Connect with us

Botoșani

Din 12 decembrie intră în vigoare NOUL mers al trenurilor. Principalele modificări CFR pentru 2021-2022

Publicat

Publicitate

Din data de 12 decembrie intră în vigoare noul mers al trenurilor pentru anul 2022. CFR anunță că în noul Mers al Trenurilor 2021-2022 vor circula zilnic în medie 1.200 trenuri operate de CFR Călători, în funcție de perioada din an.

Noutățile din Mersul Trenurilor 2021-2022

– CFR Călători și MAV Start au convenit asupra îmbunătățirii ofertei de transport România – Ungaria prin frontiera Curtici asigurându-se pe timpul zilei trenuri în cadență la interval de 2 ore.

Au fost introduse în plus 4 perechi de trenuri, 1 pereche („BEGA” – IR 378 și IR 377) în relația Timișoara – Budapesta și retur, 2 perechi („MUREȘ” și „CRIȘ” – IR 374, IR 375, IR 376 și IR 379) în relația Arad – Budapesta și retur, 1 pereche („ZARAND” – IR 370 și IR 371) în relația Arad – Szolnok și retur.

– Craiova – Timișoara – Arad și retur (IR 349 și IR 348) cu atașare/detașare în Arad și ramură de la/pentru Cluj Napoca („CORVIN” – IR 404 și IR 405), cu atașare/detașare în Szolnok prin frontiera Episcopia Bihor.

– Trenul „PRIETENIA” (IR 401 și IR 402) va circula de două ori pe săptămână în luna decembrie 2021 (IR 401 Chișinău – București în zilele de joi/vineri și duminică/luni, IR 402 București – Chișinău în zilele de luni/marți și vineri/sâmbătă) și de trei ori pe /săptămână în anul 2022 (IR 401 Chișinău – București în zilele de marți/miercuri, joi/vineri și duminică/luni, IR 402 București – Chișinău în zilele de luni/marți, miercuri/joi și vineri/sâmbătă).

Publicitate

– Pe relația București – Constanța și retur au fost planificate trenuri IR și Regio Expres în cadență la interval de o oră. În planul de mers tren 2021/2022 vor circula 24 de trenuri în rang IR și Regio Expres pe relația București – Constanța și retur, față de 13 trenuri IR în planul de mers tren 2020/2021.

– În relația Constanța – București Nord – Brașov și retur vor circula 3 perechi de trenuri, fața de 2 perechi în prezent.

– A fost introdus un tren nou de la Craiova la București Nord (RE 9018), cu plecare din Craiova la ora 15:52.

– În relația Pitești – Craiova și retur va circula o pereche de trenuri (RE 9013 și RE 9014) la legătură cu trenurile IR 72 și IR 73 (Bucureşti Nord – Budapesta şi retur).

– Relația București Nord – Tulcea și retur va fi asigurată în sezon cu grupă de vagoane directe la/de la trenurile 1981/8653 și 8656/1684, iar în extrasezon sunt asigurate legături în stația Medgidia.

– În relația Galați – Constanța și retur legătura directă în extrasezon va fi realizată cu trenurile 1732/8201 și 8204/1730.

– Pe ruta București – Constanța, trenurile IR au fost trasate cu viteza maximă de 160 km/h, trenurile Regio Expres au fost trasate cu viteza maximă de 150 km/h, iar trenurile Regio au fost trasate cu viteza maximă de 120 km/h.

– Trenurile IR 1741 și IR 1742 (Bucureşti Nord – Satu Mare) vor avea în compunere grupă de vagoane pentru/de la Târgu Mureș cu atașare/detașare în Războieni.

– Trenurile IR 1653 și IR 1654 vor circula pe trase modificate astfel încât să preia traficul de călători în relația București Nord – Suceava și retur asigurând, în Buzău, legătură la/ de la trenurile de Constanţa.

– Trenurile IR 1861 și IR 1862 Iași – Constanța și retur vor circula pe distanța Iași – Buzău și retur ca ramuri la/de la trenurile IR 1668 şi IR 1667 (Iaşi – Bucureşti Nord şi retur).

– Pentru preluarea traficului de călători pe relația Galați – Buzău – București Nord s-a introdus un tren nou (IR 1570), cu plecare din stația Galați la ora 05:21.

Trenurile spre Aeroportul Henri Coandă

– Ca urmare a deciziei CFR SA de specializare a traficului pe magistrala feroviară 700, trenurile spre Aeroportul Henri Coandă vor circula pe ruta București Nord – Pajura – Mogoșoaia fără modificarea duratei de parcurs, iar celelalte trenuri vor circula pe ruta București Nord – Chitila – Mogoșoaia cu o durată de parcurs mai mare cu aproximativ 10 minute.

Reduceri tarifare și modalități de cumpărare bilete

  • CFR Călători oferă o gamă diversă de oferte comerciale (ex. abonamente, card TrenPlus, dus-întors, anticipație, etc). Detalii pe www.cfrcalatori.ro la secțiunea Trafic intern.
  • Acceptarea călătoriei posesorilor de abonamente valabile la tren Regio la o serie de trenuri InterRegio în perioada 12 decembrie 2021 – 11 iunie 2022.
    Pentru asigurarea accesului la un număr mai mare de trenuri a persoanelor care se deplasează pentru navetă se acceptă călătoria posesorilor de abonamente valabile la tren Regio la trenuri InterRegio pe distanțe de până la 30 km.
  • Trenurile de pe ruta București Nord – Aeroport Henri Coandă și retur au la dispoziție terminale BCR contactless (Mastercard sau Visa), pentru plata biletului de călătorie prin orice tip de dispozitiv de plată: card, telefon sau ceas inteligent. Întregul proces de cumpărare este simplu, intuitiv și rapid: se selectează tipul de călător adult / copil, iar plata se face prin poziționarea dispozitivului de plată contactless în fața terminalului BCR.
  • CFR Călători facilitează achiziționarea ușoară și rapidă a biletelor de tren prin aplicația mobilă  “CFR Călători mersul trenurilor și bilete online”. Instalarea acestei aplicații mobile se poate face prin căutare în Magazin Play (Ex: „bilete CFR online”).
  • Distribuția de bilete se asigură prin următoarele canale: online, staţii şi agenţii CFR, automate de vânzare în gări și distribuitori autorizați cu care există parteneriate de vânzare bilete.
  • Bilete de călătorie internaționale  se pot procura online AICI și pot fi ridicate din agenții. Lista agențiilor de unde se pot ridica biletele internaționale de călătorie AICI

Broşura „Mersul Trenurilor de Călători 2021-2022” va putea fi achiziţionată din principalele gări şi agenţii CFR din Bucureşti şi din ţară la preţul de 19 lei. Deoarece conţinutul poate suferi modificări, rugăm călătorii să solicite informaţii cu privire la mersul trenurilor de la staţiile şi agenţiile CFR sau să acceseze site-ul www.cfrcalatori.ro.

Purtarea măștii de protecție la bordul trenurilor CFR Călatori este obligatorie pe toată durata călătoriei.

Cum se pot procura bilete de călătorie CFR

Termenul limită până la care se pot procura legitimaţii de călătorie, faţă de ora de plecare a trenului, se stabileste funcţie de locaţia de unde se achiziţionează acestea, astfel:

  • cu 3 – 5 minute înainte de plecarea trenului din staţie pentru vagoanele clasă şi până la închiderea la vânzare în sistem pentru vagoanele de dormit/cuşetă, în cazul procurării legitimaţiilor din staţiile de cale ferată de plecare;
  • cu un anumit interval de timp stabilit (care nu poate fi mai mic decat cel prevăzut la paragraful anterior), funcţie de amplasarea agentiei de voiaj CFR faţă de staţia de cale ferată de plecare, în cazul procurării legitimaţiilor de călătorie din agenţiile de voiaj CFR;
  • cu 24 de ore înainte de plecarea trenului din staţia de cele ferată de îmbarcare, în cazul procurării legitimaţiilor de călătorie prin automate de vânzare ale distribuitorilor autorizaţi;
  • cu 6 ore înainte de plecarea trenului din staţia de cele ferată de îmbarcare, în cazul procurării legitimaţiilor de călătorie online;

Termenele maxime de vânzare cu anticipaţie a legitimaţiilor de călătorie se pot modifica oricând dacă în condiţiile din exploatare se impune acest fapt. Modificarea se poate face pentru toate trenurile de călători sau punctual numai pentru anumite trenuri.

Modificarea termenelor maxime de vânzare cu anticipaţie va fi adusă la cunoştiinţa publicului călător  înainte ca modificarea să-şi producă efectul, atât prin mesaj afişat pe site-ul oficial al „ CFR Călători”, cât şi prin afişe la toate punctele de emitere a legitimaţiilor de călătorie.

În caz de forţă majoră modificarea termenelor maxime de vânzare cu anticipaţie se poate face fără preaviz cu notificarea pe site-ul oficial al „ CFR Călători”.

Cum se emit biletele pentru călătorii cu trenuri succesive

În cazul legitimaţiilor de călătorie emise electronic, dacă se solicită călătoria cu trenuri succesive (maxim 4 trenuri), se emite o singură legitimaţie de călătorie cu bilete anexă (pentru toate trenurile din parcurs) cu condiţia ca ora de plecare a ultimului tren de legătură ales să fie într-un interval de maxim 48 de ore faţă de ora de plecare din staţia de cale ferată de îndrumare (staţia iniţială de îmbarcare a călătorului).

Intervalul minim între ora de sosire a unui tren şi ora de plecare a următorului tren de legătură poate fi cuprins între minim 5 min şi maxim 23 de ore si 59 de minute. Dacă se solicită călătoria cu trenuri care nu se încadrează în condițiile de mai sus, respectiv se solicită:

  • călătoria cu mai mult de 4 trenuri, sau
  • ultimul tren din traseul ales are ora de plecare într-un interval mai mare de 48 de ore faţă de ora de îmbarcare din staţia de cale ferată de îndrumare, sau
  • intervalul dintre 2 trenuri succesive este mai mare de 23 de ore si 59 minute, sau
  • în cadrul traseului solicitat există trenuri care sosesc în stații diferite fată de stația de plecare a următorului tren, chiar dacă aceste stații deservesc aceeaşi localitate,
  • parcursul format din aceste trenuri nu va fi considerat o singură călătorie, şi se vor emite legitimaţii de călătorie diferite.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Botoșani: Un topor în cruce care ar putea avea o vechime de 4.000 de ani, găsit de un căutător de comori

Publicat

Publicitate

Un topor în cruce despre care se presupune că ar avea o vechime de aproximativ 4.000 de ani a fost descoperit de un căutător de comori din Botoșani.

Romică Păduraru este subofițer la Inspectoratul de Jandarmi Județean Botoșani, iar săptămâna trecută, în timp ce se afla în timpul liber, a decis să se plimbe prin Pădurea Gorovei, însoțit de detectorul de metale. După puțin timp, a găsit o adevărată comoară.

‘La un moment dat, detectorul a emis un semnal puternic. M-am oprit și am început să sap. La aproximativ 40 de centimetri adâncime, am găsit un topor în cruce, care, după ce m-am documentat, am aflat că ar proveni din perioada Culturii Cucuteni, având o vechime foarte mare’, a declarat, pentru AGERPRES, Romică Păduraru.

Toporul din aramă, aflat în stare foarte bună de conservare, are un braț dispus cu tăișul orizontal, iar al doilea vertical, perpendicular unul pe celălalt.

Artefactul a fost predat, a doua zi, la Direcția Județeană de Cultură Botoșani. El urmează a fi expertizat, pentru a i se stabili valoarea istorică.

‘Este posibil ca acesta să dateze din perioada Culturii Cucuteni, când era considerat un simbol al puterii la comunitățile neolitice. Obiect de paradă, acest tip de topor cu lungimea de circa 25 de centimetri a fost folosit în ceremoniile magico-religioase, precum ritualurile de jertfire a unor animale’, a precizat jandarmul.

Publicitate

Cultura Cucuteni este cea mai veche civilizație din Europa, datând din perioada 5800-3200 î.Hr., care și-a primit numele după satul cu același nume din apropierea Iașiului, unde în anul 1884 s-au descoperit primele vestigii și precedă cu câteva sute de ani toate așezările umane din Sumer și Egiptul Antic. Cultura Cucuteni se întindea pe o suprafață de 350.000 kilometri pătrați, pe teritoriul actual al României, Republicii Moldova și Ucrainei.

AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

Valoarea tichetului Rabla va crește. Românii se vor putea înscrie singuri în platformă. Precizări făcute de Ministrul Mediului

Publicat

Publicitate

Valoarea tichetului Rabla va crește. Valoarea ecotichetului pentru programul „Rabla” nu a fost stabilită încă, dar cu siguranță aceasta va crește, a declarat, luni, ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Mircea Fechet. Potrivit acestuia, românii se vor putea înscrie singuri în platformă, scrie alba24.ro

„Încă nu am hotărât care este valoarea ecotichetului, dar cu siguranță o vom crește. Am avut lungi discuții cu producătorii de autovehicule din România, cu importatorii de autovehicule din România și cu toți românii care așteaptă cu nerăbdare acest program. Vom definitiva în curând consultările publice în acest sens și sperăm foarte repede să putem să trimitem la Monitorul Oficial noile praguri ale valorii ecotichetelor.

Un termen de debut al acestui program ține mai degrabă de aprobarea bugetului Administrației Fondului pentru Mediu și de dezvoltarea aplicației informatice

Valoarea tichetului Rabla va crește

Noutatea anului acesta este legată de faptul că românii se vor înscrie singuri în platformă, nu vor mai face înscrierea prin intermediul unui dealer de autovehicule. Își vor lua voucherul și vor deconta acel voucher la orice dealer, la orice producător, la orice furnizor de autoturisme”, a afirmat Fechet, citat de Agerpres.

Ministerul Mediului a lansat, pe data de 5 martie 2025, în consultare publică, Ghidul pentru „Programul pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră”, cunoscut ca „Rabla”.

Publicitate

Conform documentului, cuantumul ecotichetului destinat cumpărătorilor de autoturisme 100% electrice rămâne la fel ca în 2024, respectiv 25.500 de lei (5.000 de euro). Totodată, se vor acorda 7.000 de lei pentru achiziționarea unei motociclete, 10.000 de lei pentru cumpărarea unui autovehicul nou cu sistem de propulsie termică (cu ardere internă) sau hibrid și 13.000 de lei la achiziția unui autovehicul nou plug-in hibrid sau a unei motociclete electrice.

Pe acest subiect, la scurt timp după publicarea documentului, Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) și-a exprimat dezacordul față de forma propusă de către minister, considerând că prevederile nu răspund în mod adecvat nevoilor pieței și riscă să încetinească și mai mult procesul de electrificare a transportului rutier din România.

APIA a propus majorarea subvenției pentru vehicule electrice la 8.500 de euro în 2025

„APIA a atras atenția, inclusiv prin comunicatul (…) din ianuarie 2025, asupra necesității unei subvenții corect calibrate pentru vehiculele electrice, astfel încât să evităm efectele negative resimțite în 2024, când reducerea drastică a sprijinului financiar a dus la prăbușirea pieței de automobile electrice cu 32,2%, România ajungând pe ultimul loc în UE în acest sector, atât la nivel procentual, cât si la nivelul numărului efectiv de vehicule electrice înmatriculate raportat la numărul populației.

Mai mult decât atât, evoluția înmatriculărilor de vehicule electrice în primele două luni ale anului 2025, care indică o scădere de 31% față de aceeași perioadă din 2024, este extrem de îngrijorătoare, cu atât mai mult cu cât 2024 a fost deja un an catastrofal, marcat de prăbușirea cererii ca urmare a reducerii drastice a subvențiilor. Această tendință negativă devine și mai alarmantă în contextul în care, la nivelul Uniunii Europene, înmatriculările de vehicule electrice au crescut cu 37% doar în prima lună a anului 2025.

Această discrepanță majoră subliniază faptul că România nu doar că nu ține pasul cu tendințele europene, ci riscă să devină un caz izolat de stagnare în procesul de tranziție către mobilitatea electrică”, au susținut reprezentanții
În acest context, asociația profesională a reiterat propunerile transmise anterior Guvernului și Ministerului Mediului, una dintre acestea fiind menținerea și majorarea subvenției pentru vehiculele electrice la 8.500 de euro, în 2025, și de 7.500 de euro, în 2026, urmate de o scădere treptată până în 2030.

De asemenea, APIA a propus majorarea plafonului maxim al prețului de achiziție eligibil prin „Rabla” la 80.000 de euro, pentru a reflecta inflația și a permite accesul consumatorilor la vehicule electrice performante.

În plus, în viziunea asociației, ar fi nevoie de reducerea perioadei minime de păstrare a unui autoturism achiziționat prin program, de la 3 ani la un an, pentru a încuraja o piață dinamică și a facilita accesul mai multor categorii de consumatori la mobilitate electrică.

Citeste mai mult

Eveniment

APIA Botoșani: 218 fermieri au cerut sprijin financiar pentru 15.000 de animale. Pierderi economice majore din cauza secetei

Publicat

Publicitate

APIA CJ Botosani a primit 218 cereri de solicitare a sprijinului financiar pentru sectorul de creștere a ovinelor/caprinelor, afectat de fenomene climatice nefavorabile

 

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) Centrul Judetean Botosani informează că în perioada 03 – 21 martie 2025, s-au primit 218 cereri de acordare a unui sprijin financiar de urgență în agricultură pentru sectorul de creștere a ovinelor/caprinelor, afectat de fenomene climatice nefavorabile, pentru un număr de aproximativ 15.200 animale.

Această schemă de sprijin financiar are în vedere compensarea producătorilor agricoli din sectorul creșterii ovinelor/caprinelor pentru pierderile economice ca urmare a fenomenului climatic nefavorabil, seceta pedologică din agricultură manifestată în perioada septembrie 2023 și august 2024.

APIA va proceda la controlul administrativ al tuturor cererilor primite, respectiv la verificarea îndeplinirii de către solicitanți a tuturor condițiilor de eligibilitate, respectiv:

– să fie înregistrați în registrul unic de identificare, denumit în continuare RUI și să dețină cod  unic de înregistrare atribuit de către Agenția de Plăţi și Intervenţie pentru Agricultură;

Publicitate

– să aibă cerere eligibilă pentru sprijinul de bază pentru venit în scopul sustenabilității, intervenția PD-01, din PS 2023-2027, în anul de cerere 2024;

– să dețină un efectiv de tineret femel ovin/caprin de minimum de 50 capete/exploatație, cu cod ANSVSA, cu vârsta de 1-12 luni,  înscris în BND la data de 31 august 2024;

– să dețină, la data de 23 februarie 2025 (în ziua anterioară începerii perioadei de depunere a cererii), în exploatație/i cu cod ANSVSA, un efectiv de femele adulte ovine/caprine, înscris în BND, cu vârsta minimă de 12 luni în ziua anterioară începerii perioadei de depunere a cererii, cel puțin egal cu efectivul de tineret femel pentru care se solicită sprijin financiar.

Plata sumelor reprezentând sprijinul de urgență se efectuează până la data de 30 aprilie 2025, cu posibilitatea efectuării plății și după această dată, însă numai pentru conturile invalide și nu mai târziu de 30 iunie 2025.

Sprijinul financiar de urgență este în cuantum de 248 lei/cap de animal tineret femel ovin/caprin și se acordă pentru un efectiv de tineret femel ovin/caprin cuprins între 50 capete/exploatație cu cod ANSVSA – 300 capete/beneficiar*.

 

În cazul în care suma totală de plată determinată, care urmează să fie acordată beneficiarilor, depăşeşte resursele financiare totale prevăzute mai sus, suma cuvenită fiecărui beneficiar se reduce proporţional.

 

Legislație:

HG nr. 69/2025 privind acordarea unui sprijin financiar de urgență în agricultură pentru sectorul de creștere a ovinelor/caprinelor, afectat de fenomene climatice nefavorabile;

OUG nr. 146/2002 privind formarea şi utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, cu modificările și completările ulterioare.

Citeste mai mult

Cultura

Participare numeroasă la Festivalul Concurs de Muzică Sacră, ediția a VI-a, de la Botoșani

Publicat

Publicitate
Festivalul Concurs de Muzică Sacră, ediția a VI-a, organizat de Centrul Județean pentru Conservarea și Promovarea Culturii Tradiționale Botoșani, care se va desfășura în data de 29 martie 2025 la Casa Tineretului Botoșani, începând cu ora 15:00, va reuni anul acesta 14 formațiuni corale participante.
1. Corul Școlii „Filip Toderașcu” din Costești, Ialoveni, Rep. Moldova
2. Corul „Sf. Ierarh Nicolae” din Botoșani
3. Corul „Axios” din Orhei, Rep. Moldova
4. Corul „Sf. Antonie cel Mare” al Școlii Populare de Arte „G. Enescu” din Botoșani
5. Corul „Muguri de cânt” al Bisericii „Sf. Iosif cel Milostiv – Mitropolitul Moldovei”
din Valea Lupului, Iași
6. Corul „Angeli” din Miroslava, Iași
7. Grupul vocal „Cantus Armonia” din Piatra-Neamț
8. Corul „Cantabile” din Chișinău, Rep. Moldova
9. Corul „Sf. Dimitrie cel Nou” din Iași
10. Grupul psaltic „Filotheos” al Seminarului Teologic din Botoșani
11. Corul „Antoniada” al Parohiei „Sf. Antonie cel Mare” din Botoșani
12. Corul „Sf. Ioan Botezătorul” din Botoșani
13. Corul Bisericii Militare din Botoșani
14. Corul „Elefterios” din Răuseni, Botoșani
Juriul va fi format din: Marius – Ioan Corugă – profesor de ansamblu coral la Liceul de Arte „Victor Brauner” din Piatra-Neamț și la Liceul Teologic Ortodox – Piatra Neamț, Ciprian – Iulian Rusu, arhidiacon al Mitropoliei Moldovei și Bucovinei din Iași, coordonator ale activităților diaconilor Catedralei Mitropolitane Iași, sectorul de activitate Teologie Liturgică practică și muzică bisericească, dirijor al Corului psaltic „Chivotul” al Catedralei Mitropolitane din Iași și Alexandru Liviu Mocanu – prof. la Liceul de Arte „Ștefan Luchian” din Botoșani, fondator și dirijor la Corul de Copii și Tineret Botoșani, administrator la Alma’s Academy Botoșani.
Invitați de onoare în recital Grupul Psaltic „Tronos” al Patriarhiei Române din București, dirijor arhid. Mihail Bucă.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending