Connect with us

Actualitate

Evaluare Națională 2023: Programele de examen, la Română și Matematică, publicate de minister. Ce vor avea de învățat elevii

Publicat

Publicitate

Examenul de Evaluare Națională pentru clasa a VIII-a din anul 2023 se va organiza ținând cont de programele dinainte de pandemie, a anunțat luni ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.

Potrivit calendarului provizoriu, probele de examen se vor desfășura în perioada 19-22 iunie 2023, elevii de clasa a VIII-a urmând să încheie cursurile în 9 iunie. 

„Având în vedere că în anul școlar 2021-2022 nu au fost perioade de întrerupere a școlii, în ipoteza în care nici în anul școlar 2022-2023 nu vor exista întreruperi, s-a decis, în acord cu partenerii de dialog social, revenirea la programele de examen în vigoare înainte de debutul pandemiei, atât pentru evaluarea națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, cât și pentru examenul național de bacalaureat”, a precizat ministrul.

Programele de examen sunt incluse într-un ordin ME publicat în Monitorul Oficial, potrivit edupedu.ro.

Evaluare Națională 2023 – programele de examen

Evaluare Națională 2023: PROGRAMA pentru absolvenții clasei a VIII-a – ROMÂNĂ

În evaluarea competențelor și a conţinuturilor se vor urmări permanent aspectele normative ortografice, ortoepice, morfologice şi de punctuaţie, utilizându-se constant Dicționarul ortografic, ortoepic şi morfologic al limbii române (Editura Univers Enciclopedic Gold, ediția a III-a revăzută și adăugită, 2021 – DOOM 3), Dicţionarul explicativ al limbii române etc. .

Competenţe generale și competențe specifice

Publicitate

1. Receptarea textului scris de diverse tipuri

  • identificarea informaţiilor importante, a temei, a ideilor principale/secundare din texte literare și nonliterare, continue, discontinue şi multimodale
  • corelarea informaţiilor explicite şi implicite din texte literare și nonliterare, continue, discontinue și multimodale
  • recunoașterea modurilor în care sunt organizate informaţiile în texte literare și nonliterare, continue, discontinue şi multimodale
  • prezentarea unor răspunsuri personale, critice sau creative pe marginea unor texte diverse
  • compararea diferitelor puncte de vedere exprimate pe marginea unor texte diverse
  • compararea a cel puțin două texte sub aspectul temei, al ideilor şi al structurii
  • evaluarea informațiilor și a intențiilor de comunicare din texte literare, nonliterare, continue, discontinue și multimodale
  • argumentarea punctelor de vedere pe marginea a două sau mai multe texte de diverse tipuri, având în vedere posibilitatea unor interpretări multiple

2. Redactarea textului scris de diverse tipuri

  • redactarea unui rezumat sau a unui text, simplu sau complex, având în vedere etapele procesului de scriere și structurile specifice, pentru a comunica idei și informații sau pentru a relata experiențe trăite sau imaginate
  • redactarea unui text complex, de exprimare a unor puncte de vedere argumentate, pe diverse teme sau cu referire la diverse texte citite
  • adecvarea textului scris la situația și scopul de comunicare
  • analizarea constantă a propriului scris/a unor texte diverse din punctul de vedere al corectitudinii, al lizibilităţii, al coerenţei şi al clarităţii
  • aplicarea constantă a normelor privind etica redactării pentru crearea unor texte originale

3. Utilizarea corectă, adecvată şi eficientă a limbii în procesul comunicării orale și scrise

  • analizarea elementelor de dinamică a limbii, prin utilizarea achiziţiilor de sintaxă, morfologie, fonetică, lexic şi semantică prin raportare la limbile modern
  • folosirea achizițiilor privind structuri morfosintactice complexe ale limbii române literare, pentru înţelegere corectă şi exprimare nuanţată a intenţiilor communicative
  • aplicarea achiziţiilor lingvistice pentru înţelegerea şi producerea unor texte diverse
  • aplicarea conştientă a regulilor şi a convenţiilor ortografice şi ortoepice pentru o comunicare corectă
  • valorificarea relaţiei dintre normă, abatere şi uz în adecvarea strategiilor individuale de comunicare
  • raportarea conştientă la normă în exprimarea intenţiei de comunicare, din perspectivă morfosintactică, fonetică şi lexical
  • redactarea unor texte, valorificând gândirea logică și analogică (analiză, sinteză, generalizare şi abstractizare) prin utilizarea deprinderilor de comunicare corectă în limba română literară

4. Exprimarea identității lingvistice și culturale proprii în context național și internațional

  • identificarea unor valori culturale promovate în textele autorilor români din diferite perioade istorice
  • asocierea unor experiențe proprii de viață și de lectură cu acelea provenind din alte culturi
  • compararea unor elemente comune identificate în cultura proprie și în cultura altor popoare sau a unor tradiții românești cu tradiții din alte culture
  • argumentarea unui punct de vedere privitor la valori culturale sau la elemente specifice ale culturii naționale și ale culturii altor popoare

Conţinuturi

Teme generale: Eu și universul meu familiar; Eu și lumea din jurul meu; Orizonturile lumii și ale cunoașterii; Reflecții asupra lumii

Lectură

  • cuvinte-cheie, idee principală, idee secundară, temă; planul simplu de idei; planul dezvoltat de idei
  • tipare textuale de structurare a ideilor: textul narativ (narativul literar – în proză, în versuri: timp, spaţiu; instanţele comunicării narative: autor, narator, personaje; mijloace de caracterizare; narațiunea la persoana a III-a și la persoana I; acțiune, momentele subiectului/etapele acțiunii; narativul nonliterar: acțiune, participanți, timp, spaţiu; narativul în texte multimodale: text și imagine – banda desenată); textul descriptiv (literar – în proză, în versuri; nonliterar); textul dialogat (dialogul în textul literar; dialogul în textul scris și în spectacol; dialogul în textul nonliterar – interviul); textul explicativ; textul argumentativ.
  • versificație: rima, strofa, măsura versurilor, ritmul (intuitiv)
  • tipuri de texte: textul epic, textul liric (exprimarea emoțiilor și a sentimentelor), textul dramatic și arta spectacolului (autor, personaj dramatic; rolul indicațiilor scenice; rolul dialogului; actori, decor, costume,
    lumini, muzică)
  • texte care combină diverse structuri textuale (explicativ, narativ, descriptiv, dialogat, argumentativ etc.).
  • Strategii de comprehensiune: inferențe simple (relații cauză-efect, problemă-soluţie etc.); predicții; împărtășirea impresiilor de lectură; reprezentări mentale, integrarea informațiilor textului în propriul univers cognitiv și afectiv; reflecții asupra limbajului și a structurii textelor de tip epic, liric, dramatic; compararea a două sau mai multe texte sub aspectul conținutului și al structurii.
  • Strategii de interpretare: răspuns afectiv; mesajul/mesajele textului; interpretarea limbajului figurat (personificarea, comparaţia, epitetul, enumerația, repetiția, metafora, aliterația, hiperbola, antiteza); interpretări multiple; argumentarea punctelor de vedere pe marginea textelor citite; dezbateri pe marginea textelor citite.

Redactare

  • etapele scrierii: generarea ideilor, planificarea, scrierea, rescrierea textului pentru a-i da coerență și claritate, pentru a nuanța ideile; corectarea greșelilor; prezentarea textului: scrisul de mână, așezarea în pagină; părţile textului: introducere, cuprins, încheiere; paragrafe; prezentarea textului: organizarea unui text în funcție de situația de comunicare; adecvarea la temă.
  • planul simplu de idei; planul dezvoltat de idei, rezumatul; transformarea vorbirii directe în vorbire indirect
  • tipare textuale de structurare a ideilor: narativ, descriptiv, dialogat, explicativ, argumentativ, integrarea părților; comparaţie, analogie, pro-contra, „întrebările jurnalistului” (cine? ce? când? unde? de ce?); integrarea părților.
  • comentarea unor pasaje din textele citite, descrierea unei emoţii; caracterizarea personajului; modalități de exprimare a preferințelor și a opiniilor; alte tipuri de texte: scrisoarea, e-mailul, jurnalul etc.;
  • etica redactării: originalitate; stil: proprietatea termenilor, puritate şi adecvare situaţională, originalitate, naturaleţe, eufonie, varietate, originalitate, concizie, corectitudine gramaticală, respectarea normelor ortografice şi de punctuaţie.

Elemente de construcție a comunicării

Gramatică

  • enunțul: enunțuri asertive, interogative, exclamative, imperative; enunțuri eliptice; propoziția simplă; propoziția dezvoltată; propoziția afirmativă; propoziția negativă; norme de punctuaţie.
  • fraza: coordonarea prin juxtapunere și prin joncțiune; conjuncții coordonatoare; subordonarea prin conjuncții subordonatoare, prin pronume și adverbe relative; norme de punctuație (virgula, punctul-şi-virgula)
  • construcţii sintactice: construcţii active/construcţii pasive cu verbul a fi; construcţii impersonale; construcţii cu pronume reflexive; construcţii incidente; construcții concesive și condiționale.
  • predicatul verbal; predicatul nominal; numele predicativ; acordul numelui predicativ; subiectul exprimat (simplu şi multiplu); subiectul neexprimat (inclus, subînțeles); acordul predicatului cu subiectul; atributul (realizări prin adjectiv, substantiv, pronume, numeral, adverb); apoziţia; norme de punctuaţie
  • complementul: complementul direct, complementul indirect, complementul prepozițional; circumstanțialul de mod, circumstanțialul de timp, circumstanțialul de loc, circumstanțialul de cauză, circumstanțialul de scop; topica în propoziție; norme de punctuaţie (virgula).
  • realizări propoziționale ale unor funcții sintactice: atributiva, completiva directă, completiva indirectă, completiva prepozițională, circumstanțiala de loc, de timp, de mod, cauzala, finala.
  • verbul (flexiunea verbului în raport cu numărul, persoana, modul și timpul): moduri verbale (indicativul, imperativul, conjunctivul şi condiţionalul-optativ) și timpurile lor; timpuri simple şi compuse; structura timpurilor compuse: verbe auxiliare (a fi, a avea, a vrea); verbe copulative (a fi, a deveni, a ajunge, a ieși, a se face, a părea, a rămâne, a însemna); forme verbale nepersonale; utilizări sintactice ale formelor verbale nepersonale: infinitivul, gerunziul, participiul, supinul; posibilități combinatorii ale verbului.
  • prepoziția
  • substantivul: genul, numărul, cazul; tipuri de substantive: comun, propriu; substantive colective, substantive defective; punctuaţia vocativului; corelarea cazului morfologic cu funcția sintactică; posibilități combinatorii ale substantivului; articolul; posibilități combinatorii ale substantivului.
  • pronumele: tipuri de pronume – pronumele personal, personal de politețe (flexiunea pronumelui personal în raport cu persoana, numărul, genul; flexiunea cazuală); pronumele reflexiv (diferența dintre pronumele reflexiv și pronumele personal); posibilități combinatorii ale pronumelui; anticiparea și reluarea prin clitice pronominale în cazul unor complemente; aspecte ortografice; pronumele posesiv şi adjectivul pronominal posesiv; pronumele demonstrativ şi adjectivul pronominal demonstrativ; folosirea corectă a pronumelor și a adjectivelor pronominale: interogativ, relativ şi nehotărât, a adjectivului pronominal de întărire; pronumele şi adjectivul pronominal negativ şi negaţia în propoziţie; posibilități combinatorii ale pronumelor și ale adjectivelor pronominale.
  • adjectivul: gradele de comparație; articolul demonstrativ; acordul adjectivului cu substantivul; topica adjectivului; adjectivul participial; posibilități combinatorii ale adjectivului.
  • adverbul: tipuri de adverbe (de mod, de timp, de loc); gradele de comparație
  • numeralul: tipuri de numeral (cardinal, ordinal); aspecte normative; posibilități combinatorii ale numeralului.
  • interjecția; onomatopeele; interjecția predicativă.

Ortoepie şi ortografie

  • alfabetul limbii române, ordonarea cuvintelor după criteriul alfabetic, dicţionarul, articolul de dicționar; tipuri de sunete: vocală, consoană, semivocală; corespondenţa sunet-literă; structura fonologică a cuvintelor: diftong, triftong, hiat; silaba, despărțirea în silabe (principiul fonetic); accentul, utilizarea corectă a accentului, variante accentuale admise/neadmise de normă; scrierea şi pronunţia cuvintelor de origine străină, conţinând foneme nespecifice limbii române.

Vocabular

  • cuvântul, unitate de bază a vocabularului: formă şi sens (sensul de bază și sensul secundar; sensul propriu, sensul figurat); rolul contextului în crearea sensului; categorii semantice: sinonime, antonime, omonime, cuvinte polisemantice; câmpul lexical; mijloace de îmbogăţire a vocabularului (interne: derivarea, compunerea, conversiunea; cuvânt de bază şi cuvânt derivat; familia lexicală; externe: împrumuturi lexicale); îmbinări libere de cuvinte, locuțiuni, cuvinte compuse; confuzii paronimice, pleonasmul.

Variaţie stilistică

  • limba standard; normă și abatere; limba vorbită şi limba scrisă (selecţia lexicală, construcţia frazei); istoria cuvintelor – variații ale formei și ale sensului în timp; limbaj popular, variaţie regională a limbii, variații de registru, jargonul, argoul; limbaj colocvial, limbaj cultivat (familiarizare); termeni ştiinţifici; valori stilistice ale diminutivelor; organizarea coerentă a textului: succesiunea ideilor, folosirea corectă a timpurilor verbale şi a anaforelor.

Elemente de interculturalitate

  • identitate personală – identitate națională – diversitate culturală și lingvistică; elemente de mitologie românească; carte românească de învățătură: de la prima carte tipărită la cartea digitală; modele comportamentale în legende greco-romane, în textele literaturii universale; valori ale culturii populare în spațiul românesc; valori etice în legendele popoarelor; relații culturale constructive; noi și ceilalți; valori culturale românești în lume; despre limba și cultura țărilor din vecinătatea României; limba română în Europa; comunitatea lingvistică a vorbitorilor de limbă română de pretutindeni; contacte culturale.

Conținuturile vor fi abordate din perspectiva competențelor generale și specifice.

Noutăți la Evaluarea Națională 2023 și admitere liceu

Pentru Evaluarea Națională 2023, elevii de clasa a VIII-a vor susține probă scrisă atât la Limba română, cât și la Matematică. Cei care studiază într-una dintre limbile minorităților naționale vor da probă scrisă și la Limba maternă.

Până acum, media de admitere pe baza căreia se realizează înscrierea în clasa a IX-a de liceu s-a calculat ca medie ponderată între Media Generală la Evaluarea Națională (care are o pondere de 80%) și Media Generală de absolvire a claselor V-VIII (care are o pondere de 20%).

Ministrul Educației a anunțat însă, luni, că media claselor V-VIII nu va mai fi luată în calcul pentru media de admitere liceu. Va rămâne doar cea de la Evaluare Națională, integral.

Evaluare Națională 2023 – calendar provizoriu

  • 6 – 9 iunie 2023: Înscrierea la evaluarea națională
  • 9 iunie 2023: Încheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a
  • 19 iunie 2023: Limba și literatura română – probă scrisă
  • 21 iunie 2023: Matematica – probă scrisă
  • 22 iunie 2023: Limba și literatura maternă – probă scrisă
  • 28 iunie 2023 (până la ora 14:00): Afișarea rezultatelor înaintea contestațiilor
  • 28 iunie 2023 (ora 16:00 – ora 19:00) – 29 iunie 2023 (ora 8:00 – ora 12:00): Depunerea contestațiilor
  • 29 iunie – 4 iulie 2023: Soluționarea contestațiilor
  • 4 iulie 2023: Afișarea rezultatelor finale după soluționarea contestațiilor

Structura anului școlar 2022-2023: cursuri și vacanțe – JUDEȚUL ALBA

  • cursuri (modulul 1) – de luni, 5 septembrie 2022, până vineri, 21 octombrie 2022
  • vacanţă (vacanța 1) – de sâmbătă, 22 octombrie 2022, până duminică, 30 octombrie 2022
  • cursuri (modulul 2) – de luni, 31 octombrie 2022, până joi, 22 decembrie 2022
  • vacanţă (vacanța 2) – de vineri, 23 decembrie 2022, până duminică, 8 ianuarie 2023
  • cursuri (modulul 3) – de luni, 9 ianuarie 2023, până vineri, 17 februarie 2023 (în Alba)
  • vacanţă (vacanța 3) – o săptămână: de luni, 20 februarie până vineri, 24 februarie, în Alba
  • cursuri (modulul 4) – de luni, 27 februarie 2023 până joi, 6 aprilie 2023
  • vacanţă (vacanța 4) – de vineri, 7 aprilie 2023, până marţi, 18 aprilie 2023
  • cursuri (modulul 5) – de miercuri, 19 aprilie 2023, până vineri, 16 iunie 2023
  • vacanţă (vacanța 6, de vară) – de sâmbătă, 17 iunie 2023, până duminică, 3 septembrie 2023.

Anul școlar 2022-2023 – „Şcoala altfel”, „Săptămâna verde” și încheierea cursurilor pentru clasele VIII și XII-XIII

În ziua de 5 octombrie – Ziua internaţională a educaţiei şi în zilele nelucrătoare/ de sărbătoare legală prevăzute de lege şi de contractul colectiv de muncă aplicabil nu se organizează cursuri.

Programul naţional „Şcoala altfel” şi Programul „Săptămâna verde” se desfăşoară în perioada 27 februarie – 16 iunie 2023, în intervale de câte 5 zile consecutive lucrătoare, a căror planificare se află la decizia unităţii de învăţământ.

Derularea celor două programe nu se planifică în acelaşi interval de cursuri (modul de învăţare).

Pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă, anul școlar are o durată de 34 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 2 iunie 2023.

Pentru clasa a VIII-a, anul școlar are o durată de 35 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 9 iunie 2023.

Pentru clasele din învățământul liceal — filiera tehnologică, cu excepția claselor a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă, pentru clasele din învățământul postliceal, cu excepția calificărilor din domeniul sănătate și asistență pedagogică, și pentru clasele din învățământul profesional, anul școlar are o durată de 37 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 23 iunie 2023.

Vacanța din februarie în celelalte județe

  • Vacanță în perioada 6-10 februarie: Ilfov, Suceava
  • Vacanță în perioada 13-17 februarie: Argeș, Bihor, Bistrița-Năsăud, Călărași, Cluj, Dâmbovița, Gorj, Hunedoara, Teleorman, Prahova.
  • Vacanță în 20-24 februarie: Sibiu, Brașov, Covasna, Harghita, Mureș, Satu Mare, Sălaj, Maramureș, Arad, Timiș, Constanța, Tulcea, Giurgiu, Ialomița, Olt, Dolj, Mehedinți, Caraș-Severin, Vâlcea, Buzău, Brăila, Galați, Vrancea, Bacău, Vaslui, Neamț, Iași, Botoșani.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Educație

Proiect Educațional și Spiritual ,, Mărțișor din suflet, floare  pentru mamă ”,  la Grădinița cu Program Normal Nr. 3 Coștiugeni

Publicat

Publicitate

Ziua de 8 Martie a fost sărbătorită de preșcolarii Grupei Combinate de la Școala Primară Nr. 3 Coștugeni – Grădinița cu Program Normal Nr. 3 Coștiugeni, structură a Școlii Gimnaziale Nr. 1 Albești,  în colaborare cu Biserica ,,Sfânta Cuvioasă Parascheva” Coștiugeni și Asociația ,,Nectarie și Prietenii” din Stăuceni.

Începutul activității a fost marcat de slujba de Tedeum,  copiii rugându-se alături de mame și de bunici și mulţumindu-I lui Dumnezeu  pentru binefacerile primite.

Preșcolarii și elevii Școlii Primare, îndrumați de prof. pt. Educație Timpurie Dumitriu Iuliana  și prof. Religie Ortodoxă Dumitriu Gheorghe, au participat la un atelier inedit – ,,Mărțișor din suflet”, copiii fiind încurajați să creeze mărțișoare unice realizate manual ca simbol al iubirii și recunoștinței față de mame și bunici.

Activitatea s-a desfăşurat la parohia ,,Sfânta Cuvioasă Parascheva” Coștiugeni, alături de amfitrionul- preot paroh Dorin- Liviu Onciuleanu,  atelierul de creație având loc chiar în curtea bisericii, sub razele blânde ale soarelui de primăvară.

După ce au creat cu dăruire mici daruri simbolice, preșcolarii și elevii le-au oferit cu emoție mamelor și bunicilor.  Aceste mărțișoare ,,de suflet” au fost însoțite de o diplomă și o floare.

Materialele necesare confecționarii mărțișoarelor cu simbol creștin, precum și ghivecele cu flori,  au fost puse la dispoziție de Asociația ,,Nectarie și Prietenii” din Stăuceni, reprezentată de doamna Florentina Doroftei – Melinte, care și-a dorit ca fiecare mamă să simță nu doar dragostea puiului său, ci și harul și ocrotirea divină.

Publicitate

Activitatea a constituit și o răsplată pentru micii artiști care, în zilele precedente, au confecționat în unitatea şcolară mărțișoare pe care Asociația le-a dăruit în spitalele din județ, aducând astfel multă bucurie și speranță femeilor internate.

Această activitate dedicată zilei de 8 Martie evidențiază buna colaborare dintre școală, biserică și  asociație, oferind o experiență din care copiii învață valoarea dăruirii muncii și a legăturii speciale dintre mamă  şi copil, îmbinând creativitatea, emoția și spiritualitatea într-un mod unic.

Comunicat de presă

 

 

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: Accident la Hudum! Două mașini s-au ciocnit, sâmbătă după-amiază. ISU: Nimeni nu a avut nevoie de îngrijiri medicale

Publicat

Publicitate

Un accident rutier a avut loc, în urmă cu puțin timp, pe raza localității Hudum. În eveniment au fost implicate două autoturisme.

La fața locului au ajuns, în cel mai scurt timp, pompierii din cadrul Detașamentului Botoșani, cu o autospecială de stingere și modul de descarcerare.

Aceștia au constatat faptul că nu erau persoane în interiorul mașinilor. Din fericire, nimeni nu a avut nevoie de îngrijiri medicale.

Pompierii au acționat pentru înlăturarea pericolului de incendiu.

Pentru a preveni astfel de evenimente, ISU Botoșani recomandă conducătorilor auto să dea dovadă de prudență la volan, să respecte toate regulile de circulație pentru propria lor siguranță, dar și a celorlalți participanți la trafic.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: Flori și zâmbete oferite de pompierii botoșăneni

Publicat

Publicitate

Cu prilejul zilei de 8 Martie, o zi dedicată femeilor din întreaga lume, pompierii au desfășurat o acțiune simbolică în Piața Centrală din municipiul Botoșani. Salvatorii au avut misiunea de a aduce un omagiu doamnelor și domnișoarelor, oferindu-le flori ca semn al respectului și recunoștinței pentru tot ceea ce fac zi de zi în comunitățile noastre.

Această acțiune a subliniat, încă o dată, importanța femeilor nu doar în viața cotidiană, ci și în cadrul ISU Botoșani, unde multe dintre ele își desfășoară activitatea cu dedicație, responsabilitate și curaj, aducându-și aportul la protejarea cetățenilor.

Astfel, pentru câteva momente, doamnele care au trecut prin Piața Centrală din municipiul Botoșani au fost întâmpinate de către pompieri, care le-au oferit flori și le-au urat o zi minunată.

Gestul angajaților ISU Botoșani a fost primit cu multă căldură și apreciere de către doamnele din oraș, care nu au ezitat să răspundă cu zâmbete și cu mulțumiri.

Această zi specială a fost o ocazie perfectă pentru a adresa un mesaj de mulțumire și respect tuturor femeilor care, prin exemplul lor, continuă să inspire pe cei din jur. Fie că sunt mame, fiice, soții sau colege de serviciu, femeile merită să fie celebrate în fiecare zi, iar 8 Martie este doar un prilej de a le mulțumi pentru tot ce fac.

Pompierii botoșăneni transmit un călduros
„La mulți ani!” tuturor femeilor, cu urări de sănătate, fericire și împliniri pe toate planurile!

Publicitate

Zi

Citeste mai mult

Educație

Olimpiade școlare 2025: Mii de elevi din țară participă la etape județene ale olimpiadelor, în weekend

Publicat

Publicitate

Olimpiade școlare 2025:  în țară, în perioada 8-9 martie, sunt organizate patru olimpiade, scrie alba24.ro. Elevii pot participa la mai multe olimpiade, în același timp. Cei care obțin premii la olimpiadele naționale vor avea acces la burse școlare de excelență.

La olimpiada de Limba Engleză, sâmbătă, 8 martie, este etapa județeană, proba scrisă. Săptămâna viitoare, în 15 martie, va fi proba orală. Etapa națională se desfășoară în perioada 24-28 aprilie, la Tulcea.

La olimpiada de Matematică, programată tot în 8 martie. Etapa națională va fi în 6-11 aprilie, la Buzău (clasele V-VIII), respectiv 1-6 aprilie, Botoșani (clasele IX-XII).

La olimpiada Lectura ca abilitate de viață, etapa județeană va fi duminică, 9 martie. Etapa națională va fi în 8-11 mai, la Craiova (Dolj), pentru clasele V-VIII. Liceenii vor avea proba A 27-31 martie, respectiv proba B 10-13 aprilie, la Piatra Neamț (Neamț).

Olimpiada de Fizică –  Etapa națională va fi în 10-15 aprilie, la Slobozia (Ialomița).

Anterior, s-au desfășurat etapele județene ale olimpiadelor de Germană modernă (6 martie), Biologie (7 martie, 27 de elevi).

Publicitate

Calendar olimpiade școlare 2025, 14-16 martie

Olimpiada de Limba și literatura ROMÂNĂ – clasele V-VIII

  • Etapa județeană: 14 martie
  • Etapa națională: 10-13 aprilie, Râmnicu Vâlcea (Vâlcea)

Olimpiada de Limba și literatura ROMÂNĂ – clasele IX-XII

  • Etapa județeană: 14 martie
  • Etapa națională: 5-9 mai, Pitești (Argeș)

Olimpiada de Limba și literatura ROMÂNĂ pentru școli/secții cu predare în limbile minorităților și pentru românii din diaspora – clasele V-XII

    • Etapa județeană: 14 martie
    • Etapa națională: 10-13 aprilie, Timișoara

Olimpiada de LIMBA FRANCEZĂ

  • Etapa județeană: 15 martie
  • Etapa națională: 22-26 aprilie, Ploiești (Prahova)

Olimpiada de limbi romanice: SPANIOLĂ, ITALIANĂ, PORTUGHEZĂ

  • Etapa județeană: 15 martie; 12 aprilie – italiană maternă
  • Etapa națională: 26-30 aprilie, Bacău

Olimpiada de Limba și literatura GERMANĂ MATERNĂ

  • Etapa județeană: 15 martie
  • Etapa națională: 22-25 aprilie, Sebeș (Alba)

Olimpiada de LIMBA RUSĂ modernă

  • Etapa județeană: 15 martie
  • Etapa națională: 22-25 mai – Caraș-Severin

Olimpiada de LIMBA RROMANI maternă

  • Etapa județeană: 15 martie
  • Etapa națională: 24-27 aprilie, Oradea (Bihor)

Olimpiada de INFORMATICĂ

  • Etapa județeană: 15 martie – liceu; 16 martie – gimnaziu
  • Etapa națională: 13-18 aprilie, Ploiești (Prahova) – liceu; 14-18 aprilie, Botoșani – gimnaziu

Olimpiada națională de ȘTIINȚE SOCIO-UMANE

  • Etapa județeană: 15 martie
  • Etapa națională: 23-27 aprilie, Cluj-Napoca

Olimpiada de PEDAGOGIE-PSIHOLOGIE (licee pedagogice)

  • Etapa județeană: 15 martie
  • Etapa națională: 28-31 martie proba A; 11-13 aprilie proba B, Slobozia (Ialomița)

Olimpiada de SECURITATE CIBERNETIC

  • Etapa județeană: 16 martie
  • Etapa națională: 19-22 mai, București

Olimpiada de LIMBA NEOGREACĂ. Etapa județeană s-a desfășurat în 1 martie

Olimpiada de LINGVISTICĂ ”Solomon Marcus” – etapa județeană s-a desfășurat în 1 februarie.

Olimpiada de ASTRONOMIE și ASTROFIZICĂ: etapa județeană a fost în 10 februarie

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending