Connect with us

Eveniment

Ministrul Dezvoltării, Cseke Attila: Nu vreau să creez panică dar va veni un seism puternic în România. Întrebarea este când, nu dacă

Publicat

Publicitate

Ministrul Dezvoltării, Cseke Attila, a declarat că România ar putea fi afectată de un cutremur puternic, subliniind însă că nu dorește să creeze panică. Declarațiile au fost făcute în cadrul emisiunii „Piața Victoriei” de la Europa FM, unde a fost invitat de jurnalista Mădălina Dobrovolschi, relatează alba24.ro.

„Întrebarea pe riscul seismic – și nu vreau nici să creez panică, nici alte tipuri de reacții – nu este dacă va veni. Va veni un seism puternic în România. Întrebarea este când va veni”, a spus ministrul Dezvoltării la Europa FM.

România are și o harta interactivă cu punctele de risc seismic. Poate fi consultată AICI.

Despre ea, ministrul Dezvoltării a spus că „vine să ajute orice cetățean și orice autoritate locală”.

„Noi am avut o execuție bugetară. Mă refer la Ministerul Dezvoltării, care a atins cam 70 de milioane de lei în condițiile în care bugetul alocat a fost de 400 de milioane.

Anul acesta, bugetul alocat va fi de peste 800 de milioane de lei pentru că acest program este prioritar pentru Guvern.

Publicitate

Întrebarea, știți, pe riscul seismic – și nu vreau nici să creez nici panică, nici alte tipuri de reacții – nu este dacă va veni. Va veni un seism puternic în România.

Întrebarea este când va veni, ceea ce astăzi nu putem să știm cu siguranță. Și a doua întrebare foarte importantă pentru care trebuie să lucrăm în fiecare zi: cum ne va găsi acel seism”.

Zonele seismice din România

Cutremurele din România sunt frecvente, deoarece țara se află într-o zonă seismică activă, cea mai importantă fiind Zona Vrancea.

Aceasta generează cele mai puternice și periculoase cutremure din România și chiar din sud-estul Europei.

  • Zona Vrancea – este principala sursă seismică și produce cutremure la adâncimi mari (70-180 km). Acestea afectează o suprafață mare, inclusiv București, Republica Moldova și Bulgaria.
  • Alte zone seismice – Banat, Făgăraș-Câmpulung, Dobrogea și vestul țării au și ele activitate seismică, dar cutremurele sunt mai mici și mai puțin periculoase.
  • Cele mai puternice cutremure istorice:
    • 4 martie 1977 (magnitudine 7,4) – a provocat mari distrugeri, în special în București, unde peste 1.500 de persoane au murit.
    • 10 noiembrie 1940 (magnitudine 7,7) – unul dintre cele mai puternice, a afectat grav Moldova și Bucureștiul.
    • 30 august 1986 (magnitudine 7,1) și 1990 (două cutremure de 6,9 și 6,4) – au fost resimțite puternic.

Cum afectează cutremurele România?

  • Bucureștiul este orașul cel mai vulnerabil din cauza clădirilor vechi și a solului nisipos.
  • Moldova și Muntenia sunt cele mai expuse regiunii Vrancea.
  • Impact economic – cutremurele puternice pot distruge infrastructura și locuințele.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Polițiștii din Dorohoi au pus ochii pe pirații auto. Un șofer a rămas fără mașină șase luni

Publicat

Publicitate

Luni, polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Dorohoi – Biroul Rutier au oprit pentru control, pe drumul public, din orașul Dorohoi, un autoturism condus de un bărbat, din aceeași localitate.

 

În urma verificărilor efectuate, s-a stabilit faptul că acesta transporta patru persoane, în regim taxi, fără a fi autorizat în acest sens.

 

Față de conducătorul auto a fost dispusă măsura sancționării contravenționale, cu amendă în valoare de 2.000 de lei, totodată, fiindu-i suspendat dreptul de a conduce autovehicule, pentru o perioadă de 6 luni.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Dosar penal pentru un bărbat din Frumușica, care a refuzat prelevarea de mostre biologice de sânge pentru stabilirea alcoolemiei

Publicat

Publicitate

Polițiștii din cadrul Poliției Orașului Flămânzi au oprit pentru control, pe drumul public, din comuna Frumușica, un autoturism condus de un tânăr, de 31 de ani, din aceeași localitate.

 

Întrucât emana halenă alcoolică, i s-a solicitat să se supună testării cu aparatul etilotest, însă acesta a refuzat. Totodată, conducătorul auto a refuzat și prelevarea de mostre biologice de sânge, în vederea stabilirii alcoolemiei.

 

În cauză, cercetările sunt continuate sub aspectul comiterii infracțiunii de refuz de prelevare de mostre biologice de sânge.

 

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Bărbat din Flămânzi, reținut de polițiștii după ce a fost prins la volan beat criță și fără permis

Publicat

Publicitate

Luni, polițiștii din cadrul Poliției Orașului Flămânzi au emis ordonanță de reținere pentru 24 de ore, pe numele unui bărbat, din orașul Flămânzi,  cercetat sub aspectul comiterii infracțiunilor de conducere a unui vehicul neînmatriculat, conducere fără permis și conducere sub influența alcoolului.

 

Din cercetări, a reieșit faptul că acesta, la data de 8 martie 2025, ar fi condus un autoturism pe drumul public din orașul Flămânzi, fără a deține permis de conducere pentru vreo categorie de autovehicule și fiind sub influența alcoolului, respectiv 0,96 mg/l alcool pur în sânge.

 

Mai mult decât atât, autoturismul pe care îl conducea avea montate plăcuțe cu numere de înmatriculare false, emise de două state diferite.

 

Publicitate

Bărbatul a fost introdus în Centrul de Reținere și Arestare Preventivă al I.P.J. Botoșani, cercetările fiind continuate sub aspectul comiterii infracțiunilor menționate mai sus.

Citeste mai mult

Eveniment

Botoșani: Cât le trebuie autorităților să înmatriculeze un microbuz școlar. Mașinile prezentate cu fast în campania electorală stau în garaj

Publicat

Publicitate

Peste 26 de microbuze școlare electrice stau pe dreapta, de jumătate de an. Acestea au fost cumpărate prin Consiliul Județean Botoșani și date primăriilor din județ. Microbuzele nu au fost însă însoțite de actele necesare iar procedura se dovedește a fi un adevărat coșmar, scrie ADEVĂRUL

Prezentate cu mare fast în campania electorală

Cele 26 de microbuze sunt electrice și au fost achiziționate, anul trecut, de Consiliul Județean Botoșani prin PNRR. Suma totală a fost 7.2 milioane de euro. O parte a microbuzelor au fost aduse în luna octombrie a anului 2024, în fața clădirii Consiliului Județean, în plină campanie electorală pentru Parlamentare, și prezentate ca o realizare a executivului de la aceea vreme. În mod festiv, cele nouă microbuze din parcarea Consiliului Județean (celelalte 17 microbuze au fost aduse ulterioare), au fot predate primarilor. S-au făcut poze, s-au rostit discursuri și au fost formulate mulțumiri.

Din luna octombrie a anului trecut și până aproape de jumătatea lunii martie, au trecut aproape șase luni. În tot acest timp, în microbuze nu a călcat picior de elev. Și asta în condițiile în care, în mediul rural, acestea erau esențiale pentru transportul școlarilor din sate către școlile de la centru. Mai ales în sezonul rece. Microbuzele au fost predate autorităților, dar multe dintre ele au stat pe dreapta. Și încă stau pe dreapta în curțile școlilor sau ale Primăriilor.

Autobuze trase pe dreapta de birocrație și demersuri în pas de melc

Motivul pentru care aceste microbuze nu sunt pe traseu și nu duc elevii de la școală, acasă și invers, este lipsa documentelor necesare. După ce au primit microbuzul, autoritățile locale s-au trezit cu o uriașă bătaie de cap. Microbuzele aveau numere roșii dar nu aveau cărți de identitate, procese verbale necesare și nici licențe de transport. Totul a căzut în sarcina Primăriilor. Între timp s-a schimbat și administrația la Consiliul Județean. Unii s-au grăbit prea tare, ceilalți se plâng că graba a fost degeaba. Cert este că actele au ajuns cu mare întârziere la Primării.

Publicitate

„Am primit microbuzul dar nu și cartea de identitate. Am primit-o mult mai târziu. Pe la jumătatea lui februarie abia am primit cartea de identitate. Fără ea nu am putut să o înmatriculăm. După ce înmatriculăm microbuzul, trebuie să scoatem licența de transport. Deci mai durează. Încă sunt destule demersuri. Am primit microbuzul dar documentele au venit mult mai târziu. Încă nici nu este înmatriculat”, spune Constantin Cucoreanu, primarul din comuna Tudora, beneficiarii unui astfel de microbuz.

În comuna Lozna, situația a stat la fel. „Am primit microbuzul dar fără actele necesare. Cum să-l înmatriculezi dacă nu ai carte de identitate. A venit mai târziu, cred că după câteva luni și am început și noi demersurile”, spune spune Viorel Lozneanu, edilul comunei.

„Microbuzele nu avea carte de identitate când le-am primit”, a precizat un alt edil. În plus, primăriile au fost nevoite să facă și stații de încărcare electrice pentru microbuze. „A fost pe cheltuiala noastră stațiile de încărcare. Ne-am conformat”, a precizat primarul din comuna Stăuceni.

În multe cazuri stațiile de încărcare au fost o problemă fiindcă primăriile nu aveau încă votate bugetele și investițiile nu puteau fi realizate. Pe lângă cele 26 de microbuze deja predate vor mai fi aduse încă 10 microbuze electrice cumpărate din economiile făcute la prima licitație. Acestea vor ajunge prin luna mai. Microbuzele sunt esențiale în mediul rural. Și asta în condițiile în care multe școli sătești au fost desfințate iar puțini elevi rămași mutați la școlile de centru. Unii străbat și câte 5 kilometri pentru a ajunge acasă. Este vorba despre aproximativ 2000 de elevi în această situație.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending