Connect with us

Eveniment

În ce situații este recomandată masca de protecție. Cum se poate decide suspendarea cursurilor într-o clasă

Publicat

Publicitate

Ministrul Sănătăţii a făcut câteva recomandări pentru a se limita răspândirea infectărilor cu SARS-CoV-2 după ridicarea restricţiilor.

Printre acestea, purtarea măştii de protecţie în spaţiile deschise aglomerate şi în mijloacele de transport în comun, dar şi în spaţiile închise, inclusiv în unităţile sanitare şi şcoli, a transmis alba24.ro.

De miercuri, nu se mai suspendă cursurile cu prezență fizică în funcție de numărul de cazuri de infectări sau de gradul de ocupare al paturilor destinate bolnavilor Covid-19, pentru că ordinul comun a fost abrogat. Precizarea este într-o adresă transmisă de Ministerul Educației, inspectoratelor.

Însă ministrul Sănătății a transmis că, dacă mai mulţi copii dintr-o clasă sau grupă se vor infecta cu SARS-CoV-2, Inspectoratul şcolar şi Direcţia de sănătate publică pot decide suspendarea cursurilor în respectiva clasă pentru un anumit interval de timp.

„Ministerul Educaţiei a transmis o notă către toate inspectoratele şcolare judeţene/Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti prin care informează că, începând cu data de 9 martie 2022, va înceta starea de alertă instituită pe teritoriul României.

Prin urmare, încetează şi măsurile sectoriale privind educaţia cu aplicabilitate în starea de alertă, conform Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările şi completările ulterioare”, a precizat ministrul.

Publicitate

Potrivit acestuia, de miercuri nu se mai suspendă cursurile cu prezenţă fizică în funcţie de numărul de cazuri de infectări sau de gradul de ocupare al paturilor destinate bolnavilor COVID-19.

„Ordinul comun al ministrului Educaţiei şi ministrului Sănătăţii nr. 5338/2015/2021 pentru aprobarea măsurilor de organizare a activităţii în cadrul unităţilor/instituţiilor de învăţământ în condiţii de siguranţă epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS-CoV-2, cu modificările şi completările ulterioare, emis în baza Legii nr. 55/2020 şi OUG nr. 141/2020, a fost abrogat în 8.03.2022 (prin ordinul comun al ministrului Educaţiei şi ministrului Sănătăţii nr. 3343/707/08.03.2022).

Astfel, începând cu data de 9 martie 2022, nu se mai suspendă cursurile cu prezenţă fizică în funcţie de numărul de cazuri de infectări sau de gradul de ocupare al paturilor destinate bolnavilor COVID-19”, a adăugat Cîmpeanu.

Procedura pentru clasele aflate în online și elevii din carantină sau izolare

Clasele, grupele sau unităţile de învăţământ care, la data încetării stării de alertă, funcţionează în sistem online vor continua să funcţioneze în acest sistem până la sfârşitul perioadei dispuse în deciziile de suspendare a activităţii cu prezenţă fizică.

De asemenea, preşcolarii, elevii şi personalul din unităţile de învăţământ care la data încetării stării de alertă se află în carantină sau izolare vor respecta perioada prevăzută în deciziile în baza cărora s-au instituit respectivele măsuri.

„Pentru elevii cu boli cronice, Ministerul Sănătăţii, în colaborare cu Ministerul Educaţiei, va stabili măsuri suplimentare de protecţie pentru asigurarea dreptului la educaţie în condiţii de siguranţă sanitară. Ministerul Educaţiei şi Ministerul Sănătăţii subliniază necesitatea respectării cu stricteţe a regulilor de igienă personală şi în cadrul colectivităţii, urmând să emită un set de recomandări astfel încât procesul de învăţământ să se desfăşoare în condiţii de siguranţă epidemiologică”, mai afirmă ministrul Educaţiei.

Cum se pot suspenda cursurile, în continuare

În cazul în care mai mulţi copii dintr-o clasă sau grupă se vor infecta cu SARS-CoV-2, Inspectoratul şcolar şi Direcţia de sănătate publică pot decide suspendarea cursurilor în respectiva clasă pentru un anumit interval de timp, a precizat ministrul Sănătății, Alexandru Rafila.

„Este aceeaşi situaţie pe care o avem descrisă şi pentru alte boli infecţioase, nu doar pentru infecţia cu noul coronavirus.

În funcţie de contextul epidemiologic, o anumită clasă poate să îşi înceteze activitatea, dar nu vom mai întrerupe cursurile în întreaga şcoală. (…) Copiii bolnavi izolaţi, însă dacă sunt foarte multe cazuri într-o clasă, sigur că se poate lua decizia de către Inspectoratul şcolar împreună cu Direcţia de sănătate publică ca în clasa respectivă, pentru un anumit interval de timp, cursurile să se suspende”, a explicat ministrul.

Recomandările Ministerului Sănătății
Ministrul Sănătăţii a făcut câteva recomandări pentru a se limita răspândirea infectărilor cu SARS-CoV-2 după ridicarea restricţiilor.

Printre acestea, purtarea măştii de protecţie în spaţiile deschise aglomerate şi în mijloacele de transport în comun, dar şi în spaţiile închise, inclusiv în unităţile sanitare şi şcoli.

– purtarea măştii de protecţie în spaţiile deschise aglomerate – în pieţe sau în spaţii din acestea extrem de aglomerate, în mijloacele de transport în comun, în spaţiile închise, inclusiv în unităţile sanitare și școli. „Nu mă refer la personalul medical, pentru că masca în cazul personalului medical face parte din echipamentul de protecţie şi (…) oricum trebuie utilizată, ne referim pentru pacienţi sau – -pentru aparţinătorii acestora. În grădiniţe, în şcoli şi în universităţi, atât pentru personalul didactic şi nedidactic, cât şi pentru elevi”, a explicat ministrul.
– evitarea spaţiilor aglomerate, fie că ele sunt închise sau deschise, ar trebui să fie luată în considerare
– spălatul mâinilor, utilizarea unui antiseptic rămân valabile şi previn nu numai infecţia cu noul coronavirus
– mijloacele de transport în comun şi unităţile de interes public trebuie curăţate şi dezinfectate periodic
– în cazul persoanelor la care apar simptome de îmbolnăvire – testarea, prezentarea la medicul de familie şi, în cazul unui test pozitiv, – prezentarea la un centru de evaluare sau chiar la unitatea de primiri urgenţe, în cazul unei simptomatologii accentuate, pentru a primi tratament specific antiviral
„Aceste măsuri pe care vi le recomandăm fac parte din acest pachet, dacă vreţi, de responsabilitate individuală, dar cu efect asupra societăţii, cu efect asupra siguranţei comunităţilor în care noi ne desfăşurăm activitatea, încât să putem să continuăm acest trend descendent, iar numărul de cazuri la terapie intensivă şi numărul de decese să continue, de asemenea, trendul descrescător.

Ne preocupă foarte mult acest lucru şi din această cauză încercăm să convingem lumea că o măsură, chiar dacă nu este obligatorie, dacă este recomandată pentru o perioadă de timp, cel puţin până dispare transmiterea comunitară la care făceam referire, cred că ar trebui să o respectăm cu toţii”, a evidenţiat Rafila.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Începând din iulie, vor fi acordate vouchere de 50 de lei pe lună pentru plata facturilor la energie electrică. Cine este eligibil. Condițiile de acordare

Publicat

Publicitate

Guvernul a aprobat vineri, prin ordonanță de urgență, acordarea unor vouchere electronice pentru plata energiei electrice, în valoare de 50 de lei pe lună. Măsura se adresează consumatorilor vulnerabili și va fi aplicată în perioada 1 iulie 2025 – 31 martie 2026, ca formă de sprijin social, scrie alba24.ro.

Voucherele se acordă pentru persoanele singure cu un venit net lunar de maximum 1.940 lei și pentru familiile cu un venit net lunar/membru de familie de maximum 1.784 lei.

Tichetele se folosesc doar pentru plata facturilor la energia electrică.

Vouchere de 50 de lei pe lună pentru plata facturilor la curent

Voucherele se acordă la cererea beneficiarului, iar solicitarea se depune online, printr-o aplicație – EPIDS – care va fi dezvoltată și administrată tehnic de către STS, în termen de maximum 60 de zile de la intrarea în vigoare a ordonanței de urgență. De asemenea, solicitarea se poate face și prin intermediul reprezentanților oficiului poștal sau al primăriilor unde beneficiarul ajutorului declară locul de consum. Practic, cel care solicită ajutorul completează datele necesare în formularul de solicitare tipărit, îl depune la oficiul poștal, sau, după caz, la primărie, iar aceste instituții au obligația de a înregistra solicitarea primită în format letric și de a introduce datele în aplicația EPIDS în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data depunerii acesteia de către solicitant.

Cei care beneficiază de venitul minim de incluziune nu trebuie să completeze  respectiva solicitare, informațiile necesare înregistrării în aplicație vor fi centralizate de către Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială (ANPIS), iar informațiile privind furnizorul de energie electrică vor fi furnizate de către primăria care acordă respectivul venit minim de incluziune.

Publicitate

Sprijinul acordat este asimilat prestațiilor sociale, nu se consideră venit și nu se ia în calcul la stabilirea altor drepturi și obligații, inclusiv obligații de întreținere.

ANPIS va utiliza serviciul de call-center existent, unde solicitanții pot depune petiții și solicitări de clarificare pe toată durata de aplicare a prezentei ordonanțe de urgență și de unde pot obține informații privind procesul de înregistrare a solicitărilor de sprijin.

Criterii de încadrare în categoria consumatorului afectat de sărăcie energetică

Potrivit proiectului, beneficiază de sprijin sub forma tichetului electronic de energie, următoarele categorii de persoane și familii:

  • a) persoana singură cu un venit net lunar de maximum 1.940 lei;
  • b) familiile cu un venit net lunar/membru de maximum 1.784 lei;

Nu beneficiază de acordarea sprijinului material:

  • a) persoanele care la data solicitării sprijinului nu au domiciliul în România sau care nu fac dovada că locuiesc în România, potrivit legii;
  • b) persoanele care nu au un act de identitate valabil;
  • c) persoanele care execută pedepse privative de libertate ori beneficiază de servicii sociale în regim rezidențial organizate ca structuri publice sau private.

Veniturile luate în calcul sunt următoarele:

  • venituri din pensii acordate în sistemul public de pensii;
  • venituri din pensii acordate în sistemele neintegrate sistemului public de pensii;
  • venituri din drepturi acordate în baza legilor cu caracter special, plătite de casele teritoriale de pensii și casele de pensii sectoriale;
  • venituri din indemnizația socială pentru pensionari;
  • venituri din activități independente;
  • venituri din drepturi de proprietate intelectuală;
  • venituri din salarii și asimilate salariilor;
  • venituri din cedarea folosinței bunurilor;
  • venituri din investiții;
  • venituri din premii și jocuri de noroc;
  • venituri din alte surse.

Acordarea sprijinului în valoare de 50 de lei lunar pentru plata facturilor la energie

Sprijinul este în valoare de 50 lei și se acordă la solicitarea persoanei singure sau a unui membru major al familiei. Solicitarea se depune online, în aplicația EPIDS.

Aplicația urmează să fie dezvoltată și administrată din punct de vedere tehnic de către STS, în termen de maximum 60 de zile de la data intrării în vigoare a ordonanței de urgență, conform cerințelor operaționale propuse de ANPIS și aprobate de către Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale (MMFTSS).

Sprijinul se acordă pentru un singur loc de consum, indiferent dacă solicitantul este sau nu este titular al contractului de furnizare de energie electrică, iar membrii familiei declarați de solicitant nu se regăsesc la alt loc de consum.

Solicitarea va putea fi depusă și prin intermediul reprezentanților oficiului poștal, ori a autorităților administrației publice locale unde acesta declară locul de consum în solicitare, care au obligația de a asigura suportul logistic și de personal calificat necesar pentru acordarea de asistență solicitanților în vederea completării formularului de solicitare a sprijinului și încărcării formularelor/documentelor de solicitare a sprijinului în aplicația EPIDS.

Prin excepție, pentru beneficiarii categoriilor de ajutoare financiare care compun venitul minim de incluziune, nu este necesară completarea unei solicitări în acest scop. Informațiile necesare înregistrării în aplicația EPIDS se centralizează de către ANPIS.

În cazul solicitărilor depuse, solicitantul completează datele necesare în formularul de solicitare tipărit, pe care îl depune la oficiul poștal, sau, după caz, la primăriile unde acesta declară locul de consum. Oficiile poștale și autoritățile administrației publice locale au obligația de a înregistra solicitarea primită în format letric și de a introduce datele în aplicația EPIDS în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data depunerii acesteia de către solicitant.

Sprijinul se utilizează pentru plata facturilor de energie electrică aferente locului de consum declarat eligibil.

Plata se efectuează prin serviciul de mandat poștal, exclusiv pentru facturile care conțin POD-ul validat prin intermediul aplicației EPIDS.

Vouchere de 50 de lei pe lună pentru plata facturilor la curent

Destinatarul primește tichetul electronic de energie, în format electronic, la adresa de e-mail furnizată în cerere, în momentul validării îndeplinirii condițiilor de acordare a sprijinului, în aplicația EPIDS. Tichetul electronic poate fi printat de către beneficiar sau de către entitatea care a completat solicitarea pentru solicitantul în cauză.

În situația în care solicitantul a optat pentru emiterea tichetului electronic de energie în format fizic, acesta se transmite în termen de maximum 15 zile de la validarea solicitării în aplicația EPIDS.

Pentru fiecare loc de consum se emite un singur tichet electronic de energie care are rol de informare asupra existenței dreptului la sprijin și a valorii disponibile în contul de mandat poștal aferent locului de consum.

Tichetul electronic de energie are înscrise următoarele mențiuni:

  • numele, emitentului, respectiv datele sale de identificare;
  • perioada de valabilitate a sprijinului;
  • numele și prenumele destinatarului și adresa locului de consum;
  • cod de bare/ cod QR;
  • informații privind numărul de telefon ce poate fi apelat în scopul obținerii de informații privind utilizarea tichetelor electronice de energie, precum și pentru transmiterea de sesizări.

Citeste mai mult

Eveniment

Botoșani: Filtru al Poliției Rutiere pentru siguranța în trafic. Amenzi pe capete

Publicat

Publicitate

Polițiștii din cadrul Serviciului Rutier, împreună cu cei ai subunităților de profil au desfășurat, vineri, o acțiune pentru combaterea nerespectării dispozițiilor în vigoare privind regimul legal de viteză pe raza întregului județ.

În  urma neregulilor constatate, au fost aplicate peste 60 de sancțiuni contravenționale, în valoare de aproximativ 32.000 de lei. Totodată au fost reținute, în vederea suspendării dreptului de a conduce 6 permise de conducere.

 

Recomandăm conducătorilor auto să respecte regimul legal de viteză aplicabil pe tronsonul de drum pe care circulă, să adapteze în permanență viteza la condițiile meteorologice, să circule cu prudență și să respecte semnalele polițiștilor rutieri.

Pietonilor le recomandăm să respecte regulile de circulație aplicabile lor : aceștia trebuie să traverseze strada pe marcajul pietonal, prin dreptul indicatoarelor ”Trecere pentru pietoni”, iar acolo unde sunt instalate semafoare, numai la culoarea verde a acestora, să evite să pună conducătorii de autovehicule în situația de a frâna brusc pentru a le acorda prioritate și să constituie prin comportamentul lor un exemplu pozitiv pentru cei mici.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Haiduc de Darabani. Un bărbat de 34 de ani s-a ales cu dosar penal

Publicat

Publicitate

Vineri, polițiștii din Darabani au oprit pentru control, pe strada Aerodromului, din orașul Darabani, un autovehicul condus de un bărbat de 34 de ani, din același oraș.

În urma verificărilor efectuate s-a stabilit faptul că bărbatul nu posedă permis de conducere pentru nici o categorie de autovehicule, iar polița R.C.A. a autovehiculului este expirată.

Bărbatul a fost sancționat contravențional cu amendă în valoare de 4.025 de lei, cercetările fiind continuate sub aspectul comiterii infracțiunii de conducerea unui vehicul fără permis de conducere.

Citeste mai mult

Eveniment

Un scuterist din Vlăsinești s-a dat în spectacol în fața polițiștilor. Isprava unui bărbat de 33 de ani

Publicat

Publicitate

Vineri, polițiștii din Vlăsinești au oprit pentru control, pe raza comunei Vlăsinești, județul Botoșani, un moped, condus de un bărbat, de 33 de ani, din aceeași comună.

În urma verificărilor efectuate s-a stabilit faptul că bărbatul nu posedă permis de conducere pentru nici o categorie de autovehicule, iar mopedul nu este înmatriculat.

Întrucât acesta emana halenă alcoolică a fost testat cu aparatul etilotest, valoarea rezultată fiind de 1,08 mg/l alcool pur în aerul expirat. Ulterior, acesta a refuzat prelevarea de mostre biologice de sânge în vederea stabilirii alcoolemiei.

Cercetările sunt continuate sub aspectul comiterii infracțiunilor de conducerea unui vehicul fără permis de conducere, punerea în circulație a unui vehicul neînmatriculat și refuzul sau sustragerea de la prelevarea de mostre biologice.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending