Connect with us

Actualitate

Legea Asociației de Proprietari 2024: Drepturi, obligații și interdicții

Publicat

Publicitate

Proprietarii din condominiu au dreptul să fie informaţi în legătură cu toate aspectele ce privesc activitatea asociaţiei, să solicite în scris şi să primească copii după orice document al acesteia. Legea Asociației de Proprietari 2024 privește fiecare persoană care locuiește la bloc. Conține drepturi și obligații, dar arată și banii pe care trebuie să-i plătiți, scrie alba24.ro.

Legea Asociației de Proprietari 2024 prevede drepturi și obligații pentru cei care locuiesc la bloc.

Legea Asociației de Proprietari 2024 aduce multe clarificări legate de permisiunea de acces în locuință pentru președintele asociației sau legate de administrarea spațiilor comune.

De asemenea, legea mai are o serie de prevederi legate de vânzarea și cumpărarea apartamentelor și interzice notarilor să autentifice documentele, dacă proprietarul are restanțe la întreținere.

Legea Asociației de Proprietari 2024:

  • orice neregulă trebuie semnalată membrilor consiliului de administrație sau chiar autorităților competente.
  • toți proprietarii de apartamente sunt obligați să plătească cheltuielile pentru întreținere
  • se pot percepe bani și pentru administrarea spațiilor comune
  • locatarii pot și trebuie să participe la adunările generale
  • regulile precum programul de liniște, stabilit de asociația de proprietari, trebuie respectat.
  • cum este stabilită suma totală? În funcție de numărul persoanelor dintr-un apartament, spre exemplu.

De asemenea, sunt mai multe aspecte luate în calcul. Spre exemplu, unele blocuri au lift, altele nu. Iar de aici apar cheltuieli suplimentare.

Legea Asociației de Proprietari 2024. Prevederile legii:

Proprietarii din condominiu au dreptul să fie informaţi în legătură cu toate aspectele ce privesc activitatea asociaţiei, să solicite în scris şi să primească copii după orice document al acesteia.

Publicitate

Proprietarii care solicită copii după documentele asociaţiei de proprietari vor suporta costul de multiplicare a acestora.

În vederea bunei informări a proprietarilor, asociaţia de proprietari amplasează la loc vizibil un avizier la care sunt afişate documente, în conformitate cu prevederile prezentei legi.

Proprietarii din condominii au dreptul să primească explicaţii cu privire la calculul cotei de contribuţie la cheltuielile asociaţiei de proprietari.

Pot să o conteste în scris în termen de 10 zile de la afişarea listei de plată.

Preşedintele asociaţiei de proprietari este obligat să răspundă, în scris, la contestaţie în termen de 10 zile de la primirea acesteia.

În cazul în care preşedintele sau administratorul nu ia toate măsurile necesare în scopul facilitării accesului proprietarilor la documentele contabile sau la orice alt document al asociaţiei de proprietari, conform legii, proprietarii au dreptul de a notifica despre aceasta comitetul executiv şi cenzorul/comisia de cenzori. În situaţia nesoluţionării sau a soluţionării necorespunzătoare a solicitărilor notificate în termen de 10 zile de la depunerea acestora, proprietarii au mai multe căi de acțiune, inclusiv instanța.

În cazurile în care unul dintre proprietari împiedică, cu rea-credinţă şi sub orice formă, folosirea normală a condominiului, sau a unor părţi componente şi creează prejudicii celorlalţi proprietari, proprietarii prejudiciaţi sau orice persoană care se consideră vătămată într-un drept al său se poate adresa în scris preşedintelui, comitetului executiv al asociaţiei de proprietari şi instituţiilor cu atribuţii privind respectarea ordinii şi liniştii publice sau, după caz, instanţelor judecătoreşti.

Dacă o hotărâre a adunării generale a asociaţiei de proprietari, o decizie a comitetului executiv sau a preşedintelui este contrară prevederilor prezentei legi sau este de natură să prejudicieze interesele proprietarilor, aceştia sau orice persoană care se consideră vătămată poate sesiza cenzorul/comisia de cenzori, sau, după caz, poate solicita instanţelor judecătoreşti anularea în tot sau în parte a hotărârii/deciziei şi/sau repararea pagubei cauzate.

Orice persoană sau orice proprietar care se consideră vătămată/vătămat într-un drept al său din cauza neîndeplinirii sau îndeplinirii defectuoase a atribuţiilor de către preşedinte, membri ai comitetului executiv, cenzor/comisia de cenzori sau de către administrator se poate adresa inclusiv instanţelor judecătoreşti.Legea Asociației de Proprietari 2024: Obligațiile proprietarilor

(1) Proprietarii din condominii au obligaţia să notifice preşedintelui orice schimbare intervenită în structura şi numărul membrilor familiei prin deces, căsătorii sau naşteri, persoanele luate în spaţiu, precum şi locatarii/comodatarii ca urmare a închirierii sau a împrumutării locuinţei.

(2) Notificarea se face în scris în termen de 10 zile de la schimbarea intervenită, de la luarea în spaţiu, respectiv de la semnarea contractului de închiriere/comodat.

(3) În condiţiile prezentei legi şi cu respectarea prevederilor legislaţiei în vigoare privind calitatea în construcţii, proprietarul este obligat să menţină proprietatea sa individuală, locuinţă sau spaţiu cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă, în stare bună din punct de vedere tehnic şi funcţional, pe propria cheltuială.

Niciun proprietar, chiriaş sau angajat al asociaţiei de proprietari nu poate încălca, afecta sau prejudicia dreptul de proprietate comună sau individuală a celorlalţi proprietari din condominiu şi nu poate afecta funcţionarea normală şi întreţinerea condominiului.

(4) În cadrul proprietăţii individuale, proprietarul are obligaţia să păstreze şi să întreţină în stare de funcţionare şi siguranţă spaţiile interioare, echipamentele şi instalaţiile din dotarea tehnică a proprietăţii individuale, respectiv instalaţiile sanitare, de încălzire, canalizare, alimentare cu energie electrică, gaz, apă, precum şi altele de această natură, pe cheltuiala sa, astfel încât să nu aducă prejudicii celorlalţi proprietari din condominiu.

(5) Dacă proprietarul unei locuinţe ori al unui spaţiu cu altă destinaţie provoacă daune oricărei părţi din proprietatea comună sau din proprietatea individuală a altui proprietar din condominiu, respectivul proprietar are obligaţia să repare stricăciunile sau să suporte cheltuielile pentru lucrările de reparaţii.

(6) Raporturile juridice stabilite de comun acord între locator şi locatar, precum şi nerespectarea obligaţiilor contractuale de către locatar nu absolvă proprietarul, în calitate de locator, de obligaţiile sale faţă de asociaţia de proprietari sau faţă de furnizorii de utilităţi publice, prevăzute în prezenta lege.

Legea asociațiilor de proprietari 2024: Trebuie sau nu să lași în casă președintele asociației de locatari?

(1) Cu un preaviz motivat scris de 5 zile emis de comitetul executiv al asociaţiei de proprietari, proprietarul este obligat să permită accesul preşedintelui sau al unui membru al comitetului executiv, administratorului şi al unei persoane calificate în realizarea lucrărilor de construcţii/reparaţii, după caz, în proprietatea sa individuală, atunci când este necesar să se inspecteze, să se repare ori să se înlocuiască elemente din proprietatea comună, la care se poate avea acces numai din respectiva proprietate individuală.

Fac excepţie cazurile de urgenţă când termenul pentru preaviz este de 24 de ore.

(2) În cazul în care proprietarul nu permite accesul în proprietatea sa, acesta răspunde civil şi penal, după caz, pentru toate prejudiciile create proprietarilor afectaţi, în condiţiile legii.

(3) Proprietarii din condominiu care suferă un prejudiciu ca urmare a executării unor lucrări sunt despăgubiţi de către asociaţia de proprietari, din fondul de reparaţii.

(4) În cazul în care prejudiciul este cauzat de către executantul lucrărilor de intervenţie, persoană fizică/juridică, despăgubirea va fi recuperată de la acesta, în condiţiile legii.

(5) Lucrările de intervenţie la elementele componente ale proprietăţii comune, efectuate în baza alin. (1), se execută în condiţii stabilite de comun acord şi consemnate printr-un acord semnat de către proprietar şi asociaţia de proprietari.

(6) În situaţia în care, pe parcursul executării lucrărilor de intervenţie în baza prevederilor alin. (1), se afectează în orice mod proprietatea individuală, cheltuielile necesare pentru aducerea la starea tehnică iniţială a acestora se suportă în condiţiile alin. (3) şi/sau (4), după caz.

(1) Proprietarii sunt obligaţi să ia măsuri pentru consolidarea şi modernizarea condominiului, modernizarea echipamentelor, instalaţiilor şi dotărilor aferente, montarea contoarelor pentru individualizarea consumurilor la nivel de proprietate individuală, reabilitarea termică în scopul creşterii performanţei energetice, precum şi reabilitarea structural- arhitecturală a anvelopei condominiului pentru creşterea calităţii arhitectural-ambientale a acestuia, potrivit prevederilor legale, în condiţiile menţinerii aspectului armonios şi unitar al întregului condominiu, indiferent de natura intervenţiilor.

(2) În cazul condominiilor de tipul imobilelor colective multietajate, modificarea aspectului faţadei se face numai în mod unitar pe întreg condominiul, indiferent de numărul asociaţiilor de proprietari constituite pe scări sau tronsoane, în baza unei documentaţii tehnice elaborate în condiţiile legii, de către arhitecţi cu drept de semnătură şi cu respectarea prevederilor legale în vigoare privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, regimul monumentelor istorice şi al zonelor protejate, reabilitare termică pentru creşterea performanţei energetice a clădirilor şi reabilitarea structural- arhitecturală a anvelopei acestora pentru creşterea calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor.

Legea asociațiilor de proprietari 2024: Modificarea fațadei

(3) Înainte de modificarea aspectului faţadei condominiului, preşedintele asociaţiei de proprietari solicită, în scris, autorităţii administraţiei publice locale toate informaţiile şi restricţiile referitoare la culoare, aspect, materiale şi altele asemenea, stabilite prin regulamentul local de urbanism sau prin regulamentele de intervenţie aferente zonelor de intervenţie prioritară stabilite în cadrul programelor multianuale privind creşterea calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor.

(4) În cazul condominiilor cu mai multe tronsoane sau scări legate structural, lucrările de consolidare sau modernizare, reabilitare termică şi structural-arhitecturală se vor realiza în mod unitar pentru întregul ansamblu, cu respectarea întocmai a caracterului arhitectural al condominiului şi a caracterului ambiental al ansamblului/zonei de amplasament.

(5) Proprietarii construcţiilor, persoane fizice sau juridice, şi asociaţiile de proprietari, precum şi persoanele juridice care au în administrare construcţii încadrate în clasele de risc seismic şi/sau afectate de seisme sunt obligaţi să ia măsurile prevăzute de lege pentru reducerea riscului seismic al construcţiilor.

Legea asociațiilor de proprietari 2024: Proprietatea nu se poate vinde fără plata cheltuielilor la zi

(1) Proprietarii din condominii care îşi înstrăinează locuinţele sau spaţiile cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă sunt obligaţi ca la întocmirea actelor de înstrăinare să facă dovada plăţii la zi a cotelor de contribuţie la cheltuielile asociaţiei de proprietari şi a utilităţilor publice.

(2) Notarii publici vor autentifica actele de înstrăinare a unităţilor de proprietate imobiliară din condominii numai dacă este îndeplinită una din următoarele condiţii:

a) proprietarul prezintă o adeverinţă din partea asociaţiei de proprietari, care reprezintă dovada achitării până la acea dată a cotelor de contribuţie la cheltuielile asociaţiei de proprietari, iar în cazul neachitării integrale, menţionarea cuantumului debitelor existente la acea dată. Adeverinţa va avea număr de înregistrare din evidenţele asociaţiei, data eliberării şi termenul de valabilitate de 30 de zile calendaristice.

Adeverinţa se prezintă notarului public de către înstrăinător, în original, cu semnătura olografă a administratorului asociaţiei de proprietari şi a preşedintelui, cu precizarea numelui şi prenumelui acestora şi cu ştampila asociaţiei de proprietari.

Prin excepţie, semnătura oricăruia dintre aceştia este suficientă, caz în care în cuprinsul adeverinţei se va menţiona motivul lipsei celei de-a doua semnături.

În situaţia în care condominiul nu are constituită asociaţie de proprietari sau, deşi constituită, aceasta nu are preşedinte şi administrator în funcţie sau plata cotelor de contribuţie la cheltuielile comune ale asociaţiei de proprietari sau/şi pentru utilităţile publice se face printr-o altă modalitate agreată de proprietarii condominiului, înstrăinătorul va da o declaraţie pe propria răspundere cu privire la acest aspect, declaraţie care va fi menţionată în cuprinsul actului notarial de înstrăinare, şi va prezenta notarului public copia ultimei facturi împreună cu dovada achitării utilităţilor publice şi/sau a cotelor de contribuţie la cheltuielile asociaţiei de proprietari şi/sau cuantumul debitelor acestora de la acea dată.

Factura prezentată nu poate fi pentru o perioadă anterioară mai mare de 2 luni;

b) în cazul existenţei unor datorii către asociaţia de proprietari sau către furnizorii de utilităţi publice în cazul facturării individuale a serviciilor, notarul public va autentifica actul de înstrăinare dacă dobânditorul acceptă expres că va prelua în întregime toate debitele înstrăinătorului către asociaţia de proprietari, precum şi toate debitele către toţi furnizorii de utilităţi publice.

(3) Dispoziţiile alin. (2) se aplică în mod corespunzător şi la pronunţarea unei hotărâri judecătoreşti care ţine loc de act de înstrăinare, prin care se înstrăinează locuinţele sau spaţiile cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă dintr-un condominium.

(4) Actele de înstrăinare autentificate de notarul public cu nerespectarea prevederilor alin. (2) sunt anulabile.

(5) La înstrăinarea proprietăţii, proprietarul este obligat să transmită către dobânditor orice documente pe care le deţine şi care pot avea consecinţe asupra drepturilor şi obligaţiilor privitoare la proprietatea care este înstrăinată, inclusiv certificatul de performanţă energetică aferent acesteia, întocmit în condiţiile legii. În actul de înstrăinare părţile vor declara în mod corespunzător despre îndeplinirea acestor obligaţii.

(6) La încheierea actului autentic sau, după caz, la pronunţarea hotărârii judecătoreşti ori a încheierii actului de adjudecare, notarul public sau, după caz, instanţa de judecată ori executorul judecătoresc va menţiona în act că noului proprietar îi revine obligaţia să prezinte preşedintelui asociaţiei de proprietari, în termen de 10 zile lucrătoare de la efectuarea transferului dreptului de proprietate, informaţiile necesare, conform actelor de proprietate, în vederea calculului cotelor de contribuţie la cheltuielile asociaţiei de proprietari pentru respectiva locuinţă sau pentru spaţiile cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă, şi datele de contact ale proprietarului.

(7) În cazul închirierii, constituirii unor drepturi reale de uz, uzufruct, abitaţie, precum şi în cazul unor contracte de comodat pentru spaţiile din condominiu, obligaţia de plată a cotelor de întreţinere revine proprietarului, acesta recuperând de la beneficiarii dreptului de folosinţă a spaţiilor respective contravaloarea acestora, în condiţiile stabilite prin contractul de închiriere/constituire/comodat.

(8) La solicitarea oricărui proprietar, preşedintele şi/sau administratorul sunt/este obligaţi/obligat să elibereze adeverinţa prevăzută la alin. (2) lit. a) care să dovedească achitarea la zi a cotelor de contribuţie la cheltuielile asociaţiei de proprietari sau existenţa unor datorii către asociaţia de proprietari sau către furnizorii de utilităţi publice, după caz, în termen de 3 zile lucrătoare de la primirea solicitării acesteia.

(9) Preşedintele sau administratorul asociaţiei de proprietari are obligaţia solicitării notării în cartea funciară a debitelor mai vechi de 3 luni şi care depăşesc valoarea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată.

Birourile de cadastru şi publicitate imobiliară vor proceda la notarea acestor debite în cartea funciară a locuinţelor sau spaţiilor cu altă destinaţie.

(10) Notarea în cartea funciară a debitelor prevăzute la alin. (9) este scutită de plata taxei de timbru.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Femeie din Suceava prinsă la volan fără permis și beată, la Flămânzi. A fost reținută de polițiști

Publicat

Publicitate

O femeie în vârstă de 57 de ani, din județul Suceava, a ajuns în arestul Poliției după ce a fost depistată conducând un autoturism, deși avea dreptul de a șofa suspendat. Incidentul a avut loc pe raza orașului Flămânzi, iar polițiștii au emis pe numele acesteia o ordonanță de reținere pentru 24 de ore.

Verificările au scos la iveală că femeia se afla deja sub interdicția de a conduce, ca urmare a unor infracțiuni comise în 2025 – refuzul de a i se preleva mostre biologice și conducerea unui vehicul fără permis.

Ca și cum nu ar fi fost suficient, testarea cu etilotestul a indicat o valoare de 0,33 mg/l alcool pur în aerul expirat.

Femeia a fost dusă la Centrul de Reținere și Arestare Preventivă din cadrul IPJ Botoșani, iar cercetările continuă sub aspectul săvârșirii infracțiunii de conducere fără drept.

Fotografie cu caracter generic

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Consultant economic, despre măsurile anunțate de Bolojan: „Se pot implementa reforme numai dacă suntem cu cuțitul la os”

Publicat

Publicitate

Consultantul economic Adrian Negrescu consideră că măsurile de reformare a autorităților locale anunțate de Guvern sunt binevenite. Referitor la obligativitatea de plată a amenzilor si a taxelor, specialistul menționează că „este un comportament absolut elementar”, relatează ADEVĂRUL.

Adrian Negrescu: Este normal ca toți românii să-și plătească la timp taxele.

Referitor la propunerea prin care românii nu vor mai putea să cumpere mașini, să obțină autorizații de construcție sau să își recupereze permisul dacă nu își achita datoriile, Adrian Negrescu menționează că „este normal ca toți românii să își plătească la timp taxele”.

„Este un comportament absolut elementar menit să ajute statul și să ne ajute pe noi. Pentru că din taxele și impozitele pe care noi trebuie să le plătim avem bani din care să construim drumuri, asigurăm iluminat public, asigurăm servicii de sănătate, educație pentru copiii noștri tot ceea ce ține de viața noastră de zi cu zi.

În condiționarea eliberării unor acte administrative de plata impozitelor mi se pare un lucru salutar și aș extinde-o inclusiv la zona asigurărilor obligatorii de locuințe care în România sunt ignorate în continuare cu o nonșalanță și o iresponsabilitate ieșită din comun. Sunt doar 30% din locuințele din România asigurate împotriva unor dezastre. În condițiile în care vedem fenomene meteo din ce în ce mai grave. Aș condiționa acest lucru, asigurarea obligatorie a locuinței”, a declarat consultantul economic pentru Adevărul.

În ceea ce privește condiționarea asigurării fondurilor pentru administrațiile locale de performanță, Negrescu arată că aceasta măsură este esențială:

Publicitate

„Și cred că va veni de la sine acest fenomen pentru că primăriile odată cu debutul anului 2026 își vor vedea veniturile scăzând semnificativ, de la bugetul central, probabil, nu vor mai primi alocări cum au primit în anii anteriori iar din încasările din taxe și impozite, în condițiile scăderii economiei, probabil vor încasa mai puțini bani. Singura șansă a primăriilor este să-și restructureze activitatea, administrația locală să fie mai eficientă, să cheltuiască mai puțin și în felul acesta să ofere servicii mai de calitate. Numai împinși de la spate de realitatea economică vom putea face reforme. În România se pot implementa reforme numai dacă suntem cu cuțitul la os, ca să zic așa, din punct de vedere financiar”.

„Românii vor înțelege”

Întrebat cum vor fi percepute de români măsurile anunțate de Guvern, specialistul a afirmat:

„Românii, cred eu, vor înțelege fiindcă suntem într-o situație cum n-am mai avut în ultimii 14 ani și că trebuie să strângem cureaua. Dacă mai avem de unde până să nu ne asfixiem din cauza acestor curbe de sacrificiu. Pentru mulți români va fi un fel de misiune imposibilă să se descurce financiar, dar asta este realitatea economică. Singura veste bună este Comisia Europeană care ne va monitoriza de acum încolo odată la șase luni în privința economiei. Deci nu vor mai fi posibile derapajele financiare care s-au făcut în anii trecuți. Mai mult decât atât, la Summit-ul EcoFeed, miniștrii de finanțe din Europa au impus un mecanism de alertă care prevede ca în cazul în care vom depăși cheltuielile statului cu un anumit procent în următorii cinci ani de zile, se va aprinde becul roșu la Bruxelles. Din această perspectivă vom fi întrebați ce se întâmplă la București. Altfel spus, nu vom mai putea cheltui deșănțat banul public în funcție de interesele electorale”.

Premierul Ilie Bolojan și ministrul Dezvoltării Cseke Attila au anunțat, joi, pachetul de măsuri pentru administrația locală. Astfel, primăriile vor primii bugete în funcție de performanțǎ, proiectul Anghel Salingy va fi finanțat doar pentru proiectele în faza avansatǎ, vor exista grile noi de salarizare la primării și consilii județene, iar numărul de posturi se va diminua.

Alte măsuri se referă la ridicarea permisului de conducere dacǎ amenzile rutiere nu sunt plătite în 90 de zile, imposibilitatea de a achiziționa o mașina, de a radia una sau de a obține autorizații de construcție fără plata datoriilor. De asemenea, autoritățile vor sǎ folosească drone pentru depistarea construcțiilor ilegale.

Sursa: ADEVĂRUL

Citeste mai mult

Administratie

Guvernul anunță folosirea dronelor pentru identificarea proprietăților nedeclarate și externalizarea recuperării taxelor către executori

Publicat

Publicitate

Guvernul anunță noi măsuri: drone pentru identificarea proprietăților nedeclarate, executori pentru recuperarea taxelor și publicarea listelor cu datornici la bugetul local, anunță alba24.ro.

Dronele vor putea fi utilizate pentru identificarea clădirile și pentru a măsura suprafața lor.

Pe baza acestor măsurători se va deschide rol fiscal pentru cetățenii care nu și-au declarat clădirea respectivă, a anunțat ministrul Dezvoltării, Cseke Attila, vineri, într-o conferință de presă susținută alături de premierul Ilie Bolojan.

O altă măsură pentru a crește nivelul de încasare a taxelor este aceea că autoritățile locale vor putea externaliza încasarea debitelor scadente prin firme de executare fiscală.

Cheltuielile cu executarea vor fi în sarcina debitoriului, adică a celui care are restanțe.

De asemenea, Guvernul Bolojan vrea să ofere posibilitatea administrațiilor locale să facă publice listele datornicilor la buget.

Publicitate

Asta s-a putea face prin modificarea codului de procedură fiscală, care azi spune că sunt informații de secret fiscal natura și cuantumul obligațiilor fiscale.

”Vom propune eliminarea de la secretul fiscal a acestor informații. Autoritățile locale și centrale vor putea publica aceste informații, care să devină publice” a spus Cseke Attila.

Citeste mai mult

Eveniment

CALENDAR ORTODOX 2025: Sfânta Macrina, sora Sfântului Vasile cel Mare

Publicat

Publicitate

Sfânta Macrina, sora Sfântului Vasile cel Mare și a Sfântului Grigorie de Nyssa, s-a născut în anul 327, primind la botez numele bunicii sale. A primit o educație aleasă de la mama ei, Emilia, care era o bună creștină.

Tatăl ei, Vasile dorea ca fiica sa să își întemeieze o familie prin Taina Nunții, însă tânărul cu care trebuia să se căsătorească Sfânta Macrina a murit la scurt timp după logodnă, fapt pentru care sfânta a refuzat să se se mai căsătorească, închinându-și viața în totalitate lui Dumnezeu. Îmbrățișează viața monahală (în vremurile acelea viața monahală se putea desfășura în sânul familiei), transformând astfel casa părintească într-un adevărat loc de asceză.

Până când frații ei au ajuns la vârsta maturității, Sfânta Macrina s-a dedicat creșterii și educării lor, apoi, împreună cu mama ei, cu alte câteva rude și foste servitoare s-au retras la o proprietate din Pont, unde au întemeiat o comunitate cu viața de obște, a cărei cârmuitoare a fost Sfânta Macrina până când sufletul ei a plecat la Domnul, în anul 379.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending