Connect with us
Publicitate

Eveniment

Managerul Spitalului Judeţean de Urgenţă „Mavromati” Botoșani rămâne în arest la domiciliu

Publicat

Publicitate

Managerul Spitalului Judeţean de Urgenţă “Mavromati” Botoşani, medicul Monica Adăscăliţei, care a fost reţinută, marţea trecută, într-un dosar de corupţie instrumentat de procurorii Serviciului Teritorial Suceava al Direcţiei Naţionale Anticorupţie (DNA), va rămâne în arest la domiciliu, potrivit unei decizii luate, luni, de Curtea de Apel Suceava.

DNA a cerut arestarea preventivă a Monicăi Adăscăliţei, însă magistraţii Curţii de Apel au respins contestaţia procurorilor anticorupţie, menţinând astfel arestul la domiciliu al fostului manager dispus de Tribunalul Suceava.

“În baza art. 204 Cod procedură penală respinge, ca nefondată, contestaţia formulată de Direcţiei Naţionale Anticorupţie – Serviciul Teritorial Suceava împotriva Încheierii nr. 41 din 20.03.2024 pronunţată de Judecătorul de drepturi şi libertăţi din cadrul Tribunalului Suceava – Secţia Penală în dosar nr. 1046/86/2024”, se arată în soluţia pe scurt a Curţii de Apel Suceava, postată pe portalul instanţelor de judecată.

Managerul Spitalului Judeţean de Urgenţă “Mavromati” Botoşani, Monica Delia Adăscăliţei, care a fost reţinută în cursul zilei de marţi, este acuzată că ar fi primit, direct sau prin intermediari, de la trei persoane sume de bani cuprinse între 5.000 lei – 10.000 lei, potrivit unui comunicat de presă transmis, miercuri, de Direcţia Naţională Anticorupţie (DNA).

Potrivit acestora, Adăscăliţei a fost reţinută pentru două fapte de luare de mită şi una de trafic de influenţă.

“În lunile octombrie şi decembrie 2023, inculpata Adăscăliţei Monica-Delia, în calitatea menţionată mai sus, ar fi primit direct sau prin intermediari, de la trei persoane (din care doi subalterni) sume de bani, cuprinse între 5.000 lei – 10.000 lei, pentru a aproba angajarea unei persoane în cadrul Spitalului Judeţean de Urgenţă ‘Mavromati’ Botoşani pe un post de medic cu competenţe limitate, a aproba transferul unei persoane din cadrul unei unităţi medicale din oraşul Săveni la Spitalul Judeţean de Urgenţă ‘Mavromati’ Botoşani, a-şi exercita o presupusă influenţă pe care ar fi pretins că o are asupra subordonaţilor săi şi pe care ar fi promis că-i va determina să încheie cu o persoană un contract de prestări servicii medicale. Influenţa s-ar fi dovedit una reală, persoana respectivă începându-şi activitatea la începutul lunii noiembrie 2023, în baza unui contract de prestări servicii, încheiat pe o perioadă determinată”, se arată în comunicatul transmis la momentul respectiv de DNA. AGERPRES

Publicitate

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Amenzile rutiere nu vor crește de la 1 iulie 2024. Valoarea punctului-amendă, înghețată după majorarea salariului minim

Publicat

Publicitate

Oficial: Amenzile rutiere nu vor crește de la 1 iulie 2024. Guvernul îngheață valoarea punctului-amendă, după majorarea salariului minim. Decizia a fost anunțată vineri de premierul Marcel Ciolacu.

”Astăzi vom îngheţa şi punctul de amendă, astfel încât acesta să nu crească odată cu salariul minim pe economie”, a precizat premierul. Anunțul a fost făcut la începutul ședinței de Guvern din 28 iunie.

Salariul minim pe economie crește de la 1 iulie de la 3.300 la 3.700 de lei. Punctul-amendă este calculat ca 5% din valoarea salariului minim, potrivit legislației în vigoare.

De la 1 ianuarie 2024, punctul-amendă este de 165 de lei. Ar fi trebuit să crească la 185 de lei, dacă Guvernul nu lua decizia de ”înghețare” a acestuia.

Reamintim că modul de calcul al punctului-amendă a fost modificat de Executiv, de la începutul acestui an. A fost stabilit procentul de 5%, în loc de 10% cât era anterior. Tot înainte de 2024, punctul-amendă era de 145 de lei.

Publicitate

Amenzi rutiere 2024 de la 1 iulie 2024. Clase de sancțiuni, valoare, puncte de penalizare

  • depășirea limitei de viteză cu 10 – 20 km/h (clasa I sancțiuni): 2 – 3 puncte de amendă (300 lei – 495 de lei amendă) + 2 puncte de penalizare
  • depășirea limitei de viteză cu 21 – 30 km/h (clasa II sancțiuni): 4 – 5 puncte de amendă (660 lei – 825 de lei amendă) + 3 puncte de penalizare
  • depășirea limitei de viteză cu 31 – 40 km/h (clasa III sancțiuni): 6 – 8 puncte de amendă (990 lei – 1.320 de lei amendă) + 4 puncte de penalizare
  • depășirea limitei de viteză cu 41 – 50 km/h (clasa IV sancțiuni): 9 – 20 puncte de amendă (1.485 lei – 3.300 de lei amendă) + 6 puncte de penalizare
  • depășirea limitei de viteză cu peste 50 km/h: 9 – 20 de puncte de amendă (1.485 lei – 3.300 de lei amendă) + suspendarea permisului de conducere pentru 90 de zile
  • depășirea limitei de viteză cu peste 70 km/h: 9 – 20 de puncte de amendă (1.485 lei – 3.300 de lei amendă) + suspendarea permisului de conducere pentru 120 de zile.

Pentru clasa a V-a de sancțiuni – 21-100 puncte-amendă (3.465 – 16.500 lei).

Citeste mai mult

Eveniment

„Joc și cântec de la noi”. Spectacol-Concurs organizat la Roșiori

Publicat

Publicitate

Se fac înscrieri la cea de-a doua ediție a Spectacolului Concurs „Joc și cântec de la noi” organizat în data de11august 2024, anunță artista Gabriela Pușcașu, organizatoarea evenimentului, pe pagina de facebook.

 

Acest concurs are ca scop descoperirea,susținerea și promovarea tinerelor talente.

FĂRĂ TAXE DE ÎNSCRIERE.

Evenimentul „Joc și cântec de la noi”, se va desfășura la Căminul Cultural din satul Roșiori, comuna Răchiți ,județul Botoșani, începând cu ora 14:00.

Concursul se va desfășura pe două secțiuni și trei categorii de vârstă:

Publicitate

Secțiunea I

Soliști vocali – muzică populară :

Categoria 6-9 ani

Publicitate

Categoria 10-13 ani

Categoria 14-17 ani

Secțiunea a II-a

Grupuri de dans popular.

Durata maximă de evoluție în concurs pentru concurenții înscriși la secțiunea soliști vocali,va fi de maxim 5 minute.

Grupurile de dansatori vor prezenta în concurs o suită de dansuri populare (maxim 10 minute).

IMPORTANT :

– Concurenții vor cânta doar pe negative! Exclus pozitivele !

– Concurenții vor interpreta un singur cântec !

– Concurenții înscriși la secțiunea soliști vocali – muzică populară,trebuie să se prezinte obligatoriu în costume populare autentice!

– Concurenții trebuie să interpreteze cântece populare autentice românești!

Juriul va fi alcătuit din personalități ce își desfășoară activitatea în domeniul cultural-artistic:muzică, coregrafie .

Astfel, juriul va puncta: tehnica vocală, prezența scenică, costumul popular autentic,originalitatea și acuratețea limbajului și exprimării.

Înscrierea se poate face pe whatsapp la numărul de telefon: 0730.138.629, cu specificația: Nume, prenume, vârsta, localitate și numele piesei alese pentru concurs.

În cazul grupurilor de dans se va prezenta numele grupului și localitatea de proveniență.

Înscriere se va face până la data de 01.08.2024.

Totodată pentru a evita orice disfuncționalitate și orice întârziere a programului,fiecare concurent are obligația să se prezinte cu o oră mai devreme la scenă având asupra lui negativul piesei pregătită pentru concurs, pe un suport de memorie tip stick USB!

Gabriela Pușcașu, organizator

Concursul se adresează copiilor cu vârste

cuprinse între 6 și 17 ani

 

Citeste mai mult

Cultura

MOMENTUL DE CULTURĂ. CU GEORGICĂ MANOLE (260)

Publicat

Publicitate

O rubrică realizată de profesor Georgică Manole, scriitor, epigramist

 

DIN CAIETUL MEU DE ÎNSEMNĂRI

Loreta Popa, în „Lumina literară şi artistică” nr. 3 (48) din 2018, preia o referinţă a lui Eugen Simion despre Marin Sorescu: „Am crezut că ironia lui îl va proteja, dar nu a fost aşa. A fost o victimă. A fost linşat de presa românească dezlănţuită. Ciudat lucru. I s-au contestat toate. Nu numai de către cei pe care i-a ajutat şi care au început să-l toarne, ci şi de alţii. Sorescu a plătit pentru asta. A murit la 60 de ani. Un om de o mare delicateţe. Ce reprezintă astăzi Sorescu? Cred că şi-a învins şi adversarii, şi duşmanii. Era un mare scriitor, avea o cotă puternică în Europa. Un poet irlandez care a luat Premiul Nobel a fost prefaţat de Sorescu. Nu e lucru puţin, era tradus peste tot. Scriitorii români nu au acceptat acest succes şi i-au purtat sâmbetele, cum ar zice personajele lui. Sorescu trebuie interpretat într-o notă lirică, nu grotescă.  Vom face de la anul „Zilele Sorescu”, vom chema oameni în ţară, pentru că aceste lucruri sunt importante, unesc comunitatea intelectuală, şi aşa destul de învrăjbită. Nu poţi trece peste ce a adus Marin Sorescu nou în teatrul românesc, iar dacă faci asta e pe socoteala ta.  Talentul lui era atât de evident încât nu a putut fi reprimat.  Scria o poezie cu totul specială, postmodernismul românesc este reprezentat de Sorescu. „Paracliserul” este cea mai fină, delicată dintre piesele lui, scrisă în anii 60, iar spectacolul de la TNB mi s-a părut a fi de excepţie, cu Damian Crâşmaru. O creaţie dramatică extraordinară. Nici o virgulă nu s-a învechit. Are substanţă dramatică, nimic nu este convenţional acolo. Mioriţa pusă în limbajul unei drame moderne. Nu era un om comod, nu rămânea în acelaşi loc, în acelaşi stil mult timp”;

Tudorel Urian, în „Luceafărul de dimineaţă” nr. 1 din 2018, reţine câteva monograme / sintagme stilistice exprimate de Constantin Abăluţă: Caragiale („realismul cu nuanţe de comic al mahalalei”), Mircea Eliade („cu misterele fireşti”), Mateiu Caragiale („pitorescul nostalgic”) şi Urmuz („absurdul”).

 În aceeaşi revistă, „Luceafărul de dimineaţă” nr. 1 din 2018,  Simona Grazia-Dima reţine, la rândul său, câteva  monograme / sintagme stilistice exprimate de Maria Pilchin: Marin Sorescu („poet al corporalităţii”), Marin Damian („poet al naturii arhetipale”), Maria Şleahtiţchi („o Evă la curent cu istoria literaturii de la origini până azi”); Călin Vlăsie („o simbolistică aproape kafkiană a zburătoarelor ermetice”), Arcadie Suceveanu („lirism thanatic”), Nicolae Spătaru („belicos”), Nichita Danilov („căutând o mistică ţară”) etc.

Publicitate

 

Alex Ştefănescu despre Monica Lovinescu: 1. „captivează prin fervoarea gândirii critice”; 2. „nu a denigrat niciodată poporul român”; 3. „rămâne o apărătoare convinsă şi competentă a specificului literaturii”; 4. „esenţa activităţii critice o constituie dezideologizarea literaturii”; 5. „se amestecă până peste cap în vârtejul de mistificări creat de propagandiştii partidului comunist şi separă literatura de ideologie”; 6. „susţine o literatură necomunistă”; 7. „nu a trădat principiul autonomiei esteticului”; 8. „campania ei de susţinere a generaţiei lui Nichita Stănescu exprimă entuziasmul provocat de constatarea că literatura începe să-şi regăsească, în România, identitatea”; 9. „identifică şi sancţionează infiltrarea (igrasioasă) a ideologiei comuniste în textul literar”; 10. „nu confundă valoarea literară cu atitudinea politică”; 11. „s-a aflat permanent în conflict deschis cu impostura”; 12. „se remarcă prin tensiune intelectuală şi inventivitate stilistică”; 13. „se aventurează în exprimarea unor idei care altora li s-ar părea de neexprimat” etc. (vezi „Luceafărul de dimineaţă” nr. 1 din 2018);

 Cele 10 nevoi umane, propuse de Solomon Marcurs, „în contextul în care educaţia formală de la noi pare să fie într-un tot mai acut dezacord cu aşteptările societăţii romăneşti”:

Publicitate
  1. „nevoia de a da un sens vieţii la nivel elementar”
  2. „nevoia de împrospătare”;
  3. „nevoia de întrebare şi de mirare”;
  4. „nevoia de îndoială şi de suspiciune”;
  5. „nevoia de greşeală şi de eşec”;
  6. „nevoia de joc”;
  7. „nevoia de identitate”;
  8. „nevoia de omenesc şi de omenire”;
  9. „nevoia de cultură”;
  10. „nevoia de transcendenţă”;

 

Mircea Anghelescu, în „România literară” nr. 28 din 2016, despre canon: „Nu cred că există un canon decât în sens virtual sau, în cel mai bun caz, există un canon şcolar, generalizat apoi tocmai prin faptul că este propagat prin intermediul unei instituţii care cuprinde aproape totalitatea persoanelor neformate încă la vârste tinere. Fiecare generaţie îşi schimbă şi ea, destul de vizibil, preferinţele şi formează un nou canon pe care încearcă să-l impună, sprijinindu-se pe vechiul canon sau combătându-l”;

 

Alexandru Surdu, în „Contemporanul – ideea europeană” nr. 1 din 2018, publică eseul „Semnificaţia pentadică a morţii în balada „Mioriţa”. Reţinem: 1. semnificaţia „naturalist-animalieră” a înhumării („în apropierea stânii pare cea mai firească pentru sufletul simplu al unui păstor. Aceasta este latura realistă a înmormântării, o înhumare obişnuită, ca şi când totul ar fi decurs normal în astfel de împrejurări, fără resentimente faţă de ceilalţi păstori sau ale acestora faţă de răposat); 2. semnificaţia „acustico-muzicală” a înmormântării („revine întru totul oiţei, care ar trebui, de data aceasta, nu să-i spună cuiva, ci să-i pună ea însăşi la cap un fluier (de fag, de os, de soc pentru rimă cu drag, duios, cu foc”); 3. semnificaţia matrimonială a înmormântării („nu mai are nicio legătură cu primele două semnificaţii, ci plasează acţiunea în plină tradiţie populară a ritualurilor de moarte = căsătorie, frecvente la decesul junilor: cu mireasă, fârtaţi şi surate, naş şi naşă, şi chiar cu petrecerea finală de pomenire. Numai că, în baladă,, oiţei i se cere să spună altceva, să ascundă moartea şi să relateze numai nunta, o nuntă împărătească, de poveste, „c-o mândră crăiasă”); 4. semnificaţia cosmică a nunţii împărăteşti pare fără limite („mireasa este a întregului univers („Soarele şi luna mi-au ţinut cununa”). Apar nuntaşi, preoţi şi lăutari (brazii, munţii, păsările) şi „stele făclii”. Elevaţia poeziei marchează punctul culminant, fiind un fel de oglindă a fericirii care ar trebui să-i cuprindă pe mire şi pe mireasă  într-o căsătorie ideală, „o nuntă-n cer”, asemănătoare logodnei de Dragobete, sub oblăduirea ocrotitoare a iubirii zeificate. Doar atâta că dragostea ideală , pe care o trăieşte şi ciobănaşul nostru în extaz, uitând de ameninţarea morţii, nu durează decât o clipă, cât căderea unei stele care se stinge pentru totdeauna”); 5. semnificaţia maternală a morţii junelui („ este ca un fel de lovitură de zidul dur al realităţii, de trezire din vis şi fabulaţie, căci junele cioban vede parcă aievea: „Măicuţă bătrână / Cu brâul de lână, / Din ochi lăcrimând, / Pe câmp alergând…”, care îşi strigă durerea pentru pierderea feciorului drag, pe care îl descrie ca pe cel mai frumos odor al lumii”);

 

Citeste mai mult

Economie

„Învață de la Antreprenori”, un proiect care va aduce antreprenori de succes din diverse domenii de activitate în toate liceele din județul Botoșani

Publicat

Publicitate
Camera de Comerț și Industrie Botoșani demarează un nou proiect denumit “Învață de la Antreprenori”, în baza unui protocol de colaborare semnat între Camera de Comerț și Industrie a României și Ministerul Educației.
În urma acestui protocol național, va fi încheiat un acord similar între Camera de Comerț și Industrie Botoșani și Inspectoratul Școlar Județean Botoșani, care va facilita implementarea proiectului la nivel județean.
Proiectul “Învață de la Antreprenori” va aduce antreprenori de succes din diverse domenii de activitate în toate liceele din județul Botoșani, unde vor susține ore deschise, împărtășind elevilor experiențele și cunoștințele lor practice.
Scopul acestui proiect este de a inspira și educa tinerii, oferindu-le o perspectivă reală asupra mediului de afaceri și a antreprenoriatului, și de a încuraja dezvoltarea abilităților antreprenoriale încă din timpul studiilor.
Proiectul va fi implementat începând cu anul școlar viitor și se va desfășura pe o perioadă de cel puţin doi ani de zile. În primul an se vor viza toate liceele din judeţ, iar începând cu al doilea an școlar, proiectul va fi extins și la nivel de gimnaziu, pentru a ajunge la un număr cât mai mare de elevi.
În prezent, Camera de Comerț și Industrie Botoșani înregistrează participarea antreprenorilor la aceste acțiuni. Cei interesați să contribuie la formarea noii generații de lideri și antreprenori sunt invitați să se înscrie și să își ofere expertiza în cadrul acestor ore deschise.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending