Connect with us
Publicitate

Actualitate

Licitație pentru achiziționarea a încă 10 microbuze școlare electrice

Publicat

Publicitate

Consiliul Județean Botoșani a lansat licitația pentru achiziționarea a încă 10 microbuze electrice pentru școlile din mediul rural din județul Botoșani. Aceste microbuze vor fi achiziționate din economiile realizate în cadrul primei licitații publice, în urma căreia s-a încheiat un contract de furnizare a 26 de microbuze școlare electrice.

Finanțare achiziției de microbuze electrice, de 7,2 milioane de euro, a fost atrasă din Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Pe lângă fondurile din PNRR, Consiliul Județean Botoșani va asigura cheltuielile neeligibile și eventualele diferențe care pot apărea din implementarea proiectului.

Ofertele pot fi depuse până pe data de 18 septembrie.

Cele 10 microbuze, fiecare având o capacitate de 16 locuri pe scaune, inclusiv 1 loc pentru persoane cu dizabilități, vor deservi școlile din comunele: Vlădeni, Trușești, Vârfu Câmpului, Știubieni, Lunca, Mihai Eminescu, Răuseni, Drăgușeni, Hănești și Broscăuți.

„Noile microbuze școlare electrice se adaugă celor 26 contractate deja de către Consiliul Județean Botoșani într-o primă etapă și care vor fi livrate în această toamnă. În urma economiilor realizate prin licitație, de aproximativ 2 milioane de euro din finanțarea obținută prin PNRR, am solicitat și obținut de la autoritatea de management posibilitatea de a achiziționa încă 10 microbuze electrice. Știm că necesarul de microbuze școlare este foarte mare și, ca autoritate județeană, am căutat soluțiile cele mai bune pentru a achiziționa cât mai multe microbuze”, a declarat Doina Federovici, președintele Consiliului Județean Botoșani.

În paralel, Consiliul Județean Botoșani derulează un alt proiect finanțat din Fondul de Mediu pentru achiziționarea a 18 microbuze școlare hibride. Licitația pentru acest proiect este în curs, termenul de depunere al ofertelor fiind 12 septembrie.

Publicitate

„Microbuzele vor aduce o îmbunătățire substanțială a condițiilor de transport pentru elevii din mediul rural și vor asigura accesul la școală al copiilor din zonele defavorizate. Niciun efort nu este prea mare pentru educația copiilor noștri”, a conchis Doina Federovici.

 

Publicitate

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Peste 2500 de persoane angajate prin intermediul AJOFM Botoșani, în primele șapte luni ale anului

Publicat

Publicitate

2.559 persoane angajate prin intermediul AJOFM Botoșani, în perioada ianuarie-august 2024

În perioada ianuarie-august 2024, au fost integrate pe piața muncii datorită măsurilor de stimulare a ocupării forței de muncă implementate de Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Botoșani un număr total de 2.559 persoane.

Din totalul persoanelor ocupate până la data de 31 august 2024, 1.243 au peste 45 de ani,    350 au vârsta cuprinsă între 35 și 45 de ani, 112  au între 30 și 35 de ani 234  au între 25 și  30 de ani, iar 620 sunt tineri sub 25 de ani. Din totalul persoanelor ocupate, 854 sunt tineri NEETs.

Grupa de vârstă Total raportat
Total general  2.559
< 25 ani      620
Între 25 şi 30 ani    234
Între 30 şi 35 ani   112
Între 35 şi 45 ani     350
  Peste 45 ani  1.243

Numărul femeilor încadrate este de 1.044, iar al bărbaţilor de 1.515, ponderea acestora în totalul persoanelor încadrate fiind de 40,80 %, respectiv de 59,20%.

În funcţie de rezidenţă, 1.093 persoane angajate în perioada de referinţă provin din mediul urban, iar 1.466 persoane sunt din mediul rural.

Nivelul  de  pregătire  al  persoanelor  pentru  care  a  fost identificat un loc de muncă arată că cele mai multe au studii liceale (954), profesionale (645), gimnaziale (646),  (166) fiind cu studii universitare. Din totalul persoanelor încadrate prin intermediul AJOFM Botoșani în primele opt luni ale anului 2024,  669 fac  parte  din  categoria  celor

Publicitate

 

greu şi foarte greu ocupabile. Precizăm că încadrarea într-o categorie de ocupabilitate se realizează ca urmare a activităţii de profilare a persoanelor înregistrate în evidenţele AJOFM Botoşani.

În perioada de referință, numărul persoanelor care au beneficiat de asistenţă pentru înregistrarea în evidenţă ca persoane în căutare de loc de muncă, în vederea asigurării protecţiei sociale privind acordarea indemnizaţiei de şomaj sau cuprinderea în măsuri active, a fost de 9.794 persoane.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Marius Budăi: „Rectificarea bugetară este pozitivă! Banii suplimentari vor ajunge și la cele 127 de proiecte de investiții din Botoșani”

Publicat

Publicitate

Prim-vicepreședintele PSD Botoșani, deputatul Marius Budăi a anunțat că rectificarea bugetară aprobată de Guvern este pozitivă, iar veniturile suplimentare ale statului vor fi distribuite către Sănătate, Educație, Transporturi dar și în dezvoltarea locală, inclusiv la cele 127 de proiecte de investiții care se desfășoară în prezent în județul Botoșani, prin programul „Anghel Saligny”. De asemenea, se asigură fondurile necesare pentru plata însoțitorilor pentru persoanele cu dizabilități.

Fostul ministru al Muncii a explicat că este normal ca deficitul estimat pentru anul 2024 să fie mai mare. Investițiile au crescut mult față de anul anterior. „Este normal să avem o creștere a deficitului de la 5% la 6,94% din PIB, pentru că s-a investit enorm în infrastructură, cu peste 45% mai mult față de anul trecut. Dacă dăm la o parte dobânzile pe care le plătește România la împrumuturile uriașe făcute de „marii liberali” Orban și Cîțu, rămânem cu un deficit primar de 58 de miliarde lei care arată cum a performat Guvernul Ciolacu. Ei bine, investițiile în primele 8 luni au fost de 68 de miliarde lei, cu 10 miliarde de lei în plus față de deficitul primar. Adică ne-am împrumutat ca să investim, ca să ne dezvoltăm, nu ca să consumăm”, a explicat Marius Budăi.

Deputatul social-democrat a mai arătat că modelul de dezvoltare pe baza investițiilor publice practicat în prezent de Guvernul Ciolacu a stat la baza dezvoltării tuturor statelor occidentale. “Toți acești bani investiți de Guvernul Ciolacu în drumuri, în rețele de apă-canal sau gaze, în școli sau spitale merg la firmele de construcții, la producătorii de ciment, de fier-beton, de asfalt, de echipamente, dar și la sutele de mii de angajați care lucrează în aceste firme. Toți au venituri mai mari, deci și statul va încasa mai mult din taxe și impozite. La fiecare leu investit de Guvern, se întorc la buget între 6 și 8 lei, la finalul unui ciclu economic complet. Deci, dacă deficitul se face pe investiții și nu pe consum, atunci accelerăm creșterea economică. Așa s-a dezvoltat Europa! Așa s-a dezvoltat Germania, Franța, Spania, Italia. Așa se dezvoltă acum România, cu PSD la guvernare!”, a precizat Marius Budăi.

Citeste mai mult

Eveniment

Când trecem la cărțile de identitate electronice? 5,5 milioane de români trebuie să schimbe buletinul

Publicat

Publicitate

Când trecem la cărțile de identitate electronice? România se află într-un moment crucial în tranziția sa către era digitală, sprijinită de fonduri europene. Totuși, în ciuda optimismului general, realitatea arată că diverse obstacole administrative și logistice amenință progresul acestui proces, relatează Capital.

Cărțile de identitate electronice. De ce s-a amânat proiectul
Când trecem la cărțile de identitate electronice? Un exemplu concludent este implementarea cărților de identitate electronice, un proiect major care, în prezent, stagnează din cauza contestațiilor și licitațiilor nefinalizate, ceea ce ar putea duce la pierderea a 150 de milioane de euro din PNRR.

Mega-proiectul pentru cărțile de identitate electronice a fost inițiat în 2021, când a fost emis primul buletin electronic în Cluj, în cadrul unui program pilot. De atunci, însă, progresul a fost limitat, iar obstacolele întâmpinate sunt multiple.

Principalul impediment este legat de aprovizionarea cu plastic și cipuri, afectată de criza globală a microcipurilor. În urma întârzierilor semnificative în livrarea materialelor necesare, Guvernul a solicitat o renegociere a fondurilor din PNRR, reducând suma alocată inițial de la 200 la 150 de milioane de euro.

În iulie 2022, Imprimeria Națională a lansat prima licitație publică pentru achiziționarea plasticului și cipurilor necesare confecționării cărților de identitate electronice. Câștigătorul, grupul Idemia din Franța, a fost desemnat în februarie 2023, dar acest lucru a adus în discuție un alt blocaj major: achiziționarea infrastructurii PKI, esențială pentru gestionarea și criptarea certificatelor digitale. Licitația pentru această infrastructură a fost inițiată în același an, dar nu a fost finalizată din cauza contestațiilor depuse de o asociere de trei firme, ceea ce subliniază complexitatea situației și diversele interese comerciale și politice care contribuie la stagnare, precizează Capital.

Aceste întârzieri nu sunt doar o chestiune administrativă; ele reflectă o realitate mai amplă în care România se luptă să își modernizeze infrastructura digitală. Specialiștii sugerează că, pe lângă problemele de aprovizionare, există și o lipsă de coordonare și de voință politică în gestionarea acestor proiecte. De asemenea, contestațiile legate de licitații sugerează o competiție acerbă între companiile care oferă soluții tehnologice, fiecare încercând să obțină o favoare politică sau comercială.

Publicitate

Până în 2026, România ar trebui să aibă 5,5 milioane de cărți electronice
Conform planului, până la finalul anului ar trebui să fie emise 1,7 milioane de cărți de identitate electronice, iar până în 2026 numărul total ar trebui să ajungă la 5,5 milioane. Această implementare nu este doar o chestiune de modernizare, ci o necesitate pentru integrarea României în economia digitală globală. Dacă aceste obiective nu sunt atinse, România riscă nu doar pierderea fondurilor europene, ci și stagnarea procesului de digitalizare în ansamblu.

Dar care este utilitatea reală a cărților de identitate electronice? În primul rând, acestea vor facilita accesul la o gamă largă de servicii publice digitalizate, reducând birocrația și timpul de așteptare pentru cetățeni. Utilizatorii vor putea semna electronic documente oficiale, ceea ce va simplifica procedurile administrative.

În plus, această carte va funcționa și ca un card de sănătate, consolidând accesul la servicii medicale. Pe termen lung, cărțile electronice de identitate vor deveni o cerință esențială pentru călătoriile în Uniunea Europeană, ceea ce face ca implementarea acestui proiect să fie urgentă.

Publicitate

În concluzie, deși România are potențialul de a avansa semnificativ în era digitală, obstacolele actuale subliniază necesitatea unei abordări mai eficiente și coordonate în gestionarea proiectelor de modernizare. Fără o soluționare rapidă a problemelor actuale, țara riscă nu doar să piardă fonduri esențiale, ci și să rămână în urmă în competiția globală pentru inovare și dezvoltare digitală.

Sursa: Capital

Citeste mai mult

Eveniment

Lângă noi: Bărbat încarcerat în urma unui accident în care au fost implicate două autoturisme şi o autoutilitară, la Suceava

Publicat

Publicitate

Un accident rutier în care au fost implicate două autoturisme şi o autoutilitară a avut loc, luni seară, pe raza localităţii Adâncata, au anunţat reprezentanţii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Suceava.

Potrivit acestora, în urma accidentului, un bărbat a rămas încarcerat într-una dintre maşini.

 

“În urma accidentului un bărbat a rămas încarcerat în interiorul unui autoturism, fiind extras de către echipajul specializat pentru descarcerare şi predat echipajelor medicale şi paramedicale trimise la faţa locului. Alţi doi bărbaţi sunt monitorizaţi la faţa locului. Bărbatul încarcerat, conştient şi cooperant, este transportat la spital. Ceilalţi doi bărbaţi au refuzat transportul la o unitate spitalicească”, au transmis oficialii ISU.

 

Publicitate

La faţa locului au intervenit pompierii militari ai Detaşamentului Suceava cu o autospecială pentru descarcerare şi o ambulanţă SMURD B2, cu sprijinul unui echipaj al Serviciului de Ambulanţă Judeţean. AGERPRES

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending