Connect with us

Eveniment

Începe stresul: Se cazează studenții în cămine la Cluj-Napoca. Câte locuri sunt disponibile și ce tarife se plătesc

Publicat

Publicitate

Universitățile de stat din Cluj-Napoca se pregătesc de primirea studenților în cămine înaintea anului universitar care începe în luna octombrie. Astfel, cele 5 universități – UBB, UTCN, UMF, USAMV și UAD oferă, în total, peste 14.500 de locuri, scrie cluj24.ro.  

UBB, cele mai multe locuri

Cele mai multe locuri de cazare, aproximativ 6.500, sunt puse la dispoziție de Univesritatea ”Babeș-Bolyai” (UBB) în camere cu 2, 3, pâna la 5 locuri în cele 17 cămine studențești din Hasdeu și str. Teodor Mihali.

Tarifele sunt cuprinse între 120 lei/lună pentru un student cazat în cameră cu 5 paturi + baie și bucătărie comune și ajung până la 190 de lei/ lună în cameră cu 2 paturi, baie și bucătărie proprii.

”Toate căminele au fost igienizate peste vară. Cererile s-au depus deja la facultăți, iar repartizarea se face de către comisiile de cazare de la fiecare facultate, din care fac parte și reprezentanții studenților.

Cazarea se va va în ultimul weekend înainte de începerea anului universitar – 29 septembrie – 1 octombrie”, au spus reprezentanții UBB, care au adăugat că locurile din căminele studențești acoperă cam jumătate din cereri.

Sport și fitness pentru studenții UTCN

Căminele Universității Tehnice din Cluj-Napoca însumează aproximativ 5.000 de locuri de cazare, distribuite în cele 2 campusuri studențești Observator și Mărăști.

Publicitate

Taxele de cazare s-au menținut aceleași față de anul trecut, astfel că un student UTCN va plăti 220 lei/lună în cameră de 4 paturi, 4 persoane, 325 de lei pentru camera de 2 paturi în care sunt cazate 2 persoane  – cazul studenților familiști, iar studenții cu nevoi speciale care se cazează în camera de 1 pat plătesc 600 lei/lună.

”Toate căminele universității au fost modernizate complet în ultimii ani, (de la mobilier, parchet, băi, instalații sanitare, electrice), toate camerele au baie proprie, acces la săli de lectura, spălătorie la fiecare etaj, oficiu de gătit, internet gratuit, sisteme de supraveghere și de prevenire a incendiilor .

În fiecare vară, în timpul vacantei se fac lucrări de întreținere acolo unde este necesar.

În vara anului 2023 au fost renovate 3 cămine din campusul Observator si s-au efectuat lucrări de reparație acolo unde a fost cazul. Sistemul de iluminat exterior a fost înlocuit cu unul nou în tot campusul iar cantina studențească a intrat în proces de renovare completă încă de la începutul anului.

Până în prezent, s-a modernizat în întregime bucătăria, toate echipamentele au fost înlocuite cu unele noi, instalațiile de încălzire, ventilare, sanitare și electrice, la fel.

Până la sfârșitul anului, proiectul include modernizarea spațiului de servit masa iar la începutul anului viitor vor începe lucrările de  modernizare a bibliotecii din campus, care va fi cuprinde spații individuale de studiu, spații recreative, spații comun, săli de lectura cu acces la fondul de carte.

De asemenea, spălătoria mare care deservește cele 2 campusuri a fost modernizată și funcționează cu echipamente profesionale noi”, au spus reprezentanții UTCN.

În ceea ce privește spațiile sportive și de mișcare, anul acesta s-a construit un nou teren de sport în incinta campusului Observator, cu gazon artificial și nocturnă.

Tot în aceasta vara, s-a început în luna mai și s-a finalizat în iulie, un spațiu de recreere pentru studenți.

”Cu o suprafață de 280 mp, spațiul cuprinde echipamente de fitness reglabile și mobilier urban. Valoarea proiectului se ridică la 660.000 lei și cuprinde echipamente de maximă siguranță și calitate superioară, în conformitate cu ultimele normative europene.

Modul de funcționare și instrucțiunile de utilizare ale aparatelor de fitness se pot accesa prin scanarea codul QR aflat pe fiecare echipament. Sistemul de iluminare nocturn permite folosirea acestui spațiu și pe timp de noapte, indiferent de anotimp”, au mai spus cei de la universitate.

În ceea ce privește modul de funcționare al întregului proces de cazare și acomodare a studenților, în fiecare cămin există un comitet format din studenți care comunica cu administratorii și cu șeful serviciului cămine cantine, și care este receptiv la toate problemele studenților.

Cazarea începe în acest an în 26 septembrie și se desfășoară conform unui calendar bine stabilit, astfel încât întregul proces să decurgă organizat și să răspundă nevoilor studenților.

Cantină cu prețuri mici pentru studenții UMF

Universitatea de Medicină și Farmacie (UMF) „Iuliu Hațieganu” Cluj-Napoca pune la dispoziția studenților 2620 de locuri de cazare, în toate cele 7 cămine ale universității, situate în campusurile studențești din Observator și Hașdeu. Toate căminele UMF Iuliu Hațieganu sunt renovate și dotate după cele mai bune standarde europene.

Cazările au loc în perioada 25-27 septembrie între orele 8-16 pentru bobocii de anul I și în perioada 28 septembrie – 1 octombrie în același interval orar pentru studenții din anii II-VI.

Tarifele pentru cazare sunt variabile, în funcție de tipul camerei. Astfel, sunt camere cu 4 paturi, iar un loc de cazare într-o astfel de cameră costă 190 de lei pe lună pentru o persoană. Pentru camerele cu 3 paturi, tariful este de 280 de lei pe lună, respectiv camere cu 2 paturi, pentru care pretul lunar este de 370 de lei. Camerele dispun de baie proprie, bucătărie, spălătorie, practic, sunt dotate cu toate cele necesare.

În complexul studențesc Hașdeu studenții UMF „Iuliu Hațieganu” au la dispoziție și o sală de fitness modernă și foarte bine dotată.

”De asemenea, universitatea pune la dispoziția studenților și cadrelor didactice încă 6 noi amfiteatre renovate  în acest an după cele mai moderne și actuale standarde. Mai mult, în acest an universitar vor fi puse la dispoziția studenților mediciniști 2 biblioteci, care dispun de cele mai valoroase volume medicale din țară.

Pentru consultații, îngrijiri medicale și tratament, studenții vor avea la dispoziție și două cabinete medicale, respectiv un cabinet stomatologic amenajate recent unde vor lucra cadre medicale specializate”, arată reprezentanții UMF.

Totodată, universitatea deține 2 cantine care abia așteaptă să își deschidă porțile pentru studenți și profesori cu prețuri foarte accesibile. De exemplu, prețul unui meniu complet pornește de la 10 lei și poate ajunge până la 17 lei. Mâncarea este de foarte bună calitate, preparată sub atenta supravehgere a unui specialist în nutriție și dietetică.

Aproape 1500 de locuri la USAMV

Universitate de Științe Agricole și Medicină Veterinară (USAMV) pune la dispoizția studenților un număr de 1460 de locuri de cazare în cele cămine studențești din Hasdeu și de la Calea Moților, care acoperă 85% din cereri.

Cazările au avut loc, deja, în perioada 22-23 septembrie

”Ca în fiecare an, au avut loc igienizări, dezinfecții și dezinsecții, iar la capitolul investiții, achiziționare cazane, necesare centralelor de încălzire”, au precizat reprezentanții USAMV.

Cazarea costă între 300 și 450 de lei pe lună în cameră cu 2 paturi și baie proprie, 270 de lei în camera cu 2 paturi fără baie proprie, 210 lei în cameră cu 3 sau 4 locuri fără baie proprie, cea mai ieftină – 190 de lei, fiind cazarea în cameră cu 4,5,6 locuri fără baie proprie.

În căminul Agronomia 2, de exemplu, studenții au la dispoziție camere de 2 locuri cu grup sanitar, duş şi frigider propriu, oficii dotate cu aragaze şi cuptoare cu microunde, maşini de spălat, internet wifi și, parcări.

UAD, cele mai puține locuri de cazare

Cea mai mică dintre instituțiile de învățământ superior din Cluj-Napoca, Universitatea de Artă și Design (UAD) oferă doar 124 de locuri de cazare în cele 2 cămine studențești de pe str. Albac și Al. Vaida-Voevod.

Cazările încep din data de 28 septembrie în intervalul orar 8-16, tariful pentru regia de cămin find cuprinsă între 250 lei/lună și 550 de lei pe lună.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

AEP: Începând de luni, alegătorii români din străinătate se pot înregistra online pentru votul la prezidențiale

Publicat

Publicitate

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) anunță că, începând de luni, alegătorii români cu domiciliul sau reședința în străinătate care doresc să voteze la alegerile prezidențiale din acest an prin corespondență sau la o secție de votare din afara țării se pot înregistra online pe portalul www.votstrainatate.ro.

Potrivit unui comunicat al AEP, până la ora 11.00 au fost primite patru cereri de vot prin corespondență, precizează sursa citată.

Portalul cuprinde două secțiuni: Alegător în străinătate la o secție de votare și Alegător în străinătate prin corespondență.

Alegătorul care dorește să se înscrie pentru votul prin corespondență trebuie să completeze un formular online, în care să menționeze numele, prenumele, codul numeric personal, adresa de domiciliu sau reședință, adresa de e-mail, precum și opțiunea de transmitere în țară sau la reprezentanța diplomatică a votului exprimat prin corespondență. La acest formular, alegătorul trebuie să anexeze copia scanată sau fotografia actului de identitate și a documentului care dovedește dreptul de ședere, eliberat de autoritățile străine.

Termenul-limită de înscriere în Registrul electoral ca alegător în străinătate prin corespondență este 20 martie 2025, ora 23,59.

De asemenea, alegătorul român care optează să voteze în străinătate la o secție de votare va completa un formular online, în care va înscrie numele, prenumele, codul numeric personal, adresa de e-mail, localitatea și statul unde optează să voteze, la care anexează copia scanată sau fotografia actului de identitate. AEP menționează că o secție de votare poate fi înființată la cererea a minimum 100 de cetățeni din aceeași localitate sau dintr-un grup de localități.

Publicitate

Termenul-limită de înscriere în Registrul electoral ca alegător în străinătate la o secție de votare este 4 martie 2025, ora 23,59.

Lista documentelor care atestă reședința în străinătate este cuprinsă în Ordinul ministrului afacerilor externe nr. 373/2024, cu modificările și completările ulterioare, și poate fi accesată la următorele link-uri:
https://www.mae.ro/sites/default/files/file/anul_2024/pdf_2024/2024.03.07_omae_373-2024_mof_al_ro_178_din_07.03.2024.pdf
https://www.mae.ro/sites/default/files/file/anul_2024/pdf_2024/omae_507-21.03.2024-_mofro_272-29.03.2024_completare_anexa_omae_373-2024_acte_resedinta-cu_bruxelles.pdf

Alegătorii pentru care Biroul electoral pentru votul prin corespondență nu a înregistrat primirea plicului cu opțiunea sa de vot își pot exercita dreptul de vot la acel scrutin la secțiile de votare.

Întrebări și sesizări legate de procedura de înregistrare pot fi transmise la adresa de e-mail contact@votstrainatate.ro, mai precizează AEP. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

Au apărut noile formulare de înregistrare fiscală. Includ taxa pe stâlp și supra-impozitul pentru instituții de credit

Publicat

Publicitate

Au apărut noile formulare de înregistrare fiscală care includ taxa pe stâlp și impozitul suplimentar pentru instituțiile de credit.

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat „proiectul de ordin pentru aprobarea formularelor de înregistrare fiscală a contribuabililor și a tipurilor de obligații fiscale care formează vectorul fiscal” potrivit Termene.ro.

Anexele acestuia includ noile variante ale formularelor 010 (pentru persoane juridice, asocieri și alte entități fără personalitate juridică), 013 (pentru contribuabilii nerezidenți care desfășoară activitate în România prin unul sau mai multe sedii permanente) și 700 (pentru mențiuni ulterioare înregistrării fiscale).

Noile formulare de înregistrare fiscală au fost modificate astfel încât să reflecte modificările fiscale intrate în vigoare în lunile trecute, mai precis cele două noi impozite ce vor fi achitate de contribuabilii vizați: impozitul suplimentar pentru instituțiile de credit și impozitul pe construcții speciale.

În referatul de aprobare se menționează că având în vedere noile prevederi legale, este necesară completarea vectorului fiscal cu două noi categorii de obligații fiscale de declarare, cu caracter permanent, respectiv:

impozitul suplimentar pentru instituțiile de credit;
impozitul pe construcții.
Noile formulare de înregistrare fiscală
Prevederile art.496 din Codul fiscal reglementează categoriile de contribuabili care sunt obligate la plata impozitului pe construcții, respectiv:

Publicitate

– persoanele juridice române, cu excepția instituțiilor publice, institutelor naționale de cercetare-dezvoltare, asociațiilor, fundațiilor și a celorlalte persoane juridice fără scop patrimonial, potrivit legilor de organizare și funcționare;

– persoanele juridice străine care desfășoară activitate prin intermediul unui sediu permanent în România;

– persoanele juridice cu sediul social în România înființate potrivit legislației europen

Patru noi taxe introduse pentru companii în 2024 și 2025

Din cauza deficitului bugetar excesiv, statul a introdus anul trecut și anul acesta patru noi taxe pentru marii contribuabili.

Astfel, introdus de la 1 ianuarie 2024, prin legea 296/2023, impozitul minim de 1% pe cifra de afaceri a fost impus companiilor cu venituri peste 50 de milioane în cazul cărora impozitul de 16% pe profit este mai mic decât cota de 1% din venituri.

Tot de la 1 ianuarie instituțiile de credit au plătit un impozit de 2% pe veniturile din dobânzi, dividende, taxe și comisioane etc, peste cota de impozit pe profit.

Astfel, după cum prevede legea 296, ”instituţiile de credit – persoane juridice române şi sucursalele din România ale instituțiilor de credit – persoane juridice străine datorează suplimentar impozitului pe profit un impozit pe cifra de afaceri calculat prin aplicarea asupra cifrei de afaceri a următoarelor cote de impozitare: 2%, pentru perioada 1 ianuarie 2024-31 decembrie 2025 inclusiv, 1% începând cu data de 1 ianuarie 2026”.

În ceea ce privește impozitul suplimentar pentru companiile din sectoarele petrol și gaze, acesta a fost impus întreprinderilor cu cifre de afaceri de peste 50 de milioane de euro sub forma unei cote de 0,5% ”suplimentar impozitului pe profit”.

Citeste mai mult

Eveniment

Botoșani: Rezultate la prima simulare județeană a examenului de Evaluare Națională 2025

Publicat

Publicitate

Inspectoratul Școlar Județean Botoșani a centralizat rezultatele obținute de elevii cl. a VIII-a la prima simulare județeană a examenului de Evaluare Națională din acest an școlar.

Simularea s-a desfășurat în zilele de 11 și 12 decembrie 2024, în 104 unități de învățământ.

Ratele de promovare pe discipline sunt următoarele:

  • Limba și literatura română – procent de promovare: 66,08%.  1 elev a obținut nota 10.
  • Matematică – procent de promovare: 59,40%. 3 elevi au obținut nota 10.

„Rezultatele au fost aduse la cunoștința elevilor și a părinților de către profesorii de la clasă. Aceste note nu sunt publice și nu se trec în catalog, însă rezultatele obținute sunt analizate, la nivelul fiecărei unități de învățământ, prin discuții cu elevii și cu părinții, precum și la nivelul Consiliului profesoral.” ne-a transmis Bogdan Gheorghe SURUCIUC, inspector școlar general.

Din totalul celor 3781 de elevi înscriși în clasa a VIII-a, la proba de Limba și literatura română s-au prezentat 3605 elevi, absenți fiind 176 de elevi, iar la Matematică au fost prezenți 3576 de elevi, absentând 205.

Următoarea simulare județeană a examenului de Evaluare Națională va avea loc în zilele de  14 și 15 aprilie 2025, precedată de simularea națională care se va desfășura în 17 și 18 martie 2025.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

A furat obiecte de uz casnic și a fost reținut. Isprava unui tânăr de 18 ani din Botoșani

Publicat

Publicitate

Polițiștii din cadrul Biroului de Investigații Criminale au emis odonanță de reținere pentru 24 de ore, pe numele unui tânăr, de 18 ani, din municipiul Botoșani, bănuit de comiterea infracțiunii de furt calificat.

 

În urma probatoriului administrat de polițiști s-a stabilit faptul că acesta, la data de 17 ianuarie a.c., ar fi sustras din incinta unei societăți comerciale, mai multe bunuri de uz casnic, în valoare de aproximativ 2.000 de lei. Prejudiciul a fost recuperat integral și restituit victimei.

 

Tânărul a fost ontrodus în Centrul de reținer eși Arestare Preventivă al I.P.J. Botoșani, cercetările fiind continuate pentru stabilirea întregii situații de fapt.

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending