Connect with us

Actualitate

Guvernul a majorat salariile polițiștilor și militarilor. Care este nivelul actualizat al salariului personalului vizat

Publicat

Publicitate

Prin ordonanță se acordă o majorare salarială de până la 30% din solda de funcție sau salariul de funcție sau salariul de bază pentru personalul din instituțiile de apărare, ordine publică și securitate națională.

Mai mulți bani pentru militari și angajații MAI. Guvernul a majorat salariile personalului din instituțiile de apărare și ordine publică. Este stabilit nivelul actualizat al soldei/salariului de grad pentru personalul militar, poliţişti şi poliţiştii de penitenciare.

Ordonanța de urgență adoptată joi de Guvern prevede stabilirea unor drepturi specifice personalului Ministerului Apărării Naționale. De asemenea, se referă la cheltuieli determinate de pregătirea și executarea unor misiuni în afara teritoriului național.

Totodată, se reglementează dublarea, raportat la anul 2018, a indemnizației de delegare, detașare pentru personalul din instituțiile de apărare, ordine publică și securitate națională care

  • participă la misiuni de instrucție, exerciții militare și aplicații, în tabere sau în poligoane cu participare internațională
  • sau în misiuni pe teritoriul României cu durată mai mare de 48h și la o distanță mai mare de 5km de localitatea în care-și au locul permanent de muncă.

De asemenea, se creează cadrul legal unic pentru

  • salarizarea personalului pe perioada cursurilor de formare și de perfecționare pentru personalul care urmează cursuri de carieră și nivel
  • cât și pentru cei care urmează cursuri de zi în cadrul instituțiilor de învățământ superior.

Precizările au fost făcute de către purtătorul de cuvânt al Guvernului, Mihai Constantin.

Publicitate

Potrivit sursei citate, se are în vedere, totodată, crearea cadrului legal care să permită, pentru soldații și gradații profesioniști, posibilitatea acordării

  • concediului de odihnă suplimentar
  • concediului de studii și compensarea în bani a concediului de odihnă neefectuat

în condițiile prevăzute de legislația în vigoare pentru cadrele militare.

Mai mulți bani pentru militari și angajați MAI. Ce prevede OUG

Potrivit ordonanței, cadrele militare în activitate, poliţiştii şi poliţiştii de penitenciare

pe timpul cât urmează cursuri de zi în cadrul instituţiilor de învăţământ superior, cu acordul şi în interesul autorităţilor sau instituţiilor publice de apărare, ordine publică şi securitate naţională beneficiază de

  • solda de funcţie/salariul de funcţie și, după caz, solda de comandă/salariul de comandă avută/avut la data începerii cursurilor
  • solda de grad/salariul gradului profesional deţinut și de gradații
  • celelalte drepturi aplicabile personalului din instituţia de învăţământ, în condiţiile stabilite prin ordin al ordonatorului principal de credite.

Personalul din instituţiile publice de apărare, ordine publică şi securitate naţională, care participă la realizarea și menținerea capacității operaționale a structurilor/unităților, pentru îndeplinirea misiunilor specifice

  • beneficiază de o majorare salarială în cuantum de până la 30% din solda de funcție/salariul de funcție/salariul de bază.

Structurile/unitățile se stabilesc prin hotărâre a Consiliului Suprem de Apărare a Țării.

Perioada, categoriile de personal şi mărimea majorării salariale se stabilesc prin ordin al conducătorului instituției.

Mai mulți bani pentru militari și angajați MAI. Solda/salariul de grad

Cuantumul actualizat al soldei de grad/salariului gradului profesional pentru personalul militar, poliţişti şi poliţiştii de penitenciare:

Grad militar/profesional – Cuantumul actualizat al soldei de grad/salariului gradului profesional deţinut

Ofițeri

  • general, amiral, chestor general de poliţie: 3135 lei
  • general-locotenent, viceamiral, chestor-şef de poliţie: 3069 lei
  • general-maior, contraamiral, chestor principal de poliţie/penitenciare: 3003 lei
  • general de brigadă, general de flotilă aeriană, contraamiral de flotilă, chestor de poliţie/penitenciare: 2937 lei
  • colonel, comandor, comisar-şef de poliţie/penitenciare: 2838 lei
  • locotenent-colonel, căpitan-comandor, comisar de poliţie/penitenciare: 2706 lei
  • maior, locotenent-comandor, subcomisar de poliţie/penitenciare: 2607 lei
  • căpitan, inspector principal de poliţie/penitenciare: 2508 lei
  • locotenent, inspector de poliţie/penitenciare: 2409 lei
  • sublocotenent, aspirant, subinspector de poliţie/penitenciare: 2310 lei

Maiştri militari

  • maistru militar principal: 2277 lei
  • maistru militar clasa I: 2211 lei
  • maistru militar clasa a II-a 2145 lei
  • maistru militar clasa a III-a 2079 lei
  • maistru militar clasa a IV-a 1980 lei
  • maistru militar clasa a V-a 1881 lei

Subofiţeri şi agenţi de poliţie/penitenciare

  • plutonier adjutant principal/şef, agent-şef principal de poliţie/penitenciare: 2277 lei
  • plutonier adjutant, agent-şef de poliţie/penitenciare: 2211 lei
  • plutonier major, agent-şef adjunct de poliţie/penitenciare: 2145 lei
  • plutonier, agent principal de poliţie/penitenciare: 2079 lei
  • sergent major, agent de poliţie/penitenciare: 1980 lei
  • sergent: 1881 lei

Soldaţi şi gradaţi profesionişti

  • caporal clasa I: 1848 lei
  • caporal clasa a II-a: 1782 lei
  • caporal clasa a III-a: 1716 lei
  • fruntaş: 1650 lei
  • soldat: 1584 lei

Ordonanța mai prevede că toate instituţiile publice de apărare, ordine publică şi securitate naţională acordă valoarea financiară anuală a normei de echipare și valoarea financiară a drepturilor de echipament la nivelul actualizat al acestora.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Ce poți să faci dacă ți-ai pierdut cartea de muncă. Poți ajunge în instanță pentru reconstituirea ei

Publicat

Publicitate

Ce poți să faci dacă ți-ai pierdut cartea de muncă: Până în 2011 când a fost eliminată, cartea de muncă era de fapt un carnet în care se regăseau o serie de documente: dovada tuturor locurilor de muncă unde cineva a fost angajat, salariile pe care le-a avut, dar și vechimea pe care a acumulat-o. La începutul anului 2011, cărțile de muncă au fost eliminate și de atunci vechimea în muncă este înregistrată digital, relatează alba24.ro.

Dacă ți-ai pierdut cartea de muncă, există câțiva pași pe care îi poți urma pentru a obține un duplicat sau un document echivalent care să ateste vechimea în muncă:

Verifică dacă ai o copie

Înainte de a solicita un duplicat, verifică dacă ai o copie a cărții de muncă sau contracte de muncă care pot dovedi vechimea ta.

 

Solicită un extras din arhive

Publicitate

Dacă ai lucrat înainte de 2011 (anul în care cărțile de muncă au fost eliminate), datele tale sunt păstrate în arhivele Casei Județene de Pensii sau la fostul angajator.

Pentru a obține un extras privind vechimea în muncă, trebuie să:

  • Depui o cerere la Casa Județeană de Pensii din județul în care ai domiciliul.
  • Anexezi o copie a cărții de identitate și eventual alte documente justificative.
  • Plătești o eventuală taxă de arhivare (dacă este necesară).

Contactează fostul angajator sau arhivele private

Dacă angajatorul există încă, poți solicita un adeverință de vechime.

Dacă firma s-a desființat, documentele pot fi arhivate la o firmă specializată. Poți verifica acest aspect la Registrul Comerțului sau Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM).

Verifică Registrul Electronic de Evidență a Salariaților (REVISAL)

Pentru contractele încheiate după 2011, angajatorii sunt obligați să înregistreze datele în REVISAL, gestionat de Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM).

Poți solicita un extras REVISAL care să ateste perioada de muncă la fiecare angajator.

Obține o adeverință de vechime pentru pensie

Dacă ai nevoie de vechimea în muncă pentru calculul pensiei, poți solicita Casei de Pensii o adeverință de vechime bazată pe contribuțiile plătite.

Ce poți să faci dacă ți-ai pierdut cartea de muncă: poți ajunge în instanță pentru reconstituirea ei

Reconstituirea cărții de muncă nu este obligatorie, dacă există alte metode de a dovedi vechimea în muncă. Totuși, dacă e necesară, implică adresarea către instanța de judecată, potrivit Știrile ProTV.

Mai exact, dacă vrei reconstituirea cărții de muncă, trebuie să te adresezi unui avocat specializat în dreptul muncii.

Trebuie să pui la dispoziție probe, pentru ca avocatul să obțină o hotărâre judecătorească prin care să se reinventariere toate locurile unde ai muncit astfel încât să poți constitui dosarul de pensie și să ți se recunoască vechimea în muncă.

Primul pas pe care trebuie să îl faci este să declari cartea de muncă pierdută, furată sau deteriorată la Monitorul Oficial.

Abia după ce ți se publică anunțul te poți adresa instanței de judecată pentru a începe procedura de reconstituire a cărții de muncă.

Totodată, trebuie să te adresezi tuturor angajatorilor pentru care ai lucrat de-a lungul timpului.

Dacă o companie la care ai lucrat nu mai există, trebuie să apelezi la Arhivele Naționale, unde există copii ale tuturor documentelor firmelor.

Dacă firma a dat faliment, arhivele ar putea fi la un executor judiciar, caz în care trebuie să iei legătura cu acesta.

Acest lucru era valabil înainte de 1 septembrie 2024. Legea nr.360/2023 am intrat în vigoare anul trecut și elimină obligația de reconstituire a Cărții de muncă pierdute sau distruse.

De reținut: Noua lege a pensiilor prevede eliminarea obligației de reconstituire a Cărții de muncă pierdute sau distruse.

Citeste mai mult

Eveniment

O casă din localitatea Suharău și un bloc din orașul Flămânzi au fost în pericol, seara trecută, din cauza unor incendii izbucnite în jurul coșurilor de fum

Publicat

Publicitate

O casă din localitatea Suharău și un bloc din orașul Flămânzi au fost în pericol, seara trecută, din cauza unor incendii izbucnite în jurul coșurilor de fum.

Pompierii de la Puntele de Lucru Darabani și Flămânzi, dar și Serviciile Voluntare pentru Situații de Urgență Suharău și Flămânzi au intervenit prompt și au stins flăcările înainte de a se înregistra pagube materiale însemnate.

La Suharău, incendiul a fost generat de un coș de fum neizolat termic față de materialele combustibile. La Flămânzi, evenimentul s-a produs din cauza unui coș de fum necurățat de funingine.

Pentru evitarea unor incidente similare, ISU Botoșani recomandă respectarea următoarelor reguli:

– curățați periodic coșurile de fum pentru eliminarea depunerilor de funingine care se pot aprinde sau pot obtura canalele de evacuare;

– verificaţi coşurile de evacuare a fumului, pentru ca acestea să nu prezinte fisuri care să permită scânteilor să incendieze materialele combustibile ale planșeului sau acoperișului (grunzi, astereală etc.);

Publicitate

– tencuiți şi văruiți partea din pod a coşului de fum, în scopul sesizării imediate a fisurilor (căldura sau scânteile care ies prin fisurile unui coş de fum deteriorat constituie surse de aprindere, dacă în zona lor există elemente de construcţie sau structuri din lemn: grinzi, bârne, suport acoperiş etc.);

– îngrășați zidăria coşului la trecerea prin planşee, lăsând un spaţiu între această zidărie şi elementele combustibile ale planşeului;

– păstrați distanţa dintre faţa exterioară a coşurilor şi elementele combustibile ale acoperişului.

Citeste mai mult

Educație

Oră de dirigenție ținută de … polițiști, la Liceul „Demostene Botez” din Trușești

Publicat

Publicitate

 Elevii Liceului „Demostene Botez” din Trușești au învățat cum să nu devină victime sau infractori. Despre delincvența juvenilă și victimizarea minorilor le-a vorbit, miercuri, elevilor de clasa a VII-a agentul principal de poliție Coșman Lucian-Andrei și agent de poliție Măniga Florin din cadrul Postului de Poliție Trușești.

În cadrul activităţii desfășurate sub sloganul “Copilărie în siguranță!” elevii au primit răspunsuri legate de prevederile Codului Penal și de Procedură Penală, referitoare la răspunderea penală a minorilor. Acțiunea polițiștilor a avut drept scop conștientizarea elevilor cu privire la măsurile de prevenire pe care trebuie să le adopte pentru a nu deveni victime sau autori ai unor fapte penale.

Desfăşurarea activităţii a avut un permanent caracter interactiv, informațiile transmise beneficiind de un feedback pozitiv din partea copiilor prezenți. Activitățile de prevenire și informare cu privire la riscurile asociate delincvenței juvenile, siguranței minorilor, bullying-ului și consumului de droguri, vor fi continuate și în perioada următoare.

 

Citeste mai mult

Eveniment

CALENDAR ORTODOX 2025: Sfântul Ierarh Leon, Episcopul Cataniei

Publicat

Publicitate

Sfântul Ierarh Leon, episcopul Cataniei s-a născut în orașul Ravenna, la 270 km spre N-E de Roma, în sânul unei familii de creștini evlavioși. A trăit în timpul împăratului bizantin Constans al II-lea (641-668), nepotul lui Heraclie.

A iubit școala de mic copil având dragoste de învățăturile Bisericii, și totodată a avut o viață duhovnicească plină de nevoințe. Tânăr fiind, a intrat în monahism închinându-și viața lui Dumnezeu. Remarcat pentru calitățile sale, Sfântul Leon a fost hirotonit preot în Ravenna, iar după moartea arhiereului Savin au fost numit episcop al cetății Catania, în insula Sicilia, fiindu-i date în administrare bunurile bisericii.

Sfântul Ierarh Leon, episcopul Cataniei a fost un aprig luptător împotriva ereticilor, pe care îi mustra aprig, iar față de credincioși era foarte milostiv și îndurat, dând mult ajutor celor ce-l urmau pe Hristos. A avut o evlavie deosebită față de Sfânta muceniță Lucia, ocrotitoarea Siciliei, în cinstea căreia a construit o biserică unde a fost și el înmormântat după trecerea la Domnul din anul 780. O femeie de neam bun, din cetatea Siracuzei, curgându-i sânge, a cheltuit toată averea ei la doctori, dar n-a dobândit nici un folos. Mai pe urmă, luminându-se printr-o dumnezeiască descoperire, s-a dus la doctorul acesta fără de plată și ajungând la poarta cetății, care se numește Ariani, a auzit clopotele, care se trăgeau pentru mutarea Sfântul Ierarh Leon, episcopul Cataniei la Domnul. Grăbindu-se, a alergat acolo și căzând la sfintele lui moaște cu lacrimi și cu credință, a cerut vindecare. Pentru aceea, după credința ei, îndată a urmat și împlinirea dorinței, că i-a încetat curgerea sângelui; și dobândindu-și tămăduire, s-a întors la casa ei bucurându-se, și a povestit minunile cele mari ale lui Dumnezeu, mărind pe adevăratul robul său.

De viața acestui sfânt s-au minunat îngerii, iar diavolii s-au înfricoșat de puterea și stăpânirea pe care i-a dat-o asupra lor Atotputernicul Dumnezeu. Aceste și alte minuni și mai slăvite a săvârșit Sfântul Leon, nu numai cât a trăit întocmai ca un înger, dar și după ducerea și sfânta lui mutare la Dumnezeu.

După ce a adormit în Domnul, sfintele sale moaște au început să izvorască dumnezeiesc mir. Privind la exemplul său de evlavie, ortodoxie și dedicație spre nevoile oamenilor, creștinii din toate timpurile pot urma cu ajutorul Domnului buna sa pildă.

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending