Connect with us

Actualitate

În ce condiții se acordă TICHETELE EDUCAȚIONALE pentru elevi. Actele necesare și model de cerere

Publicat

Publicitate

Și în acest an, la începutul anului școlar, pot fi depuse cereri pentru obținerea tichetelor educaționale. Este vorba despre cele în valoare de 500 de lei, oferite pe suport electronic, relatează alba24.ro.

Pentru preșcolari, cererile se depun la primărie, iar pentru elevi (ciclul primar și gimnaziu), la secretariatul unităților de învățământ.

Pentru preșcolari, cererile se depun la primarie, iar pentru elevi (ciclul primar și gimnaziu), la secretariatul unităților de învățământ.

Tichete educaționale 2022: documente necesare

  • cerere completată. Vezi Model cerere tichete educationale 2022
  • adeverința cu salariul net pe luna iulie 2022, pentru părinte/tutore care este angajat – original sau copie
  • adeverința ajutor social, de la primărie, pentru părinte/tutore care are ajutor social – original sau copie
  • decizie indemnizație creștere copil și cupoane de indemnizație pentru părinte/tutore care primește indemnizație – copie
  • decizie pensionare și cupoane pensie, pentru părinte/tutore pensionar – copie
  • decizie șomaj și cupoane șomaj, pentru părinte/tutore șomer- copie
  • pensie alimentară – copie extras cont bancar
  • alte documente din care să reiasă venitul net

Tichete educaționale 2022: condiții de acordare

Pentru copiii de la grădiniță (preșcolari):

Publicitate

“Preșcolarii înscriși în învățământul de stat care îndeplinesc condițiile pentru obținerea sprijinului educațional acordat copiilor din familii defavorizate conform Legii nr. 248/2015 privind stimularea participării în învățământul preșcolar a copiilor provenind din familii defavorizate, cu modificările și completările ulterioare.

Legea nr. 248/2015 stabilește ca fiind familii defavorizate acele familii care au venitul lunar pe membru de familie de până la de două ori nivelul venitului minim garantat pentru o persoană singură (de două ori nivelul venitului minim garantat pentru o persoană singură înseamnă 298 lei).

La stabilirea venitului net lunar pe membru de familie, se iau în considerare toate veniturile pe care membrii acesteia le-au realizat în luna anterioară solicitării stimulentului educațional.

Cererile pentru stabilirea și acordarea sprijinului financiar se întocmesc de reprezentantul familiei și se înregistrează, împreună cu actele doveditoare privind componența familiei și a veniturilor, la primăria comunei, orașului, municipiului sau, după caz, a sectorului municipiului București în a cărei rază teritorială își are domiciliul sau reședința familia, în luna imediat următoare îndeplinirii condițiilor de acordare”, se arată într-un comunicat de la Federația Națională a Părinților (FNAP), citat de edupedu.ro

Pentru elevi (clasele pregătitoare – VIII):

“Elevii înscriși în învățământul de stat, primar și gimnazial, care îndeplinesc criteriile de venit stabilite în Programul național de rechizite școlare, conform Legii nr. 126/2002.

Legea nr. 126/2002 stabilește că pot beneficia de acest sprijin elevii care se află în întreținere familiilor al căror venit mediu net lunar pe membru de familie, realizat în luna iulie a fiecărui an, este de maximum 50% din salariul de baza minim brut pe țară (salariul minim brut în 2022 este 2.550 RON, 50% reprezintă 1.275 RON).

La stabilirea venitului net lunar pe membru de familie, se iau în considerare toate veniturile pe care membrii acesteia le-au realizat în luna iulie a anului în care se face solicitarea.

Cererile pentru stabilirea și acordarea sprijinului financiar se întocmesc de reprezentantul familiei și se depun, împreună cu actele doveditoare privind componența familiei și a veniturilor, la secretariatul unității de învățământ unde este înscris elevul, în termen de 5 zile de la data începerii anului școlar (5 septembrie pentru anul școlar 2022-2023).

Conform legii, prin familie se înțelege:

  • soț, soție și copiii aflați în întreținerea acestora, care locuiesc împreună;
  • bărbatul și femeia necăsătoriți, cu copiii lor și ai fiecăruia dintre ei, care locuiesc și se gospodăresc împreună, dacă aceasta se consemnează în ancheta socială;
  • persoana singură și copiii aflați în întreținerea acesteia și care locuiesc împreună cu aceasta”, scrie în același comunicat al FNAP.

Tichete educaționale 2022: la ce pot fi folosite

Tichetele sunt emise pentru achiziționarea de materiale școlare, precum

  • articole de papetărie
  • caiete
  • stilouri
  • articole pentru pictură
  • ghiozdane și alte articole necesare în școli și grădinițe
  • articole de vestimentație necesare frecventării școlii și grădiniței

Tichete educaționale 2022: când se depun cereri

Termenul anunțat este “de 5 zile de la data începerii anului școlar” pentru elevi, adică până pe 10 septembrie 2022.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

 

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Permisul de conducere ar putea fi suspendat pentru neplata amenzilor. Noi reguli și la achiziția unei mașini

Publicat

Publicitate

Ministrul Dezvoltării, Cseke Attila, a anunțat vineri că Guvernul Bolojan intenționează să adopte măsuri ferme pentru combaterea neplății amenzilor și taxelor, relatează alba24.ro.

Una dintre cele mai importante propuneri este suspendarea permisului de conducere pentru șoferii care nu își achită amenzile de circulație în termen de 90 de zile.
„Permisul va putea fi restituit doar după ce se face dovada achitării tuturor obligațiilor restante. Dacă mai există datorii, permisul rămâne suspendat”, a explicat ministrul.

Reguli noi pentru radierea și cumpărarea autovehiculelor
Radierea unui vehicul va fi posibilă doar cu prezentarea unui certificat de atestare fiscală, care să confirme absența datoriilor către bugetul local.

De asemenea, cumpărarea unei mașini va fi condiționată de lipsa restanțelor fiscale ale cumpărătorului — o schimbare importantă față de situația actuală, în care doar vânzătorul trebuie să prezinte acest document.

Autorizațiile de construire, legate de plata datoriilor
Guvernul mai pregătește o măsură care va condiționa eliberarea autorizațiilor de construire de plata integrală a tuturor taxelor și amenzilor de către solicitant.

În plus, va fi introdus un cadru legal care va permite utilizarea dronelor pentru identificarea clădirilor și a suprafețelor acestora, în vederea actualizării și verificării bazei de date fiscale.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Noi reguli de salarizare, mai puțini polițiști locali. Reforma administrației locale propusă de Guvernul Bolojan

Publicat

Publicitate

Reforma administrației locale propusă de Guvernul Bolojan. Guvernul condus de Ilie Bolojan pregătește o reformă amplă a administrației locale, care va include plafonarea numărului de angajați din primării și consilii județene, precum și limitarea numărului de polițiști locali și introducerea unei grile de salarizare unice pentru anumite localități.

Pentru primării, principalul criteriu în stabilirea numărului maxim de posturi va fi numărul de locuitori. În cazul consiliilor județene, indicatorii vor fi mai detaliați, incluzând numărul de unități administrativ-teritoriale din județ, existența unui spital județean în subordine și alți factori.

Scopul acestor măsuri este de a elimina discrepanțele actuale: în prezent, există primării cu un număr redus de angajați care funcționează eficient, dar și primării cu personal numeros, fără îmbunătățiri vizibile ale serviciilor publice.

Acolo unde personalul este supradimensionat, va fi necesară reducerea acestuia. În schimb, primăriile care au un număr redus de angajați nu vor fi afectate.

În premieră, un funcționar public va putea avea norma împărțită între două – trei primării.

”La o primărie mică, colaborarea între primării este foarte importantă. Un contabil poate rezolva problemele de contabilitate cu o jumătate de normă la primărie, o jumătate de normă la alta.

Publicitate

Sunt situații în care nu mai avem biblioteci în rural și un bibliotecar poate lucra la două primării. Un bilbiotecar la o comună mică nu se justifică cu normă întreagă” a spus Bolojan.

Limitarea numărului de polițiști locali și reducerea suprapunerilor de competențe

Guvernul intenționează și modificarea normei privind numărul de polițiști locali. În prezent, standardul este de 1 polițist local la 1.000 de locuitori, însă această normă va fi majorată, întrucât există orașe care funcționează bine cu 1 polițist la 2.000 de locuitori, în timp ce altele depășesc limita legală din cauza constrângerilor juridice.

Se vor lua măsuri pentru a evita suprapunerile de atribuții cu Poliția Națională, inclusiv:

  • organizarea de dispecerate comune;

  • utilizarea eficientă a sistemelor de supraveghere video;

  • coordonarea clară a echipajelor.

Reforma administrației locale: Salarii plafonate în localitățile cu venituri insuficiente

O altă măsură esențială este stabilirea unei grile de salarizare unice pentru localitățile care nu-și pot acoperi din venituri proprii nici măcar cheltuielile de personal.

Această grilă, aplicabilă la nivel național, nu va putea fi depășită, având în vedere că statul acoperă deja, prin transferuri, o parte importantă din cheltuielile acestor administrații.

Citeste mai mult

Eveniment

Motivul întârzierii recalculării pensiilor. Ce explicații dă ministrul Muncii, Florin Manole

Publicat

Publicitate

Întârzierea recalculării pensiilor are cauze obiective, printre care și implementarea în sistem a contribuției CASS pentru pensiile mai mari de 3.000 de lei, a explicat vineri ministrul Muncii, Florin Manole, în cadrul unei dezbateri organizate de IMM România, scrie alba24.ro.

”Există și un argument obiectiv pentru care se poate accepta o mică întârziere de la termenul asumat.

Argumentul obiectiv este că, între timp, Casei de Pensii i-a revenit și tema implementării în sistem a CASS-ului pentru pensiile de peste 3.000 lei.

Dar, e un termen asumat acolo de către o instituție și va trebui să-l urmărească și să-l îndeplinească”, a precizat ministrul, potrivit Agerpres.

El a mai spus că mulți dintre angajații Caselor de pensii lucrează în condiții improprii.

”Nu vreau să scuz conducerea, mai ales conducerea anterioară a Casei de Pensii, pentru ca actuala conducere are mai puțin de două luni, dar există condiții de muncă foarte proaste la unele case de pensii și este bine să se știe asta.

Publicitate

Tot discursul public despre bugetari are și exemple concrete, relevante și clare de bugetari care poate nu-și fac treaba, dar sunt sute de mii de oameni în sistemul bugetar care muncesc pe bune, care sunt competenți, care sunt serioși și care, uneori, lucrează în condiții improprii.

Să știți că pentru acești oameni cu venituri mici sau medii, condițiile vătămătoare chiar există atunci când lucrezi cu dosare de pensii vechi de zeci de ani, cu praf, cu acarieni și cu alte probleme”, a afirmat Manole.

Ministrul a menționat că s-au făcut și abuzuri cu acordarea sporului de condiții vătămătoare.

”S-au abuzat în niște birouri și au plătit oameni modești, simpli și muncitori care chiar lucrează în genul ăsta de activitate.

Mi-a scris un muzeograf, cu toate studiile făcute, cu doctorat, cu totul în specialitate, că n-are un salariu mare și că pentru el condițiile vătămătoare într-un subsol de muzeu chiar există.
Și că e frustrat că are doctorat, că are toate studiile în profesie, că lucrează de zeci de ani acolo și că este tratat la grămadă cu foarte mulți despre care se spune că nu-și fac treaba, sunt neserioși, profită și care sunt ca omul gras care stă pe mediul economic slab.

Pentru acești oameni există nedreptăți care trebuie reglate”, consideră ministrul Muncii.

Angajații caselor de pensii din țară lucrează, în prezent, la dosarele pensionarilor anticipat care au ajuns la limită de vârstă. Modulul din softul de pensii e funcțional de puțin timp, la mai bine de zece luni de la intrarea în vigoare a noii legi.

Citeste mai mult

Eveniment

Narcis Ilaș a semnat un nou contract, valabil patru ani, cu FC Botoșani

Publicat

Publicitate

Echipa de fotbal FC Botoșani a anunțat, vineri, prin intermediul site-ului oficial, prelungirea pe o perioadă de patru ani a contractului jucătorului Narcis Ilaș, împrumutat în sezonul trecut la Ceahlăul Piatra Neamț.

‘Revenit în această vară la FC Botoșani, după împrumutul la divizionara secundă Ceahlăul Piatra Neamț, jucătorul Narcis Ilaș a semnat un angajament valabil pe 4 ani. În această vară, prin felul în care s-a pregătit în cele două stagii de pregătire centralizate ale echipei de la Putna și din Austria, Narcis Ilaș l-a convins pe antrenorul Leo Grozavu că merită să facă parte din lotul pe care acesta mizează în această a 13-a aventură consecutivă a ‘roș-alb-albaștrilor’ în prima ligă. Mult succes ‘Combi’, și la cât mai multe realizări în acest sezon în tricoul ‘roș-alb-albaștrilor”, precizează sursa citată.

Născut pe 27 martie 2007, Ilaș este un produs sută la sută al școlii botoșănene de fotbal, având și selecții la loturile naționale de juniori.

Narcis Ilaș, care este un jucător polivalent, evoluând atât în flancul drept, cât și în cel stâng, a fost integralist în meciul cu Farul Constanța, scor 1-1, din prima etapă a Superligii.

În această vară, FC Botoșani i-a mai transferat pe Sebastian Mailat (Sepsi OSK), Andrei Dumiter (FC Voluntari), Riad Suta (NK GOSK Gabela). De asemenea portarii Giannis Anestis și Luka Kukic și-au prelungit contractele cu FC Botoșani
AGERPRES

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending