Connect with us
Publicitate

Actualitate

Directorul general al ANPC: Atenţie deosebită la achiziţia unui pachet de servicii turistice pentru vacanțe

Publicat

Publicitate

Consumatorii trebuie să acorde o atenţie deosebită la achiziţia unui pachet de servicii turistice, respectiv să solicite toate informaţiile legate de destinaţie, cazare, transport, servicii de masă precum şi cele despre modalităţile de plată, a scris duminică, pe Facebook, directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel, relatează agerpres.ro.

Acesta a postat câteva recomandări şi sfaturi pentru consumatori având în vedere că în această perioadă se achiziţionează mai multe pachete de servicii turistice.

„Agenţia de turism are obligaţia să furnizeze turiştilor, în scris, în vederea încheierii contractului, informaţii referitoare la: localitatea de destinaţie; rută de parcurs; mijlocul/mijloacele de transport utilizat/utilizate, caracteristicile şi categoria acestuia/acestora; tipul unităţilor de cazare, adresele şi categoriile de clasificare a acestora; serviciile de masă oferite şi categoria de clasificare a unităţilor de alimentaţie; durată programului, cu indicarea datei sosirii şi a plecării; informaţii generale privind regimul paşapoartelor şi al vizelor, precum şi al asigurărilor de sănătate necesare pentru călătorie şi sejur”, transmite Anghel în postarea sa.

Publicitate

De asemenea, agenţia de turism trebuie să ofere informaţii privind cuantumul avansului, dacă este cazul, precum şi termenul pentru achitarea restului de plată; numărul minim de persoane necesar pentru realizarea programului şi termenul limită pentru informarea turistului, în caz de anulare a călătoriei turistice; posibilităţi de încheiere a unor asigurări facultative pentru asistentă în caz de boală, accidente; durata pentru care operează oferta turistică.

Potrivit sursei citate, organizatorul şi/sau detailistul trebuie să comunice turistului, în scris sau prin orice altă formă corespunzătoare, înaintea încheierii contractului, informaţiile de ordin general privind regimul paşapoartelor şi al vizelor şi formalităţile de sănătate necesare pentru călătorie şi şedere.

În ceea ce priveşte informaţiile privind călătoria, oficialul ANPC scrie pe reţeaua de socializare că organizatorul trebuie să furnizeze în scris turistului, într-un termen stabilit prin contract, înainte de data plecării, următoarele informaţii: orarele, locurile escalelor şi legăturile, precum şi, după caz, locul ce urmează să fie ocupat de turist în fiecare dintre mijloacele de transport incluse în contract; denumirea, sediul/adresă, numărul de telefon şi de fax ale reprezentanţei locale a organizatorului şi/sau a detailistului ori, în lipsă acesteia, cele ale autorităţilor locale care pot ajută turistul în caz de nevoie. În cazul în care aceste reprezentante sau autorităţi locale nu există, turistul trebuie să dispună de un număr de apel de urgenţă sau de orice altă informaţie care să îi permită contactarea organizatorului şi/sau a detailistului; pentru călătoriile şi şederile minorilor, informaţii care să permită stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul şederii copilului; posibilitatea semnării unui contract de asigurare facultativă, care să acopere taxele de transfer al turistului, sau a unui contract de asistentă, care să acopere taxele de repatriere în caz de accidentare sau de boală.

Publicitate

Anghel menţionează că agenţia de turism tur-operatoare sau detailistă este obligată să furnizeze turistului un bon de comandă numai în cazul solicitării unor pachete de servicii turistice care nu fac parte din ofertă agenţiei de turism: contractul ia naştere în momentul în care turistul primeşte confirmarea scrisă a rezervării, ce se transmite de organizatorul sau detailistul călătoriei turistice, care acţionează în numele organizatorului, în cel mult 60 de zile calendaristice de la data semnării bonului de comandă.

„În cazul în care conţinutul bonului de comandă diferă de conţinutul confirmării călătoriei turistice sau dacă această confirmare nu s-a făcut în termenul de 60 de zile calendaristice de la data semnării bonului de comandă, turistul poate consideră că voiajul nu a fost rezervat şi are dreptul la rambursarea imediată a tuturor sumelor deja plătite”, a mai scris directorul general al ANPC.

Alte recomandări sunt legate de ceea ce trebuie să cuprindă bonul de comandă, respectiv: destinaţia/destinaţiile călătoriei turistice, durată şi datele de sosire şi de plecare; mijlocul/mijloacele de transport şi categoria acestuia/acestora; tipul şi categoria structurilor de primire; serviciile de masă(pensiune completă/demipensiune/mic dejun); programul turistic solicitat; numărul de persoane pentru care se comandă pachetul de servicii turistice, numărul de copii, vârstă şi actele de identificare a acestora, etc.

Publicitate

În ceea ce priveşte contractul, Anghel transmite că acesta trebuie să cuprindă următoarele clauze: destinaţia/destinaţiile călătoriei turistice şi, în cazul perioadelor de sejur, durată şi datele de sosire şi de plecare; mijlocul/mijloacele de transport utilizat/utilizate, caracteristicile şi categoriile de clasificare a acestuia/acestora, datele, orele şi locurile de plecare/sosire, la ducere şi la întoarcere; în cazul în care pachetul de servicii turistice include şi cazarea, adresă şi categoria de clasificare ale structurilor de primire turistice, în conformitate cu reglementările ţărilor de primire; serviciile de masă furnizate: pensiune completă, demipensiune, mic dejun; dacă realizarea pachetului de servicii turistice necesită un număr minim de persoane, data limită de informare a turistului privind anularea călătoriei turistice comandate; rută; vizitele, excursiile sau alte servicii care sunt incluse în preţul total convenit al pachetului de servicii turistice.

Nu în ultimul rând, contractul trebuie să mai ofere informaţii şi despre termenele şi modalitatea de plată, solicitările speciale ale turistului şi termenele în care turistul trebuie să transmită o eventuală reclamaţie pentru neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a contractului de călătorie turistică, etc.

De asemenea, eventualele modificări pe care agenţia de turism le poate aduce serviciilor cumpărate trebuie incluse în contract, la fel şi răspunderea agenţiei şi despăgubirea turistului în cazul nerespectării clauzelor contractuale.

Agenţia de turism are obligaţia să înmâneze turistului un exemplar din contract, în toate cazurile, iar acesta poate fi prezentat şi sub formă unui catalog, pliant sau alt înscris, dacă turistul este informat despre această şi dacă documentul conţine informaţiile prevăzute mai sus, a punctat Paul Anghel în postarea sa.

„Agenţiile de turism au obligaţia să încheie poliţe de asigurare cu societăţi de asigurare agreate de Ministerul Turismului. În contractul de comercializare a pachetelor de servicii turistice încheiat între agenţiile de turism şi turişti, indiferent de modul de prezentare a acestuia (catalog, pliant sau alt înscris) este obligatoriu să se consemneze faptul că turistul este asigurat pentru insolvabilitatea sau falimentul agenţiei de turism, precum şi condiţiile şi termenele în care turistul poate solicita plată despăgubirilor”, a mai scris directorul general al ANPC pe reţeaua de socializare.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Card european unic pentru persoanele cu dizabilități. Va permite accesul la servicii și facilități, în toate țările UE

Publicat

Publicitate

Card european unic pentru persoanele cu dizabilități. O directivă europeană recent oficializată prevede instituirea cardului european pentru dizabilitate și a cardului european de parcare pentru persoanele cu dizabilități. Acestea vor facilita accesul persoanelor cu dizabilități la diverse servicii publice și private, la tratament preferențial sau la facilități de parcare, în mod egal, în toate țările Uniunii Europene, scrie alba24.ro

Statele membre vor trebui să transpună noua directiva în legislațiile naționale până la data de 5 iulie 2027. Dispozițiile acesteia ar urma să fie aplicate începând cu data de 5 iunie 2028.

Directiva (UE) 2024/2841 a Parlamentului European și a Consiliului din 23 octombrie 2024 de instituire a cardului european pentru dizabilitate și a cardului european de parcare pentru persoanele cu dizabilități a fost publicată joi, 14 noiembrie, în Jurnalul Oficial al UE.

Publicitate

Potrivit documentului, fiecare stat membru va introduce versiunea fizică a cardului european pentru dizabilitate respectând formatul standardizat și accesibil comun. De asemenea, statele vor introduce în versiunea fizică a cardului un cod QR și alte caracteristici digitale care utilizează mijloace electronice pentru a preveni și combate frauda.

Recunoașterea reciprocă a cardului european pentru dizabilitate și a cardului european de parcare pentru persoanele cu dizabilități va facilita accesul persoanelor accesul la condițiile speciale sau la tratamentul preferențial oferite de autorități publice sau de operatori privați într-o gamă largă de servicii, activități și facilități, inclusiv atunci când acestea sunt furnizate fără plată, precum și accesul la condițiile și facilitățile de parcare rezervate persoanelor cu dizabilități și, după caz, persoanelor care îi însoțesc sau îi asistă, inclusiv asistenții personali.

Card european unic pentru persoanele cu dizabilități

Cardul european pentru persoanele cu dizabilități va fi un document unic recunoscut în toate statele membre ale Uniunii Europene, care va facilita accesul egal la condiții speciale și tratament preferențial în servicii publice și private, cum ar fi transportul, evenimentele culturale și centrele de agrement. Acesta va completa documentele naționale existente și va fi emis de autoritățile naționale competente.

Publicitate

De asemenea, cardul european de parcare pentru persoanele cu dizabilități va avea un format standardizat, recunoscut în întreaga Uniune, și va oferi drepturi de parcare similare în toate statele membre. Acesta va înlocui cardurile naționale de parcare.

Facilități de care vor beneficia persoanele cu dizabilități, în toate statele Uniunii Europene

Printre exemplele de condiții speciale sau tratamente preferențiale se numără:

  • accesul gratuit,
  • taxele sau tarifele reduse,
  • taxele de utilizare reduse pentru drumuri, poduri sau tuneluri care fac obiectul taxării rutiere,
  • accesul prioritar,
  • accesul în zone cu trafic restricționat și zone pietonale,
  • locuri prioritare în transportul public,
  • locuri desemnate și accesibile în transportul public, în parcuri și în alte zone publice,
  • locuri accesibile în cadrul evenimentelor culturale sau publice,
  • asistență personală,
  • animale de asistență, cum ar fi câini-ghid sau câini de asistență pentru persoanele cu dizabilități, inclusiv cu deficiențe de vedere,
  • asistență pe plajă pentru intrarea în apă,
  • sprijin cum ar fi accesul la Braille,
  • ghiduri audio,
  • interpretare în limbajul semnelor,
  • acordarea de ajutoare sau asistență,
  • împrumutarea unui fotoliu rulant,
  • împrumutarea unui fotoliu rulant plutitor,
  • obținerea de informații turistice în formate accesibile și utilizarea unui scuter de mobilitate pe carosabil sau a unui fotoliu rulant pe benzile pentru biciclete fără amendă.

Printre exemplele de condiții și facilități de parcare se numără:

Publicitate
  • parcarea gratuită sau prelungită sau spațiile de parcare rezervate,
  • accesul în zonele în care traficul este restricționat pentru anumite vehicule în conformitate cu dreptul intern, cum ar fi zonele cu emisii scăzute.

În ceea ce privește serviciile de transport de pasageri cu mijloace de transport aerian, feroviar, naval sau cu autobuzul și autocarul, pe lângă condițiile speciale sau tratamentul preferențial oferite persoanelor cu dizabilități, animalele de asistență, cum ar fi câinii-ghid sau câinii de asistență pentru persoanele cu dizabilități, inclusiv cu deficiențe de vedere, asistenții personali, interpreții în limbajul semnelor sau alte persoane care însoțesc sau asistă persoanele cu dizabilități sau cu mobilitate redusă călătoresc gratuit sau la un preț redus și se așază, dacă este posibil, lângă persoana cu dizabilități pe care o însoțesc sau o asistă.

Persoanele care însoțesc sau asistă persoanele cu dizabilități sunt desemnate de persoanele cu dizabilități însele sau de tutorele lor legal și se pot schimba ad-hoc, în funcție de cerințele persoanei cu dizabilități.

 

Citeste mai mult

Eveniment

(P) Cătălin Silegeanu și Ariadna Cîrligeanu: „Împreună pentru un Viitor Mai Bun”

Publicat

Publicitate

Într-un moment crucial pentru viitorul României, Cătălin Silegeanu și Ariadna Cîrligeanu se prezintă în fața electoratului cu un mesaj puternic de unitate și speranță. Candidând pentru Senat și, respectiv, Camera Deputaților, cei doi politicieni aduc în prim-plan importanța implicării civice și a alegerilor informate.

Un Apel la Acțiune

„Dragi cetățeni, viitorul nostru este în mâinile noastre,” declara Cătălin Silegeanu într-un discurs recent. „Haideți la vot! Împreună putem scrie istorie și decide soarta noastră, a copiilor noștri, a părinților și a bunicilor noștri. Gândiți-vă la ei, la dorințele și nevoile lor. Împreună, putem transforma visele în realitate și să construim un viitor mai bun pentru toți!”

Publicitate

Acest mesaj de unitate și responsabilitate civică a fost bine primit de public, subliniind că schimbarea începe cu fiecare vot și că fiecare cetățean are puterea de a influența direcția în care se îndreaptă țara.

O Viziune Comună pentru Progres

Ariadna Cîrligeanu, candidată la Camera Deputaților, completează viziunea colegului său, punând accent pe proiecte concrete care să răspundă nevoilor imediate ale comunităților. „Este momentul să ascultăm și să acționăm. Împreună putem aduce soluții reale pentru problemele cu care se confruntă cetățenii noștri. Ne dorim o Românie în care fiecare voce să conteze și unde fiecare cetățean să aibă șansa la o viață mai bună.”

Publicitate

Angajamentul față de Comunitate

Amândoi candidații sunt dedicați să reprezinte interesele oamenilor, să promoveze politici care să sprijine dezvoltarea economică și socială, și să îmbunătățească standardele de viață în întreaga țară. Cu un angajament ferm față de transparență și responsabilitate, Cătălin Silegeanu și Ariadna Cîrligeanu invită cetățenii să participe activ la construirea unei Românii mai prospere și echitabile.

Un Apel la Participare

Publicitate

Cei doi candidați subliniază că alegerile nu sunt doar despre a alege lideri, ci despre a defini un drum comun. „Haideți să ne implicăm, să votăm și să fim parte din schimbarea pe care o dorim,” îndeamnă Ariadna Cîrligeanu. „Viitorul este al nostru și împreună putem să-l facem strălucitor.”

Acest apel la unitate și acțiune este esențial în contextul actual, unde fiecare vot poate contribui la modelarea viitorului țării. Cătălin Silegeanu și Ariadna Cîrligeanu se prezintă nu doar ca lideri, ci ca reprezentanți ai unei mișcări care își propune să transforme aspirațiile în realitate. CMF 11240014

Citeste mai mult

Eveniment

Din nou, în Centrul Vechi din Botoșani: S-a prefăcut că îl îmbrățișează și i-a furat telefonul

Publicat

Publicitate

În noaptea de 14 spre 15 noiembrie a.c., puțin după ora 24:00, polițistul local aflat în exercitarea atribuțiilor de serviciu – monitorizare și supraveghere video a municipiului, a alarmat patrulele de poliție locală, cu privire la faptul că în Centrul Istoric, un furt se află în plină desfășurare.

Numitului R.C. de sex masculin, în vârstă de 50 de ani, domiciliat în Jud. Botoșani, sat Oneaga, în timp ce se odihnea pe treptele din fața sediului unui agent economic din zona literelor volumetrice cu inscripția – “Botoșani”, i-a fost furat telefonul mobil, de către un tânăr de etnie romă.

Practic, numitul T.P., în vârstă de 18 ani, domiciliat în Piața 1 Decembrie, a observat starea de ebrietate în care se afla respectiva persoană și intrând în discuție cu aceasta, prefăcându-se că îl îmbrățișează, i-a sustras din buzunar telefonul mobil. În doar 1 minut, la fața locului, au ajuns patrulele de Poliție Locală, care efectuând control corporal persoanei indicate de săvârșirea infracțiunii de furt, au găsit asupra sa telefonul mobil, acesta susținând că l-a găsit pe jos.

Publicitate

În vederea efectuării cercetărilor cu privire la săvârșirea infracțiunii de furt și a dispunerii măsurilor legale, cei doi au fost conduși la sediul Poliției Municipiului Botoșani.

Citeste mai mult

Eveniment

Un copil în vârstă de 13 ani a murit, vineri seară, după ce scuterul pe care se afla a lovit un tractor

Publicat

Publicitate

Un copil în vârstă de 13 ani a murit, vineri seară, după ce scuterul pe care se afla a lovit un tractor aflat în mers pe raza localităţii Bosanci, un al doilea adolescent aflat pe moped, în vârstă de 15 ani, fiind rănit, au anunţat reprezentanţii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Suceava.

Potrivit sursei citate, al doilea copil, în vârstă de 15 ani, a fost rănit şi transportat la Spitalul Judeţean de Urgenţă Suceava.

„Au intervenit pompierii militari ai Detaşamentului Suceava cu o autospecială pentru descarcerare şi două ambulanţe SMURD (B2 şi TIM). Pe moped se aflau două persoane, una dintre acestea este în stare de inconştienţă şi se aplică manevrele de resuscitare. Cea de a doua persoană este conştientă şi i se acorda primul ajutor de către echipajul SMURD B2. Persoana preluată de echipajul SMURD B2 este transportată la spital pentru investigaţii suplimentare şi tratament de specialitate (…) Din nefericire, pentru tânărul în vârstă de 13 ani, medicul de pe ambulanţa SMURD TIM (Terapie Intensivă Mobilă) a declarat decesul”, au precizat oficialii ISU Suceava.

Publicitate

Conducătorul utilajului agricol nu a necesitat îngrijiri medicale. AGERPRES

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending