Connect with us

Actualitate

Garanție de 120% pentru produsele accizabile, din 2025. Ce categorii de firme sunt vizate și care sunt amenzile

Publicat

Publicitate

Garanție de 120% pentru produsele accizabile: Operatorii economici care intenționează să primească spre vânzare produse accizabile vor trebui să depună o declarație pe propria răspundere și să constituie o garanție de 120% din accizele corespunzătoare, informează alba24.ro.

Aceste măsuri se aplică în cazul în care riscul fiscal al operatorilor este considerat ridicat, notează Economedia.

Autoritățile vamale îi vor anunța pe operatorii economici pentru a respecta aceste obligații.

Operatorii economici care sunt înregistrați la autoritatea competentă pentru distribuția și comercializarea angro a băuturilor alcoolice, tutunului prelucrat și produselor energetice, fără a le depozita și care eliberează pentru consum produse accizabile dintr-un antrepozit fiscal, trebuie să depună o declarație pe propria răspundere la autoritatea competentă.

Detalii privind declarația
Această declarație trebuie să precizeze cantitatea de produse accizabile pe care operatorul intenționează să o elibereze pentru consum.

Modelul, conținutul și modalitatea de depunere a acestei declarații vor fi stabilite printr-un ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală.

Publicitate

Operatori economici au obligația să constituie o garanție de 120% din contravaloarea accizelor aferente cantității de produse accizabile pe care intenționează să o elibereze pentru consum.

Garanție de 120% pentru produsele accizabile: Sancțiuni pentru nerespectarea obligațiilor
Contribuabilii care nu constituie garanția de 120% și care nu depun o declarație pe propria răspundere cu cel puțin 3 zile calendaristice înainte de epuizarea cantității de produse accizabile riscă amenzi de la 20.000 lei la 100.000 lei, precum și confiscarea produselor.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Direcția Județeană de Mediu Botoșani anunță ocuparea prin transfer a unui post de consilier asistent

Publicat

Publicitate

DJM Botosani anunță persoanele interesate că, pe site-ul instituției, la adresa https://djmbt.anmap.gov.ro/informatii-publice/oportunitati-de-angajare/ a fost publicat anunțul privind ocuparea prin transfer a unei funcții publice de execuție vacante de consilier, clasa I, grad profesional asistent la Serviciul Monitorizare și Laboratoare, în conformitate cu prevederile art. 502, alin (1), lit. c) și ale art. 506 din OUG nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

Solicitantul trebuie să fie funcționar public, să aibă minim 1 an vechime în specialitate și să fie absolvent de studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă, în ramurile de știință: Chimie și inginerie chimică (domenii de licență: chimie, inginerie chimică) și Inginerie mecanică, mecatronică, inginerie industrială și management (domenii de licență: inginerie mecanică, industrială, științe inginerești aplicate, arhitectură mecatronică și robotică, ingineria materialelor, ingineria mediului, inginerie și management, etc).

 

Termenul de depunere a dosarelor este 23.12.2025, iar procedura de transfer poate fi consultata la adresa: https://anmap.gov.ro/decizie-nr-2877-din-15-10-20-25/

 

Persoanele interesate se pot adresa, pentru informații suplimentare, la sediul DJM Botoșani (tel. 0231.584136).

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: Două accidente rutiere în această dimineață, în municipiul Botoșani

Publicat

Publicitate

Două accidente rutiere s-au produs, în această dimineață, pe străzile Ștefan cel Mare și Săvenilor din municipiul Botoșani.

În evenimentul de pe strada Săvenilor au fost implicate trei autoturisme, iar în cel de pe strada Ștefan cel Mare – două.

La ambele incidente au intervenit pompierii din cadrul Detașamentului Botoșani, cu o autospecială de stingere, autospeciala de descarcerare, ambulanță SMURD, precum și echipaje ale Serviciului Județean de Ambulanță Botoșani.

O conducătoare auto și un copil de 8 ani, aflați într-unul dintre vehiculele implicate în accidentul de pe strada Ștefan cel Mare, au primit îngrijiri medicale la fața locului, însă au refuzat transportul la spital.

Pompierii au acționat în ambele situații pentru înlăturarea pericolului de incendiu.

Pentru prevenirea unor astfel de evenimente, ISU Botoșani recomandă conducătorilor auto să manifeste prudență la volan și să respecte regulile de circulație, pentru siguranța proprie și a celorlalți participanți la trafic.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Sindicatele anunță proteste în penitenciarele din toată țara

Publicat

Publicitate

Sindicatele angajaților din sistemul penitenciar au anunțat că, începând de luni, declanșează proteste în penitenciarele din toată țara și cer, printre altele, stoparea inițiativelor care vizează noi modificări ale cadrului legal ce reglementează pensiile militare de stat.

Potrivit unui comunicat transmis, luni, AGERPRES, Federația Sindicatelor din Sistemul Penitenciar, în solidar cu Federația PUBLISIND, și Sindicatul Național al Polițiștilor de Penitenciare declanșează acțiuni de protest în toate penitenciarele începând de luni.

‘FSSP-PUBLISIND blochează activitățile din Poliția Penitenciară prin coordonarea de acțiuni sindicale unitare în cadrul cărora toți polițiștii de penitenciare vor refuza munca suplimentară, iar organizațiile sindicale vor exprima în scris dezacordul pentru depășirea plafonului maximal de 180 de ore suplimentare anual prevăzut de lege’, se precizează în comunicat.

În absența resurselor umane necesare, funcționarea Poliției Penitenciare este dependentă de prestarea muncii suplimentare de către polițiștii de penitenciare, într-un volum imens, unic în România, plafonul maximal legal de 180 de ore anual fiind depășit încă din luna iunie în majoritatea unităților, menționează sursa citată, care adaugă că simpla exercitare a dreptului legal de a refuza în scris prestarea de muncă suplimentară generează blocaje grave ale activităților din sistemul penitenciar. În susținerea revendicărilor, vor fi organizate și acțiuni de protest.

Printre solicitările sindicatelor se numără:

– stoparea oricăror demersuri de reorganizare a unor unități din Poliția Penitenciară, inițiate în absența dialogului social cu organizațiile sindicale reprezentative din sistemul penitenciar, cu încălcarea cadrului legal, a Acordului colectiv la nivelul grupului de unități Poliția Penitenciară și, respectiv, a Acordului colectiv privind transparența decizională și dialogul în Poliția Penitenciară;

Publicitate

– asigurarea bugetului necesar pentru plata tuturor drepturilor salariale în anul 2026, fără eliminarea sau diminuarea unor elemente ale sistemului de salarizare al polițiștilor de penitenciare;

– stoparea inițiativelor care vizează noi modificări ale cadrului legal ce reglementează pensiile militare de stat;

– creșterea numărului de posturi prevăzute pentru Poliția Penitenciară, corespunzător cu standardele de resurse umane, precum și cu extinderea capacității de deținere;

– deblocarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante din Poliția Penitenciară, în vederea compensării, cel puțin parțiale, a lipsei acute de personal, precum și pentru diminuarea numărului de ore suplimentare prestate.

Calendarul de acțiuni include:

– blocarea activităților prin dezacordul scris al PUBLISIND/SNPP-FSSP privind depășirea plafonului legal maximal de 180 ore de muncă suplimentară care pot fi prestate în cursul anului 2025 de către salariații din Poliția Penitenciară (începând cu ziua de luni);

– blocarea activităților prin refuzul expres al tuturor polițiștilor de penitenciare de a mai presta muncă suplimentară, precum și refuzul de a exercita alte sarcini decât cele corespunzătoare fișei postului (începând cu ziua de luni);

– mitinguri la sediile penitenciarelor, la sediul ANP și la sediul MJ.

AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

Ajutorul de deces: Care este suma maximă acordată

Publicat

Publicitate

Ajutorul de deces este o indemnizație unică acordată prin Casa Națională de Pensii Publice (CNPP) pentru a sprijini acoperirea parțială a cheltuielilor legate de înmormântare. Acesta poate fi solicitat atât în cazul decesului unei persoane asigurate sau pensionare, cât și în situația în care a decedat un membru de familie neasigurat. În anul 2025, suma maximă acordată poate ajunge la 8.620 de lei.

Valoarea ajutorului de deces este stabilită anual prin legea bugetului asigurărilor sociale de stat și nu poate fi mai mică decât câștigul salarial mediu brut folosit la fundamentarea acestui buget.

Cuantumul ajutorului de deces se stabileşte anual prin legea bugetului asigurărilor sociale de stat. Acesta nu poate fi mai mic decât valoarea câştigului salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat.

Odată cu intrarea în vigoare a Legii nr. 10/2025 privind bugetul asigurarilor sociale de stat pentru anul 2025, cuantumul ajutorului de deces este:

  • în cazul decesului pensionarului sau asiguratului – 8.620 lei;
  • în cazul decesului unui membru de familie neasigurat – 4.310 lei;

Ajutorul de deces în 2025. În ce situație se acordă ajutorul de înmormântare?

Potrivit Casei Naționale de Pensii Publice (CNPP), ajutorul de deces se acordă în cazul decesului:

  • asiguratului;
  • pensionarului;
  • persoanei care, în ultimele 6 luni anterioare decesului, a avut calitatea de asigurat în     sistemul public de pensii, indiferent de stagiul de cotizare realizat în această perioadă;
  • persoanei aflate în timpul concediului pentru creşterea copilului până la împlinirea vârstei de 2 ani, iar în cazul copilului cu handicap până la 3 ani, respectiv până la 7 ani, dacă, anterior intrării în concediu, persoana în cauză era asigurată obligatoriu;
  • unui membru de familie al asiguratului, pensionarului sau al persoanei aflate în timpul concediului pentru creşterea copilului,  care nu era asigurat sau pensionar la data decesului.

Ajutorul de deces se acordă unei singure persoane, care dovedeşte cu acte că a suportat cheltuielile ocazionate de deces și  care poate fi, după caz:

Publicitate
  • soţul supravieţuitor;
  • copilul;
  • părintele;
  • oricare persoană fizică/juridică.

Ajutorul de deces se acordă asiguratului, pensionarului sau persoanei aflate în timpul concediului pentru creşterea copilului, al cărui membru de familie a decedat. În acest caz, membru de familie, în sensul legii, poate fi:

  • soţul/soţia;
  • copiii proprii, copiii adoptaţi, copiii aflaţi în plasament familial sau cei încredinţaţi spre creştere şi educare familiei, în vârstă de până la 18 ani sau, dacă îşi continuă studiile, până la terminarea acestora, fără a depăşi vârsta de 26 de ani sau copiii indiferent de vârstă dacă și-au pierdut capacitatea de muncă înainte de împlinirea vârstei de 18 ani, respectiv 26 de ani;
  • în situaţia în care membrul de familie decedat era un copil inapt pentru muncă, în vârstă de peste 18 ani, ajutorul de deces se acordă cu condiţia prezentării unui act medical emis sau vizat de medicul expert al asigurărilor sociale, prin care se atestă cauza care l-a făcut inapt pentru muncă şi data ivirii acesteia;
  • în situaţia în care membrul de familie decedat era un copil în vârstă de până la 18 ani inclusiv, ajutorul de deces se acordă indiferent dacă era sau nu la studii;
  • în cazul decesului copilului cu vârsta de peste 18 ani, fără a depăşi 26 ani, ajutorul de deces se acordă dacă se afla în continuarea studiilor;
  • părinţii (socrii) şi bunicii oricăruia dintre soţi.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending