Connect with us

Eveniment

FOTO: Incendiu la Cătămărăști Deal! O casă a fost la un pas să se facă scrum. Pompierii fac apeluri disperate în zadar

Publicat

Publicitate

Un incendiu s-a produs, astăzi, într-o gospodărie din localitatea Cătămărăști Deal. Acoperișul unei case a luat foc de la un coș de fum neizolat termic față de materialele combustibile. Nu au fost persoane rănite, dar pagubele sunt însemnate. Când s-a produs incendiul, nu era nimeri acasă. Vecinii au observat fumul dens și au sunat după ajutor.

 

La caz s-au deplasat, în cel mai scurt timp, pompierii din cadrul Detașamentului Botoșani, cu trei autospeciale de stingere și o ambulanță SMURD. Aceștia au constatat faptul că ardea o parte din acoperișul casei și au acționat rapid astfel încât flăcările să nu se extindă la bunurile din interior, dar și la alte construcții din gospodărie. Pentru stingerea incendiului și înlăturarea efectelor s-a intervenit mai bine de trei ore. Suprafața afectată a fost estimată la aproximativ 300 de metri pătrați.

 

Pentru că, în această perioadă, tot mai multe case sunt afectate de incendii generate de coșurile de fum necurățate de funingine, neprotejate termic față de materialele combustibile din structura acoperișului sau deteriorate, ISU Botoșani vă reamintește:

 

Publicitate

– verificaţi coşurile de evacuare a fumului, pentru ca acestea să nu prezinte fisuri care să permită scânteilor să incendieze materialele combustibile ale planșeului sau acoperișului (grinzi, astereală etc.);

 

– curățați periodic coșurile de fum pentru eliminarea depunerilor de funingine care se pot aprinde sau pot obtura canalele de evacuare;

 

– tencuiți şi văruiți partea din pod a coşului de fum, în scopul sesizării imediate a fisurilor (căldura sau scânteile care ies prin fisurile unui coş de fum deteriorat constituie surse de aprindere, dacă în zona lor există elemente de construcţie sau structuri din lemn);

 

– îngroșați zidăria coşului la trecerea prin planşee, lăsând un spaţiu între această zidărie şi elementele combustibile ale planşeului;

 

– păstrați distanţa dintre faţa exterioară a coşurilor şi elementele combustibile ale acoperişului.

 

De asemenea, pentru prevenirea intoxicaţiilor cu fum se recomandă montarea detectoarelor de incendiu în locuințe, în vederea semnalizării din timp a utilizatorilor referitor la eventualele acumulări de fumși gaze toxice.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Administratie

Start pentru modernizarea Drumului Vămii de la Botoșani: Lucrările la loturile 2 și 3, un total de 38 de kilometri, au început oficial

Publicat

Publicitate

Consiliul Județean Botoșani a dat, astăzi, startul lucrărilor de modernizare pe două tronsoane importante din Drumul Vămii, artera care leagă orașul Săveni de Rădăuți-Prut și de granița cu Republica Moldova.

Ordinul de începere a lucrărilor pentru loturile 2 și 3 a fost semnat, marcând un pas decisiv pentru unul dintre cele mai ample proiecte de infrastructură rutieră din județ.

Lucrările sunt executate de asocierea SC BIG CONF SRL, lider de proiect, și SC CONSTRUCT COM SRL Botoșani, firme care au câștigat licitația. Cele două loturi însumează 38,223 kilometri din totalul de aproape 49 de kilometri prevăzuți în proiect.

Lotul 2, cu o lungime de 22,771 km, va asigura legătura dintre Săveni (intersecția cu DN 29) și Coțușca (intersecția cu DJ 293), traversând localitățile Podriga, Drăgușeni, Mihail Kogălniceanu și Nichiteni. Lotul 3, cu o lungime de 15,452 km, va continua traseul de la Coțușca până la Rădăuți-Prut, punctul de frontieră cu Republica Moldova.

Deocamdată, lucrările la lotul 1, care vizează tronsonul Hănești – Vlăsinești – Săveni (10,576 km), sunt amânate, după ce rezultatul licitației a fost contestat. Autoritățile speră însă ca verdictul să vină curând, pentru ca modernizarea să fie demarată și aici.

Proiectul „Drumul Vămii” are o valoare totală de 68 de milioane de euro, bani proveniți din fonduri europene alocate prin Programul Regional Nord-Est 2021-2027 și din bugetul Consiliului Județean Botoșani.

Publicitate

Pe lângă modernizarea propriu-zisă a carosabilului, lucrările includ consolidări și stabilizări de teren pe 1,8 km, construcția a cinci poduri și 80 de podețe, precum și amenajarea a 26 de parcări și stații pentru transportul public. De asemenea, vor fi realizate piste de biciclete pe o lungime de 16 km și vor fi amplasate patru stații de încărcare pentru vehicule electrice în localitățile Hănești, Săveni, Coțușca și Rădăuți-Prut.

Autoritățile județene subliniază că modernizarea Drumului Vămii este o continuare firească a proiectului „Drumul Strategic”, asigurând o conectivitate directă cu punctul vamal Rădăuți-Prut și contribuind la dezvoltarea economică și socială a județului.

Acest start este unul de bun augur. Drumul Vămii nu înseamnă doar infrastructură modernă, ci și oportunități noi pentru comunitățile locale și reducerea decalajelor față de celelalte județe din regiunea Nord-Est”, au transmis reprezentanții Consiliului Județean Botoșani.

Citeste mai mult

Eveniment

Erou în timpul liber: Un jandarm a sărit în ajutorul a două fete lovite pe trecerea de pietoni la Dorohoi

Publicat

Publicitate

Un jandarm aflat în timpul liber, martor la un accident rutier care a avut loc ieri, 29 septembrie, în jurul orei 12.00, pe Bulevardul Victoriei din municipiul Dorohoi,, le-a ajutat pe cele două fete lovite de un autoturism pe trecerea de pietoni.

Jandarmul, care își aștepta copiii la ieșirea de la scoală, a sunat imediat la numărul unic de urgență 112, iar până la sosirea ambulanțelor și a polițiștilor rutieri, i-a contactat telefonic pe părinții fetelor și a discutat cu acestea pentru a le liniști.

Recomandăm cetățenilor care sunt martori la situații urgente de acest gen sau de natură să tulbure ordinea și siguranța publică, să solicite în cel mai scurt timp intervenția autorităților competente prin apel 112, astfel încât intervenția specializată a acestora să se producă cât mai repede posibil și să aibă efectul scontat.

Citeste mai mult

Eveniment

Programul Rabla 2025 se lansează marți. Condiții pentru achiziționarea mașinilor prin program, cu propulsie termică sau hibride

Publicat

Publicitate

Programul Rabla 2025 se lansează marți și are un buget de 200 de milioane de lei. Înscrierea în program a fost programată să înceapă de la ora 10:00, scrie alba24.ro. Sesiunea de înscriere va rămâne deschisă până pe 25 noiembrie sau până la epuizarea fondurilor de 200 milioane lei.

„Știu că în alți ani s-au dat rapid voucherele. Asta a fost problema. În câteva secunde se dădeau zeci de mii de voucherele. De anul viitor trebuie să gândim programe care să rezolve probleme structurale.

Mă aștept să fie date rapid anul acesta, poate nu la electrice. Bugetul este de doar 200 milioane lei buget. Anul acesta doar atât s-a putut.

E soluția de compomis pentru a putea lansa programul. Bugetul nu mai putea să suporte 600 milioane de lei.

O să avem discuții ca în viitor din să fie disponibili bani din fonduri europene pentru masini electrice și hibride”, a spus ministrul la Euronews.

Rabla Auto 2025: valoarea ecotichetului

Valoarea ecotichetului este:

Publicitate
  • 18.500 lei – pentru achiziționarea unui autovehicul nou pur electric sau cu pilă de combustie cu hidrogen
  • 15.000 lei – pentru achiziționarea unui autovehicul nou plug-in hibrid sau a unei motociclete electrice
  • 12.000 lei – pentru achiziționarea unui autovehicul nou hibrid
  • 10.000 lei – pentru achiziționarea unui autovehicul nou cu propulsie termică (inclusiv GPL/GNC) sau a unei motociclete.

Rabla Auto 2025: sesiunea pentru persoane fizice

La finalul lunii septembrie urmează să fie lansată și sesiunea pentru persoane fizice în cadrul Programului, potrivit AFM.

“Administrația Fondului pentru Mediu își exprimă angajamentul ferm pentru demararea, în cel mai scurt timp, a unuia dintre cele mai așteptate programe de finanțare, destinat sprijinirii persoanelor fizice în vederea achiziționării de autovehicule noi, cu un impact redus asupra mediului.

Prin alocarea unui buget de 200 de milioane de lei, se pot aduce pe piață aproximativ 15.000 autovehicule noi reducând emisiile poluante și îmbunătățind calitatea vieții prin protejarea mediului înconjurător.”, a declarat Florin Bănică, președintele Administrației Fondului pentru Mediu.

Programul Rabla 2025. Condiții de finanțare

Solicitantul poate obține în cadrul unei sesiuni de înscriere unul sau două ecotichete, în schimbul predării spre casare a unui număr echivalent de autovehicule uzate. Nu se pot cumula două ecotichete pentru achiziționarea unui autovehicul nou.

Persoana fizică poate solicita cel mult două ecotichete în cadrul unei sesiuni de înscriere, câte unul pentru fiecare autovehicul nou care urmează a fi achiziționat, se precizează în Ghidul de finanțare Rabla Auto 2025.

Casarea se face pentru un autovehicul cu vechime de cel puțin 8 ani.

Finanţarea acordată în cadrul programului nu se cumulează şi/sau nu este complementară cu alte

programe care finanţează achiziţionarea autovehiculelor noi.

Cuantumul ecotichetului se scade de către producătorul validat din preţul de comercializare, cu TVA, al autovehiculului nou, diferenţa fiind asigurată de către beneficiar din surse financiare proprii şi/sau surse financiare complementare: credite ori finanţare în baza unui contract de leasing financiar. Valoarea finanţării nu poate depăşi 50% din preţul de comercializare al autovehiculului nou-achiziţionat prin program.

Rabla Auto 2025. Condiții pentru achiziționarea mașinilor prin program – propulsie termică sau hibride

Sunt considerate eligibile cheltuielile propuse a fi realizate cu achiziţionarea de autoturisme, autoutilitare uşoare sau autospeciale/autospecializate uşoare, motociclete, care au sistem de propulsie termică (cu ardere internă, inclusiv motorizare GPL/GNC) sau hibrid:

  • care nu au fost înmatriculate niciodată
  • a căror valoare de achiziţie nu depăşeşte suma de 60.000 euro, cu TVA inclus
  • generează maximum 145 g CO2/km în sistem WLTP
  • generează maximum 120 g CO2/km în sistem WMTC, pentru motocicletă.

Rabla Auto 2025. Condiții pentru achiziționarea mașinilor electrice

Sunt considerate eligibile cheltuielile propuse a fi realizate cu achiziţionarea de autoturisme, autoutilitare uşoare sau autospeciale/autospecializate uşoare, cvadricicluri sau motociclete electrice care au sistem de propulsie plug-in hibrid, pur electric sau cu pilă de combustie cu hidrogen:

  • care nu au fost înmatriculate niciodată
  • a căror valoare de achiziţie nu depăşeşte suma de 70.000 euro, cu TVA inclus
  • generează mai puţin de 80 g CO2/km în sistem WLTP, pentru autovehicul nou plug-in hibrid
  • Prin excepţie, autovehiculul DRIVE-TEST/DEMO care, cumulativ, respectă următoarele condiţii:
  • este înmatriculat pentru prima dată cu cel mult 6 luni în urmă inclusiv faţă de data vânzării şi care nu depăşeşte 6.000 km inclusiv
  • înmatricularea este pe numele producătorului validat, respectiv al punctului de lucru/agentului/partenerului autorizat, iar autovehiculul a fost utilizat pentru activităţi de DRIVE-TEST/DEMO
  • este comercializat de către producătorul validat, respectiv de către punctul de lucru/agentul/partenerul autorizat, declarat în cererea de validare, în calitate de prim proprietar.
AFM nu finanţează achiziţionarea autovehiculelor alimentate cu combustibil motorină.

Rabla Auto 2025. Condiții de înscriere în program – persoane fizice

Poate beneficia de finanţare solicitantul care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:

  • are domiciliul/reşedinţa în România
  • are îndeplinite obligaţiile de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor şi contribuţiilor către bugetul de stat şi bugetul local unde are domiciliul/reşedinţa, conform prevederilor legale în vigoare
  • nu a fost condamnat pentru infracţiuni împotriva mediului, prin hotărâre judecătorească definitivă
  • se angajează să predea către un colector autorizat un autovehicul uzat aflat în proprietatea sa ori a cedentului
  • se angajează să radieze din evidenţa circulaţiei autovehiculul uzat.

Rabla Auto 2025: procedura de înscriere în program – persoane fizice. Acte necesare

Înscrierea solicitantului se realizează prin încărcarea în aplicaţie a următoarelor documente:

  • cererea de finanţare, descărcată din aplicaţie, completată prin tehnoredactare şi, ulterior, încărcată fără a fi semnată
  • actul de identitate care atestă identitatea şi domiciliul/reşedinţa în România, eliberat de către autorităţile române, în termen de valabilitate la momentul înscrierii
  • certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor, nu mai vechi de 90 de zile la momentul înscrierii în program
  • certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul/reşedinţa, nu mai vechi de 30 de zile la momentul înscrierii în program.

Rabla Auto 2025: procedura de înscriere în program – persoane fizice. Acte după obținerea numărului de înregistrare

În termen de 10 zile de la obţinerea numărului de înregistrare, solicitantul completează seria de şasiu a autovehiculului uzat şi încarcă în aplicaţie următoarele documente:

  • certificatul de înmatriculare a autovehiculului uzat
  • cartea de identitate a autovehiculului uzat
  • actul doveditor eliberat de către serviciul public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor competent teritorial, pentru cazul în care din certificatul de înmatriculare sau din cartea de identitate a autovehiculului uzat nu rezultă anul fabricaţiei, anul primei înmatriculări în România şi/sau categoria autovehiculului uzat
  • declaraţia cedentului, după caz
  • certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis pe numele cedentului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul, nu mai vechi de 30 de zile la momentul înscrierii în program, după caz
  • certificatul de căsătorie sau orice act administrativ eliberat de către autoritatea competentă material şi teritorial, care atestă schimbarea/modificarea numelui şi/sau prenumelui, după caz
  • documentul care atestă schimbarea/modificarea adresei de domiciliu sau de reşedinţă, eliberat de către autoritatea competentă material şi teritorial, după caz; sau prezentarea unei declaraţii pe propria răspundere care atestă schimbarea/modificarea adresei de domiciliu sau de reşedinţă, semnată de către solicitant sau de cedent, după caz

Situații speciale

În cazul proprietarului care a dobândit autovehiculul uzat prin moştenire, solicitantul încarcă în aplicaţie:

  • certificatul de moştenitor
  • sentinţa civilă definitivă
  • împuternicirea notarială prin care persoana reprezentantă este expres mandatată să acţioneze şi să încheie acte juridice în cadrul programului, în numele, pe seama şi în interesul tuturor comoştenitorilor, în vederea:
  • casării autovehiculului uzat, radierii autovehiculului uzat din evidenţa circulaţiei şi achiziţionării autovehiculului nou, atunci când certificatul de moştenitor ori sentinţa civilă atestă existenţa mai multor moştenitori.

În cazul proprietarului care a dobândit autovehiculul uzat ca urmare a unei decizii judecătoreşti, partaj sau donaţie, după caz, solicitantul încarcă în aplicaţie documentul doveditor.

Citeste mai mult

Eveniment

Tragedie la Hlipiceni! Un bărbat a fost găsit mort în beciul unei case de pompierii chemați să stingă incendiul

Publicat

Publicitate

Un incendiu s-a produs, în această dimineață, într-o gospodărie din localitatea Victoria, comuna Hlipiceni.

 

La caz s-au deplasat pompierii din cadrul Gărzii de Intervenție Trușești și Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență Hlipiceni, cu două autospeciale de stingere cu apă și spumă, un echipaj aparținând Serviciului Județean de Ambulanță, dar și echipaje de poliție. Primii care au ajuns la fața locului au fost pompierii voluntari.

 

Aceștia au constatat faptul că incendiul se manifesta în podul unei anexe. În urma verificărilor efectuate, proprietarul, un bărbat de 57 de ani, a fost găsit decedat în beciul anexei, încăpere care nu a fost afectată de incendiu.

 

Publicitate

Pentru stingerea incendiului și înlăturarea efectelor s-a intervenit mai bine de o oră. A ars acoperișul anexei pe o suprafață de aproximativ 50 de metri pătrați. S-au degradat bunurile din interiorul clădirii.

 

Cauza probabilă a incendiului a fost stabilită ca fiind acțiunea intenționată.

 

Cazul a fost preluat de Poliție.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending