Connect with us

Actualitate

După explozia prețurilor la combustibili tot mai mulți români vor să-şi cumpere maşini electrice

Publicat

Publicitate

Jumătate dintre români vor să-şi cumpere maşini electrice pentru a reduce costul cu alimentarea şi a proteja mediul, însă infrastructura de încărcare rămâne principalul motiv de reticenţă, se arată într-un comunicat al Deloitte, remis, luni, AGERPRES.

Maşinile hibride şi electrice sunt preferate de aproape jumătate dintre consumatorii români (46%), care spun că ar alege o astfel de motorizare pentru viitoarea maşină, reiese din studiul Deloitte 2022 Global Automotive Consumer Study, realizat în 25 de ţări din întreaga lume, inclusiv în România.

Dintre aceştia, cei mai mulţi (63%) ar face o astfel de achiziţie datorită costului cu alimentarea, care rămâne încă scăzut faţă de motorizarea pe benzină sau motorină, 49% sunt motivaţi de protecţia mediului, 47% de sănătatea personală, iar 40% sunt atraşi de stimulentele acordate de stat.

Numărul consumatorilor care intenţionează să îşi cumpere o maşină pe combustie internă a scăzut sub 50%

Dintre ţările europene analizate în studiu, în cinci se remarcă faptul că numărul consumatorilor care intenţionează să îşi cumpere o maşină pe combustie internă a scăzut sub 50%. Este vorba de cele mai mari pieţe din regiune, respectiv Germania (49%), Franţa (48%), Marea Britanie (47%), Spania (35%) şi Italia (31%).

În România, procentul celor care rămân fideli unei maşini pe motorină sau benzină este de 50%. Dintre participanţii din România care preferă o maşină electrică, cei mai mulţi ar opta pentru un model hibrid, în timp ce interesul pentru maşinile pe baterie rămâne încă redus, doar 7% din totalul respondenţilor români având o astfel de opţiune.

Tendinţa de trecere către maşini mai puţin poluante este evidentă

Tendinţa de trecere către maşini mai puţin poluante este evidentă în Europa, chiar dacă remarcăm ţări în care motorizarea clasică rămâne preferată – Cehia (74%), Austria (58%) sau Polonia (57%). În primul trimestru din 2022, cota de piaţă a autovehiculelor electrice hibride a crescut la 25,1% din vânzările din Uniunea Europeană, de la 21% în aceeaşi perioadă din 2021, potrivit Asociaţiei Europene a Producătorilor de Automobile.

Publicitate

În România, vânzările de maşini electrice hibride au crescut

Şi în România, vânzările de maşini electrice hibride au crescut cu 45% în perioada analizată, iar în cazul celor pe baterie avansul a fost de peste 400%.

„Evoluţia este remarcabilă, chiar dacă baza de raportare este scăzută. Schimbarea de mentalitate se explică atât prin creşterea gradului de conştientizare a populaţiei cu privire la impactul utilizării maşinii personale asupra mediului, cât şi prin politica autorităţilor europene în această direcţie”, a declarat Ciprian Gavriliu, Partener Servicii Fiscale, Deloitte România.

Pe de altă parte, timpul de aşteptare pentru o maşină nouă este din ce în ce mai mare, din cauza problemelor apărute în ultimii doi ani pe lanţurile de aprovizionare, motiv pentru care înmatriculările de maşini rulate, mult mai poluante, au crescut în România, în 2021, cu 3,7% (aproximativ 400.000 de maşini), iar pentru cele noi au scăzut cu 4% comparativ cu anul anterior (121.000 de maşini), conform datelor publicate de autorităţi. Tendinţa s-a inversat în primele luni din 2022, dar situaţia rămâne îngrijorătoare, a adăugat el.

Dintre românii care intenţionează să îşi cumpere o maşină electrică, 54% spun că şi-ar menţine preferinţa chiar dacă preţul energiei ar fi similar cu cel al combustibililor clasici, însă 38% şi-ar schimba planurile în acest caz, iar 8% nu sunt siguri ce decizie ar lua.

„Tensiunile din piaţa energiei, care au generat creşteri semnificative de preţuri, ridică semne de întrebare inclusiv în rândul consumatorilor care analizează cumpărarea unei maşini electrice, pentru care costul cu alimentarea reprezintă un avantaj în această direcţie. După cum reiese din studiu, preţul combustibilului şi protecţia mediului reprezintă principalele argumente pentru achiziţia unei maşini electrice atât în România, cât şi în celelalte state europene. Din aceste considerente, sunt necesare măsuri suplimentare pentru reglarea pieţei energiei, dar şi pentru îmbunătăţirea infrastructurii de încărcare a maşinilor electrice, atât în România, cât şi celelalte state ale Uniunii Europene”, a declarat Sorin Elisei, Director, Deloitte România.

Motivele pentru care consumatorii români rămân reticenţi

Motivele pentru care consumatorii români rămân reticenţi cu privire la maşinile electrice sunt legate de infrastructura publică de încărcare, încă precară (23%), autonomia limitată (16%) şi preţul ridicat (15%). În celelalte ţări europene analizate, autonomia limitată reprezintă principalul motiv de reticenţă – Franţa (25%), Germania (24%), Italia (22%), Polonia (22%), Austria (21%), Belgia (21%), Spania (21%), Marea Britanie (21%). Consumatorii europeni care încă preferă motoarele clasice aşteaptă ca autonomia motoarelor electrice să crească pentru a îşi schimba opţiunea. Britanicii sunt cei mai exigenţi, aşteptând ca autonomia să ajungă la 700 de kilometri.

Cei mai mulţi români plănuiesc să îşi încarce maşina electrică acasă (49%), dar aproape la fel de mulţi (45%) spun că vor să apeleze la staţiile publice de încărcare. În alte ţări europene, procentul celor care vor să îşi alimenteze maşina electrică acasă creşte la 81% în Marea Britanie, 71% în Austria sau 70% în Germania.

Studiul Deloitte Global Automotive Consumer Study 2022 a fost efectuat în rândul a peste 26.000 de consumatori din 25 de ţări din întreaga lume, dintre care peste 11.000 din zece state europene, respectiv Austria, Belgia, Cehia, Franţa, Germania, Italia, Polonia, România, Spania şi Marea Britanie.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Sursa: Agerpres

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Fotbal: FC Botoșani a debutat cu o victorie în play-out, 2-0 cu Petrolul, la Ploiești

Publicat

Publicitate

FC Botoșani a debutat cu o victorie în faza play-out a Superligii de fotbal, 2-0 (1-0) cu Petrolul Ploiești, vineri, în deplasare.

Oaspeții au deschis scorul rapid, prin Zoran Mitrov (3), după o pasă greșită de Tommi Jyry.

Angolezul Aldair, intrat pe teren în min. 66, a închis tabela (73), cu un șut la vinclu, după un contraatac supranumeric purtat de Zoran Mitrov.

Oaspeții au mai avut două ocazii uriașe de gol, dar Mitrov a trimis în bară (11), iar Adrian Chică-Roșă (60) a ratat din doi metri la centrarea lui Adams Friday.

Cea mai bună ocazie a echipei antrenate de Adrian Mutu a fost un șut de la 24 de metri trimis de Ricardinho, respins în corner de portarul Giannis Anestis (70).

La meci au asistat 3.014 spectatori, potrivit site-ului competiției.

Publicitate

FC Botoșani e neînvinsă de patru etape și a câștigat ultimele trei meciuri fără a primi gol.

Petrolul a câștigat ambele confruntări din sezonul regulat, 2-0 în deplasare și 3-1 acasă.

FC Petrolul Ploiești – AFC Botoșani 0-2 (0-1), Stadion ”Ilie Oană” – Ploiești
Au marcat: Zoran Mitrov (3), Aldair Caputa Ferreira (73).
Arbitru: Adrian Viorel Cojocaru (Galați); arbitri asistenți: Florian Alexandru Vișan (Galați), Romică Bîrdeș (Pitești); al patrulea oficial: Bogdan Dumitrache (București)
Arbitru video: Horia Gabriel Mladinovici (București); arbitru asistent video: Cristina Mariana Trandafir (București)
Observatori: Teodora Albon (Cluj-Napoca) – CCA, Marian Bucurescu (București) – LPF
AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

Abonamentele de tren se scumpesc din 28 martie. Cresc și tarifele pentru vagoanele cușetă sau transport biciclete

Publicat

Publicitate

Abonamentele de tren se scumpesc din 28 martie. Pasagerii care călătoresc cu trenul vor plăti mai mult abonamente și suplimente începând cu 28 martie, potrivit unui ordin emis de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii. Aceste scumpiri vor afecta în special pasagerii care călătoresc pe distanțe scurte sau care utilizează frecvent transportul feroviar pentru navetă, scrie alba24.ro.

Ordinul ministrului Transporturilor pentru modificarea și completarea Ordinului ministrului transporturilor și infrastructurii nr. 1.039/2024 privind aprobarea tarifelor care pot fi percepute de operatorii de servicii publice pentru serviciile de transport feroviar public de călători care fac obiectul obligației de serviciu public a fost publicat pe 13 martie în Monitorul Oficial.

Noile tarife vor intra în vigoare pe 28 martie, la 15 zile de la data publicării.

Abonamentele de tren se scumpesc din 28 martie

Potrivit acestuia, pentru călătoriile efectuate pe teritoriul zonelor metropolitane, achitarea tarifului tichetului de rezervare este opțională pentru trenurile unde există regim de rezervare a locului.

Tarifele abonamentelor pentru trenurile categoriile Intercity, Interregio și Regio, atât pentru clasa 1 cât și pentru clasa a 2-a, au fost actualizate și majorate.

Spre exemplu, la trenuri din categoria Intercity (IC), pentru distanțe între 1-10 km, abonamentul lunar ajunge la 385 lei (clasa 1) și 275 lei (clasa a 2-a).

Publicitate

La trenurile Interregio (IC), pentru distanțe de 1-10 km, tariful pentru un abonament lunar ajunge la 322 lei (clasa 1) și 241,50 lei (clasa a 2-a).

De asemenea, tariful pentru rezervarea locurilor la Intercity (IC) și Interregio (IR) este acum de 4 lei, indiferent de distanța parcursă.

Și tarifele suplimente pentru vagoane de dormit au fost actualizate. Cabina single va costa 235,50 de lei iar cabina cu 2 locuri – 125,50 de lei, indiferent de distanță. Prețurile se aplică la tariful aferent călătoriei la clasa 1. Cabina cu 3 locuri va costa 104,50 lei. Prețul se aplică la tariful aferent călătoriei la clasa a 2-a.

Tarifele suplimente pentru vagoane cușetă sunt:

  • supliment pat cabină cu 4 locuri – 81,50 lei
  • supliment pat cabină cu 6 locuri – 60,50 lei

Vor crește și tarifele suplimente pentru transport biciclete și transport bagaje neînsoțite (maximum 5 kg).

Tarife transport biciclete nepliabile (zona km – lei):

  • 1-60 km – 7,50 lei
  • 61-120 km – 10,50 lei
  • 121-250 km – 15,50 lei
  • 251-500 km – 21,00 lei
  • peste 500 km – km 26,00 lei

Transport pachete/bagaje neînsoțite (zona km – lei):

  • 1-60 km – 7,50 lei
  • 61-120 km – 10,50 lei
  • 121-250 km – 15,50 lei
  • peste 250 km – 21,00 lei

Citeste mai mult

Eveniment

George Simion și-a depus candidatura pentru alegerile prezidențiale 2025. O contestație, înregistrată la doar câteva minute

Publicat

Publicitate

George Simion, liderul AUR, și-a depus vineri candidatura pentru prezidențiale 2025.

”Biroul Electoral Central pentru alegerea Președintelui României din anul 2025 (BEC) informează că, în data de 14.03.2025, a fost depusă propunerea de candidatură a domnului George-Nicolae Simion, desemnat de partidul Alianța pentru Unirea Românilor (A.U.R.) pentru funcția de Președinte al României”, a anunțat BEC.

Candidatura lui George Simion la alegerile prezidențiale a fost contestată la Biroul Electoral Central, la câteva minute după ce Simion și-a depus dosarul de candidatură însoțit de listă cu semnăturile susținătorilor, potrivit Mediafax.

Contestația a fost depusă de avocatul Bogdan Ionescu. Acesta a anunțat la Antena 3 CNN că în opinia sa Simion este cel mai neeligibil candidat pe palier constituțional.

Citeste mai mult

Eveniment

Legea „fugarilor”, promulgată de președintele interimar

Publicat

Publicitate

Președintele interimar Ilie Bolojan a promulgat, vineri, legea potrivit căreia se consideră evadare și fapta persoanelor condamnate la pedeapsa cu închisoarea de a nu se prezenta la organul de Poliție în vederea punerii în executare a mandatului.

Această modificare a Codului penal urmărește înăsprirea pedepselor pentru sustragerea de la executarea unor pedepse privative de libertate, care este asimilată evadării dacă persoana condamnată nu se prezintă la organul de Poliție în termen de șapte zile de la data la care a rămas definitivă hotărârea instanței.

‘Evadarea din starea legală de reținere sau de deținere se pedepsește cu închisoarea de la 6 luni la 3 ani. Când evadarea este săvârșită prin folosire de violențe sau arme, pedeapsa este închisoarea de la 1 la 5 ani și interzicerea exercitării unor drepturi. Se consideră evadare: a) neprezentarea nejustificată a persoanei condamnate la locul de deținere, la expirarea perioadei în care s-a aflat legal în stare de libertate; b) părăsirea, fără autorizare, de către persoana condamnată, a locului de muncă, aflat în exteriorul locului de deținere; c) încălcarea de către persoana aflată în arest la domiciliu a obligației de a nu părăsi imobilul ori nerespectarea de către aceasta a itinerariului sau condițiilor de deplasare, stabilite potrivit legii. Se consideră evadare și fapta persoanei condamnată la pedeapsa detențiunii pe viață sau la pedeapsa închisorii de a nu se prezenta la organul de poliție în vederea punerii în executare a mandatului de executare a pedepsei în termen de 7 zile de la data la care a rămas definitivă hotărârea prin care s-a dispus executarea pedepsei’, prevede legea.

Pedeapsa aplicată pentru infracțiunea de evadare se adaugă la pedeapsa rămasă neexecutată la data evadării, mai stipulează actul normativ.

Camera Deputaților a adoptat această lege în noiembrie 2023, în calitate de for decizional. În decembrie 2023, Înalta Curte de Casație și Justiție a contestat la CCR ‘Legea fugarilor’.

După mai multe amânări, în octombrie anul trecut CCR a respins sesizarea ICCJ în legătură cu ‘Legea fugarilor’ și a stabilit că actul normativ este constituțional. AGERPRES

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending