Connect with us

Educație

Metode didactice INOVATIVE învățate de laurieni la Praga: Joaca și jocurile în sporirea interesului elevilor pentru cunoștințe

Publicat

Publicitate

Ȋn perioada 01.05.2023-05.05.2023, două cadre didactice de la Colegiul Național „A. T. Laurian” din Botoșani, profesor Pricope Mihaela-Liliana și profesor Dediu Maria – Magdalena,  au participat la cursul „Going Digital in an Innovative Classroom”,  desfășurat în Praga, la Centrul de formare pentru profesori „ITC International Training Center”.

Acest curs a fost finanţat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene prin Programul Erasmus+, în cadrul proiectului de Acreditare, Educaţie şcolară, acţiunea cheie 1, mobilităţi, nr. 2022-1-RO01-KA121/KA122-SCH-000061732, implementat de Colegiul Național „A. T. Laurian”.

La curs au participat profesori din Italia, Spania, Portugalia, Grecia, Polonia, Lituania și România. Cursul a avut o durată de 21 de ore și a fost structurat pe 10 module, care au inclus atât elemente de teorie, cât și elemente practice, aplicative.

Datorită diversității naționalității participanților, schimbul de experiență a fost autentic, complex, antrenant, iar lucrul pe echipe a fost motivant și provocator.

Temele abordate au fost: Competențele secolului XXI, Gamificarea în clasă, Utilizarea jocurilor pentru a facilita învățarea, Dezvoltarea gândirii critice și creative prin jocuri, Jocurile outdoor pentru învățarea activă, Utilizarea codurilor QR, Strategii moderne pentru planificarea lecțiilor, Instrumente pentru crearea site-uri-lor  etc. S-au organizat, de asemenea, ateliere de lucru.

Principalul  obiectiv al cursului a fost îmbunătățirea și eficientizarea  procesului educațional,  prin metode noi, moderne, care  stimulează  și încurajează gândirea critică și creativă, capabilă să conducă la  rezolvarea problemelor și luarea deciziilor, în mod asumat.

Publicitate

Cursul și-a propus și dobândirea de abilități în vederea creării unei atmosfere propice cultivării creativității, a originalității și a libertății imaginației, în rândul elevilor.

S-au oferit soluții inovative pentru obținerea de noi tehnici de predare la clasele heterogene, în care este necesar să se creeze un suport solid pentru a facilita  accesul la învățare. Ȋn acest sens, s-au prezentat metode care folosesc joaca și jocurile pentru sporirea interesului elevilor și transmiterea cunoștințelor, s-au făcut demostrații, atât cu ajutorul jocurilor „indoor”, cât și în cadrul jocurilor „outdoor”, dar și  a codurilor QR.

De asemenea, s-au prezentat numeroase site-uri și platforme care ajută la elaborarea unor strategii moderne, interesante, pentru o bună organizare a unei lecții, s-au exersat instrumentele necesare  pentru diverse tipuri de prezentări, pentru elaborarea testelor, pentru conceperea unor conținuturi captivante și utile. Profesorii participanți și-au dezvoltat noi competențe la nivel de cunoștințe (A ȘTI), aptitudini (A FACE), atitudini (A FI), pe care urmează să le inoculeze elevilor în activitățile și orele desfășurate cu elevii.

“Tot acest demers are în centrul său interesul major pentru orientarea și optimizarea predării și a determinării unei atitudini pozitive față de învățare, având în prim plan dezvoltarea competențelor digitale, de utilizare a tehnologiei informației ca instrument de învățare și cunoaștere, a competențelor sociale, a competențelor de comunicare, a celor de conștientizare și exprimare personală, pornind de la ipoteza că motivarea elevilor într-o manieră autentică, captarea atenției acestora într-un mod adecvat, folosirea metodelor și a instrumentelor potrivite, conform particularităților regăsite în cadrul unei clase, pot conduce la amplificarea potențialului de predare-învățare-evaluare”, au transmis profesorii care au participat la acest curs.

Proiectul este finanțat cu sprijinul Comisiei Europene, prin programul Erasmus+, Acțiunea cheie 1, Mobilități, Educație școlară, Acreditare. Această publicație / comunicare reflectă numai punctul de vedere al autorilor și Comisia Europeană nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a informațiilor pe care le conține.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Facebook, WhatsApp și Instagram au picat în Europa și în SUA. Zeci de mii de utilizatori sunt afectați și în România

Publicat

Publicitate

Au existat peste 105.000 de incidente în care oamenii au raportat probleme cu Facebook și peste 70.000 cu Instagram, potrivit reuters.

 

WhatsApp, aplicația de mesagerie a Meta, a fost, de asemenea, căzută pentru mai mult de 12.000 de utilizatori.

Unii utilizatori Facebook și Instagram au postat pe platforma rivală X că s-au confruntat cu o eroare care spunea că „ceva nu a mers bine” și că Meta lucrează pentru a o repara.

Platformele s-au confruntat cu o altă întrerupere în luna octombrie.

Publicitate
Citeste mai mult

Cultura

MOMENTUL DE CULTURĂ. CU GEORGICĂ MANOLE (307)

Publicat

Publicitate

O rubrică realizată de profesor Georgică Manole, scriitor, epigramist

 

DIN CAIETUL MEU DE ÎNSEMNĂRI

În „România literară” nr. 6 din 2019, Gellu Dorian publică un interviu cu Liviu Ioan Stoiciu, laureatul ediţiei a XXVIII-a a Premiului Naţional de Poezie „Mihai Eminescu”. Reţinem  din spusele laureatului: 1. „Pentru mine scriitorii adevăraţi, valoroşi, aveau autoritatea din naştere a unui nobil”; 2. „Nu o dată scriitorii de azi sunt puşi pe baricade adverse, „tribalizaţi”; 3. „Azi scriitorul, dacă nu e ignorat cu totul, e marginalizat, nu mai e loc la tribună pentru el; îşi cultivă steaua fiecare după cum crede de cuviinţă, plin de frustrări, intolerant, redus la un fel de observator depăşit de vremuri”; 4. „Schimbarea discursului poetic a venit de la sine, „scriind înainte”,  au trebuit să treacă ani să intru pe un alt făgaş decât cel dinainte, pe altă „formulă” (impropriu zis); 5. „N-am încredere în criticii care cred că au o reţetă estetică de scris versuri şi dau sfaturi şi sentinţe şi nu lasă poeţii să scrie aşa cum cred ei de cuviinţă, peste orice direcţie lirică, şi nu cum vor criticii”; 6. „Nu sunt nici „posedat” când scriu, nici „inspirat”, am conştiinţa unei acumulări de energie creatoare care trebuie eliberată”; 7. „Trăiesc o adevărată dramă la recitire, tot ce am scris mi se pare a fi prost, eşuat, fără valoare”; 8. „Da, scriu numai pentru sufletul meu, nu pentru public (nu pentru critici sau pentru poeţi), îmi respect cererea naturală  de a mă exploata, pentru a supravieţui”; 9. „Cred că fiecare dintre noi e altceva la masa de scris, unii mai aşezaţi, mai normali, alţii mai zbuciumaţi, mai atipici, lăsaţi aşa de la mama natură”; 10. „Eu sunt aşa cum arăt în opera mea poetică, atotprezent, cu bolboroseli mitice şi fraze epice clare, care ies din tiparul liric, pe cât posibil în permanentă evoluţie şi involuţie la nivel lingvistic, mă recunosc în fiecare vers, în tot fragmentarismul operei mele”; 11. „Eu sunt în asemenea hal născut, că trebuie să-mi ascund gândurile de propriul subconştient, fiindcă sunt pedepsit dacă mă laud (îmi anulează orice plan propus)” etc.;

  1. D. Zeletin, în „Ateneu” nr. 1 din 2006, face o paralelă între Sadoveanu şi Vasile Voiculescu. Continuăm să reţinem: 16. SADOVEANU: „poezia prozei sale stă în vorbire, instrument al vorbirii lirice” – VOICULESCU: „poezia prozei sale e condensată în secretul vieţii concrete, de unde prestigiul tăcerii lucrurilor necântate”; 17. SADOVEANU: „vederea e în alb / negru, scotopică” – VOICULESCU: „vederea e cromatică, fotopică”; 18. SADOVEANU: „scrutează lumea la depărtarea care-l defineşte ca filozof plutitor pe largi perspective crepusculare” – VOICULESCU: „îşi propune să vadă lumea de aproape, din vecinătăţi unde culoarea frapează recomandând structuri şi s-o exprime prin înţelegere de biolog”; 19. SADOVEANU: „totul se realizează ca reverie” – VOICULESCU: „totul se realizează ca revelaţie”; 20. SADOVEANU: „planează egal, păstrându-şi altitudinea” – VOICULESCU: „se afundă spre a se înălţa”;

La pagina 194-195 a jurnalului său, „Întoarcerea din Iad” (ediţie îngrijită şi cuvânt înainte de Florentina Toniţă, Editura „Eikon”, Bucureşti, 2018), Camelia Răileanu face unele aprecieri privind  punctele de vedere exprimate de Gellu Dorian şi Lucian Alecsa faţă de cele două cărţi de poezie pe care le-a scris. Reţinem: 1. „Gellu Dorian vorbeşte de „existenţa (mea) tragică” şi de „disperare”. Greşeşte, pentru că le caută în poeme scrise înainte de operaţie şi bineînţeles că nu le găseşte. Dar finalul arată o percepţie bună. Spune că fac victorie din zi în zi din viaţa mea care merge mai departe cu siguranţa memoriei clipei ce a trecut, şi a celei ce va veni”; 2. „Gellu Dorian a făcut din mine un personaj în cronica sa, de altminteri blândă”; 3. „Acum doi ani, scriind despre prima mea carte, un alt poet (Lucian Alecsa), mă numea „condamnată la întuneric”, legându-se de boala mea, fără îndoială. Acum mă văd din nou în situaţia de a mă întreba de ce îi fascinează pe oameni boala unui poet tânăr. Toată cronica se bazează pe o regretabilă eroare, aceea că poemele publicate sunt scrise după operaţie, când în realitate doar 2-3 din cele scrise în ultimii doi ani sunt înserate în cărţile mele. Mi se exploatează boala pentru a „condimenta” cronica” etc.

           

Publicitate

Despre prima carte de poezie a Cameliei Răileanu am scris şi eu la timpul respectiv. Recenzia mea se intitula „Împăcarea culturii cu natura” şi a fost publicată în „Actualitatea botoşăneană” nr. 1066 din 22 iulie 1998. Recenzia a fost reluată sub acelaşi titlu şi în cartea mea „Chipul efemerului. Jurnal din Actualitate(a)” (Editura „Agata”, Botoşani, 2008).  Se pare că autoarea n-a citit-o  la momentul apariţiei, sau i s-a părut neinteresantă pentru a-şi exprima un punct de vedere în „Jurnalul” său. Reiau rândurile scrise de mine: „Citind „Dimineaţa cercului”, o suspectez pe Camelia Răileanu (profesor de limba şi literatura română la Şcoala nr. 16 din Botoşani) de frondă feministă, fără ca autoarea să facă aceasta dintr-un capriciu gratuit, ci mai mult dintr-o necesitate a vârstei.  Cartea este o „invitaţie” la risipirea misterului feminin, la deschiderea acelei „cutiuţe fermecate” pe care numai femeia o are şi-i dă superioritate. Titlul, „Dimineaţa cercului”, e o provocare. „Cercul” de aici  fiind sexul, „dimineaţa” nu reprezintă altceva decât timpul dezvirginării, când orice femeie e coaptă şi e plină de dorinţele dezlegării enigmelor feminine: „ca să dau de tine, / urc în două, trei, sau patru labe / spirala turnului mov / de pe care poţi vedea /toată tristeţea lumii. / venită să mă arunc de pe turn, / e de-ajuns să-mi întinzi o mână / ca să fac din ea / o scară de urcat în ceruri…”.

            Punând accent pe stările personale şi adeptă a lui Freud, poeta sugerează mereu experienţe. Spre exemplu, trecerea din copilărie în adolescenţă: „A venit ursul din tine să / muşte cu dinţii lui din felia mea / de vis cu urşi de pluş…”.

            Suntem obişnuiţi ca în „poşeta” feminismului să găsim mode, isterie, capricii, intimităţi gratuite, nulităţi simpatice etc. Nu se întâmplă la Camelia Răileanu. Deşi nu este adepta liniştii fiindcă poeta vrea, în general, dezbatere şi zbucium, cartea se sustrage tiptil acestei constatări şi, asemenea multor cărţi de acest gen, întăreşte o afirmaţie a psihanalistului francez Andre Green: „Suntem cu toţii nişte isterici, cu excepţia când ne scriem lucrările”.

            Într-o carte a sa, Marin Mincu se  întreabă: „Ce să gust mai întâi, cultura sau natura?” Camelia Răileanu dă un răspuns acestei dileme: „Iubirea mea / e o infantă înzorzonată / în candorile mitice / ale sufletului tău, iar tu / un straniu Velasquez / desenându-mi sub picior / treapta sinucigaşă.” Să privim „Dimineaţa cercului” şi ca o încercare reuşită de împăcare a culturii şi naturii”;

Primesc un mesaj de la poetul Cezar Haiura cu referire la recenzia pe care i-am făcut-o cărţii sale de poezie „Poet de contrabandă”: Lăsând la o parte mulţumirile, care sunt absolut obligatorii din partea mea, nu pot să nu remarc un critic literar de forță si subtilitate în persoana dumneavoastră. Sunteţi singurul care a remarcat ceva din ciclul „Între maluri”…care e o metaforă în integralitatea sa. Vă felicit şi va doresc să publicaţi la un nivel cât mai înalt”;

 

 

 

Citeste mai mult

Eveniment

Programul Casa Verde Fotovoltaice ar putea fi suspendat sau amânat

Publicat

Publicitate

Programul Casa Verde Fotovoltaice întâmpină noi probleme. Acesta ar putea fi suspendat. Înscrierile în program s-au încheiat în urmă cu două luni, iar beneficiarii încă nu își pot alege un instalator autorizat pentru montarea panourilor. Instalatorii nu pot fi aleși pentru că au apărut suspiciuni legate de garanțiile firmelor participante, potrivit TVR Info.

Iar una dintre companiile excluse a dat Ministerul Mediului în judecată.

În program au fost acceptate până acum aproape 66.00 de persoane fizice. Acestea vor avea 90 de zile la dispoziţie pentru a alege un specialist.

Termenul este strâns, având în vedere că până la finalul anului mai sunt circa trei săptămâni. Cele mai multe panouri vor fi montate pe imobilele beneficiarilor abia în 2025.

Programul Casa Verde Fotovoltaice ar putea fi suspendat sau amânat

Mircea Fechet, ministrul Mediului, a explicat situația, pentru sursa citată:

”Au fost nişte probleme în ceea ce priveşte procesul de validare al instalatorilor, în sensul în care o parte din garanţiile solicitate erau acoperite prin nişte instrumente financiare nebancare ce nu respectau legislaţia. Am dat posibilitatea acelor instalatori să redepună scrisorile de garanţie bancară”.

Publicitate

”Este importantă de fiecare dată transparenţa şi uşurinţa de a întra într-un program şi de a beneficia de acest program. Pentru instalatori este important să ştie datele acestor garanţii de participare, că anumite IFN-uri sau societăţi sunt valide sau nu în program şi ce variante sunt ca să treci de acest pas”, spune, pentru TVR Info, Dan Tudose, CEO companie energie verde.

Programul Casa Verde Fotovoltaice ar putea fi din nou în pericol de suspendare, situație similară cu cea de anul trecut.

O firmă ale cărei scrisori de garanţie au fost respinse de Administraţia Fondului pentru Mediu a dat în judecată Ministerul Mediului.

”În funcţie de ce va spune instanţa poate să însemne de la câteva luni întârziere, două maxim trei luni până la aproape un an”, spune Dan Pîrşan, preşedinte Asociaţia Prosumatorilor.

Citeste mai mult

Eveniment

Alertă alimentară: Ciocolată retrasă de la vânzare din magazinele Lidl. Care sunt motivele anunțate de ANSVSA

Publicat

Publicitate

Un sortiment de ciocolată a fost retras de la vânzare din magazinele Lidl. ANSVSA a anunțat că produsele vizate au ”gust nespecific”, scrie alba24.ro.

Potrivit anunțului ANSVSA, produsul poate fi returnat în toate magazinele Lidl. Contravaloarea produsului va fi returnată, chiar și fără prezentarea bonului fiscal.

Produsul vizat este ”Calendar de Crăciun” cu cod EAN 5900847005785, producător Milano sp. z o.o. S.K.A.

„Millano sp. z o.o. S.K.A. regretă să vă informeze că, din cauza unei modificări senzoriale – gust nespecific, care nu reflectă calitatea şi savoarea standard a produsului, toate loturile de calendare de Crăciun livrate în magazinele Lidl România, după cum sunt prezentate în imaginile de mai sus, sunt rechemate de la consumator”, este precizat în anunț.

Retragerea vizează exclusiv produsul „Calendar de Crăciun” cu cod EAN 5900847005785 de la producătorul Millano sp. z o.o. S.K.A. Alte produse ale producătorului Millano sp. z o.o. S.K.A. vândute de Lidl Romania nu sunt afectate de rechemare.

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending