Connect with us
Publicitate

Administratie

„Invitatul Zilei” la Botoșani24.ro: Mircea Magdalena, administratorul public al Municipiului Botoșani

Publicat

Publicitate

„Invitatul Zilei” la Interviurile Botoșani24.ro a fost astăzi Mircea Magdalena, administratorul public al Municipiului Botoșani.
Mircea Magdalena a vorbit despre investițiile care se fac în momentul de față în municipiul Botoșani dar și despre stadiul de derulare al acestora, de la asfaltări, parcări, investițiile din școlile din municipiu și până la achiziția de autobuze electrice sau chiar în noile blocuri ANL sau în cele de tip Nzep (pentru tinerii specialiști). Administratorul public al Municipiului Botoșani a explicat ce se va întâmpla și cu contractele celor care sunt chiriași ai ANL după închiderea Locativa SA Botoșani, într-un interviu realizat în studioul on-line al publicației Botoșani24.ro de editorul șef Tudor Carare.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

VIDEO: Preasfințitul Părinte Nichifor Botoșăneanul a resfințit, sâmbătă, casa parohială din Parohia Icușeni Vale

Publicat

Publicitate
Comunitatea din Icușeni Vale, comuna Vorona, a fost sâmbătă în sărbătoare. În mijlocul lor s-a aflat Preasfințitul Părinte Nichifor Botoșăneanul, care săvârșit Sfânta Liturghie în cadrul căreia pruncul Rafail, fiul preotului paroh Dumitru Anușca, a primit Taina Sfântului Botez. Ierarhul a slujit împreună cu un sobor impresionant de preoți și diaconi, printre aceștia regăsindu-se Ieromonahul Elisei și Ieromonahul Hrisostom, dar și protopopul de Botoșani, Petru Fercal.
După săvârșirea Sfintei Liturghii arhierești, la care au participat şi un mare număr de credincioși din această parohie, ctitori, ostenitori şi apropiați ai acestora, Preasfințitul Nichifor Botoșăneanu a sfințit casa parohială, care arată ca o bijuterie după aproape trei ani de muncă.
„Vom continua la sfârșitul Sfintei Liturghii cu resfințirea casei parohiale și aducem mulțumire lui Dumnezeu pentru lucrările frumoase care s-au făcut aici, cele ce se văd, această casă parohială care înseamnă prezența preotului în mijlocul comunității și cuvântului lui Dumnezeu prin preot la îndemână în comunitate. Când preotul reușește să rămână alături de biserică, în mijlocul comunității, este un dar al lui Dumnezeu pentru a fi aproape cu rugăciunea, cu sfatul, dar și cu trăirea lui.  De aceea, slujba pe care o vom face în continuare nu este doar o slujbă obișnuită de sfințire, a bisericii, ci și o slujbă de mulțumire adusă lui Dumnezeu, pentru că ține într-o unire preot și credincioși. V-a dăruit Dumnezeu preoți buni, să fiți mulțumitori, să vă ajute Dumnezeu să înmulțiți darurile primite” , a spus Preasfințitul Nichifor în cuvântul de la sfârșitul Sfintei Liturghii.
Casa parohială de la Parohia Icușeni Vale a fost ridicată de fostul preot paroh, Daniel Budeanu și prezbitera Alina, lucrările fiind demarate în anul 2009. Construcția a fost finalizată în anul 2012, după care a urmat sfințirea. În noiembrie 2020, părintele Daniel Budeanu a fost numit preot paroh la Biserica din Orășeni deal, iar la Icușeni Vale a venit să facă misiune tânărul preot Dumitru Anușcă. Printre lucrările de zidire în sufletele credincioșilor și mai ales ale tinerilor, părintele Dumitru s-a îngrijit și de refacerea casei parohială, aducând clădirii diverse îmbunătățiri. Osteneala noului paroh și a enoriașilor, la care s-a adăugat sprijinul a mii de oameni din alte zone, a fost răsplătită sâmbătă, când casa parohială a fost resfințită.
Părintele paroh, Dumitru Anușcă, a ținut să mulțumească tuturor celor care au făcut posibilă împlinirea acestui obiectiv.
„Cu ajutorul Domnului, împreună cu Dumneavoastră, cele 65 de familii din sat alături de prietenii și colaboratoriii noștri, dimpreună cu cei peste 4000 de ,,prieteni” din online, s-au făcut la Parohia Icușeni Vale – Sf. Prooroc Ilie Tesviteanul lucrări mărețe, peste așteptările tuturor.
Mai presus de edificiile din piatră, s-au plămădit aici stări de spirit, prietenii, legături sufletești. S-a format aici o școală a răbdării, un atelier de mentorat, un spațiu de socializare pentru bătrâni, un loc al comuniunii întru Hristos pentru toți oamenii din sat”, a spus părintele paroh Dumitru Anușca, care a mulțumit ierarhului prezent, dar și ÎPS Teofan care i-a ascultat păsurile de fiecare dată. De asemenea a evidențiat și aportul și susținerea părintelui protopop Petru Fercal care a fost aproape de credincioșii din Parohia Icușeni Vale ori de câte ori a fost necesar să intervină.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Încep înscrierile candidaţilor, pentru sesiunea din iulie, la Facultatea de Teologie Ortodoxă „Dumitru Stăniloae” Iași

Publicat

Publicitate

Facultatea de Teologie Ortodoxă din cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași organizează, în perioada 15 – 20 iulie 2024, sesiunea de admitere la Specializarea Teologie Ortodoxă Asistență Socială, invitându-i pe toți cei interesați să descopere o vocație întemeiată pe credință, cunoaștere și slujirea aproapelui.

Programul educațional oferit îmbină studiul teologic cu pregătirea practică în domeniul asistenței sociale, oferind un echilibru între cunoașterea spirituală și aplicabilitatea socială. Admiterea la această specializare este pe bază de dosar, criteriul de departajare fiind nota obținută la examenul de bacalaureat.

Pentru a veni în întâmpinarea candidaților, admiterea se va desfășura și online; toate documentele de concurs transmise în format digital vor fi aduse în original în momentul confirmării locului, în cazul celor admiși.

Pentru mai multe detalii referitoare la admitere și la conținutul dosarului, puteți accesa site-ul facultății: https://www.teologie.uaic.ro/admitere/licenta/, dar și pagina de Facebook a Specializării Teologie Ortodoxă Asistență Socială Iași: https://www.facebook.com/profile.php?id=100057357231920.

Citeste mai mult

Eveniment

Familie îndoliată la Ripiceni. Trupul neînsuflețit al bărbatului de 36 de ani, căutat în râul Prut, a fost recuperat de scafandri

Publicat

Publicitate

Din nefericire, bărbatul de 36 de ani, căutat în râul Prut, a fost găsit decedat. Acesta a fost observat de un pescar, care a anunțat pompierii. Locul în care a fost găsit era la aproximativ 30 de metri de mal, adâncimea fiind de circa 14 metri.

Vă reamintim că, ieri, în jurul prânzului, bărbatul, în vârstă de 36 de ani, a intrat în apele râului Prut și nu a mai ajuns la mal.

Căutările pe apă s-au desfășurat, neîntrerupt, mai bine de nouă ore. Misiunea scafandrilor a fost îngreunată de vizibilitatea redusă spre zero și adâncimea apei, care în unele locuri măsoară peste 14 metri.

Informare preventivă

ISU Botoșani recomandă cetăţenilor să respecte măsurile de siguranță atunci când merg la scăldat, astfel:

▪️frecventaţi doar locurile special amenajate pentru înot şi scăldat;
▪️evitaţi scăldatul în lacuri, canale sau alte cursuri de apă unde malurile sunt abrupte, curenţii foarte puternici, albiile nămoloase sau pline cu plante, pietre, crengi sau trunchiuri de copaci;
▪️evitaţi să intrați singuri în apă, fără a avea alte persoane prin apropiere, mai ales dacă nu ştiţi să înotaţi sau nu aveţi deprinderile necesare;
▪️nu intrați în apă după ce ați consumat alcool sau pe timp de noapte;
▪️nu săriți de pe platforme, poduri sau alte construcţii;
▪️nu intrați în apa rece după expunerea la soare;
▪️nu lăsați niciodată copiii nesupravegheați în apă sau în apropierea acesteia, nici măcar în piscinele achiziționate pentru cei mici;
▪️echipamentele speciale pentru siguranța înotului (colac de salvare, aripioare sau tuburi gonflabile etc.) nu sunt în totalitate eficiente, de aceea trebuie utilizate de către copii, sub atenta supraveghere a unui adult.

Publicitate

Dacă observați o persoană care se află în pericol de înec și puteți să o ajutați, interveniți, fără a vă pune viața în pericol. În cel mai scurt timp, apelaţi numărul unic de urgenţă 112!

Citeste mai mult

Eveniment

Rezervarea locului la călătoria cu trenul nu mai este obligatorie pentru distanţele sub 40 de kilometri, începând de sâmbătă

Publicat

Publicitate

Rezervarea locului la călătoria cu trenul nu mai este obligatorie pentru distanţele sub 40 de kilometri, începând de sâmbătă, 13 iulie, potrivit noilor prevederi în domeniul tarifării transportului de călători, care vor trebui aplicate de toţi cei şase operatori de transport feroviar de călători care activează pe calea ferată din România.

“Ordinul de ministru (OMTI 1039/2024 – n. r.) care intră în vigoare de sâmbătă, 13 iulie, aduce pentru călători, în primul rând, mai multă transparenţă în partea de formare a tarifelor feroviare, în concordanţă cu prevederile legislaţiei naţionale şi europene. Abonamentele de transport pe calea ferată, suplimentele la vagoanele de dormit, precum şi suplimentele de transport al bicicletelor cu trenul au fost reglementate oficial prin acest ordin al ministrului. Cu această ocazie, tarifele sunt păstrate la nivelul tarifelor deja practicate de operatorul naţional de cale ferată CFR Călători. Deci, nu este vorba de o creştere a costurilor, ci doar de o reglementare oficială şi transparentă a acestor tarife”, a declarat, vineri, pentru AGERPRES, preşedintele Autorităţii pentru Reformă Feroviară (ARF), Ştefan Roşeanu.

Potrivit sursei citate, prin acest mecanism, preţul călătoriei cu un abonament pe o lună ajunge la aproximativ jumătate din preţul unei călătorii individuale dus-întors, timp de 22 de zile dintr-o lună.

În ceea ce priveşte tariful de rezervare a locului în tren, acesta devine opţional pentru călător la distanţe parcurse mai mici de 40 de kilometri. Pentru distanţe mai lungi, tariful se aplică diferenţiat pe patru zone kilometrice, pornind de la 1,5 lei la clasa a doua, 2,50 lei la clasa întâi, ajungând în ambele cazuri la 5,5 lei, cât este în prezent tariful de rezervare loc.

“Pentru a veni în întâmpinarea nevoilor navetiştilor şi a celor sesizate de-a lungul timpului referitor la faptul că pentru cursele de scurt parcurs tarifele practicate de operatori sunt fie mai mari, fie mai mici pe unele rute, această diferenţă de preţ fiind dată de practicarea neuniformă a tarifului de rezervare a locului la trenuri, s-a reglementat prin acest ordin ca la călătoriile sub 40 de km achiziţia rezervării de loc să fie opţională pentru călător, iar pentru călătoriile în general tariful de rezervare este în acest moment împărţit pe patru zone kilometrice, astfel încât preţul începe de la un 1,5 lei la clasa a 2-a, 2,50 lei la clasa întâi şi ajung în ambele cazuri la 5,50 lei, cât este şi în prezent tariful de rezervare loc. Practic, nu vorbim de o mărire de tarif, ci doar de o adaptare a unor situaţii care deja erau practicate de unii operatori pe calea ferată”, a explicat Roşeanu.

El a admis că această reglementare poate însemna o reducere de preţ pentru navetişti, în special, care merg pe distanţe sub 40 de km.

Publicitate

“Un alt ordin de ministru care stabileşte categoriile de trenuri prevedea încă din 2022 ca rezervările la trenurile de tip regional – Regio – să fie opţionale. A fost interpretată această prevedere ca opţiune pentru operator, nu pentru călător. Astfel, acest ordin de ministru prevede foarte clar că opţiunea este a călătorului, astfel încât călătoria pentru navetist să fie cât mai suportabilă atunci când se decide să meargă cu trenul. Practic, acest ordin, pentru navetişti, în viaţa cotidiană poate să ducă la unele reduceri de costuri”, a menţionat şeful ARF.

Totodată, ordinul reglementează oficial abonamentele pe perioade de 5 zile, 14 zile şi o lună, ultimul tip aducând preţul călătoriei la jumătate din preţul achiziţiei zi de zi a biletelor.

“Şi aceste tarife, iarăşi este foarte important, sunt tarife ale căii ferate, deci valabile la toţi operatorii feroviari, indiferent că sunt operatorii privaţi sau operatorul de stat. Sunt corelate, încă o dată spun, cu tarifele deja practicate. Deci, nu s-a urmărit mărirea acestor tarife, ci doar reglementarea mai corectă a acestora”, a subliniat Roşeanu.

Publicitate

În plus, de sâmbătă, se pot achiziţiona biletul de călătorie metropolitan şi abonamentul de călătorie metropolitan, în prima etapă de implementare, aceste titluri emiţându-se doar online, prin Ghişeul Unic, platforma pusă la dispoziţie de Autoritatea pentru Reformă Feroviară.

Practic, cu acest titlu de călătorie, pasagerii nu mai aşteaptă un anumit tren, la o anumită oră, ci se pot urca în prima garnitură care îi poate duce la destinaţie.

“Tot pentru zona aceasta de navetă – şi insist pe acest segment de călători pentru că, până la urmă, navetiştii reprezintă şi în România deja peste 83-85% din totalul călătoriilor efectuate pe calea ferată – s-a introdus biletul de călătorie metropolitan şi abonamentul de călătorie metropolitan. Începând de mâine, călătorii sau cei care locuiesc în zona periurbană a reşedinţelor de judeţ vor putea să-şi identifice titlurile metropolitane respective. Biletul oferă flexibilitate în a utiliza primul tren pe care ţi-l doreşti, să nu te mai intereseze al cui operator este sau care este rangul de tren. Şi, tot pe zona metropolitană, vin abonamentele care-s valabile pe toate liniile, adică pe toată zona metropolitană respectivă, începând cu 3 ore, ceea ce înseamnă în limbaj colocvial un bilet de 3 ore care îţi permite să îl foloseşti pe mai multe trenuri în acel interval, faţă de biletul simplu, care îţi permite călătoria cu un singur tren. Abonamentul lunar îţi permite să îţi organizezi viaţa în zona aceea metropolitană, în condiţiile în care s-ar putea să ai de schimbat destul de frecvent trenurile de pe două linii de cale ferată”, a susţinut Ştefan Roşeanu.

Cel mai bun exemplu în acest sens este ruta Bucureşti – Ploieşti, unde cinci din cei şase operatori feroviari care operează în România au trenuri.

“Sunt în total în jur de 30 de trenuri toată ziua pe această rută şi, astfel, oferta lor combinată îţi aduce un acces foarte bun la serviciile feroviare şi nu mai eşti obligat să-ţi organizezi viaţa după mersul de tren al unui operator sau altuia sau să fii nevoit să-ţi cumperi abonamente de la doi cel puţin doi operatori. Aceeaşi situaţie o avem şi în zona Timişoara, şi în zona Braşovului, şi în zona Iaşiului, Constanţa, Craiova, Cluj-Napoca. Avem multe municipii reşedinţă de judeţ, indiferent de regiunea istorică în care se află, unde avem mai mult de un operator pe o singură pe o linie. Avem linii unde există un singur operator în continuare, iar acolo astfel de titluri metropolitane vor avea o valoare adăugată mai scăzută, dar, încă o dată, mai ales acolo unde deja avem astfel de servicii prestate cu operatori, beneficiile se vor vedea încă din prima zi de implementare a ordinului de ministru. Începem să avem destul de multe zone prin ţară unde avem o ofertă feroviară destul de consistentă, să putem să folosim din nou oferta combinată a tuturor operatorilor şi cetăţenii să folosească serviciul public feroviar aşa cum a şi fost gândit de Ministerul Transporturilor, de Autoritatea pentru Reformă Feroviară, ca serviciu public naţional, nu serviciul unui operator sau altui operator”, a precizat preşedintele ARF.

Potrivit acestuia, toate aceste reglementări vor ajuta la îmbunătăţirea ofertei feroviare.

“Practic, şi în momentul în care vom reaşeza mersul de tren, ne va fi mult mai uşor să identificăm unde trebuie să completăm serviciile deja existente, unde trebuie să avem anumite ajustări ale orelor de deservire, astfel încât cetăţenii să găsească într-un mod mai predictibil trenurile. Practic, este şi un început în a implementa aşa-numitul mers cadenţat în jurul marilor oraşe din România. De asemenea, ne va permite atât nouă, autoritate centrală, cât şi autorităţilor locale, să colaborăm mai bine în viitorul apropiat, astfel încât acolo unde începe să se dezvolte sau s-a dezvoltat de câţiva ani aşa-numitul transport metropolitan cu ajutorul autobuzelor şi tramvaielor, după modelul pe care l-am implementa din 2022 ca proiect pilot pentru ruta Bucureşti – Otopeni, combinaţia dintre serviciile feroviare cu transportul public de suprafaţă din Bucureşti şi cu metroul din Bucureşti – să putem să oferim călătorilor accesul şi la titluri de transport metropolitane integrate – şi urban şi feroviar”, a arătat el.

În ceea ce priveşte impactul ordinului de ministru asupra operatorilor, acesta va fi creşterea numărului de călători.

“Pentru operatori, pe de o parte, impactul este clar acela al creşterii numărului de călători. Am văzut în ţări vecine, chiar săptămâna trecută am fost în Ungaria şi am avut o discuţie cu cei de la compania de cale ferată de acolo şi ne-au spus că, după implementarea unei politici similare, acum un an şi câteva luni, numărul călătorilor a crescut semnificativ. Veniturile au rămas relativ constante, existând această fluctuaţie între tarife mai mici şi tarife rămase în acelaşi palier. Deci, practic, pe de o parte, călătorul a câştigat în a avea mai multe trenuri, Autoritatea de Transport a câştigat prin aceea că prestează cetăţenilor un serviciu public de o calitate sporită. Din punct de vedere financiar, nu este un impact direct asupra operatorilor, deoarece şi în România aplicăm legislaţia europeană privind stabilirea nivelului compensaţiilor. Toate solicitările făcute de ARF şi Ministerul Transporturilor în alocarea bugetelor pornesc de la regula europeană – cheltuieli eligibile minus venituri plus o marjă de profit. Deci, chiar dacă unii, normal, ca la orice început de drum, sunt speriaţi că le vor scădea veniturile şi aceasta poate să însemne că nivelul compensaţiei trebuie suplimentat, noi ne aşteptăm să rămânem în palierul financiar care a fost estimat încă de la începutul anului”, a subliniat Ştefan Roşeanu. AGERPRES

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending