Connect with us

Eveniment

Documentele care își vor pierde valabilitatea de la 31 martie 2022, după expirarea stării de alertă

Publicat

Publicitate

Conform unui proiect de act normativ, o serie de documente, a căror valabilitate a fost prelungită în repetate rânduri pe perioada stării de alertă, își vor pierde valabilitatea în data de 31 martie 2022, fiind necesară o nouă evaluare a medicului specialist pentru emiterea unor noi documente, informează Casa Națională de Asigurări de Sănătate, informează alba24.ro.

Documentele a căror valabilitate a fost prelungită pe perioada stării de alertă, printre care cartea de identitate, permisul de conducere și altele, urmează să expire după o perioadă 90 de zile  de la încetarea stării de alertă.

Astfel, o serie de documente, a căror valabilitate a fost prelungită în repetate rânduri pe perioada stării de alertă, își vor pierde valabilitatea în data de 31 martie 2022.

Este vorba despre:

• Biletele de trimitere pentru specialități clinice, inclusiv pentru specialitatea medicină fizică și de reabilitare

• Biletele de trimitere pentru specialități paraclinice

Publicitate

• Recomandările medicale pentru îngrijiri medicale la domiciliu, îngrijiri paliative la domiciliu

• Recomandările medicale pentru dispozitive medicale, tehnologii și dispozitive asistive ce se depun/se transmit la casa de asigurări de sănătate

• Deciziile de aprobare pentru procurarea dispozitivului medical, tehnologiilor și dispozitivelor asistive.

Nu vor fi afectate de această reglementare documentele care se află în perioada de valabilitate.

Perioada de valabilitate a acestor documente este următoarea:

• Biletul de trimitere pentru specialități clinice are o valabilitate de maximum 30 de zile calendaristice de la data emiterii.

Excepții:

Pentru toate bolile cronice, biletele de trimitere pentru specialitățile clinice și pentru îngrijiri paliative în ambulatoriu au valabilitate de până la 90 de zile calendaristice;

Biletul de trimitere pentru specialități clinice recomandate de medicul de familie, care are evidențiat „management de caz”, are o valabilitate de 90 de zile calendaristice.

Biletul de trimitere pentru specialitatea clinică medicină fizică și de reabilitare are o valabilitate de maximum 90 de zile calendaristice de la data emiterii.

Biletul de trimitere pentru specialități paraclinice are o valabilitate de maximum 30 de zile calendaristice de la data emiterii.

Prin excepție:

Pentru toate bolile cronice, valabilitatea biletului de trimitere pentru investigații paraclinice este de până la 90 de zile calendaristice;

Biletul de trimitere pentru investigații paraclinice – examinări histopatologice și citologice are termen de valabilitate 90 de zile calendaristice;

Biletul de trimitere pentru investigații paraclinice recomandate de medicul de familie/medicul de specialitate din ambulatoriu, care are evidențiat „management de caz”, are o valabilitate de 90 de zile calendaristice;

Biletul de trimitere pentru investigații medicale paraclinice de înaltă performanță (RMN, CT, scintigrafie și angiografie) are valabilitate 90 de zile.

Recomandarea medicală pentru dispozitive medicale, tehnologii și dispozitive asistive își pierde valabilitatea dacă nu este depusă la casa de asigurări de sănătate în termen de 30 de zile calendaristice de la data emiterii.

În situația pacienților cu stome permanente, pentru obținerea dispozitivelor de protezare stomii, prescripția medicală se depune împreună cu cererea la casa de asigurări de sănătate o singură dată pentru un interval de maximum 12 luni consecutive.

În situația pacienților cu incontinență urinară permanentă, pentru obținerea dispozitivelor de incontinență urinară, prescripția medicală se depune împreună cu cererea la casa de asigurări de sănătate o singură dată pentru un interval de maximum 12 luni consecutive.

Pentru echipamentele pentru oxigenoterapie și ventilare noninvazivă prescripția medicală se depune împreună cu cererea la casa de asigurări de sănătate o singură dată pentru un interval de maximum 90/91/92 de zile, în funcție de starea clinică și evoluția afecțiunii pentru persoanele care nu sunt încadrate în grad de handicap și de maximum 12 luni pentru persoanele care sunt încadrate în grad de handicap accentuat sau grav.

Decizia de aprobare pentru procurarea dispozitivului medical are un termen de valabilitate de 30 de zile calendaristice de la data emiterii de către casa de asigurări de sănătate, cu excepția următoarelor situații:

– decizia de aprobare pentru procurarea dispozitivelor de protezare stomii și incontinență urinară este valabilă pentru perioada prevăzută în prescripția medicală, care nu poate fi mai mare de 90/91/92 de zile calendaristice sau maximum 12 luni consecutive, după caz.

Decizia de aprobare pentru procurarea dispozitivelor de protezare stomii și incontinență urinară este însoțită de o anexă cu 3 taloane sau 12 taloane, după caz, corespunzător perioadelor lunare, pentru perioada prevăzută în prescripția medicală:

– decizia de aprobare pentru închirierea fotoliilor rulante este valabilă pentru perioada prevăzută în prescripția medicală, care nu poate fi mai mare de 90/91/92 de zile calendaristice

– pentru echipamentele pentru oxigenoterapie decizia de aprobare este valabilă pentru perioada prevăzută în prescripția medicală, respectiv maximum 90/91/92 de zile calendaristice sau maximum 12 luni consecutive, după caz

– pentru aparatele de ventilație noninvazivă decizia de aprobare este valabilă pentru perioada prevăzută în prescripția medicală și nu poate fi mai mare de 90/91/92 de zile calendaristice sau maximum 12 luni consecutive, după caz

– decizia de aprobare pentru închirierea fotoliilor rulante, aparatelor pentru administrarea continuă cu oxigen și ventilație noninvazivă este însoțită de o anexă cu 3 sau 12 taloane, după caz, corespunzător perioadelor lunare, pentru perioada prevăzută în prescripția medicală.

Proiectul de act normativ se află pe circuitul de avizare interinstituțională.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

A plătit 1700 de euro și s-a ales cu un dosar penal

Publicat

Publicitate

Polițiștii de frontieră din cadrul Punctului de Trecere a Frontierei Stânca efectuează cercetări cu privire la un cetățean din R. Moldova, care a prezentat la controlul de frontieră un permis de ședere cu însemnele autorităților poloneze, ce s-a dovedit a fi fals.

 

În data de 29 decembrie a.c.,  în Punctul de Trecere a Frontierei Stânca– ITPF Iași, s-a prezentat pentru efectuarea formalităților de control necesare trecerii frontierei, un cetățean moldovean, în vârstă de 27 de ani, pasager într-un microbuz înmatriculat în R. Moldova.

Bărbatul a prezentat la control un permis de ședere cu însemnele autorităților din Polonia, având imprimate datele și fotografia sa. Colegii noștri au efectuat verificări specifice, în urma cărora au stabilit că documentul prezentat la control nu îndeplinește condițiile de formă și fond ale unuia autentic, fiind fals.

Tânărul a declarat polițiștilor de frontieră că nu avea cunoștință că documentul este fals, el fiind convins că este autentic. Acesta a mai adăugat că a obținut permisul prin intermediul unui concetățean, plătind suma de 1.700 de euro.

Polițiștii de frontieră efectuează cercetări sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de fals material în înscrisuri oficiale și uz de fals. La finalizarea cercetărilor, se vor lua măsurile legale care se impun.

Publicitate

 

Citeste mai mult

Eveniment

Restricții de circulație în municipiul Botoșani. Șoferii sunt rugați să găsească rute ocolitoare

Publicat

Publicitate

În ultima zi a acestui an, Inspectoratul de Jandarmi Județean Botoșani, împreună cu partenerii instituționali, va asigura măsuri de ordine la manifestările cultural-artistice tradiționale de datini și obiceiuri de iarnă în 15 localități, unde va acționa pentru siguranța participanților și evitarea unor situații nedorite care ar putea tulbura buna desfășurare a acestor evenimente.

Luând în calcul numărul de participanți estimat și experiența anului trecut, cea mai importantă manifestare publică de acest gen va fi ,,Festivalul de datini și obiceiuri de iarnă” organizat pe esplanada din fața Primăriei municipiului Dorohoi și Pietonalul Grigore Ghica, începând cu ora 16.00, urmat la ora 20.00 de un foc de artificii care va încheia activitatea.

În noaptea dintre ani, jandarmii botoșăneni, împreună cu efective din cadrul altor structuri ale Ministerului Afacerilor Interne și poliție locală, vor fi alături de botoșănenii prezenți la ,,Spectacolul de Revelion” și focul de artificii organizat în municipiul Botoșani, la intrarea în Piața Revoluției, dar și în orașul Săveni, la Spectacolul de muzică popular ,,Revelion 2025” desfășurat pe esplanada din fața Primăriei orașului Săveni.

Având în vedere că, între orele18.00 – 02.30, circulația autovehiculelor va fi restricționată pe strada Cuza Vodă din municipiul Botoșani, pe tronsonul cuprins între străzile Ștefan Luchian și Marchian, recomandăm participanților la trafic să aleagă alte trasee de deplasare în acest interval orar și să manifeste înțelegere în ceea ce privește măsurile luate de autorități pentru siguranța botoșănenilor.

Prima zi a noului an , jandarmii vor fi tot la datorie, alături de locuitorii comunei Corni, la manifestarea tradițională ,,Tăierea Schinului”, precum și la sărbătorirea hramului bisericii ,,Sfântul Vasile cel Mare” din municipiul Botoșani, iar în zilele de 6 și 7 ianuarie vom acționa pentru prevenirea faptelor antisociale de natură penală și contravențională la manifestările religioase prilejuite de sărbătorirea Botezului Domnului și Sfîntului Ioan Botezătorul.
Jandarmii vor fi permanent în spațiul public, pentru menținerea unui climat de ordine și liniște publică, vor interveni la solicitările directe ale cetățenilor, precum și la cele făcute prin apel la numărul unic de urgență 112 și vor verifica respectarea legislației referitoare la regimul materialelor pirotehnice.
Menționăm că, în urma unei acțiuni a jandarmilor botoșăneni desfășurate în ultima zi a anului 2023, jandarmii au depistat o persoană în Piața Centrală din municipiul Botoșani în timp ce comercializa materiale pirotehnice, încălcând astfel prevederile Legii nr.126/1995 privind regimul materialelor explozive. Mai mult de 4600 de petarde, candele romane cu 30 de focuri și baterii de artificii a câte 16 focuri au fost ridicate de jandarmi în vederea confiscării, fiind întocmite si acte de sesizare a organelor de urmărire penală pentru efectuarea fără drept a unor operațiuni cu materiale explozive.
Recomandăm cetățenilor să nu achiziționeze articole pirotehnice de la persoane neautorizate și să supravegheze copiii pentru a nu fi expuși pericolului generat de folosirea acestora.
De asemenea, recomandăm participanților la manifestările publice să respecte măsurile stabilite de organizatori și indicațiile forțelor de ordine, să acorde atenția cuvenită minorilor care îi însoțesc, să aibă grijă de bunurile personale de valoare și să solicite sprijinul jandarmilor aflați în dispozitivul de misiune atunci când sesizează producerea unor fapte antisociale care îi afectează pe ei sau pe cei din jur, pentru ca intervenția acestora să se producă în scurt timp și măsurile legale luate să aibă efectul scontat.

Citeste mai mult

Eveniment

Pompierii vor fi la datorie și în minivacanța de Revelion: „Facem, încă o dată, apel la responsabilitate”

Publicat

Publicitate

Pompierii vor fi la datorie și în minivacanța de Revelion. Aceștia vor fi pregătiți să intervină pentru stingerea incendiilor, salvarea persoanelor implicate în diferite evenimente grave si acordarea primului ajutor medical.

De Revelion trebuie acordată o atenție deosebită materialelor pirotehnice folosite, pentru a preveni accidentele. Aceste obiecte pot fi periculoase, iar dacă sunt folosite într-un mod greșit, există riscul ca utilizatorii să fie răniți.
Nu trebuie aruncate artificii sau alte obiecte asemănătoare de la balcon. Există pericolul să ajungă în balcoanele sau curțile vecinilor și pot produce incendii. De asemenea, pot răni trecătorii sau avaria autoturismele parcate în apropiere.
În această perioadă, copiii trebuie supravegheați permanent pentru a nu se juca cu focul sau în apropierea acestuia și nici cu petarde sau alte obiecte asemănătoare.
Pe de altă parte, reamintim faptul că, în fiecare zi, trebuie respectate măsurile de prevenire a incendiilor în locuințe și gospodării.
„În sezonul rece, cele mai multe incendii se produc din cauza scurtcircuitelor, a coșurilor de fum defecte, neprotajate termic față de materialele combustibile din structura acoperișului sau necurățate de funingine. Jarul căzut din sobă este, de asemnenea, o altă cauză de producere a incendiilor.
Și de aceea facem, încă o dată, apel la responsabilitate”, au transmis pompierii.

Foto cu caracter ilustrativ

Citeste mai mult

Eveniment

Câți șomeri erau în județul Botoșani la sfârșitul lunii noiembrie

Publicat

Publicitate

La sfârșitul lunii noiembrie 2024, în evidențele Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Botoșani erau înregistrați 4.940 șomeri (din care 2.242 femei), rata șomajului fiind de 4,49%.

Din totalul de 4.940 persoane înregistrate în evidențele AJOFM Botoșani, 956 erau beneficiari de indemnizaţie de şomaj, iar 3.984 erau șomeri neindemnizați. În ceea ce privește mediul de rezidență 3.594 șomeri provin din mediul rural și 1.346 sunt din mediul urban.

 

 

Grupa de vârstă Stoc la finele lunii
Total 4.940
< 25 ani    416
între 25-29    205
între 30-39    783
între 40-49       1.291
între 50-55 1.091
peste 55 ani       1.154

 

Șomerii cu nivel de instruire gimnazial au ponderea cea mai mare în totalul şomerilor înregistraţi în evidenţele AJOFM Botoșani 43,99%. Șomerii cu studii primare si fara studii cu reprezintă 21,52% din totalul șomerilor înregistrați, cei cu învățământ liceal 14,50%,  cei cu învățământ profesional 16,15%,cei cu studii superioare sunt 2,83% iar cei cu învățământ postliceal  1,01% .

Publicitate

Structura șomerilor înregistrați pe nivel de ocupabilitate, stabilit prin profilare, se prezintă astfel: 322 persoane foarte greu ocupabile, 3.340 greu ocupabile,1.256 mediu ocupabile, iar 22 sunt persoane ușor ocupabile. Încadrarea  într-o categorie de ocupabilitate se realizează ca urmare a activităţii de profilare a persoanelor înregistrate în evidenţele noastre.

Informaţii detaliate despre structura şomajului la nivelul judeţului Botoșani sunt afişate pe pagina agenției la adresa : https://www.anofm.ro/botosani/programe-statistici/.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending