Connect with us

Actualitate

Modernizarea infrastructurii feroviare, un acces facil spre toate regiunile țării pentru botoșăneni

Publicat

Publicitate

Localizarea noastră ca și județ, din punct de vedere geografic, are părți pozitive, în sensul că, în Botoșani autenticitatea locurilor din mediul rural, mai ales, și a tradițiilor sunt păstrate ca odinioară, dar sunt și părți negative, întrucât suntem marginalizați de capitală și de marile orașe prin distanța rutieră existentă, care din păcate  nu se află în cele mai bune condiții.

Așadar, în condițiile date, fără autostrăzi care să asigure  un drum  continuu de la Botoșani până la București este un coșmar pentru fiecare botoșănean, întrucât știm cu toții cât de anevoiasă este acea călătorie, și mai ales pentru un conducător auto.

De aceea, eu, în calitate de candidat pentru președinția Consiliului Județean Botoșani am convingerea că o soluție  pentru noi, cei din nordul țării, ar fi modernizarea infrastructurii feroviare, deoarece ar reprezenta un acces facil spre toate regiunile din România.

Deși, toate activitățile ce țin de infrastructura feroviară sunt administrate de Compania Națională de Căi Ferate SA, societate care este în subordinea Ministerului Transportului și Infrastructurii, autoritățile județene pot face însă demersuri către autoritățile centrale pentru dezvoltarea acestei infrastructuri. Nu este o procedură prea comodă  pentru un președinte de Consiliu Județean, dar pentru binele cetățenilor care l-au ales, merită efortul și insistența de a merge periodic la București în susținerea acestei cauze. Mai pe românește, de a sta pe la ușile Ministerului și a expune situația și necesitatea urgentării pentru modernizarea infrastructurii feroviare.

Trebuie luat în consideraţie faptul că transportul feroviar reprezintă o problemă de interes national, nu doar în regiunea de nord a țării. Investițiile în modernizarea infrastructurii feroviare ar îmbunătăți în primul rând transportul de călători, dar și cel al mărfurilor, având scopul descongestionării traficului rutier de pe șosea, care este din ce în ce mai aglomerat și mai riscant pentru toți cetățenii care circulă pe străzile botoșănene și nu numai.

Dezvoltarea infrastructurii feroviare include în primul rând ansamblul acţiunilor de întreţinere, reparaţii şi reînnoiri necesare pentru reabilitarea infrastructurii existente şi menţinerea acesteia la parametrii de performanţă necesari pentru susţinerea unui transport feroviar competitiv la nivel naţional. Dragi botoșăneni, dacă cei care ne conduc de 34 de ani, ar fi fost cu adevărat în slujba cetățeanului  și nu pentru interesele lor personale, sunt de părere că până acum chiar și cu viteza melcului s-ar fi realizat câte puțin și în sectorul infrastructurii feroviare care se află într-o situație deplorabilă. De aceea, consider că avem nevoie  să dezvoltăm acest sector al infrastructurii care ne-ar aduce doar beneficii, mai ales pentru noi, botoșănenii.

Publicitate

În cazul transportului de pasageri, spaţiul teoretic de creştere vizează atât transportul public interurban, efectuat în prezent cu autobuze şi autocare, precum şi de posibilitatea atragerii unor călătorii care se efectuează în prezent cu mijloace de transport individuale. În cazul transporturilor de mărfuri, cel mai semnificativ spaţiu teoretic de creştere este dat de piaţa expediţiilor de mici dimensiuni care se transportă în prezent aproape exclusiv cu mijloace rutiere.

Calea ferată poate redeveni un jucător semnificativ pe această piaţă, cu condiţia reabilitării transportului intermodal şi a transportului în vagoane izolate. Transportul feroviar a înregistrat o lungă perioadă de declin după anul 1990, care a condus la dezechilibrarea semnificativă a sistemului naţional de transport.

Este știut faptul că reţeaua de infrastructură din România este într-o stare necorespunzătoare, iar mentenanţa şi reînnoirea acesteia sunt insuficiente. Sectorul se confruntă cu o cerere mare de servicii din partea publicului, dar concentrarea majoritară a acestor cereri spre transportul rutier a condus la suprasolicitarea acestei reţele. Infrastructura rutieră nu deţine o capacitate relevantă pentru a oferi servicii satisfăcătoare, iar infrastructura feroviară nu poate contribui eficient la descongestionarea reţelei rutiere datorită stării tehnice necorespunzătoare care limitează sever competitivitatea serviciilor de transport feroviar.

Concluzionând, județul Botoșani pentru a exista pe harta județelor dezvoltate are nevoie de o infrastructură modernă, atât rutieră cât  și feroviară.

 

                                                                        ing. Eusebiu- Laurențiu Cilibiu      

                                                  Candidat la președinția Consiliului Județean Botoșani

 

(Comandat de Alianța pentru Unirea Românilor, Cod Mandatar Financiar 21240330)

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Noi reguli privind examenul pentru obținerea permisului de conducere

Publicat

Publicitate

Noi reguli privind examenul pentru obținerea permisului auto

 

În data de 11.06.2025 a fost adoptată legea pentru modificarea OUG nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice. Actul normativ vizează modificarea legislației rutiere, în sensul instituirii unor măsuri de simplificare și facilitare a obținerii permisului de conducere, astfel încât persoanele care dețin permis de conducere categoria B1, obținut la vârsta de 16 ani sau 17 ani, să fie exceptate de la susținerea probei teoretice la obținerea permisului de conducere categoria B, fiind necesară doar promovarea probei practice.

 

Totodată, actul normativ adoptat prevede că persoanele care au obținut permisul de conducere pentru categoria A1 și solicită obținerea categoriei A2 sau A, să fie exceptate de la susținerea probei teoretice, fiind necesară doar promovarea probei practice. Legea va produce efecte după publicarea în Monitorul Oficial.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

România ar putea introduce o taxă de 10% pe reclamele online, după modelul Germaniei

Publicat

Publicitate

Guvernul României ar putea lua în calcul introducerea unei taxe de 10% pe veniturile din publicitate opținute de Google, Facebook sau TikTok, scrie alba24.ro. 

Astfel, Guvernul ia în calcul posibilitatea introducerii unei măsuri fiscale similare cu cea propusă în Germania, pentru a corecta un dezechilibru evident: platformele internaționale câștigă sume considerabile din publicitatea vândută în România, însă contribuțiile lor la bugetul național rămân minime.

Autoritățile federale din Germania au demarat elaborarea unui proiect de lege care vizează impunerea unei taxe de 10% pe veniturile din publicitate, generate pe teritoriul german de către platforme precum Google, Facebook sau Instagram.

Wolfram Weimer, comisarul federal pentru media și cultură, a declarat publicației germane Stern că noul guvern este hotărât să pună în aplicare o astfel de taxă, chiar dacă se iau în calcul și alternative, precum angajamentul voluntar al companiilor vizate de a-și crește contribuțiile fiscale.

Inițiativa este susținută de organizațiile media din Germania, care consideră că platformele digitale trebuie să fie trase la răspundere pentru veniturile semnificative pe care le obțin din publicitate fără să contribuie proporțional la finanțele publice, scrie mediafax.

Mai multe ţări din UE au deja taxe aplicate companiilor digitale
Coaliția de centru-stânga, condusă de cancelarul Friedrich Merz, a inclus în tratatul de guvernare un acord clar privind evaluarea unei taxe digitale, cu scopul de a sprijini industria media germană.

Publicitate

Oficialii spun că modelul austriac, care impune o taxă de 5% pe serviciile de publicitate online, este o posibilă sursă de inspirație, însă în Germania s-ar putea aplica o rată dublă, pe care guvernul o consideră ca fiind „moderată și legitimă”. Mai multe ţări din UE, inclusiv Franţa, au deja taxe aplicate companiilor digitale.

O astfel de măsură are, însă, și potențialul de a alimenta tensiunile comerciale între Europa și Statele Unite. În trecut, administrația de la Washington, condusă de Donald Trump, a criticat deja practicile europene, acuzând Uniunea Europeană că discriminează companiile americane și amenințând cu impunerea unor tarife în replică.

Taxă de 10% pe reclamele online. În România, veniturile declarate de Google, Facebook și TikTok sunt cel mult modeste
În ciuda acestor avertismente, autoritățile germane sunt decise să meargă mai departe. Comisarul federal Weimer a afirmat că se poartă discuții cu reprezentanții platformelor digitale și că textul de lege este în curs de redactare.

„Pregătim un proiect concret de lege pentru taxarea serviciilor de publicitate online realizate de operatorii de platforme foarte mari”, a declarat comisarul pentru publicația Stern, citat de mediafax.

În România, contextul este similar: platforme ca Google, Facebook sau TikTok generează venituri consistente din publicitatea online, dar raportările fiscale sunt, în cel mai bun caz, modeste. În acest sens, exemplul german ar putea declanșa o dezbatere națională utilă privind o eventuală reformă fiscală în domeniul digital.

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: Un copil de 4 ani a ajuns la spital, după un accident produs la ieșirea din municipiul Botoșani, în zona Lebăda

Publicat

Publicitate

Un copil, în vârstă de 4 ani, a avut nevoie de îngrijiri medicale în urma unui accident rutier care s-a produs la ieșirea din municipiul Botoșani, în zona Lebăda. În eveniment, care a avut loc în urmă cu puțin timp, au fost implicate două autovehicule.

La caz au ajuns pompierii din cadrul Detașamentului Botoșani, cu o autospecială de stingere cu modul de descarcerare, ambulanța de terapie intensivă mobilă SMURD și Poliție.

Aceștia au constatat faptul că nu erau persoane încarcerate. Un băiețel a fost rănit. Acesta a fost preluat de echipajul medical și transportat la spital pentru îngrijiri de specialitate.

Pompierii au intervenit și pentru înlăturarea pericolului de incendiu, fiind deconectate bornele bateriilor.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Proprietarul spațiului de joacă din Botoșani, unde tavanul a căzut peste copii, a fost reținut

Publicat

Publicitate

Bărbat reținut pentru faptul ca a pus în pericol siguranța unor persoane, prin nerespectarea legislației în realizarea unei construcții sau executarea de modificări ale acesteia.

Proprietarul spațiului de joaca (administrator), lucrările fiind efectuate la indicațiile acestuia.

Polițiștii din cadrul Serviciului de Investigații Criminale au emis ordonanță de reținere pentru 24 de ore, pe numele unui bărbat, de 42 de ani, din comuna Mihai Eminescu, cercetat sub aspectul comiterii infracțiunilor de „executare fără autorizație de construire sau de desființare, ori cu nerespectarea prevederilor acesteia a lucrărilor de construcție”, „continuarea executării lucrărilor după dispunerea opririi acestora de către organele de control competente” și „proiectarea, realizarea unei construcții sau executarea de modificări ale acesteia fără respectarea prevederilor legale privind stabilitatea și rezistența, dacă în acest fel este pusă în pericol integritatea fizică a uneia sau mai multor persoane.”

Din cercetări, a reieșit faptul că în perioada aprilie 2022 – iunie 2024, acesta, în calitate de administrator al unei societăți comerciale cu destinația de spațiu de joacă, din municipiul Botoșani, ar fi efectuat lucrări de reabilitare a clădirii și activități de construire fără a avea autorizație.

De asemenea, deși, ulterior, lucrările ar fi fost sistate de către autorități, persoana bănuită de comiterea faptelor ar fi continuat activitățile de construcție fără obținerea unei autorizații în acest sens.

Astfel, ca urmare a efectuării lucrărilor fără autorizație, la data de 7 iunie a.c., s-a produs distrugerea parțiala a construcției prin prăbușirea tavanului de rigips din spatiul central multifuncțional, din interiorul clădirii, fiind pusă, astfel, în pericol, integritatea fizică a persoanelor care se aflau în interior.

Publicitate

Bărbatul a fost introdus în Centrul de Reținere și Arestare Preventivă al I.P.J Botoșani, cercetările fiind continuate pentru stabilirea tuturor împrejurărilor în care s-au produs faptele.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending