Connect with us

Actualitate

Modernizarea infrastructurii feroviare, un acces facil spre toate regiunile țării pentru botoșăneni

Publicat

Publicitate

Localizarea noastră ca și județ, din punct de vedere geografic, are părți pozitive, în sensul că, în Botoșani autenticitatea locurilor din mediul rural, mai ales, și a tradițiilor sunt păstrate ca odinioară, dar sunt și părți negative, întrucât suntem marginalizați de capitală și de marile orașe prin distanța rutieră existentă, care din păcate  nu se află în cele mai bune condiții.

Așadar, în condițiile date, fără autostrăzi care să asigure  un drum  continuu de la Botoșani până la București este un coșmar pentru fiecare botoșănean, întrucât știm cu toții cât de anevoiasă este acea călătorie, și mai ales pentru un conducător auto.

De aceea, eu, în calitate de candidat pentru președinția Consiliului Județean Botoșani am convingerea că o soluție  pentru noi, cei din nordul țării, ar fi modernizarea infrastructurii feroviare, deoarece ar reprezenta un acces facil spre toate regiunile din România.

Deși, toate activitățile ce țin de infrastructura feroviară sunt administrate de Compania Națională de Căi Ferate SA, societate care este în subordinea Ministerului Transportului și Infrastructurii, autoritățile județene pot face însă demersuri către autoritățile centrale pentru dezvoltarea acestei infrastructuri. Nu este o procedură prea comodă  pentru un președinte de Consiliu Județean, dar pentru binele cetățenilor care l-au ales, merită efortul și insistența de a merge periodic la București în susținerea acestei cauze. Mai pe românește, de a sta pe la ușile Ministerului și a expune situația și necesitatea urgentării pentru modernizarea infrastructurii feroviare.

Trebuie luat în consideraţie faptul că transportul feroviar reprezintă o problemă de interes national, nu doar în regiunea de nord a țării. Investițiile în modernizarea infrastructurii feroviare ar îmbunătăți în primul rând transportul de călători, dar și cel al mărfurilor, având scopul descongestionării traficului rutier de pe șosea, care este din ce în ce mai aglomerat și mai riscant pentru toți cetățenii care circulă pe străzile botoșănene și nu numai.

Dezvoltarea infrastructurii feroviare include în primul rând ansamblul acţiunilor de întreţinere, reparaţii şi reînnoiri necesare pentru reabilitarea infrastructurii existente şi menţinerea acesteia la parametrii de performanţă necesari pentru susţinerea unui transport feroviar competitiv la nivel naţional. Dragi botoșăneni, dacă cei care ne conduc de 34 de ani, ar fi fost cu adevărat în slujba cetățeanului  și nu pentru interesele lor personale, sunt de părere că până acum chiar și cu viteza melcului s-ar fi realizat câte puțin și în sectorul infrastructurii feroviare care se află într-o situație deplorabilă. De aceea, consider că avem nevoie  să dezvoltăm acest sector al infrastructurii care ne-ar aduce doar beneficii, mai ales pentru noi, botoșănenii.

Publicitate

În cazul transportului de pasageri, spaţiul teoretic de creştere vizează atât transportul public interurban, efectuat în prezent cu autobuze şi autocare, precum şi de posibilitatea atragerii unor călătorii care se efectuează în prezent cu mijloace de transport individuale. În cazul transporturilor de mărfuri, cel mai semnificativ spaţiu teoretic de creştere este dat de piaţa expediţiilor de mici dimensiuni care se transportă în prezent aproape exclusiv cu mijloace rutiere.

Calea ferată poate redeveni un jucător semnificativ pe această piaţă, cu condiţia reabilitării transportului intermodal şi a transportului în vagoane izolate. Transportul feroviar a înregistrat o lungă perioadă de declin după anul 1990, care a condus la dezechilibrarea semnificativă a sistemului naţional de transport.

Este știut faptul că reţeaua de infrastructură din România este într-o stare necorespunzătoare, iar mentenanţa şi reînnoirea acesteia sunt insuficiente. Sectorul se confruntă cu o cerere mare de servicii din partea publicului, dar concentrarea majoritară a acestor cereri spre transportul rutier a condus la suprasolicitarea acestei reţele. Infrastructura rutieră nu deţine o capacitate relevantă pentru a oferi servicii satisfăcătoare, iar infrastructura feroviară nu poate contribui eficient la descongestionarea reţelei rutiere datorită stării tehnice necorespunzătoare care limitează sever competitivitatea serviciilor de transport feroviar.

Concluzionând, județul Botoșani pentru a exista pe harta județelor dezvoltate are nevoie de o infrastructură modernă, atât rutieră cât  și feroviară.

 

                                                                        ing. Eusebiu- Laurențiu Cilibiu      

                                                  Candidat la președinția Consiliului Județean Botoșani

 

(Comandat de Alianța pentru Unirea Românilor, Cod Mandatar Financiar 21240330)

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Șofer băut scos din trafic de polițiști, la Călărași

Publicat

Publicitate

Vineri, polițiștii din Hlipiceni au oprit pentru control, pe drumul județean DJ 282H, în comuna Călărași, un autoturism condus de un tânăr, de 33 de ani, din județul Iași.

 

Întrucât emana halenă alcoolică, a fost testat cu aparatul etilotest, valoarea rezultată fiind de 0,71 mg/l alcool pur în aerul expirat. Ulterior, acesta a fost condus la o unitate spitalicească pentru recoltarea de probe biologice de sânge, în vederea stabilirii alcoolemiei.

 

Cercetările sunt continuate sub aspectul comiterii infracțiunii de conducere sub influența alcoolului.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Dosar penal pentru un bărbat de 46 de ani, din Gorbănești

Publicat

Publicitate

Joi, polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Botoșani – Biroul Rutier au oprit pentru control, pe Calea Națională din municipiul Botoșani, un autoturism condus de un bărbat, de 46 de ani, din comuna Gorbănești.

 

În urma verificărilor efectuate s-a stabili faptul că autoturismul pe care îl conducea avea autorizația provizorie de circulație expirată.

 

Polițiștii continuă cercetările pentru săvârșirea infracțiunii de punere în circulație a unui autovehicul neînmatriculat.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Acțiune pentru prevenirea infracțiunilor stradale, la Dorohoi

Publicat

Publicitate

Joi, polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Dorohoi împreună cu cei din cadrul Secțiilor de Poliție Rurală nr. 5 Mihăileni, nr. 6 Pomârla și nr. 4 Dorohoi au organizat o acțiune pentru menținerea ordinii publice, prevenirea și combaterea infracțiunilor stradale, pe raza localității Dorohoi.

 

În cadrul activităților desfășurate, au fost legitimate peste 40 de persoane și controlate 26 de autovehicule, iar în urma neregulilor constatate au fost aplicate 18 sancțiuni contravenționale, în valoare de peste 6.000 de lei.

 

Dintre sancțiuni, două au fost aplicate pentru nerespectarea normelor de conviețuire socială.

 

Publicitate

La activități am beneficiat și de sprijinul jandarmilor.

Citeste mai mult

Eveniment

Muncă nedeclarată și probleme de siguranță, descoperite în depozitele și firmele de curierat din Botoșani

Publicat

Publicitate

Inspectoratul Teritorial de Muncă Botoșani a desfășurat, la sfârșitul lunii noiembrie, o amplă acțiune de control în rândul firmelor care se ocupă de depozitare și manipularea mărfurilor, inclusiv în sectorul de curierat. Timp de cinci zile, inspectorii au verificat modul în care angajații sunt înregistrați și dacă aceștia lucrează în condiții sigure.

Două persoane găsite la lucru fără forme legale

În ceea ce privește respectarea legislației muncii, echipele de control au descoperit două persoane care munceau fără să aibă contractele înregistrate, situații care se încadrează la muncă nedeclarată. Angajatorul a fost amendat cu 40.000 de lei.

Inspectorii au întâlnit și alte probleme, printre care lipsa evidenței corecte a orelor de lucru sau nerespectarea zilelor de repaus săptămânal. Aceste nereguli îi pot priva pe angajați de drepturi importante, precum plata orelor suplimentare sau zilele libere prevăzute de lege.

Toate firmele verificate au avut probleme la capitolul siguranță

În ceea ce privește siguranța la locul de muncă, toate cele cinci firme controlate au fost sancționate. Inspectorii au găsit situații în care angajații nu erau informați suficient despre riscurile din activitatea pe care o desfășurau, iar semnalizarea din depozite era incompletă sau neclară.

Publicitate

Munca în depozite și în curierat este considerată una cu risc ridicat. Angajații manipulează adesea pachete grele, lucrează cu stivuitoare, se deplasează prin spații aglomerate și se confruntă cu variații de temperatură. Toate aceste situații cresc șansele de accidentare.

Pentru neregulile constatate, inspectorii au aplicat amenzi în valoare totală de 6.000 de lei și au dispus măsuri obligatorii de remediere.

46.000 de lei – totalul amenzilor aplicate

În urma campaniei, valoarea totală a sancțiunilor aplicate firmelor din județul Botoșani în domeniul muncii și al siguranței a ajuns la 46.000 de lei.

Reprezentanții ITM Botoșani au dat asigurări că astfel de acțiuni vor continua, având în vedere riscurile ridicate din acest domeniu de activitate.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending