Connect with us

Eveniment

Este lege! Personalul sanitar încadrat fără concurs în starea de alertă poate rămâne pe post

Publicat

Publicitate

Luni, preşedintele Klaus Iohannis a promulgat Legea privind reglementarea statutului personalului care, în perioada stării de alertă sau a situaţiilor de risc epidemiologic şi biologic, determinate de pandemia de COVID-19, a fost încadrat pe perioadă determinată, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, informează alba24.ro.

Legea creează posibilitatea ca personalul din unităţile sanitare cu paturi, serviciile de ambulanţă, direcţiile de sănătate publică, instituţiile de asistenţă socială, încadrat fără concurs pe perioadă determinată, pe posturi de execuţie, în perioada stării de alertă, să poată ocupa pe durată nedeterminată acelaşi post, prin promovarea unui examen organizat anterior încetării contractului individual de muncă.

Potrivit actului normativ, prin derogare de la legislaţia actuală, Ministerul Sănătăţii şi unităţile aflate în subordinea şi/sau în coordonarea acestuia, Ministerul Afacerilor Interne şi unităţile şi instituţiile aflate în subordinea, în cadrul şi/sau în coordonarea acestuia, autorităţile administraţiei publice locale şi ministerele şi instituţiile cu reţea sanitară proprie, precum şi instituţiile publice de asistenţă socială, organizează examen, în vederea ocupării posturilor pe perioadă nedeterminată, pentru personalul care, în perioada stării de alertă sau a situaţiilor de risc epidemiologic şi biologic, a ocupat, fără concurs, posturi de execuţie pe perioadă determinată.

Personalul prevăzut de lege poate participa la examenul organizat în vederea încadrării în postul ocupat pe durată determinată din cadrul unităţii unde îşi desfăşoară activitatea.

 
Cine își va putea păstra postul

De prevederile proiectului beneficiază şi medicii angajaţi în structurile nou-create în perioada stării de alertă, în scopul tratării bolnavilor de COVID-19, aceştia putându-se prezenta la examenul organizat de unităţile sanitare cu paturi în specialitatea în care sunt confirmaţi dacă unitatea cu care a încheiat contractul de muncă pe perioadă determinată nu are în structura sa o secţie din aceeaşi specialitate, după caz, la solicitarea unităţii spitaliceşti.

Prin excepţie, se poate organiza examen în vederea ocupării posturilor pe perioadă nedeterminată şi pentru personalul contractual din cadrul direcţiilor de sănătate publică judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti şi serviciilor de ambulanţă judeţene şi Serviciul de Ambulanţă Bucureşti – Ilfov, care, în perioada stării de alertă, a ocupat posturi pe perioadă determinată în cadrul celor 2.000 de posturi aprobate pentru aceste instituţii în baza Hotărârii Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările ulterioare.

Publicitate

Modalitatea de organizare şi desfăşurare a examenului se elaborează şi se aprobă prin ordin al ministrului sau, după caz, prin act administrativ al persoanei care are competenţa legală de numire, în termen de 30 de zile de la data intrării in vigoare a prezentei legi.

Prevederile legii nu se aplică pentru personalul care a ocupat funcţii de conducere.

Care au fost regulile în starea de alertă

Până la încetarea stării de alertă, posturile vacante sau temporar vacante din cadrul Ministerului Sănătăţii şi unităţilor aflate în subordinea şi în coordonarea acestuia, inclusiv funcţiile publice de execuţie şi conducere, pot fi ocupate prin numire, fără concurs, de funcţionari publici sau personal contractual care îndeplinesc cerinţele de ocupare stabilite în fişa postului şi în actele normative specifice domeniului de activitate, aplicabile categoriei de personal cu care este prevăzut a fi încadrat postul vacant, şi criteriile prevăzute de statutele profesionale specifice.

Numirea în cadrul aparatului propriu al Ministerului Sănătăţii se face prin ordin al ministrului şi încetează de drept în cel mult 90 de zile de la data încetării stării de alertă sau înainte de termen, la iniţiativa angajatorului. Numirea în cadrul unităţilor aflate în subordinea sau în coordonarea Ministerului Sănătăţii se face prin act administrativ al conducătorului instituţiei sau al unităţii angajatoare, cu încadrarea în limita numărului maxim de posturi aprobate de către ordonatorul principal de credite prin statul de funcţii, şi încetează de drept în cel mult 90 de zile de la data încetării stării de alertă sau înainte de termen, la iniţiativa conducătorului instituţiei sau al unităţii angajatoare, mai prevede legea.

Instituţiile şi autorităţile publice pot angaja personal fără concurs, în funcţie de nevoile determinate de prevenirea şi combaterea situaţiei care a generat starea de alertă şi exclusiv pentru activităţi legate de aceasta, pentru o durată determinată, ce nu poate depăşi 90 de zile de la data încetării stării de alertă.

La data încetării stării de risc epidemiologic şi biologic, personalul angajat în condiţiile prevăzute de proiectul de lege îşi continuă activitatea, cu acordul său, pentru o perioadă ce nu poate depăşi 90 de zile.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Educație

Botoșani: 1.800 de elevi vor învăța în clase cu învățământ simultan

Publicat

Publicitate

Aproape 1.800 de elevi din județul Botoșani vor învăța în anul școlar următor în clase în care se desfășoară învățământ simultan, a informat inspectorul general al Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Botoșani, Bogdan Suruciuc.

Potrivit acestuia, deși numărul elevilor afectați de învățământul simultan este mare, este la jumătate în raport cu anul școlar 2024-2025, în care au fost aproape 3.400 de elevi care au învățat în aceeași clasă cu colegi de generație școlară diferită.

‘În anul școlar viitor rețeaua școlară a județului Botoșani va cunoaște un progres semnificativ prin reducerea considerabilă a numărului de clase în care se desfășoară învățământ simultan, de la 235 clase cu 3.397 de elevi, în anul școlar 2024-2025, la 123 clase și 1.797 de elevi în 2025-2026. Scăderea numărului de elevi care învață în regim simultan reprezintă o etapă esențială în direcția consolidării educației de calitate, astfel încât să fie asigurate condiții mai echilibrate și echitabile de învățare pentru fiecare elev, indiferent de mediul în care învață. Această reușită este rezultatul unei colaborări susținute și eficiente a Inspectoratului Școlar Județean Botoșani cu directorii unităților de învățământ și cu autoritățile locale, cărora le mulțumesc pe această cale’, a declarat, pentru AGERPRES, Bogdan Suruciuc.

Principalul motiv pentru care în școlile din Botoșani încă există învățământ simultan este lipsa unei infrastructuri de transport care să permită transferul elevilor către școlile mai mari. Șeful ISJ susține că, dacă numărul microbuzelor școlare va crește, acest tip de educație școlară va dispărea.

AGERPRES

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Șofer din Curtești, prins circulând fără permis în centrul municipiului Botoșani

Publicat

Publicitate

Un bărbat de 49 de ani, din comuna Curtești, a fost depistat de polițiști în timp ce conducea un autoturism, deși avea permisul de conducere suspendat. Incidentul s-a petrecut pe 2 august 2025, pe raza municipiului Botoșani, în cadrul unui control de rutină efectuat de polițiștii Secției de Poliție Rurală nr. 1 și cei ai Biroului de Ordine Publică.

Verificările efectuate la fața locului au scos la iveală faptul că bărbatul nu mai avea dreptul legal de a conduce, permisul său fiind suspendat din luna iunie a acestui an.

Pe numele conducătorului auto a fost deschis un dosar penal, acesta fiind cercetat sub aspectul săvârșirii infracțiunii de „conducerea unui vehicul fără permis de conducere

Citeste mai mult

Eveniment

Razie de amploare la Darabani: Mai multe permise reținute și amenzi de peste 20.000 de lei

Publicat

Publicitate

Polițiștii din cadrul Poliției Orașului Darabani, împreună cu cei de la Secția de Poliție Rurală Darabani, au desfășurat pe 2 august 2025 o acțiune de amploare pentru prevenirea faptelor antisociale și asigurarea unui climat de ordine publică și siguranță rutieră. Vizate au fost atât zona urbană, cât și localitățile limitrofe.

În cadrul raziei, polițiștii au legitimat aproximativ 40 de persoane și au oprit pentru control 30 de autovehicule. În urma neregulilor constatate, au fost aplicate sancțiuni contravenționale în valoare totală de peste 20.000 de lei.

De asemenea, au fost reținute 5 permise de conducere pentru abateri grave la regimul rutier.

Acțiunile de acest tip vor continua, spun reprezentanții IPJ Botoșani, fiind parte a unei strategii de prevenție menite să reducă riscurile în trafic și să descurajeze comportamentele ilegale.

Citeste mai mult

Eveniment

Șofer de 31 de ani, prins la volan cu permisul suspendat, în Todireni

Publicat

Publicitate

Un tânăr de 31 de ani din comuna Hlipiceni a fost depistat de polițiști în timp ce conducea un autoturism, deși avea permisul suspendat. Incidentul s-a petrecut în dimineața zilei de 1 august 2025, pe raza localității Todireni, în urma unui control de rutină efectuat de echipajele Secției de Poliție Rurală nr. 3 Hlipiceni.

În urma verificărilor, oamenii legii au descoperit că bărbatul nu mai avea dreptul de a conduce vehicule pe drumurile publice, permisul fiindu-i suspendat din luna mai, după ce comisese o abatere gravă la regimul rutier.

Pe numele acestuia a fost deschis un dosar penal, iar cercetările continuă sub acuzația de „conducerea unui vehicul fără permis de conducere

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending