Connect with us
Publicitate

Economie

Începe RABLA pentru electrocasnice. Care e valoarea VOUCHERELOR și ce se poate cumpăra

Publicat

A doua sesiune a programului „Rabla pentru electrocasnice” din acest an începe luni, 21 noiembrie. Se pot înscrie persoanele care vor să-și schimbe echipamente de electrice şi electronice uzate, cu altele noi, mai performante energetic. Bugetul este de 50 de milioane de lei, scrie alba24.ro.

Potrivit datelor AFM, persoanele fizice au la dispoziție 5 zile în vederea înscrierii în program prin crearea contului de utilizator în aplicația informatică începând de luni, 21 noiembrie 2022, ora 10:00. Înscrierea în program se face prin crearea contului de utilizator în aplicația informatică care poate fi accesată AICI.

Cei care participă pentru prima dată în program trebuie să-și creeze cont de utilizator. Persoanele care au deja cont, nu mai trebuie să parcurgă acest pas, ci doar să autentifice cu adresa de e-mail și parola setată.

Rabla pentru electrocasnice 2022: calendar sesiunea a doua

– 22 noiembrie, ora 10.00 – 25 noiembrie ora 23.59: înscrierea persoanelor fizice în aplicație, prin crearea conturilor de utilizator

– 5-9 decembrie (5 decembrie, ora 10.00; 9 decembrie, ora 23.59 / sau până la epuizarea bugetului): Etapa I – selecția voucherelor aferente categoriei din care fac parte mașinile de spălat rufe/vase și frigiderele/congelatoarele; buget 25.000.000 lei

– 12-16 decembrie (sau până la epuizarea bugetului): Etapa II – selecția voucherelor aferente categoriei din care fac parte laptopurile și tabletele; buget de 10.000.000 lei

– 19-23 decembrie (sau până la epuizarea bugetului): Etapa III – selecția voucherelor aferente categoriei din care fac parte aparatele de aer condiționat, uscătoarele de rufe și aspiratoarele; buget de 15.000.000 lei.

Perioada de derulare a unei etape de selecție a voucherelor dintr-o categorie este de 5 zile sau până la epuizarea bugetului alocat etapei respective. Bugetul alocat pentru cea de-a doua ediție a Programului Rabla pentru Electrocasnice este de 50 de milioane de lei, divizat pentru fiecare etapă în parte.

Rabla pentru electrocasnice 2022: echipamentele și valoare vouchere

– 400 de lei pentru mașini de spălat rufe, inclusiv cu uscător având cel puțin noua clasa energetică C
– 400 de lei pentru mașini de spălat vase având cel puțin noua clasa energetică D
– 400 de lei pentru aparate de aer condiționat, inclusiv aparate de aer condiționat portabile, cu eficiență energetică la răcire cel puțin A++; 400 lei pentru categoria frigidere/combine frigorifice/lăzi frigorifice/congelatoare având cel puțin noua clasă energetică E
– 400 lei pentru uscătoare de rufe cu eficiență energetică cel puțin A++; 200 de lei pentru aspiratoare cu un consum de energie mai mic de 43 kWh/an
– 500 de lei pentru laptopuri
– 300 de lei pentru tablete. Voucherul este nominal şi netransmisibil şi nu poate fi utilizat decât de persoana căreia i-a fost emis, în urma înscrierii în aplicaţia informatică.

Cum poate fi folosit voucherul pentru Rabla pentru Electrocasnice

Valabilitatea voucherului este de 7 zile de la data validării acestora de către AFM, termen în care trebuie utilizate la un comerciant validat.

Ulterior utilizării la un comerciant validat, formalitățile de achiziționare a echipamentelor eligibile trebuie realizate tot într-un termen de 7 zile.

Voucherul este nominal şi netransmisibil şi nu poate fi utilizat decât de persoana căreia i-a fost emis, în urma înscrierii în aplicaţia informatică.

Persoana fizică care a selectat un voucher în prima ediție și ulterior nu l-a utilizat nu mai poate selecta un voucher pentru aceeaşi categorie pe parcursul aceluiaşi an calendaristic.

De asemenea, persoana fizică care a beneficiat deja de un voucher dintr-o categorie nu mai poate beneficia de acelaşi tip de voucher pe parcursul aceluiaşi an calendaristic.

Listele cu beneficiarii aprobați vor fi publicate pe site-ul instituției, www.afm.ro, la secțiunea dedicată programului. Toate conturile comercianților, create în edițiile anterioare ale Programului, rămân valabile și pot fi utilizate și în sesiunile de anul acesta.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate

Eveniment

ANAF va amenda operatorii care nu dotează automatele cu aparate de marcat electronice

Publicat

ANAF anunță că operatorii economici care nu vor respecta obligaţia de a asigura dotarea automatelor comerciale cu aparate de marcat electronice fiscale (AMEF) vor fi sancţionaţi, începând din octombrie, cu amenzi de până la 10.000 de lei sau suspendarea activităţii.

„Operatorii economici care efectuează livrări de bunuri sau prestări de servicii prin intermediul automatelor comerciale care funcţionează pe bază de plăţi cu cardul, precum şi de acceptatoare de bancnote sau monede, au obligaţia de a le dota cu aparate de marcat electronice fiscale (AMEF) prevăzute la art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 28/1999, privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, conform prevederilor art. IV din Ordonanţa Guvernului nr. 11/2022 pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru modificarea unor termene”, se arată într-un comunicat al Fiscului, potrivit Agerpres.

Începând cu data de 1 octombrie 2024, operatorii economici care nu vor respecta obligaţia de a asigura dotarea automatelor comerciale cu AMEF în vederea transmiterii datelor fiscale către sistemul informatic al ANAF, vor fi sancţionaţi cu: amendă de la 8.000 de lei la 10.000 de lei; confiscarea sumelor nejustificate; suspendarea activităţii operatorului economic la unitatea de vânzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, până la dotarea cu AMEF şi prezentarea dovezii de plată a amenzii sau a jumătate din cuantumul acesteia, după caz.

În plus, de la data de 1 iulie, operatorii economici care nu transmit facturile în mod electronic către ANAF prin sistemul național e-Factură vor fi și ei sancționați, prin amenzi de curpinse între 1.000 și 10.000 de lei, la care se va adăuga și un procent de 15% din valoarea totală a facturilor netransmise în cadrul sistemului digital de facturare.

Citeste mai mult
Publicitate Enter ad code here

Eveniment

FOTO Botoșani: Primul Muzeu Multimedia, pregătit de deschidere

Publicat

Primul Muzeu Multimedia din municipiul Botoșani își va primi oaspeții în curând.
Dedicat diversității culturale, muzeul a fost realizat în cadrul proiectului „Întoarcere la rădăcinile noastre comune”, implementat în cadrul Programului Comun România-Ucraina 2014-2020 și este amenajat în unul din beciurile din Centrul Istoric.

Citeste mai mult
Publicitate Enter ad code here

Eveniment

COD GALBEN de ceață pentru mai multe localități din județul Botoșani

Publicat

Meteorologii au emis un Cod galben de ceață pentru localitățile: Dorohoi, Hudești, Coțușca, Suharău, Havârna, Vorniceni, Rădăuți-Prut, Ibănești, Șendriceni, Cristinești, Avrămeni, Dersca, George Enescu, Hilișeu-Horia, Păltiniș, Broscăuți, Mileanca, Pomârla, Știubieni, Darabani, Drăgușeni, Corlăteni, Cordăreni, Viișoara, Concești, Lozna, Mitoc, Dimăcheni și Adășeni, valabil până la ora 12:00.

Din această cauză, pe drumurile din localitățile menționate se va reduce vizibilitatea sub 200 de metri, izolat sub 50 de metri.

Pentru evitarea producerii unor evenimente rutiere, adresăm conducătorilor auto recomandarea de a adapta viteza la condițiile de drum. Circulați prudent pentru siguranța dumneavoastră și a celorlalți participanți la trafic.

În situații de urgență, care vă pun în pericol viață sau bunurile, sunați imediat la 112!

Pompierii militari sunt la datorie 24 de ore din 24, gata pentru a vă sprijini în situații de urgență.

Informații despre modul de comportare în cazul producerii unor situații de urgență sau alte date utile despre manifestarea fenomenelor meteorologice periculoase pot fi obținute prin accesarea portalului fiipregatit.ro sau prin intermediul aplicației DSU, care poate fi descărcată gratuit din Google Play Store și AppStore.

Citeste mai mult
Publicitate Enter ad code here

Eveniment

Lângă noi: Primarul municipiului Iaşi, Mihai Chirica, a fost trimis în judecată de DIICOT în dosarul „Veranda”

Publicat

Primarul municipiului Iaşi, Mihai Chirica, a fost trimis în judecată de DIICOT în dosarul “Veranda”, în legătură cu emiterea ilegală a unor autorizaţii de construire, beneficiar fiind omul de afaceri Cristin Zămosteanu.

Printre cei 26 de inculpaţi trimişi în judecată se află funcţionari din Primăria Iaşi şi Poliţia Locală Iaşi, dar şi oameni de afaceri şi membri ai familiei Zămosteanu.

De asemenea, au fost deferiţi justiţiei arhitectul şef, Alexandru Mustiaţă, şeful Direcţiei Juridice, Cristina Oţeleanu, şi Raluca Mocanu – fost arhitect şef al municipiului Iaşi.

DIICOT nu a emis un comunicat de presă privind trimiterea lui Chirica în judecată, însă dosarul a fost înregistrat vineri la Curtea de Apel Iaşi, conform portalului instanţelor.

În comunicatele emise anterior de DIICOT, acuzaţiile din dosar sunt de constituire a unui grup infracţional organizat, abuz în serviciu, uzurparea funcţiei, delapidare, spălarea banilor, folosirea cu rea-credinţă a bunurilor sau creditului societăţii într-un scop contrar intereselor acesteia, fals intelectual, fals în înscrisuri sub semnătură privată şi uz de fals.

Ancheta vizează procedura de autorizare a executării lucrărilor de construcţii de către dezvoltatori imobiliari care s-au folosit de conexiunile cu funcţionari din administraţia publică locală cu atribuţii în domeniul emiterii şi urmăririi respectării documentaţiilor de urbanism. AGERPRES/

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate
Publicitate

Trending