Connect with us
Publicitate

Actualitate

Directorul general al ANPC: Atenţie deosebită la achiziţia unui pachet de servicii turistice pentru vacanțe

Publicat

Publicitate

Consumatorii trebuie să acorde o atenţie deosebită la achiziţia unui pachet de servicii turistice, respectiv să solicite toate informaţiile legate de destinaţie, cazare, transport, servicii de masă precum şi cele despre modalităţile de plată, a scris duminică, pe Facebook, directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel, relatează agerpres.ro.

Acesta a postat câteva recomandări şi sfaturi pentru consumatori având în vedere că în această perioadă se achiziţionează mai multe pachete de servicii turistice.

“Agenţia de turism are obligaţia să furnizeze turiştilor, în scris, în vederea încheierii contractului, informaţii referitoare la: localitatea de destinaţie; rută de parcurs; mijlocul/mijloacele de transport utilizat/utilizate, caracteristicile şi categoria acestuia/acestora; tipul unităţilor de cazare, adresele şi categoriile de clasificare a acestora; serviciile de masă oferite şi categoria de clasificare a unităţilor de alimentaţie; durată programului, cu indicarea datei sosirii şi a plecării; informaţii generale privind regimul paşapoartelor şi al vizelor, precum şi al asigurărilor de sănătate necesare pentru călătorie şi sejur”, transmite Anghel în postarea sa.

Publicitate

De asemenea, agenţia de turism trebuie să ofere informaţii privind cuantumul avansului, dacă este cazul, precum şi termenul pentru achitarea restului de plată; numărul minim de persoane necesar pentru realizarea programului şi termenul limită pentru informarea turistului, în caz de anulare a călătoriei turistice; posibilităţi de încheiere a unor asigurări facultative pentru asistentă în caz de boală, accidente; durata pentru care operează oferta turistică.

Potrivit sursei citate, organizatorul şi/sau detailistul trebuie să comunice turistului, în scris sau prin orice altă formă corespunzătoare, înaintea încheierii contractului, informaţiile de ordin general privind regimul paşapoartelor şi al vizelor şi formalităţile de sănătate necesare pentru călătorie şi şedere.

În ceea ce priveşte informaţiile privind călătoria, oficialul ANPC scrie pe reţeaua de socializare că organizatorul trebuie să furnizeze în scris turistului, într-un termen stabilit prin contract, înainte de data plecării, următoarele informaţii: orarele, locurile escalelor şi legăturile, precum şi, după caz, locul ce urmează să fie ocupat de turist în fiecare dintre mijloacele de transport incluse în contract; denumirea, sediul/adresă, numărul de telefon şi de fax ale reprezentanţei locale a organizatorului şi/sau a detailistului ori, în lipsă acesteia, cele ale autorităţilor locale care pot ajută turistul în caz de nevoie. În cazul în care aceste reprezentante sau autorităţi locale nu există, turistul trebuie să dispună de un număr de apel de urgenţă sau de orice altă informaţie care să îi permită contactarea organizatorului şi/sau a detailistului; pentru călătoriile şi şederile minorilor, informaţii care să permită stabilirea unui contact direct cu copilul sau cu responsabilul de la locul şederii copilului; posibilitatea semnării unui contract de asigurare facultativă, care să acopere taxele de transfer al turistului, sau a unui contract de asistentă, care să acopere taxele de repatriere în caz de accidentare sau de boală.

Publicitate

Anghel menţionează că agenţia de turism tur-operatoare sau detailistă este obligată să furnizeze turistului un bon de comandă numai în cazul solicitării unor pachete de servicii turistice care nu fac parte din ofertă agenţiei de turism: contractul ia naştere în momentul în care turistul primeşte confirmarea scrisă a rezervării, ce se transmite de organizatorul sau detailistul călătoriei turistice, care acţionează în numele organizatorului, în cel mult 60 de zile calendaristice de la data semnării bonului de comandă.

“În cazul în care conţinutul bonului de comandă diferă de conţinutul confirmării călătoriei turistice sau dacă această confirmare nu s-a făcut în termenul de 60 de zile calendaristice de la data semnării bonului de comandă, turistul poate consideră că voiajul nu a fost rezervat şi are dreptul la rambursarea imediată a tuturor sumelor deja plătite”, a mai scris directorul general al ANPC.

Alte recomandări sunt legate de ceea ce trebuie să cuprindă bonul de comandă, respectiv: destinaţia/destinaţiile călătoriei turistice, durată şi datele de sosire şi de plecare; mijlocul/mijloacele de transport şi categoria acestuia/acestora; tipul şi categoria structurilor de primire; serviciile de masă(pensiune completă/demipensiune/mic dejun); programul turistic solicitat; numărul de persoane pentru care se comandă pachetul de servicii turistice, numărul de copii, vârstă şi actele de identificare a acestora, etc.

Publicitate

În ceea ce priveşte contractul, Anghel transmite că acesta trebuie să cuprindă următoarele clauze: destinaţia/destinaţiile călătoriei turistice şi, în cazul perioadelor de sejur, durată şi datele de sosire şi de plecare; mijlocul/mijloacele de transport utilizat/utilizate, caracteristicile şi categoriile de clasificare a acestuia/acestora, datele, orele şi locurile de plecare/sosire, la ducere şi la întoarcere; în cazul în care pachetul de servicii turistice include şi cazarea, adresă şi categoria de clasificare ale structurilor de primire turistice, în conformitate cu reglementările ţărilor de primire; serviciile de masă furnizate: pensiune completă, demipensiune, mic dejun; dacă realizarea pachetului de servicii turistice necesită un număr minim de persoane, data limită de informare a turistului privind anularea călătoriei turistice comandate; rută; vizitele, excursiile sau alte servicii care sunt incluse în preţul total convenit al pachetului de servicii turistice.

Nu în ultimul rând, contractul trebuie să mai ofere informaţii şi despre termenele şi modalitatea de plată, solicitările speciale ale turistului şi termenele în care turistul trebuie să transmită o eventuală reclamaţie pentru neexecutarea sau executarea necorespunzătoare a contractului de călătorie turistică, etc.

De asemenea, eventualele modificări pe care agenţia de turism le poate aduce serviciilor cumpărate trebuie incluse în contract, la fel şi răspunderea agenţiei şi despăgubirea turistului în cazul nerespectării clauzelor contractuale.

Publicitate

Agenţia de turism are obligaţia să înmâneze turistului un exemplar din contract, în toate cazurile, iar acesta poate fi prezentat şi sub formă unui catalog, pliant sau alt înscris, dacă turistul este informat despre această şi dacă documentul conţine informaţiile prevăzute mai sus, a punctat Paul Anghel în postarea sa.

“Agenţiile de turism au obligaţia să încheie poliţe de asigurare cu societăţi de asigurare agreate de Ministerul Turismului. În contractul de comercializare a pachetelor de servicii turistice încheiat între agenţiile de turism şi turişti, indiferent de modul de prezentare a acestuia (catalog, pliant sau alt înscris) este obligatoriu să se consemneze faptul că turistul este asigurat pentru insolvabilitatea sau falimentul agenţiei de turism, precum şi condiţiile şi termenele în care turistul poate solicita plată despăgubirilor”, a mai scris directorul general al ANPC pe reţeaua de socializare.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Din nou MATERIAL LEMNOS fără documente legale pe drumurile din Botoșani. A fost confiscat de polițiști

Publicat

Publicitate

Polițiștii din cadrul Secției de Poliție Rurală nr.4 Dorohoi au oprit pentru control la data de 26 aprilie 2024, pe DJ 291 B, în comuna Dersca, o autoutilitară condusă de un tânăr, de 34 de ani, care transporta material lemnos.

În urma verificărilor efectuate s-a stabilit faptul că acesta transporta aproximativ 3 metri cubi de material lemnos, fără a deține documente legale.

“Față de conducătorul auto a fost dispusă măsura sancționării contravenționale cu amendă în cuantum de 2.000 de lei, iar materialul lemnos a fost confiscat”, a transmis purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ) Botoşani, Delia Nenişcu.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Lucian Trufin: Voi continua dezvoltarea județului Botoșani prin experiența de 20 de ani în administrație publică, cu susținerea echipei PSD

Publicat

Publicitate

Le mulțumesc botoșănenilor care au semnat pentru susținerea candidaturii mele la Președinția Consiliului Județean. În această campanie de strângere de semnături, am realizat și o consultare publică. Eu așa consider că trebuie să procedeze reprezentantul botoșănenilor la nivel de județ, să se consulte cu oamenii, să le asculte problemele și împreună cu ei să stabilească prioritățile. Mi-am început campania cu această dezbatere publică, în care am consultat peste 53.000 de botoșăneni, și voi face astfel de acțiuni în toate aspectele importante pentru județul nostru”, a declarat senatorul Lucian Trufin, candidatul PSD pentru președinția Consiliului Județean Botoșani.

Social-democratul Lucian Trufin le-a prezentat alegătorilor propunerile și soluțiile sale pentru județul Botoșani. Discuțiile purtate în cadrul consultărilor au avut ca rezultat o ierarhizare a acestor propuneri de dezvoltare în cadrul programului „10 Pentru Botoșani”.

Primele trei măsuri, în preferințele botoșănenilor, au fost: realizarea unui hub alimentar în colaborare cu asociațiile de producători din Botoșani, care să cuprindă centre de produse agro-alimentare și unități de procesare, astfel încât să avem hrană proaspătă și sănătoasă și să generăm locuri de muncă bine plătite. Apoi, înființarea școlilor de meserii în colaborare cu angajatorii din județ pentru formarea profesională. Scopul principal este preîntâmpinarea plecării tinerilor din țară și asigurarea forței de muncă necesară antreprenoriatului botoșănean. Al treilea proiect este cel al unităților medicale mobile prin care să aducem asistența medicală mai aproape de fiecare botoșănean”, a subliniat Lucian Trufin.

Publicitate

Dintre toți candidații înscriși în competiția pentru președinte al Consiliului Județean Botoșani, Lucian Trufin este cel cu experiența cea mai mare în administrația publică.

Județul nostru nu își permite începători în domeniul administrativ. Ca fost primar, care a scris și implementat proiecte cu finanțare națională și europeană, voi prelua cu ușurință proiectele doamnei președinte Doina Federovici, dar voi gândi, împreună cu echipa PSD și botoșănenii, noi proiecte, pentru continuarea dezvoltării județului nostru. Am experiență în administrația publică, în procesul legislativ și mă bazez pe cea mai bună echipă formată din primarii, parlamentarii, și reprezentanții guvernamentali ai PSD”, a încheiat Lucian Trufin, candidatul PSD pentru președinția Consiliului Județean.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Sute de bunuri contrafăcute confiscate de polițiștii de frontieră la PTF Racovăț de Ziua Mondială a Proprietăţii Intelectuale

Publicat

Publicitate

Polițiștii de frontieră din cadrul Punctului de Trecere a Frontierei Racovăț au anunțat astăzi că au descoperit, în urma unui control efectuat asupra unui microbuz, peste 680 bunuri, toate purtând însemnele unor branduri de lux şi care prezentau suspiciuni de contrafacere.

În data de 26.04.2024, în jurul orei 07.30, în Punctul de Trecere a Frontierei Racovăț- ITPF Iași, s-a prezentat un cetățean cu dublă cetățenie română-ucraineană, în vârstă de 35 de ani, conducând un microbuz încărcat cu diverse bunuri ce se deplasa către Ucraina.

În baza analizei de risc, poliţiştii de frontieră împreună cu lucrătorii vamali au descoperit sute de produse, constând în articole vestimentare, perdele și pompe hidraulice, toate purtând însemnele unor mărci cunoscute şi fiind susceptibile a fi contrafăcute.

Publicitate

Produsele, în valoare de aproximativ 87.000 de lei, au fost ridicate de lucrătorii vamali pentru continuarea cercetărilor, iar în cauză poliţiştii de frontieră efectuează cercetări pentru săvârșirea infracțiunii de punere în circulație a unui produs purtând o marcă identică sau similară cu o marcă înregistrată pentru produse identice sau similare și care îl prejudiciază pe titularul mărcii înregistrate, urmând ca la finalizarea acestora să fie propuse soluții legale prin unitatea de parchet.

“Fenomenul contrafacerii afectează în mod direct atât comercianții ale căror produse sunt imitate sau reproduse în mod fraudulos, cât și cumpărătorii care aleg, conștient sau nu, să le cumpere.

Poliția de Frontieră Română desfăşoară permanent acţiuni de depistare a persoanelor care au ca preocupare traficul cu produse contrafăcute, acţionându-se cu precădere în punctele de trecere ale frontierei, constatându-se fapte de încălcare a regimului drepturilor de proprietate intelectuală”, a transmis purtătorul de cuvânt al S.T.P.F. Botoșani, comisar şef de poliţie Răcnea Minodora.

Publicitate

Citeste mai mult

Eveniment

Tânăr din Flămânzi, săltat de polițiști și dus la ÎNCHISOARE după ce a condus fără permis

Publicat

Publicitate

Un tânăr din Flămânzi a fost săltat de polițiști și dus la închisoare la finele acestei săptămâni după ce a condus fără permis și a fost prins în trafic de polițiștii rutieri.

Polițiștii din cadrul Poliției Orașului Flămânzi au identificat la data de 26 aprilie 2024 un bărbat, din orașul Flămânzi pe numele căruia era emis de către Judecătoria Botoșani un mandat de executare a pedepsei cu închisoarea.

Acesta a fost condamnat la 3 ani și 7 luni de închisoare cu executare pentru săvârșirea infracțiunilor de conducere fără permis și punerea în circulație a unui autovehicul neînmatriculat.

Publicitate

“Bărbatul a fost identificat în localitatea de domiciliu, fiind reținut și ulterior escortat către Penitenciarul Botoșani în vederea încarcerării”, a transmis purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ) Botoşani, Delia Nenişcu.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending