Connect with us

Actualitate

În ce condiții se acordă TICHETELE EDUCAȚIONALE pentru elevi. Actele necesare și model de cerere

Publicat

Publicitate

Și în acest an, la începutul anului școlar, pot fi depuse cereri pentru obținerea tichetelor educaționale. Este vorba despre cele în valoare de 500 de lei, oferite pe suport electronic, relatează alba24.ro.

Pentru preșcolari, cererile se depun la primărie, iar pentru elevi (ciclul primar și gimnaziu), la secretariatul unităților de învățământ.

Pentru preșcolari, cererile se depun la primarie, iar pentru elevi (ciclul primar și gimnaziu), la secretariatul unităților de învățământ.

Tichete educaționale 2022: documente necesare

  • cerere completată. Vezi Model cerere tichete educationale 2022
  • adeverința cu salariul net pe luna iulie 2022, pentru părinte/tutore care este angajat – original sau copie
  • adeverința ajutor social, de la primărie, pentru părinte/tutore care are ajutor social – original sau copie
  • decizie indemnizație creștere copil și cupoane de indemnizație pentru părinte/tutore care primește indemnizație – copie
  • decizie pensionare și cupoane pensie, pentru părinte/tutore pensionar – copie
  • decizie șomaj și cupoane șomaj, pentru părinte/tutore șomer- copie
  • pensie alimentară – copie extras cont bancar
  • alte documente din care să reiasă venitul net

Tichete educaționale 2022: condiții de acordare

Pentru copiii de la grădiniță (preșcolari):

Publicitate

“Preșcolarii înscriși în învățământul de stat care îndeplinesc condițiile pentru obținerea sprijinului educațional acordat copiilor din familii defavorizate conform Legii nr. 248/2015 privind stimularea participării în învățământul preșcolar a copiilor provenind din familii defavorizate, cu modificările și completările ulterioare.

Legea nr. 248/2015 stabilește ca fiind familii defavorizate acele familii care au venitul lunar pe membru de familie de până la de două ori nivelul venitului minim garantat pentru o persoană singură (de două ori nivelul venitului minim garantat pentru o persoană singură înseamnă 298 lei).

La stabilirea venitului net lunar pe membru de familie, se iau în considerare toate veniturile pe care membrii acesteia le-au realizat în luna anterioară solicitării stimulentului educațional.

Cererile pentru stabilirea și acordarea sprijinului financiar se întocmesc de reprezentantul familiei și se înregistrează, împreună cu actele doveditoare privind componența familiei și a veniturilor, la primăria comunei, orașului, municipiului sau, după caz, a sectorului municipiului București în a cărei rază teritorială își are domiciliul sau reședința familia, în luna imediat următoare îndeplinirii condițiilor de acordare”, se arată într-un comunicat de la Federația Națională a Părinților (FNAP), citat de edupedu.ro

Pentru elevi (clasele pregătitoare – VIII):

“Elevii înscriși în învățământul de stat, primar și gimnazial, care îndeplinesc criteriile de venit stabilite în Programul național de rechizite școlare, conform Legii nr. 126/2002.

Legea nr. 126/2002 stabilește că pot beneficia de acest sprijin elevii care se află în întreținere familiilor al căror venit mediu net lunar pe membru de familie, realizat în luna iulie a fiecărui an, este de maximum 50% din salariul de baza minim brut pe țară (salariul minim brut în 2022 este 2.550 RON, 50% reprezintă 1.275 RON).

La stabilirea venitului net lunar pe membru de familie, se iau în considerare toate veniturile pe care membrii acesteia le-au realizat în luna iulie a anului în care se face solicitarea.

Cererile pentru stabilirea și acordarea sprijinului financiar se întocmesc de reprezentantul familiei și se depun, împreună cu actele doveditoare privind componența familiei și a veniturilor, la secretariatul unității de învățământ unde este înscris elevul, în termen de 5 zile de la data începerii anului școlar (5 septembrie pentru anul școlar 2022-2023).

Conform legii, prin familie se înțelege:

  • soț, soție și copiii aflați în întreținerea acestora, care locuiesc împreună;
  • bărbatul și femeia necăsătoriți, cu copiii lor și ai fiecăruia dintre ei, care locuiesc și se gospodăresc împreună, dacă aceasta se consemnează în ancheta socială;
  • persoana singură și copiii aflați în întreținerea acesteia și care locuiesc împreună cu aceasta”, scrie în același comunicat al FNAP.

Tichete educaționale 2022: la ce pot fi folosite

Tichetele sunt emise pentru achiziționarea de materiale școlare, precum

  • articole de papetărie
  • caiete
  • stilouri
  • articole pentru pictură
  • ghiozdane și alte articole necesare în școli și grădinițe
  • articole de vestimentație necesare frecventării școlii și grădiniței

Tichete educaționale 2022: când se depun cereri

Termenul anunțat este “de 5 zile de la data începerii anului școlar” pentru elevi, adică până pe 10 septembrie 2022.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

 

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Rezultatele tragerilor la LOTO de joi, 24 aprilie 2025

Publicat

Publicitate

LOTERIA ROMÂNĂ a continuat, joi, 24 aprilie 2025, seria extragerilor Loto 6/49, Noroc, Joker, Noroc Plus, Loto 5/40 și Super Noroc.

Numerele extrase joi, 24 aprilie 2025:

Loto 6/49: 17, 12, 22, 8, 2, 19

Loto 5/40: 39, 7, 32, 20, 24, 23

Joker: 34, 18, 4, 27, 41 + 18

Noroc: 8 6 4 9 2 4 8

Publicitate

Noroc Plus: 1 6 9 8 2 5

Super Noroc: 0 9 7 5 5 1

Citeste mai mult

Eveniment

Un pompier din Botoșani reprezintă România la una dintre cele mai prestigioase competiții internaționale de salvare, în Spania

Publicat

Publicitate

Un pompier botoșănean se află în aceste zile în Sevilla, Spania, unde reprezintă România la una dintre cele mai importante competiții internaționale dedicate salvatorilor de la înălțime – Rescue Great Day 2025.

Plutonierul adjutant șef Ionuț Honciuc, angajat al Detașamentului de Pompieri Botoșani, face parte din echipa formată din 12 alpiniști ai Inspectoratului General pentru Situații de Urgență (IGSU).

Alături de colegi din județele Alba, Brașov, București-Ilfov, Cluj, Hunedoara, Sibiu și Timiș, Ionuț își testează abilitățile în perioada 24 – 27 aprilie, într-o serie de probe tactice dificile, care simulează intervenții reale de salvare de la înălțime, utilizând corzi și alte echipamente specifice. România concurează în acest an cu 41 de echipe profesioniste din întreaga lume, fiecare dintre ele demonstrând nivelul ridicat de pregătire al salvatorilor.

Ionuț Honciuc este pompier de 17 ani, iar în 2019 a intrat pentru prima dată în contact cu alpinismul de intervenție, în cadrul unui curs organizat de IGSU. De atunci, a continuat să se antreneze constant, atât alături de colegii săi de la ISU Botoșani, cât și în cadrul taberelor naționale de pregătire. A fost remarcat rapid pentru seriozitate, putere fizică și stăpânire de sine în condiții extreme.

În ultimele luni, membrii lotului național al IGSU au participat la un program intensiv de pregătire, desfășurat între februarie și aprilie 2025, care a presupus sesiuni de antrenamente în medii simulate de risc – de la înălțimi periculoase, la puțuri, structuri metalice sau traversări dificile.

Competiția Rescue Great Day este considerată una dintre cele mai exigente din lume în domeniul salvărilor de la înălțime și oferă participanților ocazia de a-și valida pregătirea în fața celor mai buni specialiști din domeniu.

Publicitate

„Hai România! Hai Ionuț!” – este mesajul transmis de colegii de la ISU din Botoșani, mândri de participarea unui reprezentant local în elita salvatorilor internaționali.

Citeste mai mult

Eveniment

Hotărârea CCR de anulare a ALEGERILOR prezidențiale din 2024 a fost SUSPENDATĂ. Decizie la Curtea de Apel Ploiești

Publicat

Publicitate

Curtea de Apel Ploiești a decis, joi, suspendarea executării hotărârii prin care Curtea Constituțională a României (CCR) a anulat rezultatul alegerilor prezidențiale din 2024, măsură valabilă până la soluționarea definitivă a cauzei aflate pe rol.

Decizia instanței a stârnit reacții din partea unor specialiști în drept constituțional, care o consideră neobișnuită. Aceștia susțin că o hotărâre a CCR produce efecte juridice de la momentul publicării în Monitorul Oficial și nu poate fi suspendată, întrucât are caracter definitiv și general obligatoriu.

În prezent, situația generează incertitudine juridică și politică, fiind așteptată o clarificare printr-o soluție definitivă a instanțelor competente.

Curtea de Apel Ploiești a decis joi să suspende executarea hotărârii prin care Curtea Constituțională a României (CCR) a anulat alegerile prezidențiale din 2024. Judecătorii au decis suspendarea hotărârii, până la soluționarea definitivă a cauzei.

„Admite capătul de cerere privind suspendarea executării actului administrativ contestat. Suspendă executarea Hotărârii Curţii Constituţionale nr. 32 din 6 decembrie 2024, până la soluţionarea definitivă a cauzei. Admite acţiunea în anulare. Anulează Hotărârea Curţii Constituţionale nr. 32 din 6 decembrie 2024. Obligă pârâta la plata cheltuielilor de judecată către reclamantă în cuantum de 70 lei, reprezentând taxă judiciară de timbru”, este se precizează în soluția pe scurt a Curții de Apel Ploiești.

Decizia Curții de Apel Ploiești este cu drept de recurs în 5 zile de la pronunţare.

Publicitate

În același timp, juriștii cu experiență afirmă că nu este posibil ca o Curte de Apel să decidă peste Curtea Constituțională. „Decizia definitivă va fi la ICCJ, care deja s-a pronunțat, a respins cereri similare”, afirmă aceștia, potrivit mediafax.ro.

Cristi Dănileț: O instanță de judecată nu poate suspenda sau anula o decizie CCR

Institutul Național al Magistraturii trebuie să facă sesiuni speciale de pregătire a magistraților în Drept administrativ și Drept constitutional, spune fostul judecător Cristi Danileț după decizia Curții de Apel Ploiești de suspendare și anulare a hotărârii CCR de anulare a alegerilor prezidențiale.

„O instanță de judecată nu poate suspenda sau anula o decizie a CCR, cum e cea de anulare a alegerilor prezidențiale din decembrie 2024. Cu atât mai mult o decizie CCR care s-a pus deja în aplicare, prin emiterea HG de organizare a unor noi alegeri, în luna mai 2025. Cum să suspenzi să se aplice ceva ce deja s-a aplicat?

Desigur, dacă se decide altfel avem de a face cu o aberație judiciară, care produce următoarele consecințe:

  • judecătorul respectiv riscă să fie anchetat disciplinar pentru aplicarea cu rea-credință a legii;
  • soluția va fi corectată de ICCJ;
  • INM trebuie să facă sesiuni speciale de pregătire a magistraților în drept administrativ și drept constituțional”, a scris Cristi Dănileț, pe pagina de Facebook.

Citeste mai mult

Eveniment

Peste 900 de persoane angajate prin intermediul AJOFM Botoșani, în perioada ianuarie-martie  2025

Publicat

Publicitate

În perioada ianuarie-martie 2025, au fost integrate pe piața muncii datorită măsurilor de stimulare a ocupării forței de muncă implementate de Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Botoșani un număr total de 915 persoane.

Din totalul persoanelor ocupate până la data de 31 martie 2025, 459 au peste 45 de ani,    134 au vârsta cuprinsă între 35 și 45 de ani, 37  au între 30 și 35 de ani, 78 au între 25 și  30 de ani, iar 207 sunt tineri sub 25 de ani. Din totalul persoanelor ocupate, 285 sunt tineri NEETs.

Grupa de vârstă Total raportat
Total general 915
< 25 ani     207
Între 25 şi 30 ani     78
Între 30 şi 35 ani   37
Între 35 şi 45 ani     134
  Peste 45 ani     459

Numărul femeilor încadrate este de 367, iar al bărbaţilor de 548, ponderea acestora în totalul persoanelor încadrate fiind de 40,10%, respectiv de 59,89 %.

În funcţie de rezidenţă, 397 persoane angajate în perioada de referinţă provin din mediul urban, iar 519 persoane sunt din mediul rural.

Nivelul  de  pregătire  al  persoanelor  pentru  care  a  fost identificat un loc de muncă arată că cele mai multe au studii liceale (315), profesionale (251), gimnaziale (237),  postliceale (16) iar (68) fiind cu studii universitare. Din totalul persoanelor încadrate prin intermediul AJOFM Botoșani la data de 31.03.2025,  un număr de 221 persoane fac  parte  din  categoria  celor    greu şi foarte greu           ocupabile .

Precizăm că încadrarea într-o categorie de ocupabilitate se realizează ca urmare a activităţii de profilare a persoanelor înregistrate în evidenţele AJOFM Botoşani.

Publicitate

În perioada de referință, numărul persoanelor care au beneficiat de asistenţă pentru înregistrarea în evidenţă ca persoane în căutare de loc de muncă, în vederea asigurării protecţiei sociale privind acordarea indemnizaţiei de şomaj sau cuprinderea în măsuri active, a fost de 2.555  persoane.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending