Connect with us

Educație

Din 2024, atestat de informatică pentru elevii de liceu. Vor fi organizate probe la clasa a XII-a. Calendarul examenului

Publicat

Publicitate

Elevii din clasa a XII-a care urmează să absolve liceul în 2024, la specializarea matematică-informatică, au posibilitatea de a obține atestatul de informatică. Probele pentru acest atestat vor avea loc în luna mai, iar subiectele sunt în curs de elaborare în prezent, relatează alba24.ro.

Atestatul confirmă pregătirea de specialitate/ profesională dobândită de absolvenții de liceu, cursuri de zi.

Actul se eliberează absolvenților claselor de matematică-informatică și matematică-informatică, intensiv informatică.

Atestatul se obține după susținerea și promovarea de către candidați a unei probe de specialitate.

Eliberarea atestatului nu este condiționată de promovarea examenului de bacalaureat, potrivit metodologiei.

Competențe certificate prin atestatul de informatică

Competențele certificate în urma promovării examenului de atestare profesională sunt:

Publicitate

Pentru absolvenții claselor de matematică informatică, intensiv informatică:

  • realizarea design-ului și structurii produselor soft necesare implementării de: sisteme software, aplicații software, baze de date, pagini WEB. (software orientat client)
  • particularizarea, configurarea și modificarea aplicațiilor software, în scopul adaptării sistemelor informaționale ale clientului.

Pentru absolvenții claselor de matematică-informatică:

  • realizarea managementului site-urilor WEB, sistemelor de operare a calculatoarelor
  • furnizarea facilităților de procesare a datelor, inclusiv a serviciilor suport

Proba de specialitate – atestatul de informatică

Proba de specialitate constă în:

– probă practică: realizarea practică pe calculator a cerințelor din biletul extras în ziua probei.

Biletul va cuprinde trei subiecte:

  • un subiect privind Sistemele de Gestiune a Bazelor de Date
  • un subiect de Programare
  • un subiect vizând Sisteme de Operare sau abilități de tehnoredactare, calcul tabelar sau prezentări PowerPoint.

– proiect: prezentarea și motivarea teoretică a unui proiect (produs soft) realizat în timpul orelor de laborator, al ultimului an de studiu; produsele pot fi realizate și în echipă (2 – 3 elevi) în funcție de complexitatea proiectului.

Durata probei de specialitate trebuie să fie de maximum două ore, astfel:

  • proba practică – maximum 90 de minute/candidat. Membrii comisiei evaluează lucrările respective și acordă o notă fiecărui candidat, pentru fiecare subiect în parte
  • susținerea proiectului – maximum 30 de minute/candidat. Membrii comisiei pot adresa candidatului întrebări, fără a depăși acest timp.

Subiectele la proba practică – atestatul de informatică

Subiectele pentru proba practică se elaborează la nivelul județului/ municipiului București, în cadrul consiliului consultativ al disciplinei și sunt avizate de inspectorul de specialitate.

Modelele de subiecte se transmit către unitățile de învățământ de nivel liceal, până în 15 ianuarie.

Organizarea examenului – atestatul de informatică

Coordonarea examenului de atestare a competențelor profesionale pentru absolvenții claselor de matematică-informatică și matematică-informatică, intensiv informatică se asigură de Comisia Națională de Evaluare și Certificare care se constituie anual și funcționează în Ministerul Educației, Cercetării și Inovării.

În cazul promovării examenului de atestare a competențelor profesionale candidatul primește un atestat. Atestatul se eliberează de secretariatul liceului, în care a fost susținut examenul, după promovarea de către candidat a clasei a XII-a. Eliberarea atestatului nu este condiționată de promovarea examenului de bacalaureat.

Comisiile de examinare din unitățile de învățământ au următoarea componență:

  • a) preşedinte – directorul, directorul adjunct (fără drept de notare)
  • b) vicepreşedinte – metodist al ISJ/ISMB sau profesor de specialitate având cel puțin gradul II, din afara unității şcolare (fără drept de notare);
  • c) secretar – responsabilul catedrei de specialitate/comisiei metodice din unitatea şcolară respectivă (fără drept de notare);
  • d) membri – doi profesori de specialitate, de regulă din aceeaşi unitate şcolară în care învață elevii, cu drept de notare.
  • O comisie de examinare la nivelul unității de învățământ se constituie pentru un număr de maximum 90 de candidați (de regulă trei clase).

Comisiile de examinare din unitățile de învățământ au următoarele atribuții:

  • a) întocmesc graficul de acțiuni privind organizarea şi desfăşurarea probei şi îl afişează cu cel puțin două zile înainte de începerea acesteia;
  • b) pregătesc documentația tehnică, sălile, aparatele, echipamentele şi asigură condițiile normale de desfăşurare a probei;
  • c) stabilesc criteriile de evaluare pentru lucrările practice;
  • d) organizează şi efectuează examinarea, evaluarea şi notarea candidaților;
  • e) afişează rezultatele probelor în fiecare zi, la sfârşitul etapei;
  • f) înaintează Comisiei Județene/municipiului Bucureşti, în termen de trei zile de la încheierea examenului, un raport asupra modului de desfăşurare a examenului, care să conțină şi propuneri cu privire la optimizarea desfăşurării examenului pentru obținerea atestatului;
  • g) în cadrul comisiei de examinare preşedintele şi vicepreşedintele monitorizează examenul şi urmăresc respectarea metodologiei de examen.

Calendarul examenului

Examenul se desfăşoară în perioada 1 – 30 mai. Comisia de examen din fiecare unitate şcolară va elabora graficul propriu de desfăşurare a examenului de atestare a competențelor profesionale.

Se stabilește data pentru susținerea probelor, în cadrul unității de învățământ.

Perioada pentru înscrierea candidaților şi depunerea proiectelor: cu 10 zile înainte de data desfăşurării examenului.

Proba de specialitate se desfăşoară în afara orelor de curs. Proba de specialitate se susține în cabinete sau laboratoare de specialitate, în unitățile şcolare liceale.

Cum se evaluează candidații – atestatul de informatică

La proba practică, nota acordată de către fiecare evaluator va fi calculată ca medie aritmetică cu două zecimale, fără rotunjire, a notelor obținute la cele trei subiecte din biletul extras în ziua probei.

Nota finală pentru proba practică se calculează ca medie aritmetică cu două zecimale, fără rotunjire, a notelor acordate de fiecare evaluator.

Nota finală pentru proba practică trebuie să fie minim 6 (şase) pentru promovarea examenului.

La prezentarea şi motivarea proiectului fiecare evaluator va acorda câte o notă conform criteriilor stabilite de comisia de examinare. Nota finală pentru proiect se calculează ca medie aritmetică cu două zecimale, fără rotunjire, a notelor acordate de fiecare evaluator.

Nota finală pentru proiect trebuie să fie minim 7 (şapte) pentru promovarea examenului.

În situația în care diferența dintre notele acordate de membrii comisiei, la oricare dintre probe, este mai mare de un punct, vicepreşedintele va stabili nota finală, prin reevaluarea probei.

Media finală este media aritmetică, cu două zecimale, fără rotunjire, a notelor finale pe fiecare probă. Examenul se consideră promovat dacă media finală este cel puțin 7 (șapte).

Nu se admit contestații la nici una dintre probe.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

A plătit 1700 de euro și s-a ales cu un dosar penal

Publicat

Publicitate

Polițiștii de frontieră din cadrul Punctului de Trecere a Frontierei Stânca efectuează cercetări cu privire la un cetățean din R. Moldova, care a prezentat la controlul de frontieră un permis de ședere cu însemnele autorităților poloneze, ce s-a dovedit a fi fals.

 

În data de 29 decembrie a.c.,  în Punctul de Trecere a Frontierei Stânca– ITPF Iași, s-a prezentat pentru efectuarea formalităților de control necesare trecerii frontierei, un cetățean moldovean, în vârstă de 27 de ani, pasager într-un microbuz înmatriculat în R. Moldova.

Bărbatul a prezentat la control un permis de ședere cu însemnele autorităților din Polonia, având imprimate datele și fotografia sa. Colegii noștri au efectuat verificări specifice, în urma cărora au stabilit că documentul prezentat la control nu îndeplinește condițiile de formă și fond ale unuia autentic, fiind fals.

Tânărul a declarat polițiștilor de frontieră că nu avea cunoștință că documentul este fals, el fiind convins că este autentic. Acesta a mai adăugat că a obținut permisul prin intermediul unui concetățean, plătind suma de 1.700 de euro.

Polițiștii de frontieră efectuează cercetări sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de fals material în înscrisuri oficiale și uz de fals. La finalizarea cercetărilor, se vor lua măsurile legale care se impun.

Publicitate

 

Citeste mai mult

Eveniment

Restricții de circulație în municipiul Botoșani. Șoferii sunt rugați să găsească rute ocolitoare

Publicat

Publicitate

În ultima zi a acestui an, Inspectoratul de Jandarmi Județean Botoșani, împreună cu partenerii instituționali, va asigura măsuri de ordine la manifestările cultural-artistice tradiționale de datini și obiceiuri de iarnă în 15 localități, unde va acționa pentru siguranța participanților și evitarea unor situații nedorite care ar putea tulbura buna desfășurare a acestor evenimente.

Luând în calcul numărul de participanți estimat și experiența anului trecut, cea mai importantă manifestare publică de acest gen va fi ,,Festivalul de datini și obiceiuri de iarnă” organizat pe esplanada din fața Primăriei municipiului Dorohoi și Pietonalul Grigore Ghica, începând cu ora 16.00, urmat la ora 20.00 de un foc de artificii care va încheia activitatea.

În noaptea dintre ani, jandarmii botoșăneni, împreună cu efective din cadrul altor structuri ale Ministerului Afacerilor Interne și poliție locală, vor fi alături de botoșănenii prezenți la ,,Spectacolul de Revelion” și focul de artificii organizat în municipiul Botoșani, la intrarea în Piața Revoluției, dar și în orașul Săveni, la Spectacolul de muzică popular ,,Revelion 2025” desfășurat pe esplanada din fața Primăriei orașului Săveni.

Având în vedere că, între orele18.00 – 02.30, circulația autovehiculelor va fi restricționată pe strada Cuza Vodă din municipiul Botoșani, pe tronsonul cuprins între străzile Ștefan Luchian și Marchian, recomandăm participanților la trafic să aleagă alte trasee de deplasare în acest interval orar și să manifeste înțelegere în ceea ce privește măsurile luate de autorități pentru siguranța botoșănenilor.

Prima zi a noului an , jandarmii vor fi tot la datorie, alături de locuitorii comunei Corni, la manifestarea tradițională ,,Tăierea Schinului”, precum și la sărbătorirea hramului bisericii ,,Sfântul Vasile cel Mare” din municipiul Botoșani, iar în zilele de 6 și 7 ianuarie vom acționa pentru prevenirea faptelor antisociale de natură penală și contravențională la manifestările religioase prilejuite de sărbătorirea Botezului Domnului și Sfîntului Ioan Botezătorul.
Jandarmii vor fi permanent în spațiul public, pentru menținerea unui climat de ordine și liniște publică, vor interveni la solicitările directe ale cetățenilor, precum și la cele făcute prin apel la numărul unic de urgență 112 și vor verifica respectarea legislației referitoare la regimul materialelor pirotehnice.
Menționăm că, în urma unei acțiuni a jandarmilor botoșăneni desfășurate în ultima zi a anului 2023, jandarmii au depistat o persoană în Piața Centrală din municipiul Botoșani în timp ce comercializa materiale pirotehnice, încălcând astfel prevederile Legii nr.126/1995 privind regimul materialelor explozive. Mai mult de 4600 de petarde, candele romane cu 30 de focuri și baterii de artificii a câte 16 focuri au fost ridicate de jandarmi în vederea confiscării, fiind întocmite si acte de sesizare a organelor de urmărire penală pentru efectuarea fără drept a unor operațiuni cu materiale explozive.
Recomandăm cetățenilor să nu achiziționeze articole pirotehnice de la persoane neautorizate și să supravegheze copiii pentru a nu fi expuși pericolului generat de folosirea acestora.
De asemenea, recomandăm participanților la manifestările publice să respecte măsurile stabilite de organizatori și indicațiile forțelor de ordine, să acorde atenția cuvenită minorilor care îi însoțesc, să aibă grijă de bunurile personale de valoare și să solicite sprijinul jandarmilor aflați în dispozitivul de misiune atunci când sesizează producerea unor fapte antisociale care îi afectează pe ei sau pe cei din jur, pentru ca intervenția acestora să se producă în scurt timp și măsurile legale luate să aibă efectul scontat.

Citeste mai mult

Eveniment

Pompierii vor fi la datorie și în minivacanța de Revelion: „Facem, încă o dată, apel la responsabilitate”

Publicat

Publicitate

Pompierii vor fi la datorie și în minivacanța de Revelion. Aceștia vor fi pregătiți să intervină pentru stingerea incendiilor, salvarea persoanelor implicate în diferite evenimente grave si acordarea primului ajutor medical.

De Revelion trebuie acordată o atenție deosebită materialelor pirotehnice folosite, pentru a preveni accidentele. Aceste obiecte pot fi periculoase, iar dacă sunt folosite într-un mod greșit, există riscul ca utilizatorii să fie răniți.
Nu trebuie aruncate artificii sau alte obiecte asemănătoare de la balcon. Există pericolul să ajungă în balcoanele sau curțile vecinilor și pot produce incendii. De asemenea, pot răni trecătorii sau avaria autoturismele parcate în apropiere.
În această perioadă, copiii trebuie supravegheați permanent pentru a nu se juca cu focul sau în apropierea acestuia și nici cu petarde sau alte obiecte asemănătoare.
Pe de altă parte, reamintim faptul că, în fiecare zi, trebuie respectate măsurile de prevenire a incendiilor în locuințe și gospodării.
„În sezonul rece, cele mai multe incendii se produc din cauza scurtcircuitelor, a coșurilor de fum defecte, neprotajate termic față de materialele combustibile din structura acoperișului sau necurățate de funingine. Jarul căzut din sobă este, de asemnenea, o altă cauză de producere a incendiilor.
Și de aceea facem, încă o dată, apel la responsabilitate”, au transmis pompierii.

Foto cu caracter ilustrativ

Citeste mai mult

Eveniment

Câți șomeri erau în județul Botoșani la sfârșitul lunii noiembrie

Publicat

Publicitate

La sfârșitul lunii noiembrie 2024, în evidențele Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Botoșani erau înregistrați 4.940 șomeri (din care 2.242 femei), rata șomajului fiind de 4,49%.

Din totalul de 4.940 persoane înregistrate în evidențele AJOFM Botoșani, 956 erau beneficiari de indemnizaţie de şomaj, iar 3.984 erau șomeri neindemnizați. În ceea ce privește mediul de rezidență 3.594 șomeri provin din mediul rural și 1.346 sunt din mediul urban.

 

 

Grupa de vârstă Stoc la finele lunii
Total 4.940
< 25 ani    416
între 25-29    205
între 30-39    783
între 40-49       1.291
între 50-55 1.091
peste 55 ani       1.154

 

Șomerii cu nivel de instruire gimnazial au ponderea cea mai mare în totalul şomerilor înregistraţi în evidenţele AJOFM Botoșani 43,99%. Șomerii cu studii primare si fara studii cu reprezintă 21,52% din totalul șomerilor înregistrați, cei cu învățământ liceal 14,50%,  cei cu învățământ profesional 16,15%,cei cu studii superioare sunt 2,83% iar cei cu învățământ postliceal  1,01% .

Publicitate

Structura șomerilor înregistrați pe nivel de ocupabilitate, stabilit prin profilare, se prezintă astfel: 322 persoane foarte greu ocupabile, 3.340 greu ocupabile,1.256 mediu ocupabile, iar 22 sunt persoane ușor ocupabile. Încadrarea  într-o categorie de ocupabilitate se realizează ca urmare a activităţii de profilare a persoanelor înregistrate în evidenţele noastre.

Informaţii detaliate despre structura şomajului la nivelul judeţului Botoșani sunt afişate pe pagina agenției la adresa : https://www.anofm.ro/botosani/programe-statistici/.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending