Connect with us
Publicitate

Economie

Firme vizate de controalele comune antifraudă și Inspecția Muncii

Publicat

Publicitate

Direcția Generală Antifraudă Fiscală (DGAF) din cadrul Agenţiei Naționale de Administrare Fiscală (ANAF), împreună cu Inspecția Muncii (IM), demarează Acțiunea de control Cronos pentru prevenirea şi combaterea sustragerii de la declararea şi fiscalizarea muncii, informează alba24.ro.

Operațiunea de verificări, care se numește „Cronos”,  pentru combaterea muncii subdeclarate și nedeclarate, va demara în primă fază la firme din construcții și HoReCa, dar și la saloane de înfrumusețare sau service-uri auto, a anunțat azi Fiscul.

Operațiunea vizează cu precădere firmele de confecții, construcții, pază și protecție, curățenie, alimentație publică, silvicultură, transport, comerț,  arhivare și depozitări. În aceste sectoare au fost identificate cele mai mari riscuri legate de utilizarea forței de muncă fără forme legale ori subdeclararea nivelului real de salarizare, arată Fiscul.

Publicitate

„Întrucât o mare parte din achizițiile fictive sau artificiale de bunuri și servicii, cu impact asupra TVA și impozitului pe profit, sunt deseori utilizate pentru a deconta sume care servesc, în realitate, pentru remunerarea unor persoane pentru munca prestată, inspectorii antifraudă și inspectorii de muncă vor controla prioritar firmele care activează în domeniile menționate și care se încadrează în profilele de risc generate de analizele documentare”, arată Direcția Generală de Antifraudă Fiscală.

Controale comune ale ANAF cu ITM
Sunt vizate societățile care plătesc salarii subdeclarate față de media pe ramură, au un procent semnificativ de angajați cu salariul minim pe economie, au o cifră de afaceri mare, dar un profit declarat foarte mic, beneficiază de împrumuturi semnificative de la asociați fără venituri justificative pentru creditări sau înregistrează neconcordanțe între informațiile declarate privind tranzacțiile realizate și cele declarate de partenerii de afaceri. (…)

De asemenea, vor fi analizate livrări nedeclarate sau achiziții de bunuri și servicii care afectează TVA și impozitul pe profit, care pot cauza fraude fiscale, deoarece o bună parte a sumelor obținute din aceste fraude sunt utilizate pentru finanțarea muncii prestate fără forme legale, subdeclarată sau declarată parțial”, scrie în comunicat.

Publicitate

Operațiunea „Cronos” se va derula pe toată perioada în care autoritățile de la noi primesc bani prin intermediul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Astfel, vorbim de o perioadă de câțiva ani buni, având în vedere că există obiective în PNRR, cel puțin pe partea fiscală, ce merg până în 2026.

Conform PNRR, până la finalul primului trimestru din 2022, ANAF și IM trebuie să contureze și să operaționalizeze acest plan comun de verificări, ce stă la baza operațiunii „Cronos”.

Publicitate

Mai precis, planul ar trebui să includă companiile care prezintă risc fiscal ridicat și companiile care prezintă un risc din perspectiva folosirii muncii subdeclarate sau a muncii nedeclarate. Controalele avute în plan de autorități vor fi derulate de echipe comune de inspectori antifraudă și inspectori de muncă.

”Încurajăm orice persoană care are informații concrete despre încălcări ale legislației specifice să le transmită prin intermediul Formularului de contact disponibil online, la adresele:  https://www.inspectiamuncii.ro/petitii-si-sesizari și https://www.anaf.ro/asistpublic/ ”,  mai spun reprezentanții ANAF în comunicatul de presă.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Primăriile din Bucecea şi Vârfu Câmpului, percheziţionate în dosarul documentelor de identitate pentru moldoveni, ucraineni şi ruşi

Publicat

Publicitate

Primăriile din oraşul Bucecea şi comuna Vârfu Câmpului din judeţul Botoşani sunt vizate de percheziţiile din cursul dimineţii de miercuri efectuate de poliţiştii de frontieră din cadrul Direcţiei de Prevenire şi Combatere a Migraţiei Ilegale şi a Infracţionalităţii Transfrontaliere al Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră şi ai inspectoratelor teritoriale ale poliţiei de frontieră Iaşi şi Sighetu Marmaţiei, în dosarul documentelor de identitate pentru cetăţeni moldoveni, ucraineni şi ruşi.

De asemenea, zeci de locuinţe din Bucecea şi Vârfu Câmpului sunt percheziţionate.

Ancheta, care se derulează sub coordonarea procurorului de caz din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, sunt realizate într-o cauză penală în care se efectuează cercetări sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de luare de mită şi fals informatic de către funcţionari publici de pe raza judeţului Botoşani, precum şi cu privire la săvârşirea infracţiunilor de dare de mită, trafic de influenţă, cumpărare de influenţă, fals material în înscrisuri oficiale, uz de fals şi fals în înscrisuri sub semnătură privată.

Publicitate

Ancheta vizează destructurarea unei reţele care, prin intermediul unor funcţionari publici din două servicii de evidenţă a populaţiei din cadrul unor primării, a obţinut documente de identitate româneşti neconforme cu realitatea pentru persoane născute în Republica Moldova, Ucraina şi Federaţia Rusă.

În mod concret, beneficiarii au obţinut cărţi de identitate, cu stabilirea domiciliului la imobile care aparţineau unor cetăţeni români care au decedat, iar partajul succesoral nu a fost efectuat, care sunt netrasportabili sau plecaţi în străinătate, fără acordul lor, prin întocmirea în fals a declaraţiilor de luare în spaţiu şi implicit fără prezenţa lor în faţa funcţionarului de la Serviciul de evidenţă al persoanelor din cadrul primăriilor.

Astfel, în comuna Vârfu Câmpului din judeţul Botoşani figurează aproximativ 10.000 de cetăţeni originari din Ucraina, Republica Moldova şi Federaţia Rusă, majoritatea având domiciliul la diferite adrese, fără acordul prealabil al proprietarilor, sau în baza unor declaraţii de luare în spaţiu neconforme cu realitatea, prin contrafacerea semnăturii proprietarilor sau a unor adeverinţe emise de reprezentanţi ai primăriei, în care a fost consemnat în mod nereal dreptul de proprietate.

Publicitate

Sumele de bani plătite pentru obţinerea unei cărţi de identitate româneşti ar fi fost cuprinse între 350-400 de euro şi variau în funcţie de serviciile oferite de către intermediar.

Percheziţiile au loc şi în judeţul Suceava şi în municipiul Bucureşti.

AGERPRES

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Peste trei mii de persoane angajate prin intermediul AJOFM Botoșani, în perioada ianuarie-octombrie 2024

Publicat

Publicitate

În perioada ianuarie-octombrie 2024, au fost integrate pe piața muncii datorită măsurilor de stimulare a ocupării forței de muncă implementate de Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Botoșani un număr total de 3.332 persoane.

Din totalul persoanelor ocupate până la data de 31 octombrie 2024, 1.564 au peste 45 de ani,    457 au vârsta cuprinsă între 35 și 45 de ani, 142  au între 30 și 35 de ani, 314 au între 25 și  30 de ani, iar 855 sunt tineri sub 25 de ani. Din totalul persoanelor ocupate, 1.169 sunt tineri NEETs.

Grupa de vârstă Total raportat
Total general 3.332
< 25 ani      855
Între 25 şi 30 ani    314
Între 30 şi 35 ani   142
Între 35 şi 45 ani      457
  Peste 45 ani   1.564

Numărul femeilor încadrate este de 1.469, iar al bărbaţilor de 1.863, ponderea acestora în totalul persoanelor încadrate fiind de 44,08 %, respectiv de 55,92%.

Publicitate

În funcţie de rezidenţă, 1.481 persoane angajate în perioada de referinţă provin din mediul urban, iar 1.851 persoane sunt din mediul rural.

Nivelul  de  pregătire  al  persoanelor  pentru  care  a  fost identificat un loc de muncă arată că cele mai multe au studii liceale (1.271), profesionale (812), gimnaziale (826),  postliceale (69) iar (239) fiind cu studii universitare. Din totalul persoanelor încadrate prin intermediul AJOFM Botoșani la data de 31.10.2024,  un număr de 838 persoane fac  parte  din  categoria  celor    greu şi foarte greu           ocupabile .

Precizăm că încadrarea într-o categorie de ocupabilitate se realizează ca urmare a activităţii de profilare a persoanelor înregistrate în evidenţele AJOFM Botoşani.

Publicitate

În perioada de referință, numărul persoanelor care au beneficiat de asistenţă pentru înregistrarea în evidenţă ca persoane în căutare de loc de muncă, în vederea asigurării protecţiei sociale privind acordarea indemnizaţiei de şomaj sau cuprinderea în măsuri active, a fost de 12.204 persoane.

Citeste mai mult

Eveniment

(P) Rezultate parțiale din consultarea publică privind evacuarea chiriașilor agresivi din Centrul Vechi: 93% dintre botoșăneni îl susțin pe primar în disputa cu PNL Botoșani

Publicat

Publicitate

Primarul municipiului Botoșani, Cosmin Andrei, a publicat rezultatele parțiale la sondajul realizat pentru consultarea publică privind acțiunea Primăriei de evacuare din locuințele municipalității a chiriașilor care încalcă în mod repetat normele legale privind conviețuirea socială.

Potrivit edilului, 93% dintre respondenți au răspuns DA la întrebarea dacă sunt de acord ca primarul să continue evacuarea și doar 7% au fost de acord cu intervenția în instanță a avocatei PNL Botoșani (candidată pe lista PNL la Senat) prin care a suspendat temporar acțiunea Primăriei.

93% dintre cei 5.500 de botoșăneni care au răspuns la sondaj s-au opus categoric tentativei PNL Botoșani de a bloca acțiunea mea și mi-au spus că își doresc să continui acest demers! Vă mulțumesc din suflet pentru susținere!”, a scris Cosmin Andrei.

Publicitate

Acesta a adăugat că va continua sondajul până va atinge pragul de 10.000 de respondenți, pentru a îndeplini condiția de legitimitate. Până atunci însă va face pregătirile pentru reluarea acțiunii de evacuare. „Consider că răspunsul vostru este dincolo de orice dubiu! Voi pregăti în această perioadă documentele necesare pentru reluarea acțiunii de evacuare!”, a precizat primarul.

 

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid02udtH8knbQHMZJamVSHbEh4RLMYC1jemHC5zciEeNU8K3Aa3gj3fU4Z5EotjwSz4Pl&id=100064045953043

Publicitate

 

CMF11240017

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Județul Botoșani a fost plasat sub COD GALBEN. Anunțul meteorologilor

Publicat

Publicitate

Meteorologii au emis pentru județul Botoșani o atenționare COD GALBEN de ninsori și intensificări ale vântului. Local se va depune strat de zăpadă, în general, de 5…10 cm. Vântul va avea intensificări, cu viteze de 40…50 km/h.

Interval: 20 noiembrie, ora 20 – 21 noiembrie, ora 10

Dacă sunteți nevoiți să porniți la drum, informați-vă despre condițiile de trafic. Puneți în mașină lucruri necesare în caz de urgență: lanțuri antiderapante, lopată pentru zăpadă, lanternă, un sac cu nisip, apă, pături, încărcător pentru telefon.

Publicitate

În perioada cu vânt puternic, fiți foarte atenți dacă vă deplasați în zone cu panouri publicitare, copaci sau stâlpi de electricitate care ar putea fi doborâți. Dacă este posibil, întrerupeți orice activitate în aer liber și adăpostiți-vă în locuințe sau în spații care să vă asigure protecția!

Parcați autoturismele în locuri ferite!
Nu atingeți firele de electricitate dacă sunt căzute la pământ și nu vă adăpostiți aproape de construcții improvizate: corturi, schele sau clădiri cu fațade ce prezintă semne de degradare.

În situații de urgență, care vă pun în pericol viață sau bunurile, sunați imediat la 112!

Publicitate

Pompierii militari sunt la datorie 24 de ore din 24, gata pentru a vă sprijini în situații de urgență.

Informații despre modul de comportare în cazul producerii unor situații de urgență sau alte date utile despre manifestarea fenomenelor meteorologice periculoase pot fi obținute prin accesarea portalului fiipregatit.ro sau prin intermediul aplicației DSU, care poate fi descărcată gratuit din Google Play Store și AppStore.

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending