Connect with us

Eveniment

Directorul ANPC: „Au început reducerile de vară, dar mare atenție la capcanele falselor promoții”. Sfaturi pentru consumatori

Publicat

Publicitate

Consumatorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze, să fie extrem de vigilenţi şi să acorde maximă atenţie tuturor detaliilor, în special în perioada marilor reduceri de preţuri, avertizează directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Paul Anghel.

Într-o postare pe pagina sa de Facebook, acesta informează că vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoţionale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare şi publicitate a preţurilor.

„Au început reducerile de vară, iar acum este momentul să cumpărăm produse la preţuri mai mici. Dar mare atenţie la capcanele falselor promoţii!

Reducerile mari de preţ, uneori chiar de până la 70% sau 90% într-o anumită perioadă, sunt binevenite pentru consumatori. Dar, pentru a beneficia de aceste reduceri, fără să le fie afectate interesele economice, consumatorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze, să fie extrem de vigilenţi şi să acorde maximă atenţie tuturor detaliilor, în special în perioada marilor reduceri de preţuri. Vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoţionale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare şi publicitate a preţurilor”, precizează Paul Anghel.

El a explicat că orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse identice. Preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă iar preţul de referinţă reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus.

Orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat; fie prin menţiunile „preţ nou”, „preţ vechi” langă sumele corespunzătoare; fie prin menţionarea procentului de reducere şi a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat.

Publicitate

Anghel sfătuieşte consumatorii să citească cu atenţie caracteristicile produsului şi să verifice dacă acesta corespunde cu adevărat dorinţelor şi nevoilor.

„În cazul în care comandaţi online, verificaţi, înainte de a trimite comanda, dacă preţul fiecărui produs din coşul de cumpărături este acelaşi cu preţul redus indicat atunci când aţi ales produsul”, atrage atenţia reprezentantul ANPC.

Potrivit sursei citate, indiferent că este vorba de un magazin online sau de unul clasic, preţul trebuie întotdeauna afişat clar, lizibil, în lei şi cu toate taxele incluse (TVA şi alte taxe suplimentare, dacă este cazul).

„Orice vânzare cu preţ redus, indiferent de tip (de soldare, de lichidare, promoţională etc.), trebuie să fie însoţită sau precedată de publicitate şi anunţată sub denumirea ei („soldare/soldări/solduri”, „lichidare”, „promoţii” etc), însoţită de data de debut şi de durata acesteia. De asemenea, în cazul în care oferta este deja în derulare, consumatorii trebuie să fie informaţi cu privire la valabilitatea reducerii sau că oferta este valabilă numai „în limita stocului disponibil”. În momentul cumpărării, consumatorii trebuie să verifice dacă oferta mai este valabilă şi dacă reducerea de preţuri anunţată este identică cu cea reală (la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casă, dacă preţul afişat este cel facturat)”, mai arată Paul Anghel.

La achiziţionarea pachetelor promoţionale de tipul „3 la preţ de 2”, trebuie verificat preţul individual al produselor, care trebuie să existe în mod obligatoriu la vânzare, pentru a-l putea compara cu preţul pachetului promoţional.

Totodată, acesta sfătuieşte consumatorii să solicite informaţii suplimentare atunci când au nelămuriri privind orice campanie publicitară făcută prin orice mijloace (în cadrul magazinului, prin afişe sau pliante, prin anunţuri pe site etc).

Pe de altă parte, directorul general de la Protecţia Consumatorilor a subliniat că, în cazul returnării produsului, consumatorul îşi poate primi suma de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului. Rambursarea se face folosind aceleaşi modalităţi de plată ca şi cele folosite de consumator pentru tranzacţia iniţială, cu excepţia cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată şi cu condiţia de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.

„Consumatorul trebuie să citească termenii şi condiţiile de funcţionare a magazinului online deoarece termenul de 14 zile (în care poate opta pentru returnarea produsului) se prelungeşte cu încă 12 luni în cazul în care comerciantul nu a menţionat în format expres despre existenţa dreptului de returnare a produselor. În cazul în care consumatorii consideră că drepturile le-au fost încălcate le recomand să ne sesizeze orice abatere şi îi asigur că Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor le va acorda tot sprijinul”, a încheiat Paul Anghel.

sursa: agerpres.ro

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Economie

Angajatori din Europa caută muncitori români: 162 de posturi disponibile în nouă țări

Publicat

Publicitate

Angajatorii din Spaţiul Economic European oferă, prin intermediul reţelei EURES România, 162 locuri de muncă vacante, după cum urmează:

Austria – 8 locuri de muncă vacante pentru : mecanic auto, operator CNC, technician electrician, technician mecanic, strungar universal, operator robot-placare cu laser. Calificare si experiență în domeniu. Cunostințe de limba engleză;

Germania – 50 locuri de muncă vacante pentru: lucrator in productie – procesare produse din carne, operator stivuitor, lucrător ajutor la prelucrarea metalelor, electrician, sudor MAG. Calificare și experienţa în domeniu. Cunoştinţe de limbă germană;

Irlanda – 1 loc de muncă vacante pentru îngrijitor persoane. Se solicită experiență și cunostințe de limba engleză;

Italia – 15 locuri de muncă vacante pentru șofer autobuz. Se solicită permis de conducere categ D si atestatul CQC, experienta in domeniu cel putin 1 an. Cunoștințe de limba engleză sau italiană.

Norvegia – 50 locuri de muncă vacante pentru muncitor in productie – industria piscicola. Se solicită experienţă şi cunostințe de limba engleză sau limbă scandinavă;

Publicitate

Polonia – 5 locuri de muncă vacante pentru lucrător în depozit. Calificari necesare pentru operarea motostivuitoarelor mecanice cu brat si a motostivuitoarelor mecanice cu operator care ridica sarcina. Se solicită cunostinte de limba poloneza, vorbit si scris nivel A2;

Slovenia – 9 locuri de muncă vacante pentru: finisor fațade exterioare cladiri și șofer camion. Se solicită calificare și experiență. Limba engleză/slovenă.

Spania – 20 locuri de muncă vacante pentru supervizor de linie. Supervizarea și coordonarea activităților liniei de producție într-o fermă agricolă. Se solicită experiență. Cunoștințe de bază de limba spaniolă.

Suedia – 4 locuri de muncă vacante pentru mecanic și electrician. Candidați cu experiență în mentenanță mecanică, ideal în industria grea, și care dețin o diplomă de liceu sau calificări echivalente. Cunoștințe de limba suedeza si/sau engleza.

Persoanele interesate să ocupe un loc de muncă Spaţiul Economic European pot consulta ofertele accesând https://eures.anofm.ro/eures/solicitanti.html. Informaţii suplimentare la Consilierul EURES, telefon 0231536791 sau e-mail gabriela.drobota.bt@anofm.gov.ro .

Citeste mai mult

Eveniment

Acțiune a polițiștilor în ultimele 48 de ore în localitățile Trușești și Văculești

Publicat

Publicitate

Polițiștii din cadrul Secției de Poliție Rurală nr. 3 Hlipiceni și Secției de Poliție Rurală nr. 4 Dorohoi, împreună cu alte subunități de profil și sprijinul jandarmilor, au organizat marți o acțiune pentru prevenirea și combaterea faptelor cu violență și pentru creșterea gradului de siguranță rutieră, prevenirea și combaterea cauzelor generatoare de accidente rutiere, pe raza localităților Trușești și Văculești.

 

În cadrul activităților desfășurate, au fost legitimate aproximativ 60 de persoane și oprite, pentru control, 43 de autovehicule, iar în urma neregulilor constatate au fost aplicate 30 de sancțiuni contravenționale, în valoare de peste 10.000 de lei.

 

De asemenea, au fost desfășurate activități pentru asigurarea unui climat corespunzător de ordine publică și siguranță în proximitatea unităților de învățământ și au fost efectuate controale la două localuri publice, pentru verificarea respectării normelor legale.

 

Publicitate

În același context a fost reținut un permis de conducere.

Citeste mai mult

Eveniment

IGPR: Percheziții în cazul unui bărbat care se prezenta ca ofițer SRI și a înființat o rețea de colectare de informații

Publicat

Publicitate

Polițiștii de la Crimă Organizată Alba Iulia și procurorii DIICOT Alba Iulia au efectuat, miercuri, șapte percheziții domiciliare, într-un dosar privind un bărbat care, sub pretextul că este ofițer al Serviciului Român de Informații (SRI), ar fi creat o structură capabilă să execute misiuni de culegere de informații și alte misiuni cu caracter secret.

Perchezițiile au fost în județele Arad, Timiș, Bihor și Hunedoara, într-o cauză privind săvârșirea infracțiunilor de desfășurarea, fără autorizare, a activităților specifice culegerii de informații supuse autorizării, uzurpare de calități oficiale, fals material în înscrisuri oficiale și uz de fals, informează un comunicat al Inspectoratului General al Poliției Române (IGPR) transmis, miercuri, AGERPRES.

Din materialul probator administrat a reieșit faptul că un bărbat, în scopul obținerii facile de beneficii materiale frauduloase, ar fi acționat în diferite medii, recomandându-se ca angajat al SRI, într-o structură secretă cu atribuții în culegerea de informații și transportul corespondenței clasificate.

‘Acesta ar fi recrutat mai multe persoane, deținătoare de armament de autoapărare și pază, inclusiv unii foști combatanți în teatrele de operații care, din diferite motive, s-ar fi retras din forțele speciale ale Ministerului Apărării Naționale, altele pasionate de arme de foc, care efectuează trageri în cadrul poligoanelor autorizate deschise circuitului civil, cărora li s-a prezentat drept căpitan SRI, ce ar avea sarcina de serviciu de a organiza o structură capabilă să execute misiuni de culegere de informații și alte misiuni cu caracter secret’, arată sursa citată.

Pentru a accede în presupusa structură, persoanele recrutate ar fi fost supuse unor teste de operativitate și rezistență la stres, iar pe tot parcursul acestora ar fi fost utilizate diferite metode care le-ar fi întărit convingerea că bărbatul ar fi ofițer al structurii de informații.

Ulterior, după parcurgerea procedurii de recrutare și verificare, persoanelor acceptate li s-ar fi înmânat legitimații cu însemne specifice SRI, cu fotografie, serie și număr.

Publicitate

‘Pe timpul desfășurării pretinselor misiuni li s-ar fi solicitat să poarte armele personale, în cazul în care dețin permis de port armă, și li s-ar fi pus la dispoziție stații de emisie-recepție similare celor folosite de angajații Ministerului de Interne sau Ministerului Apărării Naționale, dar cu logo-ul Serviciului Român de Informații, pentru comunicare folosindu-se nume de cod’, precizează IGPR.

De asemenea, pentru deplasarea în diferite locații, bărbatul ar fi închiriat mijloace de transport, de un anume tip și culoare, pe care ar fi montat dispozitive care permit circulația în regim prioritar.

‘În perioada cuprinsă între finele lunii aprilie 2025 și luna iulie 2025, inclusiv, împreună sau sub coordonarea directă a bărbatului, șase dintre persoanele recrutate ar fi participat în mai multe pretinse misiuni în județele Arad, Timiș, Constanța, Satu-Mare, Bihor, Mureș și municipiul București, care ar fi presupus urmărirea și identificarea unor persoane ‘suspecte’, recoltarea de probe de apă din diverse zone, depistarea unor persoane urmărite și realizarea de fotografii în interiorul unor obiective. În acest context, ar fi interacționat și relaționat cu angajați ai Poliției, Poliției locale, dar și ai altor structuri, prezentându-se și legitimându-se drept angajați ai SRI, aflați în misiune’, se mai arată în comunicat.

Sunt puse în aplicare mandate de aducere, audierile urmând să se desfășoare la sediul DIICOT – Serviciul Teritorial Alba Iulia.

Acțiunea beneficiază de sprijinul unităților subordonate Direcției de Combatere a Criminalității Organizate, precum și al jandarmilor. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

Centru de Resurse Antibullying, fizic și online, dedicat copiilor, profesorilor și părinților

Publicat

Publicitate

Organizația Salvați Copiii România a inaugurat, miercuri, Centrul de Resurse Antibullying, dedicat copiilor, profesorilor și părinților pentru a înțelege, a preveni și a răspunde adecvat situațiilor de bullying și pentru a îmbunătăți climatul școlar.

Foto: (c) CRISTIAN NISTOR / AGERPRES FOTO

Centrul de Resurse Antibullying este un spațiu fizic și virtual în care școlile și grădinițele primesc sprijin real pentru a construi comunități educaționale sigure și incluzive.

Foto: (c) CRISTIAN NISTOR / AGERPRES FOTO

‘Este important să avem un spațiu al nostru, al celor interesați să schimbe climatul și atitudinea din școli. După cum știți cu toții, bullyingul este omniprezent cam în toate școlile noastre, din păcate. (…) 9 din 10 copii din școlile noastre sunt subiect – victimă, abuzatori ori martori la situații de bullying. Și cu toții știm cam ce efect ale bullyingul asupra sănătății copiilor, asupra bunăstării lor și ne dorim ca împreună să încercăm să găsim cea mai bună metodă, cea mai bună cale și de aceea am înființat și acest centru pentru a fi un suport în activitatea noastră’, a declarat, în deschiderea evenimentului, Gabriela Alexandrescu, președinte executiv al organizației Salvați Copiii România.

Foto: (c) CRISTIAN NISTOR / AGERPRES FOTO

Gabriela Alexandrescu a anunțat că Centrul de Resurse Antibullying are un spațiu fizic, la sediul organizației din strada Matei Basarab nr. 23-25, și unul virtual, farabullying.ro – un spațiu fizic, dar și unul virtual atât pentru copii, cât și pentru părinți și profesori.

Foto: (c) CRISTIAN NISTOR / AGERPRES FOTO

‘Ne propunem și suntem pregătiți să asigurăm pregătirea profesorilor, indiferent că sunt la nivelul preșcolar, gimnazial, primar sau liceal. Dorim să dezvoltăm și să diseminăm metodologiile pe care le-am dezvoltat și, sigur, împreună să gândim altele, furnizarea de servicii de consiliere și suport atât pentru copii, cât și pentru părinți și pentru profesori, avem și echipă de psihologi care poate prelua cazurile mai dificile. Vrem să implicăm din ce în ce mai mulți și să oferim un spațiu de participare pentru copii, pentru că până la urmă ei sunt cei care găsesc cele mai bune variante și cea mai potrivită implicare pentru a preveni bullyingul și a rezolva anumite cazuri și, nu în ultimul rând, să continuăm campaniile de informare, de conștientizare, pentru că sunt foarte importante’, a spus președintele executiv al organizației.

Ea a precizat că în problema bullyingului trebuie ‘mult lucrat în educație, în prevenire’.

Foto: (c) CRISTIAN NISTOR / AGERPRES FOTO

Publicitate

‘Trebuie tot personalul, toți actorii cheie să cunoască și să se implice – atât școala, prin profesori, manageri -, cât și părinții și, nu în ultimul rând, elevii. Elevii sunt foarte importanți’, a explicat Gabriela Alexandrescu.

Secretarul de stat Irina Danielescu (Ministerul Educației și Cercetării) a afirmat că este nevoie de un astfel de centru antibullying ‘în lupta împotriva acestui fenomen care, din păcate, nu reprezintă doar o problemă punctuală, ci este un semnal de alarmă pentru întreaga societate’.

Foto: (c) CRISTIAN NISTOR / AGERPRES FOTO

‘Lumea în care trăim astăzi este mult diferită față de cea de ieri, cu siguranță va fi cu totul alta mâine și toate aceste provocări trebuie să ne facă pe noi, pe toți, să gândim lucrurile dintr-o altă perspectivă. Ritmul accelerat al acestor transformări se datorează nu doar tehnologiei din zilele noastre, dar și evoluției societății, schimbării de mentalități. Știm că elevii, copiii, adolescenții sunt cei care se adaptează cel mai ușor la aceste transformări, pe când noi, adulții, suntem cei mai reticenți în fața acestora. Prin urmare, unele dintre lucrurile care funcționau până astăzi nu mai dau rezultate în zilele noastre. De aceea, timpurile ne obligă să regândim și să reformulăm, să reconstruim multe din lucrurile pe care le-am promovat până acum’, a subliniat Irina Danielescu.

Ea a adăugat că Ministerul Educației ‘are mai multe instrumente prin care luptă împotriva bullyingului’.

‘Noi știm ce valori trebuie să transmitem, știm ce trebuie să facem, cred că trebuie să regândim puțin în zilele noastre modul în care le facem, raportat la toate schimbările pe care le trăim. Noi privim și mediul online foarte mult, nu doar către comunități, către părinți, acolo unde copiii se refugiază foarte des, și trebuie să găsim împreună modalități de a comunica real cu ei și a le înțelege toate nevoile, aspirațiile, vulnerabilitățile, astfel încât să putem să acționăm eficient’, a mai spus secretarul de stat.

Foto: (c) CRISTIAN NISTOR / AGERPRES FOTO

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending