Connect with us
Publicitate

Eveniment

DNA: Mita primită de președintele CJ Vaslui este de 10% din valoarea unui contract pentru reabilitarea unor drumuri din județ

Publicat

Procurorii DNA îl acuză pe Dumitru Buzatu, preşedintele Consiliului Judeţean Vaslui, că a primit de un om de afaceri un procent de 10% din valoarea unui contract pentru reabilitarea și modernizarea unor drumuri din județ, precizează DNA, într-un comunicat, în care anunță oficial că Buzatu a fost reținut pentru luare de mită.

BUZATU DUMITRU, președinte al Consiliului județean Vaslui, pentru comiterea infracțiunii de luare de mită.

În ordonanța procurorilor se arată că, în cauză, există date și probe care conturează următoarea stare de fapt:

În perioada 08.05.2023 – 07.09.2023, inculpatul Buzatu Dumitru, în calitatea menționată mai sus, ar fi pretins de la un om de afaceri (martor în cauză) sume de bani, reprezentând un procent de 10% din valoarea unui contract de achiziție publică pe care acesta din urmă îl încheiase cu Consiliul județean Vaslui și care avea ca obiect reabilitarea și modernizarea unor drumuri din județul Vaslui astfel încât contractul să se deruleze în bune condiții (plată facturilor).
În contextul menționat mai sus, la data de 22 septembrie 2023, inculpatul Buzatu Dumitru ar fi primit suma de 1.250.000 lei, ocazie cu care s-a procedat la constatarea infracțiunii flagrante.

Inculpatului Buzatu Dumitru i s-au adus la cunoștință calitatea procesuală și acuzațiile, în conformitate cu prevederile art. 309 Cod de procedură penală.

La data de 23 septembrie 2023, inculpatul urmează să fie prezentat Tribunalului Vaslui cu propunere de arestare preventivă pentru 30 de zile.

În cauză, procurorii beneficiază de sprijin din partea Direcției Generale Anticorupție și din partea Inspectoratului General al Jandarmeriei Române.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Administratie

Video: Cum a lovit Dorel în Patria Usturoiului. Diferență de nivel de 3 metri între DN 28B și casele oamenilor din Copălău

Publicat

Primăria comunei Copălău a anunțat că va da în judecată proiectantul și constructorul care au lucrat la modernizarea drumului DN 28B Botoșani – Tg. Frumos.

Dacă în multe zone din acest drum care leagă Botoșaniul de sudul țării lucrările par a fi bine făcute, în comuna Copălău, cunoscută în toată România ca fiind “Patria Usturoiului”, proiectul și întreaga lucrare pare a fi făcută de către un “Dorel care abia s-a trezit din beție”.

Locuitorii din zeci de case au devenit practic prizonieri în propria ogradă după ce diferența dintre șosea și nivelul curților a ajuns în unele locuri chiar și la trei metri!

Cu siguranță această diferență de nivel realizată de un constructor de drum este un record în România, iar dacă vor să iasă din curți cu mașina, unghiul făcut la calea de acces din curți de către constructor este imposibil de urcat fără mașini cu tracțiune 4 x 4 sau șenilate. Iar dacă ambulanțele sau mașinile pompierilor ISU Botoșani ar dori să intervină la una dintre cele peste 70 de case izolate de constructor, acest lucru se va dovedi imposibil.

În plus, oamenii de plâng că, dacă pe această porțiune nu se fac întrețineri cu sare și material antiderapant pe timp de iarnă, orice mașină care circulă cu viteză ceva mai mare riscă să derapeze și să ajungă direct pe casele lor.

Mai exact este vorba de porțiunea de la ieșirea din centrul de comună Copălău spre Cotu, unde oamenii spun că drumul a fost înălțat față de cel care a fost inițial cu aproape doi metri, iar acest lucru după ce materialul scos din vechiul drum nu a mai fost transportat în altă parte, ci s-a construit direct deasupra.

Primarul comunei Copălău, Ciprian Ivanov, ne-a spus că timp de doi ani de zile a solicitat insistent proiectantului și constructorului să refacă întregul proiect pe această porțiune de drum, însă fără rezultate.

“Au lucrat fără să colaboreze deloc cu noi. Au refuzat aproape orice discuție și așa ne-am trezit că peste 70 de case au fost complet izolate. Au distrus trotuarele în care noi investisem aproape 30 de  miliarde de lei vechi, nu mai avem acces la rețeaua de gaz și de canalizare, care sunt acoperite de drum, și nici acces Monumentul Eroilor nu mai avem decât pe un podeț micuț. Nu mai avem altă soluție decât să îi dăm în judecată”, a precizat primarul comunei Copălău, Ciprian Ivanov.

Iată imaginile surprinse la fața locului:

     

Citeste mai mult

Eveniment

Nu scăpăm de ceață! Avertizarea de COD GALBEN a fost prelungită

Publicat

Meteorologii au prelungit avertizarea de COD GALBEN de ceață pentru județul Botoșani.

Pe drumurile din județul Botoșani, din această cauză, se va reduce vizibilitatea sub 200 de metri, izolat sub 50 de metri.

Pentru evitarea producerii unor evenimente rutiere, adresăm conducătorilor auto recomandarea de a adapta viteza la condițiile de drum. Circulați prudent pentru siguranța dumneavoastră și a celorlalți participanți la trafic!

Avertizarea este valabilă până la ora 13.00!

Citeste mai mult

Eveniment

Ce s-ar putea întâmpla cu SALARIUL minim de la 1 ianuarie 2024

Publicat

De la 1 ianuarie 2024, salariul minim ar putea să scadă iar peste 1,5 milioane de angajați români ar fi afectaţi. Salariul minim are o valoare brută de 3.300 lei, însă în mână angajații primesc aproximativ 2.080 lei, bani pe care statul a decis să-i majoreze la 1 octombrie, scrie Alba24.ro.

Salariul minim ar putea să scadă cu 83 de lei de la 1 ianuarie, dacă Guvernul nu prelungește facilitarea scutirii de taxe pentru 200 de lei din salariu.

Paradoxul fiscal al salariului minim” este generat de eliminarea unei facilități, introduse în 2022 și care se va aplica până în luna decembrie 2023 inclusiv.

Motivul pentru care salariul minim ar putea scădea de la 1 ianuarie a fost explicat AICI .

Cele două variante prin care poate fi evitată scăderea salariului minim

Sunt două variante care pot fi luate în calcul de Guvern pentru perioada următoare:

Una din ele ar fi să rămână păstrată această facilitate, lucru puțin probabil, pentru că Executivul trebuie să elimine treptat facilitățile fiscale, potrivit angajamentelor din PNRR (planul național de redresare și reziliență).

O a doua variantă este aceea să demareze o nouă rundă de negocieri cu sindicatele, cu patronatele, astfel încât să fie majorat din nou salariul minim, pentru ca angajații să nu piardă 83 de lei din majorarea pe care au primit-o la 1 octombrie.

Schimbare de la 1 ianuarie: angajații plătiți cu salariul minim timp de doi ani beneficiază de majorare

De asemenea, apare o altă schimbare de la 1 ianuarie 2024: angajații care timp de doi ani au fost plătiți cu salariul minim pe economie trebuie să beneficieze de o majorare.

Se întâmplă acest lucru pentru că legea care este în vigoare spune că un angajator poate să ofere salariul minim pe economia aceluiași angajat doar pe durata a doi ani.

În România sunt aproximativ 1,5 milioane de angajați care sunt plătiți cu salariul minim pe economie.

Acest salariu are o valoare brută de 3.300 lei, însă în mână angajații primesc aproximativ 2.080 lei.

Variante de calcul pentru salariul minim

Salariul minim brut: 3.300 lei brut

– 200 de lei scutiți de taxe
– Salariul minim net: 2.079 lei, în prezent

Salariul minim posibil, din 1 ianuarie 2024

Salariul minim brut: 3.300 lei brut

Salariul minim net: 1.996 lei (pentru că este eliminată facilitatea scutirii de taxe)

Citeste mai mult

Eveniment

Staționarea cu motorul pornit va fi interzisă printr-o modificare a Codului Rutier. „Oprește motorul” devine lege

Publicat

Staționarea cu motorul pornit va fi interzisă prin modificarea codului rutier. Totul pleacă de la o inițiativă civică dezvoltată în București, care are drept finalitate un proiect de lege ce va fi depus în această iarnă în Parlament.

Asociațiile Ecopolis și Părinți de Cireșari anunță că inițiativa „Oprește motorul!” devine lege.

Proiectul va fi inițiat ca urmare a unei campanii derulate în București de cele două asociații, scrie G4Media.

În primăvara lui 2023 Ecopolis a montat, în parteneriat cu Primăria Municipiului București, senzori de monitorizare a calității aerului în 44 de puncte din București, dintre care 23 au fost la școlile vizate prin proiect.

Staționarea cu motorul pornit va fi interzisă: proiect de lege

Campania a dus în final la redactarea unei legi naționale. Această lege va modifica Codul Rutier, astfel încât acesta să prevadă interzicerea staționării cu motorul pornit.

Proiectul de lege va fi depus în Parlament în această iarnă.

„Campania «Oprește Motorul!» reprezintă un pas către responsabilizare civică și conștientizarea impactului pe care fiecare dintre noi îl are asupra mediului.

Îmi doresc ca acest proiect să modeleze comportamentul șoferilor pe termen lung. Totodată să fie și un exemplu pentru autorități.

Iată cum campanii simple și orientate spre comunitate pot conduce la schimbări pozitive”, a spus Elena Lucaci, președintele Asociației Părinți de Cireșari.

Staționarea în trafic cu motorul pornit: Efecte

Staționarea în trafic cu motorul mașinii pornit poate avea mai multe consecințe negative.

Cu sau fără lege, este recomandat să oprești motorul în situații de trafic intens sau staționare prelungită.

Asta, din următoarele motive

  • Consum redus de combustibil: Motorul mașinii consumă combustibil și emite poluanți chiar și atunci când staționează în modul ralanti. Oprimând motorul, economisiți combustibil și reduceți emisiile de gaze cu efect de seră și alte substanțe poluante.
  • Preservarea mediului înconjurător: Oprirea motorului atunci când stai în trafic contribuie la reducerea impactului negativ asupra mediului. Emisiile poluante provenite de la vehicule sunt un factor major în poluarea aerului. Oprirea motoarelor în situații de staționare poate ajuta la ameliorarea acestei probleme.
  • Reducerea zgomotului: Staționarea cu motorul pornit poate contribui la nivelul zgomotului ambiental. Oprirea motorului atunci când nu este necesar poate contribui la un mediu mai liniștit, cu impact pozitiv asupra calității vieții în zonele urbane.
  • Prevenirea supraîncălzirii motorului: În trafic dens sau în situații de staționare prelungită, motorul poate ajunge la temperaturi ridicate, ceea ce poate afecta componentele sale și duce la deteriorări pe termen lung. Oprirea motorului în astfel de situații poate ajuta la menținerea unei temperaturi optime.
  • Economie de energie: Oprirea motorului în situații de staționare prelungită poate contribui la economisirea energiei și la reducerea emisiilor de carbon, având un impact pozitiv asupra schimbărilor climatice.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Trending