Connect with us

Eveniment

Măsuri avansate de Guvern în sprijinul firmelor din domeniul HoReCa

Publicat

Publicitate

Un nou proiect de act normativ vine în sprijinul firmelor din domeniul HoReCa, Guvernul avansând o serie de măsuri menite să dea un impuls acestor activități, informează alba24.ro. Se prevăd reglementări ți în privința comerțului online, flexibilizarea condițiilor de accesare a eșalonării la plată și reglementări ale unor dispoziții din Codul de procedură fiscală.

Ministerul Finanțelor anunță că prelungește în anul fiscal 2022 scutirea de la plata impozitului specific datorat de operatorii economici din domeniul HoReCa pentru o perioadă de 180 de zile calculată de la data intrării în vigoare a ordonanței guvernamentale.

Concomitent s-a prevăzut și mecanismul de recalculare a impozitului specific datorat, în sensul scăderii acestei perioade din totalul de 365 zile ale anului fiscal.

Proiectul de act normativ mai prevede reglementări în privința comerțului online, flexibilizarea condițiilor de accesare a eșalonării la plată și reglementări ale unor dispoziții din Codul de procedură fiscală.

Modificări la Codul de procedură fiscală

  • Flexibilizarea condițiilor de accesare a eșalonării la plată prin crearea posibilității depunerii cererii de eșalonare și de către debitorii aflați în procedura insolvenței. Condiția este ca, până la data emiterii deciziei de eșalonare, aceștia să iasă din procedura de insolvență. Se creează posibilitatea acordării eșalonării la plată și pentru sumele pentru care s-a stabilit răspunderea, potrivit legislației privind insolvența și/sau răspunderea solidară. Măsura este necesară pentru redresarea contribuabililor care se află în dificultate financiară, pentru care eșalonarea la plată reprezintă un real sprijin.
  • Încetarea obligațiilor declarative pe perioada inactivității sau a suspendării activității pentru contribuabilii care au înscrisă în registrul comerțului mențiunea privind inactivitatea temporară sau au suspendată activitatea. Măsura are ca scop reducerea poverii administrative a contribuabililor care, în prezent, își mențin obligațiile declarative sau care pot obține un regim de declarare derogatoriu la cerere, cum este cazul profesiilor liberale.
  • Reglementarea expresă a modalității de restituire a impozitului pe dividende în cazul în care din regularizarea anuală a dividendelor distribuite parțial în cursul anului, potrivit art. 67 din Legea societăților nr. 31/1990, republicată, rezultă sume de restituit de la buget. Măsura este necesară pentru că, în prezent, Codul de procedură fiscală reglementează doar modalitatea de restituire a impozitului pe dividende în situația în care societatea efectuează distribuiri de dividende parțiale în cursul anului, dividendul și impozitul fiind achitate, fără ca textul să reglementeze și situația în care dividendul este distribuit, dar acesta nu este plătit și, pe cale de consecință, nu este plătit nici impozitul.
  • Reglementarea expresă a obligației de raportare (furnizare de informații) a contribuabililor/plătitorilor care oferă mijloacele necesare pentru facilitarea tranzacțiilor on-line (piață on-line, platformă, portal, alte mijloace). Măsura are scopul de a identifica și impozita persoanele fizice care comercializează produse în mediul on-line, fără a fi înregistrate ca plătitori de impozite și taxe și fără a declara veniturile obținute din această activitate. De asemenea, natura informațiilor, periodicitatea, precum și modelul declarațiilor se aprobă prin ordin al președintelui ANAF.

Modificări la Codul Fiscal

  • Instituirea obligației notarilor publici de declarare a tranzacțiilor din transferul dreptului de proprietate și al dezmembrămintelor acestuia situate sub plafonul neimpozabil de 450.000 lei. Măsura are în vedere situațiile în care contribuabilii persoane fizice nu au înregistrat în cartea funciară proprietățile imobiliare ca parte din patrimoniul afacerii și au declarat impozit pe venitul din transferul proprietăților imobiliare din patrimoniul personal, în condițiile în care aceștia erau obligați la plata impozitului pe venitul din activități independente. De asemenea, prin instituirea acestei obligații declarative se urmărește identificarea persoanelor fizice care efectuează tranzacții cu proprietăți imobiliare și care, cu toate că îndeplinesc criteriile pentru încadrarea în activitatea independentă, plătesc impozitul pe venit potrivit prevederilor art.111 din Codul fiscal. Astfel, în ambele situații prezentate, contribuabilii au beneficiat de deducerea din valoarea tranzacției a sumei neimpozabile prevăzută la art. 111 alin.(1) din Codul fiscal, fapt ce a condus la diminuarea impozitului datorat.
  • Modificarea prevederilor Codului fiscal în ceea ce privește autorizarea antrepozitelor fiscale, a destinatarilor înregistrați, a expeditorilor înregistrați și a importatorilor autorizați, în sensul că aceasta se va realiza de structurile de specialitate din cadrul Autorității Vamale Române, urmând ca stabilirea competențelor, procedurilor și condițiilor de autorizare a antrepozitelor fiscale, destinatarilor înregistrați, expeditorilor înregistrați, importatorilor autorizați să se realizeze prin ordin al ministrului Finanțelor, la propunerea președintelui Autorității Vamale Române.
  • Stabilirea unui nou termen-limită, respectiv 31 decembrie 2022, până la care operatorii economici care efectuează livrări de bunuri sau prestări de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce funcționează pe bază de plăți cu cardul, precum și de acceptatoare de bancnote sau monede, după caz, au obligația de a dota automatele comerciale cu aparate de marcat electronice fiscale. Măsura este necesară pentru evitarea sancționării operatorilor economici care efectuează livrări de bunuri sau prestări de servicii prin intermediul automatelor comerciale, pentru nerespectarea obligației de a se dota cu aparate de marcat electronice fiscale, în condițiile în care obligația nu a putut fi adusă la îndeplinire din motive neimputabile acestora, precizează reprezentanții Ministerului Finanțelor.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Economie

Programul Rabla: Data lansării și bugetul alocat pentru persoanele fizice, anunțate de ministrul Mediului

Publicat

Publicitate

Programul Rabla va începe imediat după adoptarea pachetului doi de măsuri fiscale, a anunțat joi ministrul Mediului, Diana Buzoianu. Bugetul alocat pentru persoanele fizice este de 200 de milioane de lei.

„Imediat ce va fi adoptat pachetul 2 de măsuri, vom putea să emitem Ordinul de ministru care stabilește valoarea voucherelor noi. După cele 10 zile de transparență, conform legii, programul poate fi lansat”, a explicat Diana Buzoianu, după ședința de Guvern.

Ministrul a precizat că platforma tehnică, criteriile de selecție și procesul de evaluare rămân neschimbate, astfel încât nu vor exista întârzieri din punct de vedere procedural.

Sursa: alba24.ro

Citeste mai mult

Eveniment

Trei metode de fraude informatice, care te lasă fără bani în cont. Polițiștii: Nu oferiți date

Publicat

Publicitate

Inspectoratul de Poliție atrage atenția cetățenilor să fie vigilenți în fața tentativelor de fraudă informatică, care s-au diversificat considerabil în ultima perioadă. Infractorii folosesc metode tot mai ingenioase pentru a obține date personale, informații bancare sau sume de bani sub pretexte false, prin mesaje, e-mailuri, apeluri telefonice sau site-uri clonă, scrie alba24.ro.

Subcomisarul Aurelian Bărbat, șeful Biroului pentru Combaterea Infracțiunilor contra Patrimonului și Grupări Infracționale din cadrul IPJ Alba, a vorbit despre mai multe tipuri de metode pe care le folosesc infractorii.

”Se observă o creștere consistentă a valorii prejudiciilor suferite de către victime. Acest aspect se datorează în mod special perfecționării și utilizării de către infractori a unor moduri de operare mult mai elaborate, care au la bază inducerea în eroare a victimelor inclusiv că sunt contactați de reprezentanții unor institutii” a spus Aurelian Bărbat.

El a vorbit despre trei metode: creditul, dividentele și investițiile. Toate aceste metode sunt ilegale și pot constitui infracțiuni precum înșelăciunea, falsul în înscrisuri, spălarea banilor sau constituirea unui grup infracțional organizat, în funcție de legislația aplicabilă.

Precizările IPJ Alba. Modurile de operare:

1. Investițiile – victima intră în contact cu autorii prin accesarea unor reclame plasate de aceștia în mediul on line, prin care li se promit câștiguri mari bazate pe investiții minime.

Pentru aceasta, persoanele sunt fie induse în eroare să efectueze plăți din conturile proprii, fie li se cere să ofere controlul asupra telefoanelor mobile sau a altor dispozitive, prin instalarea unor programe dedicate, astfel încât autorii să aibă acces la aplicațiile bancare și să efectueze chiar ei aceste transferuri.

Publicitate

Aceștia vor încerca în permanență să țină victima într-o stare de eroare pentru a putea obține cât mai mulți bani.

În cazul în care persoana realizează că a fost înșelată, o vor contacta sub o altă identitate, sub pretextul că o vor ajuta să recupereze suma de bani.

Astfel îi vor cere să accepte anumite tranzacții în conturile proprii, apoi să ridice sumele de bani și să le schimbe în cryptomonede, oferindu-i victimei o mică sumă de bani ca și recompensă, făcând-o astfel complice la fapta lor.

2. Creditul – victima este contactată de persoane care se prezintă ca fiind reprezentanți ai unor instituții bancare sau ai poliției și este convinsă că pe numele său a fost obținut un credit bancar bazat pe documente falsificate.

Apoi aceștia sunt convinși să transfere toți banii pe care îi dețin într-un cont de cryptomonede pus la dispoziție de către autori.

Mai mult sunt îndemnați să acceseze și un credit bancar a cărui valoare să o transfere în același cont despre care autori spun că este un cont securizat.

3. Dividendele – la fel ca și în cazul modului de operare creditul, victima este abordată de presupuși reprezentanți ai unor instituții financiare (ex: Bursa de Valori București) și sub pretextul că trebuie să încaseze dividendele unor acțiuni achiziționate în anii 90 și că vor fi sprijiniți de către aceștia în întreg procesul, îi conving să își instaleze programe dedicate pe dispozitive.

Astfel autorii au acces la aplicațiile bancare și efectuează tranzacții fără autorizarea titularului.

Semnale de alarmă:

– Autorii insistă ca întreaga comunicare să se efectueze prin anumite aplicații de telefonie,

– Țin în permanență legătura cu victima, prin apeluri telefonice, asigurându-se astfel că aceasta nu poate contacta o altă persoană de încredere;

– Cer instalarea unor programe/aplicații prin intermediul cărora să obțină accesul la dispozitivele victimei,

– Induc o stare de alertă, făcând victima să creadă că totul trebuie rezolvat cât mai repede și astfel dictându-i acțiunile următoare;

– Promit câștiguri foarte mari raportat la suma investită;

Recomandări:

– Nu oferiți acces la telefonul mobil sau alte dispozitive,

– Nu dați curs solicitărilor și promisiunilor unor persoane pe care le-ați cunoscut doar prin intermediul telefonului/rețelelor de socializare,

– Nu accesați link-uri necunoscute,

– Nu oferiți datele cardului bancar, parole sau coduri de acces,

– Folosiți mijloace de securitate suplimentare, cum ar fi autentificarea in 2 pași,

– Dacă ați fost victimă sau ceva vi se pare suspect, contactați de îndată organele de poliție.

Citeste mai mult

Eveniment

Atenționare nowcasting COD GALBEN de ploi pentru Botoșani

Publicat

Publicitate

Meteorologii au actualizat prognoza și au emis o noua atenționare nowcasting cod galben de instabilitate atmosferică pentru alte trei comune din județul Botoșani astăzi, între orele 18:30 – 19:30.

Localitățile vizate sunt: Vârfu Câmpului, Cândești și Văculești

Sunt prognozate intensificări ale vântului (50…70 km/h), averse torențiale care vor acumula 15…25 l/mp, grindină (sub 2 cm), descărcări electrice.

Evoluţia fenomenelor meteorologice prognozate este permanent monitorizată prin Centrul Operaţional al ISU Botoșani.

Echipajele de pompieri de la toate subunitățile din județ sunt pregătite să intervină, în cel mai scurt timp, în sprijinul cetățenilor.

Pentru a preveni situațiile de urgență, recomandăm cetățenilor respectarea următoarelor măsuri:

Publicitate

– fiți prudenți atunci când vă aflați pe stradă și evitați deplasarea în zone cu panouri publicitare, copaci sau stâlpi de electricitate care ar putea fi doborâți;

– nu treceți prin dreptul clădirilor aflate în construcție sau care prezintă elemente arhitectonice ce pot fi smulse de vânt;

– parcați autoturismele la distanță sigură față de copaci sau stâlpi de electricitate;

– îndepărtați copacii sau ramurile uscate care, pe timpul unei furtuni, ar putea cădea şi provoca victime sau pagube materiale;

– nu atingeți firele căzute la pământ;

– curățați șanțurile și rigolele de scurgere, pentru a permite evacuarea apelor pluviale;

– nu aruncați gunoaiele menajere sau resturile vegetale în albiile apelor curgătoare sau în șanțurile / canalele de colectare a apei.

Informații despre modul de comportare în cazul producerii unor situații de urgență sau alte date utile despre manifestarea fenomenelor meteorologice periculoase pot fi obținute prin accesarea portalului fiipregatit.ro sau prin intermediul aplicației DSU, care poate fi descărcată gratuit din Google Play Store și AppStore.

https://fiipregatit.ro/ghiduri/inundatii-despre-8-9#despre-33

https://fiipregatit.ro/ghiduri/furtuna-despre-8-6#siguranta-in-caz-de-furtuna-23

Citeste mai mult

Economie

Casa Verde Fotovoltaice ar putea fi reluat: Ministerul Mediului caută noi soluții de finanțare

Publicat

Publicitate

Programul Casa Verde Fotovoltaice ar putea fi finanțat din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), a declarat joi ministrul Mediului, Diana Buzoianu. 

Potrivit acesteia, un proiect din cadrul PNRR, gestionat de Ministerul Fondurilor Europene, respectiv RePower EU, care are exact același obiect.

„Acesta este ceea ce s-a creat în coaliție, iar pe partea de Casa Verde, noi astăzi suntem în analiză pentru toate programele de la AFM, urmează ca în pachet 2 de măsuri să fie toate introduce cu toate concluziile pentru fiecare dintre programe, dar în special la Casa Verde trebuie să fie analizat foarte atent, pentru că noi avem anul acesta un proiect din PNRR gestionat de Ministerul Fondurilor Europene, RePower EU, care are exact același obiect, exact partea de fotovoltaice, și nu suntem într-un an în care să putem să lansăm două proiecte în valoare de câteva miliarde de lei sau euro, gestionate de două ministere diferite cu exact același obiect.

Deci trebuie să vedem exact unde se va gestiona și dacă există deja bani, fonduri europene, pe care noi putem să le luăm prin PNRR, nu văd de ce nu am merge pe varianta de fonduri europene care să fie atrase”, a precizat Diana Buzoianu.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending