Connect with us

Economie

Este oficial: CURIERII vor da informații la ANAF despre livrările cu plăți în numerar

Publicat

Publicitate

Ordinul ANAF prin care firmele de curierat vor trebui să transmită Fiscului date despre livrările cu plata cash, ramburs, a fost publicat în Monitorul Oficial.

Este vorba despre Ordinul privind declararea serviciilor de trimitere contra ramburs efectuate de către furnizorii de servicii poștale pe teritoriul național și pentru aprobarea modelului, conținutului, modalităților de depunere pentru declarația informativă privind trimiterile poștale contra ramburs efectuate de către furnizorii de servicii poștale pe teritoriul național.

În prezent, 42.000 de angajaţi lucrează în companiile de curierat şi în cadrul Poştei Române, iar ANAF a argumentat nevoia de a-i transforma pe curieri în agenţi ai Fiscului prin faptul că în prezent aceştia sunt intermediari pentru comercianţii online care activează „în zona gri“ şi care „preferă remi­terea rambursurilor încasate de operatorii de servicii de curierat de la clienţii finali tot cu numerar“, potrivit Mediafax.

Firmele de curierat vor trebui să depună formularul 395 „Declaraţie informativă privind trimiterile poștale contra ramburs efectuate de către furnizorii de servicii poștale pe teritoriul naţional”. Datele se transmit lunar, până în ultima zi calendaristică a lunii următoare perioadei de raportare. Ordinul a fost publicat miercuri în Monitorul Oficial, potrivit hotnews.ro.

Declaraţia se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, pe portalul e-guvernare.

Date despre livrări ce vor trebui transmise către ANAF

Firmele de curierat vor declara livrările efectuate în perioada de raportare și nu cele pentru care au fost emise documente de transport în perioada de raportare.

Publicitate

Informațiile ce vor fi completate

  • Număr document de transport / ”Dată document de transport”
  • Valoare ramburs – contravaloarea în lei a bunului care face obiectul trimiterii poștale înregistrate și pentru care expeditorul a solicitat achitarea de către destinatar prin intermediul rețelei poștale
  • Denumire/Nume și prenume expeditor – denumirea persoanei juridice expeditoare sau nume şi prenume expeditor persoană fizică care sunt înscrise pe documentul de transport
  • CIF expeditor – codul de identificare fiscală al expeditorului; în situația în care expeditorul este nerezident și nu deține CIF, câmpul nu se completează
  • Județul de preluare a trimiterii / oficiului – județul de preluare a trimiterii poștale în vederea expedierii sau județul în care este situat sediul/punctul de lucru/ oficiul furnizorului de servicii poștale la care este adusă trimiterea de expeditor în vederea expedierii
  • Adresa de preluare a trimiterii – în situația în care coletul a fost ridicat de furnizorul de servicii poștale de la adresa indicată de expeditor
  • Adresă oficiu – în situația în care trimiterea poștală este adusă la sediul/punctul de lucru/ oficiul furnizorului de servicii poștale de către expeditor sau de către un terț, se înscrie adresa unde este situat respectivul oficiu, în situația în care locul de ridicare al trimiterii poștale este pe teritoriul național
  • Modalitate virare ramburs către expeditor –modalitatea prin care este remis rambursul către expeditor, respectiv: cont colector ( în situația în care expeditorul a optat ca valoarea rambursului să fie virată într-un cont bancar indicat de către expeditor); numerar (în situația în care expeditorul a optat ca valoarea rambursului să fie returnată în numerar expeditorului sau altei persoane)
  • IBAN cont colector – în situația în care modalitatea de virare este Cont colector, se înscrie codul IBAN al contului bancar indicat de către expeditor pentru remiterea rambursului.
  • Nume și prenume persoană fizică care a recepționat rambursul pentru expeditor – în situația în care modalitatea de virare a rambursului către expeditor este numerar, se înscriu numele și prenumele persoanei fizice care a recepționat rambursul în numerar
  • Denumire/ Nume și prenume destinatar – se înscrie denumirea persoanei juridice destinatare sau numele şi prenumele destinatarului persoană fizică

Prevederile ordinului se aplică pentru trimiterile poștale contra ramburs efectuate pe teritoriul naţional începând cu luna următoare de la împlinirea unui termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a ordinului.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Polițiștii botoșăneni nu glumesc: Captură de petarde într-o comună din Botoșani. Percheziții și dosar penal

Publicat

Publicitate

Joi, polițiștii din cadrul Secției de Poliție Rurală nr. 9 Vlăsinești, împreună cu sprijinul polițiștilor din cadrul Poliției Orașului Săveni au pus în executare două mandate de percheziție domiciliară în comuna Vlăsinești, la domiciliul a doi bărbați, cercetați pentru comiterea infracțiunii de prepararea, producerea, experimentarea, deținerea, transmiterea sub orice formă, depozitarea, distrugerea, comercializarea, precum și folosirea de articole pirotehnice din categoriile F2, F3, F4, T1, T2, P1 și P2, efectuate fără drept.

 

La domiciliul bărbaților, de 42 și 50 de ani, au fost identificate 337 de articole pirotehnice din categoriile F3și P1, interzise la deținere.

 

Bărbații nu sunt autorizați să dețină, să depoziteze, să transporte și să comercializeze articole pirotehnice.

 

Publicitate

Cantitatea de materiale pirotehnice a fost ridicată, în vederea continuării cercetărilor.

 

Polițiștii continuă cercetările într-un dosar penal sub aspectul săvârșirii infracțiunii de prepararea, producerea, experimentarea, deținerea, transmiterea sub orice formă, depozitarea, distrugerea, comercializarea, precum și folosirea de articole pirotehnice din categoriile F2, F3, F4, T1, T2, P1 și P2, efectuate fără drept.

Citeste mai mult

Eveniment

A scăzut numărul locuințelor date în folosință. Trend descendent în sectorul construcțiilor

Publicat

Publicitate

A scăzut numărul locuințelor date în folosință, potrivit celor mai recente date prezentate de Institutul Național de Statistică. Trendul descendent este evidențiat în primele 9 luni ale anului 2025, comparativ cu perioada similară de anul trecut.

Potrivit INS, în perioada ianuarie-septembrie au fost terminate 40322 locuinţe. Numărul este în scădere cu 1990 locuinţe, faţă de perioada corespunzătoare a anului precedent.

Similar, în trimestrul al treilea din 2025 au fost date în folosinţă 15713 locuinţe, în scădere cu 663 locuinţe, faţă de trimestrul III 2024.

Majoritatea locuințelor terminate, în mediul urban

În trimestrul III 2025, mediul urban a deținut o pondere de 53,1% din totalul locuințelor terminate.

Faţă de trimestrul III 2024, a scăzut numărul locuinţelor realizate din fonduri private cu 856 locuinţe şi a crescut cele din fonduri publice cu 193 locuinţe.

Situația pe regiuni de dezvoltare: Nord–Vest (-644 locuinţe), Nord–Est (-351), Centru (-293), Sud–Vest Oltenia (-75), Sud–Muntenia (-33) și Sud–Est (-11)

Publicitate

Creşteri au avut loc în regiunile de dezvoltare: Bucureşti–Ilfov (+687 locuinţe) și Vest (+57).

Mai multe locuințe din fonduri publice

În perioada ianuarie-septembrie 2025, cele mai multe locuinţe au fost date în folosinţă în mediul urban (54,3% din totalul locuințelor terminate).

A scăzut numărul locuinţelor realizate din fonduri private (-2126 locuinţe), în schimb a crescut numărul locuinţelor realizate din fonduri publice (+136 locuinţe)

Situația pe regiuni de dezvoltare: Centru (-868 locuinţe), Nord–Vest (-614), Vest (-341), Sud–Muntenia (-233), Sud–Est (-223) și Sud–Vest Oltenia (-215).

Creşteri au fost înregistrate în regiunile de dezvoltare: Bucureşti–Ilfov (+448 locuinţe) și Nord–Est (+56 locuinţe).

Potrivit INS, locuinţele terminate sunt locuinţele ridicate în cursul perioadei de referinţă, ale căror elemente, inclusiv fundaţia, s-au construit pentru prima dată şi la care s-au finalizat toate lucrările prevăzute în documentaţia tehnică şi au fost recepţionate de beneficiar.

Citeste mai mult

Eveniment

Controale-surpriză ale Poliției de Imigrări la firme din Botoșani: Niciun străin în ședere ilegală

Publicat

Publicitate

Polițiștii de imigrări din Botoșani au desfășurat, la data de 11 decembrie a.c., o serie de verificări în domeniul prevenirii și combaterii muncii și șederii ilegale a străinilor, la două societăți comerciale de pe raza județului. Activitățile au vizat atât sectorul restaurantelor, cât și o unitate de reparații auto unde lucrează cetățeni din Republica Moldova și Ucraina.

Acțiunea polițiștilor de imigrări, desfășurată în cursul zilei de 11 decembrie, a avut ca obiectiv verificarea respectării regimului juridic privind șederea și încadrarea în muncă a străinilor. Controalele au avut loc la două societăți comerciale din Județul Botoșani, una cu domeniu de activitate „restaurante”, iar cealaltă specializată în repararea și întreținerea autovehiculelor.

În cadrul verificărilor au fost identificate și legitimate patru persoane, dintre care doi cetățeni români, un cetățean ucrainean și un cetățean din Republica Moldova. Polițiștii au verificat documentele și situația juridică a străinilor prezenți, pentru a se asigura că activitatea acestora se desfășoară în conformitate cu legislația în vigoare.

În urma acțiunilor efectuate, nu au fost depistați străini aflați în ședere ilegală și nu au fost constatate contravenții.

Astfel de controale sunt realizate periodic de către polițiștii de imigrări, având un rol important în prevenirea muncii nedeclarate și menținerea unui climat de ordine și legalitate pe piața muncii. Inspectoratul General pentru Imigrări recomandă angajatorilor și cetățenilor străini să respecte prevederile legale privind regimul șederii și încadrarea în muncă, pentru evitarea unor consecințe de natură contravențională sau penală.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Modernizarea drumurilor naționale din județ: Încep licitațiile pentru studiile de fezabilitate

Publicat

Publicitate

Drumurile naționale din județul Botoșani necesită lucrări de modernizare, precum și adaptarea lor la noile valori de trafic și la condițiile de siguranță rutieră.

În acest context, în urma demersurilor realizate de echipa PSD Botoșani, Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași a scos la licitație realizarea studiilor de fezabilitate pentru modernizarea mai multor sectoare importante: DN29B, Cătămăști Deal – Dorohoi (25,3 km), DN29, Botoșani – Săveni (31,1 km) și DN24C, Bădărăi – Rădăuți-Prut (62,8 km).

Potrivit recensământului de trafic, DN29B, Botoșani – Dorohoi, este cel mai circulat sector de drum din județ și prezintă, în anumite zone, probleme generate de alunecări de teren. Acest sector a fost expertizat, iar studiul de fezabilitate necesar pentru obținerea finanțării pentru modernizare a fost scos la licitație. Firmele interesate pot depune oferte până pe 26 ianuarie.

La fel de important este sectorul DN29, Botoșani – Săveni, afectat și el de alunecări de teren. În acest caz, în cadrul procedurii de achiziție publică pentru studiul de fezabilitate au fost depuse 15 oferte, aflate acum în evaluare tehnică. Și DN24C, Bădărăi – Rădăuți-Prut, un sector strategic la granița cu Republica Moldova, se află în aceeași fază de evaluare, cu 17 oferte depuse.

Pentru DN29A, Vârfu Câmpului – Dorohoi, Documentația de Avizare a Lucrărilor de Intervenție a fost finalizată, iar indicatorii tehnico-economici au fost înaintați la CNAIR pentru începerea procesului de avizare.

„În timp ce unii confundă visele cu viziunile și desenează drumuri pe harta județului cu creioane colorate, noi chiar facem demersurile necesare pentru modernizarea drumurilor naționale din județ. Primul pas este realizarea documentațiilor tehnice, fără de care nu putem vorbi despre indicatorii tehnico-economici și, implicit, despre identificarea surselor de finanțare și bugetarea modernizării drumurilor. Botoșani are nevoie de drumuri bune, dar pentru aceasta sunt necesare acțiuni concrete și din partea conducerii județului, nu PR pe Facebook și TikTok”, a declarat senatorul Doina Federovici, președintele PSD Botoșani.

Publicitate

La rândul său, deputatul Marius Budăi a subliniat necesitatea finalizării cât mai rapide a acestor studii de fezabilitate. „Din păcate, sunt proceduri de durată, atât achizițiile publice, cât și realizarea propriu-zisă a documentațiilor, care trebuie apoi aprobate de CNAIR, Ministerul Transporturilor și ulterior de către Guvern. De aceea, ne dorim ca DRDP Iași să finalizeze cât mai repede aceste proceduri, pentru ca ulterior să le putem promova la finanțare. Dacă nu facem acești pași acum, se pierde timp important, care cu greu va putea fi recuperat. Noi, cei din echipa PSD, punem un accent deosebit pe dezvoltarea proiectelor de infrastructură din județ”, a conchis prim-vicepreședintele PSD Botoșani.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending