Connect with us
Publicitate

Eveniment

Ministerul Dezvoltării a propus amenajarea a peste 3.000 de kilometri de trasee pentru biciclete în România

Publicat

Publicitate

Un document de la Ministerul Dezvoltăriii stabilește regulile pentru realizarea, amenajarea și omologarea acestor trasee de cicloturism. De asemenea, sunt stabilite amenzi de mii de lei pentru cei care împiedică accesul sau circulația bicicletelor pe aceste trasee.Autoritățile din țara noastră vor să amenajeze 3.000 de kilometri de noi piste de biciclete,informează alba24.ro. Un proiect de hotărâre în acest sens a fost publicat în dezbatere publică de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, luni, 28 februarie.

Documentul stabilește regulile pentru realizarea, amenajarea și omologarea acestor trasee de cicloturism. De asemenea, sunt stabilite amenzi de mii de lei pentru cei care împiedică accesul sau circulația bicicletelor pe aceste trasee.

Potrivit notei de fundamentare, elaborarea normelor metodologice privind crearea, amenajarea  şi omologarea traseelor de cicloturism reprezintă una dintre reformele asumate de România prin Planul național de redresare și reziliență (PNRR). Documentul reglementează rolul și atribuțiile Centrului Național de Coordonare Velo (CNCV) ce va fi înființat în cadrul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației în crearea, amenajarea și omologarea traseelor de cicloturism și atingerea următoarelor jaloane din cadrul Componentei 11 a PNRR:

Publicitate

studiu privind distribuția teritorială a traseelor cicloturistice la nivel național pe baza unor cruterii-cheie (de exemplu, reducerea congestiei traficului, promovarea ecoturismului), identificând actorii relevanți și integrând inițiativele existente de consolidare a patrimoniului natural și cultural;
dezvoltarea platformei naționale eVelo și a unei aplicații digitale pentru telefoane inteligente în vederea furnizării de informații tematice despre cicloturism.
„Crearea, amenajarea și omologarea traseelor de cicloturism va permite României să participe și să contribuie la reconfigurarea rețelei europene de trasee EuroVelo și a diverselor trasee cicloturistice internaționale, alocarea de fonduri pentru micromobilitate, dezvoltarea ecoturismului în zonele aferente și va preveni implementarea unor proiecte de amenajare de trasee neomogene, fără continuitate care să conducă la descurajarea utilizării bicicletei ca mijloc de transport alternativ.

Având în vedere inițiativele autorităților administrației publice locale de a amenaja trasee cicloturistice, aprobarea cadrului normativ va încuraja finanțarea unor astfel de proiecte la nivel național și va contribui la creșterea absorbției de fonduri destinate dezvoltării infrastructurii cicloturistice și a cicloturismului, și  astfel beneficiile directe și indirecte, economice și sociale pe care le aduce dezvoltarea acestei ramuri a turismului”, se precizează în nota de fundamentare.

Ce reprezintă un traseu cicloturistic
Potrivit proiectului, traseul cicloturistic este acel tip de traseu turistic pe care se efectuează deplasarea cu bicicleta, semnalizat specific și omologat pentru cicloturism și care pune în valoare patrimoniul natural și antropic. Acesta poate fi pe șosea sau în afara șoselei, pe drumuri publice sau private și poate traversa atât zone intravilane, cât și extravilane ale unităților administrativ-teritoriale.

Publicitate

Traseele cicloturistice vor fi clasificate astfel:

după criteriul nivelului teritorial, în trei ranguri: naționale, regionale și locale;
după criteriul nivelului de dificultate, în trei grade: lejer, mediu și dificil.
după criteriul formei, în două tipuri: liniar și circuit.
Traseele cicloturistice se stabilesc pe piste pentru biciclete și alte drumuri publice pe care circulația este interzisă autovehiculelor, pe drumuri publice cu trafic redus, pe drumuri de utilitate privată deschise circulației velo de către administratorii acestora, pe căi de comunicație cu regim de viteză redusă în interiorul localităților, pe drumuri forestiere sau agricole, pe poteci și pe eventuale alte tipuri de căi de comunicație deschise circulației bicicletelor. Traseele cicloturistice vor evita drumurile publice cu trafic intens.

Stabilirea traseelor cicloturistice va respecta principiul continuității. Traseele care se dezvoltă ulterior, de rang egal sau inferior celui existent trebuie să fie conectate cu acesta dacă traseul inițial este pe o rază de 50 de km, în cazul traseelor de rang național și regional sau pe o rază de 20 km, în cazul traseelor de rang local.

Publicitate

Omologarea traseelor de cicloturism se face de către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației prin Centrul Național de Coordonare Velo, prescurtat CNCV.

Contravenții și sancțiuni
Potrivit proiectului de hotărâre, constituie contravenții următoarele fapte:

Emiterea de avize și aprobări pentru realizarea unor trasee cicloturistice, pentru lucrări de marcare și alte amenajări ale acestora, ori modificarea itinerariului, precum și pentru lucrări de întreținere a marcajelor și amenajărilor specifice, fără respectarea cerințelor legale privind caracteristicile căilor de comunicație utilizate ca trasee cicloturistice, modul de marcare ori condițiile și procedurile de avizare și aprobare a documentațiilor și lucrărilor în domeniu;
Executarea de lucrări de marcare și întreținere a marcajelor cicloturistice fără autorizație sau cu nerespectarea autorizației și a normelor specifice de proiectare și executare de lucrări de marcaje cicloturistice și a celorlalte reglementări legale în vigoare;
Împiedicarea sau tulburarea, fără drept, a accesului și circulației cicloturiștilor pe trasee cicloturistice;
Împiedicarea sau tulburarea, fără drept, a activităților de marcare a traseelor cicloturistice avizate și aprobate, de întreținere și monitorizare a stării marcajelor și a altor amenajări pe trasee cicloturistice.
Contravențiile înfăptuite de persoane fizice se sancționează astfel:

cu amendă de la 10.000 lei la 20.000 lei, faptele prevăzute la lit. a), b);
cu amendă de la 3.000 lei la 5.000 lei, faptele prevăzute la lit. c), d);
Amenzile se aplică persoanelor juridice în cuantum dublu față de amenzile prevăzute pentru persoane fizice. Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor se fac de către ofițerii și agenții Poliției Române și ai Poliției de Frontieră Române, ofițerii și subofițerii Jandarmeriei Române, precum și de către polițiștii locali.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

FOTO: Elevii de la Liceul ,,Demostene Botez” din Trușești au sărbătorit Săptămâna Educației Globale

Publicat

Publicitate

În cadrul Săptămânii Educației Globale, elevii de la Liceul „Demostene Botez” Trușești au desfășurat activitatea „It’s our world. Let’s heal it TOGETHER!”, fiind coordonați de către doamnele profesoare Rebeca Coșorianu, Ana-Maria Bodai, Ionescu Ana-Claudia și Gania Cătălina.

Dezbaterea a permis abordarea interdisciplinară care a unit religia cu limbile străine, istoria si geografia. Invitat la activitate a fost preotul Andrei-Ionuț Bodai care a reușit să le explice liceenilor că incluziunea reprezintă acceptarea, valorizarea și integrarea tuturor oamenilor, indiferent de diferențele dintre ei. În contextul unei planete incluzive, aceasta implică respectul pentru diversitatea culturală, religioasă, lingvistică, socială și de gândire. Diversitatea nu este despre cum ne deosebim, ci despre cum învățăm să trăim împreună.

În cadrul activității a fost explorat modul în care libertatea lingvistică, religioasă, geografică, respectul reciproc și colaborarea ne conectează și ne conduc către o lume mai incluzivă. Toleranța religioasă înseamnă să acceptăm dreptul fiecărei persoane de a-și alege credința, fără prejudecăți sau discriminare. Istoria ne învață că doar prin respect reciproc și cooperare putem depăși momentele de conflict. O planetă incluzivă este una în care toți oamenii își găsesc locul, contribuind la echilibrul social, ecologic și spiritual. Filosofia existenței ne îndeamnă să reflectăm asupra rolului nostru nu doar ca indivizi, ci și ca parte a unui întreg mai mare. Fără comunicare, nu putem crea empatie. De la Declarația Universală a Drepturilor Omului (1948) la diverse tratate internaționale, umanitatea a luptat pentru o lume bazată pe egalitate, libertate și demnitate. Conexiunea autentică între oameni aduce progres social și personal. Întâlnirea cu Dumnezeu este o experiență profund personală, dar, în același timp, un punct comun care ne conectează pe toți. Autocunoașterea ne face să apreciem mai mult diversitatea din jurul nostru.

Publicitate

Sfatul primit de elevi a fost că trebuie să fim conectați nu doar prin tehnologie, ci prin empatie, respect și dragoste. O planetă incluzivă este posibilă dacă ne asumăm responsabilitatea de a crea legături autentice, pentru că „acolo unde iubirea există, nu există bariere!”.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Bosch, cel mai mare furnizor de componente auto, anunță concedieri la nivel global. Care sunt motivele

Publicat

Publicitate

Bosch, cel mai mare furnizor de componente auto, anunță concedieri. Compania a anunţat vineri că intenţionează să concedieze până la 5.500 de angajaţi, scrie alba24.ro. Este cel mai recent indiciu al dificultăţilor din industria auto germană, afectată de cererea slabă şi de concurenţa din China, citează Reuters.

Bosch, cel mai mare furnizor mondial de piese auto, ar urma să renunţe la 3.500 de angajaţi, până la finalul lui 2027, de la divizia sa de servicii informatice. Jumătate sunt la unităţile din Germania. Decizia vine pe fondul cererii slabe pentru sisteme de asistenţă de conducere inteligentă şi soluţii pentru conducere automată.

De asemenea, 750 de angajaţi ar urma să fie concediaţi până în 2032 la uzina din Hildesheim, în Germania. În plus, vor fi concedieri la divizia de mecanisme de direcţie la fabrica din Schwaebisch Gmuend, lângă Stuttgart. Compania vrea să concedieze acolo până la 1.300 de angajaţi, în perioada 2027 – 2030.

Publicitate

Consiliul angajaţilor Bosch şi sindicatul IG Metall şi-au exprimat opoziţia faţă de concedieri. „Ne vom organiza rezistenţa la acele fabrici la toate nivelurile”, a afirmat Frank Sell, adjunctul şefului Consiliului angajaţilor.

Continental, Robert Bosch GmbH şi ZF Friedrichshafen AG îşi reduc cheltuielile pentru a face faţă declinului din sectorul auto. Clienţii lor, inclusiv Volkswagen AG şi Mercedes-Benz Group AG, îşi reduc eforturile de electrificare, ca răspuns la cererea slabă, astfel încât furnizorii care investesc în noile tehnologii se confruntă cu dificultăţi.

Giganţii industriali germani sunt afectaţi de tranziţia la o economie mai curată. Tranziţia este una deosebit de dificilă pentru sectorul auto german, care a crescut graţie producţiei unor automobile de calitate, echipate cu motoare cu combustie, şi care beneficia de sute de producători locali de componente, scrie Reuters.

Publicitate

Bosch deține fabrici și în România, la Cluj Napoca și în Blaj (județul Alba).

Citeste mai mult

Eveniment

(P) Cătălin Silegeanu: Este timpul să ne unim forțele și să facem împreună o schimbare reală, care să asigure un viitor mai bun și mai prosper pentru toți cetățenii acestei țări

Publicat

Publicitate

Într-o zi încărcată de emoție și speranță, pe 22 noiembrie 2024, Botoșaniul a fost martorul unui moment semnificativ în cadrul campaniei electorale, chiar înainte de turul 1 al alegerilor. Cătălin Silegeanu, prim-vicepreședinte AUR Botoșani și candidat la Senat, a făcut o declarație de presă în care a subliniat importanța acestei zile.

 

Silegeanu a declarat: „În această zi importantă, am avut plăcerea de a oferi botoșănenilor câte un exemplar din Planul Simion, document care cristalizează viziunea noastră pentru un viitor mai bun al României. Am fost profund impresionat de discuțiile deschise cu cetățenii și de dorința lor sinceră de schimbare.”

Publicitate

 

El a continuat, subliniind că „mulți dintre cei cu care am discutat simt că a venit momentul ca România să fie condusă de un președinte patriot, muncitor și responsabil. George Simion este persoana care poate readuce demnitatea națiunii noastre pe scena internațională. Pentru unii, el poate părea o surpriză în politica românească, dar pentru cei care i-au urmărit parcursul, el reprezintă viitorul Președinte al României.”

 

Publicitate

Silegeanu a concluzionat cu un apel la unitate: „Este timpul să ne unim forțele și să facem împreună o schimbare reală, care să asigure un viitor mai bun și mai prosper pentru toți cetățenii acestei țări.”

 

Această zi marchează un moment de cotitură pentru AUR și susținătorii săi, care privesc cu încredere spre viitoarele alegeri. CMF : 11240014

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

(P) Marcel Ciolacu președinte și PSD la guvernare reprezintă garanția creșterii veniturilor botoșănenilor și continuarea investițiilor pentru județul Botoșani

Publicat

Publicitate

PSD Botoșani îndeamnă locuitorii județului Botoșani să voteze candidații PSD la alegerile parlamentare pe 1 decembrie și să-l voteze pe 24 noiembrie și 8 decembrie pe Marcel Ciolacu pentru funcția de președinte.

Marcel Ciolacu va fi un președinte al tuturor românilor, indiferent de orientările lor politice sau de categoriile sociale din care fac parte, care propune unirea românilor în jurul obiectivelor naționale, nu dezbinarea lor cum au procedat ultimii doi președinți de dreapta.

În programul de guvernare pentru următorul mandat, PSD se angajează să ducă salariul mediu net, în mână, la peste 1.500 de euro lunar, salariul minim net va crește la peste 750 de euro pe lună, iar  pensia medie la 810 euro pe lună. Atingerea acestor obiective este garantată de prestația PSD, cu Marcel Ciolacu premier, când a asigurat creșteri importante ale pensiilor și salariilor! Aceasta este diferența dintre PSD și celelalte partide. Aceasta e diferența între Marcel Ciolacu și ceilalți candidați la alegerile prezidențiale.

Publicitate

Marcel Ciolacu este prim-ministru care a alocat cele mai multe fonduri pentru începerea investițiilor din regiunea Moldovei și județul Botoșani. Premierul social-democrat este cel care a început construcția la Autostrada Moldovei, care leagă județul Botoșani la dezvoltarea României, care va aduce investitori și locuri de muncă pentru județul nostru și oportunități pentru tineri să nu mai plece în străinătate!

Marcel Ciolacu este un patriot, un bun român, care a pus interesul țării lui pe primul loc, nu a plecat capul și a obținut pentru România intrarea în spațiul de liberă circulație Schengen, care va aduce importante beneficii economice pentru companiile românești, a stabilit parteneriate economice cu cele mai puternice state din Uniunea Europenă și recunoșterea dublei cetățenii pentru români din Spania, cea mai mare comunitate din diaspora.

Votați candidații PSD pentru alegerile parlamentare și pe Marcel Ciolacu președinte al României pentru că este singurul candidat la Președinție care are în programul său măsuri prin care să susțină tinerii să se se angajeze pentru prima dată! Marcel Ciolacu va fi președintele tuturor tinerilor din România! Studenții și masteranzii cu vârsta mai mică de 26 ani, care lucrează vor fi scutiți de la plata contribuției de asigurări de sănătate și de impozitul pe venit pentru cei cu salariul minim, iar absolveții de facultate vor beneficia de prime de stabilitate pe 2 ani, de 1.000 lei/lună în primele 12 luni și de 1.250 lei/lună în anul următor”, a declarat Doina Federovici.

Publicitate

PSD la guvernare și Marcel Ciolacu președintele României este garanția că Moldova și județul Botoșani se dezvoltă!

Votați Marcel Ciolacu președinte pe 24 noiembrie, candidații PSD Botoșani la alegerile parlamentare pe 1 decembrie!

CMF1124001

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending