Connect with us
Publicitate

Eveniment

Mare MECI mare sâmbătă la Darabani: CSO Viitorul Darabani vrea să învingă Flacăra Erbiceni (Iași) în meciul de promovare

Publicat

Publicitate

CSO Viitorul Darabani, formația care a realizat eventul în acest sezon în județul Botoșani, câștigând faza județeană a Cupei României, ediția 2022-2023, se pregătește să întâlnească echipa Flacăra Erbiceni, care este noua campioană a Ligii a 4-a din județul Iași.

Echipa finanțată de omul de afaceri Marian Grădinaru speră să obțină o victorie și se pregătește acerb în această perioadă pentru promovarea în Liga a III-a.

De cealaltă parte, echipa antrenată de Ionuț Nelu Gavril, a câștigat detașat campionatul județean Iași, cu 61 de puncte, fără înfrângere.

În aceste condiții, Flacăra Erbiceni va disputa barajul pentru promovarea în Liga a 3-a cu reprezentanta județului Botoșani CSO Viitorul Darabani.

Meciul tur se va disputa sâmbătă, 18 Iunie, la Darabani, pe Stadionul orășenesc Chirica Pușcașu începând cu ora 18 :00, iar returul se va juca la Iași, pe 25 iunie 2022 .

În parteneriat cu colegii de la Grasul Nordului, Botoșani24.ro va transmite live acest meci.

Publicitate

Organizatorii au anunțat și obligaţiile spectatorilor:

Spectatorii sunt obligaţi să respecte cu stricteţe măsurile stabilite de organizatori şi forţele de ordine, pe traseele de deplasare către/de la locurile de desfăşurare a competiţiilor şi jocurilor sportive, în apropierea şi în interiorul bazelor sportive.

La solicitarea forţelor de ordine sau a personalului de ordine şi siguranţă, spectatorii au obligaţia de a prezenta documentele de acces şi, după caz, actele de identitate.

Publicitate

Spectatorii au obligaţia de a prezenta, la solicitarea forţelor de ordine sau a personalului de ordine şi siguranţă, materialele de publicitate vizuală aflate asupra lor.

În incinta arenei sportive, spectatorii sunt obligaţi să respecte ordinea, siguranţa şi regulile stabilite de organizator.

Spectatorului care refuză să se supună controlului corporal sumar şi al bagajelor, efectuat de personalul de ordine şi siguranţă, sau care săvârşeşte, înainte de a intra în arena sportivă ori în momentul intrării, fapte de natură penală sau contravenţională în legătură cu competiţia sau jocul sportiv respectiv nu i se permite accesul în arena sportivă.

De asemenea, spectatorilor le este interzis:

  1. a) să pătrundă sau să încerce pătrunderea în incinta bazei sportive ori, după caz, a arenei sportive fără documente de acces sau prin încălcarea normelor legale de acces stabilite de organizator;
  2. b) să folosească, în scopul pătrunderii în incinta arenei sportive, documente de acces individualizate care nu le aparţin şi care, potrivit normelor stabilite de organizator, pot fi folosite doar de către titular;
  3. c) să pătrundă în stare de ebrietate sau să consume băuturi alcoolice în arena sportivă;
  4. d) să introducă sau să încerce introducerea de băuturi alcoolice în arena sportivă;
  5. e) să introducă în arena sportivă inscripţii, embleme, pancarte, bannere, afişe, steaguri sau alte suporturi ce conţin simboluri, sloganuri, imagini ori texte cu conţinut obscen;
  6. f) să refuze prezentarea documentelor de acces şi, după caz, a actelor de identitate, la solicitarea justificată a forţelor de ordine sau a personalului de ordine şi siguranţă;
  7. g) să refuze supunerea la efectuarea controlului corporal preventiv şi al bagajelor de către forţele de ordine;
  8. h) să ocupe alte locuri decât cele prevăzute pe documentele de acces, urmat de refuzul eliberării acestora la avertismentul verbal al reprezentanţilor societăţii specializate de protecţie şi pază sau al forţelor de ordine
  9. i) să arunce asupra celorlalţi spectatori, asupra oficialilor sau a jucătorilor, asupra forţelor de ordine sau a personalului de ordine şi siguranţă, asupra bunurilor mobile şi imobile aflate în incinta bazei sportive, precum şi în direcţia suprafeţei de joc cu obiecte de orice fel sau cu substanţe corozive ori care murdăresc;
  10. j) să escaladeze gardurile care delimitează spaţiul de joc sau gardurile interioare de separare a sectoarelor;
  11. k) să se caţere pe gardul care delimitează spaţiul de joc de tribună;
  12. l) să pătrundă pe suprafaţa de joc, cu excepţia cazurilor de forţă majoră;
  13. m) să săvârşească fapte, acte sau gesturi obscene, să profereze ori să scandeze injurii, cuvinte sau expresii jignitoare ori vulgare, precum şi ameninţări cu acte de violenţă împotriva celorlalţi spectatori, oficiali, jucători sau a bunurilor acestora;
  14. n) să profereze ori să scandeze injurii, cuvinte sau expresii jignitoare ori vulgare la adresa forţelor de ordine sau a personalului de ordine şi siguranţă;
  15. o) să ameninţe cu acte de violenţă forţele de ordine sau personalul de ordine şi siguranţă;
  16. p) să îşi ascundă faţa cu articole de îmbrăcăminte sau alte accesorii, cu intenţia de a împiedica identificarea;
  17. r) să scrie sau să deseneze pe pereţii imobilelor, pe garduri sau pe alte obiecte amplasate în baza sportivă sau în arena sportivă;
  18. s) să dezlipească sau să distrugă reclamele, anunţurile şi afişele expuse de organizator în incinta bazei sau a arenei sportive, precum şi să deterioreze, să ridice sau să mute semnele ori indicatoarele amplasate de organizator, pentru facilitarea accesului în arenă, sau a celor care semnalează existenţa unui pericol pentru viaţa persoanelor;

ş) să ridice sau să mute, fără drept, barajele, gardurile ori alte obstacole amplasate de organizator sau de către forţele de ordine, pentru delimitarea sectoarelor de tribună ori peluză, pentru separarea grupurilor de suporteri şi a terenului de joc de tribună, inclusiv pe cele amplasate cu caracter temporar;

  1. t) să amplaseze emblemele, pancartele, bannerele, afişele, steagurile sau alte mijloace de publicitate vizuală în alte locuri decât cele stabilite de organizator;

ţ) să nu respecte regulile stabilite de organizator privind deplasarea spectatorilor în incinta arenei sportive;

  1. u) să nu respecte măsurile de ordine dispuse de organizator sau de comandantul forţelor de ordine, în cazul producerii unor catastrofe, calamităţi naturale sau al altor pericole;
  1. v) să refuze părăsirea imediată a arenei sportive, dacă măsura evacuării a fost dispusă de către personalul de ordine şi siguranţă sau de către forţele de ordine.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Decizie: AUTOSTRADA care unește Moldova de Transilvania se pregătește să treacă Carpații. Se lansează licitațiile

Publicat

Publicitate

Consiliul de Administrație al CNIR a anunțat că a aprobat astăzi lansarea licitațiilor pentru loturile montane ale Autostrăzii ,,Unirii” – A 8, respectiv pe secțiunea Sărățeni-Pipirig, practic cea mai “grea” secțiune a autostradăzii care unește Moldova de Transilvania.

Consiliul de Administrație al Companiei Naționale de Investiții Rutiere a aprobat, marți, 1 octombrie, lansarea licitațiilor pentru proiectarea și execuția celor patru loturi montane ale Autostrăzii ,,Unirii” –A 8, secțiunea Sărățeni-Pipirig, cu o lungime totală de 116 km.

Cele patru loturi sunt :

  1. Lotul 1 C Sărățeni-Joseni (32,4 km.)
  2. Lotul 1 D Joseni-Ditrău (14,4 km.)
  3. Lotul 2 A Dirău-Grințieș (37,9 km.)
  4. Lotul 2 B Grințieș-Pipirig (31,5 km.)

Pe traseul celor patru loturi din județele Mureș, Harghita și Neamț sunt prevăzute 38 de tuneluri și 183 de poduri, pasaje și viaducte.

Termenele de realizare sunt de 54 luni (14 luni proiectare și 40 luni execuție) pentru loturile 1 C, 2 A și 2 B, iar pentru Lotul 1 D de 34 de luni (10 luni proiectare și 24 execuție).

“Astăzi am susținut prima ședință în noua calitate de președinte al Consiliului de Administrație CNIR – Compania Națională de Investiții Rutiere.  Din această calitate am propus pe ordinea de zi, printre celelalte puncte și “Aprobarea necesității și oportunității procedurilor de achiziție publică în vederea încheierii contractului de proiectare și execuție lucrări pentru obiectivul de investiții autostrada Unirii-A8, Tg.Mureș-Tg.Neamt, loturile Sărățeni-Joseni, Joseni-Ditrau, Ditrău-Grinties, Grințieș-Pipirig”, proiecte votate și aprobate de CA CNIR! Le mulțumesc colegilor din CA pentru celeritate și modul profesionist în care au abordat temele ședinței de astăzi! Apreciez munca celor din executiv si a echipei tehnice CNIR, care au reușit într-un timp scurt să pună la dispoziție documentația cu privire la aceste proiecte dezbătute astăzi în CA!”, a transmis președintele Consiliului de Administrație CNIR – Compania Națională de Investiții Rutiere, Cătălin Urtoi.

Publicitate

Finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile, Programul Transport (2021-2027).

Citeste mai mult

Economie

Trecerea României la moneda EURO, un obiectiv tot mai îndepărtat. Isărescu este tot mai pesimist

Publicat

Publicitate

Banca Naţională a României nu consideră că obiectivul de trecere la zona euro este fezabil în acest moment, a declarat marţi guvernatorul BNR, Mugur Isărescu.

“Banca Naţională nu consideră că în momentul actual obiectivul de a trece la zona euro este fezabil într-o anumită perspectivă, pentru că totul depinde de maniera în care ţara va reuşi cu politici corecte, consistente, să reducă deficitul public spre 3%. Dacă asta se poate face în patru ani, în cinci ani, în şapte ani, probabil că atunci vom avea şi o trecere la euro, nu mai devreme. Lucrurile sunt legate”, a afirmat Mugur Isărescu, la audierile din Comisiile reunite de buget-finanţe ale Parlamentului.

Potrivit acestuia, o ţară precum România nu îşi poate îndeplini obiectivele – autostrăzi, investiţii – cu venituri bugetare mai mici de 30% din PIB decât prin lichidarea evaziunii şi reducerea pe cât posibil a facilităţilor fiscale, dar şi prin voinţă politică.

“Nu văd cum s-ar putea reduce deficitul adus în norme europene sub 3% altfel decât prin combinaţia de măsuri pe o parte de cheltuieli şi pe o parte de venituri. Numai pe partea de cheltuieli rezonabil, oricine are posibilitatea să se uite la cifre, să facă nişte calcule, este imposibil. (…) Nu găsiţi ţară europeană, cu excepţia Irlandei, care e un caz cu totul specific, unde veniturile bugetare să fie sub 30%. (…) Nu văd modelul în care aceasta ţară, care trebuie să mai facă şi autostrăzi şi investiţii şi aşa mai departe, poate să-şi găsească echilibrul cu venituri bugetare mai mici de 30%. Şi atunci trebuie crescute aceste venituri, pentru ca deficitul să se restrângă. Şi cum se pot face: unu – lichidarea evaziunii, doi – reducerea pe cât posibil a facilităţilor fiscale. (…) Reducerea pe cât posibil a favoritismelor, a normelor, portiţelor prin care se acordă facilităţi fiscale. Şi ultima – trebuie hotărât legat de impozitare. Nu există să zic o imposibilitate aici. (…) Fondul Monetar o să vină din nou şi o să ne pretindă. Nu suntem în situaţia de a face un acord cu FMI, n-avem câtuşi de puţin, datoria publică este sub 60%, deci acesta nu este o necesitate. Dar să facem reforma fiscală ca să ne creadă pieţele şi să se reducă costurile şi să se reducă costurile finanţării, asta da”, a explicat Mugur Isărescu.

El a adăugat că măsuri şi variante de măsuri există, se pot concepe. “E vorba de voinţă politică, de o decizie care categoric nu poate să fie luată într-un an electoral”, a punctat oficialul BNR.

Isărescu consideră, pe de altă parte, că firmele cu capital străin ar trebui finanţate din ţară, prin bănci, pentru a nu se mai împrumuta din exterior, adăugând că se vede în datoria externă privată a României faptul că Dacia se împrumută parţial prin Renault.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Încă un pas în implementarea proiectului privind reabilitarea, modernizarea și extinderea Stadionului Municipal

Publicat

Publicitate

Coordonată de primarul Cosmin Andrei, o delegație a municipalității a participat astăzi la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (MDLPA), la o ședință pre – CTE (Consiliul Tehnico – Economic).
„Următoarea etapă este avizarea în CTE al MDLPA. Din acest punct până la semnarea contractului de finanțare nu va mai fi decât un pas. Ulterior, Compania Națională de Investiții va putea lansa în licitație publică execuția lucrărilor”,
a specificat primarul municipiului Botoșani, Cosmin Andrei.
În valoare de aproximativ 160 milioane de lei, proiectul prevede, printre altele, amenajarea unui stadion cu tribune acoperite, cu o vizibilitate optimă și cu o capacitate de 10 – 12.000 de locuri pe scaune.
Pentru spectatori se vor asigura condiții de confort și facilități pentru persoanele cu dizabilități.
Se va urmări clasificarea ca stadion tip arenă sau stadion, cu capacitatea mijlocie de locuri și de categoria I – nivel internațional de competiție conform regulamentului Federației Române de Fotbal referitoare la criteriile de omologare, respectiv stadion de categoria 4 conform regulamentului U.E.F.A.
Pe lângă cele sportive, stadionul va mai avea ca destinații:
– săli de antrenament și recuperare pentru sportivi și terți
– spații pentru administrare-servicii (birouri)
– spații comerciale și de alimentație publică
– parcaje subterane pentru evenimentele sportive și pentru locuitorii zonei
Prin dotările și amenajările realizate, complexul sportiv va putea găzdui și alte evenimente culturale sau sociale (concerte, conferințe, întruniri) ori cu caracter comercial (târguri, expoziții).
În cadrul spațiilor comerciale auxiliare, pot fi amenajate magazine de articole sportive purtând însemne ale clubului.
Stadionul Municipal Botoșani a fost construit în două etape majore, astfel: în perioada 1970-1980 tribunele A(est) și B(vest) și în anii 1980-1990 peluzele C(sud) și D(nord). Actualul stadion are o capacitate de 7.600 de locuri.

Citeste mai mult

Eveniment

Poliţiştii botoşăneni alături de elevii Liceului Teoretic „Doctor Mihai Ciucă” Săveni pentru prevenirea victimizării acestora

Publicat

Publicitate

In data de 27 septembrie a.c.,  poliţiştii Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității Botoşani au derulat împreună cu elevii din clasele de liceu ale Liceului Teoretic „Doctor Mihai Ciucă” Săveni o serie de activităţi  de informare pe diferite teme : prevenirea victimizării prin infracţiuni informatice precum și prevenirea victimizării prin consum/trafic de droguri.

Siguranţa pe Internet a fost un subiect dezbătut de poliţişti cu cei peste 150 de elevi prezenți în cadrul activității. Recomandările generale privesc protejarea datelor personale, protejarea parolei, evitarea întâlnirilor cu persoane cunoscute pe internet sau anunţarea părinţilor despre intenţia unor astfel de întâlniri, selectarea atentă a imaginilor pe care le postează pe internet, respingerea unor contacte „agresive” venite din partea altor persoane şi anunţarea acestor incidente.

De asemenea, elevii au primit informaţii privind legislaţia în vigoare în domeniul consumului şi traficului de droguri, exemple de situaţii în care tinerii au fost implicați în fapte de consum și trafic de droguri, precum şi consecinţele legale ale acţiunilor acestora

Prevenirea victimizării minorilor şi a infracţiunilor informatice reprezintă priorităţi ale Poliției Române pentru anul 2024, copiii și tinerii reprezentând unul din grupurile țintă ale activităților preventive.

Activităţi similare vor avea loc şi la nivelul altor unităţi şcolare din judeţ.

 

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending