Connect with us

Economie

Ministrul Finanțelor: Noi nu calculăm nicio majorare de taxe sau de impozite în 2025

Publicat

Publicitate

Guvernul României a alocat 2 miliarde de lei pentru acordarea unui ajutor financiar one-off (plată unică) destinat pensionarilor cu venituri mici.

Ministrul Finanțelor, Tanczos Barna, explică faptul că Guvernul a alocat deja un buget de 2 miliarde de lei pentru un ajutor one-off (adică o plată unică) destinat pensionarilor cu pensii mici. Totuși, deocamdată nu s-a stabilit clar:

  • Cine va beneficia – Nu s-a decis până la ce nivel al pensiei se va acorda acest sprijin.
  • Cum va fi distribuit – Nu se știe dacă banii vor fi plătiți într-o singură tranșă sau în mai multe (ex. două sau trei tranșe).
  • Metoda exactă de alocare – Nu există încă un plan detaliat despre modul în care se va împărți suma alocată.

Detaliile specifice, precum pragul maxim al pensiei pentru eligibilitate și modalitatea de plată, urmează să fie stabilite de către Ministerul Muncii după aprobarea bugetului.

 

Măsurile care urmează să fie luate

  • Ministerul Muncii trebuie să facă o analiză și să vină cu propuneri concrete.
  • După această analiză, se va decide în cadrul Coaliției de guvernare care sunt criteriile exacte și modalitatea de plată.
  • Se estimează că aceste detalii vor fi clarificate în una-două săptămâni după aprobarea bugetului.

Declarația ministrului Finanțelor

Până în momentul de față, avem o anvelopă aprobată (2 miliarde de lei, n.r.). Din câte știu, nu a existat nicio discuție concretă cu privire la modul de alocare, modul de împărțire și la nivelul pensiei până la care se va aloca un sprijin anual one-off pentru cei cu pensii mici.

Trebuie să așteptăm ca Ministerul Muncii să înceapă această analiză și să putem analiza variantele. Eu nu am văzut nici măcar un material de lucru. Cu siguranță, după aprobarea bugetului, în cel mai scurt timp, Ministerul Muncii va pregăti pentru Coaliție câteva alternative și se vor lua decizii acolo” a precizat ministrul Finanțelor.

Publicitate

El a explicat, de asemenea, că nu există nicio discuție concretă nici cu privire la modalitatea de plată, respectiv dacă se va plăti o dată sau se va plăti în două sau trei tranșe, și nici cu privire la pensia maximă până la care se va acorda acest ajutor.

”Rugămintea mea este să așteptăm o săptămână, două săptămâni. În această perioadă, după aprobarea bugetului, cu siguranță Ministerul Muncii va avea posibilitatea să vină cu un calcul concret pentru Coaliție”, a mai spus Tanczos Barna.

Conform unor surse guvernamentale citate de economedia.ro, se ia în considerare ca acest ajutor să fie acordat pensionarilor cu pensii de până la 3.000 de lei. Totuși, aceste detalii nu au fost încă finalizate și vor fi clarificate în perioada următoare

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

FOTO Exercițiu tactic de amploare al structurilor MAI Botoșani: Simulare de incendiu și intervenție în situații de urgență

Publicat

Publicitate

În ziua de marți, 22 iulie, Inspectoratul de Jandarmi Județean Botoșani a desfășurat un exercițiu de nivel tactic LIVEX – Modul de acțiune a structurilor Ministerului Afacerilor Interne în situații de urgență.

Antrenarea periodică a personalului operativ în executarea misiunilor specifice generate de producerea unor situații de urgență și cooperarea cu instituțiile cu atribuții în acest domeniu, pentru a interveni în sprijinul cetățenilor, contribuie la consolidarea, dezvoltarea și integrarea capacităților operaționale, a cunoștințelor colective, capabilităților și resurselor necesare atingerii acestui obiectiv.
Exercițiul, la care au participat efective din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Județean Botoșani, Inspectoratului pentru Situații de Urgență al județului Botoșani, Inspectoratului de Poliție Județean Botoșani și Poliției Locale Botoșani, a avut drept scop verificarea și aplicarea Planului de intervenție în caz de incendiu, capacitatea de reacție, antrenarea personalului în executarea activităților specifice generate de producerea unor situații de urgență, precum și de a evalua funcționarea, eficiența și suportul logistic din dotare.
Personalul Inspectoratului de Jandarmi Județean Botoșani a intervenit prompt la semnalul de incendiu și, până la sosirea pompierilor, a intervenit cu stingătoare de mână și de capacitate mărită, fiind realizată o simulare realistă a pericolului pentru personal și a propagării incendiului.
De asemenea, s-a testat evacuarea răniților, limitarea efectelor incendiului și evacuarea autospecialelor aflate în apropiere.
La desfășurarea exercițiului au fost prezenți, în calitate de invitați, domnul Dan Nechifor – prefectul județului Botoșani, domnul colonel Dan Decebal Muraru – șeful Inspectoratului pentru Situații de Urgență al județului Botoșani, domnul comisar șef Tudor Costîn – șeful Inspectoratului de Poliție Județean Botoșani și domnul comisar șef Ioan Corneliu Dănilă – șeful Serviciului Teritorial al Poliției de Frontieră Botoșani.
Mulțumim reprezentanților structurilor partenere implicate în desfășurarea exercițiului pentru modul exemplar în care au contribuit la reușita acestuia.

Citeste mai mult

Eveniment

Reduceri de venituri în sectorul feroviar: Directorii pierd 10%, iar unii angajați CFR SA până la 20%

Publicat

Publicitate

Directorii generali ai CFR Infrastructură și CFR Călători, directorii financiari ai celor două companii și directorii generali și financiari ai societăților Informatică Feroviară, Electrificare CFR și Tipografică Feroviară își vor reduce indemnizațiile cu 10%, a anunțat, miercuri, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Ciprian Șerban, scrie alba24.ro.  

Pe de altă parte, veniturile unor angajați „simpli” de la CFR SA vor scădea cu 20%. Mai exact, la CFR Infrastructură, în plus față de reducerea indemnizațiilor, s-a luat decizia de a se reduce programul de lucru la 4 zile pe săptămână pentru un număr restrâns de angajați, fără a fi afectată siguranța circulației.

„În urma discuțiilor pe care le-am purtat cu directorii generali ai CFR Infrastructură și CFR Călători, aceștia, alături de directorii financiari ai celor două companii, își vor reduce indemnizațiile cu 10%. Totodată, și directorii generali și financiari ai filialelor CFR Infrastructură (Informatică Feroviară, Electrificare CFR și Tipografică Feroviară) își vor reduce indemnizațiile cu 10%. Tot cu 10%, își vor reduce indemnizațiile și directorul general și financiar de la SCRL Brașov – filială a CFR Călători. Este un gest necesar care transmite un semnal clar de responsabilitate și solidaritate”, a scris miercuri ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban, pe pagina sa de Facebook.

Reamintim faptul că directorul general al CFR Călători, Traian Preoteasa, se lăuda în luna iunie că are venituri lunare nete de 11.000 de euro, din care mai mult de jumătate provine din salarii la stat. Restul banilor provin din chiria încasată pe un apartament din Dubai.

Unii angajați ai CFR SA vor pierde 20% din venituri

În timp ce salariile șefilor din sistemul feroviar vor fi reduse cu 10%, pentru 1.400 de angajați ai Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA cărora le-a fost redus programul de lucru de la cinci la patru zile pe săptămână, veniturile vor scădea cu 20%, scrie ClubFeroviar.

„Luând în calcul un câştig mediu brut de 11.126 lei/salariat, la care se aplică contribuția asiguratorie pentru muncă de 2,25%, ceea ce determină o valoare totală de 11.376 lei/salariat, economiile la fondul de salarii rezultate prin aplicarea măsurii de reducere a programului de lucru cu 1 zi pe săptămână, respectiv reducerea cheltuielilor salariale cu 20%/ salariat, sunt de 2.275 lei/salariat/lună/brut (aplicând 20% la 11.376 lei/salariat, rezultă un venit diminuat la 9.101 lei/salariat)/brut. În această ipoteză se realizează o economie la fondul de salarii de aproximativ 3.255.525 lei/lună”, a transmis CFR SA, citat de ClubFeroviar.

Publicitate

Ministrul Transporturilor: A început un amplu proces de optimizare a cheltuielilor în cadrul companiilor din subordine

„Încă de la preluarea mandatului, am început un amplu proces de eficientizare și optimizare a cheltuielilor în cadrul companiilor din subordinea ministerului. La CFR Infrastructură, în plus față de reducerea indemnizațiilor, s-a luat o decizie curajoasă: programul de lucru va fi redus la 4 zile pe săptămână pentru un număr restrâns de angajați, fără a fi afectată siguranța circulației. Economia estimată prin această măsură este de aproximativ 3,25 milioane de lei lunar. Este în curs de implementare un sistem clar de reorganizare, optimizare și funcționare a subunităților din țară. Cu această măsură, CFR Infrastructură estimează că va economisi aproape 57 milioane de lei pe an”, a precizat ministrul Transporturilor

În plus, se va renunța la materialul rulant tehnologic învechit care poate fi casat și valorificat, ceea ce ar putea aduce înapoi, în bugetul companiei, aproximativ 8,7 milioane de lei până la sfârșitul anului.

„În paralel cu acestea, CFR Infrastructură continuă transformarea căii ferate prin proiecte strategice moderne, finanțate din fonduri europene nerambursabile”, a mai notat șeful de la Transporturi.

Și la CFR Călători se vor reduce cheltuielile nejustificate, prin aplicarea următoarelor măsuri: suspendarea unor trenuri neperformante (economii de 40 milioane lei); neacordarea orelor suplimentare și festive (economii de 47 milioane lei); demersuri către ARF pentru redimensionarea volumului de activitate și creșterea valorii unitare (economii de 40 milioane lei); reducerea indemnizațiilor conducerii (0,3 milioane lei) și sistarea cumulului pensie – salariu (economii de 1,5 milioane lei).

„Economii totale estimate până la finalul anului: peste 130 milioane lei! Totodată, am pornit un amplu proces de actualizare a indicatorilor de performanță de la companiile din subordinea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii”, a arătat Ciprian Șerban, citat de Agerpres.

Citeste mai mult

Eveniment

CALENDAR ORTODOX 2025: Sfânta Mare Muceniță Hristina (Cristina în sinaxarele grecești)

Publicat

Publicitate

Numele „Χριστίνα – Christina” din limba greacă poate fi transliterat în limba română „Hristina” sau „Cristina”, deoarece litera greacă „Χ” înseamnă „Ch”, „H” sau „C”.

Sfânta Hristina s-a născut în cetatea Tir (Fenicia în trecut, astăzi Liban) și a trăit în timpul împăratului roman Septimiu Sever (193-211). A fost fiica lui Urban, reprezentantul Imperiului roman al acestei cetăți. Când a ajuns la vârsta de doisprezece ani, pentru extraordinara ei frumuseţe, Sfânta Hristina a fost închisă de tatăl ei într-un turn, împreună cu douăsprezece slujnice.

Planul tatălui era să o țină pe fiica lui în acel turn până avea să împlinească vârsta deplină a majoratului. În realitate, tatăl voia să o constrângă pe fiica sa, devenită creştină, să renunţe la religia primejdioasă pe care a îmbrăţişat-o, şi astfel, să o scape de primejdia morţii. Tânăra Hristina, nemulțumită de credința idolatră care o înconjura, a început să se roage Mântuitorului Iisus Hristos, Cel ce a adus toate de la neființă la ființă. În urma acestei rugăciuni, i s-a arătat un înger care i-a descoperit tainele dumnezeiești.

Copila însă a sfărâmat statuetele preţioase, pe care tatăl le aşezase în camera ei, şi metalul preţios rezultat l-a împărţit săracilor. Înfuriat, Urban a trecut de la rugăminţi la pedepse: a ordonat să fie biciuită şi aruncată în temniţă. Deoarece Hristina rămânea neclintită în credinţă, tatăl o dă pe mâna judecătorilor şi aceştia o supun la diferite torturi îngrozitoare. Fiind plină de răni, este aruncată să zacă în închisoare, dar aici, trei îngeri coborâţi din cer îi aduc mângâiere şi-i redau sănătatea.

Văzând că prin astfel de metode nu obţin nici un rezultat, judecătorii trec la soluţia finală: leagă o piatră grea de gâtul copilei şi o aruncă în apă. Însă marea aceea i-a fost ei scăldătoarea Sfântului Botez. Un nor luminos a umbrit-o pe ea și s-au auzit cuvinte de sus, grăindu-se deasupra ei numele Preasfintei Treimi, după săvârșirea Sfântului Botez. Astfel, a ieșit la mal, nevătămată. Tatăl ei, neînduplecat de chinurile Hristinei, este pedepsit de Dumnezeu cu moartea; totuşi, suferinţele Hristinei nu se sfârşesc.

Succesorul acestuia a torturat-o mai aprins, cu alte chinuri înspăimântătoare, ce se vor dovedi la fel de ineficiente. A fost arsă pe un grătar înroşit, aruncată în ulei înfierbântat, lăsată între şerpi veninoşi, la urmă, i s-au tăiat sânii. Nemaiştiind la ce chinuri să o supună, în cele din urmă Hristina a primit moartea prin sabie. Astfel, încă o floare a nevinovăţiei este mutată în grădinile cerului.

Publicitate

Semnificația numelui „CRISTINA”

Numele Cristina, cu corespondentul masculin Cristian, sunt specific creştineşti şi apar după ce Biserica creştină a primit libertatea prin împăratul Constantin. Şi până atunci se foloseau cuvintele „creştin” – „creştină”, cu rolul de adjective, supranume ce se adăuga la numele propriu-zis. Ulterior, din adjectivele Christianus, Cristiana s-au format nume proprii ce au pătruns şi la noi sub forma Cristina şi Cristiana. Formele Cristina, Cristin au apărut de prima dată ca nume proprii din dorinţa de a da copiilor numele pe care l-a purtat Mântuitorul.

Respectul faţă de fiinţa dumnezeiască, umană a lui Iisus Hristos a cerut să nu se folosească pentru simpli oameni un nume purtat de Omul-Dumnezeu, şi atunci s-au creat cuvintele Cristin, Cristina, sugerând adevărul fundamental că omul creştin nu este numai „ucenicul”, „urmaşul” lui Hristos, ci poartă în fiinţa lui însăşi fiinţa lui Hristos. „Cel care mănâncă trupul meu şi bea sângele meu rămâne întru mine şi eu întru el” (Ioan 6, 56). „Ca toţi să fie una, după cum Tu, Părinte, întru mine, şi eu întru Tine… Eu întru ei şi Tu întru mine” (Ioan 17–23). Pornind de la numele Cristina, s-au desprins formele: Hrestina, Hristina, Cărstina, Crăstina, Crista, Tina şi, mai nou, Cristi.

 

 

Citeste mai mult

Eveniment

Mai puține accidente grave în Botoșani, însă tot mai mulți șoferi sancționați și prinși băuți la volan

Publicat

Publicitate

Siguranța rutieră, prioritate pentru polițiștii botoșăneni: Scădere a accidentelor grave, dar creștere a sancțiunilor aplicate în trafic

Siguranța traficului rutier rămâne una dintre principalele priorități ale polițiștilor din județul Botoșani, care, în prima jumătate a anului 2025, au desfășurat numeroase activități pentru prevenirea accidentelor și eliminarea din trafic a conducătorilor auto care pun în pericol siguranța celorlalți participanți.

În perioada ianuarie–iunie 2025, polițiștii rutieri au acționat atât în baza planurilor întocmite la nivel local, în urma analizelor realizate asupra evenimentelor din anul precedent, cât și în cadrul Programului Operațiunilor Europene ROADPOL și al Calendarului de acțiuni al Inspectoratului General al Poliției Române.

146 de acțiuni punctuale pentru combaterea principalelor cauze de accidente

Pe întreg teritoriul județului Botoșani au fost organizate 146 de acțiuni (+8 față de aceeași perioadă din 2024), concentrate pe categorii specifice de abateri, sectoare de drum cu risc crescut și intervale orare cu incidență ridicată. În urma acestor activități, au fost descoperite și instrumentate 359 de infracțiuni rutiere, în ușoară scădere față de 2024 (-32).

Tot în cadrul acțiunilor de control în trafic, polițiștii au confiscat 3.400 de țigarete și 67 de metri cubi de material lemnos, descoperite în condiții ilegale de transport sau fără documente justificative.

Publicitate

Peste 16.000 de sancțiuni aplicate în doar 6 luni

Numărul sancțiunilor contravenționale aplicate a crescut considerabil, ajungând la 16.029, cu 2.333 mai multe decât în primele șase luni ale anului trecut. Dintre acestea:

6.064 de sancțiuni pentru nerespectarea regimului legal de viteză;
1.897 pentru neutilizarea centurii de siguranță;
1.153 pentru abateri comise de pietoni;
415 pentru nerespectări ale legislației rutiere de către bicicliști;
138 pentru neacordarea priorității pietonilor;
105 sancțiuni pentru conducerea sub influența băuturilor alcoolice.
De asemenea, au fost reținute 1.804 permise de conducere (+78), dintre care 1.621 pentru suspendarea dreptului de a conduce, 117 au fost anulate, iar 8 retrase din motive medicale. Au fost retrase temporar și 644 de certificate de înmatriculare (+9).

Creștere alarmantă a numărului de persoane reținute pentru alcool la volan

Un semnal de alarmă îl reprezintă creșterea semnificativă a numărului de rețineri pentru infracțiuni legate de conducerea sub influența alcoolului. În primele 6 luni din 2025 au fost reținute 38 de persoane, comparativ cu doar 4 în aceeași perioadă a anului trecut.

Mai puține accidente rutiere grave, dar victimele rămân o preocupare

Analiza accidentelor rutiere grave arată un trend descendent. În prima jumătate a anului 2025 au fost înregistrate 181 de accidente, cu 8 mai puține față de aceeași perioadă a anului trecut. Dintre acestea, 33 au fost accidente grave, iar 148 ușoare.

În ceea ce privește urmările, s-au înregistrat 188 de persoane rănite ușor (-12) și 24 de persoane rănite grav (-1). Numărul deceselor s-a menținut la același nivel: 13 persoane și-au pierdut viața în urma accidentelor.

Cele mai multe accidente grave au avut loc în zilele de vineri (24%) și joi (21%), în intervalul orar 14:00–22:00, când s-au înregistrat 16 accidente grave și 85 ușoare.

Principalele cauze ale accidentelor grave: bicicliștii și traversările neregulamentare

Printre cele mai frecvente cauze ale accidentelor grave s-au numărat:

  • abateri ale bicicliștilor – 7 cazuri;
  • traversarea neregulamentară a pietonilor – 6 cazuri;
  • viteza neadaptată sau neregulamentară – 3 cazuri;
  • neacordarea priorității pietonilor și vehiculelor – câte 3 cazuri fiecare.

Deși datele statistice indică o scădere a numărului de accidente grave și a victimelor rănite, creșterea numărului de sancțiuni, precum și a cazurilor de conducere sub influența alcoolului, arată că responsabilitatea în trafic trebuie să rămână o prioritate atât pentru autorități, cât și pentru fiecare participant la trafic. Poliția Rutieră Botoșani va continua acțiunile de prevenire și control, pentru a asigura un climat de siguranță pe drumurile publice.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending