Connect with us

Eveniment

ITM Botoșani reamintește angajatorilor obligația de raportare a suspendărilor pentru concedii medicale în REGES-Online

Publicat

Publicitate

Reprezentanții ITM Botoșani reamintesc angajatorilor faptul că prin H.G. nr. 295/2025 se instituie o nouă obligaţie în sarcina angajatorilor, să transmită în Registru şi suspendările în baza certificatelor medicale. Această obligaţie intervine de la data migrării la REGES-ONLINE.

Prin urmare, odată cu trecerea la REGES-ONLINE se transmit în Registru şi suspendările în baza certificatelor medicale, când transmiterea în Registru se face în termen de 3 zile lucrătoare de la data înregistrării la angajator a certificatului de concediu medical. Se transmite data de început şi data de sfârşit a suspendării, precum şi temeiul legal, respectiv articolul din Legea nr. 53/2003 Codul muncii, republicat și actualizat, în baza căruia are loc suspendarea.

Pentru a putea face dovada datei la care salariatul a prezentat certificatul medical, recomandăm să se stabilească o procedură internă privind înregistrarea şi circuitul certificatelor medicale în cadrul companiei astfel încât aceste documente să ajungă în timp util la persoana desemnată pentru transmiterea datelor în Registru.

Netransmiterea datelor privind cazurile de suspendare în baza certificatelor medicale în termen de 3 zile lucrătoare de la data înregistrării la angajator a certificatului de concediu medical constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 3000 lei la 5000 lei pentru fiecare situaţie de suspendare neînregistrată în Registru.

Care sunt pașii procedurali care trebuie urmați pentru a înregistra un concediu medical în REGES-Online?

Pentru a înregistra un concediu medical pentru boală obișnuită în REGES-Online, trebuie să urmați următorii pași procedurali:

Publicitate

1. Intră în contul de angajator.

2. Mergi la rubrica Contracte.

3. Click pe opțiunea Suspendare, apoi din nou pe Suspendare.

4. Selectează angajatul care va intra în concediu medical.

5. Introdu Temeiul Legal pentru suspendarea contractului, specificând „Legea 53/2003, art. 50 lit. b) – Concediu pentru incapacitate temporara de munca”.

6. Introdu data de început a concediului și data de sfârșit.

7. La rubrica alte detalii, poți menționa (fără să fie obligatoriu)> seria și numărul certificatului medical, data emiterii acestuia sau data înregistrării .

8. Apasă pe butonul Înainte, care va afișa o sinteză a modificărilor.

9. Dacă toate datele sunt corecte, click pe butonul Trimitere.

 

Este important de reținut că, în cazul prelungirii unui concediu medical, sistemul REGES-Online permite fie modificarea suspendării existente, fie închiderea și redeschiderea suspendării pe baza noului certificat medical.

 

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Guvernul majorează plafonul pentru medicamentele compensate: De la 330 la 336 de lei lunar. Beneficiarii principali sunt pensionarii și bolnavii cronic

Publicat

Publicitate

Guvernul a aprobat o Hotărâre care modifică anexa 2 la Hotărârea nr. 521/2023 privind pachetele de servicii și Contractul-cadru pentru acordarea asistenței medicale, a medicamentelor și a dispozitivelor medicale în sistemul de asigurări sociale de sănătate.

Prin această decizie, se majorează limita valorică până la care persoanele asigurate pot primi prescripții medicale compensate, în conformitate cu creșterea cotei de TVA aplicate medicamentelor.

 Plafonul crește la 336 de lei lunar

Începând cu data de 1 august 2025, plafonul lunar pentru medicamente compensate va fi majorat de la 330 la 336 de lei. Măsura are rolul de a menține accesul pacienților la tratamente compensate, fără costuri suplimentare, în condițiile în care cota de TVA pentru medicamentele de uz uman va crește de la 9% la 11%.

Potrivit Guvernului, această ajustare este proporțională cu majorarea TVA-ului, astfel încât pacienții să nu resimtă o diminuare a valorii efective a sprijinului acordat prin sistemul de asigurări sociale de sănătate.

Beneficiarii principali: pensionarii și bolnavii cronici

Publicitate

De această majorare vor beneficia în special pensionarii cu venituri de până la 2.020 de lei pe lună și persoanele care suferă de boli cronice. Pentru aceștia, valoarea la nivelul prețului de referință a prescripțiilor medicale compensate va fi de până la 336 de lei, comparativ cu 330 de lei în prezent.

Prin urmare, pacienții vor putea continua să-și procure medicamentele compensate în aceleași condiții financiare ca înainte de creșterea TVA-ului.

Specialiștii din domeniul sănătății subliniază că măsura reprezintă o ajustare tehnică, necesară pentru a păstra echilibrul financiar al sistemului de compensare, și nu o creștere reală a sprijinului acordat pacienților.

În lipsa acestei modificări, pacienții ar fi fost nevoiți să suporte din buzunar diferențele de preț apărute ca urmare a majorării TVA.

Citeste mai mult

Eveniment

Peste 200 de elevi de la Școala Gimnazială nr. 11 Botoșani au fost în vizită la pompieri

Publicat

Publicitate

Peste 200 de elevi de la Școala Gimnazială nr. 11 Botoșani au pășit cu emoție, astăzi, în curtea Detașamentului de Pompieri Botoșani, dornici să afle cum decurge o zi din viața salvatorilor.

 

Aceștia au descoperit autospecialele folosite la stingerea incendiilor, descarcerare, acordarea primului ajutor sau intervențiile pirotehnice. Copiii au probat echipamente și au aflat cum sunt protejați pompierii în timpul misiunilor.
Pirotehnicienii le-au arătat elemente de muniție rămase neexplodate din timpul celor două războaie mondiale și au explicat cum se desfășoară o intervenție în astfel de cazuri.

Alpiniștii salvatori au vorbit despre misiunile dificile de la înălțime sau din spații înguste, iar specialiștii din cadrul Serviciului Pregătire pentru Intervenție și Reziliența Comunităților și Inspecției de Prevenire au oferit sfaturi despre cum trebuie să ne comportăm în situații de urgență.

Copiii au învățat și ce trebuie să facă în cazul unui incendiu la școală:

  • anunțați imediat un adult;
  • părăsiți clădirea sub îndrumarea profesorilor;
  • nu vă întoarceți după obiecte personale;
  • așteptați intervenția pompierilor.

Activitatea s-a desfășurat în cadrul programului național „Școala Altfel”, iar meseria de pompier a fost, ca de fiecare dată, în centrul admirației celor mici.

Publicitate

Prin aceste acțiuni, pompierii botoșăneni își propun să îi familiarizeze pe cei mici cu specificul profesiei lor și să le transmită mesaje preventive care îi pot ajuta să fie mereu în siguranță.

Citeste mai mult

Eveniment

Catedrala Mântuirii Neamului va fi sfințită de un sobor de peste 100 de preoți. Programul evenimentului de duminică

Publicat

Publicitate

Accesul în catedrală și în piațeta (pe esplanada) din jurul ei se va face începând cu ora 7:00 dimineața, fiind rezervat celor 2.500 de invitați oficiali care vor avea locuri în catedrală și celor peste 8.000 de credincioși veniți din eparhii în grupuri organizate, care vor participa la slujbă în piațetă.

Punctele de acces, în număr de trei, sunt intrarea principală, de lângă Paraclisul Catedralei Naționale, și alte două intrări din Strada Izvor.

Ceilalți credincioși vor putea participa la slujbă din zona de dincolo de gardul care înconjoară esplanada Catedralei: zona Pieței Arsenalului, Strada Izvor, Calea 13 Septembrie.

Pe aceste străzi și la nevoie și pe altele adiacente, traficul auto va fi închis. În zonă vor fi amplasate ecrane mari care vor prezenta desfășurarea slujbei filmată de Trinitas TV în interior.

Când vor putea trece credincioșii prin Sfântul Altar

Pentru că închinarea și trecerea prin altar a celor peste 10.000 de invitați va dura până seara, credincioșii care vin individual vor putea sta la rând pentru a trece prin altar începând de duminică, 26 octombrie, ora 20:00, și până vineri, 31 octombrie, inclusiv.

Publicitate

În această perioadă, Catedrala Națională va fi deschisă zi și noapte în acest scop.

Catedrala Națională: Istoric

În 2007 a fost sfințită piatra de temelie și a fost adoptată o lege specială referitoare la construirea sfântului lăcaș. Construcția a început efectiv în 2010, iar în 2018 a fost sfințit altarul de Patriarhul Daniel împreună cu Patriarhul Ecumenic Bartolomeu.

„Încă din anul 2016, s-a impus această denumire de Catedrală Națională, nu cea de Catedrală a Mântuirii Neamului, tocmai pentru a se elimina orice fel de interpretări greșite acordate acestei expresii”, a mai precizat consilierul patriarhal.

Denumirea de Catedrala Mântuirii Neamului a fost utilizată în special de primul Patriarh al Bisericii Ortodoxe Române, Miron Cristea. Sensul ei nu este acela de o mântuire petrecută în masă, ci se referea exclusiv la izbăvirea poporului român din vitregiile care avuseseră loc de-a lungul timpului.

Catedrala Națională are două hramuri principale: Înălțarea Domnului (Ziua Eroilor) și Sfântul Apostol Andrei, cel întâi chemat, Ocrotitorul României.

 

Citeste mai mult

Eveniment

Salvați Copiii România anunță un mecanism de sprijin pentru familiile din Rahova, care au rămas fără case și bunuri

Publicat

Publicitate

Organizația Salvați Copiii România lansează un mecanism de sprijin pentru familiile afectate grav de pierderea locuințelor și a tuturor bunurilor esențiale vieții cotidiene, ca urmare a exploziei din cartierul Rahova, cu urmări tragice asupra celor care locuiau în acel bloc.

Astfel, organizația, ca partener al Departamentului pentru Situații de Urgență, a răspuns imediat solicitării Inspectoratului pentru Situații de Urgență București-Ilfov, prin deplasarea echipelor sale în teren. După măsurile de intervenție umanitară urgentă, echipele Salvați Copiii au evaluat nevoile, pentru a putea oferi un sprijin complex – financiar, material, psihologic și educațional – care răspunde atât nevoilor imediate, cât și celor de integrare și recuperare pe termen mediu. Kaufland România este prima companie care răspunde apelului Salvați Copiii România și pune la dispoziția familiilor afectate pachete cu produse igienico-sanitare și de îngrijire personală.

 

Zona a fost declarată cu risc ridicat de prăbuşire, iar autorităţile au evacuat complet complexul de blocuri, peste 400 de persoane, şi au interzis accesul locatarilor până la evaluarea structurii și încheierea investigațiilor. Multe dintre familii au rămas fără bunurile personale, documente de identitate, haine sau mijloace de subzistență.

 

Echipa Salvați Copiii a fost prezentă zilnic la Liceul Bolintineanu unde, cu coordonarea DGASMB, a sprijinit activitatea în punctul de informare, unde se face o evaluare rapidă a solicitărilor și nevoilor. Psihologii organizației au oferit persoanelor afectate primul ajutor psihologic și consiliere psihologică, explicații referitoare la ce trebuie urmărit din punct de vedere psihologic și comportamental în perioada următoare, precum și informații cu privire la modul în care pot accesa servicii de consiliere specializată. În funcție de solicitări, au fost distribuite pachete de îngrijire personală și rechizite școlare/tablete.

Publicitate

 

Nevoi identificate și servicii oferite

 

Autoritățile locale au oferit un sprijin esențial în etapa de urgență – prin cazare, mese calde și distribuirea de bunuri de primă necesitate. În continuare, intervenția organizațiilor neguvernamentale contribuie la completarea acestor eforturi, prin acțiuni care vizează nevoile de durată ale familiilor, inclusiv cele educaționale, materiale și psihologice. Astfel, nevoile familiilor rămân multiple și complexe:

 

· Lipsa resurselor financiare pentru acoperirea cheltuielilor curente;

· Pierderea documentelor personale și dificultăți în refacerea acestora;

· Afectarea emoțională și traumele provocate de explozie, în special în rândul copiilor;

· Nevoia de sprijin educațional pentru copiii care și-au pierdut materialele școlare sau dispozitivele electronice necesare învățării în sistem online;

 

· Lipsa produselor de igienă și de igienă sanitară pentru menținerea sănătății în condițiile de cazare temporară.

 

Salvați Copiii își propune să contribuie la refacerea treptată a normalității pentru familiile afectate de explozia din Rahova, printr-un sprijin complex – financiar, material, psihologic și educațional – care să răspundă atât nevoilor imediate, cât și celor de integrare și recuperare pe termen mediu.

 

Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv Salvați Copiii România, a explicat necesitatea unui sprijin pe termen mediu și lung: “Acesta este un caz umanitar complex, iar persoanele afectate au nevoie de măsuri de sprijin pe termen lung și pe multiple paliere. După asistența umanitară imediată și evaluarea nevoilor, este necesară asistența psihologică și, treptat, reintegrarea în viața socială, care este extrem de dificilă atunci când ai pierdut toate bunurile, inclusiv locuința”.

 

Anna Katharina Scheidereiter, Manager CSR Kaufland România: “Suntem alături de familiile afectate și alături de Salvați Copiii România, am putut răspunde prompt, prin oferirea unor pachete cu produse de necesitate, pentru 150 de familii. Solidaritatea este extrem de importantă în astfel de momente.”

 

Acțiunile Salvați Copiii vor viza:

 

· Asigurarea sprijinului financiar necesar familiilor afectate pentru a-și acoperi nevoile de bază pe o perioadă de tranziție;

· Facilitarea accesului copiilor la educație prin oferirea de rechizite și echipamente electronice;

· Asigurarea condițiilor de igienă pentru familiile aflate în situații vulnerabile;

· Oferirea de consiliere psihologică și sprijin emoțional copiilor și adulților afectați;

· Asigurarea consilierii sociale pentru refacerea documentelor și accesarea serviciilor publice disponibile.

 

Mecanisme de suport:

 

Companiile care doresc să susțină eforturile de suport o pot face prin încheierea unui contract de sponsorizare, ce poate fi accesat pe site-ul Organizației Salvați Copiii AICI.

 

Persoanele fizice pot ajuta fie printr-o donație online, pe site-ul Organizației Salvați Copiii fie făcând o donație în contul RO04RNCB0071011434790009, deschis la BCR, Sucursala Plevnei.

 

Persoană de contact:

Lavinia Varodi, manager program, tel. 0721 329 101, email – lavinia.varodi@salvaticopiii.ro.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending