Connect with us

Eveniment

Măsurile dispuse la nivelul județului Botoșani pentru asigurarea unui climat de ordine în contextul sărbătorii de 1 Mai

Publicat

Publicitate

Polițiștii din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Botoșani vor fi la datorie și în acest weekend, pentru ca cetățenii să se bucure de timpul liber, în siguranță.

In perioada, 29 aprilie – 1 mai, peste 200 de politiști vor acționa, în medie, zilnic, ​în sistem integrat, împreună cu jandarmii, pentru prevenirea faptelor antisociale, sprijinirea cetățenilor în cazul unor situații de urgență și descurajarea activităților sau comportamentelor care pot tulbura ordinea și liniștea publică.

Totodată, polițiști rutieri vor acționa pentru fluidizarea traficului rutier, precum și pentru prevenirea accidentelor și blocajelor rutiere, dirijarea și controlul traficului.

Împreună cu polițiștii rutieri vor acționa, punctual, și  polițiștii din cadrul Biroului de Combaterea a  Criminalității Organizate, în vederea prevenirii și combaterii consumului de substanțe psihoactive.

Precizăm faptul că, în week-endul care a trecut, nu au fost înregistrate incidente deosebite, cu excepția faptelor de tulburare a ordinii și liniștii publice și lovire sau alte violențe, înregistrate în două comune din județ, în urma cărora, față de 10 persoane implicate în comiterea  acestora a fost dispusă măsura reținerii pentru 24 de ore.

Vă recomandăm să respectați prevederile legale privind  conviețuirea socială, evitând astfel sa fiți implicați în fapte de natura a tulbura ordinea și liniștea publică.

Publicitate

 

Iar dacă sunteți victima vreunei infracțiuni sau aveți cunoștință despre comiterea vreunei astfel de fapte, adresați-vă cu încredere  celui mai apropiat poliţist ori sunaţi la 112 .

 

Inspectoratul de Jandarmi Județean Botoșani va acționa cu efective mărite în acest sfârșit de săptămână pentru asigurarea ordinii și siguranței publice la manifestările cu participare numeroasă, misiunile fiind executate în cooperare cu polițiștii și pompierii botoșăneni.

Târgul Expozițional de Ovine și Pielicele Karakul, Bovine și Produse Tradiționale, desfășurat în zilele de sâmbătă și duminică la Stațiunea de Cercetare Popauți, va fi în atenția jandarmilor, care au ca obiectiv principal prevenirea faptelor antisociale de natură penală și contravențională.

Vineri, jandarmii se vor afla la Mănăstirea Zosin, la sărbătorirea Izvorului Tămăduirii, iar sâmbătă vor fi prezenți la Cimitirul Eternitatea, unde este așteptat, ca în fiecare an, un aflux mare de cetățeni la Paștele Blajinilor.

Tot în această perioadă, jandarmii vor fi alături de botoșănenii care vor vizita Târgul Meșterilor Populari, organizat pe Pietonalul Unirii din municipiul Botoșani, luând măsurile necesare pentru preîntâmpinarea unor eventuale incidente.

De asemenea, echipajele de jandarmi vor monitoriza zonele de agrement, pentru verificarea modului de respectare a prevederilor Legii nr.54/2012 privind desfășurarea activităților de picnic.

Recomandăm cetățenilor să respecte măsurile stabilite de organizatori și indicațiile forțelor de ordine, să evite implicarea în conflicte de orice natură și să solicite sprijinul forțelor de ordine în mod direct sau prin apel la numărul unic de urgență 112 în cazul producerii unor fapte antisociale.

 

Având în vedere că ne aflăm în preajma zilei de 1 Mai , la nivelul Poliţiei de Frontieră Botoşani au fost dispuse măsuri pentru întărirea dispozitivului de supraveghere şi control la frontiera de stat, iar polițiștii de frontieră acționează alătu ri de celelalte structuri ale Ministerului Afacerilor Interne, în vederea asigurării unui climat de ordine şi siguranţa publică în zona de competenţă.

Pentru evitarea aglomerărilor, au fost dispuse măsuri de suplimentare a personalului poliţiei de frontieră până la capacitatea maximă permisă de infrastructura fiecărui punct de trecere, iar la nevoie se vor crea fluxuri suplimentare de control, în funcție de valorile de trafic.

În prezent, prin punctele de frontieră se înregistrează valori de trafic normale pentru această perioadă, fără a se înregistra blocaje sau timpi mari de aşteptare.

În vederea fluidizării traficului reprezentanţii Poliţiei de Frontieră menţin permanent legătura cu autorităţile de frontieră din Republica Moldova, în vederea dispunerii unor măsuri comune.

De asemenea, reamintim că participanții la traficul transfrontalier au la dispoziție aplicaţia Trafic On-line, dezvoltată de Poliţia de Frontieră Română, ce poate fi accesată pe pagina de internet  www.politiadefrontiera.ro, care prezintă informații despre toate punctele de frontieră. Mai mult, această aplicaţie on-line prezintă o medie a timpilor de aşteptare în punctele rutiere de trecere a frontierei pentru anumite intervale de timp. Timpii de aşteptare sunt actualizaţi în timp real, fapt ce ajută utilizatorul să-şi reconfigureze traseul către un punct de frontieră ce înregistrează valori de trafic scăzute.

Totodată, pentru informații privind punctele de trecere a frontierei, despre călătoria în străinătate sau pentru sesizări privind diferite aspecte din sfera de competență a Poliției de Frontieră cetățenii pot suna la numărul de telefon 021.9590, care funcționează în regim permanent.

 

Pompierii și salvatorii SMURD vor fi la datorie, în județul Botoșani, în acest sfârșit de săptămână. Aceștia vor fi pregătiți să acționeze pentru stingerea incendiilor, salvarea persoanelor sau a animalelor din medii ostile vieții, în situația în care se vor înregistra astfel de cazuri și pentru acordarea primului ajutor medical.

În această perioadă, tot mai multe persoane îşi petrec timpul liber în mijlocul naturii. Acestea trebuie să respecte măsurile de prevenire a incendiilor și să aibă mare grijă la modul în care pregătesc grătarul, dacă merg la iarbă verde, de 1 Mai.

Precizăm faptul că este interzisă folosirea focului deschis la mai puțin de 10 metri faţă de locurile în care există materiale combustibile (lemn, hârtie etc.) sau la mai puțin de 40 de metri faţă de zonele cu pericol de explozie (aze şi lichide combustibile, vapori inflamabili etc.)

Astfel, sfătuim cetățenii să aprindă focul la distanțe de siguranță, doar în locurile special amenajate și fără să folosească substanţe inflamabile. Nu trebuie aprinse focare direct pe sol pentru că flăcările se pot extinde la vegetație, într-o clipă de neatenție.

Arderea va fi supravegheată continuu, deoarece vântul ar putea schimba direcţia flăcărilor și chiar duce scânteile la distanţe mai mari, către zone împădurite sau cu vegetaţie uscată.

Este recomandat ca cetățenii să aibă la dispoziţie mijloace de primă intervenţie pentru stingerea rapidă a focului: un stingător de incendiu sau o rezervă de apă.

Înainte de a pleca din pădure, locul pregătirii grătarului va fi verificat cu mare atenţie. Jarul trebuie stins, iar cenușa acoperită cu pământ.

Nu în ultimul rând, copiii trebuie supravegheați permanent pentru a nu se juca cu focul sau în apropierea acestuia.

Orice început de incendiu observat trebuie să fie anunţat la numărul unic de urgenţă 112, pentru a fi lichidat de către pompieri înainte de a produce pagube materiale sau pierderi de vieţi omeneşti.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Se scumpesc călătoriile cu trenul. Cât vor crește tarifele pentru transportul pe calea ferată

Publicat

Publicitate

Se scumpesc călătoriile cu trenul. Ministerul Transporturilor a pus în consultare publică un proiect de ordin prin care cresc tarifele la abonamentele pentru transportul feroviar. De asemenea, se majorează tichetele de reervare a locurilor la vagoanele de dormit și cușetă, scrie alba24,ro.

Proiectul de ordin modifică unele prevederi ale OMTI 1039/2024 privind aprobarea tarifelor care pot fi percepute de operatorii de servicii publice pentru serviciile de transport feroviar public de călători.

Prin Ordinul de anul trecut s-au introdus tarife metropolitane valabile pentru călătoria pe calea ferată în zonele metropolitane cu trenurile oricărui operator de transport, cu toate categoriile de trenuri, inclusiv în cazul beneficiarilor de facilități.

Acum se propune ”redefinirea titlurilor de călătorie metropolitane astfel încât acestea să fie valabile numai pentru călătoria cu trenurile regio, clasa a 2-a, având în vedere faptul că transportul metropolitan se referă la călătoria de tip navetă pe distanțe relativ scurte în jurul metropolelor iar trenurile intercity și interregio sunt folosite pentru călătoria pe distanțe lungi”, se arată în proiect.

 

Se elimină și prevederea referitoare la folosirea titlurilor de călătorie metropolitane de către beneficiarii de facilități, ”având în vedere faptul că normele de aplicare ale actelor normative prin care sunt instituite facilități stabilesc deja tipurile de titluri de călătorie la care se acordă aceste facilități”.

Publicitate

Ttot prin ordinul 1039/2024 s-a stabilit că, la călătoria în zonele metropolitane și la călătoria până la 40 km plata tarifului de rezervare este opțională. Nu se va mai aplica achiziționarea facultativă a tichetului de rezervare pentru călătoria pe distanțe mai mici de 40 km.

Tarif de rezervare diferențiate pentru călătoria Interregio și Intercity

Dacă până acum, abonamentele la trenurile Interregio erau valabile și pentru călătoria cu trenurile Intercity, având același tarif, prin proiect se propune tarife diferențiate pentru cele două categorii.

Potrivit OMTI 1039/2024, tarifele la abonamente pentru Interregio/Intercity sunt:

Tarifele la abonamente, diferențiat, propuse prin noul proiect de ordin:

Abonamentele se scumpesc pe toate rutele. Navetiștii vor trebui să plătească mai mult.

Tarife mai mari pentru rezervarea locului

Cresc și tarifele pentru rezervarea locului în tren. Acum, pentru rezervarea locului în trenuri Intercity, tariful este de 5,5 lei, atât la clasa I, cât și la clasa a II-a.

Pentru trenurile Interregio și Regio, tarifele pornesc de la 1,50 lei pe distanta 1-60 km și ajung la 5,50 lei pentru peste 500 km.

În proiect, se propune tarif rezerva loc și la Intercity și la Interregio de 6 lei, iar pentru Regio de 4 lei.

Tarife pentru călătoria la vagon de dormit și cușetă

Se scumpesc tarifele pentru suplimente la vagoane de dormit/ cușetă, astfel:

  • supliment cabină single: de la 225 lei ajunge la 235 lei
  • supliment pat cabină cu 2 locuri: de la 120 lei la 125 lei
  • suplument pat cabină cu 3 locuri: de la 100 lei la 104,5 lei
  • supliment pat vagoane cușetă cabină 4 locuri: de la 78 lei la 81,5 lei
  • supliment pat vagoane cușetă cabină 6 locuri: de la 58 lei la 60,5 lei

Tarife pentru transport biciclete

Tarifele pentru transport biciclete nepliabile cresc astfel:

  • 1-60 km: de la 7 lei la 7,50 lei
  • 61-120 km: de la 10 lei la 10,50 lei
  • 121-250 km: de la 15 lei la 15,50 lei
  • 251-500 km: de la 20 lei la 21 lei
  • peste 500 km: de la 25 lei la 26 lei

Citeste mai mult

Eveniment

Simpozionul „Țara de Sus” – o nouă participare de succes pentru Seminarul Teologic Ortodox „Veniamin Costachi”

Publicat

Publicitate

Joi, 20 februarie, Seminarul Teologic Liceal Ortodox „Sfântul Ioan Iacob” din Dorohoi a găzduit cea de-a treia ediție a Simpozionului Regional și Interjudețean „Țara de Sus – vatră de spiritualitate și cultură românească”. La eveniment au participat și elevi ai Seminarului Teologic Ortodox „Veniamin Costachi” din Neamț, care au reprezentat instituția în cadrul manifestării dedicate valorilor culturale și spirituale ale regiunii.

Elevii Adriana Juravle (clasa a XI-a, Patrimoniu cultural), Claudiu Ionică (clasa a X-a, Teologie Ortodoxă) și Illia Plantus (clasa a X-a, Teologie Ortodoxă), coordonați de pr. prof. dr. Viorel Laiu, directorul instituției nemțene, prof. dr. Andrei Irina și prof. Mirel Gălușcă, au reprezentat Seminarul Teologic Ortodox „Veniamin Costachi”.

Scopul acestui simpozion a fost acela de a recunoaște valoarea personalităților marcante ale spiritualității și culturii din Țara de Sus, iar elevilor participanți li s-a propus să răspundă și tematicii Anului omagial al Centenarului Patriarhiei Române, precum și anului comemorativ al duhovnicilor și mărturisitorilor ortodocși români din secolul al XX-lea. Elevii de la Neamț au avut prilejul să prezinte aspecte importante din viața unor duhovnici care au suferit în închisorile comuniste.

Participarea la acest simpozion a reprezentat, pentru elevii de la Neamț, un schimb de experiență valoros, un moment de îmbogățire culturală și spirituală.

Citeste mai mult

Economie

Numărul firmelor în dificultate, mai mare la începutul lui 2025 decât în anul pandemiei și va crește semnificativ

Publicat

Publicitate

Peste 155.000 de firme se aflau în dificultate la începutul acestui an, în diverse stadii – dizolvate, radiate, în insolvență sau cu activitatea suspendată – cifra reprezentând un record al ultimilor cinci ani, cele mai multe firme cu probleme fiind consemnate în București și județele Cluj, Constanța, Ilfov și Brașov, arată o analiză Sierra Quadrant, dată vineri publicității.

Potrivit sursei citate, numărul firmelor dizolvate a ajuns la un nivel dublu față de cel din perioada crizei economice din 2008-2009.

‘Economia a încetinit semnificativ în 2024, înregistrând o creștere de numai 0,9%, cea mai scăzută din ultimii 12 ani, exceptând anul pandemiei (2020 – 0,6%). Inflația record din România, creșterile de taxe și scăderea vânzărilor au făcut ca numărul firmelor cu probleme să atingă un adevărat record, de 155.207, cu 21.950 mai multe decât cu un an înainte. Potrivit datelor statistice ale RECOM, analizate de Sierra Quadrant, pentru economia românească este cea mai proastă performanță din anii de după pandemie (2020)’, se arată într-un comunicat al companiei.

În anul coronavirus, când activitatea economică era puternic afectată de restricțiile impuse de virusul COVID-19, un număr de 93.706 firme se aflau în dificultate, cu 61.500 mai puține decât în anul 2024.

Statisticile arată, totodată, că numărul firmelor dizolvate, de exemplu, a atins anul trecut cel mai mare nivel de la precedenta criză economică, din 2008. Dacă în acel an, Registrul Comerțului raporta 3.762 de firme dizolvate, în 2024 s-a ajuns la 46.205, mai multe cu 18% față de 2023.

Și numărul radierilor de firme a crescut anul trecut, cu 16,5% (83.012), iar cel al firmelor care și-au suspendat activitatea a avansat cu 14,5%, la 18.716 companii. De asemenea, numărul insolvențelor a crescut cu 9,38%, la 7.274 companii.

Publicitate

Conform analizei, cele mai multe firme dispărute din mediul economic sunt din sectoarele: comerțul cu ridicata și cu amănuntul; repararea autovehiculelor și motocicletelor, urmate de activitățile profesionale, științifice și tehnice, sectorul construcțiilor și transport și depozitare.

La nivel regional, cele mai multe firme cu probleme au fost consemnate în București și în județele Cluj, Constanța, Ilfov și Brașov.

Scăderea semnificativă a vânzărilor în volum, pe fondul efectelor inflației, se află în prim-plan în aproape toate domeniile economice. Accentuarea blocajului financiar este, de asemenea, una dintre cauzele care au dus ca multe firme să înregistreze probleme financiare’, afirmă consultanții Sierra Quadrant.

‘În esență, economia continuă să resimtă din plin efectele inflației, creșterii costurilor operaționale și accentuarea fenomenului de dezintermediere. Business-ul a devenit, în multe domenii, un teren destul de arid în care rezistă doar cei care știu să își adapteze expunerile financiare, volumul de activitate și mai ales cheltuielile operaționale”, este de părere Ovidiu Neacșu, partener coordonator Sierra Quadrant, citat în comunicat.

Dincolo de efectele inflației, printre cauzele numărului mare de firme aflate în dificultate se află creșterea taxelor și a impozitelor, a salariului minim pe economie, reducerea creditului furnizor și limitarea accesului la creditare.

‘Din păcate, multe firme n-au anticipat dinamica economiei și nu și-au restructurat activitatea, așa cum avertizam încă de acum 2 ani, de după pandemie. Au crezut că redeschiderea piețelor, după lockdown-ul pandemic, va genera un val de creștere economică fără precedent, s-au împrumutat, au deschis noi linii de business și au pariat greșit, din punct de vedere al planurilor de business. Așa s-a ajuns ca multe firme să își rostogolească datoriile, leasing-urile, în speranța că anul viitor va fi mai bine. Din păcate, economia a performat așa cum anticipam, din ce în ce mai slab”, a adăugat el.

În opinia experților, de modul în care firmele vor gestiona aceste riscuri va depinde supraviețuirea acestora într-o perioadă în care problemele economice tind să se accentueze.

Potrivit estimărilor Sierra Quadrant, numărul firmelor cu probleme, în diverse stadii de radiere, insolvență, dizolvare sau suspendare a activității, va crește semnificativ în acest an, de la 155.000 spre 170.000 – 180.000 de companii. Motivele țin, în principal, de scăderea activității economice și de efectul noilor restricții privind activitatea microîntreprinderilor.

‘Multe dintre firmele care se vor închide în 2025, peste 25% sunt firme ‘zombie’, companii care, așa cum arată și datele BNR, nu mai produc suficiente venituri pentru a-și continua activitatea și care trăiesc doar prin noi împrumuturi sau amânări. În plus, să nu ignorăm faptul că mai mult de o treime dintre firmele mari sunt în dificultate din cauza noilor taxe (pe cifra de afaceri, taxa pe stâlp etc.) și a scăderii semnificative a volumului vânzărilor’, arată analiza.

De asemenea, experții de la Sierra Quadrant avertizează că lanțurile economice atârnă ‘de un fir de ață’ în multe domenii, de la comerț la transporturi și construcții.

‘Sunt firme care, la prima vedere, funcționează normal însă ascund datorii rostogolite de la an la an și care au capitaluri proprii negative. În plus, nu mai fac niciun fel de investiții, iar asta le afectează competitivitatea și, foarte important, caută să întârzie cât mai mult plățile, încercând să reziste din cash flow. Pentru acestea, și nu numai pentru ele, pentru toate firmele de pe lanțul economic respectiv, intrarea în dificultate a unui partener riscă oricând să declanșeze un efect similar cu prăbușirea unui castel de cărți de joc”, avertizează specialiștii.

Rezultatele celei de-a XI-a ediții a Barometrului de opinie privind starea economiei, desfășurat la finele anului trecut de Frames la comanda Sierra Quadrant și la care au participat 1.023 de antreprenori, manageri și angajați cu funcții de răspundere din economie, relevă că 2 din 3 respondenți au declarat că nu vor deschide noi linii de business și investiții în acest an. 56% dintre ei vor miza, în 2025, pe restructurarea și optimizarea operațiunilor financiare, în tentativa de a se adapta la situația economică fragilă, generată de efectele scăderii vânzărilor, amplificării blocajului financiar și inflației semnificative.

Cei mai mulți dintre oamenii de afaceri chestionați (82%) consideră că 2025 va fi un an dificil din punct de vedere economic, în timp ce doar 11% consideră că anul va fi unul bun pentru business.

În opinia analiștilor, în 2025 mai mult ca oricând expertiza de business va face diferența între firmele care vor eșua și cele care se vor extinde și vor câștiga cote nesperate de piață.

‘Scăderea vânzărilor, generată în principal de deprecierea puterii de cumpărare și în general de înrăutățirea condițiilor de business, va duce multe firme în pragul insolvenței și al falimentului. Antreprenorii trebuie să știe că pot evita aceste situații prin dezvoltarea unor programe de însănătoșire a business-ului, de la acordul de restructurare la concordatul preventiv’, transmite Ovidiu Neacșu.

În cazul procedurii Acordului de Restructurare, de exemplu, firma aflată în dificultate, cu plățile blocate, cu probleme financiare majore, le propune un acord de restructurare creditorilor afectați. Procedura acordului de restructurare este accesibilă deoarece este o procedură parțial judiciară și avantajoasă pentru că oferă o monitorizare activă a respectării acordului cu ajutorul unor specialiști desemnați în acest scop, care asistă părțile implicate să ducă la bun sfârșit prevederile acestuia.

Cu o experiență de peste 26 de ani în mediul de business românesc, Sierra Quadrant este una dintre cele mai importante companii specializată în lucrări de administrare și lichidare complexe, cu un ridicat grad de dificultate, caracterizate prin patrimoniu mare și diversificat, prin multitudinea problemelor legale care trebuie soluționate, concomitent cu procedura de insolvență: bilanț de mediu, substanțe periculoase în proprietate, servituți neclare și litigii legate de patrimoniu etc. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

A început Concursul Național de Poezie Religioasă Tânără „Light of Life” – Ediția a III-a

Publicat

Publicitate

Suceava devine, pe 20-21 mai 2025, centrul poeziei religioase tinere prin desfășurarea celei de-a III-a ediții a Concursului Național de Poezie Religioasă Tânără „Light of Life”. Evenimentul își propune să încurajeze creația lirică cu tematică religioasă, oferind tinerilor poeți o platformă de expresie artistică inspirată de credință și spiritualitate.

Concursul este deschis tinerilor autori români, cu vârsta de până la 26 de ani, care nu au publicat încă un volum individual de poezie. Participanții trebuie să trimită un set de cinci poezii, însoțite de datele de identificare, la adresa de e-mail: concurs.lightoflife@gmail.com până la data de 4 mai 2025.

Un juriu format din personalități marcante ale literaturii contemporane va desemna câștigătorii, iar premiile puse în joc sunt substanțiale. Festivitatea de premiere, programată în perioada 20-21 mai 2025, va fi un moment de celebrare a talentului și spiritualității, reunind invitați de prestigiu, membrii juriului și laureații acestei ediții.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending