamentul României din partea echipei PNL Botoșani invită mai mai mulți candidați PSD la dezbateri publice. Mesajele fiind publicate pe rețelele de socializare ale candidaților.

Echipa lui Valeriu Iftime propune dezbateri deschise, la orice post de televiziune convenabil candidaților PSD, scopul lor fiind cel de a vorbi deschis despre problemele județului Botoșani. În mesajele publicate de aceștia deja sunt enunțate câte un va dintre subiectele dezbaterilor: problema apei și stadiul lucrărilor în compania dată, spitalul Mavromati și cel de Maternitate, dar și planul inexistent al PSD-ului pentru dezvoltarea județului Botoșani.

Doina Federovici și Marius Budăi au fost invitați la dezbatere de către Ovidiu Jitaru, candidat la Senat în Parlamentul României din partea PNL: „Botoșănenii au dreptul să știe care este stadiul lucrărilor făcute la compania de apă. [..] Dacă domnul Budăi vrea să participe, de asemenea îl invit și pe dumnealui.”

Publicitate

Doamna Federovici, ex-președintă a Consiliului Județean Botoșani, este invitată și de către Luciana Buliga și Alexandru Dumitriu, candidați la Camera Deputaților în Partidul României din partea PNL. Fiind farmaciști, ambii candidați își doresc să discute despre problemele sistemului de sănătate, iar subiectul va fi starea în care se află Spitalul Mavromati și cel de Maternitate din Botoșani. „Aș vrea să o invităm pe doamna Federovici Doina la o dezbatere publică în care să lămurim pentru totdeauna problemele și cum s-a ajuns în acest hal la Botoșani!” – declară Luciana Buliga, candidată PNL la Camera Deputaților.

Pe lista candidaților invitați la dezbatere se numără și Mircea Magdalena. Avocata Ionela Aiftincă, candidat la Senat în Parlamentul României pe listele PNL Botoșani, îl provoacă pe Magdalena să se prezinte singur la dezbatere, la orice televiziune publică îi este dumnealui pe plac: „Văd că dumneavoastră veniți însoțit la emisiuni cu ajutoare, ajutat de inculpatul Cosmin Andrei care răspunde în numele dumneavoastră. Dumneavoastră sunteți candidatul, haideți, curaj!”.

Candidații PNL au un mesaj comun în toate invitațiile: botoșănenii trebuie să-și cunoască candidații, acesta este dreptul lor fundamental. Totodată botoșănenii trebuie informați despre cauzele care au făcut ca județul Botoșani să ajungă în starea actuală de subdezvoltare, dar și să afle ce pot face candidații PSD pentru Botoșani din moment ce în ultimii ani la conducerea acestui județ s-au aflat anume ei – actualii candidați doamna Federovici, domnul Budăi și domnul Magdalena.

Publicitate

În urma acestor apeluri publice, se așteaptă răspunsul la invitații din partea candidaților PSD: Doina Federovici, Marius Budăi și Mircea Magdalena.

Citeste mai mult

Eveniment

Primăriile din Bucecea şi Vârfu Câmpului, percheziţionate în dosarul documentelor de identitate pentru moldoveni, ucraineni şi ruşi

Publicat

Publicitate

Primăriile din oraşul Bucecea şi comuna Vârfu Câmpului din judeţul Botoşani sunt vizate de percheziţiile din cursul dimineţii de miercuri efectuate de poliţiştii de frontieră din cadrul Direcţiei de Prevenire şi Combatere a Migraţiei Ilegale şi a Infracţionalităţii Transfrontaliere al Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră şi ai inspectoratelor teritoriale ale poliţiei de frontieră Iaşi şi Sighetu Marmaţiei, în dosarul documentelor de identitate pentru cetăţeni moldoveni, ucraineni şi ruşi.

De asemenea, zeci de locuinţe din Bucecea şi Vârfu Câmpului sunt percheziţionate.

Ancheta, care se derulează sub coordonarea procurorului de caz din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, sunt realizate într-o cauză penală în care se efectuează cercetări sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de luare de mită şi fals informatic de către funcţionari publici de pe raza judeţului Botoşani, precum şi cu privire la săvârşirea infracţiunilor de dare de mită, trafic de influenţă, cumpărare de influenţă, fals material în înscrisuri oficiale, uz de fals şi fals în înscrisuri sub semnătură privată.

Publicitate

Ancheta vizează destructurarea unei reţele care, prin intermediul unor funcţionari publici din două servicii de evidenţă a populaţiei din cadrul unor primării, a obţinut documente de identitate româneşti neconforme cu realitatea pentru persoane născute în Republica Moldova, Ucraina şi Federaţia Rusă.

În mod concret, beneficiarii au obţinut cărţi de identitate, cu stabilirea domiciliului la imobile care aparţineau unor cetăţeni români care au decedat, iar partajul succesoral nu a fost efectuat, care sunt netrasportabili sau plecaţi în străinătate, fără acordul lor, prin întocmirea în fals a declaraţiilor de luare în spaţiu şi implicit fără prezenţa lor în faţa funcţionarului de la Serviciul de evidenţă al persoanelor din cadrul primăriilor.

Astfel, în comuna Vârfu Câmpului din judeţul Botoşani figurează aproximativ 10.000 de cetăţeni originari din Ucraina, Republica Moldova şi Federaţia Rusă, majoritatea având domiciliul la diferite adrese, fără acordul prealabil al proprietarilor, sau în baza unor declaraţii de luare în spaţiu neconforme cu realitatea, prin contrafacerea semnăturii proprietarilor sau a unor adeverinţe emise de reprezentanţi ai primăriei, în care a fost consemnat în mod nereal dreptul de proprietate.

Publicitate

Sumele de bani plătite pentru obţinerea unei cărţi de identitate româneşti ar fi fost cuprinse între 350-400 de euro şi variau în funcţie de serviciile oferite de către intermediar.

Percheziţiile au loc şi în judeţul Suceava şi în municipiul Bucureşti.

AGERPRES

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending