Connect with us

Actualitate

Documente necesare pentru eliberarea cazierului judiciar în 2025. Ghid complet

Publicat

Publicitate

Documente necesare pentru eliberarea cazierului judiciar în 2025: Ghid complet cu pașii de urmat pentru a obține cazierul, informează alba24.roObținerea cazierului judiciar în 2025 implică respectarea unor pași specifici și prezentarea unor documente obligatorii. Articolul de față detaliază actele necesare, timpul de așteptare și pașii esențiali pentru a solicita și obține acest document.

De asemenea, sunt incluse informații utile despre obținerea cazierului judiciar pentru persoanele domiciliate în străinătate, precum și despre procedurile necesare pentru eliberarea acestuia prin împuternicire.

Cazier pentru persoanele majore și pentru minorii cu vârste cuprinse între 14 și 18 ani

Documentele necesare pentru eliberarea cazierului judiciar de către persoanele majore și de către minorii cu vârste cuprinse între 14 și 18 ani, sunt următoarele:

  • Cererea pentru eliberare cazier;
  • Actul de identitate aflat în termen de valabilitate.
  • Cazier judiciar pentru minorii de sub 14 ani

Eliberarea cazierului judiciar de către minorii de sub 14 ani, se pot obține de un părinte sau tutore legal, iar documentele necesare sunt următoarele:

  • Cerere eliberare cazier judiciar;
  • Actul de identitate al părintelui/tutorelui, în copie și original;
  • Certificatul de naștere al minorului, în copie și original.

Cazier judiciar pentru persoanele juridice

Pentru a obține un certificat de cazier judiciar, o persoană juridică trebuie să depună o cerere-tip, prin reprezentantul legal, la orice secție de poliție care are ghișeu pentru eliberarea certificatelor de cazier.

Cererea trebuie însoțită de următoarele documente:

Publicitate
  • Actul de identitate;
  • Împuternicirea reprezentantului legal, care poate fi solicitată direct la ghișeu sau descărcată de pe site-ul: ab.politiaromana.ro.;
  • Documente care dovedesc calitatea de reprezentant legal sau împuternicit, în funcție de tipul persoanei juridice (societăți comerciale, asociații și fundații, unități de învățământ sau unități administrativ-teritoriale).

Persoanele fizice autorizate (PFA), întreprinderile individuale sau familiale, înființate conform OUG 44/2008, nu au personalitate juridică, așadar nu pot obține certificat de cazier judiciar.

Cazier judiciar prin împuternicire

Dacă certificatul de cazier judiciar este solicitat printr-un împuternicit al unei persoane fizice sau printr-o împuternicire avocațială, sunt necesare următoarele documente:

  • Actul de identitate al împuternicitului;
  • Procura autentificată de la notar, în original (dacă este emisă în Republica Moldova sau de ambasadele Republicii Moldova în limba română, nu necesită alte legalizări;  procura trebuie să specifice clar cine este împuternicit, scopul și durata mandatului);
  • Împuternicirea avocațială;
  • Cererea-tip completată.

Cazuri speciale:

Dacă certificatul de cazier este necesar pentru un dosar de grațiere individuală, poate fi solicitat de:

  • Persoana condamnată;
  • Copiii, soțul/soția, părinții, frații sau surorile condamnatului;
  • Reprezentantul legal sau avocatul condamnatului.

Aceștia trebuie să prezinte documente care dovedesc legătura cu persoana condamnată.

Cazier judiciar pentru persoanele domiciliate în străinătate

Persoanele care locuiesc în străinătate pot solicita certificatul de cazier judiciar prin intermediul misiunilor diplomatice sau al oficiilor consulare ale României.

La cerere, persoanele aflate în străinătate pot primi adeverințe emise de misiunile diplomatice sau consulare, după ce se fac verificările necesare în bazele de date.

Adeverințele au aceeași valoare juridică ca certificatul de cazier judiciar și pot fi folosite exclusiv în străinătate.

Cât durează până se eliberează cazierul judiciar

Certificatul de cazier judiciar se eliberează, de obicei, pe loc sau, cel târziu, în termen de 3 zile de la data depunerii cererii, dacă aceasta este depusă în România.

În cazul în care cererea este depusă prin misiunile diplomatice sau oficiile consulare ale României, termenul de eliberare a certificatului este de cel mult 30 de zile.

Pentru adeverințe, termenul de eliberare este de maximum 10 zile de la data solicitării.

Cât este valabil cazierul judiciar

Certificatul de cazier este valabil 6 luni de la data eliberării şi numai în scopul pentru care a fost eliberat, potrivit IPJ Alba.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Apa şi canalizarea se scumpesc de la 1 ianuarie 2026 în Botoşani. Anunţul Nova Apaserv

Publicat

Publicitate
S.C. NOVA APASERV S.A. Botoşani ajustează preţurile şi tarifele Ia serviciile de apă şi canalizare-epurare, începând cu data de la 1 ianuarie 2026
Operatorul regional S.C. NOVA APASERV S.A. Botoşani ajustează preţurile pentru apă potabilă şi tariful la canalizare-epurare pentru întreaga arie de operare, începând cu data de 01 ianuarie 2026, aprobate de către Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice(A.N.R.S.C), prin Decizia nr. 164 din 10.12.2025.
Raţiunea necesităţii de ajustare a preţurilor şi tarifelor rezidă din nevoia respectării Planului anual de evoluţie a tarifelor şi a formulei de ajustare şi presupune ajustări tarifare ale preţurilor şi tarifelor în fiecare an, cel mai târziu la data de 01 ianuarie , atât în termeni reali, cât şi cu inflaţia, în conformitate cu Strategia de tarifare aferentă Planului de afaceri 2024-2028 pe o perioadă de reglementare economică de 5 ani, pentru investiţiile în infrastructura de apă şi apă uzată dezvoltate de operatorul regional S.C.NOVA APASERV S.A. Botoşani, avizată de Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice (A.N.R.S.C.) prin Avizul conform nr. 1353 din data de 15.03.2024 şi aprobată prin Hotărârea Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară AQUA Botoşani nr. 199/22.04.2024.
Factorii care au influenţat ajustarea preţurilor şi tarifelor sunt:
– Inflaţia pentru perioada octombrie 2024-octombrie 2025 reflectată prin indicele preţurilor de consum de 109,76%, ceea ce înseamnă o creştere de 9,76% a preţurilor de consum;
– Creşterile anuale în termeni reali prevăzute în Planului anual de evoluţie a tarifelor din Strategia tarifară, respectiv pentru anul 2026 sunt de 2,46% pentru apa potabilă produsă, transportată şi distribuită, pentru canalizare-epurare este de 0,28%, iar pentru apa redistribuită este de 2,23%.
Noua structură tarifară va modifica preţurile şi tariful la serviciile de alimentare cu apă şi de canalizare-epurare astfel:
> preţulapei potabile produsă, transportată şi distribuită se va modifica de la 8,41 lei/mc Iară T.V.A la 9,53 lei/mc iară T.V.A, ceea ce înseamnă o majorare cu 13,33%;
> tarifulde canalizare-epurare se va modifica de la 6,20 Iei/mc iară T.V.A Ia 6,87 Iei/mc iară T.V.A, ceea ce înseamnă o majorare cu 10,81%»;
> preţulapei potabilă produsă şi transportată în vederea redistribuirii se va modifica de Ia 3,89 lei/mc iară T.V.A la 4,39 Iei/mc iară T.V.A, ceea ce înseamnă o majorare cu 12,90%;
Astfel, tariful total pentru 1 mc de apă potabilă şi apă uzată va ajunge de la 16,22 Iei/mc cu TVA Ia 18,21 lei/mc cu TVA, reprezentând o majorare de 12,27%.
Strategia de tarifare aferentă Planului de afaceri are drept scop asigurarea resurselor necesare pentru dezvoltarea de către operatori a programelor de investiţii multianuale de întreţinere, reabilitare, extindere şi modernizare a sistemelor de apă şi de canalizare existente, precum şi înfiinţarea de noi sisteme, astfel încât toate comunităţile din aria de operare sa beneficieze de servicii moderne şi sigure.
O altă obligaţie legală este ca din preţuri şi tarife să se constituie Fondul de întreţinere, înlocuire şi Dezvoltare (IID) – fond care este principala sursă proprie a operatorilor pentru realizarea investiţiilor în infrastructura de apă şi apă uzată.
Menţinerea acestor servicii în contextul economic marcat de inflaţie presupune şi ajutări periodice ale preţurilor şi tarifelor.
Strategia tarifară constituie şi condiţie obligatorie pentru finanţarea proiectelor de investiţii în infrastructura de apă realizate din fonduri nerambursabile.
Menţionăm faptul că strategia de tarifare aferentă planului de afaceri se stabileşte prin raportare la rata de suportabilitate a populaţiei pe întreaga perioadă de reglementare economică, pornind de la preţurile şi tarifele iniţiale şi realizând o prognoză a evoluţiei acestora, atât în termeni reali, cât şi în raport cu rata inflaţiei, pe baza cheltuielilor de operare şi întreţinere, a cheltuielilor cu redevenţa, a amortismentelor aferente capitalului imobilizat în active corporale şi necorporale, a cheltuielilor pentru protecţia mediului, a cheltuielilor financiare asociate creditelor contractate, a cheltuielilor derivând din contractul de delegare a gestiunii, precum şi a unei cote de profit rezonabil, care, conform prevederilor legale, va fi réinvestit în reţelele de apă şi de canalizare.
Preţurile/tarifele pentru serviciile de alimentare cu apă şi canalizare practicate de la 01 ianuarie 2026 de S.C.NOVA AP A SERV S.A. Botoşani, vor fi următoarele:
Preţ/TarifPreţ/TarifPreţ/Tarif
unic pentru toateT.V.Aunic pentru toateunic pentru
categoriile11%categoriiletoate
de utilizatoride utilizatoricategoriile
(exclusiv T. V.A.)(cu T.V.A.)de
utilizatori (cu T.V.A.)
lei/mclei/mclei/mclei/litru
Apă         potabilă        produsă, 9,53 1,05 10,58 0,01050
transportată şi distribuită, pentru
întreaga arie de operare
Canalizare-epurare          pentru 6,87 0,76 7,63 0,00763
întreaga arie de operare
Apă     potabilă     produsă     şi 4,39 0,48 4,87 0,00487
transportată        în       vederea
redistribuirii,   pentru   întreaga
Notă: Conform legislaţiei fiscale în vigoare, cota de T.V’.A aplicabilă pentru serviciile de alimentare cu apă şi de canalizare-epurare este de 11%.
S.F.C.T./G.A./3 ex
S.C. NOVA APASERV S.A. – 710030 Bulevardul Eminescu 34 Botoşani România „We’re more than water”
Preţurile tarifele sunt valabile pentru toate localităţile în care S.C. NOVA APASERV S.A.

Citeste mai mult

Eveniment

Șoferi verificați în timpul unei acțiuni a polițiștilor la Săveni

Publicat

Publicitate

Polițiștii din cadrul Poliției Orașului Săveni împreună cu cei din cadrul Secției de Poliție Rurală nr. 9 Vlăsinești au desfășurat, luni, activități specifice pentru asigurarea unui climat corespunzător de ordine și siguranță publică și creșterea gradului de siguranță rutieră, pe raza localităților Săveni și Vlăsinești.

 

În cadrul activităților desfășurate, polițiștii au legitimat aproximativ 40 de persoane și au verificat 20 de autovehicule, iar în urma neregulilor constatate au fost aplicate 7 sancțiuni contravenționale în valoare de peste 3.000 lei.

 

Totodată, a fost reținut un permis de conducere și retras un certificat de înmatriculare.

 

Publicitate

Dintre sancțiuni, 6 au fost aplicate pentru nerespectarea prevederilor OUG 195/2002 privind circulația pe drumurile publice

Citeste mai mult

Eveniment

Acțiune a polițiștilor la Darabani. Ce au vizat oamenii legii

Publicat

Publicitate

Luni, polițiștii din cadrul Poliției Orașului Darabani și Secției de Poliție Rurală nr. 7 Darabani au organizat o acțiune pentru verificarea respectării obligațiilor impuse prin ordinele de protecție și verificarea respectării legislației privind circulația pe drumurile publice, pe raza localității Darabani și a comunelor limitrofe.

 

În cadrul activităților desfășurate, au fost legitimate aproximativ 30 de persoane și au fost oprite pentru control, 20 de autovehicule, iar în urma neregulilor constatate de către polițiști au fost aplicate 13 sancțiuni contravenționale în valoare de peste 10.000 lei.

 

În același context, ca măsură complementară, a fost reținut un permis de conducere și retras un certificat de înmatriculare.

 

Publicitate

Totodată, au fost efectuate 6 testări în vederea depistării conducătorilor auto aflați sub influența alcoolului.

Citeste mai mult

Eveniment

O casă din Dumeni s-a aprins, seara trecută. Cauza este des întâlnită. Pompierii fac din nou apel

Publicat

Publicitate

O casă din localitatea Dumeni a fost în pericol, seara trecută, după ce funinginea depusă pe pereții interiori ai coșului de fum s-a aprins.

Pompierii militari de la Detașamentul Dorohoi au intervenit rapid și au stins flăcările înainte ca acestea să se extindă.

Cauza probabilă de producere a incendiului a fost stabilită ca fiind coș de fum necurățat de funingine.

Vă reamintim faptul că în sezonul rece multe dintre incendii se produc din cauza coșurilor de fum defecte, necurățate de funingine sau neprotejate termic față de materialele combustibile din structura acoperișului.

Verificaţi coşurile de evacuare a fumului, pentru ca acestea să nu prezinte fisuri care să permită scânteilor să incendieze materialele combustibile ale planșeului sau acoperișului (grinzi, astereală etc.).

Curățați periodic coșurile de fum pentru eliminarea depunerilor de funingine care se pot aprinde sau pot obtura canalele de evacuare.

Publicitate

Tencuiți şi văruiți partea din pod a coşului de fum, în scopul sesizării imediate a fisurilor (căldura sau scânteile care ies prin fisurile unui coş de fum deteriorat constituie surse de aprindere, dacă în zona lor există elemente de construcţie sau structuri din lemn).

Îngroșați zidăria coşului la trecerea prin planşee, lăsând un spaţiu între această zidărie şi elementele combustibile ale planşeului.

Păstrați distanţa dintre faţa exterioară a coşurilor şi elementele combustibile ale acoperişului.

În continuare, pompierii militari rămân mobilizați, 24 de ore din 24, pentru gestionarea operativă a situaţiilor de urgenţă şi acordarea primului ajutor medical specializat persoanelor aflate în dificultate.

Evenimentele înregistrate la nivel județean rămân în atenția Centrului Operațional, pentru dispunerea imediată a măsurilor menite să asigure optimizarea misiunilor de răspuns orientate spre salvarea de vieți.

Informații despre modul de comportare în cazul producerii unor situații de urgență pot fi obținute prin accesarea platformei naționale de pregătire în situații de urgență https://fiipregatit.ro.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending