Connect with us

Actualitate

Înmatriculare auto 2025 pentru mașini noi și second hand. Acte necesare, taxe și pași de urmat

Publicat

Publicitate

Înmatriculare auto 2025: Procesul de înmatriculare a unui autovehicul în România în 2025 rămâne unul destul de birocratic pentru cei care achiziționează o mașină nouă sau second-hand, fie din țară, fie din străinătate.

Înmatricularea auto în 2025: Pașii de urmat

Achiziționarea mașinii și întocmirea actelor

Contract de vânzare-cumpărare sau factură fiscală
Carte de identitate a vehiculului (CIV)
Talonul (dacă este o mașină înmatriculată anterior)
Plata taxelor

Taxa de certificat de înmatriculare (49 lei)
Contravaloarea numerelor de înmatriculare
Impozitul auto (dovada plății către primărie)
RCA obligatoriu:

Polița de asigurare de răspundere civilă auto este necesară pentru a finaliza înmatricularea.
Inspecția tehnică periodică (ITP) valabilă la data înmatriculării, obligatorie pentru mașinile rulate.

Publicitate

Programare online la DRPCIV

În 2025, programările se fac exclusiv online pe site-ul oficial www.drpciv.ro.
Depunerea dosarului

Poate fi făcută fizic la sediul DRPCIV sau prin platformele digitale puse la dispoziție de autorități.
Eliberarea certificatului și a plăcuțelor de înmatriculare

Acestea se eliberează în aceeași zi sau în 1–2 zile lucrătoare, în funcție de județ.
Înmatriculare auto 2025: Vehicul înmatriculat anterior în România
Pentru efectuarea operațiunii, vehiculul trebuie să beneficieze de o carte de identitate a vehiculului valabilă, și de inspecție tehnică periodică aflată în termenul de valabilitate.

Descarcă aici MODEL Cerere înmatriculare 2025.

1) Cererea solicitantului;

2) Documentul care atestă dreptul de proprietate al solicitantului asupra autovehiculului sau remorcii, în original şi în copie, şi, în cazul vehiculelor care fac obiectul unui contract de leasing, un extras din contractul de leasing care să conţină cel puţin părţile, obiectul, durata contractului, datele de identificare a vehiculului şi semnăturile părţilor, însoţit de dovada declarării fiscale la organul fiscal local de la domiciliul sau sediul deţinătorului mandatat.

Documentul care atestă dreptul de proprietate al solicitantului asupra autovehiculului sau remorcii trebuie să fie înregistrat (pe document trebuie să se regăsească numărul de înregistrare în REMTII) în evidenţele organului fiscal local de la domiciliul sau sediul dobânditorului, respectiv de la reşedinţa acestuia, în cazul persoanelor fizice cu domiciliul în străinătate, cu excepţia situaţiei înmatriculării temporare a autovehiculelor şi remorcilor ce urmează a fi scoase din ţară în vederea înmatriculării în alt stat;

3) Actul de identitate al solicitantului, în termenul de valabilitate a acestuia, în original, sau, în cazul persoanelor juridice, documentele care atestă dobândirea personalităţii juridice, denumirea, sediul şi reprezentantul legal, în original sau în copie (de exemplu: certificat constatator eliberat de Oficiul Național al Registrului Comerțului însoțit, după caz, de împuternicire/delegație acordată de reprezentantul legal), precum şi actul de identitate al reprezentantului legal, în original, sau, după caz, al persoanei împuternicite;

În situaţia în care în certificatul de înmatriculare urmează a fi înscrisă şi o altă persoană, se vor prezenta actul de identitate sau, după caz, documente care să ateste dobândirea personalităţii juridice, denumirea şi sediul, în copie, precum şi documentul care să ateste dreptul legal în virtutea căruia persoana poate folosi vehiculul, în original şi în copie, însoțit de acordul scris al acesteia cu privire la efectuarea operaţiunii;

4) Cartea de identitate a vehiculului, în original;

5) Certificatul de înmatriculare anterior;

În locul certificatului de înmatriculare, poate fi depusă declaraţia de pierdere ori dovada reţinerii în condiţiile art. 112 alin. (1) lit. y) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, sau a declarării furtului acestuia, emisă de către autorităţi competente (înmatricularea vehiculului este suspendată);

Depunerea documentelor de mai sus nu este necesară în cazul vehiculelor intrate în proprietatea statului român şi valorificate prin intermediul instituţiilor abilitate.

6) Plăcuţele cu numărul de înmatriculare emise anterior;

În locul plăcuțelor, poate fi depusă declaraţia de pierdere ori dovada reţinerii sau declarării furtului acestora, emisă de către autorităţi competente;

Depunerea plăcuțelor sau a documentelor de mai sus nu este necesară în cazul vehiculelor intrate în proprietatea statului român şi valorificate prin intermediul instituţiilor abilitate.

7) Dovada achitării contravalorii certificatului de înmatriculare – 49 lei (pentru modalitățile de plată consultați secțiunea taxe și tarife);

În cazul achitării contravalorii certificatului de înmatriculare prin intermediul SNEP – ghiseul.ro, nu este necesară depunerea dovezii de plată.

8) Dovada plății contravalorii noilor plăcuțe cu număr de înmatriculare și după caz, a tarifului legal de atribuire a unei combinații preferențiale a numărului de înmatriculare;

Plata se poate face prin internet banking, virament bancar, mandat poștal în contul trezoreriei statului (vezi lista conturi – unitati teritoriale) sau numerar la ghișeu odată cu depunerea documentelor;

În cazul achitării contravalorii plăcuțelor cu număr de înmatriculare și a contravalorii tarifului de atribuire a unei combinații preferențiale prin intermediul SNEP – ghiseul.ro, nu este necesară depunerea dovezii de plată;

Plata contravalorii plăcuţelor cu numărul de înmatriculare nu este necesară:

a) în cazul în care acestea se transferă automat noului proprietar, în condiţiile art. 24 alin. (4) din Regulamentul de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.391/2006, cu modificările şi completările ulterioare, iar combinaţia numărului de înmatriculare nu a fost restricţionată conform legii;

b) atunci când solicitantul optează pentru atribuirea unei combinaţii păstrate a numărului de înmatriculare care nu a fost restricţionată conform legii, și nu solicită confecționarea unor noi plăci cu număr de înmatriculare.

9) Copia contractului de asigurare de răspundere civilă auto obligatorie pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule şi de tramvaie (RCA), încheiat pe numele proprietarului vehiculului, în termenul de valabilitate al acestuia;

10) Procură specială autentificată de notarul public, în cazul în care documentele se depun de o altă persoană decât proprietarul, sau, după caz, împuternicire avocaţială în cazul în care documentele se depun prin avocat;

În cazul reprezentării solicitantului prin avocat, identificarea se va realiza numai prin cardul de avocat vizat pentru anul respectiv, iar în absenţa cardului de avocat identificarea se va realiza prin adeverinţa eliberată de către baroul din care face parte acesta, însoţită de cartea de identitate.

Înmatriculare auto 2025: vehicul nou
1) Cererea solicitantului;

2) Documentul care atestă dreptul de proprietate al solicitantului asupra autovehiculului sau remorcii, în original şi în copie, şi, în cazul vehiculelor care fac obiectul unui contract de leasing, un extras din contractul de leasing care să conţină cel puţin părţile, obiectul, durata contractului, datele de identificare a vehiculului şi semnăturile părţilor, însoţit de dovada declarării fiscale la organul fiscal local de la domiciliul sau sediul deţinătorului mandatat. Documentul care atestă dreptul de proprietate al solicitantului asupra autovehiculului sau remorcii trebuie să fie înregistrat (pe document trebuie să se regăsească numărul de înregistrare în REMTII) în evidenţele organului fiscal local de la domiciliul sau sediul dobânditorului, respectiv de la reşedinţa acestuia, în cazul persoanelor fizice cu domiciliul în străinătate, cu excepţia situaţiei înmatriculării temporare a autovehiculelor şi remorcilor ce urmează a fi scoase din ţară în vederea înmatriculării în alt stat;

3) Actul de identitate al solicitantului, în termenul de valabilitate a acestuia, în original, sau, în cazul persoanelor juridice, documentele care atestă dobândirea personalităţii juridice, denumirea, sediul şi reprezentantul legal, în original sau în copie (de exemplu: certificat constatator eliberat de Oficiul Național al Registrului Comerțului însoțit, după caz, de împuternicire/delegație acordată de reprezentantul legal), precum şi actul de identitate al reprezentantului legal, în original, sau, după caz, al persoanei împuternicite;

În situaţia în care în certificatul de înmatriculare urmează a fi înscrisă şi o altă persoană, se vor prezenta actul de identitate sau, după caz, documente care să ateste dobândirea personalităţii juridice, denumirea şi sediul, în copie, precum şi documentul care să ateste dreptul legal în virtutea căruia persoana poate folosi vehiculul, în original şi în copie, însoțit de acordul scris al acesteia cu privire la efectuarea operaţiunii;

4) Cartea de identitate a vehiculului, în original;

5) Dovada achitării contravalorii certificatului de înmatriculare – 49 lei (pentru modalitățile de plată consultați secțiunea taxe și tarife);

În cazul achitării contravalorii certificatului de înmatriculare prin intermediul SNEP – ghiseul.ro, nu este necesară depunerea dovezii de plată.

6) Dovada plății contravalorii noilor plăcuțe cu număr de înmatriculare și după caz, a tarifului legal de atribuire a unei combinații preferențiale a numărului de înmatriculare;

Plata se poate face prin internet banking, virament bancar, mandat poștal în contul trezoreriei statului (vezi lista conturi – unitati teritoriale) sau numerar la ghișeu odată cu depunerea documentelor;

În cazul achitării contravalorii plăcuțelor cu număr de înmatriculare și a contravalorii tarifului de atribuire a unei combinații preferențiale prin intermediul SNEP – ghiseul.ro, nu este necesară depunerea dovezii de plată;

Plata contravalorii plăcuţelor cu numărul de înmatriculare nu este necesară când solicitantul optează pentru atribuirea unei combinaţii păstrate a numărului de înmatriculare care nu a fost restricţionată conform legii, și nu solicită confecționarea unor noi plăci cu număr de înmatriculare.

7) Copia contractului de asigurare de răspundere civilă auto obligatorie pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule şi de tramvaie (RCA), încheiat pe numele proprietarului vehiculului, în termenul de valabilitate al acestuia;

8) În cazul vehiculelor provenite dintr-un stat membru al Uniunii Europene, dacă persoana care a realizat achiziția intracomunitară a mijlocului de transport și solicită înmatricularea acestuia nu este înregistrată în scopuri de TVA conform art. 316 din Legea nr. 227/2015, cu modificările și completările ulterioare, pe lângă documentele prevăzute la alin. (1), aceasta trebuie să depună, după caz:

– formularul „Certificat privind atestarea plății taxei pe valoarea adăugată, în cazul achizițiilor intracomunitare de mijloace de transport”, emis de ANAF și prevăzut de Ordinul președintelului Agenției Naționale de Administrare Fiscală pentru aprobarea modelului și conținutului formularelor „Certificat privind atestarea plății taxei pe valoarea adăugată, în cazul achizițiilor intracomunitare de mijloace de transport” și „Certificat”, precum și a procedurii de eliberare a acestora;

 

– formularul „Certificat”, emis de ANAF și prevăzut de Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală pentru aprobarea modelului și conținutului formularelor „Certificat privind atestarea plății taxei pe valoarea adăugată, în cazul achizițiilor intracomunitare de mijloace de transport” și „Certificat”, precum și a procedurii de eliberare a acestora.

9) Procură specială autentificată de notarul public, în cazul în care documentele se depun de o altă persoană decât proprietarul, sau, după caz, împuternicire avocaţială în cazul în care documentele se depun prin avocat;

În cazul reprezentării solicitantului prin avocat, identificarea se va realiza numai prin cardul de avocat vizat pentru anul respectiv, iar în absenţa cardului de avocat identificarea se va realiza prin adeverinţa eliberată de către baroul din care face parte acesta, însoţită de cartea de identitate.

Înmatriculare auto 2025: autovehicul second hand înmatriculat anterior în afara României
Pentru efectuarea operațiunii, vehiculul trebuie să beneficieze de o carte de identitate a vehiculului valabilă, de un certificat de autenticitate aflat în termenul de valabilitate (cu excepţia autovehiculelor destinate competiţiilor sportive şi a vehiculelor istorice), și de inspecție tehnică periodică aflată în termenul de valabilitate.

1) Cererea solicitantului;

2) Documentul care atestă dreptul de proprietate al solicitantului asupra autovehiculului sau remorcii, în original şi în copie, şi, în cazul vehiculelor care fac obiectul unui contract de leasing, un extras din contractul de leasing care să conţină cel puţin părţile, obiectul, durata contractului, datele de identificare a vehiculului şi semnăturile părţilor, însoţit de dovada declarării fiscale la organul fiscal local de la domiciliul sau sediul deţinătorului mandatat. Documentul care atestă dreptul de proprietate al solicitantului asupra autovehiculului sau remorcii trebuie să fie înregistrat (pe document trebuie să se regăsească numărul de înregistrare în REMTII) în evidenţele organului fiscal local de la domiciliul sau sediul dobânditorului, respectiv de la reşedinţa acestuia, în cazul persoanelor fizice cu domiciliul în străinătate, cu excepţia situaţiei înmatriculării temporare a autovehiculelor şi remorcilor ce urmează a fi scoase din ţară în vederea înmatriculării în alt stat;

3) Actul de identitate al solicitantului, în termenul de valabilitate a acestuia, în original, sau, în cazul persoanelor juridice, documentele care atestă dobândirea personalităţii juridice, denumirea, sediul şi reprezentantul legal, în original sau în copie (de exemplu: certificat constatator eliberat de Oficiul Național al Registrului Comerțului însoțit, după caz, de împuternicire/delegație acordată de reprezentantul legal), precum şi actul de identitate al reprezentantului legal, în original, sau, după caz, al persoanei împuternicite;

În situaţia în care în certificatul de înmatriculare urmează a fi înscrisă şi o altă persoană, se vor prezenta actul de identitate sau, după caz, documente care să ateste dobândirea personalităţii juridice, denumirea şi sediul, în copie, precum şi documentul care să ateste dreptul legal în virtutea căruia persoana poate folosi vehiculul, în original şi în copie, însoțit de acordul scris al acesteia cu privire la efectuarea operaţiunii;

4) Cartea de identitate a vehiculului, în original;

5) Dovada achitării contravalorii certificatului de înmatriculare – 49 lei (pentru modalitățile de plată consultați secțiunea taxe și tarife);

În cazul achitării contravalorii certificatului de înmatriculare prin intermediul SNEP – ghiseul.ro, nu este necesară depunerea dovezii de plată.

6) Dovada plății contravalorii noilor plăcuțe cu număr de înmatriculare și după caz, a tarifului legal de atribuire a unei combinații preferențiale a numărului de înmatriculare;

Plata se poate face prin internet banking, virament bancar, mandat poștal în contul trezoreriei statului (vezi lista conturi – unitati teritoriale) sau numerar la ghișeu odată cu depunerea documentelor;

În cazul achitării contravalorii plăcuțelor cu număr de înmatriculare și a contravalorii tarifului de atribuire a unei combinații preferențiale prin intermediul SNEP – ghiseul.ro, nu este necesară depunerea dovezii de plată;

Plata contravalorii plăcuțelor cu numărul de înmatriculare nu este necesară când solicitantul optează pentru atribuirea unei combinații păstrate a numărului de înmatriculare care nu a fost restricționată conform legii, și nu solicită confecționarea unor noi plăci cu număr de înmatriculare.

7) Copia contractului de asigurare de răspundere civilă auto obligatorie pentru prejudicii produse terților prin accidente de vehicule şi de tramvaie (RCA), încheiat pe numele proprietarului vehiculului, în termenul de valabilitate al acestuia;

8) În cazul vehiculelor provenite dintr-un stat membru al Uniunii Europene, dacă persoana care a realizat achiziția intracomunitară a mijlocului de transport și solicită înmatricularea acestuia nu este înregistrată în scopuri de TVA conform art. 316 din Legea nr. 227/2015, cu modificările și completările ulterioare, pe lângă documentele prevăzute la alin. (1), aceasta trebuie să depună, după caz:

– formularul „Certificat privind atestarea plății taxei pe valoarea adăugată, în cazul achizițiilor intracomunitare de mijloace de transport”, emis de ANAF și prevăzut de Ordinul președintelului Agenției Naționale de Administrare Fiscală pentru aprobarea modelului și conținutului formularelor „Certificat privind atestarea plății taxei pe valoarea adăugată, în cazul achizițiilor intracomunitare de mijloace de transport” și „Certificat”, precum și a procedurii de eliberare a acestora;

SAU

– formularul „Certificat”, emis de ANAF și prevăzut de Ordinul președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală pentru aprobarea modelului și conținutului formularelor „Certificat privind atestarea plății taxei pe valoarea adăugată, în cazul achizițiilor intracomunitare de mijloace de transport” și „Certificat”, precum și a procedurii de eliberare a acestora.

9) Documentele de înmatriculare eliberate de autorităţile străine, în original, precum şi plăcuţele străine cu numărul de înmatriculare, cu excepţia situaţiei vehiculelor intrate în proprietatea statului român şi valorificate prin intermediul instituţiilor abilitate;

10) Procură specială autentificată de notarul public, în cazul în care documentele se depun de o altă persoană decât proprietarul, sau, după caz, împuternicire avocaţială în cazul în care documentele se depun prin avocat;

În cazul reprezentării solicitantului prin avocat, identificarea se va realiza numai prin cardul de avocat vizat pentru anul respectiv, iar în absenţa cardului de avocat identificarea se va realiza prin adeverinţa eliberată de către baroul din care face parte acesta, însoţită de cartea de identitate.

 

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Prefectul Dan Nechifor ia măsuri ferme la „Casa Elena” din municipiul Dorohoi

Publicat

Publicitate

Comisarii din cadrul Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor (CJPC) Botoșani au desfășurat o acțiune de control, în urma unei sesizări primite din partea Consiliului de Monitorizare a Implementării Convenției ONU privind Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, la Asociația „DA SPERANȚĂ VIEȚII” – Centrul de Îngrijire și Asistență pentru Persoane Adulte cu Dizabilități „Casa Elena” din municipiul Dorohoi, alături de reprezentanți ai Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială (AJPIS) Botoșani. În urma verificărilor efectuate au fost identificate nereguli grave privind condițiile de cazare și desfășurarea activității.

Ca urmare, au fost dispuse măsuri precum oprirea temporară de la prestarea serviciilor pentru blocul alimentar până la remedierea deficiențelor constatate, precum și oprirea definitivă și retragerea din circuitul consumului uman a produselor considerate nesigure. Totodată, au fost aplicate sancțiuni contravenționale în valoare totală de 45.000 lei.

Instituția Prefectului Botoșani a primit din partea AJPIS Botoșani informarea că acțiunea de control se află în desfășurare și urmează a fi finalizată până la sfârșitul zilei. Concomitent cu încheierea inspecției, atât Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială, cât și Direcția de Sănătate Publică Botoșani vor dispune, conform competențelor legale și în funcție de severitatea abaterilor constatate, cele mai drastice sancțiuni și măsuri administrative conform cu legislația în vigoare.

Instituția Prefectului urmărește îndeaproape situația și colaborează activ cu instituțiile implicate pentru aplicarea rapidă și eficientă a măsurilor necesare.

Pentru persoanele cazate în spațiul neautorizat vor fi notificați imediat aparținătorii în scopul preluării acestora. În cazul în care aparținătorii nu se vor prezenta, persoanele afectate vor fi cazate, cu sprijinul primarului municipiului Dorohoi, Dorin Alexandrescu, în cadrul Spitalului Municipal Dorohoi, unde vor primi toate cele necesare pentru o relocare temporară în condiții de siguranță.

Prefectul Dan Nechifor a convocat o ședință extraordinară a Colegiului Prefectural, în cadrul căreia vor fi adoptate măsuri aplicabile prin ordin al prefectului pentru gestionarea corespunzătoare a acestei situații și prevenirea unor cazuri similare în viitor.

Publicitate

Instituția Prefectului – Județul Botoșani reafirmă angajamentul său ferm de a veghea permanent la respectarea standardelor legale și a condițiilor demne de trai pentru persoanele asistate în toate centrele sociale din județ.

Instituția Prefectului – Județul Botoșani

Citeste mai mult

Cultura

Memorialul Ipotești: 175 de ani de la nașterea lui Mihai Eminescu, celebrați de violonista Diana Jipa și pianistul Ștefan Doniga printr-o serie de 14 spectacole multimedia

Publicat

Publicitate

EMINESCIANA 2.0

 

175 de ani de la nașterea lui Mihai Eminescu, celebrați de violonista Diana Jipa și pianistul Ștefan Doniga printr-o serie de 14 spectacole multimedia, realizate după un concept original, în cadrul unui turneu național organizat cu susținerea Ministerului Culturii.

 

În data de 20 mai 2025, începând cu ora 15:00, violonista Diana Jipa și pianistul Ștefan Doniga vor oferi publicului prezent în Amfiteatrul „Laurențiu Ulici” de la Memorialul Ipotești, ocazia de a se bucura de experiența inedită a unei producții multimedia, realizată după un concept prezentat în premieră în România și dedicat liricii eminesciene și universalității culturii române. Formatul evenimentului se bazează pe proiecția unei serii de 6 videoclipuri, realizate de cei doi muzicieni în anul 2021, alături de mari nume ale scenei dramatice românești: MAIA MORGENSTERN, GHEORGHE  VISU, CRISTINA DELEANU, EUGEN CRISTEA, SIMONA VINTILĂ, cărora li se adaugă îndrăgitul producător de televiziune britanic CHARLIE OTTLEY.

Materialele video prezentate cuprind, într-o fascinantă și foarte originală punere în imagine semnată de regizoarea ANCA COLȚEANU, poeme eminesciene celebre, recitate fiecare într-o altă limbă și filmate împreună cu cei doi muzicieni în cadre diverse, impresionante, de la pădurile înzăpezite ale Bucegilor la câmpiile aurii din Bărăgan și palatele Bucureștiului, însoțite de efecte speciale și, desigur, punând în lumină imensa valoare dramatică a recitatorilor.

Publicitate

Aceste materiale video vor fi proiectate în alternanță cu interpretări LIVE ale celor doi artiști, care vor prelua temele muzicale din clipuri pentru a le continua într-o evoluție sonoră inedită, urmând o traiectorie dramatică bine stabilită și deosebit de complexă, trasată de conținutul și expresia capodoperelor eminesciene, pentru a se întoarce apoi în  cadrul vizual virtual al unui nou poem.

De-a lungul acestei călătorii între imagini și muzică, publicul va putea asculta cunoscutele poeme: „La steaua”, „O, rămâi”, „Trecut-au anii”, „Ce te legeni” sau „Ce-ți doresc eu ție?” în variantele lor din limbile ebraică, franceză, engleză sau germană, însoțite de pagini muzicale, semnate de compozitori români ce împart, în bună măsură, aceeași influență culturală ca traducerile prezentate: Hilda Jerea, Walter Klepper, George Enescu, Alfonso Castaldi, Liana Alexandra.

Astfel, sub o denumire sugestivă pentru îmbinarea dintre elementele culturale autentice și perspectiva modernă, Diana Jipa și Ștefan Doniga promit o experiență unică, deosebit de complexă, adaptată cerințelor publicului actual și dedicată, ca toate celelalte concepte semnate de cei doi muzicieni, promovării valorilor culturii române.

Programul turneului cuprinde spectacole în 14 localități din România: Zalău, Botoșani, Ipotești, Dumbrăveni, Fălticeni, Piatra Neamț, Focșani, Brăila, Tecuci, Pitești, Slobozia, Giurgiu, Breaza și Buzău.

Alături de susținerea MINISTERULUI CULTURII, turneul se bucură de valorosul sprijin al Societății Române de Radiodifuziune prin Canalul Radio România Muzical și de parteneriatul instituțiilor de cultură și de învățământ implicate în organizarea evenimentelor: Direcția Județeană pentru Cultură Sălaj, Direcția Județeană pentru Cultură Botoșani, Consiliul Județean Botoșani și Primăria Municipiului Botoșani, Teatrul „Mihai Eminescu” din Botoșani, Centrul Național de Studii „Mihai Eminescu” – Memorialul Ipotești, Centrul Cultural „Eugen Simion” Dumbrăveni, Asociația „Fălticeni Cultural”, Centrul pentru Cultură și Arte „Carmen Saeculare” din Piatra Neamț și Consiliul Județean Neamț, Teatrul Municipal „Maior Gheorghe Pastia” din Focșani și Primăria Municipiului Focșani, Ateneul Tecuci prin Fundația „Pelin”, Școala Gimnazială de Arte „Vespasian Lungu” din Brăila și Primăria Municipiului Brăila, Filarmonica Pitești, Centrul Cultural „Ionel Perlea” Ialomița, Centrul Cultural Local „ION VINEA” Giurgiu, Centrul Cultural „Ion Manolescu” din Breaza, Liceul de Arte „Margareta Sterian” și Teatrul „George Ciprian” din Buzău.

Citeste mai mult

Eveniment

Elevii Liceului Teoretic „Anastasie Bașotă”, din Pomârla, s-au întâlnit cu jandarmii, în cadrul Programului național ,,Școala Altfel”

Publicat

Publicitate

În această dimineață, jandarmii botoșăneni s-au întâlnit cu elevii Liceului Teoretic ,,Anastasie Bașota” din comuna Pomîrla, în cadrul unei activități preventive ocazionate de desfășurarea Programului național ,,Școala Altfel”.

Jandarmii au abordat subiecte precum prevenirea consumului de substanțe psihoactive și efectele nocive ale acestora, prevenirea violenței fizice și verbale în mediul școlar și urmările legale ale săvârșirii unor fapte antisociale, precum și a discriminării sau bullyingului.

De asemenea, având în vedere că la activitate au participat și doi elevi ai Școlii Militare de Subofițeri Jandarmi ,Petru Rareș” Fălticeni, cei prezenți au primit informații referitoare la oportunitățile unei cariere de jandarm și admiterea în instituțiile militare de învățământ superior sau postliceal care pregătesc personal pentru nevoile Jandarmeriei Române.

Reamintim celor interesați că, până pe data de 18 mai, se pot înscrie pentru concursurile de admitere la instituțiile de învățământ aparținând Ministerului Apărării Naționale, care școlarizează personal pentru nevoile Ministerului Afacerilor Interne, iar primul pas este accesarea următorului link și studierea cu atenție a anunțului: https://www.jandarmeriabotosani.ro/fisiere%20pdf/Anunturi%20RU%202025/Recrutare%20candidati%20MApN%20pt.%20nevoi%20MAI/ANUNT%20RECRUTARE%20candidati%20%20MApN%20pt%20%20nevoi%20ale%20M%20A%20I.pdf.
Activitățile de prevenire a faptelor antisociale, desfășurate de Inspectoratul de Jandarmi Județean Botoșani în rândul elevilor, vor continua până la încheierea anului școlar 2024-2025.

Citeste mai mult

Eveniment

Bărbat de 38 de ani, din Botoșani, urmărit internațional pentru infracțiuni rutiere, adus cu escortă din Germania

Publicat

Publicitate

Marți, Poliția Română a adus în țară 5 persoane, pe numele cărora au fost emise mandate de executare a unor pedepse privative de libertate sau mandate de arestare preventivă.

Astfel, a fost adus în țară un bărbat, de 31 de ani, din Constanța, urmărit internațional pentru săvârșirea infracțiunii de lovirea sau alte violențe. Acesta a fost adus din Franța, având emis, pe numele său, de către Judecătoria Constanța, un mandat de arestare preventivă.

De asemenea, a fost adus un bărbat, de 37 de ani, din Galați, urmărit internațional pentru săvârșirea de infracțiuni rutiere. Acesta a fost adus din Italia, având emis, pe numele său, de către Judecătoria Arad, un mandat de executare a pedepsei cu închisoarea de un an și 7 luni.

La aceeași dată, a fost adus în țară un bărbat, de 38 de ani, din Botoșani, urmărit internațional pentru săvârșirea de infracțiuni rutiere. Acesta a fost adus din Germania, având emis, pe numele său, de către Judecătoria Vișeu de Sus, un mandat de executare a pedepsei cu închisoarea de 2 ani și o lună.

Totodată, a fost adus în țară un bărbat, de 35 de ani, din Mehedinți, urmărit internațional pentru săvârșirea de infracțiuni rutiere. Acesta a fost adus din Germania, având emis, pe numele său, de către Judecătoria Vânju Mare, un mandat de executare a pedepsei cu închisoarea de 2 ani și două luni.

La aceeași dată, a fost adus în țară un bărbat, de 37 de ani, din Argeș, urmărit internațional pentru săvârșirea infracțiunii de furt. Acesta a fost adus din Franța, având emis de către Judecătoria Topoloveni, pe numele său, un mandat de executare a pedepsei cu închisoarea de 2 ani.

Publicitate

Cei în cauză au fost introduși în unități de detenție, în vederea executării mandatelor.

CENTRUL DE INFORMARE ȘI RELAȚII PUBLICE

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending