Connect with us
Publicitate

Administratie

Guvernul vrea să înghețe SPORURILE bugetarilor și pensiile speciale

Publicat

Publicitate

Guvernul pregăteşte pentru începutul anului 2022 mai multe măsuri prin care câteva categorii socio-profesionale vor avea la creşteri de venituri, dar și un pachet de măsuri prin care vor fi înghețate anumite beneficii acordate până acum bugetarilor și pensionarilor de lux.

Potrivit unor surse citate de adevărul.ro veniturile personalului din educaţie și sănătate precum şi salariile poliţiştilor şi militarilor vor crește în 2022. De asemenea TVA va fi redus la 5% pentru diferite tipuri de locuinţe. Guvernul vrea să înghețe pensiile speciale și să proroge acordarea pensiilor speciale pentru primari.

Vezi  și DOCUMENT: Guvernul vrea să înghețe sporurile bugetarilor și pensiile speciale. Cine va avea creșteri de salarii. LISTA măsurilor pentru 2022

De asemenea, vor fi îngheţate şi indemnizaţiile demnitarilor şi funcţiile asimilate acestora, au declarat surse politice pentru „Adevărul”.

Publicitate

Sporurile acordate bugetarilor vor fi înghețate, iar orele suplimentare recompensate doar cu zile libere în 2022

Angajaţii din sistemul bugetar ar urma să rămână fără mai multe beneficii, întrucât vor fi îngheţate şi sporurile în sistemul bugetar, orele suplimentare vor fi compensate cu zile libere şi nu se vor mai acorda premii, decât pentru sportivi şi elevii şi profesorii îndrumători cu rezultate la olimpiade.

Doar pentru anumite categorii de personal plătit din fonduri publice, se vor creşte salariile cu o pătrime din diferenţa dintre salariul de bază prevăzut de Legea-cadru nr. 153/2017 pentru anul 2022 şi cele din luna decembrie 2021.

Publicitate

Este vorba de categorii de personal din sistemul de sănătate, sistemul de învăţământ (profesori, personal didactic auxiliar), poliţişti şi militari.

TVA redus pentru locuințe de până la 120 mp și pentru energia termică utilizată de populație, spitale și școli

TVA-ul şi pentru energia termică, în perioada iernii, pentru populaţie, şcoli şi spitale va fi 5%

Publicitate

TVA-ul pentru locuinţele de până în 140.000 de euro (prima locuinţă) va fi de 5%.

O altă măsură este introducerea voucherele de vacanţă pentru anul 2022.

Măsuri fiscale în 2022

Publicitate

Sunt și noi măsuri fiscale pe care Guvernul PNL-PSD-UDMR vrea să le introducă în anul 2022. Una dintre acestea prevede ca patronii care nu plătesc contribuţiile la stat ale angajaţilor riscă dosar penal și condamnări de până la 6 ani de închisoare.

Potrivit unor surse, Guvernul pregăteşte noi măsuri fiscale în 2022, în timp ce unele facilități cum ar fi cele din IT şi construcţii rămân valabile şi anul viitor.

Noi măsuri fiscale pentru 2022, pregătite de Guvern

De asemenea, autorităţile vor implementa „radarul mărfurilor” prin care TIR-urile vor putea fi urmărite pentru a se vedea unde distribuie marfa. De asemenea, angajaţi ai ANAF vor putea să oprească pe traseu anumite TIR-uri pentru a verifica dacă marfa declarată corespunde cu realitatea.

O altă măsură fiscală pregătită pentru 2022 se referă la patronii care nu vor plăti contribuţiile la pensii sau la salarii. Aceştia ar putea fi cercetaţi penal. Autorităţile au anunţat că vor fi efectuate controale masive.

Patronii vor avea un termen de 60 de zile în care vor putea să plătească, dacă vor fi găsiţi cu restanţe. Potrivit antena3.ro, măsura ar putea fi pusă în aplicare în ianuarie-februarie 2022.

O altă măsură fiscală se referă la plata concediilor medicale restante. În acest caz, patronii care au de recuperat bani pe concedii medicale, nu vor mai plăti CASS, prin intermediul unui sistem de compensare.

Facilităţile pentru cei care lucrează în IT şi construcţii rămân valable şi anul viitor.

Guvernul ar putea renunța să introducă taxa pe solidaritate

Pe de altă parte se pare că Guvernul nu va lua decizia de a taxa, cu 1% , companiile din România care au o cifră de afacere mai mare de 100 de milioane de euro. Taxa de solidaritate a stârnit reacții dure de la mediul de afaceri din România.

De altfel, conform statisticii sunt peste 300 de firme care ar fi putut contribui cu 1 miliard de euro la bugetul de stat prin această taxare. Totuși, specialiștii spuneau că acest lucru nu ar fi benefic pentru mediul de afaceri din România, pentru că marile companii vor încerca să ocolească România pentru noi investiții și chiar își vor muta activitățile în țări cu fiscalitate mai prietenoasă.

De asemenea, se instituie stopajul la sursă pentru contribuţiile pentru angajaţi – dacă patronii sau şefii de instituţii găsiţi cu nereguli în urma controalelor nu plătesc aceste contribuţii datorate angajaţilor în termen de 60 de zile atunci riscă deschiderea unui dosar penal, dar şi măsuri de combatere a evaziunii fiscale, precum factura electronică.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Titularizare 2024:Dosarele pot fi înregistrate până în 17 mai. Acte necesare și procedură

Publicat

Publicitate

Titularizare 2024: Candidații își pot depune dosarele de înregistrare la concursul național, până în 17 mai. Proba scrisă va fi organizată în 17 iulie, iar în iunie se desfășoară inspecțiile la clasă.

Prin promovarea examenului de Titularizare, profesorii se pot angaja pe perioadă nedeterminată în învățământ. Trebuie să obțină cel puțin nota 7 la proba scrisă și la inspecția la clasă.

Cei care obțin notă între 5 și 7 pot deveni profesori suplinitori, pe perioadă determinată.

Publicitate

Până în 21 mai, comisia de organizare și desfășurare a concursului verifică și avizează dosarele candidaților.

În aceeași perioadă, candidații validează înscrierea, prin semnătură. Dacă absolvenţii din promoțiile anterioare nu se prezintă la validare, pentru aceștia se anulează înscrierea la concurs.

Titularizare 2024. Condiții pentru înscrieri

Candidaţii se pot înscrie la concursul naţional, în două sau mai multe judeţe. Candidații care au depus dosare de înscriere la concursul național în ultimii 3 ani depun/transmit pentru înscrierea la concursul din 2024, la centrul de înscriere, cererea-tip însoțită doar de documente în completarea celor depuse în anii anteriori.

Publicitate

Model cerere înscriere 2024 Titularizare

La concursul naţional au dreptul să participe persoanele care îndeplinesc condiţiile de studii şi de pregătire psihopedagogică.

Vezi integral Titularizare 2024. Calendar și reguli pentru candidați

Publicitate

Trebuia să aibă capacitatea de exercitare deplină a drepturilor, o conduită morală conformă deontologiei profesionale. Trebuie să fie apte din punct de vedere medical şi psihologic pentru îndeplinirea funcţiei didactice. De asemenea, trebuie să nu îndeplinească condiţiile legale de pensionare pentru limită de vârstă.

AICI, lista posturilor actualizată.

Titularizare 2024. Documente pentru înscrieri

  • fișa de înscriere la concurs, asumată prin semnătură (dacă este cazul)

Fișă de înscriere la concurs 2024

Publicitate
  • copie de pe fila din buletinul de identitate sau cartea de identitate cu numele, prenumele și domiciliul
  • copii de pe certificatele de naștere și căsătorie (pentru solicitanții care și-au schimbat numele)/ de pe alte acte doveditoare privind schimbarea numelui (dacă este cazul)
  • copii de pe actele de studii, foile matricole și certificatele de calificare (ultimele pentru absolvenții liceului pedagogic/ învățământului postliceal), certificatele/ adeverințele de absolvire a modulului psihopedagogic (dacă absolvirea acestuia nu reiese din foaia matricolă)
  • copii de pe certificatele de obținere a gradelor didactice
  • copie de pe actul de titularizare/ repartizare pe perioada viabilității postului în învățământul preuniversitar (dacă este cazul)
  • copie a acordului ME, a deciziei inspectoratului școlar sau a întreprinderii de întrerupere a activității (dacă este cazul)
  • adeverința din care să rezulte vechimea efectivă la catedră (inclusiv perioada rezervării catedrei) (dacă este cazul)
  • copia filei corespunzătoare din registrul general de evidență a salariaților sau copie de pe carnetul de muncă dacă a mai fost angajat(ă) anterior anului 2011 și ulterior nu a mai avut calitatea de angajat(ă) (dacă este cazul)
  • copii ale avizelor și atestatelor necesare ocupării postului didactic/catedrei, inclusiv avizul unității de învățământ particular (dacă este cazul)
  • avizul/adeverința medical(ă), emis(ă) de un medic sau cabinet de medicină a muncii, din care să rezulte că sunt apt(ă) pentru a preda în învățământ

Titularizare 2024. Înscrieri. Declarații pe proprie răspunderi, adeverințe

  • declarație pe proprie răspundere că
    • nu desfășoară activități incompatibile cu demnitatea funcției didactic
    • nu a fost îndepărtat din învățământ pentru motive disciplinare sau printr-o hotărâre judecătorească definitivă de condamnare penală pentru infracțiuni contra vieții, integrității corporale sau sănătății, contra libertății persoanei, rele tratamente aplicate minorului, hărțuire, trafic de minori, proxenetism, infracțiuni contra libertății și integrității sexuale, luare și dare de mită, trafic de influență, fals și uz de fals, furt calificat
  • adeverință eliberată de unitatea de învățământ la care este angajat(ă) privind sancțiunile disciplinare din ultimii 2 ani școlari încheiați și de pe parcursul anului școlar în curs
  • cazier judiciar, din care reiese faptul că nu are antecedente penale pentru infracțiuni contra vieții, integrității corporale sau sănătății, contra libertății persoanei, rele tratamente aplicate minorului, hărțuire, trafic de minori, proxenetism, infracțiuni contra libertății și integrității sexuale, luare și dare de mită, trafic de influență, fals și uz de fals, furt calificat
  • certificatul/adeverința de integritate comportamentală, în original (în cazuri excepționale, dacă un candidat/ cadru didactic nu prezintă certificatul de integritate comportamentală la dosar în perioada de înscriere/ validare, acesta se depune obligatoriu la unitatea de învățământ, la data prezentării pentru încheierea noului contract individual de muncă)
  • numai pentru titulari/angajați pe perioada viabilității postului/încadrați în creșe adeverință eliberată de unitatea de învățământ din care să rezulte situația postului (structura pe ore și discipline a catedrei, viabilitatea postului/ catedrei, nivelul de învățământ și regimul de mediu) și copii ale deciziilor de detașare din perioada 01.09.2014 – 31.08.2024 (dacă este cazul)
  • Declarație privind postul didactic de predare/catedra ocupat(ă) în etapele anterioare ale mobilității personalului didactic

CALENDAR Titularizare 2024

Înscrieri

Ocuparea prin concurs naţional a posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în învățământul preuniversitar:

  • până la 29 aprilie 2024: verificarea și publicarea listei finale reactualizate cu posturile didactice/catedrele vacante/rezervate pentru concurs
  • 8-17 mai 2024: înregistrarea, la inspectoratele şcolare/centrele de înscriere, a dosarelor de înscriere ale candidaților la concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate, inclusiv pentru absolvenții promoției 2024
    • pot depune dosare de înscriere şi cadrele didactice a căror reducere de activitate a apărut în perioada martie-mai 2024
  • 9-21 mai 2024: verificarea și avizarea dosarelor candidaților de către comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de organizare și desfășurare a concursului
  • 9-22 mai 2024: validarea înscrierii, prin semnătură, de către candidați sau împuterniciții acestora prin procură notarială în original; dacă absolvenţii din promoțiile anterioare nu se prezintă la validare, pentru aceștia se anulează înscrierea la concurs.
  • 8-11 iulie 2024: pentru absolvenții promoției 2024/absolvenţii 2024 ai programelor de pregătire psihopedagogică/candidaţii cuprinşi în programe prin care se pregătește personalul didactic pentru unităţi de învăţământ preuniversitar situate în medii dezavantajate, în anul şcolar 2024-2025

În mod excepţional, absolvenţii promoţiei 2024 (studiilor medii/postliceale/universitare de licență/universitare de masterat/departamentelor pentru pregătirea personalului didactic/departamentelor de specialitate cu profil psihopedagogic) pot să prezinte adeverinţa de absolvire a studiilor/programului de pregătire psihopedagogică şi să valideze fişa de înscriere în data de 17 iulie 2024, până la ora 8.00.

Absolvenţii promoţiei 2024 pot participa la proba scrisă în cadrul concursului naţional pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate, numai după prezentarea adeverinţei de absolvire a studiilor/programului de pregătire psihopedagogică.

Tituarizare 2024. Probe orale și inspecții la clasă

  • 24 mai 2024: afișarea, pe pagina web a inspectoratelor şcolare, a:
    • listei candidaților înscriși și a graficului privind susținerea probelor practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă
    • listei cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei înscrise la concursul naţional care solicit repartizarea pe perioadă nedeterminată pe postul didactic/catedra pe care sunt angajate şi a listei posturilor didactice/catedrelor pe care sunt angajate aceste cadre didactice.
  • 29 mai – 28 iunie: probele practice/orale și inspecțiile speciale la clasă; soluţionarea contestaţiilor la aceste probe

În perioada 27 mai-30 iunie 2024 pot participa la probele practice/orale şi inspecţiile la clasă şi cadrele didactice titular rămase cu reducerea de activitate nesoluţionată sau a căror reducere de activitate a apărut în perioada martie-mai 2024.

  • 27 mai – 14 iunie 2024: cadrele didactice titulare solicitate pentru detaşare în interesul învăţământului pot participa la probele practice/orale.
  • 5 iulie 2024: afişarea rezultatelor la probele practice/orale și a inspecțiilor speciale la clasă

Titularizare 2024. Proba scrisă, rezultate, contestații

  • 17 iulie 2024: desfășurarea probei scrise
  • 23 iulie 2024: comunicarea rezultatelor iniţiale
  • 23-24 iulie 2024: înregistrarea contestațiilor la inspectoratele școlare și transmiterea acestora comisiilor de soluţionare a contestaţiilor
  • 25-30 iulie 2024: soluţionarea contestațiilor
  • 31 iulie 2024: comunicarea rezultatelor finale

Titularizare 2024. Ședințe de repartizare

  • 1-2 august 2024: repartizarea candidaţilor care au obţinut media de repartizare minimum 7 (şapte) la concursul naţional, sesiunea 2024, indiferent de statutul acestora,
    • pe posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată, la nivelul judeţului
    • în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare
    • art. 74 lit a din Metodologie

 

  • 5 august 2024: ședință de repartizare, în ordine, a:
    • cadrelor didactice titulare – repartizarea pentru completarea normei didactice de predare a cadrelor didactice titulare/debutante (art. 74 alin. 3, lit. b) din Metodologie)
    • cadrelor didactice titulare – repartizarea prin transfer sau detaşare în interesul învăţământului pentru restrângere de activitate nesoluţionată a cadrelor didactice titulare aflate în restrângere de activitate – art. 74 alin. (3), lit. c) din Metodologie
    • cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei rămase cu norma didactică de predare incompletă
    • cadrelor didactice titulare şi a cadrelor prevăzute la art. 24 alin. (4) şi (6), care au promovat examenul național pentru obținerea definitivării în învățământ, sesiunea 2024, conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. e)
  • 6 august 2024: repartizarea cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care au participat la concursul naţional, sesiunea 2024 și au obţinut media de repartizare minimum 7 (şapte), pe posturile didactice/catedrele pe care sunt angajate – art. 74 alin. (3), lit. f)
  • 7 august 2024: reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate
  • 7-23 august 2024: emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră

sursă model fișă de înscriere: edupedu.ro

Citeste mai mult

Eveniment

UE a limitat plățile cash. Suma maximă pe care o mai poți achita în numerar

Publicat

Publicitate

Parlamentul European a adoptat, miercuri, un pachet de legi care consolidează setul de instrumente al UE pentru combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului.

Normele includ, printre altele, și o limită de 10.000 euro pentru plăţile mari în numerar în UE, obligaţii de diligenţă aplicabile cluburilor şi agenţilor de fotbal începând cu 2029 şi o nouă agenţie a UE care supraveghează în mod direct entităţile cu cele mai mari riscuri.

Totodată, legile conferă unităţilor de informaţii financiare (FIU) mai multe competenţe pentru a analiza şi detecta cazurile de spălare de bani şi de finanţare a terorismului, precum şi pentru a suspenda tranzacţiile suspecte, arată comunicatul de presă al Parlamentului European.

Publicitate

În plus, noile legi garantează că persoanele cu un interes legitim, inclusiv jurnaliştii, profesioniştii din domeniul mass-mediei, organizaţiile societăţii civile, autorităţile competente şi organismele de supraveghere, vor avea acces „imediat, nefiltrat, direct şi liber” la informaţiile privind beneficiarii reali deţinute în registrele naţionale şi interconectate la nivelul UE.

Pe lângă informaţiile actuale, registrele vor include, de asemenea, date vechi de cel puţin cinci ani.

Obligaţia de diligenţă la scară largă
Noile legi includ măsuri de diligenţă sporită şi verificări privind identitatea clienţilor, prin care aşa-numitele entităţi obligate (de exemplu, bănci, administratori de active şi criptoactive sau agenţi imobiliari şi virtuali) trebuie să raporteze activităţile suspecte către unităţile de informaţii financiare şi alte autorităţi competente.

Publicitate

Începând cu 2029, cluburile de fotbal profesioniste de top implicate în tranzacţii financiare importante cu investitori sau sponsori, inclusiv activităţi de publicitate şi transferuri de jucători, vor trebui, de asemenea, să verifice identitatea clienţilor, să monitorizeze tranzacţiile şi să raporteze orice tranzacţie suspectă către unităţile de informaţii financiare.

Legislaţia conţine, de asemenea, dispoziţii privind vigilenţa sporită în ceea ce priveşte persoanele foarte bogate (cu o avere totală în valoare de cel puţin 50.000.000 euro, excluzând reşedinţa lor principală), o limită de 10.000 euro la nivelul UE pentru plăţile în numerar, cu excepţia persoanelor fizice într-un context neprofesional, şi măsuri de asigurare a respectării sancţiunilor financiare specifice şi de evitare a eludării sancţiunilor.

Monitorizare la nivel central
Pentru a supraveghea noile norme privind combaterea spălării banilor, o nouă Autoritate pentru combaterea spălării banilor şi a finanţării terorismului (AMLA) va fi înfiinţată la Frankfurt.

Publicitate

AMLA va avea sarcina de a supraveghea direct entităţile financiare cu cel mai mare risc, de a interveni în cazul în care constată deficienţe în materie de supraveghere, de a juca un rol central pentru autorităţile de supraveghere şi de a media litigiile dintre acestea. AMLA va supraveghea, de asemenea, punerea în aplicare a sancţiunilor financiare specifice.

Pachetul privind combaterea spălării banilor şi a finanţării terorismului (AML/CFT) include cea de-a şasea directivă privind combaterea spălării banilor (AML) (adoptată cu 513 voturi pentru, 25 împotrivă şi 33 abţineri), regulamentul UE privind „cadrul unic de reglementare” (adoptat cu 479 voturi pentru, 61 împotrivă şi 32 abţineri) şi regulamentul privind Autoritatea pentru combaterea spălării banilor (AMLA) (adoptat cu 482 voturi pentru, 47 împotrivă şi 38 abţineri).

Legile trebuie să fie adoptate oficial şi de către Consiliu, înainte de a fi publicate în Jurnalul Oficial al UE.

Publicitate

Prin adoptarea lor, Parlamentul răspunde solicitărilor cetăţenilor prezentate în concluziile Conferinţei privind viitorul Europei, în special propunerea 16 alineatele (1) şi (2) privind prevenirea evaziunii fiscale şi cooperarea în domeniul impozitării societăţilor.
Sursa: realitatea.net

Citeste mai mult

Cultura

,,Sacrul în artă”, expoziție la Muzeul Ștefănești

Publicat

Publicitate

Muzeul Judetean Botosani, Secția de Artă Plastică – Etnografie organizează expoziția intitulată „Sacrul în artă”.

Într-o perioadă cu profunde valențe spirituale, demersul expozițional devine un gest firesc de pioșenie în fața divinității, concretizat prin aducerea în fața publicului a unui număr de 13 icoane din patrimoniul etnografic al Muzeului Județean Botoșani, precum și a lucrărilor semnate de artiștii vizuali Anca și Alina Albătoaie, Constantin Livadaru, Florin Grosu, Bebe Hetriuc, Ioana-Gina Poleac, Liviu Șoptelea, Cristina Turiceanu, Marius Vatamanu și Karmen Zaharia. Expoziția, etalată la #Muzeul „#Ștefan_Luchian” Ștefănești, poate fi vizionată în perioada 30 aprilie – 31 mai 2024.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

PROTEST în fața Ministerului Justiției: Angajații Registrului Comerțului vor bani mai mulți

Publicat

Publicitate

Angajaţii din Oficiul Naţional al Registrului Comerţului protestează, vineri, în faţa Ministerului Justiţiei, reclamând discriminarea salarială şi cerând majorări ale veniturilor.

„Este în plină desfăşurare acest protest în faţa Ministerului Justiţiei, organizat de Sindicatul Angajaţilor din Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (SAONRC), afiliat la Federatia Publisind şi la Blocul Naţional Sindical”, anunţă, vineri, sindicaliştii.

Sindicatul Angajaţilor din Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (SAONRC) reclamă inechităţile salariale şi discriminarea faţă de celelalte categorii de angajaţi din familia ocupaţională justiţie.

Publicitate

Sursa: realitatea.net

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending