Connect with us
Publicitate

Actualitate

MAI va rechema polițiștii pensionari, fără concurs, în contextul crizei din Ucraina, din lipsă de personal, anunță Europol

Publicat

Publicitate

Sindicatul Europol a anunțat că MAI va rechema pensionarii în activitate, în contextul crizei refugiaţilor din Ucraina, pentru a compensa lipsa de personal din anumite sectoare de activitate. Reîncadrarea se va face fără concurs, potrivit unor proceduri pe care le regăsiți mai jos, relatează alba24.ro. Este vorba despre polițiști sau cadre militare cărora le-au încetat raporturile de muncă sau au trecut în rezervă.

Precizările Sindicatului Europol:

”Fluxul enorm de refugiați care tranzitează frontierele de stat de la granițele cu Republica Moldova și Ucraina a generat o serie de probleme în ceea ce privește capacitatea operațională a MAI-ului în gestionarea acestei crize prin raportare la deficitul de personal, cu atât mai mult cu cât cetățenii ucrainieni care au fugit din calea războiului se vor stabili temporar pe teritoriul țării noastre.

Publicitate

Astfel, după zeci de ani în care segmentul stradal a avut de suferit în contextul asigurării uni climat corespunzător de ordine și siguranță publică din cauza lipsei unei politici constructive care să asigure o predictibilitate a necesarului de forțe, reprezentanții MAI se văd nevoiți să apeleze la experiența și expertiza polițiștilor și militarilor cărora le-au încetat raporturile de serviciu ori care au trecut în rezervă.

Astfel, la data de 18 martie 2022 la nivelul Direcției Generale Management Resurse Umane din cadrul MAI a fost stabilit mecanismul de punere în aplicare a prevederilor art. II din OUG nr. 20/2022 pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru stabilirea unor măsuri de sprijin și asistență umanitară.

ART. II

Publicitate

(1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență și până la încetarea situației care generează un aflux masiv de persoane din Ucraina, dar nu mai mult de 3 ani, Ministerul Afacerilor Interne poate rechema în activitate/reîncadra, fără concurs, la nevoie, pe durată determinată de un an, cu acordul acestora, cadre militare/polițiști care au trecut în rezervă/cărora le-au încetat raporturile de serviciu.

(2) Perioada de un an, prevăzută la alin. (1), poate fi prelungită anual, în condițiile legii, cu acordul cadrului militar/polițistului rechemat în activitate/reîncadrat pentru o durată determinată, ce nu poate depăși 90 de zile de la data încetării situației care generează un aflux masiv de persoane din Ucraina.

Astfel, conform adresei DGMRU cu nr. 328334/18.03.2022, rechemarea în activitate/reîncadrarea, fără concurs, a cadrelor militare/polițiștilor se va putea realiza în mai multe etape, astfel:

Publicitate

1. Formularea propunerii de aprobare a inițierii procedurii de ocupare la nivelul structurilor MAI interesate, a posturilor vacante fără concurs, pe baza unei analize care va avea în vedere obiectivul general al reducerii deficitului de personal de la nivelul unităților.

Aprobarea inițierii procedurii de ocupare a posturilor vacante, fără concurs, se realizează de către ministrul afacerilor interne, la propunerea șefilor unităților aparatului central al MAI, sau după caz, a inspectorului general/similar, pentru posturile vacante din cadrul inspectoratului general/similar și unitățile subordonate acestuia.

2. După obținerea aprobării, în vederea identificării persoanelor care pot ocupa prin rechemare în activitate/reîncadrare, fără concurs, posturile vacante pretabile, unitatea în care sunt prevăzute posturile vacante, prin grija structurii care gestionează activitatea de resurse umane, postează pe pagina de internet a unității sau a eșalonului superior ori, dacă aceasta nu există ori nu este operațională, în presa scrisă, anunțul privind demararea procedurii de ocupare posturilor vacante, care conține:

denumirea posturilor;
cerințele de ocupare stabilite în fișele posturilor, precum și condițiile și criteriile specifice incidente instituțiilor rechemării în activitate, respectiv a reîncadrării în poliție, prevăzute de Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, de Legea nr. 360/2002 privind Statutul polițistului și de actele normative subsecvent acestora;
actele solicitate pentru constituirea dosarului de recrutare, data limită până la care se pot depune acestea;
alte informații apreciate ca fiind necesare.
Pe scurt, șefii unităților teritoriale subordonate MAI care desfășoară activități specifice domeniilor migrație și azil, situații de urgență și ordine și siguranță publică, vor efectua o analiză ce vizează reducerea deficitului de personal pe care o vor supune aprobării ministrului afacerilor interne, sau după caz, inspectorului general.

După obținerea acestei aprobări se vor ocupa de postarea pe pagina de internet a unității sau în presa scrisă anunțul privind demararea procedurii de ocupare a posturilor vacante.

3. Ulterior acestor activități, persoanele interesate de ocuparea posturilor vacante vor efectua următoarele demersuri:

depun un dosar al cărui conținut este stabilit de legislația specifică incidență categoriei de personal cu care sunt prevăzute a fi ocupate posturile vacante și care se aplică în mod corespunzător;
susțin procedurile specifice de recrutare aplicabile categoriei de personal respective și care se aplică în mod corespunzător.
4. Pentru fundamentarea decizie privind încadrarea posturilor, șeful unității în care sunt prevăzute posturile vacante desemnează o comisie formată dintr-un număr impar de membri, care are următoarele atribuții:

verifică îndeplinirea cerințelor de ocupare stabilite în fișele posturilor, precum și a condițiilor legale și criteriilor specifice prevăzute de statutele profesionale, precum și de actele normative specifice domeniului de activitate;
semnează procesul-verbal care conține concluziile procedurii parcurse și îl prezintă șefului unității, în vederea luării deciziei cu privire la persoanele care vor ocupa posturile.
5. Persoanele identificate care îndeplinesc cerințele de ocupare stabilite în fișele posturilor, condițiile legale și criteriile specifice domeniului de activitate, aplicabile categoriei de personal cu care sunt prevăzute a fi încadrate posturile vacante și și-au exprimat acordul, se recheamă în activitate/reîncadrează prin act administrativ emis potrivit competențelor de gestionare resurselor umane”.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Administratie

Renovarea școlilor a dus la mutarea a 20 de secții de votare din municipiul Botoșani în alte locații. Vezi unde poți vota acum

Publicat

Publicitate

Pe fondul lucrărilor de reabilitare și modernizare efectuate în cadrul unităților de învățământ din municipiul Botoșani, Primăria Municipiului Botoşani informează cetățenii cu drept de vot că unele secții de votare și-au schimbat locațiile, după cum urmează:

🔴Secțiile de Votare nr. 22, 23, 24 s-au mutat de la „Școala Gimnazială nr. 12” din Str. Prieteniei Nr. 8, în locația Colegiului Tehnic „Gheorghe Asachi” Botoșani (fostul Liceu Industrial Electorcontact) cu sediul pe str. Prieteniei nr. 2.

🔴Secțiile de Votare nr. 1, 2, 3 s-au mutat de la Liceul de Artă „Ștefan Luchian” Botoșani din B-dul Mihai Eminescu nr. 69 în locația Colegiului Național „A.T. Laurian” Botoșani, cu sediul pe B-dul Mihai Eminescu nr. 75, corpul „C” (intrarea din str. Nicolae Iorga, în spatele internatului / cantinei de la Colegiul „A.T. Laurian”).

Publicitate

🔴Secțiile de Votare nr. 8, 9 s-au mutat de la Grădinița nr. 19 din Aleea Prieteniei nr. 5 în locația Școlii Gimnaziale nr. 7 cu sediul pe str. Vârnav nr. 7.

🔴Secțiile de Votare nr. 48, 49, 50, 51, 52 s-au mutat de la Școala Gimnazială nr. 11 din Calea Națională nr. 75 în locația Școlii Gimnaziale „Ștefan cel Mare” Botoșani (fosta Școlă Gimnazială nr. 14) cu sediul pe Aleea General Gheorghe Avramescu nr. 5.

🔴Secțiile de Votare nr. 53, 54, 55, 56 s-au mutat de la Școala Gimnazială nr. 2 din str. Parcul Tineretului nr. 2 în locația Școlii Gimnaziale „Elena Rareș” Botoșani (fosta Școală Gimnazială nr. Opt) cu sediul pe str. Tudor Vladimirescu nr. 8.

Publicitate

🔴Secțiile de Votare nr. 83, 84, 85, s-au mutat de la Liceul Pedagogic „Nicolae Iorga” Botoșani din str. I.C. Brătianu nr. 65 în locația Liceului Tehnologic „Elie Radu” Botoșani (fostul Liceu Industrial nr. 2) cu sediul pe str. Dragoș Vodă nr. 60.

„Cetățenii municipiului Botoșani pot identifica locația în care își vor exercita dreptul de vot, utilizând platforma REGISTRUL ELECTORAL – Autoritatea Electorală Permanentă, în baza Codului Numeric Personal și a numelui de familie”, a transmis Primăria municipiului Botoșani în această dimineață într-un comunicat.
Platforma poate fi accesată în următorul link https://www.registrulelectoral.ro/

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Prezența la vot – alegeri prezidențiale 2024: Câte persoane au votat în Botoșani și în țară până la ora 9.00

Publicat

Publicitate

Alegeri prezidențiale 2024 – prezența la vot la ora 9.00. Cele 433 de secții de votare din județul Botoșani  s-au deschis la ora 7.00 și rămân deschise până la ora 21.00, dar există posibilitatea de prelungire a programului de vot până la cel mai târziu ora 23:59 pentru alegătorii care se află la sediul secției de votare la ora 21.00, precum și pentru cei care se află la rând în afara sediului secției de votare.

În Botoșani, sunt așteptate la vot 375.747 de persoane. În țară sunt 18.008.480 persoane cu drept de vot.

Până la ora 9.00, în județul Botoșani votaseră 10.146 persoane (2,67 % prezență la vot) din care:

Publicitate

8.029 pe liste permanente

1.888 pe liste suplimentare

0 persoană cu urna mobilă.

Publicitate

În municipiul Botoșani, prezența la vot a fost, la ora 9.00. de 2,96 % (2.793 votanți din total 94.182).

În toată țara, prezența la vot, la ora 9.00, era de 4,73%

Publicitate

Majoritatea celor care au mers la vot în prima oră de la deschiderea secțiilor de vot sunt bărbați din mediul urban.

În străinătate au votat 223.808 de persoane.

Citeste mai mult

Eveniment

Alegeri prezidențiale 2024. Ghidul ALEGĂTORULUI. Reguli, acte necesare, program, secții și procedura de vot

Publicat

Publicitate

Românii sunt așteptați la vot pentru alegerea președintelui României. Mandatul acestuia este de cinci ani. Votul a început în 24 noiembrie la ora 7.00 și se încheie la ora 21.00.

România își alege astăzi viitorul președinte, iar interesul cetățenilor s-a văzut încă de la primele ore ale dimineții.

Publicitate

În doar 10 minute de la deschiderea urnelor, aproximativ 40.000 de români și-au exprimat deja opțiunea de vot, arătând un interes major pentru acest scrutin prezidențial.

Miza este uriașă: peste 18 milioane de cetățeni cu drept de vot din România sunt așteptați să decidă cine va fi următorul președinte al țării.

Alegătorii au de ales între 13 candidați, deși pe buletinele de vot se află 14 candidați în această primă rundă a alegerilor.

Publicitate

Autoritatea Electorală a anunțat că există posibilitatea de prelungire a programului de vot până la cel mai târziu ora 23:59 pentru alegătorii care se află la sediul secției de votare la ora 21.00, precum și pentru cei care se află la rând în afara sediului secției de votare.

Preşedintele României se alege prin vot universal, egal, direct, secret şi liber exprimat.

Este declarat ales candidatul care a întrunit, în primul tur de scrutin, majoritatea de voturi ale alegătorilor înscrişi în listele electorale permanente.

Publicitate

În cazul în care niciunul dintre candidaţi nu a întrunit majoritatea de voturi se organizează al doilea tur de scrutin în data de 8 decembrie 2024, la care participă numai primii 2 candidaţi stabiliţi în ordinea numărului de voturi obţinute în primul tur. Este declarat ales candidatul care a obţinut cel mai mare număr de voturi valabil exprimate.

Ghidul alegătorului la prezidențiale 2024. Cine are dreptul să voteze

Au dreptul să voteze cetăţenii români care au 18 ani împliniți până în ziua alegerilor inclusiv.

Nu au dreptul de vot debilii sau alienaţii mintal, puşi sub interdicţie, şi nici persoanele condamnate la pierderea drepturilor electorale, prin hotărâre judecătorească definitivă.

În Alba, sunt 302.724 de alegători cu drept de vot. Până la ora 7.30, votaseră circa 1500 de persoane.

Ghidul alegătorului la prezidențiale 2024. Unde votează alegătorii

Alegătorul votează la una dintre următoarele secţii de votare:

  • în cazul în care se află în unitatea administrativ-teritorială unde îşi are domiciliul sau reşedinţa, poate vota numai la secţia de votare la care este arondată strada sau localitatea unde îşi are domiciliul ori reşedinţa, conform legii;
  • în cazul în care se află în altă unitate administrativ-teritorială decât cea unde îşi are domiciliul sau reşedinţa, poate vota la orice secţie de votare din cadrul acesteia
  • în cazul în care se află în străinătate, poate vota la orice secție de votare organizată în străinătate
  • în cazul în care îndeplineşte funcţia de membru al biroului electoral al secţiei de votare sau de operator de calculator al biroului electoral al secţiei de votare ori asigură menţinerea ordinii, votează la secţia de votare unde îşi desfăşoară activitatea
  • în cazul în care are mobilitate redusă poate vota la orice secţie de votare care îi asigură accesul la vot.

Pe teritoriul României sunt amenajate 18.968 de secții de votare pentru alegerile prezidențiale. De asemenea, în străinătate sunt 950 de secții de votare. În Alba, 440 de secții de votare

Ghidul alegătorului la prezidențiale 2024. Cu ce acte se poate vota

Alegătorii votează cu un act de identitate valabil în ziua votării, emis de statul român, respectiv:

  • cartea de identitate sau
  • cartea electronică de identitate
  • cartea de identitate provizorie
  • buletinul de identitate
  • paşaportul diplomatic
  • paşaportul diplomatic electronic
  • paşaportul de serviciu
  • paşaportul de serviciu electronic
  • carnetul de serviciu militar (în cazul elevilor din școlile militare).

Paşaportul simplu, paşaportul simplu electronic și paşaportul simplu temporar pot fi folosite pentru exercitarea dreptului de vot numai de cetăţenii români care votează în străinătate sau de cetăţenii români cu domiciliul în străinătate care votează în România.

Procedura de vot

Alegătorii îşi prezintă actele de identitate operatorilor de calculator, care preiau şi introduc datele personale ale alegătorilor în Sistemul informatic de monitorizare a prezenţei la vot şi de prevenire a votului ilegal (SIMPV).

SIMPV semnalează dacă:

  • persoana care s-a prezentat la vot nu a împlinit vârsta de 18 ani până în ziua votării inclusiv;
  • persoanei care s-a prezentat la vot i s-a interzis exercitarea dreptului de vot;
  • alegătorul care s-a prezentat la vot este arondat la secţia de votare respectivă;
  • alegătorul care s-a prezentat la vot este arondat la altă secţie de votare;
  • alegătorul care s-a prezentat la vot este omis din lista electorală permanentă;
  • alegătorul care s-a prezentat la vot figurează că şi-a mai exercitat dreptul de vot la acelaşi scrutin;
  • alegătorul care s-a prezentat la vot figurează că a votat prin corespondenţă, votul prin corespondenţă transmis de acesta fiind recepţionat de biroul electoral competent.

Alegătorii votează separat în cabine închise, aplicând ştampila cu menţiunea „VOTAT” înăuntrul patrulaterului care cuprinde numele candidatului pentru care optează.

Alegătorul care, din motive temeinice, constatate de preşedintele biroului electoral al secţiei de votare, nu poate să voteze singur are dreptul să cheme în cabina de votare un însoţitor ales de el, pentru a-l ajuta. Acesta nu poate fi din rândul persoanelor acreditate, al membrilor biroului electoral al secţiei de votare sau al candidaţilor.

După ce a votat, alegătorul are obligaţia de a introduce buletinul de vot în urnă.

Ștampila încredințată pentru votare se restituie președintelui sau acelor membri ai birouluielectoral al secției de votare desemnați de acesta.

Tentativa unei persoane de a vota de mai multe ori sau fără a avea acest drept se pedepsește conform legii penale.

Candidații la alegerile prezidențiale. Ordinea pe buletinele de vot

  • poziţia nr. 1 – Elena – Valerica Lasconi – Uniunea Salvaţi România;
  • poziţia nr. 2 – George – Nicolae Simion – Alianţa pentru Unirea Românilor;
  • poziţia nr. 3 – Ion – Marcel Ciolacu – Partidul Social Democrat;
  • poziţia nr. 4 – Nicolae – Ionel Ciucă – Partidul Naţional Liberal;
  • poziţia nr. 5 – Hunor Kelemen – Uniunea Democrată Maghiară din România;
  • poziţia nr. 6 – Mircea – Dan Geoană – candidat independent;
  • poziţia nr. 7 – Ana Birchall – candidat independent;
  • poziţia nr. 8 – Alexandra – Beatrice Bertalan – Păcuraru – Partidul Alternativa pentru Demnitate Naţională;
  • poziţia nr. 9 – Sebastian – Constantin Popescu – Partidul Noua Românie;
  • poziţia nr. 10 – Ludovic Orban – Forţa Dreptei;
  • poziţia nr. 11 – Călin Georgescu – candidat independent;
  • poziţia nr. 12 – Cristian Diaconescu – candidat independent
  • poziţia nr. 13 – Cristian – Vasile Terheş – Partidul Naţional Conservator Român
  • poziţia nr. 14 – Silviu Predoiu – Partidul Liga Acţiunii Naţionale

Ghidul alegătorului la prezidențiale 2024. Reguli, sancțiuni, amenzi, infracțiuni

Se pedepsește cu amendă cuprinsă între 1.500 și 4.500 de lei:

  • persoana care refuză să se conformeze dispoziţiilor preşedintelui biroului electoral al secţiei de votare cu privire la asigurarea ordinii în localul de vot şi în împrejurimi
  • comercializarea şi consumul băuturilor alcoolice în spaţiul de protecţie al secţiei de votare, în ziua votării, în intervalul orar 7.00-21.00
  • continuarea propagandei electorale şi sfătuirea alegătorilor la sediul secţiilor de votare să voteze sau să nu voteze un anumit candidat

Se pedepsește cu închisoare de la 6 luni la 3 ani și interzicerea exercitării unor drepturi:

  • oferirea sau darea de bani, de bunuri ori de alte foloase în scopul determinării alegătorului să voteze sau să nu voteze un anumit candidat
  • persoanele care votează de două sau de mai multe ori, votează fără a avea acest drept, introduc în urnă mai multe buletine de vot decât au dreptul, utilizează un act de identitate nul ori fals sau un buletin de vot fals
  • împiedicarea, prin orice mijloace, a liberului exercițiu al dreptului de a alege sau de a fi ales

Atacul, prin orice mijloace, asupra localului secţiei de votare se pedepseşte cu închisoarea de la 2 la 7 ani şi interzicerea exercitării unor drepturi.

Violarea, prin orice mijloace, a secretului votului se pedepsește cu amendă. Dacă fapta a fost comisă de un membru al biroului electoral al secției de votare, pedeapsa este închisoare de la 6 luni la 3 ani sau amendă și interzicerea exercitării unor drepturi.

Citeste mai mult

Eveniment

Cutremur de 4 grade pe scara Richter în această dimineață în zona Vrancea. Cum te protejezi la cutremur

Publicat

Publicitate

În această dimineață, în jurul orei 07:16, în zona seismică Vrancea, s-a produs un cutremur cu magnitudinea de 4,0 pe scara Richter. Potrivit Institutului Național de Cercetare – Dezvoltare pentru Fizica Pământului, seismul a avut loc la o adâncime de 140 km.

Astfel de evenimente sunt imprevizibile și de aceea fiecare persoană trebuie să cunoască măsurile de protecţie în caz de cutremur și regulile ce trebuie respectate, atât înainte de producerea acestuia, cât și pe timpul sau după ce mişcarea seismică a trecut, au transmis pompierii ISU Botoșani.

Printre acestea, se numără:

Publicitate

Înainte de producerea unui cutremur:

✔️ fixaţi mobilierul de un perete sau de un alt element de construcţie solid, deoarece, în timpul unei mişcări seismice, se poate deplasa;

✔️ amplasaţi obiectele grele, care vă pot răni, în partea de jos a încăperilor;

Publicitate

✔️ asiguraţi-vă o minimă rezervă de urgenţă formată din apă, alimente neperisabile, lanternă, aparat de radio portabil, acumulatori şi medicamente de bază (rucsacul de urgenţă);

✔️cunoașteți locurile în care sunt poziționate întrerupătoarele, siguranţele electrice, robinetele pentru apă şi gaze, precum şi modul lor de manevrare;

✔️participaţi la exerciţiile de pregătire organizate la locul de muncă;

Publicitate

✔️ stabiliţi cu membrii familiei un plan de protecţie în caz de cutremur. Fiecare trebuie să știe ce are de făcut în cazul în care s-ar declanșa o mişcare seismică.

Dacă sunteți în interiorul unei clădiri:

✔️păstraţi-vă calmul şi liniştiţi persoanele din jur;

✔️nu încercaţi să ieşiți afară, nu fugiţi pe scări, nu vă duceţi pe balcon, nu folosiți liftul;

✔️îndepărtaţi-vă de ferestre, pereţi exteriori sau alte obiecte care vă pot răni;

✔️dacă este posibil, închideţi sursele de foc cât mai repede;

✔️protejaţi-vă sub tocul uşii, sub o grindă, lângă un perete de rezistenţă sau sub un obiect de mobilier solid;

✔️dacă sunteţi pe hol, aşezaţi-vă în poziţie ghemuit, lângă un perete interior;

✔️ evitaţi aglomeraţia, îmbulzeala și, dacă este posibil, deschideţi uşa pentru ca aceasta să nu se blocheze, iar după terminarea mişcării seismice să puteți ieși.

Dacă sunteți în exteriorul unei clădiri:

✔️adăpostiţi-vă într-un loc sigur, departe de ferestre, clădiri, poduri, cabluri electrice, copaci sau alte obiecte care vă pot răni;

✔️staţi la distanță de cablurile electrice rupte sau căzute.

Dacă sunteți într-un mijloc de transport:

✔️ opriți autoturismul și rămâneţi în interior. După încetarea cutremurului, nu ieşiţi din vehicul dacă vedeți în jur cabluri electrice căzute;

✔️ opriţi-vă într-un loc sigur, fără a bloca drumul, departe de poduri, viaducte şi imobile.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending