Connect with us

Administratie

După renovare, urmează reabilitarea termică a Palatului Administrativ din municipiul Botoșani

Publicat

Publicitate

S-a semnat contractul de lucrări de ”Eficientizare energetică moderată a clădirii Palatului Administrativ, municipiul Botoșani, Piața Revoluției nr. 1-3”

Astăzi, la sediul Instituției Prefectului – Județul Botoșani, în sala Nicolae Iorga, a avut loc conferința de presă la începutul proiectului și semnarea contractului de execuție a lucrărilor.

Instituția Prefectului – Județul Botoșani implementează, în calitate de Beneficiar, Proiectul nr. C5-B2.1.b-96, intitulat: “Eficientizare energetică moderată a clădirii Palatului Administrativ, municipiul Botoșani, Piața Revoluției nr. 1-3”,finanțat în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență, Componenta C5 – Valul Renovării, Operațiunea B2 – Renovarea energetică moderată sau aprofundată a clădirilor publice,Titlu apel: PNRR/2022/C5/2/B2.1/1, runda 1.

Contractul de finanțare nr. 116813/14.10.2022 încheiat între Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, în calitate de Coordonator de investiții pentru PNRR și Ministerul Afacerilor Interne, în calitate de Lider de parteneriat, a fost semnat la data de 26.10.2022 de Ministrul afacerilor interne.

Valoarea totală a proiectului este de 15.444.121,29 RON, din care valoarea eligibilă prin PNRR este de 12.303.870,58 RON. Valoarea contractului de execuție este 11.930.521 lei fără TVA, 14.197.321 lei cu TVA.

Proiectul este implementat în perioada 26.10.2022 – 25.10.2025 (36 luni).

Publicitate

Palatul Administrativ din municipiul Botoșani, aflat în proprietatea Statului Român și, actualmente, în administrarea Ministerului Afacerilor Interne prin Instituția Prefectului – Județul Botoșani, a fost pus în funcțiune în anul 1971, fiind proiectat și construit în conformitate cu standarde și norme în vigoare în perioada respectivă.

Imobilul are următoarele caracteristici constructive:

  • regim de înălțime: S+P+4E;
  • suprafața construită: 1304,50mp (din care suprafața construită Palat Administrativ 1081,20 mp și suprafața terase 223,30 mp);
  • suprafața construită desfășurată: 5309,50mp (din care suprafața desfășurată-construită Palat Administrativ 5086,20 mp și suprafața terase 223,30 mp);
  • suprafața teren: 5493mp.

Deși, până în prezent, edificiul a înregistrat o uzură fizică și morală care a afectat semnificativ părțile sale componente, mai puțin structura de rezistență, acesta nu a fost supus decât la reparații de mică amploare, prin care s-a asigurat continuarea funcționării în condițiile date.

Obiectivul general al proiectului este reabilitarea termică a Palatului Administrativ din municipiul Botoșani, în scopul menținerii acestuia în stare de bună funcționare din punct de vedere al siguranței în exploatare, al igienei și sănătății celor care utilizează acest spațiu.

Scopul principal al măsurilor de reabilitare energetică a clădirii existente îl constituie reducerea consumurilor energetice în condițiile utilizării unor sisteme alternative complementare de producere a energiei.

Astfel, în vederea reducerii consumurilor de energie, sunt avute în vedere:

  • lucrări de creștere a eficienței energetice la nivelul subsolului, terasei și a pereților interiori;
  • înlocuirea tâmplăriei exterioare;
  • reabilitarea instalației termice și a instalației de preparare apă caldă menajeră;
  • reabilitarea instalațiilor electrice și montarea corpurilor de iluminat tip LED;
  • instalarea unui sistem centralizat de climatizare și ventilare mecanică, prin folosirea pompelor de căldură;
  • instalarea unor sisteme de producere a energiei verzi – panouri pentru preparea apei calde și panouri fotovoltaice, care vor asigura un aport de energie nepoluantă;
  • instalarea unui sistem de management energetic integrat de tip Building Management System, în vederea optimizării consumurilor de energie și a creșterii confortului și siguranței personalului;
  • refacerea elementelor constructive și arhitecturale de la interiorul clădirii, care au fost afectate de lucrările necesare atingerii obiectivelor asumate;
  • instalații de alarmare, detecție și stingere a incendiilor.

Prin proiect se va asigura implementarea criteriilor de performanță privind cerințele de calitate, adică:

  • rezistență și stabilitate la sarcini statice, dinamice și seismice;
  • siguranță și accesibilitate în exploatare;
  • securitate la incendiu;
  • igienă, sănătate și mediul înconjurător;
  • economie de energie și izolare termică;
  • protecție împotriva zgomotului.

De asemenea, lucrările care vor fi executate în cadrul proiectului vor fi conforme cu principiul de „a nu prejudicia în mod semnificativ” (DNSH – „Do No Significant Harm”).

Apel de proiecte gestionat de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației finanțat din fonduri europene prin Planul Național de Redresare și Reziliență al României și din fonduri naționale.

Sorin Cornilă, prefectul județului Botoșani: ” Anul trecut am finalizat cu succes proiectul de reparații curente determinate de uzură a tencuielilor exterioare, respectiv treptele și podestele clădirii Palatului Administrativ. Lucrările au presupus refacerea a 5.500 mp de fațade și 765 mp de pavaj și au durat 4 luni și 20 de zile.

Valoarea finală a lucrărilor executate, a fost de 2.143.706 lei cu tot cu TVA. Proiect finalizat cu succes!

Acum este vorba despre reabilitarea termică a Palatului Administrativ din municipiul Botoșani, în scopul menținerii acestuia în stare de bună funcționare din punct de vedere al siguranței în exploatare, al igienei și sănătății celor care utilizează acest spațiu. Valoarea totală a proiectului este de 15.444.121,29 RON

 

Se lucrează de 2 ani la acest proiect pe care l-am început în luna mai 2022, contractul de finanțare a fost semnat la data de 26 octombrie 2022, de aceea le mulțumesc tuturor celor care au contribuit, întregii echipe, îi mulțumesc domnului subprefect Tiberiu Manolache, membrilor Unității de Implementare a Proiectului, proiectantului și constructorului pentru seriozitatea dovedită în elaborarea ofertei care a fost declarată câștigătoare în procedura de achiziție public organizată. În doi ani de mandat am reușit să realizăm aceste două proiecte și astfel să aducem în secolul nostru această clădire reprezentativă a județului Botoșani.”

https://bt.prefectura.mai.gov.ro/s-a-semnat-contractul-de-lucrari-de-eficientizare-energetica-moderata-a-cladirii-palatului-administrativ-municipiul-botosani-piata-revolutiei-nr-1-3/

 

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Permisul de conducere ar putea fi suspendat pentru neplata amenzilor. Noi reguli și la achiziția unei mașini

Publicat

Publicitate

Ministrul Dezvoltării, Cseke Attila, a anunțat vineri că Guvernul Bolojan intenționează să adopte măsuri ferme pentru combaterea neplății amenzilor și taxelor, relatează alba24.ro.

Una dintre cele mai importante propuneri este suspendarea permisului de conducere pentru șoferii care nu își achită amenzile de circulație în termen de 90 de zile.
„Permisul va putea fi restituit doar după ce se face dovada achitării tuturor obligațiilor restante. Dacă mai există datorii, permisul rămâne suspendat”, a explicat ministrul.

Reguli noi pentru radierea și cumpărarea autovehiculelor
Radierea unui vehicul va fi posibilă doar cu prezentarea unui certificat de atestare fiscală, care să confirme absența datoriilor către bugetul local.

De asemenea, cumpărarea unei mașini va fi condiționată de lipsa restanțelor fiscale ale cumpărătorului — o schimbare importantă față de situația actuală, în care doar vânzătorul trebuie să prezinte acest document.

Autorizațiile de construire, legate de plata datoriilor
Guvernul mai pregătește o măsură care va condiționa eliberarea autorizațiilor de construire de plata integrală a tuturor taxelor și amenzilor de către solicitant.

În plus, va fi introdus un cadru legal care va permite utilizarea dronelor pentru identificarea clădirilor și a suprafețelor acestora, în vederea actualizării și verificării bazei de date fiscale.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Noi reguli de salarizare, mai puțini polițiști locali. Reforma administrației locale propusă de Guvernul Bolojan

Publicat

Publicitate

Reforma administrației locale propusă de Guvernul Bolojan. Guvernul condus de Ilie Bolojan pregătește o reformă amplă a administrației locale, care va include plafonarea numărului de angajați din primării și consilii județene, precum și limitarea numărului de polițiști locali și introducerea unei grile de salarizare unice pentru anumite localități.

Pentru primării, principalul criteriu în stabilirea numărului maxim de posturi va fi numărul de locuitori. În cazul consiliilor județene, indicatorii vor fi mai detaliați, incluzând numărul de unități administrativ-teritoriale din județ, existența unui spital județean în subordine și alți factori.

Scopul acestor măsuri este de a elimina discrepanțele actuale: în prezent, există primării cu un număr redus de angajați care funcționează eficient, dar și primării cu personal numeros, fără îmbunătățiri vizibile ale serviciilor publice.

Acolo unde personalul este supradimensionat, va fi necesară reducerea acestuia. În schimb, primăriile care au un număr redus de angajați nu vor fi afectate.

În premieră, un funcționar public va putea avea norma împărțită între două – trei primării.

”La o primărie mică, colaborarea între primării este foarte importantă. Un contabil poate rezolva problemele de contabilitate cu o jumătate de normă la primărie, o jumătate de normă la alta.

Publicitate

Sunt situații în care nu mai avem biblioteci în rural și un bibliotecar poate lucra la două primării. Un bilbiotecar la o comună mică nu se justifică cu normă întreagă” a spus Bolojan.

Limitarea numărului de polițiști locali și reducerea suprapunerilor de competențe

Guvernul intenționează și modificarea normei privind numărul de polițiști locali. În prezent, standardul este de 1 polițist local la 1.000 de locuitori, însă această normă va fi majorată, întrucât există orașe care funcționează bine cu 1 polițist la 2.000 de locuitori, în timp ce altele depășesc limita legală din cauza constrângerilor juridice.

Se vor lua măsuri pentru a evita suprapunerile de atribuții cu Poliția Națională, inclusiv:

  • organizarea de dispecerate comune;

  • utilizarea eficientă a sistemelor de supraveghere video;

  • coordonarea clară a echipajelor.

Reforma administrației locale: Salarii plafonate în localitățile cu venituri insuficiente

O altă măsură esențială este stabilirea unei grile de salarizare unice pentru localitățile care nu-și pot acoperi din venituri proprii nici măcar cheltuielile de personal.

Această grilă, aplicabilă la nivel național, nu va putea fi depășită, având în vedere că statul acoperă deja, prin transferuri, o parte importantă din cheltuielile acestor administrații.

Citeste mai mult

Eveniment

Motivul întârzierii recalculării pensiilor. Ce explicații dă ministrul Muncii, Florin Manole

Publicat

Publicitate

Întârzierea recalculării pensiilor are cauze obiective, printre care și implementarea în sistem a contribuției CASS pentru pensiile mai mari de 3.000 de lei, a explicat vineri ministrul Muncii, Florin Manole, în cadrul unei dezbateri organizate de IMM România, scrie alba24.ro.

”Există și un argument obiectiv pentru care se poate accepta o mică întârziere de la termenul asumat.

Argumentul obiectiv este că, între timp, Casei de Pensii i-a revenit și tema implementării în sistem a CASS-ului pentru pensiile de peste 3.000 lei.

Dar, e un termen asumat acolo de către o instituție și va trebui să-l urmărească și să-l îndeplinească”, a precizat ministrul, potrivit Agerpres.

El a mai spus că mulți dintre angajații Caselor de pensii lucrează în condiții improprii.

”Nu vreau să scuz conducerea, mai ales conducerea anterioară a Casei de Pensii, pentru ca actuala conducere are mai puțin de două luni, dar există condiții de muncă foarte proaste la unele case de pensii și este bine să se știe asta.

Publicitate

Tot discursul public despre bugetari are și exemple concrete, relevante și clare de bugetari care poate nu-și fac treaba, dar sunt sute de mii de oameni în sistemul bugetar care muncesc pe bune, care sunt competenți, care sunt serioși și care, uneori, lucrează în condiții improprii.

Să știți că pentru acești oameni cu venituri mici sau medii, condițiile vătămătoare chiar există atunci când lucrezi cu dosare de pensii vechi de zeci de ani, cu praf, cu acarieni și cu alte probleme”, a afirmat Manole.

Ministrul a menționat că s-au făcut și abuzuri cu acordarea sporului de condiții vătămătoare.

”S-au abuzat în niște birouri și au plătit oameni modești, simpli și muncitori care chiar lucrează în genul ăsta de activitate.

Mi-a scris un muzeograf, cu toate studiile făcute, cu doctorat, cu totul în specialitate, că n-are un salariu mare și că pentru el condițiile vătămătoare într-un subsol de muzeu chiar există.
Și că e frustrat că are doctorat, că are toate studiile în profesie, că lucrează de zeci de ani acolo și că este tratat la grămadă cu foarte mulți despre care se spune că nu-și fac treaba, sunt neserioși, profită și care sunt ca omul gras care stă pe mediul economic slab.

Pentru acești oameni există nedreptăți care trebuie reglate”, consideră ministrul Muncii.

Angajații caselor de pensii din țară lucrează, în prezent, la dosarele pensionarilor anticipat care au ajuns la limită de vârstă. Modulul din softul de pensii e funcțional de puțin timp, la mai bine de zece luni de la intrarea în vigoare a noii legi.

Citeste mai mult

Eveniment

Narcis Ilaș a semnat un nou contract, valabil patru ani, cu FC Botoșani

Publicat

Publicitate

Echipa de fotbal FC Botoșani a anunțat, vineri, prin intermediul site-ului oficial, prelungirea pe o perioadă de patru ani a contractului jucătorului Narcis Ilaș, împrumutat în sezonul trecut la Ceahlăul Piatra Neamț.

‘Revenit în această vară la FC Botoșani, după împrumutul la divizionara secundă Ceahlăul Piatra Neamț, jucătorul Narcis Ilaș a semnat un angajament valabil pe 4 ani. În această vară, prin felul în care s-a pregătit în cele două stagii de pregătire centralizate ale echipei de la Putna și din Austria, Narcis Ilaș l-a convins pe antrenorul Leo Grozavu că merită să facă parte din lotul pe care acesta mizează în această a 13-a aventură consecutivă a ‘roș-alb-albaștrilor’ în prima ligă. Mult succes ‘Combi’, și la cât mai multe realizări în acest sezon în tricoul ‘roș-alb-albaștrilor”, precizează sursa citată.

Născut pe 27 martie 2007, Ilaș este un produs sută la sută al școlii botoșănene de fotbal, având și selecții la loturile naționale de juniori.

Narcis Ilaș, care este un jucător polivalent, evoluând atât în flancul drept, cât și în cel stâng, a fost integralist în meciul cu Farul Constanța, scor 1-1, din prima etapă a Superligii.

În această vară, FC Botoșani i-a mai transferat pe Sebastian Mailat (Sepsi OSK), Andrei Dumiter (FC Voluntari), Riad Suta (NK GOSK Gabela). De asemenea portarii Giannis Anestis și Luka Kukic și-au prelungit contractele cu FC Botoșani
AGERPRES

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending