Connect with us

Actualitate

DRONE pentru Garda de Mediu. Sunt dotate cu senzori şi echipamente pentru inspecţie şi control

Publicat

Publicitate

Garda Naţională de Mediu va fi dotată, începând din acest an, cu 46 de sisteme aeropurtate (drone) dotate cu senzori şi echipamente pentru inspecţie şi control. Potrivit ministrului Mediului, Tanczos Barna, acestea vor furniza informaţii în timp util de la diverse evenimente cu impact asupra mediului şi vor deveni un instrument esenţial în activitatea zilnică a comisarilor de mediu, relatează alba24.ro

Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor, a semnat recent, în calitate de Lider de Parteneriat, contractul de furnizare a sistemelor aeropurtate dotate cu senzori şi echipamente specifice activităţilor de inspecţie şi control din cadrul proiectului „Extinderea și modernizarea infrastructurii de monitorizare și control a calității aerului în scopul creșterii acurateței informațiilor și a capacității de răspuns la episoadele de poluare”.

Proiectul este finanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM – Axa 4) în vederea desfășurării de acțiuni destinate îmbunătățirii calității aerului, în special în mediul urban, respectiv promovării masurilor de reducere a poluării aerului.

Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor (MMAP), derulează acest proiect în parteneriat cu Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului (ANPM), Garda Naţională de Mediu (GNM) şi Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Aerospațială Elie Carafoli (INCAS Bucureşti).

„Având în vedere importanța aerului pe care noi toți îl respirăm, una din prioritățile și preocupările MMAP, este să se asigure că structurile de control din subordinea sa au la îndemână instrumente moderne și eficiente pentru a interveni rapid în cazul în care există activități care aduc prejudicii mediului.

Derulăm acest proiect finanțat prin POIM și astăzi am semnat contractul de achiziționarea celor 46 de sisteme aeropurtate dotate cu senzori şi echipamente specifice activității de inspecție și control.

Publicitate

Acestea vor furniza informații în timp util de la diverse  evenimente cu impact asupra mediului și vor deveni un instrument esențial în activitatea zilnică a comisarilor de mediu”, a declarat ministrul Barna Tanczos.

Valoarea totală a contractului de finanțare este de 57.032.004,04 lei, iar valoarea eligibilă nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională este de 48.206.969,94 lei.

Principalele activităţi din cadrul proiectului sunt:

  • achiziția sistemelor integrate mobile de monitorizarea calității aerului (21 autolaboratoare complet echipate conform standardelor aflate în vigoare, ce vor fi utilizate de Agențiile de Protecția Mediului din ţară);
  • achiziţia sistemelor aeropurtate fără pilot (UAV) – drone, dotate cu senzori şi echipamente specifice activității de inspecție şi control, care vor fi operate de către Comisariatele Gărzii de Mediu de la nivel judeţean (46 drone);
  • dezvoltarea unei platforme online pentru managementul sistemelor aeropurtate, astfel se va realiza o platformă unică, dedicată GNM, ce va îngloba atât date de la RNMCA, rețele independente de monitorizare a calității aerului, cât şi date stelitare.

Livrarea celor 46 de sisteme UAV se va face începând din luna iunie, în 4 loturi, urmând să se încheie până la sfârșitul acestui an.

O atenție deosebită a fost acordată județelor cu un risc accentuat de poluare a aerului prin arderile necontrolate de deșeuri.

Implementarea acestui proiect vizează îmbunătățirea sistemului național de evaluare si monitorizare a calității aerului, care implică extinderea şi modernizarea infrastructurii de monitorizare a calității aerului din administrația instituțiilor aflate în subordinea autorității publice centrale pentru protecția mediului cu scopul creșterii acurateței informațiilor specifice și a capacității de răspuns la episoadele de poluare în vederea îmbunătățirii condițiilor de mediu din zona urbană și promovarea masurilor de reducere a poluării aerului.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Serviciu militar voluntar și tancuri noi în Armata Română. Propunerile MApN, aprobate în comisiile parlamentare

Publicat

Publicitate

MApN a anunțat că au fost aprobate în comisiile parlamentare de apărare propunerile ministerupui privind programul de înzestrare a armatei ”Tanc principal de luptă”, informează alba24.ro.

De asemenea, se creează cadrul legat pentru serviciul militar voluntar.

Comisiile reunite pentru apărare, ordine publică și siguranță națională din Camera Deputaților și Senat au aprobat în unanimitate solicitarea Ministerului Apărării Naționale pentru inițierea procedurii de atribuire a contractelor aferente programului de  înzestrare „Tanc principal  de  luptă”, Etapa I (Faza a 2-a) și Etapa a II-a.

Programul Tanc principal de luptă
Programul de înzestrare „Tanc principal de luptă“, în etapa I, faza a doua este în valoare 458,20 milioane de dolari.

Etapa a II-a presupune investiții de 6.488,34 milioane de euro, anunță ministerul.

Acest program ”contribuie la îmbunătăţirea capabilităţilor operaţionale, având ca obiectiv esenţial îndeplinirea misiunilor şi obligaţiilor ce revin armatei, atât pentru apărarea naţională, cât şi pentru respectarea angajamentelor internaţionale asumate”, potrivit sursei citate.

Publicitate

Programul de înzestrare „Tanc principal de luptă” are în vedere operaţionalizarea ţintelor de capabilităţi asumate în cadrul procesului NATO şi UE de planificare a apărării, pentru realizarea obiectivelor Programului privind transformarea Armatei României până în anul 2040, mai precizează MApN.

Prima fază din etapa I a început în 2023 cu achiziţia a 54 de tancuri Abrams modernizate, varianta M1A2 SEP v3, şi a 12 derivate pe şasiu de tanc, în uz, din stocul Armatei SUA.

În a doua fază, se vor completa dotările batalionului de tancuri (tancul Abrams M1A2 SEPv3), cu mitraliere, muniții, piese de schimb, echipamente de simulare și testare, servicii suport şi asistenţă tehnică, transport și servicii de instruire, scrie Europa Liberă.

În etapa a doua se vor cumpăra 216 tancuri şi 76 de derivate pentru dotarea structurilor de tancuri şi de infanterie din cadrul Forţelor Terestre. Se va achiziționa și suport logistic şi echipamente specifice de instruire şi antrenament.

Serviciul militar voluntar
De asemenea, Comisia pentru apărare, ordine publică și siguranță națională din Camera Deputatilor a votat un raport de admitere asupra Legii pentru modificarea şi completarea Legii nr.446/2006 privind pregătirea populaţiei pentru apărare.

Prin această aprobare a modificărilor propuse de MApN la Legea 446 privind pregătirea populației pentru apărare se creează cadrul legal pentru îndeplinirea pe timp de pace, în mod voluntar, a serviciului militar activ, de cetățenii care doresc să aibă o pregătire militară.

Se introduce un nou concept de „soldat/gradat voluntar în termen”.

Pe perioada instruirii, participanții beneficiază gratuit de cazare, echipament, hrană, asistență medicală și soldă lunară, iar la final primesc o indemnizație de trei câștiguri salariale medii brute.

Citeste mai mult

Eveniment

Obligație pentru pensionarii români stabiliți în străinătate. Ce trebuie să facă pentru a nu rămâne fără pensie

Publicat

Publicitate

Obligație pentru pensionarii români stabiliți în străinătate: Beneficiarii de pensii stabiliți în străinătate trebuie să trimită semestrial certificatul de viață pentru a evita suspendarea plății, scrie alba24.ro

Casa Națională de Pensii Publice a reamintit că pensionarii stabiliți în străinătate au obligația de a transmite semestrial certificatul de viață, din proprie inițiativă.

Asta până cel târziu la datele de 31 martie și 30 septembrie ale fiecărui an, transmite Casa de Pensii.

Documentul este necesar pentru menținerea în plată a pensiei. Neprezentarea certificatului de viață atrage suspendarea plății pensiei, până la transmiterea acestuia către autorități.

Reluarea plății se face retroactiv, de la data suspendării, imediat după ce certificatul de viață este transmis și înregistrat corespunzător.

Obligație pentru pensionarii români stabiliți în străinătate: Cum se obține certificatul de viață
De ce este necesar acest document: fără certificatul de viață, statul nu are o modalitate sigură de a verifica dacă persoana care primește pensia din străinătate mai este în viață.

Publicitate

Lipsa acestei verificări ar putea duce la continuarea plăților chiar și după decesul beneficiarului.

Certificatul de viață se obține prin completarea formularului în fața unei autorități legale din țara de reședință, cum ar fi un notar public, consulat sau o instituție administrativă locală.

Certificatul este apoi trimis casei de pensii din România sau direct de către beneficiar.

Procedura presupune ca beneficiarul să prezinte certificatul semnat de titular în fața autorității competente, care atestă semnătura și faptul că titularul este în viață.

În unele cazuri, certificatul completat și certificat este trimis direct casei de pensii din România de către instituția străină.

În alte cazuri, beneficiarul primește certificatul și trebuie să-l transmită personal către casa de pensii teritorială competentă sau către Casa Națională de Pensii Publice (CNPP).

 

Citeste mai mult

Eveniment

Lângă noi: Percheziții DNA la Suceava într-un dosar vizând evaziune fiscală de 29 de milioane de lei la vânzarea de autoturisme

Publicat

Publicitate

Procurorii Direcției Naționale Anticorupție (DNA) – Secția de combatere a infracțiunilor asimilate infracțiunilor de corupție desfășoară cercetări într-un dosar penal privind presupuse infracțiuni de evaziune fiscală, comise în perioada 2022-2025, de mai multe societăți comerciale și reprezentanții acestora, anunță DNA.

Ancheta vizează activități legate de vânzarea de autoturisme, cu un prejudiciu estimat la aproximativ 29.000.000 de lei adus statului, conform Legii 241/2005 pentru prevenirea și combaterea evaziunii fiscale.

Marți, 21 octombrie 2025, în baza autorizărilor legale obținute de la instanța competentă, DNA efectuează percheziții domiciliare în 12 locații din județele Ilfov, Prahova, Dâmbovița, Brașov, Bihor și Suceava.

Acțiunile vizează domiciliile unor persoane fizice și sediile sau punctele de lucru ale unor societăți comerciale implicate.

DNA precizează că detalii suplimentare vor fi furnizate atunci când circumstanțele procedurale vor permite.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Acțiune pentru menținerea unui climat de ordine și siguranță publică, la Darabani. Abaterile pietonilor vizate de polițiști

Publicat

Publicitate

Luni, polițiștii din cadrul Poliției Orașului Darabani împreună cu cei din cadrul Secției de Poliție Rurală nr. 7 Darabani au desfăşurat activităţi pentru prevenirea și combaterea unor situații de risc și menținerea unui climat de ordine și siguranță publică pe raza localității Darabani.

 

În cadrul activităților desfășurate de către polițiști, au fost legitimate 30 de persoane și au fost oprite pentru control 24 de autovehicule, iar în urma neregulilor constatate au fost aplicate 26 de sancțiuni contravenționale, în valoare de peste 4.000 de lei.

 

Sancțiunile au fost aplicate pentru nerespectarea regimului circulației rutiere pe drumurile publice, dintre care, 14 sancțiuni au fost pentru abateri ale pietonilor.

 

Publicitate

Reamintim că respectarea regulilor de circulație de către pietoni contribuie în mod direct la reducerea riscului de accidente, siguranța rutieră fiind o responsabilitate comună.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending