Connect with us

Eveniment

Directorul ANPC: „Au început reducerile de vară, dar mare atenție la capcanele falselor promoții”. Sfaturi pentru consumatori

Publicat

Publicitate

Consumatorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze, să fie extrem de vigilenţi şi să acorde maximă atenţie tuturor detaliilor, în special în perioada marilor reduceri de preţuri, avertizează directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Paul Anghel.

Într-o postare pe pagina sa de Facebook, acesta informează că vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoţionale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare şi publicitate a preţurilor.

„Au început reducerile de vară, iar acum este momentul să cumpărăm produse la preţuri mai mici. Dar mare atenţie la capcanele falselor promoţii!

Reducerile mari de preţ, uneori chiar de până la 70% sau 90% într-o anumită perioadă, sunt binevenite pentru consumatori. Dar, pentru a beneficia de aceste reduceri, fără să le fie afectate interesele economice, consumatorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze, să fie extrem de vigilenţi şi să acorde maximă atenţie tuturor detaliilor, în special în perioada marilor reduceri de preţuri. Vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoţionale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare şi publicitate a preţurilor”, precizează Paul Anghel.

El a explicat că orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse identice. Preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă iar preţul de referinţă reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus.

Orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat; fie prin menţiunile „preţ nou”, „preţ vechi” langă sumele corespunzătoare; fie prin menţionarea procentului de reducere şi a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat.

Publicitate

Anghel sfătuieşte consumatorii să citească cu atenţie caracteristicile produsului şi să verifice dacă acesta corespunde cu adevărat dorinţelor şi nevoilor.

„În cazul în care comandaţi online, verificaţi, înainte de a trimite comanda, dacă preţul fiecărui produs din coşul de cumpărături este acelaşi cu preţul redus indicat atunci când aţi ales produsul”, atrage atenţia reprezentantul ANPC.

Potrivit sursei citate, indiferent că este vorba de un magazin online sau de unul clasic, preţul trebuie întotdeauna afişat clar, lizibil, în lei şi cu toate taxele incluse (TVA şi alte taxe suplimentare, dacă este cazul).

„Orice vânzare cu preţ redus, indiferent de tip (de soldare, de lichidare, promoţională etc.), trebuie să fie însoţită sau precedată de publicitate şi anunţată sub denumirea ei („soldare/soldări/solduri”, „lichidare”, „promoţii” etc), însoţită de data de debut şi de durata acesteia. De asemenea, în cazul în care oferta este deja în derulare, consumatorii trebuie să fie informaţi cu privire la valabilitatea reducerii sau că oferta este valabilă numai „în limita stocului disponibil”. În momentul cumpărării, consumatorii trebuie să verifice dacă oferta mai este valabilă şi dacă reducerea de preţuri anunţată este identică cu cea reală (la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casă, dacă preţul afişat este cel facturat)”, mai arată Paul Anghel.

La achiziţionarea pachetelor promoţionale de tipul „3 la preţ de 2”, trebuie verificat preţul individual al produselor, care trebuie să existe în mod obligatoriu la vânzare, pentru a-l putea compara cu preţul pachetului promoţional.

Totodată, acesta sfătuieşte consumatorii să solicite informaţii suplimentare atunci când au nelămuriri privind orice campanie publicitară făcută prin orice mijloace (în cadrul magazinului, prin afişe sau pliante, prin anunţuri pe site etc).

Pe de altă parte, directorul general de la Protecţia Consumatorilor a subliniat că, în cazul returnării produsului, consumatorul îşi poate primi suma de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului. Rambursarea se face folosind aceleaşi modalităţi de plată ca şi cele folosite de consumator pentru tranzacţia iniţială, cu excepţia cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată şi cu condiţia de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.

„Consumatorul trebuie să citească termenii şi condiţiile de funcţionare a magazinului online deoarece termenul de 14 zile (în care poate opta pentru returnarea produsului) se prelungeşte cu încă 12 luni în cazul în care comerciantul nu a menţionat în format expres despre existenţa dreptului de returnare a produselor. În cazul în care consumatorii consideră că drepturile le-au fost încălcate le recomand să ne sesizeze orice abatere şi îi asigur că Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor le va acorda tot sprijinul”, a încheiat Paul Anghel.

sursa: agerpres.ro

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Numărul pensionarilor din România a scăzut ușor în octombrie. Pensia medie a fost de 2.775 de lei

Publicat

Publicitate

Numărul total al pensionarilor din România a ajuns, în luna octombrie 2025, la 4.692.612 persoane, potrivit datelor centralizate de Casa Națională de Pensii Publice (CNPP), consultate de AGERPRES. Față de luna precedentă, se înregistrează o scădere ușoară, cu 198 de persoane mai puțin.

Valoarea totală a drepturilor de pensie plătite în octombrie s-a ridicat la 13,021 miliarde de lei, în timp ce pensia medie la nivel național a fost de 2.775 de lei.

Cea mai numeroasă categorie rămâne cea a pensionarilor ieșiți la limita de vârstă, care însumează 3.775.635 de persoane, dintre care 2.156.560 sunt femei. Pensia medie pentru această categorie a fost de 3.104 lei.

În ceea ce privește pensiile anticipate, acestea au fost acordate unui număr de 2.552 de persoane, cu o pensie medie de 3.656 de lei, iar pensiile anticipate parțiale au revenit la 69.543 de beneficiari, care au primit, în medie, 2.620 de lei.

De asemenea, 399.873 de persoane au beneficiat de pensii de invaliditate, cu o pensie medie de 1.102 lei. Dintre acestea, 45.934 de persoane au fost încadrate în gradul I de invaliditate, unde pensia medie s-a situat la 964 de lei.

În octombrie, pensiile de urmaș au fost acordate unui număr de 443.911 persoane, valoarea medie fiind de 1.501 lei. Totodată, 98 de pensionari au primit ajutor social, în sumă medie de 540 de lei.

Publicitate

O categorie aparte este cea a pensionarilor proveniți din agricultură, în număr de 540.718 persoane, care au încasat o pensie medie de doar 720 de lei – de aproape patru ori mai mică decât media națională.

Citeste mai mult

Eveniment

Aproape 1,5 milioane de români sărbătoriți de Sfinții Arhangheli Mihail și Gavriil

Publicat

Publicitate

Aproape 1,5 milioane de români își sărbătoresc sâmbătă onomastica, de sărbătoarea Sfinților Arhangheli Mihail și Gavriil.

Potrivit datelor comunicate de Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor, este vorba despre 833.749 de bărbați și 636.687 de femei.

Dintre bărbații sărbătoriți cei mai mulți poartă numele de Mihai – 366.626 și Gabriel – 335.611.

Alături de aceștia se sărbătoresc sâmbătă cei care poartă numele de Mihail – 61.110 de persoane, Mihaita/Mihăiță/Mihaiță – 29.133, Gavril – 16.123 și Mihnea – 11.854.

Se mai întâlnesc următoarele prenume: Gabi – 4.070, Gabita/Găbiță/Gabiță – 101, Gavriil – 290, Gavrila/Gavrilă – 5.643, Michi – 89, Mihaila/Mihăilă – 599, Mihalache – 1.258, Mihalcea – 61, Mihu – 64, Misa/Mișa – 52, Misu/Mișu – 1.065.

În ceea ce privește sărbătoritele zilei, cele mai multe poartă numele Mihaela – 367.561 și Gabriela – 257.782.

Publicitate

De asemenea, își serbează onomastica și cele care se numesc Gabi – 3.396 de persoane, Gabita/Găbița/Gabița – 184, Gavrila – 9, Michi – 12, Mihaiela – 6.435, Mihaila – 752, Mihaita/Mihaița/Mihăița – 536, Misa/Mișa – 19 și Misu/Mișu – 1.

Soborul Sfinților Arhangheli Mihail și Gavriil și al tuturor cereștilor puteri este sărbătorit în ziua de 8 noiembrie. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

Acțiune a polițiștilor la DOROHOI. Amenzi pe capete

Publicat

Publicitate

Polițiștii din Dorohoi au organizat o acțiune cu efective mărite, pentru impunerea unui climat de ordine și siguranță publică, fiind vizate locurile in care se formează aglomerări de persoane, precum și zona localurilor publice.

În cadrul activităților desfășurate au fost legitimate peste 60 de persoane și au fost controlate 44 de autovehicule.

În urma neregulilor constatate au fost aplicate 21 de sancțiuni contravenționale in valoare de 2.600 de lei.

Citeste mai mult

Eveniment

Botoșănean reținut pentru furturi repetate din magazine

Publicat

Publicitate

Polițiștii din cadrul Poliției Municipiului Botoșani- Biroul de Ordine Publică au emis ordonanță de reținere pentru 24 de ore, pe numele unui tânăr, de 21 de ani, din municipiul Botoșani, bănuit de comiterea mai multor infracțiuni de furt din magazine.

Din cercetări, a reieșit faptul că acesta, in perioada august – prezent, ar fi sustras în repetate rânduri produse din diferite categorii de pe rafturile mai multor magazine din municipiul Botoșani.

Acesta a fost introdus în Centrul de Reținere și Arestare Preventivă al I.P.J Botoșani.

FOTO: arhivă, rol ilustrativ

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending