Connect with us

Actualitate

Hotelierii atrag atenția asupra impactului „devastator” asupra industriei turismului al măsurile propuse de „Ordonanța trenuleț”

Publicat

Publicitate

Federația Industriei Hoteliere din România (FIHR) lansează un apel urgent către Guvernul României în ceea ce privește impactul ‘devastator’ asupra industriei turismului pe care îl vor avea măsurile fiscale propuse prin ‘ordonanța trenuleț’, fără a fi însoțite de politici publice de compensare a impactului negativ și dezvoltare a turismului de incoming și susținere a investițiilor în domeniu.

‘În timp ce țări din jurul nostru au o rezultate bune în ceea ce privește ponderea turismului în economia lor (Bulgaria, Ungaria, Croația, Polonia), ca urmare a unor investiții publice în infrastructură și promovare, a unei legislații suple și adaptate noilor dezvoltări – digitalizare, platforme online – și a creării cadrului pentru ca operatorii economici din turism să se dezvolte, România este codașă în acest clasament. În ciuda tuturor insistențelor industriei turismului și a punerii la dispoziție din partea specialiștilor către toate formele de organizare pe care le-au avut autoritățile de reglementare din domeniu, turismul este codaș la împărțirea bugetului, are reglementări vechi și neadecvate și nu beneficiază de susținere optimă pentru promovarea internațională, lucru care a dus, conform BNR, pentru anul 2023, ca deficitul balanței comerciale din turism să fie de 3,694 miliarde de euro, în creștere față de 2022’, semnalează reprezentanții FIHR într-o Scrisoare deschisă adresată Guvernului României.

Aceștia subliniază că, la nivel economic, se simte deja scăderea consumului, repercusiunile instabilității prin scăderea ratingului de țară de către Fitch Ratings, în contextul în care la granițele României are loc în continuare un război, promovarea internațională se limitează la mici campanii și participări la târguri și acestea în pericol de anulare din cauza diminuării și lipsei bugetului pe anul 2025.

‘Nu putem să ne așteptăm la îmbunătățiri în ceea ce privește acest domeniu fără schimbări de strategie. Intrarea României în spațiul Schengen ar trebui să crească numărul turiștilor care vizitează România, dar, din pacate, nu ne promovăm suficient și nu avem un sistem de monitorizare a circulației turistice, din lipsa unei legislații adecvate și a platformelor de raportare. În contextul preocupărilor legate de reducerea cheltuielilor bugetare, ar trebui să se aibă în vedere acele domenii care au potențial să ducă la creșterea veniturilor la bugetul de stat, iar prin atuurile sale, prin complexitatea de forme de turism care pot fi practicate în România, turismul poate să fie unul dintre aceste domenii. Procentul actual reprezentat de sectorul turism în PIB este sub potențial, iar el nu poate crește fără investiții și fără promovarea imaginii României în exterior, în contextul în care țările din jur investesc bugete mult mai mari pentru promovarea lor între destinațiile turistice ale lumii’, susțin hotelierii.

În acest sens, FIHR solicită adoptarea de urgență a unor măsuri precum alocarea unui buget anual de promovare a României ca destinație turistică în cuantum de 10% din sumele economisite din eliminarea voucherelor de vacanță (cu un impact semnificativ de până la 30% din piață), pentru a înlocui deficitul de turism intern creat și pentru atragerea de turiști străini, ducând, astfel, și la o diminuare a deficitului comercial din domeniu, actualizarea legislației care să permită realizarea de bugete multianuale, fără de care în fiecare an participarea la evenimentele de început de an (târguri internaționale sau alte manifestări sunt puse sub semnul întrebării și, de multe ori, anulate), precum și OPANT nr.65/ 2013, inclusiv clasificarea apartamentelor și standardele ocupaționale și digitalizarea raportărilor – crearea de platforme pentru raportarea datelor, monitorizarea circulației turistice, statistici, colectarea rapoartelor de la platformele online, respectiv evidențierea aportului în PIB.

Alte măsuri solicitate de reprezentanții industriei hoteliere vizează susținerea investițiilor în turism – politici publice direcționate spre diminuarea sezonalității, dezvoltarea turismului balnear și eco-turismului, crearea unui OMD Național – Organizație Națională de Management al Destinației și alocarea unui buget multianual adecvat, precum și predictibilitatea modificărilor fiscale, asigurarea competitivității în context regional și asigurarea condițiilor de concurență loială – menținerea TVA și a cotelor de impozitare pentru activitățile din turism, care au trecut deja prin două modificări succesive (2023 și 2024) de majorare a TVA și impozitului pe profit, precum și pentru competitivitate la nivel regional, dezvoltarea și implementarea unui cadru legislativ în România, care să reglementeze din punct de vedere fiscal activitățile de închiriere pe termen scurt în scop turistic (short-term rentals) ale persoanelor fizice / juridice, cu impact pozitiv asupra atragerii de venituri la bugetul național și la bugetele locale, transpunerea regulamentelor europene, pentru solicitarea/obținerea raportărilor de la platforme online de rezervări, monitorizarea circulației turistice și a operatorilor economici care prestează activități economice în domeniul turismului.

Publicitate

‘Aceasta duce la creșterea conformării și controlului, creșterea bazei de impozitare, plata TVA, alte impozite și taxe, taxa de promovare turistică pentru rezervările preluate prin platforme’, se menționează în Scrisoarea deschisă.

Totodată, hotelierii cer susținerea proiectelor privind atragerea de resurse umane și creșterea competențelor acestora, implementarea de măsuri pentru atragerea și menținerea angajaților în domeniu prin educație (pregătirea profesională continuă, actualizarea standardelor profesionale și ocupaționale), prin facilități fiscale pentru agenții economici care angajează tineri, pentru pregătirea vocațională/ profesională a acestora, prin dezvoltarea și recunoașterea micro-acreditărilor și a platformelor online de pregătire specifice domeniului ospitalității

‘În concluzie, în lipsa preluării acestor demersuri necesare, putem anticipa pe termen mediu și lung perpetuarea unor situații care frânează dezvoltarea sectorului turism, precum: Statistici incorecte și incomplete legate de circulația turistică din România, ce vor face imposibilă stabilirea unor politici publice și bugetare adecvate, cu un mix optim și coerent de acțiuni de promovare a turismului din România; Dispariția investițiilor în turismul reglementat organizat în hoteluri, având in vedere presiunea fiscală și cea de autorizare/raportare existentă în prezent pentru proprietarii și operatorii de unități reglementate; Menținerea unei economii gri, risc crescut de incidente și un număr crescut de tineri ‘șomeri’ care câștigă din ‘economia participativă’, în condițiile lipsei reglementării activităților de închiriere pe termen scurt în scop turistic, cu efecte în gradul redus de încasări bugetare și în lipsă de control; Înrăutățirea calității serviciilor oferite în domeniul ospitalității, cu efecte asupra reputației destinațiilor turistice din România, în contextul ignorării măsurilor de atragere și profesionalizare a personalului activ în toate unitățile care oferă servicii de cazare și alimentație publică (atât hoteluri, restaurante, obiective turistice, cât și apartamente de închiriat); Deteriorarea infrastructurii turistice și irosirea potențialului turistic al României pe termen mediu și lung’, semnalează reprezentanții FIHR. AGERPRES

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

„Moș Crăciun” împlinește 60 de ani! Jandarmii botoșăneni îi spun „La mulți ani” fochistului angajat, nenea Dinu, „meseriaș bun la toate” și om cu suflet mare

Publicat

Publicitate
Jandarmii botoșăneni au un respect deosebit pentru oamenii care se fac remarcați prin calități sufletești deosebite și prin seriozitatea cu care pun în practică tainele profesiei. Așa reiese dintr-un gest pe care l-au făcut astăzi în ce îl privește pe fochistul angajat la Inspectoratul de Jandarmi. POtrivit unei postări pe pagina de socializare a instituției, nenea Dinu este un om „cu calități  profesionale remarcabile, dublate de o serie de calități umane”.
„Evident, nu este vorba despre personajul legendar care aduce cadouri pentru toți copiii cuminți în noaptea de Ajun, ci despre domnul Dinu, personal contractual în cadrul Jandarmeriei Botoșani, cel care de câțiva ani ,,joacă” acest rol la serbarea ,,Pomul de Crăciun”, eveniment tradițional organizat pentru copiii jandarmilor.
Domnul Dinu, fochist experimentat și autorizat ISCIR, s-a făcut remarcat atât prin temperatura adecvată a agentului termic furnizat de centrala Inspectoratului de Jandarmi Județean, cât și prin inteligența practică de care dă dovadă, fiind un meseriaș bun la toate, cu o vastă experiență căpătată în timp,
Calitățile sale profesionale remarcabile sunt dublate de o serie de calități umane, din care enumerăm doar modestia, bunul-simț și colegialitatea, ce l-au făcut îndrăgit și respectat în scurt timp de la angajarea sa, în urmă cu câțiva ani, după concursul promovat pentru postul vacant din structura Serviciului Logistic.
Ca semn al stimei și prețuirii pe care i-o poartă, jandarmii botoșăneni l-au felicitat din suflet și i-au dăruit o binemeritată plachetă aniversară și o diplomă de merit.
La mulți ani, nenea Dinu (sau poate preferi Moș Crăciun)!
Noi îți dorim multă sănătate, că-i mai bună decât toate, bunăstare și fericire alături de cei dragi!”, au scris colegii pe pagina de socializare.

Citeste mai mult

Eveniment

Mai mulți adolescenți din Băiceni s-au bătut în fața unui bar din municipiul Botoșani

Publicat

Publicitate

Puțin după miezul nopții de 4 spre 5 februarie, polițistul local care se afla de serviciu în
Dispeceratul Poliției Locale a municipiului Botoșani, a observat pe camera de supraveghere instalată pe Bulevardul George Enescu, zona Capăt 1, în fața unui cafe-bar, un grup de tineri care prin gesturile și acțiunile lor tulbură ordinea și liniștea publică, atât a locatarilor cât și a celor care tranzitau respectiva zonă.

Mai exact, tinerii au fost surprinși pe camerele video cum aruncau la întâmplare cu sticle din plastic, se împingeau și se loveau între ei cu picioarele.

Folosind în mod eficient sistemul
de supraveghere video, polițistul local din Dispecerat a direcționat imediat patrula auto de poliție
locală cu atribuții în domeniul ordinii și liniștii publice, care ajunsă la fața locului a legitimat și
aplicat unor tineri cu domiciliul în județul Botoșani, comuna Curtești, sat Băiceni, 5 sancțiuni
contravenționale, cu amendă în cuantum total de 600 lei. Menționăm că, 3 din cei 5 tineri erau minori,
fapt pentru care, părinții acestora vor fi înștiințați despre sancțiunile aplicate fiilor lor.

Citeste mai mult

Eveniment

Ziua Siguranței pe Internet: MAI avertizează despre înșelăciunile online prin aplicații de mesagerie, concursuri fictive

Publicat

Publicitate

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) atrage atenția, în contextul marcării Zilei internaționale a Siguranței pe Internet, asupra unor noi metode de înșelăciune în mediul online și vine cu câteva sfaturi pentru a preveni riscurile.

‘Vineri, 7 februarie, la nivel internațional, este marcată Ziua Siguranței pe Internet, un prilej de a atrage atenția asupra utilizării tehnologiilor digitale într-un mod sigur, responsabil și conștient de către toți utilizatorii, în special copiii, adolescenții și persoanele în vârstă. Într-o eră a digitalizării accelerate, este important să fim protejați de riscurile navigării utilizând platforme care nu sunt protejate, expunându-ne astfel pericolelor din mediul online. Ziua Siguranței pe Internet reprezintă o oportunitate de a încuraja un dialog deschis între autorități, părinți, profesori și copii despre utilizarea responsabilă a internetului. Scopul acestei zile este de a transforma tehnologia digitală într-un instrument care să fie utilizat cu responsabilitate, protejându-i astfel pe cei mai vulnerabili utilizatori ai săi’, transmite MAI într-un comunicat transmis AGERPRES.

Ministerul Afacerilor Interne spune că, permanent, prin structurile sale specializate, desfășoară acțiuni preventive pentru a conștientiza cetățenii cu privire la securitatea cibernetică, protecția datelor personale și prevenirea fraudelor online.

‘În ultimii ani, amenințările cibernetice au cunoscut o dezvoltare rapidă, iar autorii dezvoltă diferite modalități de înșelăciune creative și pline de emoție pentru a impresiona și convinge potențialele victime. Metodele de înșelăciune online se propagă rapid prin intermediul aplicațiilor de mesagerie. Astfel, atragem atenția asupra unei noi metode de înșelăciune care se propagă rapid prin intermediul aplicațiilor de mesagerie. Această tactică frauduloasă exploatează încrederea utilizatorilor și se bazează pe manipularea acestora prin mesaje aparent inofensive. În mod particular, una dintre cele mai utilizate aplicații de mesagerie a devenit un mediu propice pentru desfășurarea unor astfel de atacuri, în care autorii vizează atât utilizatori obișnuiți, cât și persoane mai puțin familiarizate cu riscurile mediului digital’, arată sursa citată.

Potrivit MAI, o metodă recent utilizată este votul online într-un concurs fictiv.

‘Un exemplu recent de metodă utilizată constă în solicitarea exprimării unui vot online într-un concurs fictiv. Sub pretextul unui gest simplu și fără implicații, utilizatorii sunt direcționați către pagini frauduloase, unde datele lor personale pot fi compromise, iar dispozitivele pot fi virusate cu programe malițioase’, explică ministerul.

Publicitate

În plus față de această metodă, Ministerul de Interne reamintește și alte tipuri de fraude online utilizate de infractori, precum phishing-ul bancar, prin care utilizatorii sunt îndemnați să furnizeze date confidențiale sub pretextul unor actualizări de securitate, fraudele de tip ‘premii câștigate’, care îi conving pe destinatari să ofere informații personale sau financiare și înșelăciunile prin anunțuri false de vânzare, unde victimele efectuează plăți pentru produse inexistente.

MAI subliniază că telefonul mobil a devenit cel mai folosit device în gestionarea activităților cotidiene, incluzând o gamă variată de operațiuni financiare: achiziții online, acces rapid la conturile bancare, transferuri de bani și plăți electronice.

‘Acest acces facil la servicii online expune utilizatorii unor riscuri cibernetice semnificative, mai ales în cazul în care măsurile de securitate nu sunt respectate cu strictețe. Accesul neautorizat la datele bancare, compromiterea informațiilor personale și atacurile de tip phishing sunt doar câteva dintre amenințările la care utilizatorii pot fi expuși în lipsa unor măsuri de protecție. Astfel, vă recomandăm să vă protejați datele personale și financiare prin utilizarea unor parole puternice, a autentificării în doi pași și a unor soluții de securitate actualizate’, mai transmite Ministerul Afacerilor Interne.

Totodată, sursa menționează că printre categoriile vulnerabile care pot deveni victime ale mai multor tipuri de infracțiuni din mediul online sunt adolescenții care petrec mult timp pe internet. Printre riscurile la care aceștia sunt expuși sunt cyberbullying, pornografie infantilă și șantaj.

Pentru a preveni situațiile de risc, MAI recomandă:

* Comunicare deschisă cu părinții și profesorii – minorii trebuie încurajați să discute orice situație care îi pune într-o postură inconfortabilă în mediul online;

* Evitarea contactului cu persoane necunoscute – rețelele sociale și platformele de comunicare pot fi folosite de infractori pentru a aborda copiii. Minorii trebuie să fie conștienți de riscuri și să nu răspundă solicitărilor suspecte;

* Protejarea datelor personale – informațiile private, fotografii, materiale video sau locația nu trebuie împărtășite online fără acordul părinților, deoarece pot fi utilizate în mod abuziv;

* Raportarea oricărei forme de agresiune online – cyberbullying-ul poate avea efecte emoționale și psihologice grave asupra copiilor. Este important ca părinții și cadrele didactice să monitorizeze activitatea online a minorilor și să raporteze orice abuz autorităților competente.

Pentru a reduce riscurile din mediul online, cetățenii sunt încurajați să adopte măsuri de protecție:

* Să evite accesarea link-urilor primite prin mesaje nesolicitate, chiar dacă acestea par a fi trimise de prieteni sau persoane cunoscute;

* Să nu acceseze link-uri suspecte sau provenite din surse necunoscute, deoarece acestea pot conduce către site-uri malițioase sau pot fi utilizate în atacuri de tip phishing;

* Să își protejeze informațiile sensibile – să nu introducă date personale, coduri sau alte informații confidențiale pe site-uri neoficiale sau necunoscute. Înainte de a furniza astfel de informații, să verifice autenticitatea platformei;

* Să evite introducerea codurilor nesolicitate pentru autentificare sau asocierea contului de pe aplicațiile de mesagerie ori alte platforme online pe dispozitive necunoscute, dacă nu au inițiat personal această solicitare;

* Utilizarea de metode alternative de verificare – la primirea unei solicitări suspecte din partea unei persoane cunoscute, aceasta trebuie contactată printr-un alt canal, cum ar fi apelul telefonic, pentru a confirma autenticitatea mesajului;

* Trebuie raportată imediat orice activitate suspectă – în cazul în care este vorba de o fraudă online sau de o încercare de fraudă, se recomandă anunțarea de urgență a autoritățile competente pentru a preveni extinderea acestor atacuri;

* Să se folosească autentificarea în doi pași, aceasta adăugând un nivel suplimentar de securitate la conturile online, solicitând o parolă suplimentară sau un cod de verificare înainte de conectare. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

Documentul obligatoriu pentru vechimea în muncă. Fără acesta se pierd mulţi bani, de unde se ridică

Publicat

Publicitate

Adeverința de vechime în muncă este un document esențial pentru a-ți dovedi perioada lucrată, având aplicații în diverse situații, cum ar fi pensionarea sau schimbarea locului de muncă. Fără aceasta, îți poți pierde beneficii financiare importante, scrie playtech.ro.

Ce este adeverința de vechime și la ce este utilă?

Adeverința de vechime în muncă este un document care atestă perioada în care ai lucrat pentru un angajator, având rolul de a înlocui carnetul de muncă.

 

Acest document poate fi necesar în diverse situații, precum pensionarea, solicitarea unei indemnizații de șomaj, schimbarea locului de muncă sau participarea la concursuri pentru ocuparea unor funcții.

În special în cazul pensionării, adeverința de vechime este crucială pentru a dovedi perioada de cotizare, mai ales dacă nu ai carnetul de muncă sau nu toate perioadele de activitate sunt înregistrate în acesta.

Publicitate

Publicitate

Secretul moldovencelor pentru cea mai bună salată orientală. Ce ingredient adaugă la final, face o diferență uriașă de gust

Motivul pentru care Bianca Censori a fost pusă să apară fără haine la Premiile Grammy. Kanye West uimeşte din nou
Dacă nu ai acest document, riscurile sunt semnificative: nu vei putea dovedi vechimea completă și, implicit, nu vei beneficia de o pensie corectă.

Cum obții adeverința de vechime dacă angajatorul este în insolvență sau faliment?

Un alt aspect important este obținerea adeverinței de vechime atunci când angajatorul este în insolvență, faliment sau lichidare. În aceste cazuri, angajatorul este obligat să emită adeverința de vechime într-un termen de maximum 60 de zile, prin intermediul administratorului sau lichidatorului firmei.

Dacă firma a fost radiată, fostul angajat poate cere adeverința de vechime de la persoana care deține arhiva fostului angajator.

În cazul în care angajatorul nu mai poate elibera documentul respectiv, fostul angajat poate solicita adeverința de la Inspectoratul Teritorial de Muncă. Aceștia vor emite un extras din registru în termen de 15 zile, pe baza informațiilor disponibile în registrul electronic al angajatorului.

Ce trebuie să conțină cererea pentru adeverința de vechime?

Cererea pentru adeverința de vechime trebuie să fie completă și corectă, incluzând informațiile esențiale despre persoana care o solicită și despre perioada lucrată. Printre detaliile necesare se numără:

datele personale ale solicitantului (nume, CNP etc.)
informații despre compania la care a lucrat
detalii despre contractul de muncă (număr, dată, tipul și durata acestuia)
funcția sau meseria pe care o avea
salariul de bază și sporurile
schimbările pe parcursul muncii (dacă contractul a fost semnat, modificat, suspendat sau încheiat)
vechimea în muncă și în domeniu
absențele nemotivate
data și motivul încetării contractului de muncă

De asemenea, este important să fie incluse informațiile despre grupa de muncă, dacă ai fost încadrat într-una superioară, deoarece aceasta poate influența suma pensiei.

Fără adeverința de vechime, nu doar că există riscul de a pierde bani din pensie, dar și alte beneficii financiare pot fi afectate. De aceea, este esențial ca orice persoană care se pregătește pentru pensionare sau schimbare de loc de muncă să solicite acest document în timp util.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending