Connect with us

Botoșani

Din 12 decembrie intră în vigoare NOUL mers al trenurilor. Principalele modificări CFR pentru 2021-2022

Publicat

Publicitate

Din data de 12 decembrie intră în vigoare noul mers al trenurilor pentru anul 2022. CFR anunță că în noul Mers al Trenurilor 2021-2022 vor circula zilnic în medie 1.200 trenuri operate de CFR Călători, în funcție de perioada din an.

Noutățile din Mersul Trenurilor 2021-2022

– CFR Călători și MAV Start au convenit asupra îmbunătățirii ofertei de transport România – Ungaria prin frontiera Curtici asigurându-se pe timpul zilei trenuri în cadență la interval de 2 ore.

Au fost introduse în plus 4 perechi de trenuri, 1 pereche („BEGA” – IR 378 și IR 377) în relația Timișoara – Budapesta și retur, 2 perechi („MUREȘ” și „CRIȘ” – IR 374, IR 375, IR 376 și IR 379) în relația Arad – Budapesta și retur, 1 pereche („ZARAND” – IR 370 și IR 371) în relația Arad – Szolnok și retur.

– Craiova – Timișoara – Arad și retur (IR 349 și IR 348) cu atașare/detașare în Arad și ramură de la/pentru Cluj Napoca („CORVIN” – IR 404 și IR 405), cu atașare/detașare în Szolnok prin frontiera Episcopia Bihor.

– Trenul „PRIETENIA” (IR 401 și IR 402) va circula de două ori pe săptămână în luna decembrie 2021 (IR 401 Chișinău – București în zilele de joi/vineri și duminică/luni, IR 402 București – Chișinău în zilele de luni/marți și vineri/sâmbătă) și de trei ori pe /săptămână în anul 2022 (IR 401 Chișinău – București în zilele de marți/miercuri, joi/vineri și duminică/luni, IR 402 București – Chișinău în zilele de luni/marți, miercuri/joi și vineri/sâmbătă).

Publicitate

– Pe relația București – Constanța și retur au fost planificate trenuri IR și Regio Expres în cadență la interval de o oră. În planul de mers tren 2021/2022 vor circula 24 de trenuri în rang IR și Regio Expres pe relația București – Constanța și retur, față de 13 trenuri IR în planul de mers tren 2020/2021.

– În relația Constanța – București Nord – Brașov și retur vor circula 3 perechi de trenuri, fața de 2 perechi în prezent.

– A fost introdus un tren nou de la Craiova la București Nord (RE 9018), cu plecare din Craiova la ora 15:52.

– În relația Pitești – Craiova și retur va circula o pereche de trenuri (RE 9013 și RE 9014) la legătură cu trenurile IR 72 și IR 73 (Bucureşti Nord – Budapesta şi retur).

– Relația București Nord – Tulcea și retur va fi asigurată în sezon cu grupă de vagoane directe la/de la trenurile 1981/8653 și 8656/1684, iar în extrasezon sunt asigurate legături în stația Medgidia.

– În relația Galați – Constanța și retur legătura directă în extrasezon va fi realizată cu trenurile 1732/8201 și 8204/1730.

– Pe ruta București – Constanța, trenurile IR au fost trasate cu viteza maximă de 160 km/h, trenurile Regio Expres au fost trasate cu viteza maximă de 150 km/h, iar trenurile Regio au fost trasate cu viteza maximă de 120 km/h.

– Trenurile IR 1741 și IR 1742 (Bucureşti Nord – Satu Mare) vor avea în compunere grupă de vagoane pentru/de la Târgu Mureș cu atașare/detașare în Războieni.

– Trenurile IR 1653 și IR 1654 vor circula pe trase modificate astfel încât să preia traficul de călători în relația București Nord – Suceava și retur asigurând, în Buzău, legătură la/ de la trenurile de Constanţa.

– Trenurile IR 1861 și IR 1862 Iași – Constanța și retur vor circula pe distanța Iași – Buzău și retur ca ramuri la/de la trenurile IR 1668 şi IR 1667 (Iaşi – Bucureşti Nord şi retur).

– Pentru preluarea traficului de călători pe relația Galați – Buzău – București Nord s-a introdus un tren nou (IR 1570), cu plecare din stația Galați la ora 05:21.

Trenurile spre Aeroportul Henri Coandă

– Ca urmare a deciziei CFR SA de specializare a traficului pe magistrala feroviară 700, trenurile spre Aeroportul Henri Coandă vor circula pe ruta București Nord – Pajura – Mogoșoaia fără modificarea duratei de parcurs, iar celelalte trenuri vor circula pe ruta București Nord – Chitila – Mogoșoaia cu o durată de parcurs mai mare cu aproximativ 10 minute.

Reduceri tarifare și modalități de cumpărare bilete

  • CFR Călători oferă o gamă diversă de oferte comerciale (ex. abonamente, card TrenPlus, dus-întors, anticipație, etc). Detalii pe www.cfrcalatori.ro la secțiunea Trafic intern.
  • Acceptarea călătoriei posesorilor de abonamente valabile la tren Regio la o serie de trenuri InterRegio în perioada 12 decembrie 2021 – 11 iunie 2022.
    Pentru asigurarea accesului la un număr mai mare de trenuri a persoanelor care se deplasează pentru navetă se acceptă călătoria posesorilor de abonamente valabile la tren Regio la trenuri InterRegio pe distanțe de până la 30 km.
  • Trenurile de pe ruta București Nord – Aeroport Henri Coandă și retur au la dispoziție terminale BCR contactless (Mastercard sau Visa), pentru plata biletului de călătorie prin orice tip de dispozitiv de plată: card, telefon sau ceas inteligent. Întregul proces de cumpărare este simplu, intuitiv și rapid: se selectează tipul de călător adult / copil, iar plata se face prin poziționarea dispozitivului de plată contactless în fața terminalului BCR.
  • CFR Călători facilitează achiziționarea ușoară și rapidă a biletelor de tren prin aplicația mobilă  “CFR Călători mersul trenurilor și bilete online”. Instalarea acestei aplicații mobile se poate face prin căutare în Magazin Play (Ex: „bilete CFR online”).
  • Distribuția de bilete se asigură prin următoarele canale: online, staţii şi agenţii CFR, automate de vânzare în gări și distribuitori autorizați cu care există parteneriate de vânzare bilete.
  • Bilete de călătorie internaționale  se pot procura online AICI și pot fi ridicate din agenții. Lista agențiilor de unde se pot ridica biletele internaționale de călătorie AICI

Broşura „Mersul Trenurilor de Călători 2021-2022” va putea fi achiziţionată din principalele gări şi agenţii CFR din Bucureşti şi din ţară la preţul de 19 lei. Deoarece conţinutul poate suferi modificări, rugăm călătorii să solicite informaţii cu privire la mersul trenurilor de la staţiile şi agenţiile CFR sau să acceseze site-ul www.cfrcalatori.ro.

Purtarea măștii de protecție la bordul trenurilor CFR Călatori este obligatorie pe toată durata călătoriei.

Cum se pot procura bilete de călătorie CFR

Termenul limită până la care se pot procura legitimaţii de călătorie, faţă de ora de plecare a trenului, se stabileste funcţie de locaţia de unde se achiziţionează acestea, astfel:

  • cu 3 – 5 minute înainte de plecarea trenului din staţie pentru vagoanele clasă şi până la închiderea la vânzare în sistem pentru vagoanele de dormit/cuşetă, în cazul procurării legitimaţiilor din staţiile de cale ferată de plecare;
  • cu un anumit interval de timp stabilit (care nu poate fi mai mic decat cel prevăzut la paragraful anterior), funcţie de amplasarea agentiei de voiaj CFR faţă de staţia de cale ferată de plecare, în cazul procurării legitimaţiilor de călătorie din agenţiile de voiaj CFR;
  • cu 24 de ore înainte de plecarea trenului din staţia de cele ferată de îmbarcare, în cazul procurării legitimaţiilor de călătorie prin automate de vânzare ale distribuitorilor autorizaţi;
  • cu 6 ore înainte de plecarea trenului din staţia de cele ferată de îmbarcare, în cazul procurării legitimaţiilor de călătorie online;

Termenele maxime de vânzare cu anticipaţie a legitimaţiilor de călătorie se pot modifica oricând dacă în condiţiile din exploatare se impune acest fapt. Modificarea se poate face pentru toate trenurile de călători sau punctual numai pentru anumite trenuri.

Modificarea termenelor maxime de vânzare cu anticipaţie va fi adusă la cunoştiinţa publicului călător  înainte ca modificarea să-şi producă efectul, atât prin mesaj afişat pe site-ul oficial al „ CFR Călători”, cât şi prin afişe la toate punctele de emitere a legitimaţiilor de călătorie.

În caz de forţă majoră modificarea termenelor maxime de vânzare cu anticipaţie se poate face fără preaviz cu notificarea pe site-ul oficial al „ CFR Călători”.

Cum se emit biletele pentru călătorii cu trenuri succesive

În cazul legitimaţiilor de călătorie emise electronic, dacă se solicită călătoria cu trenuri succesive (maxim 4 trenuri), se emite o singură legitimaţie de călătorie cu bilete anexă (pentru toate trenurile din parcurs) cu condiţia ca ora de plecare a ultimului tren de legătură ales să fie într-un interval de maxim 48 de ore faţă de ora de plecare din staţia de cale ferată de îndrumare (staţia iniţială de îmbarcare a călătorului).

Intervalul minim între ora de sosire a unui tren şi ora de plecare a următorului tren de legătură poate fi cuprins între minim 5 min şi maxim 23 de ore si 59 de minute. Dacă se solicită călătoria cu trenuri care nu se încadrează în condițiile de mai sus, respectiv se solicită:

  • călătoria cu mai mult de 4 trenuri, sau
  • ultimul tren din traseul ales are ora de plecare într-un interval mai mare de 48 de ore faţă de ora de îmbarcare din staţia de cale ferată de îndrumare, sau
  • intervalul dintre 2 trenuri succesive este mai mare de 23 de ore si 59 minute, sau
  • în cadrul traseului solicitat există trenuri care sosesc în stații diferite fată de stația de plecare a următorului tren, chiar dacă aceste stații deservesc aceeaşi localitate,
  • parcursul format din aceste trenuri nu va fi considerat o singură călătorie, şi se vor emite legitimaţii de călătorie diferite.

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Polițiștii botoșăneni nu glumesc: Captură de petarde într-o comună din Botoșani. Percheziții și dosar penal

Publicat

Publicitate

Joi, polițiștii din cadrul Secției de Poliție Rurală nr. 9 Vlăsinești, împreună cu sprijinul polițiștilor din cadrul Poliției Orașului Săveni au pus în executare două mandate de percheziție domiciliară în comuna Vlăsinești, la domiciliul a doi bărbați, cercetați pentru comiterea infracțiunii de prepararea, producerea, experimentarea, deținerea, transmiterea sub orice formă, depozitarea, distrugerea, comercializarea, precum și folosirea de articole pirotehnice din categoriile F2, F3, F4, T1, T2, P1 și P2, efectuate fără drept.

 

La domiciliul bărbaților, de 42 și 50 de ani, au fost identificate 337 de articole pirotehnice din categoriile F3și P1, interzise la deținere.

 

Bărbații nu sunt autorizați să dețină, să depoziteze, să transporte și să comercializeze articole pirotehnice.

 

Publicitate

Cantitatea de materiale pirotehnice a fost ridicată, în vederea continuării cercetărilor.

 

Polițiștii continuă cercetările într-un dosar penal sub aspectul săvârșirii infracțiunii de prepararea, producerea, experimentarea, deținerea, transmiterea sub orice formă, depozitarea, distrugerea, comercializarea, precum și folosirea de articole pirotehnice din categoriile F2, F3, F4, T1, T2, P1 și P2, efectuate fără drept.

Citeste mai mult

Eveniment

A scăzut numărul locuințelor date în folosință. Trend descendent în sectorul construcțiilor

Publicat

Publicitate

A scăzut numărul locuințelor date în folosință, potrivit celor mai recente date prezentate de Institutul Național de Statistică. Trendul descendent este evidențiat în primele 9 luni ale anului 2025, comparativ cu perioada similară de anul trecut.

Potrivit INS, în perioada ianuarie-septembrie au fost terminate 40322 locuinţe. Numărul este în scădere cu 1990 locuinţe, faţă de perioada corespunzătoare a anului precedent.

Similar, în trimestrul al treilea din 2025 au fost date în folosinţă 15713 locuinţe, în scădere cu 663 locuinţe, faţă de trimestrul III 2024.

Majoritatea locuințelor terminate, în mediul urban

În trimestrul III 2025, mediul urban a deținut o pondere de 53,1% din totalul locuințelor terminate.

Faţă de trimestrul III 2024, a scăzut numărul locuinţelor realizate din fonduri private cu 856 locuinţe şi a crescut cele din fonduri publice cu 193 locuinţe.

Situația pe regiuni de dezvoltare: Nord–Vest (-644 locuinţe), Nord–Est (-351), Centru (-293), Sud–Vest Oltenia (-75), Sud–Muntenia (-33) și Sud–Est (-11)

Publicitate

Creşteri au avut loc în regiunile de dezvoltare: Bucureşti–Ilfov (+687 locuinţe) și Vest (+57).

Mai multe locuințe din fonduri publice

În perioada ianuarie-septembrie 2025, cele mai multe locuinţe au fost date în folosinţă în mediul urban (54,3% din totalul locuințelor terminate).

A scăzut numărul locuinţelor realizate din fonduri private (-2126 locuinţe), în schimb a crescut numărul locuinţelor realizate din fonduri publice (+136 locuinţe)

Situația pe regiuni de dezvoltare: Centru (-868 locuinţe), Nord–Vest (-614), Vest (-341), Sud–Muntenia (-233), Sud–Est (-223) și Sud–Vest Oltenia (-215).

Creşteri au fost înregistrate în regiunile de dezvoltare: Bucureşti–Ilfov (+448 locuinţe) și Nord–Est (+56 locuinţe).

Potrivit INS, locuinţele terminate sunt locuinţele ridicate în cursul perioadei de referinţă, ale căror elemente, inclusiv fundaţia, s-au construit pentru prima dată şi la care s-au finalizat toate lucrările prevăzute în documentaţia tehnică şi au fost recepţionate de beneficiar.

Citeste mai mult

Eveniment

Controale-surpriză ale Poliției de Imigrări la firme din Botoșani: Niciun străin în ședere ilegală

Publicat

Publicitate

Polițiștii de imigrări din Botoșani au desfășurat, la data de 11 decembrie a.c., o serie de verificări în domeniul prevenirii și combaterii muncii și șederii ilegale a străinilor, la două societăți comerciale de pe raza județului. Activitățile au vizat atât sectorul restaurantelor, cât și o unitate de reparații auto unde lucrează cetățeni din Republica Moldova și Ucraina.

Acțiunea polițiștilor de imigrări, desfășurată în cursul zilei de 11 decembrie, a avut ca obiectiv verificarea respectării regimului juridic privind șederea și încadrarea în muncă a străinilor. Controalele au avut loc la două societăți comerciale din Județul Botoșani, una cu domeniu de activitate „restaurante”, iar cealaltă specializată în repararea și întreținerea autovehiculelor.

În cadrul verificărilor au fost identificate și legitimate patru persoane, dintre care doi cetățeni români, un cetățean ucrainean și un cetățean din Republica Moldova. Polițiștii au verificat documentele și situația juridică a străinilor prezenți, pentru a se asigura că activitatea acestora se desfășoară în conformitate cu legislația în vigoare.

În urma acțiunilor efectuate, nu au fost depistați străini aflați în ședere ilegală și nu au fost constatate contravenții.

Astfel de controale sunt realizate periodic de către polițiștii de imigrări, având un rol important în prevenirea muncii nedeclarate și menținerea unui climat de ordine și legalitate pe piața muncii. Inspectoratul General pentru Imigrări recomandă angajatorilor și cetățenilor străini să respecte prevederile legale privind regimul șederii și încadrarea în muncă, pentru evitarea unor consecințe de natură contravențională sau penală.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Modernizarea drumurilor naționale din județ: Încep licitațiile pentru studiile de fezabilitate

Publicat

Publicitate

Drumurile naționale din județul Botoșani necesită lucrări de modernizare, precum și adaptarea lor la noile valori de trafic și la condițiile de siguranță rutieră.

În acest context, în urma demersurilor realizate de echipa PSD Botoșani, Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași a scos la licitație realizarea studiilor de fezabilitate pentru modernizarea mai multor sectoare importante: DN29B, Cătămăști Deal – Dorohoi (25,3 km), DN29, Botoșani – Săveni (31,1 km) și DN24C, Bădărăi – Rădăuți-Prut (62,8 km).

Potrivit recensământului de trafic, DN29B, Botoșani – Dorohoi, este cel mai circulat sector de drum din județ și prezintă, în anumite zone, probleme generate de alunecări de teren. Acest sector a fost expertizat, iar studiul de fezabilitate necesar pentru obținerea finanțării pentru modernizare a fost scos la licitație. Firmele interesate pot depune oferte până pe 26 ianuarie.

La fel de important este sectorul DN29, Botoșani – Săveni, afectat și el de alunecări de teren. În acest caz, în cadrul procedurii de achiziție publică pentru studiul de fezabilitate au fost depuse 15 oferte, aflate acum în evaluare tehnică. Și DN24C, Bădărăi – Rădăuți-Prut, un sector strategic la granița cu Republica Moldova, se află în aceeași fază de evaluare, cu 17 oferte depuse.

Pentru DN29A, Vârfu Câmpului – Dorohoi, Documentația de Avizare a Lucrărilor de Intervenție a fost finalizată, iar indicatorii tehnico-economici au fost înaintați la CNAIR pentru începerea procesului de avizare.

„În timp ce unii confundă visele cu viziunile și desenează drumuri pe harta județului cu creioane colorate, noi chiar facem demersurile necesare pentru modernizarea drumurilor naționale din județ. Primul pas este realizarea documentațiilor tehnice, fără de care nu putem vorbi despre indicatorii tehnico-economici și, implicit, despre identificarea surselor de finanțare și bugetarea modernizării drumurilor. Botoșani are nevoie de drumuri bune, dar pentru aceasta sunt necesare acțiuni concrete și din partea conducerii județului, nu PR pe Facebook și TikTok”, a declarat senatorul Doina Federovici, președintele PSD Botoșani.

Publicitate

La rândul său, deputatul Marius Budăi a subliniat necesitatea finalizării cât mai rapide a acestor studii de fezabilitate. „Din păcate, sunt proceduri de durată, atât achizițiile publice, cât și realizarea propriu-zisă a documentațiilor, care trebuie apoi aprobate de CNAIR, Ministerul Transporturilor și ulterior de către Guvern. De aceea, ne dorim ca DRDP Iași să finalizeze cât mai repede aceste proceduri, pentru ca ulterior să le putem promova la finanțare. Dacă nu facem acești pași acum, se pierde timp important, care cu greu va putea fi recuperat. Noi, cei din echipa PSD, punem un accent deosebit pe dezvoltarea proiectelor de infrastructură din județ”, a conchis prim-vicepreședintele PSD Botoșani.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending