Connect with us
Publicitate

Eveniment

FOTO: O sută de botoșăneni s-au alăturat în această săptămână echipei PSD Botoșani

Publicat

Publicitate

100 de botoșăneni au semnat adeziunile și s-au alăturat în această săptămână celei mai puternice echipei politice din județul: PSD Botoșani!
Vineri, la sediul PSD Botoșani, în prezența președintelui organizației județene Doina Federovici, a parlamentarilor Marius Budăi, Alexandra Huțu, Dan Șlincu, Trufin Lucian, a vicepreședintele CJ Dorin Birta și a conducerilor organizațiilor locale, noii membri și-au expus pe scurt motivele care i-au determinat să semneze adeziunile și să se implice în PSD. „Ni s-au alăturat oameni importanți profesori, cadre medicale, specialiști în administrație, fermieri, mici antreprenori, studenți. Performanța organizației PSD Botoșani în actul administrativ, recunoscută de botoșăneni la alegerile locale, care au reconfirmat statutul de principală forță politică a județului, dar mai ales viziunea noastră de dezvoltare a tuturor comunităților locale i-a determinat pe acești botoșăneni să vină în echipa social-democrată și să se implice în proiectele noastre, fie că vorbim de partea socială, culturală, economică sau de dezvoltarea locală. Fiecare om este valoros și poate să contribuie prin propriile idei la dezvoltarea comunității locale”, a declarat Doina Federovici, președintele PSD Botoșani și al Consiliului Județean Botoșani, care le-a urat „bun venit în echipă” noilor membri.
“Am susținut mereu că cea mai importantă resursă pe care Dumnezeu a lăsat-o pe pământ este resursa umană. Astăzi, PSD Botoșani se îmbogățește cu peste 100 de noi membri. Vârstele diferite, profesiile diferite ale noilor noștri colegi ne arată că noi PSD suntem un partid care prin politicile pe care le implementăm suntem un partid care se bucură de o susținere largă din partea cetățenilor români. Vă mulțumim mult tuturor și bine ați venit în echipa social-democrată”, a declarat Marius Budăi, prim-vicepreședinte PSD Botoșani.
Echipa PSD Botoșani continuă implicarea în proiectele importante ale județului și ale fiecărei comunități locale, fiind formațiunea politică ce construiește, cu oameni, pentru oameni. „Continuăm munca, așa cum am făcut-o și până acum, cu responsabilitate și dorința fermă de a transforma proiectele în fapte. Echipa PSD Botoșani este o familie, în care s-a construit o stare de spirit ce nu va putea fi frântă de nicio provocare a viitorului. Sunt președintele acestei echipe minunate, dar mai presus de toate sunt colegul fiecărui membru ce ne trece pragul și se implică în proiectul nostru. Ușa PSD Botoșani este și va fi deschisă întotdeauna pentru oamenii de bună-credință. Împreună suntem mai puternici”, a conchis Doina Federovici.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Incendiu la Șendriceni! Aproximativ 500 de metri pătrați de vegetație uscată au ars. Cauza probabilă stabilită de pompieri

Publicat

Publicitate

Aproximativ 500 de metri pătrați de vegetație uscată au ars, astăzi, pe un câmp din localitatea Ștefănești. Cel mai probabil, incendiul a fost generat de scântei mecanice provenite de la un utilaj agricol folosit pentru tăierea ierbii. Din cauza fumului dens, circulația rutieră pe DN 24 C a fost îngreunată, acesta fiind și motivul pentru care participanții la trafic au sunat la 112.

La caz au ajuns, în cel mai scurt timp, pompierii din cadrul Gărzii de Intervenție Ștefănești, cu o autospecială de stingere cu apă și spumă. Aceștia au intervenit rapid pentru ca flăcările să nu se extindă la alte culturi.

Pentru a preveni incendiile în această perioadă, proprietarii terenurilor și reprezentanții asociațiilor agricole trebuie să:

– verifice maşinile şi utilajele agricole din punct de vedere tehnic, să asigurare dotarea acestora cu dispozitive parascântei şi cu mijloace de primă intervenție ‐ stingătoare, bidoane cu apă, lăzi cu nisip şi mături;

– remedieze defecţiunile apărute la maşinile şi utilajele agricole la distanță față de lanurile nerecoltate, mirişti sau vegetație uscată;

– alimenteze utilajele cu carburant în punctele de alimentare special amenajate;

Publicitate

– asigure punctele de recoltare cu tractoare cu plug sau disc, cisterne cu apă;

– asigure izolarea lanurilor prin fâşii arate sau discuite faţă de drumuri şi păduri sau căi ferate adiacente;

– strângă paiele rezultate în urma recoltării şi să are imediat miriştea;

Publicitate

– respecte regulile privind fumatul şi utilizarea focului deschis.

În continuare, pompierii militari rămân mobilizați, 24 de ore din 24, pentru gestionarea operativă a situaţiilor de urgenţă şi acordarea primului ajutor medical specializat persoanelor aflate în dificultate.

Evenimentele înregistrate la nivel județean rămân în atenția Centrului Operațional pentru dispunerea imediată a măsurilor menite să asigure optimizarea misiunilor de răspuns orientate spre salvarea vieții.

Nu uitați! Informații despre modul de comportare în cazul producerii unor situații de urgență pot fi obținute prin accesarea platformei naționale de pregătire în situații de urgență https://fiipregatit.ro și din aplicația de mobil DSU care poate fi descprcată gratuit din APP Store și Google Play.

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO&VIDEO: Exercițiu a jandarmilor de disciplină canină și de intervenție a pentru prinderea unui infractor, la Tabăra Agafton

Publicat

Publicitate

La invitația Departamentului pentru Românii de Pretutindeni, jandarmii botoșăneni au vizitat în această dimineață Centrul de Agrement Codrii de Aramă de la Agafton, unde timp de o săptămână s-a desfășurat prima din cele șase serii ale celei de-a XV-a ediții a Programului de Tabere ARC, destinat elevilor, studenților și tinerilor români din afara granițelor țării.

Pentru că unul dintre obiectivele taberei, pe lângă dezvoltarea abilităților de comunicare în limba română, îl reprezintă informarea tinerilor asupra istoriei naționale, jandarmii le-au prezentat câteva aspecte din evoluția în timp a Jandarmeriei Române, de la înființarea acesteia pe 3 aprilie 1850 și până în prezent, misiunile executate și competențele legale ale jandarmilor.
A urmat o scurtă încălzire și câteva procedee de autoapărare, după care tinerii au vizionat un exercițiu de disciplină canină și de intervenție pentru prinderea unui infractor care nu se supune somațiilor.
Jandarmii vor organiza activități similare la toate seriile Taberelor ARC de la Agafton, la care vor participa în total aproximativ 780 de elevi și tineri români din țările aflate în jurul granițelor și Balcani, precum și din diaspora de mobilitate.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Registrul RO e-Factura executări silite. Primele informații dintr-un proiect de ordin publicat de ANAF

Publicat

Publicitate

Toate facturile aferente tranzacțiilor efectuate în cadrul procedurilor de executare vor trebui trimise prin sistemul RO e-Factura, scrie alba24.ro. În registru vor trebui să se înscrie organele de executare silită, inclusiv executorii judecătoreşti şi Agenţia Naţională de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate, după cum reiese dintr-un proiect de ordin publicat de ANAF.

Termene.ro a realizat o analiză legată de procedurile legate de noul registru.

Astfel, potrivit draftului „organele de executare silită care emit facturi în numele şi în contul furnizorilor, denumiți în continuare debitori, indiferent dacă debitorii sunt sau nu înregistraţi în scopuri de TVA, au obligaţia să respecte prevederile OUG 120/2021 privind administrarea, funcţionarea şi implementarea sistemului naţional privind factura electronică RO e-Factura şi factura electronică în România”.

Spre deosebire de executori, ”debitorii în numele şi în contul cărora se emit facturi de către organele de executare silită nu au obligația respectării prevederilor OUG 120/2021”, mai prevede proiectul.

Detaliile registrului RO e-Factura executări silite
Pentru a putea utiliza sistemul RO e-Factura, organele de executare vor avea obligația să se înscrie în registrul e-Factura executări silite, ce va fi organizat de Agenţia Naţională de Administrare Fiscală.

Înscrierea se va face prin intermediul formularului (079) „Cerere privind înregistrarea în Registrul RO e-Factura executări silite“, mai stiuplează draftul de act normativ.

Publicitate

Din punct de vedere informatic, registrul va fi gestionat cu ajutorul aplicaţiei informatice puse la dispoziţie de Centrul Naţional pentru Informaţii Financiare din cadrul Ministerului Finanţelor și va cuprinde următoarele informaţii:

a) codul de identificare fiscală al organului de executare silită;

b) denumirea organului de executare silită;

Publicitate

c) adresa domiciliului fiscal al organului de executare silită;

d) data la care organul de executare silită a solicitat înregistrarea în Registrul RO e-Factura  executări silite;

e) data înscrierii în Registrul RO e-Factura executări silite.

Draftul mai prevede că registrul se va actualiza permanent, pe baza cererilor de înregistrare în Registrul RO e-Factura executări silite depuse de organele de executare silită și a informaţiilor deţinute de organele fiscale cu privire la radierea contribuabililor din Registrul contribuabililor/ plătitorilor.

Facturile vor fi trimise atât debitorului, cât și cumpărătorului
În proiect se menționează totodată că organele de executare silită vor trimite destinatarului (cumpărătorului) facturile prin sistemul RO e-Factura dacă acesta este persoană impozabilă și ”indiferent dacă este sau nu înregistrat în scopuri de TVA”.

Tot prin intermediul sistemului, facturile vor fi trimise și debitorilor.

În situaţia în care cumpărătorul are obiecții cu privire la o anumită factură, ”acesta înştiinţează organul de executare silită care a emis factura electronică, inclusiv în sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura, prin înscrierea unui mesaj în acest sens.

Factura electronică corectată se transmite prin sistemul naţional privind factura electronică RO e-Factura, atât debitorului, cât și cumpărătorului”, mai prevede draftul de act normativ.

 

Citeste mai mult

Administratie

Opt autogunoiere compactoare cu capacitate maximă 16 mc vor ajunge la Botoșani. Astăzi a fost semnat contractul de furnizare

Publicat

Publicitate

Consiliul Județean Botoșani își susține angajamentul pentru promovarea și dezvoltarea politicilor și acțiunilor de conservare și îmbunătățire a mediului înconjurător și a atras de-a lungul timpului finanțări importante pentru accelerarea procesului de modernizare a sistemului de management al deșeurilor din județul Botoșani. Iar astăzi s-a concretizat încă un demers foarte important în această direcție.

Președintele Consiliului Județean Botoșani, Doina Federovici, a semnat contractul de furnizare a 8 (opt) vehicule de colectare și transport deșeuri, respectiv autogunoiere compactoare cu capacitate maximă 16 mc, această investiție venind în completarea infrastructurii de colectare/transport a deșeurilor municipale realizată prin proiectul „Sistem integrat de management al deșeurilor în județul Botoșani”, finanțat cu fonduri europene în cadrul programului POS Mediu. Contractul prevede, de asemenea, și punerea în funcțiune, instruirea personalului și service-ul post-livrare în perioada de garanție și post-garanție a vehiculelor pentru colectarea și transportul deșeurilor municipale din Județul Botoșani.

La eveniment au participat vicepreședintele Consiliului Județean Botoșani, Dorin Birta,  specialiști ai aparatului de specialitate al Consiliului Județean Botoșani, ai A.D.I. ”ECOPROCES” Botoșani și reprezentanții firmei S.C. GRADINARIU IMPORT EXPORT S.R.L., cea căreia i s-a atribuit, prin procedură de licitație publică, acest contract în valoare de 4.000.000 lei fără TVA. Termenele prevăzute în contract pentru livrarea celor 8 autogunoiere sunt: maxim 6 luni pentru 4 autogunoiere, respectiv maxim 9 luni pentru 4 autogunoiere, de la semnarea ordinului de începere. Contractul este finanțat integral din Fondul de Întreținere, Înlocuire și Dezvoltare (IID) aferent proiectului „Sistem integrat de management al deșeurilor în județul Botoșani”.

„Dezvoltarea continuă a sistemului de management al deșeurilor din județul nostru a fost în permanență în centrul preocupărilor Consiliului Județean Botoșani. Am făcut tot ceea ce a stat în atribuțiile noastre pentru a atrage fonduri și investiții care să susțină o calitate ridicată a mediului înconjurător, care să promoveze protejarea naturii și a sănătății umane, iar contractul pe care l-am semnat astăzi este parte a acestor eforturi. Trei dintre autogunoiere vor fi alocate municipiului Botoșani, două municipiului Dorohoi și câte una pentru Săveni, Ștefănești și Flămânzi” , a declarat Doina Federovici, președinte al Consiliului Județean Botoșani.

Unitățile administrativ-teritoriale sus-menționate au solicitat alocarea sumei necesare pentru modernizarea infrastructurii de colectare și transport deșeuri prin achiziționarea unor autogunoiere, fundamentând necesitatea investiției ca urmare a implementării sistemului de colectare a deșeurilor „din poartă în poartă”. Vehiculele vor fi puse la dispoziția operatorilor de salubrizare care au atribuite contracte de colectare și transport pentru aceste zone.

„Prin achiziționarea acestor autogunoiere compactoare preconizăm o acoperire mai bună a zonei de delegare a serviciului de colectare și transport, o reducere a timpilor de colectare, precum și eliminarea perioadelor de nefuncționare cauzate de defectarea frecventă a autogunoierelor aflate în uz la operatori” a declarat Dorin Birta, vicepreședintele Consiliului Județean Botoșani.

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending