Connect with us
Publicitate

Administratie

Doina Federovici către Valeriu Iftime: Dacă va deturna sau abandona proiectele județului va avea în PSD cel mai redutabil adversar

Publicat

Publicitate

Președintele Consiliului Județean Botoșani, Doina Federovici, a avut astăzi un atac foarte dur la adresa lui Valeriu Iftime, cel ales noul președinte al Consiliului Județean Botoșani în urma alegerilor locale din data de 9 iunie 2024.

Acest lucru după ce astăzi a avut loc primul moment administrativ important al noului Consiliu Județean, respectiv înmânarea certificatelor doveditoare a alegerii consilierilor județeni și a președintelui Consiliului Județean Botoșani, însă Valeriu Iftime a lipsit, el fiind prezent la Campionatul European de Fotbal din Germania.

“Din păcate, astăzi Valeriu Iftime a arătat respectul pe care-l are față de botoșăneni! Președintele ales al Consiliului Județean și aproape jumătate dintre consilierii județeni PNL au ales să strălucească prin lipsă. Vorba românului “s-a văzut cu sacii în căruță” restul nu mai contează.

Am vrut să-i prezint domnului președinte proiectele majore pentru dezvoltarea județului pentru care am atras finanțări europene și naționale importante, dar nu am avut cui!

Consiliul Județean Botoșani este o instituție foarte importantă în arhitectura administrativă a județului. Consiliul Județean nu poate fi condus la fără frecvență!

În ceea ce mă privește, vă asigur că în perioada rămasă până la încheierea mandatului meu voi trata cu aceeași seriozitate responsabilitățile funcției mele.

Publicitate

Îi transmit viitorului președinte al Consiliului Județean, că împreună cu echipa de consilieri PSD ne vom lupta cu toată forța pentru continuitatea tuturor proiectelor la care am muncit foarte mult și care sunt vitale pentru județul nostru. Pentru asta ne-au votat alegătorii noștri și ne vom lupta să îi reprezentăm cât mai bine!

Deci, dacă viitorul președinte CJ, care astăzi NU a fost prezent la ridicarea certificatului doveditor al alegerii în funcția de  președintelui Consiliului Județean Botoșani, și viitorii consilierii județeni ai PNL vor fi dispuși să conlucreze pentru continuarea proiectelor vor avea în mine și în PSD parteneri de încredere. Dacă însă le vor neglija, dacă le vor deturna sau dacă le vor abandona, cu riscul de a pierde banii europeni de care județul nostru are atâta nevoie, atunci vor avea în noi cei mai redutabili adversari!”, a transmis președintele Consiliului Județean Botoșani, Doina Federovici.

Publicitate

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

MOMENTUL DE CULTURĂ. CU GEORGICĂ MANOLE (266)

Publicat

Publicitate

O rubrică realizată de profesor Georgică Manole, scriitor, epigramist:

Prin intermediul scriitorului Al. D. Funduianu citesc lunar revista “Cafeneaua literară”, aflată sub directoratul lui Virgil Diaconu. În aceste zile toride mi-am propus să citesc şi cartea aceluiaşi Virgil Diaconu, “Destinul poeziei moderne” (Editura “Brumar”, Timişoara, 2008).

(urmare din “Momentul de cultură” nr. 264, 265)

Negându-se tradiţia şi gesturile publicului larg, modernismul impune alte principii  de creaţie. Accentul se pune pe funcţia simbolică a limbajului, pe cultivarea principiului disonanţei sau pe promovarea fragmentarismului. Lor li se adaugă depersonalizarea, dezumanizarea sau metamorfoza. Fiind preocupat de  destinul  poeziei moderne, Virgil Diaconu identifică doi factori care determină valorizarea acestei creaţii: 1. conjunctura politică, economică şi culturală; 2. calitatea lectorului şi a operei.  În ceea ce priveşte lectorul, autorul identifică două tipologii: 1. competent (sensibil, cultivat); 2. necompetent (necultivat, insensibil, profan). Adaugă Virgil Diaconu: „Dacă în timpul vieţii poetul şi generaţia pot să manipuleze destinul operei, de la un moment dat, nici poetul, nici generaţia nu mai au nici o putere asupra operei: ei i se croieşte un destin sau altul de către ceilalţi, de către posteritate”. Din această perspectivă, autorul consideră că există un destin antum al operei şi unul postum. Mai mult,  destinul poate fi fluctuant, în funcţie de epoca în care se face şi generaţia literară la putere, concluzia lui Virgil Diaconu fiind că : „Destinul, ca şi poezia, nu este o fiinţă fixă, ci una în prefacere”.

În ceea ce priveşte generaţia  literară aflată la putere, este  amintit faptul că la început s-a impus termenul de curent literar („cuprinde produsele culturale şi atitudinea comună a spiritelor mai multor naţii şi care dă o direcţie estetică”) şi apoi cel de generaţie.  La noi găsim generaţia interbelică,  proletcultismul, generaţiile  `60, `70, `80, `90 etc. şi care, prin denumirile lor, nu comunică nimic de ordin estetic.  Reţinem una dintre exemplificările făcute de Virgil Diaconu cu privire la generaţia `80, una mult mai scoasă în faţă decât celelalte: „În anii debutului, generaţia `80 nu şi-a conturat nici ea un program literar. Deşi recunoaşte, după 21 de ani, prin Liviu Ioan Stoiciu,  că a intrat în literatură „cu viaţa concretă, de pe stradă, nefardată, plină de „şopârle”, că „a pus în versuri banalul cotidian, realitatea aşa cum e”, generaţia nu şi-a făcut public dintru început un program al ei, ca grupare unitară, şi a rămas nebotezată artistic: termenul „generaţia `80”, care a fost mediatizată intens, este unul biografic – istoric, iar nu estetic, este unul care, prin denumirea sa, nu spune nimic în ordinea literaturii. Ceea ce nu înseamnă, desigur, că ea nu are valori”.

Virgil Diaconu  consideră că rolul în viaţa literară a timpului este dat de generaţia literară aflată la putere. Cum procedează o astfel de generaţie: 1. „îşi consolidează propria poziţie”; 2. „neagă sau ignoră ceea ce nu-i netezeşte drumul”; 3. „îşi exaltă până peste poate valorile, fie şi le  fabrică atunci când ele lipsesc”; 4. „luptă pentru puterea literară, astfel că fiecare nou canon creşte pe compromiterea canoanelor învecinate”; 5. „aşa se face că în patul lui Procust al canonului optzecist, de pildă, Eminescu începe să-şi piardă calitatea de poet – vezi revista „Dilema” din 27 februarie 1998 -, ajungând în final să fie socotit „idiotul naţional” (Călin Vlasie, unul din liderii optzecişti). Cât despre poezia altor generaţii şi îndeosebi generaţia `60, aceasta se găseşte cu picioarele tăiate în patul optzecist, doar pentru că au cutezat să stea sub umbrela propriilor canoane”; 6. „nu poate să-şi ofere un destin favorabil pe termen lung şi nu poate controla nici total nici la nesfârşit mersul şi evoluţia literaturii în geografia locului”.

Publicitate

Astfel că, spune Virgil Diaconu, modernitatea, care ocupă timpul  de la simbolism încoace, generează două tipuri de poetică:  1. poetica generaţionist – canonică (aceea care dă poezia şirului de canoane diferite, inegale valoric şi contradictorii); 2. poetica conceptuală (care produce poezia unui înţeles mai larg şi mai adânc). Pornind de la această clasificare, autorul explică de ce dadaismul, absurdul, futurismul,  proletcultismul sau suprarealismul sunt doar atitudini canonice şi nu artistice, deoarece “din ele istoria literaturii n-a reţinut decât spectacolul incendiar sau carnavalesc”. Pornind de aici, reţinem două concluzii ale  lui Virgil Diaconu:        1. “… nu pot să confirm valoarea unei opera judecând-o în limita canonului, a generaţiei sau curentului literar, ci judecând opera în spiritual unei experienţe poetice mai largi şi oarecum stabile, aşadar, în spiritual conceptului modern de poezie”; 2. “… entităţile care ar trebui să intre în dialogul poetic şi care se cer discutate nu sunt conceptul şi canonul, ci conceptul şi opera unui poet sau altul”.  Ceea ce înseamnă că poetul n-ar trebui să se raporteze la canon ci la poezia modernă, la spiritual ei.

Primul capitol continuă cu problematica “celui mai mare poet în viaţă”,   care îl obligă pe Virgil Diaconu să treacă la  prezenţa unor accente polemice pornind de la cine pe cine propune, dar mai ales cine se autopropune, cum ar fi Mircea Cărtărescu făcând o istorică declaraţie despre o carte a sa: “Levantul a pus  o lespede de neridicat asupra perimatei şi obositei poezii româneşti”. În ceea ce priveşte critica literară, în această zonă Virgil Diaconă constată o “orbecăială” constantă, astfel  că aproape fiecare critic are o nominalizare la statutul de “cel mai mare poet”. Există, din perspectiva lui Virgil Diaconu, trei tipuri de critică:  1. critica autentică (“tratează poezia conform propriilor merite”); 2. critica autistă (“aceea care, lipsită de papile poetice, ignoră sau minimalizează valorile”); 3. critica holografică ( “supradimensionează valoarea poetică, acordă valoare poeţilor modeşti, o valoare pe care opera lor nu o confirmă”).  Virgil Diaconu  dă exemple concrete, Mircea Cărtărescu ocupând un loc important  în vizorul celui de-al treilea tip de critică. Pentru a-l  ridica pe Cărtărescu, spune Virgil Diaconu,  a trebuit să se treacă la “lichidarea lui Eminescu”.

În finalul primului capitol („Orizontul poeziei”), Virgil Diaconu pune problema necesităţii existenţei unor şcoli de poezie în genul  „Şcolii de Literatură şi Critică Literară „Mihai Eminescu”, din comunism, şi a celei de la Mănăstirea Râşca, din postdecembrism. Virgil Diaconu acceptă, dar să fie o şcoală fără ziduri, adică chiar poezia modernă. Şcoala fără ziduri  îşi propune nu să facă poeţi, şi aceasta pentru că „a fi poet înseamnă a fi creator, iar creator nu poţi fi decât „de la natură”. (VA URMA)

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

O mașină parcată în curtea unui service din Săveni a luat foc. Cauza probabila: Un scurtcircuitul

Publicat

Publicitate

Un autoturism parcat în curtea unui service din orașul Săveni a fost cuprins de flăcări în această după amiază. Un bărbat care trecea prin zonă a observat incendiul și a sunat după ajutor, a transmis ISU Botoșani.

La fața locului au ajuns în cel mai scurt timp pompierii din cadrul Stației Săveni, cu o autospecială de stingere cu apă și spumă și au stins incendiul înainte ca acesta să se extindă celelalte autoturisme parcate în imediata apropiere.

Cauza probabila o constituie scurtcircuitul.

Pentru a preveni astfel de evenimente, ISU Botoșani a recomandat să respectați următoarelor măsuri:

✔ verificaţi instalaţia electrică;

✔ nu faceți improvizații la instalația electrică;

Publicitate

✔ asiguraţi-vă că echipamentele de iluminat electric nu sunt defecte sau neizolate;

✔ verificaţi dacă apar eventuale scurgeri de carburanți sau lubrifianți;

✔ verificați perioada de valabilitate a stingătorului din autovehicul.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO: Cinci persoane au ajuns la spital după ce o mașină s-a răsturnat cu roțile în sus, la Baisa

Publicat

Publicitate

Cinci persoane au avut nevoie de îngrijiri medicale în urmă cu puțin timp după ce autoturismul în care se aflau a fost implicat într-un accident rutier, pe DE58, în localitatea Baisa.

 

La fața locului s-au deplasat pompierii din cadrul Detașamentului Botoșani, cu o autospecială de stingere cu apă și spumă, un echipaj descarcerare, precum și echipajul de Terapie Intensivă Mobilă SMURD. În ajutor au fost solicitate și două echipaje al Serviciului Județean de Ambulanță. Salvatorii au găsit autoturismul răsturnat în afara părții carosabile, iar cele cinci victime, printre care si un minor, au fost scoase de către pompieri și predate echipajelor medicale.

 

Pompierii au intervenit și pentru inlaturarea pericolului de incendiu, fiind deconectate bornele bater

iei.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Echipa Olimpică a României pleacă spre Paris. Alin Alexuc-Ciurariu și ceilalți botoșăneni din lot speră la aurul olimpic

Publicat

Publicitate

Cea mai mare parte a Echipei Olimpice a României va pleca duminică spre Paris, cu o cursă charter TAROM, pentru a participa la Jocurile Olimpice care vor avea loc în perioada 26 iulie – 11 august. Sportivii tricolori, printre care nu mai puțin de opt chiar din Botoșani, vor avea cinci zile de acomodare în capitala Franţei, relatează mediafax.ro.

„Cea mai mare parte a Echipei Olimpice a României va pleca astăzi (duminică – n.r.) spre Paris, pentru a participa la Jocurile Olimpice care vor avea loc în perioada 26 iulie – 11 august. Deplasarea loturilor de box, canotaj, ciclism, gimnastică, înot, polo, scrimă, tir cu arcul, triatlon şi yachting se va face cu o cursă charter TAROM, care va decola de pe Aeroportul Henri Coandă din Otopeni la ora 13:10 şi va ateriza pe aeroportul Charles de Gaulle din Paris la ora 15:50, ora locală. Sportivii şi staff-ul vor trece pe la Salonul Oficial înainte de plecare, acolo unde Elisabeta Lipa, preşedinta Agenţiei Naţionale pentru Sport, şi Mihai Covaliu, preşedintele Comitetului Olimpic şi Sportiv Român, vor susţine o conferinţă de presă”, anunţă Agenţia Naţională pentru Sport.

Sportivii tricolori vor avea cinci zile de acomodare în capitala Franţei, înaintea festivităţii de deschidere care va avea loc pe 26 iulie.

Echipa Olimpică a României pentru Paris are în componenţă 107 sportivi, care vor concura în 18 sporturi, respectiv
1. Atletism – Delvine Relin Meringor, Joan Chelimo Melly –maraton, Andrea Miklós – 400 m, Alina Rotaru Kottmann – săritura în lungime, Bianca Ghelber – aruncarea ciocanului, Stella Rutto – 3000 m obstacole, Alin Firfirică – aruncarea discului, Alexandru Mihăiţă Toader – aruncarea suliţei, Andreea Taloş, Diana Ion – triplusalt, Rareş Toader – aruncarea greutăţii, Florentina Iusco – triplusalt şi săritura în lungime, Daniela Stanciu – săritura în înălţime
2. Înot – David Popovici, Vlad Stancu
3. Box – Lăcămioara Perijoc – 54 kg
4. Gimnastică ritmică – Annaliese Drăgan
5. Canoe – Cătălin Chirilă – C1 – 1000 m (1 loc cotă), Oleg Nuţă, Ilie Sprincean – canoe – C2 – 500 m (2 locuri cotă)
6. Canotaj: 49 de sportivi/12 probe – FEMININ: Simona Radiş, Ancuţa Bodnar, Gianina Van Groningen, Ionela Cozmiuc, Ioana Vrînceanu, Denisa Tîlvescu, Andrada Moroşanu, Mădălina Moroşan, Emanuela Ciotău, Alexandra Ungureanu, Patricia Cireş, Larisa Bogdan, Maria Lehaci, Magdalena Rusu, Iulia Liliana Bălăucă, Adriana Adam, Roxana Anghel, Mădălina Bereş, Iuliana Buhuş, Geanina Juncanariu, Andreea Popa, Amalia Bereş, Victoria Petreanu, Mariana Dumitru, Cristina Drugă /MASCULIN: Mihai Chiruţă, Andrei Cornea, Florin Enache, Leontin Nuţescu, Andrei Lungu, Florin Horodişteanu, Ioan Prundeanu, Florin Arteni, Claudiu Neamţu, Ştefan Berariu, Iulian Chelaru, Andrei Mândrilă, Laurenţiu Danciu, Mihăiţă Ţigănescu, Ciprian Tudosă, Constantin Adam, Sergiu Bejan, Bogdan Baitoc, Mugurel Semciuc, Marius Cozmiuc, Florin Lehaci, Adrian Munteanu, Alexandru Ciobică şi Cristian Nicoară
7. Gimnastică artistică – Andrei Munteanu; Echipa feminină de gimnastică artistică (5 locuri cotă)
8. Polo – Echipa masculină (13 locuri cotă)
9. Tenis de masă – Echipa feminină (3 locuri cotă), Bernadette Szocs /Ovidiu Ionescu – dublu mixt, Ovidiu Ionescu – simplu masculin, Andrei Eduard Ionescu – simplu masculin
10. Lupte – Andreea Ana – lupte feminin – 53 kg, Kriszta Tunde Incze – lupte feminin – 62 kg, Cătălina Axente – lupte feminin – 76 kg, Alin Alexuc-Ciurariu – lupte greco-romane – 130 kg, Răzvan Arnăut – lupte greco-romane – 60 kg
11. Yahting – Ebru Bolat –– ILCA 6
12. Scrimă – Mălina Călugăreanu – floretă individual
13. Haltere – Mihaela Cambei – 49 kg, Loredana Toma – 71kg
14. Triatlon – Felix-Pierre Duchampt
15. Cliclism – Ede Molnar – mountain bike
16. Judo – Alex George Ioan CREŢ – 90 kg
17. Tir cu arcul – Mădălina Ştefania Amăistroaie – arc olimpic
18. Tenis – Ana Bogdan – simplu, Jaquline Cristian – simplu, Irina Begu – simplu, Monica Niculescu – dublu.

Sursa foto ilustrativ: Twitter – Octagon South Africa @OctagonRSA

Publicitate
Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending