Connect with us

Eveniment

Directorul ANPC: „Au început reducerile de vară, dar mare atenție la capcanele falselor promoții”. Sfaturi pentru consumatori

Publicat

Publicitate

Consumatorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze, să fie extrem de vigilenţi şi să acorde maximă atenţie tuturor detaliilor, în special în perioada marilor reduceri de preţuri, avertizează directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Paul Anghel.

Într-o postare pe pagina sa de Facebook, acesta informează că vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoţionale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare şi publicitate a preţurilor.

„Au început reducerile de vară, iar acum este momentul să cumpărăm produse la preţuri mai mici. Dar mare atenţie la capcanele falselor promoţii!

Reducerile mari de preţ, uneori chiar de până la 70% sau 90% într-o anumită perioadă, sunt binevenite pentru consumatori. Dar, pentru a beneficia de aceste reduceri, fără să le fie afectate interesele economice, consumatorii trebuie să se informeze cât mai complet asupra produselor pe care intenţionează să le achiziţioneze, să fie extrem de vigilenţi şi să acorde maximă atenţie tuturor detaliilor, în special în perioada marilor reduceri de preţuri. Vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vânzări promoţionale) trebuie să respecte o serie de reguli de fixare şi publicitate a preţurilor”, precizează Paul Anghel.

El a explicat că orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse identice. Preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă iar preţul de referinţă reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus.

Orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice: fie prin menţionarea noului preţ lângă preţul anterior, barat; fie prin menţiunile „preţ nou”, „preţ vechi” langă sumele corespunzătoare; fie prin menţionarea procentului de reducere şi a preţului nou care apare lângă preţul anterior, barat.

Publicitate

Anghel sfătuieşte consumatorii să citească cu atenţie caracteristicile produsului şi să verifice dacă acesta corespunde cu adevărat dorinţelor şi nevoilor.

„În cazul în care comandaţi online, verificaţi, înainte de a trimite comanda, dacă preţul fiecărui produs din coşul de cumpărături este acelaşi cu preţul redus indicat atunci când aţi ales produsul”, atrage atenţia reprezentantul ANPC.

Potrivit sursei citate, indiferent că este vorba de un magazin online sau de unul clasic, preţul trebuie întotdeauna afişat clar, lizibil, în lei şi cu toate taxele incluse (TVA şi alte taxe suplimentare, dacă este cazul).

„Orice vânzare cu preţ redus, indiferent de tip (de soldare, de lichidare, promoţională etc.), trebuie să fie însoţită sau precedată de publicitate şi anunţată sub denumirea ei („soldare/soldări/solduri”, „lichidare”, „promoţii” etc), însoţită de data de debut şi de durata acesteia. De asemenea, în cazul în care oferta este deja în derulare, consumatorii trebuie să fie informaţi cu privire la valabilitatea reducerii sau că oferta este valabilă numai „în limita stocului disponibil”. În momentul cumpărării, consumatorii trebuie să verifice dacă oferta mai este valabilă şi dacă reducerea de preţuri anunţată este identică cu cea reală (la cititoarele de cod de bare din cadrul marilor magazine sau direct la casă, dacă preţul afişat este cel facturat)”, mai arată Paul Anghel.

La achiziţionarea pachetelor promoţionale de tipul „3 la preţ de 2”, trebuie verificat preţul individual al produselor, care trebuie să existe în mod obligatoriu la vânzare, pentru a-l putea compara cu preţul pachetului promoţional.

Totodată, acesta sfătuieşte consumatorii să solicite informaţii suplimentare atunci când au nelămuriri privind orice campanie publicitară făcută prin orice mijloace (în cadrul magazinului, prin afişe sau pliante, prin anunţuri pe site etc).

Pe de altă parte, directorul general de la Protecţia Consumatorilor a subliniat că, în cazul returnării produsului, consumatorul îşi poate primi suma de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului. Rambursarea se face folosind aceleaşi modalităţi de plată ca şi cele folosite de consumator pentru tranzacţia iniţială, cu excepţia cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată şi cu condiţia de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.

„Consumatorul trebuie să citească termenii şi condiţiile de funcţionare a magazinului online deoarece termenul de 14 zile (în care poate opta pentru returnarea produsului) se prelungeşte cu încă 12 luni în cazul în care comerciantul nu a menţionat în format expres despre existenţa dreptului de returnare a produselor. În cazul în care consumatorii consideră că drepturile le-au fost încălcate le recomand să ne sesizeze orice abatere şi îi asigur că Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor le va acorda tot sprijinul”, a încheiat Paul Anghel.

sursa: agerpres.ro

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Prezidențiale2025: Peste 5.400 de cereri de vot prin corespondență primite până marți. Termenul expiră în 2 zile

Publicat

Publicitate

Un număr de 5.430 de cereri de vot prin corespondență la scrutinul prezidențial din 4 mai s-au înregistrat până marți pe portalul www.votstrainatate.ro, în două zile urmând să expire termenul până la care cetățenii români cu domiciliul sau reședința în străinătate pot depune cereri în acest sens.

Cetățenii români din străinătate s-au putut înregistra până la data de 4 martie, ora 23:59, și ca alegător în străinătate la o secție de votare, fiind depuse 2.611 cereri în acest sens, dintre care 2.238 au îndeplinit condițiile legale prevăzute la art. 8 alin. (1) din Legea nr. 370/2004 pentru a putea fi organizate, cu acordul autorităților din țara respectivă, secții de votare, conform Autorității Electorale Permanente (AEP).

La alegerile prezidențiale, alegătorul român poate vota la orice secție de votare din străinătate, chiar dacă nu s-a înregistrat pe portalul www.votstrainatate.ro. Înregistrarea pe portal este necesară doar pentru votul prin corespondență sau pentru înființarea unei secții de votare în localitățile sau grupurile de localități în care au optat să voteze cel puțin 100 de alegători.

Pentru a vota prin corespondență, alegătorul român trebuie să aibă domiciliul sau reședința în străinătate.

Termenul – limită de înscriere în Registrul electoral ca alegător în străinătate prin corespondență este 20 martie 2025, ora 23:59.

Conform site-ului AEP, cele mai multe cereri pentru vot prin corespondență s-au înregistrat până în prezent în Germania – 1.237, urmată de Marea Britanie – 928, Elveția – 465, Franța – 446, Statele Unite – 348, Spania – 265 și Italia – 253.

Publicitate

AGERPRES

Citeste mai mult

Educație

Botoșani: Peste două sute de elevi au absentat la a doua probă a simulării examenului de Evaluare Națională pentru elevii

Publicat

Publicitate

Astăzi, 18 martie 2025, s-a desfășurat a doua probă a simulării examenului de Evaluare Națională pentru elevii clasei a VIII-a, la disciplina Matematică.

Din totalul celor 3778 de elevi înscriși, 3570 de elevi au fost prezenți, iar 208 de elevi au absentat.

„Reamintim că evaluarea lucrărilor se va realiza digitalizat, iar rezultatele vor fi comunicate individual în data de 31 martie 2025, iar notele nu se trec în catalog decât la solicitarea scrisă a părintelui”, se arată într-un comunicat al Inspectoratului Școlar Botoșani remis redacției.

Citeste mai mult

Eveniment

DNSC nu confirmă un nou potențial atac cibernetic asupra Orange România

Publicat

Publicitate

Compania Orange nu a fost contactată de către potențiali atacatori și nu a primit solicitări de negociere în legătură cu un posibil incident de securitate cibernetică, informează Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC), într-un comunicat publicat marți.

‘În cursul zilei de ieri, 17.03.2025, în spațiul public s-au propagat o serie de informații cu privire la un potențial nou atac asupra companiei Orange. Mai precis, un atacator pretinde că ar fi extras date aparținând orange.com și orange.ro. Până în acest moment, compania Orange nu a fost contactată de către potențiali atacatori și nu a primit solicitări de negociere legate de un posibil incident de securitate cibernetică. Atât experți ai Orange, cât și specialiști din echipa DNSC au analizat mostrele de fișiere publicate, iar link-ul indicat trimite la aceleași arhive extrase în atacul cibernetic ce a avut loc recent asupra Orange Romania. Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC) se află în contact permanent cu Grupul Orange pentru monitorizarea situației. Vom reveni cu orice informații relevante referitor la acest caz, dacă va fi necesar’, a transmis Directoratul.

În cursul zilei de luni, 17 martie, în mass-media a apărut informația potrivit căreia rețeaua de criminalitate cibernetică Babuk ar fi spart din nou sistemul companiei franceze de telecomunicații Orange și ar fi furat 1TB de informații.

Pe data de 23 februarie 2025, operatorul de telecomunicații Orange România a fost victima unui atac cibernetic, în urma căruia instituții guvernamentale, primării, unități de învățământ, autorități publice, unități spitalicești, instituții financiar-bancare și asiguratori, companii de transport și energie au fost afectate.

‘Urmare a incidentului de securitate cibernetică care a afectat operatorul de telecomunicații Orange România (Orange RO) din data de 23 februarie 2025 și mediatizat la data de 25 februarie 2025, Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC sau Directoratul), în calitate de autoritate națională cu atribuții în asigurarea securității spațiului cibernetic național civil (cf. OUG 104/2021), a demarat o acțiune de analiză a incidentului cibernetic menționat. DNSC este în contact cu Orange România privind incidentul, iar din concluziile preliminare ale analizei menționăm că, pe lângă persoane fizice, au fost identificate și persoane juridice inclusiv instituții guvernamentale, primării, unități de învățământ, autorități publice, unități spitalicești, instituții financiar-bancare și asiguratori, companii de transport și energie’, a precizat DNSC, într-un comunicat de presă.

Publicitate

Potrivit informațiilor din presă, un hacker din grupul HellCat a furat și publicat 380.000 de adrese de e-mail și documente interne ale Orange România, iar diverse date confidențiale, inclusiv detalii parțiale de carduri de credit și informații angajați, au fost divulgate. Ulterior, compania a confirmat breșa într-o aplicație non-critică și a anunțat că investighează incidentul pentru a minimiza efectele atacului. AGERPRES

Citeste mai mult

Educație

Care au fost cerințele la Simularea Evaluării Naționale 2025. Subiectele la Matematică, pentru elevii de clasa a a VIII-a

Publicat

Publicitate

Simulare Evaluare Națională 2025. Elevii din clasele a VIII-a din Alba și din țară au susținut marți, 18 martie, testarea la Matematică. Rezultatele vor fi comunicate în 31 martie.

Elevii au avut la dispoziție două ore pentru rezolvarea subiectelor. Notele le vor fi comunicate individual. Acestea nu vor fi trecute în catalog, însă dacă elevii doresc pot cere acest lucru în scris.

Simularea examenului a fost organizată pentru a da posibilitatea elevilor să se obișnuiască cu condițiile de desfășurare a acestuia, în vară. Totodată, au avut ocazia să-și testeze nivelul de cunoștințe.

Simulare Evaluare Națională 2025: Subiectele la Matematică

Potrivit edupedu.ro, elevii au primit 18 exerciții și probleme.

Simulare Evaluare Națională 2025. Corectarea lucrărilor

Lucrările vor fi scanate și corectate pe platforma digitalizată. Fiecare lucrare este evaluată de către doi profesori evaluatori, selectați, cu prioritate, dintre profesorii care au urmat Programul de formare continuă în vederea constituirii Corpului de profesori evaluatori pentru examenele și concursurile naționale.

Dacă între notele acordate de cei doi evaluatori există o diferență mai mare de un punct, lucrarea este automat redistribuită altor doi profesori.

Publicitate

Nota finală este calculată luând în considerare cele patru (4) note, după eliminarea celor două note extreme, ca medie aritmetică având două zecimale, fără rotunjire, a celor două note-valori centrale.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending