Connect with us
Publicitate

Actualitate

Inspectorii ITM Botoșani au luat la ochi agenții care plasează forță de muncă în străinătate

Publicat

Publicitate

Inspectorii de muncă au desfășurat o campanie națională pentru verificarea respectării prevederilor Legii nr.156/2000 cu privire la condițiile de funcționare și procedura de înregistrare a persoanelor juridice care își desfășoară activitatea pe teritoriul României ca agenți de plasare forță de muncă în străinătate.

De asemeni s-a verificat respectărea prevederilor legale în domeniul relațiilor de muncă de către agenții de muncă temporară și de către utilizatorii salariaților temporari

INSPECTORATUL TERITORIAL DE MUNCĂ BOTOȘANI

Publicitate

Campania națională pentru verificarea respectării prevederilor Legii nr.156/2000 cu privire la condițiile de funcționare și procedura de înregistrare a persoanelor juridice care își desfășoară activitatea pe teritoriul României ca agenți de plasare forță de muncă în străinătate și pentru verificarea respectării prevederilor legale în domeniul relațiilor de muncă de către agenții de muncă temporară și de către utilizatorii salariaților temporari s-a desfășurat in perioada 24-28.10.2022.

 

A.Migrația forței de muncă este un fenomen încă prezent în societatea românească, cetățenii români apelând la societățile de intermediere sau la persoane fizice pentru ocuparea unui loc de muncă în străinătate. Nerespectarea prevederilor legale pentru medierea și plasarea cetățenilor români în străinătate poate fi un punct de plecare în constituirea traficului de persoane în scop de muncă, urmate de consecințe sociale și economice negative.

Publicitate

Prin Programul cadru de acțiuni al Inspecției Muncii pentru anul 2022, s-a prevăzut organizarea și desfășurarea acestei Campanii la nivel național, în scopul diminuării consecințelor juridice, economice și sociale negative ce decurg din fenomenul plasării forței de muncă în străinătate în condiții ilegale.

B.Pe piața muncii din România, activitatea de „leasing de personal”, desfășurată de agenții de muncă temporară, prin punerea la dispoziția utilizatorilor români sau străini a lucrătorilor în baza contractelor de muncă temporare, reprezintă un segment important, multe firme apelând la acest serviciu.

In cadrul aceste Campanii naționale s-a verificat respectarea de către agenții de muncă temporară a prevederilor HG NR.1.256/2011 privind condițiile de înființare, precum și procedura de autorizare a agentului de muncă temporară.

Publicitate

De asemenea, s-a ținut cont în organizarea și desfășurarea acestei campanii și de problemele sesizate de cetățenii români puși la dispoziția beneficiarilor străini prin intermediul agenților de muncă temporară, ce implică detașarea transnațională.

Obiectivele Campaniei au fost:

A.

Ø  Identificarea cazurilor de nerespectare a condițiilor de funcționare și a procedurii de înregistrare, de către persoanele juridice care își desfășoară activitatea pe teritoriul României ca agenți de plasare a forței de muncă în străinătate;

Ø  Identificarea cazurilor de plasare forță de muncă efectuată fără respectarea condiției de a se constitui ca agent de plasare forță de muncă în străinătate (cod CAEN 7810) și de a se inregistra la inspectoratul teritorial de muncă;

Ø  Conștientizarea agenților de plasare a forței de muncă în străinătate față de obligativitatea respectării prevederilor legale în domeniul de referință;

Ø  Diminuarea consecințelor sociale și economice negative care derivă din nerespectarea de către agenții de plasare a forței de muncă a prevederilor legale în domeniu.

B.

Ø  Creșterea gradului de conștientizare a agenților de muncă temporară în ceea ce privește necesitatea respectării prevederilor legale aplicabile;

Ø  Creșterea gradului de conștientizare, a utilizatorilor și a salariaților temporari în ceea ce privește necesitatea respectării prevederilor legale aplicabile;

Ø  Diminuarea consecințelor sociale și economice negative care derivă din nerespectarea de către agenții de muncă temporară și a utilizatorilor a prevederilor legale în domeniul de referință;

Ø  Verificarea respectării de către agenții de muncă temporară, care au obiect de activitate principală „Activități de contractare, pe baze temporare, a personalului” cod CAEN 7820, a prevederilor legale în domeniul relațiilor de muncă referitoare la: contractele de punere la dispoziție, contractele de muncă temporară, registrul general de evidență a salariaților;

Ø  Garantarea unui nivel adecvat de protecție salariaților detașați în cadrul prestării de servicii transnaționale, pentru lucrătorul pus la dispoziție prin detașarea transnațională de pe teritoriul României.

 

Grupul țintă:

A.

Ø    Agenții de plasare a forței de muncă aflați în evidența inspectoratelor teritoriale de muncă, precum și orice alte persoane fizice sau juridice care desfășoară activitatea de selecție și plasare a forței de muncă în străinătate de pe teritoriul României.

B.

Ø    Societățile care desfășoară „Activități de contractare, pe baze temporare, a personalului, conform codului CAEN 7820”;

Ø    Angajatorii care au fost sancționați pentru nerespectarea condițiilor legale privind desfășurarea activității ca agent de muncă temporară;

Ø    Societățile care utilizează salariați temporari prin punere la dispoziție de pe teritoriul României sau al unui stat UE/SEE.

 

In cadrul acestei campanii, în domeniul relațiilor de muncă, s-au efectuat controale la 8 agenți economici, din care 6 cu cod CAEN 7810 – Activități ale agențiilor de plasare a forței de muncă și 2 cu cod CAEN 7820 – Activități de contractare, pe baze temporare, a personalului. Din cele 6 societăți ( cod CAEN -7810) , 2 sunt înregistrate la Inspectoratul Teritorial de Muncă Botoșani ca agenți de plasare a forței de muncă. In urma controalelor efectuate celor 2 societăți, a fost aplicată 1 amendă în valoare de 10.000 lei și s-au dispus 6 măsuri pentru remedierea neconformităților constatate.

 

Deficiențele cele mai des intâlnite au fost:

Ø  nerespectarea condițiilor de înregistrare de către persoanele juridice care își desfășoară activitatea pe teritoriul României ca agenți de plasare a forței de muncă în străinătate;

Ø  netransmiterea către inspectoratul teritorial de muncă a situației lunare privind contractele de mediere incheiate și persoanele angajate în străinătate.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

(P) Candidații PNL Botoșani invită la dezbateri publice candidații PSD

Publicat

Publicitate

Astăzi, 20 noiembrie, candidații la Parlamentul României din partea echipei PNL Botoșani invită mai mai mulți candidați PSD la dezbateri publice. Mesajele fiind publicate pe rețelele de socializare ale candidaților.

Echipa lui Valeriu Iftime propune dezbateri deschise, la orice post de televiziune convenabil candidaților PSD, scopul lor fiind cel de a vorbi deschis despre problemele județului Botoșani. În mesajele publicate de aceștia deja sunt enunțate câte un va dintre subiectele dezbaterilor: problema apei și stadiul lucrărilor în compania dată, spitalul Mavromati și cel de Maternitate, dar și planul inexistent al PSD-ului pentru dezvoltarea județului Botoșani.

Doina Federovici și Marius Budăi au fost invitați la dezbatere de către Ovidiu Jitaru, candidat la Senat în Parlamentul României din partea PNL: „Botoșănenii au dreptul să știe care este stadiul lucrărilor făcute la compania de apă. [..] Dacă domnul Budăi vrea să participe, de asemenea îl invit și pe dumnealui.”

Publicitate

Doamna Federovici, ex-președintă a Consiliului Județean Botoșani, este invitată și de către Luciana Buliga și Alexandru Dumitriu, candidați la Camera Deputaților în Partidul României din partea PNL. Fiind farmaciști, ambii candidați își doresc să discute despre problemele sistemului de sănătate, iar subiectul va fi starea în care se află Spitalul Mavromati și cel de Maternitate din Botoșani. „Aș vrea să o invităm pe doamna Federovici Doina la o dezbatere publică în care să lămurim pentru totdeauna problemele și cum s-a ajuns în acest hal la Botoșani!” – declară Luciana Buliga, candidată PNL la Camera Deputaților.

Pe lista candidaților invitați la dezbatere se numără și Mircea Magdalena. Avocata Ionela Aiftincă, candidat la Senat în Parlamentul României pe listele PNL Botoșani, îl provoacă pe Magdalena să se prezinte singur la dezbatere, la orice televiziune publică îi este dumnealui pe plac: „Văd că dumneavoastră veniți însoțit la emisiuni cu ajutoare, ajutat de inculpatul Cosmin Andrei care răspunde în numele dumneavoastră. Dumneavoastră sunteți candidatul, haideți, curaj!”.

Candidații PNL au un mesaj comun în toate invitațiile: botoșănenii trebuie să-și cunoască candidații, acesta este dreptul lor fundamental. Totodată botoșănenii trebuie informați despre cauzele care au făcut ca județul Botoșani să ajungă în starea actuală de subdezvoltare, dar și să afle ce pot face candidații PSD pentru Botoșani din moment ce în ultimii ani la conducerea acestui județ s-au aflat anume ei – actualii candidați doamna Federovici, domnul Budăi și domnul Magdalena.

Publicitate

În urma acestor apeluri publice, se așteaptă răspunsul la invitații din partea candidaților PSD: Doina Federovici, Marius Budăi și Mircea Magdalena.

Citeste mai mult

Eveniment

Primăriile din Bucecea şi Vârfu Câmpului, percheziţionate în dosarul documentelor de identitate pentru moldoveni, ucraineni şi ruşi

Publicat

Publicitate

Primăriile din oraşul Bucecea şi comuna Vârfu Câmpului din judeţul Botoşani sunt vizate de percheziţiile din cursul dimineţii de miercuri efectuate de poliţiştii de frontieră din cadrul Direcţiei de Prevenire şi Combatere a Migraţiei Ilegale şi a Infracţionalităţii Transfrontaliere al Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră şi ai inspectoratelor teritoriale ale poliţiei de frontieră Iaşi şi Sighetu Marmaţiei, în dosarul documentelor de identitate pentru cetăţeni moldoveni, ucraineni şi ruşi.

De asemenea, zeci de locuinţe din Bucecea şi Vârfu Câmpului sunt percheziţionate.

Ancheta, care se derulează sub coordonarea procurorului de caz din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, sunt realizate într-o cauză penală în care se efectuează cercetări sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de luare de mită şi fals informatic de către funcţionari publici de pe raza judeţului Botoşani, precum şi cu privire la săvârşirea infracţiunilor de dare de mită, trafic de influenţă, cumpărare de influenţă, fals material în înscrisuri oficiale, uz de fals şi fals în înscrisuri sub semnătură privată.

Publicitate

Ancheta vizează destructurarea unei reţele care, prin intermediul unor funcţionari publici din două servicii de evidenţă a populaţiei din cadrul unor primării, a obţinut documente de identitate româneşti neconforme cu realitatea pentru persoane născute în Republica Moldova, Ucraina şi Federaţia Rusă.

În mod concret, beneficiarii au obţinut cărţi de identitate, cu stabilirea domiciliului la imobile care aparţineau unor cetăţeni români care au decedat, iar partajul succesoral nu a fost efectuat, care sunt netrasportabili sau plecaţi în străinătate, fără acordul lor, prin întocmirea în fals a declaraţiilor de luare în spaţiu şi implicit fără prezenţa lor în faţa funcţionarului de la Serviciul de evidenţă al persoanelor din cadrul primăriilor.

Astfel, în comuna Vârfu Câmpului din judeţul Botoşani figurează aproximativ 10.000 de cetăţeni originari din Ucraina, Republica Moldova şi Federaţia Rusă, majoritatea având domiciliul la diferite adrese, fără acordul prealabil al proprietarilor, sau în baza unor declaraţii de luare în spaţiu neconforme cu realitatea, prin contrafacerea semnăturii proprietarilor sau a unor adeverinţe emise de reprezentanţi ai primăriei, în care a fost consemnat în mod nereal dreptul de proprietate.

Publicitate

Sumele de bani plătite pentru obţinerea unei cărţi de identitate româneşti ar fi fost cuprinse între 350-400 de euro şi variau în funcţie de serviciile oferite de către intermediar.

Percheziţiile au loc şi în judeţul Suceava şi în municipiul Bucureşti.

AGERPRES

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Peste trei mii de persoane angajate prin intermediul AJOFM Botoșani, în perioada ianuarie-octombrie 2024

Publicat

Publicitate

În perioada ianuarie-octombrie 2024, au fost integrate pe piața muncii datorită măsurilor de stimulare a ocupării forței de muncă implementate de Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Botoșani un număr total de 3.332 persoane.

Din totalul persoanelor ocupate până la data de 31 octombrie 2024, 1.564 au peste 45 de ani,    457 au vârsta cuprinsă între 35 și 45 de ani, 142  au între 30 și 35 de ani, 314 au între 25 și  30 de ani, iar 855 sunt tineri sub 25 de ani. Din totalul persoanelor ocupate, 1.169 sunt tineri NEETs.

Grupa de vârstă Total raportat
Total general 3.332
< 25 ani      855
Între 25 şi 30 ani    314
Între 30 şi 35 ani   142
Între 35 şi 45 ani      457
  Peste 45 ani   1.564

Numărul femeilor încadrate este de 1.469, iar al bărbaţilor de 1.863, ponderea acestora în totalul persoanelor încadrate fiind de 44,08 %, respectiv de 55,92%.

Publicitate

În funcţie de rezidenţă, 1.481 persoane angajate în perioada de referinţă provin din mediul urban, iar 1.851 persoane sunt din mediul rural.

Nivelul  de  pregătire  al  persoanelor  pentru  care  a  fost identificat un loc de muncă arată că cele mai multe au studii liceale (1.271), profesionale (812), gimnaziale (826),  postliceale (69) iar (239) fiind cu studii universitare. Din totalul persoanelor încadrate prin intermediul AJOFM Botoșani la data de 31.10.2024,  un număr de 838 persoane fac  parte  din  categoria  celor    greu şi foarte greu           ocupabile .

Precizăm că încadrarea într-o categorie de ocupabilitate se realizează ca urmare a activităţii de profilare a persoanelor înregistrate în evidenţele AJOFM Botoşani.

Publicitate

În perioada de referință, numărul persoanelor care au beneficiat de asistenţă pentru înregistrarea în evidenţă ca persoane în căutare de loc de muncă, în vederea asigurării protecţiei sociale privind acordarea indemnizaţiei de şomaj sau cuprinderea în măsuri active, a fost de 12.204 persoane.

Citeste mai mult

Eveniment

(P) Rezultate parțiale din consultarea publică privind evacuarea chiriașilor agresivi din Centrul Vechi: 93% dintre botoșăneni îl susțin pe primar în disputa cu PNL Botoșani

Publicat

Publicitate

Primarul municipiului Botoșani, Cosmin Andrei, a publicat rezultatele parțiale la sondajul realizat pentru consultarea publică privind acțiunea Primăriei de evacuare din locuințele municipalității a chiriașilor care încalcă în mod repetat normele legale privind conviețuirea socială.

Potrivit edilului, 93% dintre respondenți au răspuns DA la întrebarea dacă sunt de acord ca primarul să continue evacuarea și doar 7% au fost de acord cu intervenția în instanță a avocatei PNL Botoșani (candidată pe lista PNL la Senat) prin care a suspendat temporar acțiunea Primăriei.

93% dintre cei 5.500 de botoșăneni care au răspuns la sondaj s-au opus categoric tentativei PNL Botoșani de a bloca acțiunea mea și mi-au spus că își doresc să continui acest demers! Vă mulțumesc din suflet pentru susținere!”, a scris Cosmin Andrei.

Publicitate

Acesta a adăugat că va continua sondajul până va atinge pragul de 10.000 de respondenți, pentru a îndeplini condiția de legitimitate. Până atunci însă va face pregătirile pentru reluarea acțiunii de evacuare. „Consider că răspunsul vostru este dincolo de orice dubiu! Voi pregăti în această perioadă documentele necesare pentru reluarea acțiunii de evacuare!”, a precizat primarul.

 

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02udtH8knbQHMZJamVSHbEh4RLMYC1jemHC5zciEeNU8K3Aa3gj3fU4Z5EotjwSz4Pl&id=100064045953043

Publicitate

 

CMF11240017

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending