Connect with us

Eveniment

Măsuri după cazurile de profesori agresați. Ministerul pregătește reguli de aplicat pentru situațiile de violență în școli

Publicat

Publicitate

Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, spune că va fi realizată o procedură de management al cazurilor de violenţă în şcoli, astfel încât fiecare om din şcoală să ştie cum să reacţioneze.

Sunt discuţii cu Ministerul Justiţiei şi Ministerul Afacerilor Interne pentru modificări legislative privind modul în care va răspunde familia în astfel de situaţii, dar şi pentru o procedură de identificare şi confiscare a obiectelor interzise introduse în şcoli.

Termenul de finalizare a procedurii este două săptămâni.

„Vizavi de discuţia pe care au ridicat-o cadrele didactice – şi pe bună dreptate – în urma cazurilor de săptămâna trecută, foarte vizibile în presă, dar ştim cu toţii că nu doar din cauza a ceea ce s-a întâmplat săptămâna trecută, este o chestiune pe care trebuie să o adresăm la nivel de cauze, şi anume violenţă în mediul şcolar.

Suntem cu toţii afectaţi de aceste evenimente. Cred că este o reacţie emoţională absolut explicabilă şi ea trebuie să genereze soluţii, dar soluţiile vin atunci când ne putem apleca, nu sub imperiul emoţiei de moment, ci atunci când găsim cea mai bună variantă în contextul legislativ, nu numai al educaţiei, ci şi în alte tipuri de contexte legislative, de exemplu când ne uităm la Codul civil sau Codul penal”, a afirmat Deca la Comisia pentru învăţământ a Camerei Deputaţilor.

Ce va include procedura

Ea a amintit de discuții între ministere pe subiectul violenței în școli.

Publicitate

„Îmi aduc aminte că în luna noiembrie sau decembrie am avut mai multe cazuri de violenţă şcolare, de data aceasta între elevi. În acel moment, am iniţiat discuţii cu Ministerul Familiei, care are în subordine Autoritatea pentru Protecţia Copilului, şi cu Ministerul Afacerilor Interne, care are în subordine Direcţia de siguranţă şcolară”, a adăugat Deca.

Ministrul Educaţiei a precizat şi că se lucrează şi va fi finalizată în două săptămâni, cel mai probabil, o procedură de management al cazurilor de violenţă în şcoli.

„Înseamnă că fiecare instituţie – şcoală, direcţie de siguranţă şcolară, DGASPC – are propriile proceduri în cazurile în care informaţii privind violenţa în şcoli ajung la ele.

Procedurile acestea trebuie adunate şi trebuie ca fiecare om din şcoală să ştie cum să reacţioneze, dacă un profesor întâlneşte o situaţie de violenţă unde merge, ce trebuie să aştepte ca feedback.

Vă dau un exemplu: DGASPC, atunci când este avertizată pentru cazuri grave, alocă un manager de caz, deschide o anchetă, face un raport cu specialişti, raport care include o secţiune de recomandări. Aceste recomandări trebuie să ajungă înapoi la unitatea şcolară.

Unitatea şcolară trebuie să dea feedback-ul către DGASPC, ce s-a pus în practică sau nu, pentru că, ştim cu toţii, mulţi dintre specialiştii necesari pentru a ataca la cauză problema violenţei în şcoală se află în alte instituţii”, a explicat Ligia Deca.

„Școlile reflectă atmosfera din societate”

Ea a menţionat că este „o răspundere colectivă”, ca societate, pentru că „şcolile reflectă atmosfera din societate”.

„Sigur că şcolile trebuie să schimbe atmosfera din societate prin procesul educaţional, dar trebuie să fim conştienţi de acest fapt”, a spus Deca.

Ministrul Educaţiei a arătat că a purtat discuţii cu Ministerul Justiţiei şi Ministerul Afacerilor Interne pentru a vedea ce modificări legislative trebuie făcute în privinţa „modului în care poate răspunde familia, din punct de vedere al amenzilor sau al acţiunilor pe care familia ar trebui să le ia în cazuri de violenţă”.

„De asemenea, cu MAI purtăm discuţii privind procedura de identificare şi confiscare a obiectelor interzise introduse în şcoli. Acolo este clar că percheziţia, în lege, nu poate fi realizată decât de către personal abilitat: Poliţie, Jandarmerie. Trebuie să vedem cum procedăm în şcoală pentru că nu poate un cadru didactic sau directorul şcolii să se substituie personalului abilitat în acest sens şi nici nu cred că este recomandat. Cred că în altă parte poate contribui cadrul didactic pentru prevenirea violenţei”, a mai arătat Deca.

Propunerile din noile legi ale Educației

Ligia Deca a menţionat propunerile prevăzute în noile legi ale educaţiei pe această temă.

„Propunem camere resursă, care pot fi utilizate deja pentru acel proces de reflecţie şi liniştire al elevilor, dar şi în cazul în care, mă rog, sunt alte tipuri de persoane din şcoală care generează astfel de incidente. Propunem, de asemenea, extinderea atribuţiilor Centrelor judeţene de resurse şi asistenţă educaţională, incluzând dezvoltarea, coordonarea, monitorizarea şi evaluarea de intervenţii în situaţii de violenţă şcolară, plus medierea conflictelor şi consilierea atât a beneficiarilor direcţi, preşcolari, elevi în situaţii de violenţă şcolară”, a evidenţiat ministrul.

Ea a mai afirmat că Ministerul Educaţiei a avut în dezbatere publică Strategia Naţională pentru educaţie parentală, care va fi adoptată în termen de şase luni.

Deca a subliniat că este esenţială implicarea familiei în acest proces, pe care, acum, din păcate, şcoala îl gestionează preponderent.

„Întărim răspunderea contravenţională a elevilor prin trimiterile la Codul civil şi la Codul penal.

De asemenea, la sugestia federaţiilor sindicale, introducem amenzi pentru părinţii sau tutorii care refuză să semneze contractul educaţional, contract educaţional care trebuie să includă şi drepturile şi obligaţiile elevilor în unităţile de învăţământ şi, sigur, şi ale familiei prin extensie.

De asemenea, propunem elaborarea Planului Naţional pentru siguranţa în învăţământul preuniversitar, care trebuie să includă, inclusiv, standarde de siguranţă, care nu sunt numai de infrastructură constructivă, sunt standarde şi în ceea ce priveşte, de exemplu, supravegherea video, că tot s-a discutat despre ea, în ce condiţii, cum şi cine poate accesa aceste înregistrări tocmai pentru a putea clarifica eventualele sesizări”, a mai spus ministrul.

Cazuri recente de violență în școli

Cazurile recente de violență în școli la care se face referire s-au petrecut la București și Brebu. La Colegiul Național “Ion Creangă” din București, o profesoară de japoneză a fost rănită cu un cuțit în zona gâtului de un elev de 16 ani, în timpul orei.

La școala gimnazială din Brebu, mai mulți elevi de 13 ani au batjcorit o profesoară în timpul orei.

sursă: Agerpres

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Un tânăr de 21 de ani a vrut să înșele vigilența vameșilor din Punctul de Frontieră Rădăuți-Prut

Publicat

Publicitate

Polițiștii de frontieră din cadrul Punctului de Trecere a Frontierei Rădăuți-Prut efectuează cercetări cu privire la un bărbat cu dublă cetățenie română și R. Moldova, care a prezentat la controlul de frontieră un permis de conducere fals.

 

În data de 22 decembrie a.c., în jurul orei 09.40, în Punctul de Trecere a Frontierei Rădăuți-Prut– ITPF Iași, s-a prezentat pentru efectuarea formalităților de control necesare trecerii frontierei, pe sensul de ieșire din țară, un bărbat cu dublă cetățenie română și R. Moldova, în vârstă de 21 de ani, la volanul unui autoturism înmatriculat în Franța.

Bărbatul a prezentat la control un permis de conducere cu însemnele autorităților din Polonia, având imprimate datele și fotografia sa. Colegii noștri au efectuat verificări specifice, în urma cărora s-a concluzionat că bărbatul nu este posesor al unui permis de conducere internațional, iar cel prezentat la control este un permis fals, care nu îndeplinește condițiile de formă și fond ale unui document autentic.

Tânărul a declarat polițiștilor de frontieră că nu ştia că documentul este fals, fiind convins că este autentic.

Polițiștii de frontieră efectuează cercetări sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de fals material în înscrisuri oficiale, uz de fals și conducerea unui autovehicul fără permis de conducere. La finalizarea cercetărilor, se vor lua măsurile legale care se impun.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Un tânăr de 32 de ani din Ungureni a fost salvat de la moarte de polițiștii care au intervenit în forța

Publicat

Publicitate

Duminică, polițiștii din Vlăsinești au fost apelați prin apel 112, de către un tânăr, de 32 de ani, din comuna Ungureni, care le-a spus că intenționează șă-și ia viața.

Polițiștii s-au deplasat la locuința apelantului, unde au identificat-o pe mama sa, tânărul aflându-se într-o cameră ce era asigurată pe interior. Acesta a refuzat accesul în camera a forțelor de ordine.

Polițiștii au încercat să discute cu tânărul, însă acesta era într-o stare de agitație, iar la un moment dat, din cauză că s-au auzit zgomote din camera în care se afla, au forțat ușa de acces și l-au găsit în timp ce încerca să-și ia viața.

Forțele de ordine l-au eliberat din ștreangul pe care și-l improvizase și i-au acordat primul ajutor, până la sosirea echipajului medical. În acest moment, tânărul este în afara oricărui pericol și primește ajutor de specialitate.

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: Daruri de la pompieri pentru mai mulți bunici din Dorohoi

Publicat

Publicitate

Sărbătorile de Iarnă se apropie, dar pentru mulți părinți și bunici care locuiesc singuri nu mai au farmec. Fără colindători, fără brad împodobit, masă bogată și oameni dragi alături, doar amintirea Crăciunurilor de altădată, când casa era plină de râsete și lumină, mai încălzesc atmosfera. Deși nu rostesc cu glas tare, toți visează la o vorbă bună sau un gest de omenie care să le aducă aminte nu sunt uitați.

Casele unor bunici din municipiul Dorohoi au prins, astăzi viață. Îmbrăcați în uniforme, care simbolizează nu doar siguranța, ci și speranța, pompierii de la Detașamentul Dorohoi, le-au trecut pragul. Alimentele dăruite au însemnat pentru bătrâni mai mult decât hrană.

„Pentru un om bătrân ca mine, cel mai mare dar nu sunt doar alimentele, ci faptul că cineva și-a amintit de mine. Nu mai sunt singur”, a spus unul dintre bătrânii vizitați.

Pompierii din Dorohoi au adus un strop de bucurie și în casele a două mame care își cresc singure patru, respectiv trei copii.

Aceste povești sunt doar câteva din multele misiuni frumoase realizate de pompieri care, dincolo de intervențiile lor obișnuite, aleg să aducă lumină și căldură în casele celor care au cel mai mult nevoie. Gesturile lor arată că înseamnă mai mult decât cadouri materiale – ele înseamnă umanitate, bunătate și grijă față de cei mai vulnerabili membri ai comunității.

Pompierii nu sunt doar salvatori în situații de urgență; ei sunt, mai presus de toate, oameni cu suflet mare, care, chiar și în cele mai grele momente, găsesc timp să dăruiască speranță.

Publicitate

Citeste mai mult

Cultura

Corul VOIEVODUL din Parohia Cătămărăști Deal a câștigat Trofeul Festivalului Concurs de Colinde „O, ce veste minunată!”, de la Coșula

Publicat

Publicitate

După o absență de un an, Festivalul Concurs de Colinde „O, ce veste minunată!”, a readus emoția și vibrația bucuriei nașterii Mântuitorului printr-un buchet de colinde tradiționale și religioase oferite de toți cei prezenți pe scena Centrului Cultural din Coșula.

Centrul Județean pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale Botoșani, instituție subordonată Consiliului Județean Botoșani, a căutat toate soluțiile posibile desfășurării acestui festival și printr-o mână de oameni dedicați a reușit să renască și să ducă această tradiție mai departe.

Momente de înălțare spirituală, de rugăciune cântată  au transformat scena în fereastră către trecut, readucându-se în atenție colinde vechi, costume tradiționale autentice, ceea ce ne confirmă conservarea și promovarea valorilor artistice spirituale ale strămoșilor noștri.

Totodată  s-a oferit concurenților și oportunitatea de a interpreta noi creații, ceea ce dă posibilitatea ca tradiția să fie adaptată la vremurile noastre însă fără a-i știrbi autenticitatea.

Centrul Cultural Coșula reprezentat prin domnul Nicolae Șchiopu a fost mai mult decât o gazdă primitoare. Ne-au oferit o parte din sufletele lor generoase creând dintr-o sală de spectacol un cămin cald, un cadru de poveste în care Maica Domnului a putut să renască pe Fiul ei.

O misiune dificilă a avut juriul care a evaluat prestațiile concurenților. Ei au urmărit atât autenticitatea colindelor, căt și calitățile intepretative, corectitudinea lingvistică, dificultatea repertoriului, etc.

Publicitate

Toți participanții au fost felicitați pentru pregătirea temeinică și pentru grija deosebită pe care coordonatorii o implementează copiilor, tinerilor și chiar adulților de a aduce colindul ca pios omagiu celei ce ne-a adus mântuirea prin nașterea Pruncului Iisus.

Trofeul festivalului a fost câștigat de un cor pe 3-4 voci condus de Pr. Emanoil Vasile Crețu din Cătămărăști-Deal. Președinta juriului lect. univ. dr. Gabriela Pepelea a ținut să aprecieze acuratețea, omogenitatea și nuanțele date de corul „Voievodul”  și a evidențiat profesionalismul părintelui în arta dirijatului.

Premiul I  – Grupul  „Sf. Ierarh Nicolae”, Botoșani, coordonator – Gabriel Azamfirei

Premiul I  – Grupul „Flori de mai”, Todirești Iași, coordonator –  Oana Gabriela Damaschin

Premiul al II – lea – Ansamblul folcloric „Brăduleț” , Dorohoi, coordonator – Lavinia Strugariu

Premiul al II – lea – Grupul „Cetinioară din Scobinți” , Scobinți, Iași, coordonator – Mariana Moruzi

Premiul al III – lea – Grupul „Voces Angelicae” Săveni, Botoșani – dirijor Maria Macuc

Premiul a III – lea Corul cadrelor didactice al Liceului Tehnologic „Ștefan cel mare și sfânt”, Vorona, Botoșani, dirijor – Andreea Amaricăi

Premiul special – Grupul de copii al Șc. primare Mănăstireni, Botoșani, coordonator –  Gabriela Zăiceanu

Premiul special – „Pescărușii Suliței”, Sulița, Botoșani, coordonator – Adrian Ursache

După înmânarea premiilor s-a servit masa la Mănăstirea Coșula unde Părintele Stareț, Calinic Chirvase, ne-a pregătit o agapă pentru cei aproximativ 200 de participanți, ne-a ghidat în muzeul care găzduiește o parte din tezaurul care s-a păstrat de pe timpul domnitorului Ștefan cel Mare, cel care a și construit Mănăstirea.

Cu sufletul înduhovnicit, cu bucurie și cu recunoștință s-a încheiat cea de-a XII – a ediție a Festivalului Concurs de Colinde „O, ce veste minunată!” 2024.

(Comunicat de presă)

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending