Connect with us

Eveniment

Fermierii și transportatorii pun capăt protestelor. Acord semnat cu Guvernul pentru încetarea ”de îndată” a acțiunilor

Publicat

Publicitate

Fermierii și transportatorii pun capăt protestelor: Prim-ministrul Marcel Ciolacu şi reprezentanţii fermierilor şi transportatorilor au semnat vineri, la Palatul Victoria, un acord prin care să se pună capăt „de îndată” acţiunilor de protest, informează alba24.ro.

Documentul prevede înfiinţarea unui Comitet interministerial care să găsească cele mai bune soluţii pentru rezolvarea revendicărilor.

Potrivit unui comunicat al Guvernului, transmis Alba24, premierul i-a invitat pe reprezentanţii fermierilor şi transportatorilor, care protestează la Afumaţi, la o nouă rundă de discuţii, la sediul Guvernului.

„Acordul semnat prevede ca luni, 5 februarie, prin decizia prim-ministrului Marcel Ciolacu, să se constituie un Comitet interministerial, la nivelul Cancelariei Prim-Ministrului, care să analizeze şi să găsească cele mai bune soluţii pentru revendicările protestatarilor.

Comitetul va fi format din reprezentanţi ai ministerelor de resort şi ai fermierilor şi transportatorilor. Fiecare ministru va desemna câte un secretar de stat din subordinea sa, care să facă parte din comitet, şi să gestioneze problemele semnalate. Speţele concrete care privesc un singur domeniu vor fi gestionate la nivelul ministerului de resort, împreună cu partenerul social.

Scopul Comitetului este soluţionarea revendicărilor agricultorilor şi transportatorilor şi redactarea unor propuneri de soluţii concrete pentru sectoarele economice în discuţie”, se arată în comunicat.

Publicitate

În baza acestui acord, semnat din partea Guvernului de către şeful Executivului, Marcel Ciolacu, ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Florin Barbu, şeful Cancelariei prim-ministrului, Mihai Ghigiu, şi consilierul de stat în cadrul Cancelariei prim-ministrului Daniel Botănoiu, reprezentanţii protestatarilor vor încheia acţiunile de protest atât în Capitală, cât şi în teritoriu.

Decizia prim-ministrului Marcel Ciolacu privind înfiinţarea acestui Comitet interministerial va fi publicată luni, 5 februarie, în Monitorul Oficial, se mai spune în comunicat.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

MAI: DGA va fi reorganizată în teritoriu pentru a corespunde noilor competențe stabilite prin decizia ÎCCJ

Publicat

Publicitate

Direcția Generală Anticorupție (DGA) va fi reorganizată în teritoriu prin gruparea mai multor servicii județene și centre operaționale zonale, pentru eficientizarea activității în contextul deciziei Înaltei Curți de Casație și Justiție (ÎCCJ) din 16 iunie prin care s-a stabilit că polițiștii DGA au voie să lucreze doar la cazuri cu inculpați care fac parte din structurile Ministerului Afacerilor Interne.

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) face precizări că sunt stabilite direcțiile de reorganizare și modernizare a DGA, într-un comunicat transmis, joi, AGERPRES, în contextul recentelor comentarii din spațiul public referitoare la competențele DGA, după ce ÎCCJ a stabilit definitiv principiul conform căruia ofițerii DGA pot desfășura activități de urmărire penală exclusiv în dosare care implică personalul MAI – respectiv polițiști, jandarmi și pompieri.

Potrivit sursei citate, obiectivul strategic urmărit este întărirea luptei anticorupție, în cadrul competențelor legale, prin gruparea resurselor și cheltuirea eficientă a bugetului.

”Direcțiile de reorganizare și modernizare a DGA sunt teritorializarea substructurilor prin gruparea mai multor servicii județene și centre operaționale zonale; optimizarea bugetară, prin gruparea activităților și structurilor administrative și reducerea funcțiilor non-operaționale și menținerea actualului cadru de competență – nu se are în vedere extinderea atribuțiilor DGA în afara ariei definite de lege”, se arată în comunicatul MAI.

DGA va continua să colaboreze cu toate instituțiile competente pentru prevenirea și combaterea corupției, în interesul cetățenilor și al bunei funcționări a sistemului public, în cadrul competențelor și procedurilor legale.

”DGA nu este o instituție din cadrul sistemului judiciar, ci o importantă unitate în cadrul MAI cu rol de combatere a corupției și de consolidare a integrității în rândul cadrelor ministerului, valoare fundamentală pentru îndeplinirea misiunii MAI în toate armele și structurile. Ceea ce ne propunem prin această modernizare, inițiată acum câteva luni de zile, prealabil recentei decizii ÎCCJ incidente materiei, este concentrarea mai eficientă pe problematica pentru care a fost conceput și creat DGA, respectiv integritatea în spațiul instituțional al MAI”, se mai menționează în comunicatul transmis de MAI. AGERPRES

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Evaluare Națională 2025: Elevii din partea minorităților naționale susțin proba la Limba maternă

Publicat

Publicitate

Elevii din partea minorităților naționale susțin vineri proba la Limba și literatura maternă din cadrul Evaluării Naționale, conform calendarului aprobat de Ministerul Educației și Cercetării.

Probele scrise din cadrul Evaluării Naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a au început luni.

Pentru fiecare probă scrisă sunt alocate două ore pentru rezolvarea subiectelor (120 de minute), calculate după completarea casetei de identificare.

Calendarul probelor a fost stabilit astfel: 23 iunie – Limba și literatura română; 25 iunie – Matematică; 27 iunie – Limba și literatura maternă.

Primele rezultate vor fi afișate (online și în școli/centre de examen) în data de 3 iulie, până la ora 12:00. Ulterior, în intervalul orar 14:00 – 18:00, pot fi vizualizate lucrările scrise și pot fi depuse contestațiile. Acest proces continuă și în zilele de 4 și 5 iulie.

Candidații pot solicita vizualizarea lucrării/lucrărilor, în conformitate cu prevederile procedurii stabilite de către Comisia Națională. La vizualizarea lucrării/lucrărilor, candidatul minor trebuie să fie însoțit obligatoriu de un părinte/reprezentant legal. Depunerea contestațiilor nu este condiționată de vizualizarea lucrărilor. În aceeași măsură, vizualizarea lucrărilor nu obligă candidatul să depună contestație.

Publicitate

Elevii care depun/transmit contestații completează, semnează și depun/transmit și o declarație-tip în care se menționează că au luat cunoștință că nota acordată ca urmare a soluționării contestației poate modifica, după caz, nota inițială, prin creștere sau descreștere. Documentele sunt semnate și de către părinții/reprezentanții legali ai elevilor minori.

Rezultatele finale vor fi afișate pe 10 iulie.

Comunicarea rezultatelor se realizează anonimizat, prin coduri individuale, care înlocuiesc numele și prenumele, atât în centrele de examen, cât și pe site-ul evaluare.edu.ro, respectându-se Regulamentul general privind protecția datelor personale. Codurile individuale sunt distribuite elevilor pe bază de semnătură de primire, la prima probă susținută. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

CALENDAR ORTODOX 2025: Sfântul Cuvios Samson, primitorul de străini

Publicat

Publicitate

Cuviosul Samson a fost rudă cu împăratul Constantin cel Mare (306-337). Animat de dorința de a fi folositor aproapelui, a învățat Sfânta Scriptură, dar și cum să trateze bolnavii, la care s-a adăugat și darul lui Dumnezeu de a vindeca pe cei aflați în suferință. Pentru aceasta s-a învrednicit a face parte din „doctorii cei fără de arginți”.

După trecerea la cele veșnice a părinților săi doctorul Samson a împărțit averea sa săracilor și a eliberat și robii. Apoi, și-a părăsit toate rudele și cunoscuții, a părăsit Roma și s-a dus în pustie. Samson a venit la Constantinopol și, găsindu-și o casă, primea în ea pe cei săraci și străini și pentru aceasta a fost numit „primitorul de străini”. Samson primea la dânsul pe cei neputincioși, îi slujea și îi tămăduia de boli, nu numai prin procedeele medicale, ci și cu darul lui Dumnezeu. Vestea minunatelor tămăduiri făcute de Samson a ajuns și la palatul împărătesc. Împăratul Justinian (527-565) se afla în mare neputință.

A căutat cei mai buni doctori, dar niciunul nu reușise să-l vindece. A visat într-o noapte un bărbat și l-a descris unuia dintre guvernatori. Acesta era prieten cu Samson și l-a adus pe acesta, deoarece corespundea descrierii. Samson a venit și l-a vindecat pe împărat și astfel a devenit schevofilax, adică păzitor al sfintelor vase ale bisericii mari din Constantinopol. Moaștele lui au fost mutate în Biserica „Sfântul Mochie”, unde au făcut multe minuni. Sfântul Mucenic Anect († 304) – Acest sfânt mucenic a pătimit în vremea împăratului Dioclețian (284-305) în Cezareea Capadociei din porunca guvernatorului Urban.

Sfântul îndemna pe creștini să mărturisească pe Mântuitorul Hristos cu tot curajul și să moară pentru credința lor. A fost denunțat ca fiind creștin și pentru aceasta a fost întemnițat și îndemnat să jertfească zeilor. El a refuzat și drept urmare a fost supus la chinuri până la moarte. Sfânta Ioana Mironosița (sec. I) – Aceasta a fost soția lui Huza, chivernisitorul palatului lui Irod. Este amintită de sfinții evangheliști în rândul femeilor mironosițe (Luca VIII, 3).

Citeste mai mult

Actualitate

Proiect: Tichet electronic de energie de 50 lei/lună pentru persoanele vulnerabile, după 1 iulie. Vizează 2,1 milioane de gospodării

Publicat

Publicitate

Persoanele vulnerabile ar urma să beneficieze de un tichet electronic de energie în valoare de 50 lei pe lună, după data de 1 iulie, când încetează schema de compensare/plafonare, conform unui proiect de Ordonanță de Urgență publicat joi pe site-ul Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale, relatează agerpres.ro.

Ar urma să beneficieze de acest sprijin persoana singură cu un venit net lunar de maximum 1.940 lei și familiile cu un venit net lunar/membru de maximum 1.784 lei. Perioada de aplicare este 1 iulie 2025 – 31 martie 2026, iar impactul bugetar total pentru cele nouă luni de aplicare este estimat la 1,041 miliarde lei.

Nu beneficiază de acordarea sprijinului material persoanele care la data solicitării sprijinului nu au domiciliul în România sau care nu fac dovada că locuiesc în România, potrivit legii, persoanele care nu au un act de identitate valabil și persoanele care execută pedepse privative de libertate ori beneficiază de servicii sociale în regim rezidențial organizate ca structuri publice sau private.

Sprijinul se acordă pentru un singur loc de consum, indiferent dacă solicitantul este sau nu este titular al contractului de furnizare de energie electrică, iar membrii familiei declarați de solicitant nu se regăsesc la alt loc de consum.

”Sprijinul se acordă la solicitarea persoanei singure sau a unui membru major al familiei, care poate fi depusă exclusiv online într-o aplicație dezvoltată de Serviciul de Telecomunicații Speciale, dedicată implementării mecanismului de sprijin. Pentru solicitanții care nu au posibilitatea să utilizeze această aplicație, se propune ca aceștia să fie ajutați de către autoritățile administrației publice locale sau de către oficiile poștale; sprijinul se acordă sub forma unui tichet fără valoare nominală, care va fi încărcat lunar cu suma reprezentând sprijinul acordat, atât timp cât se mențin condițiile de eligibilitate; determinarea eligibilității persoanei singure sau familiei se realizează în mod automat în aplicație, atât pe baza celor declarate de către solicitant, cât și pe baza informațiilor din bazele de date disponibile cu privire la evidența populației și veniturile persoanelor”, se menționează în Nota de fundamentare a proiectului.

Emiterea, tipărirea, distribuirea tichetului și plata către furnizor a facturii de energie electrică prin serviciul de mandat poștal se va realiza prin intermediul Companiei Naționale Poșta Română (CNPR).

Publicitate

În vederea asigurării plății prin serviciul de mandat poștal a cheltuielilor cu energia electrică, CNPR deschide pentru fiecare titular în parte cont de sume în mandat poștal prin intermediul cărora se vor desfășura operațiunile de plăți, iar pentru realizarea de către CNPR a serviciilor se va încheia o convenție între aceasta și Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială (ANPIS).

Sumele reprezentând sprijinul acordat beneficiarilor, precum și cele necesare pentru plata contravalorii serviciilor prestate de CNPR, vor fi suportate din bugetul Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale, prin Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială.

”Având în vedere următoarele: prag de venit 1.784 lei/persoană în cazul familiilor și 1.940 lei în cazul persoanei singure, reprezentând în ambele situații pragul de sărăcie relativă pentru anul 2024 conform datelor Eurostat; un număr maximal de aproximativ 2,1 milioane gospodării; sprijin lunar în valoare de 50 lei, rezultă un cost al acordării sprijinului de 949,5 milioane lei pe cele 9 luni de aplicare, din care 633 milioane lei în anul 2025 (6 luni) și 316,5 milioane lei în 2026 (3 luni). La costul acordării sprijinului se adaugă costul serviciilor ce vor fi furnizate de Compania Națională Poșta Română SA, care, potrivit estimărilor acestei instituții, se ridică la 91,83 milioane lei, din care 72,7 milioane lei în anul 2025 și 19,1 milioane lei în 2026. Astfel, impactul bugetar total este de 1.041,3 milioane lei pentru cele 9 luni de aplicare, din care 705,7 milioane lei în anul 2025 și 335,6 milioane lei în anul 2026”, se mai arată în Nota de Fundamentare.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending