Connect with us
Publicitate

Actualitate

Legea pentru eliminarea dosarului cu şină. Unde pot fi reclamați funcționarii care nu respectă noile măsuri

Publicat

Publicitate

Legea ce prevede eliminarea dosarului cu şină și măsuri de debirocratizare a administrației publice a intrat în vigoare deja din 4 iulie. Cetățenii pot depune reclamații împotriva funcționarilor care încă solicită avize emise de alte autorităţi, copii după acte sau dosar cu șină ori nu respectă noua legislație.

Detalii a dat recent ministrul Energiei, Sebastian Burduja, fost ministru al Digitalizării, cel care a inițiat legea.

„Această lege nu va funcţiona decât dacă fiecare român îşi va cere drepturile, (…) pentru că ea nu are sancţiuni pecuniare pentru cei care o încalcă, dar legea este lege.

Publicitate

Româniafărădosar.ro ajută cetăţenii să-şi ceară acest drept.

Funcţionarii care încalcă legea comit un abuz, ei pot fi cercetaţi disciplinar şi trebuie să fie de cercetaţi disciplinar, iar abuzul săvârşit cu intenţie se pedepseşte şi într-un alt registru la care sper să nu ajungă nimeni – registrul faptelor penale.

Deci nu este o lege care nu se poate implementa, nu este lege care nu se va implementa, ba se va implementa cu mare succes cu această condiţie ca fiecare român care este pus în situaţia de-ai fi încălcate drepturile şi le cere, sesizează instituţiile abilitate care au obligaţia să urmărească faptul că acel funcţionar este sancţionat”, a explicat Burduja.

Publicitate

Instituțiile au termen 30 de zile pentru a se conforma

La rândul său, ministrul Afacerilor Interne, Cătălin Predoiu, a declarat că prefecturile vor fi informate pentru a lua măsurile necesare punerii în aplicare a Legii 9/2023 referitoare la eliminarea dosarului cu şină, iar MAI va monitoriza modul în care acest act normativ se va aplica.

„Legea nr. 9/2023 (…) prevede un număr de măsuri concrete şi obligaţii clar definite pentru instituţiile statului cu scopul de a se apropia de cetăţean, de a simplifica procedurile birocratice, de a face paşi spre digitalizarea serviciului public administrativ. (…)

Legea a intrat în vigoare pe 4 iulie. Instituţiile au la dispoziţie 30 de zile pentru a se organiza în acest sens şi pot să vă anunţ că, în calitate de ministru al Afacerilor Interne, voi transmite o scrisoare circulară către toţi prefecţii pentru a lua măsurile, în limitele competenţelor legale, de a invita şi de a observa modul în care instituţiile publice, autorităţile statului aplică această lege.

Publicitate

Ea conţine drepturi clar definite pentru cetăţean şi nu este în logica MAI ca aceste drepturi să fie ignorate. Vom monitoriza, supraveghea modul în care se aplică această lege şi tema va fi, dacă este necesar, adusă în atenţia Guvernului”, a informat Predoiu, într-o conferinţă de presă.

Comunicare prin email

El a susţinut că s-au luat măsuri „revoluţionare” în administraţia românească precum interdicţia de a solicita cetăţeanului avize emise de alte autorităţi, obligaţia instituţiilor publice de a pune la dispoziţia cetăţeanului acte oficiale în format electronic dacă acesta îşi manifestă voinţa în acest sens, interdicţia de a solicita copii, duplicate în format metric materializat pe hârtie.

„Vom continua pe această line până când aceste proceduri vor deveni un exerciţiu mult mai facil pentru cetăţean şi vom alinia standardele de debirocratizare şi digitalizare în administraţia românească la tot ceea ce se întâmplă la nivel de vârf în democraţiile dezvoltate”, a adăugat ministrul.

Deputatul George Tuţă a punctat că Legea 9/2023 are două componente fundamentale – interzicerea copiilor şi eliminarea dosarului cu şină. El a arătat că vor exista alternative electronice care vor permite cetăţeanului să transmită pe adresa de email a instituţiei toate documentele solicitate.

„Aşadar, România în original şi România fără dosare au menirea de a genera o schimbare profundă la nivelul administraţiei, au menirea de a elimina rolul de poştaş pe care cetăţeanul îl făcea între instituţiile statului. Sunt convins că acest lucru va avea un efect al bulgărelui de zăpadă odată ce numărul cetăţenilor implicaţi va creşte.

Cetăţenii implicaţi sunt extrem de necesari şi utili în aplicarea oricărei legi din România, însă când vine vorba de relaţia între cetăţean şi stat cu atât mai mult este nevoie de implicarea acestora. Administraţia trebuie să înţeleagă că în centrul preocupării este cetăţeanul şi nicidecum instituţia.

Această birocraţie trebuie eliminată categoric din preocupările administraţiei, dar acest lucru este posibil doar dacă eliminăm birocraţia din starea mentală a tuturor funcţionarilor publici”, a subliniat deputatul liberal.

El a prezentat site-ul Româniafărădosar.ro creat împreună cu ceilalţi iniţiatori ai legii, evidenţiind că acesta prezintă legea şi cetăţenii pot sesiza instituţia prefectului în cazul în care instituţiile publice le solicită copii sau dosarul cu şină.

De asemenea, există un număr de WhatsApp unde cei din administraţia publică pot solicita lămuriri.

sursă: Agerpres

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Rezultatele tragerilor la LOTO de joi, 21 noiembrie 2024

Publicat

Publicitate

LOTERIA ROMÂNĂ a continuat, joi, 21 noiembrie 2024, seria extragerilor Loto 6/49, Noroc, Joker, Noroc Plus, Loto 5/40 și Super Noroc.

Numerele extrase, 21 noiembrie 2024:

Loto 6/49: 26, 8, 21, 20, 40, 22

Publicitate

Loto 5/40: 11, 29, 32, 31, 21, 36

Joker: 11, 43, 13, 39, 21 + 6

Noroc: 6 7 5 7 0 1 1

Publicitate

Noroc Plus: 9 5 1 5 8 0

Super Noroc: 2 2 8 2 3 8

Publicitate
Citeste mai mult

Economie

Veste bună pentru mediul de afaceri: Bonificaţie de 5% din impozit pentru microîntreprinderile bune platnice

Publicat

Publicitate

Microîntreprinderile bune platnice vor primi o bonificaţie de 5% din impozit. Acest lucru după ce Camera Deputaţilor a adoptat, luni, proiectul de lege privind aprobarea ordonanței de urgenţă 107/2024, stabilind, printr-un amendament, majorarea bonificaţiei de care beneficiază microîntreprinderile bune platnice de la 3% la 5% din impozitul pe profit anual şi din impozitul pe venit, aferente anului fiscal 2024.

S-au înregistrat 158 voturi pentru, 40 contra şi 17 abțineri, transmite Agerpres.

Publicitate

”Am reușit! E adevărat doar prin presiune! Amendamentul Roman e literă de lege. Arătăm respectul PNL și al președintelui Nicolae Ciucă, pentru 560.000 de firme care își plătesc la timp, birurile către stat.

Plătitorii de impozit pe profit, precum și plătitorii de impozit pe venitul microîntreprinderilor beneficiază de o bonificație de 5%, din impozitul pe profitul anual și din impozitul pe venitul microîntreprinderilor, aferent anului 2024.

O altă veste bună este ca urmare a discuțiilor cu ministrul liberal de finanțe, se susține permanentizarea acestei măsuri pentru mediul privat. USR a votat împotriva, iar AUR s-a abținut, ceea ce e tot un vot împotrivă” a transmis deputatul de Alba, Florin Roman.

Publicitate

Bonificaţie de 5% din impozit. Ce prevede proiectul

OUG 107/2024 reglementează unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul gestionării creanţelor bugetare şi a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al României în anul 2024.

Actul normativ prevede măsuri privind acordarea unor facilităţi fiscale, constând în anularea unor obligaţii de plată accesorii, monitorizarea cheltuielilor publice pentru flexibilizarea alimentării Fondului de rezervă bugetară, precum şi modificarea şi completarea unor acte normative.

“Contribuabilii plătitori de impozit pe profit, indiferent de sistemul de declarare şi plată prevăzut la
art. 41 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal (…), precum şi contribuabilii plătitori de impozit pe veniturile microîntreprinderilor potrivit titlului III “Impozitul pe veniturile microîntreprinderilor” din aceeaşi lege, beneficiază de o bonificaţie de 5% din impozitul pe profit anual şi din impozitul pe veniturile microîntreprinderilor, aferente anului fiscal 2024/anului fiscal modificat care începe în anul 2024, după caz”, prevede textul adoptat. În textul iniţial al ordonanţei de urgenţă, această bonificaţie este de 3%.

Publicitate

În cazul grupului fiscal, bonificația se aplică la impozitul pe profit anual declarat de persoana juridică responsabilă.

Citeste mai mult

Eveniment

(P) Valeriu Iftime: Problemele județului își pot găsi rezolvarea dacă nu le mai ascundem sub preș cum au făcut cei de la PSD

Publicat

Publicitate

Așa cum puteți observa, problemele județului își pot găsi rezolvarea. Important este să nu le mai ascundem sub preș, așa cum au făcut, ani de zile, cei de la PSD. De ce au făcut asta? Pentru că au vrut mereu să pozeze în echipa perfectă pentru administrarea județului, în timp ce Botoșaniul se prăbușea și ajungea pe ultimul loc în orice clasament al dezvoltării.

Pentru mine, în calitate de președinte al Consiliului Județean, este extrem de important să avem discuții constructive cu liderii principali ai României despre cum putem schimba situația din Botoșani. În vizita recentă a domnului Nicolae Ionel Ciucă am mers împreună să vedem care sunt proiectele eșuate ale județului și cum putem salva această situație. Am extrem de multe priorități pentru care am mare nevoie de sprijin total la nivel central.

Faptul că spitalul de paliație a fost tergiversat atât de mult, iar, într-un final, a fost construit complet greșit, reprezintă o adevărată rușine pentru cei care au gestionat și monitorizat proiectul. Probabil nu au considerat că au voturi de aici, așa a fost gândirea până acum, totul se traducea în voturi. Eu voi demonstra că pentru mine contează oamenii! Însă vom rezolva și această problemă. Dacă primăria nu va rezolva URGENT cu acest proiect, vom prelua proiectul la Consiliul Județean. Este imperativ ca botoșănenii să aibă acces la facilitățile oferite de un spital de paliație, pentru că este un coșmar ce trăiesc familiile acestor pacienți.

Publicitate

Împreună am fost și la fabrica Artsana, o fabrică care s-a închis și care a provocat un adevărat cutremur în întreg județul, lăsând oameni fără locuri de muncă, asta s-a intamplat EXCLUSIV din cauza lipsei de viziune a celor care au condus județul. Este necesar să investim în astfel de fabrici și să căutăm soluții pentru a atrage investitori și locuri de muncă. Oamenii trebuie să aibă posibilitatea de a munci aici, în Botoșani. Acesta este SINGURUL plan pentru o evoluție și o dezvoltare sigură.

Nu suntem aici pentru campanie, nu suntem doar în trecere. Dorința noastră este ca oamenii să vadă și să înțeleagă că nu repetăm modelele vechi.

Sunt alături de voi, dragi botoșăneni. Împreună aducem Botoșaniul la nivelul de progres pe care îl merită!

Publicitate

#continuamschimbarea

#ValeriuIftime

CMF 11240002

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

S-au speriat și polițiștii de TUPEU: Într-o comună din Botoșani figurează 10.000 de cetățeni din Ucraina, Republica Moldova și Federația Rusă

Publicat

Publicitate

Polițiștii de frontieră din cadrul Direcției de Prevenire și Combatere a Migrației Ilegale și a Infracționalității Transfrontaliere al Inspectoratului General al Poliției de Frontieră și ai Inspectoratelor Teritoriale ale Poliției de Frontieră Iași și Sighetu Marmației, sub coordonarea procurorului de caz din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie au pus în data de 20.11.2024, în executare, 90 de mandate de percheziție domiciliară la sediile unor instituții publice și locuințele unor persoane fizice din judeţele Botoşani, Suceava şi municipiul Bucureşti.

Activitățile operative sunt realizate într-o cauză penală în care se efectuează cercetări sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de luare de mită și fals informatic de către funcționari publici de pe raza județului Botoșani, precum și cu privire la săvârșirea infracțiunilor de dare de mită, trafic de influență, cumpărare de influență, fals material în înscrisuri oficiale, uz de fals și fals în înscrisuri sub semnătură privată.

Ancheta vizează destructurarea unei rețele care, prin intermediul unor funcționari publici din două servicii de evidență a populației din cadrul unor primării, a obținut documente de identitate românești neconforme cu realitatea pentru persoane născute în Republica Moldova, Ucraina și Federația Rusă.

Publicitate

În mod concret, beneficiarii au obținut cărți de identitate, cu stabilirea domiciliului la imobile care aparțineau unor cetățeni români care au decedat, iar partajul succesoral nu a fost efectuat, care sunt netrasportabili sau plecați în străinătate, fără acordul lor, prin întocmirea în fals a declarațiilor de luare în spațiu și implicit fără prezența lor în fața funcționarului de la Serviciul de evidență al persoanelor din cadrul primăriilor.

Astfel, într-o comună din județul Botoșani figurează aproximativ 10.000 de cetățeni originari din Ucraina, Republica Moldova și Federația Rusă, marea majoritate având domiciliul la diferite adrese, fără acordul prealabil al proprietarilor, sau în baza unor declarații de luare în spațiu neconforme cu realitatea, prin contrafacerea semnăturii proprietarilor sau a unor adeverințe emise de reprezentanți ai primăriei, în care a fost consemnat în mod nereal dreptul de proprietate.

Sumele de bani plătite pentru obținerea unei cărți de identitate românești ar fi fost cuprinse între 350-400 de euro și variau în funcție de serviciile oferite de către intermediar.

Publicitate

Banii se împărțeau astfel:

– 100-150 de euro/persoană celor dispuși să ia în spațiu, în mod fictiv, cetățeni născuți în Republica Moldova, Ucraina și chiar în Federația Rusă, la imobile pe care le dețin, în marea lor majoritate fără titlu locativ valabil, cunoscând că aceștia nu vor locui vreodată la adresă;

– între 50-100 de euro/persoană funcționarilor publici din cadrul Serviciului de evidență al persoanelor din cadrul primăriilor pentru îndeplinirea defectuoasă a atribuțiilor de serviciu în legătură cu primirea, introducerea, fără drept, în RNEP de date neconforme realității, care se referă la domiciliul persoanei, cunoscând că este fictiv, dar și a altor date de identificare a persoanei, precum și eliberarea în regim de urgență a cărților de identitate neconforme realității; există situații când în două zile beneficiarul a obținut atât cartea de identitate cât și pașaportul;

Publicitate

– 50 de euro se împărțeau altor funcționari din cadrul celor două primării pentru eliberarea unor documente necesare emiterii actelor de identitate și anume chitanțe, adeverințe de rol fiscal, efectuarea de copii de pe documentele de stare civilă, dar și taxa pentru eliberarea documentelor, în valoare de 7 lei.

“Activitățile au fost efectuate în colaborare cu Brigada Specială de Intervenție ”Vlad Țepeș”, Gruparea de Jandarmi Mobilă Bacău, precum și cu sprijinul Direcției de Operațiuni Speciale din cadrul Poliției Române și a Serviciului Tehnic din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție.

În urma perchezițiilor efectuate ieri, au fost aduse la audieri 18 persoane, dintre care 12 au fost reținute și 4 se află sub control judiciar.

Totodată, au fost confiscate importante sume de bani 358.000 lei, 65.250 euro, 3.215 dolari, 2000 lire și100 franci elvețieni”, a precizat într-un comunicat Poliția de Frontieră.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending