Connect with us

Actualitate

Din 10 ianuarie încep înscrierile la Colegiile naționale militare. ADMITERE 2022: Calendar și detalii pentru candidați

Publicat

Publicitate

Începând de luni, 10 ianuarie, încep înscrierile pentru admiterea la colegii militare din țară așa că toți elevii de clasa a VIII-a interesați de carieră militară se pot înscrie. Data limită este 25 martie, relatează alba24.ro.

Potrivit MApN, în perioada 10 ianuarie-25 martie se fac înscrieri în vederea admiterii în colegiile naționale militare.

Criterii specifice de recrutare pentru colegii naționale militare

  • vârsta de cel mult 16 ani împliniți în anul 2022 (anul desfășurării concursului de admitere);
  • absolvenți ai învățământului secundar inferior sau gimnazial sau să facă dovada absolvirii acestuia până la data clasificării finale – ultima etapă a concursului de admitere.

Absolvenții clasei a VIII-a din serii anterioare, care au participat la procesul de admitere în anii precedenți și au fost înmatriculați într-o unitate de învățământ, în învățământul liceal sau profesional, nu se pot înscrie în vederea participării la procesul de recrutare, selecție și admitere în clasa a IX-a la învățământul liceal militar.

Cele 5 colegii naționale militare pentru care se organizează admitere în anul 2022

  • Colegiul Național Militar „Mihai Viteazul” Alba Iulia: 120 de locuri, pentru băieți și fete
  • Colegiul Național Militar „Dimitrie Cantemir” Breaza
  • Colegiul Național Militar „Ștefan cel Mare” Câmpulung Moldovenesc
  • Colegiul Național Militar „Tudor Vladimirescu” Craiova
  • Colegiul Național Militar „Alexandru Ioan Cuza” Constanța

Învățământul liceal militar este gratuit și are ca misiune pregătirea științifică și umanistă generală a elevilor prin studii de nivel liceal, pe filiera vocațională, în profilul militar, specializarea matematică-informatică.

CALENDAR admitere colegii militare 2022

Recrutare / înscrieri candidați

1. Recrutarea candidaţilor prin Centrele Militare Judeţene/Zonale – Birourile de Informare Recrutare, existente în fiecare reşedinţă de judeţ (10 ianuarie – 25 martie; termen completare dosare înscriere – 23 mai).

Pentru mai multe informații, consiliere şi înscriere, în vederea participării la selecție, unul dintre părinți sau tutorele trebuie să contacteze personalul biroului informare-recrutare din cadrul centrului militar de care aparține candidatul cu domiciliul, fie telefonic, fie deplasându-se la sediul biroului.

Publicitate

Dosarul de candidat se întocmește de către biroul informare-recrutare pentru candidatul care domiciliază pe rasa județului aflat în responsabilitatea centrului militar.

În cererea de înscriere, fiecare candidat completează opțiunile pentru colegiile naționale militare, în ordinea preferințelor. Un candidat poate avea cel puțin o opțiune și cel mult cinci. Adică poate opta la înscriere pentru toate cele 5 colegii militare, în ordinea preferințelor.

Doar în perioada în care dosarele de înscriere sunt la centrele de recrutare se pot face modificări în opțiuni. După ce sunt introduse în aplicația informatică, această posibilitate este exclusă.

2. Selecţia aptitudinală la Centrele Zonale de Selecţie si Orientare, conform planificării:

– testare psihologică;

– testare aptitudini fizice;

– interviu de evaluare şi orientare.

Doar candidaţii declaraţi „ADMIS” la selecţia aptitudinală de la Centrele Zonale de Selecţie şi Orientare participă la:

ETAPA I:

  • 23 mai 2022 – primirea de către CNM a dosarelor de candidat de la Birourile informare-recrutare la care au fost arondați aceștia, în funcție de județul de domiciliu
  • 26 mai 2022 – prezentarea candidaţilor la colegiul unde au fost repartizați pentru susținerea probei de verificare a cunoștințelor
  • 27 mai 2022 – susţinerea probei de verificare a cunoştinţelor

Proba scrisă durează 3 ore, constă din susţinerea unei probe de verificare a cunoştinţelor la disciplinele:

– Matematică (10 itemi Algebră+10 itemi Geometrie) şi

– Limba şi literatura română (10 itemi),

conform programelor şcolare valabile pentru Evaluarea naţională a absolvenţilor clasei a VIII-a.

Corectarea lucrării se realizează imediat după încheierea probei, în prezenţa candidatului, de către 2 membri evaluatori din comisia de admitere, asistaţi de alţi doi candidaţi din aceeaşi sală, ca martori. Ultimii 3 candidaţi rămân în sală până la evaluarea ultimei lucrări, iar rezultatele se comunică în aceeaşi zi. Nota obţinută este finală şi nu poate fi modificată ulterior.

Sunt declaraţi „ADMIS” candidaţii care au obţinut la testul grilă cel puţin nota 6,00.

Candidaţii declaraţi „RESPINS” participă la evaluarea naţională şi repartizarea computerizată în instituţiile de învăţământ civile.

  • 27 mai 2022 – afişarea rezultatelor probei de verificare a cunoştinţelor

ETAPA II:

  • 3 iunie 2022 – transmiterea în format electronic, către comisia județeană, a opțiunilor și notelor candidaților admiși la proba de verificare a cunoștințelor, prin completarea acestora în aplicația informatică centralizată
  • 30 iunie 2022 – transmiterea de către comisiile judeţene/ municipiului Bucureşti către colegiile naţionale militare, a bazei de date judeţene cuprinzând mediile finale de admitere, prin confirmarea finalizării operaţiunilor specifice în aplicaţia informatică centralizată
  • 30 iunie – 2 iulie 2022 – validarea de către părinţi şi candidaţi a corectitudinii datelor din fişa listată de înscriere (e-mail, online, fizic), corectarea eventualelor greşeli în baza de date computerizată şi listarea fişelor corectate din aplicaţia informatică centralizată
  • 4 iulie 2022 – repartizarea computerizată în învăţământul militar liceal şi comunicarea rezultatelor în unitatea de învăţământ respectivă, prin tipărire din aplicaţia informatică centralizată
  • 4 iulie 2022 – afişarea rezultatelor preliminare
  • 4 – 5 iulie 2022 până la ora 16.00 – solicitarea, în scris, a opțiunilor de renunţare la locul obţinut (dacă este cazul) / confirmarea locului ocupat, prin completarea Cererii de înscriere în colegiu (e-mail, online)
  • 6 iulie 2022, între orele 8.00-12.00 – completarea locurilor rămase libere ca urmare a renunţării  la locul obţinut, prin repartizarea manuală centralizată (dacă este cazul)
  • 6 iulie 2022 – transmiterea  listei candidaţilor declaraţi „ADMIS”, în format electronic, la Centrul Naţional de Admitere, prin confirmarea încheierii operaţiunilor specifice în aplicaţia informatică centralizată
  • 6 iulie 2022, după ora 15.00 – afişarea rezultatelor finale

Până cel târziu la data de 15 august 2022 – Transmiterea dosarului candidatului, completat cu „Cererea de înscriere” şi „Fişa de echipare”, completată, prin grija comandantului colegiului unde elevul a susţinut proba de evaluare a cunoştinţelor, la colegiul unde acesta a fost declarat admis

Candidaţii care au fost declaraţi „Admis” la proba de verificare a cunoştinţelor de Limba şi literatura română şi Matematică şi au participat la evaluarea naţională sunt ierarhizaţi şi repartizaţi în colegiile naţionale militare, la data prevăzută în Calendarul admiterii, prin ADLIC, în funcţie de media finală de admitere şi opţiunile exprimate în fişa de înscriere specifică, în limita numărului de locuri aprobate pentru colegiile naţionale militare.

MEDIA FINALĂ DE ADMITERE se calculează astfel:

MFA=0,2 x MA+0,8 x NP

unde:

MFA= media finală de admitere

MA=media de admitere calculată potrivit formulei stabilite în anexa 2 la Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării  privind organizarea şi desfăşurarea admiterii în învăţământul liceal de stat pentru anul şcolar 2021-2022, nr. 5457/2020

NP= nota la proba de verificare a cunoştinţelor la disciplinele Matematică şi Limba şi literatura română susţinut în colegiu

Candidaţii declaraţi „NEADMIS” participă la repartizarea computerizată în instituţiile de învăţământ civile.

Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Femeie de 47 de ani, din Botoșani, urmărită internațional pentru săvârșirea infracțiunii de furt, adusă cu escortă din Polonia

Publicat

Publicitate

Joi, Poliția Română a adus în țară 5 persoane, pe numele cărora au fost emise mandate de executare a unor pedepse privative de libertate sau mandate de arestare preventivă.

Polițiștii au adus în țară un tânăr, de 18 de ani, urmărit internațional pentru săvârșirea infracțiunii de tâlhărie calificată. Acesta a fost adus din Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord, având emis pe numele său, de către Judecătoria Piatra-Neamț, un mandat de arestare preventivă.

De asemenea, a fost adusă în țară o femeie, de 47 de ani, din Botoșani, urmărită internațional pentru săvârșirea infracțiunii de furt. Aceasta a fost adusă din Polonia, având emis pe numele ei, de către Judecătoria Botoșani, un mandat de arestare preventivă.

Totodată, a fost adus în țară un bărbat, de 37 de ani, din Tulcea, urmărit internațional pentru săvârșirea infracțiunii de lipsirea de libertate în mod ilegal. Acesta a fost adus din Portugalia, având emis pe numele său, de către Judecătoria Constanța, un mandat de executare a pedepsei cu închisoarea de un an.

Polițiștii au adus în țară un bărbat, de 39 de ani, din Ialomița, urmărit internațional pentru săvârșirea infracțiunii de evaziune fiscală. Acesta a fost adus din Belgia, având emis pe numele său, de către Tribunalul Constanța, un mandat de executare a pedepsei cu închisoarea de 5 ani și 4 luni.

La aceeași dată, a fost adus în țară un alt bărbat, de 38 de ani, din Gorj, urmărit internațional pentru săvârșirea de infracțiuni la regimul rutier. Acesta a fost adus din Belgia, având emis pe numele său, de către Judecătoria Târgu Cărbunești, un mandat de executare a pedepsei cu închisoarea de un an.

Publicitate

Persoanele în cauză au fost introduse în unități de detenție, în vederea executării mandatelor.

Citeste mai mult

Eveniment

Reforma administrației locale. Câte posturi vor fi desființate și când încep concedierile. Anunțul ministrului Dezvoltării

Publicat

Publicitate

Ministrul Dezvoltării, Cseke Attila, a explicat planurile privind reforma administrației locale și măsuri de reducere a cheltuielilor. Ar urma să fie reduse 13.000 de posturi ocupate, reprezentând 10% din total, informează alba24.ro

În anul 2026 se va aplica o măsură tranzitorie temporară, în baza căreia va fi posibilă fie reducerea numărului de posturi, fie diminuarea cheltuielilor de personal cu 10%.

În schimb, în anul 2027 va fi necesară inclusiv tăierea numărului de posturi.

”La nivelul autorităților locale sunt două modalități de reducere a cheltuielilor.

O modalitate de reducere a posturilor ce pornește de la 30% aplicabilă tuturor autorităților locale. Dacă în cadrul celor 30% avem numai posture vacante, înseamnă că nu trebuie desființate posture ocupate, deși această posibilitate există, pe Codul administrativ.

În aplicarea acestui procent de 30% am propus o frână de 20%, care înseamnă că, atunci când am mai mult de 20% posturi ocupate care ar fi afectate, să ne oprim la fiecare autoritate locală la 20%, să nu afectăm în mod major prin reducerea de 30%.

Publicitate

Aceste procente generate pe sistemul de autorități publice locale, cunoscând cifrele din teritoriu și din toată țara generează o reducere de 10% de posturi ocupate, aproape 13.000 de posturi ocupate”, a explicat ministrul.

 

Nu vor fi afectate autoritățile locale unde primarii au fost ”gospodari mai buni”

Cseke Attila a declarat că reducerea numărului de posturi ocupate nu va afecta autoritățile locale unde primarii au fost ”gospodari mai buni”.

În simularea Guvernului, este vorba despre circa 700 de unități administrativ-teritoriale unde nu va fi necesară aplicarea acestui procent de reducere, având în vedere că există multe posturi vacante.

”Există posibilitatea reducerii cheltuielilor de personal cu 10% de posturi ocupate, pe care autoritatea locală o poate alege în 2026. Este o măsură tranzitorie, temporară, pentru că din 2027 toate autoritățile trebuie să ajungă pe această procedură, care pornește de la 30% și ajunge la reducere de posturi necesare, dacă este necesar, în cadrul aceluiași UAT.

De ce 10%? Același procent este prevăzut în proiect privind autoritățile publice centrale”, mai spune ministrul.

Reduceri de personal în autoritățile publice centrale

Ministrul a precizat că reducerea cu 10% a cheltuielilor de personal ar urma să aibă loc și în cazul autorităților publice centrale. Însă în aceste situații, ordonatorul principal de credite va putea aplica în mod diferențiat reducerea la nivelul autorităților subordonate.

”Adică, dacă un minister are în subordine mai multe autorități în coordonare, în mod cert există situații în care, la unele instituții în subordine, se impune o reducere mai semnificativă și la altele poate o reducere mai puțin. Dar în ansamblu, pe ordonatorul principal de credite, trebuie să rezulte o reducere de cheltuieli de personal de 10%.

Proiectul prevede și faptul că în Legea bugetului de stat pe anul viitor acești ordonatori principali de credite pe administrația publică centrală vor primi o alocare a cheltuielilor de personal cu 10% redusă. Excepție în proiect, în această fază, fac creșele, învățământul preuniversitar și spitalele”, a precizat ministrul.

Economiile din reducerile de personal la stat

Ministrul Dezvoltării a precizat că, în urma reformei privind posturile din administrația locală, este așteptat un impact bugetar de 1,7 miliarde lei.

În ceea ce privește măsurile de eficientizare pe administrația centrală, ”ne așteptăm la o sumă mai mare”, susține Cseke Attila. ”Deci undeva la 3,5-4,5 miliarde lei în total, pe administrația publică locală și centrală.

Concursuri pe post

Ministrul susține că nu este vorba despre datul oamenilor afară, fără niciun fel de concurs.

”Ordonatorul principal de credit are obligația de a face o analiză asumată, prin care propune și decide care posturi, din ce direcții și din ce servicii vor fi desființate. Dacă sunt mai mulți angajati cu aceeași calitate, cu aceeași treaptă profesională, se organizează concurs în mod obligatoriu pentru ocuparea posturilor care au rămas în organigramă”, a declarat Cseke Attila.

În urma acestui concurs, există un rezultat, se dă un preaviz pentru cei care nu au luat acest concurs. Evident că se pot adresa instanței, pentru că accesul la justiție este liber în România. Orice act administrativ poate fi atacat de către un cetățean care se consideră lezat în persoana lui sau în activitatea lui, mai precizează ministrul.

Reduceri de posturi de consilieri din cabinetele aleșilor locali și demnitarilor

Ministrul Dezvoltării, Cseke Attila, anunța, în august, și numărul de posturi de consilieri din cabinetele aleșilor locali și demnitarilor ce este vizat de reduceri.

„De la 10.700 de posturi în cabinetele aleşilor locali şi demnitari, de la prim-ministru până la secretarii de stat, se reduc aproape 6.000 de posturi. La cabinetele aleşilor locali, avem consilieri. Până la momentul de faţă aveam consilieri şi la viceprimarii până la 10.000 de locuitori.

La primarii de această categorie avem doi consilieri, va rămâne unul. La viceprimari desfiinţăm postul de consilier. La fel, la secretarii de stat şi la miniştri. Miniştrii au 4 consilieri astăzi, vom propune să aibă 3. La premier, în loc de 8 vor fi 5. La viceprim-miniştri, la fel”, a explicat Cseke Attila, în august, la Antena 3.

Premierul Ilie Bolojan a anunțat, joi, că pachetul legislativ privind reforma administraţiei urmează să fie pus în transparenţă decizională săptămâna viitoare.

Citeste mai mult

Actualitate

Criză de medici de familie în județul Botoșani. Prefectul aduce la aceeași masă instituțiile și autoritățile locale pentru identificarea soluțiilor

Publicat

Publicitate

Criză de medici de familie în județul Botoșani. Prefectura aduce la aceeași masă instituțiile și autoritățile locale pentru identificarea soluțiilor

Județul Botoșani se confruntă cu o problemă majoră în ceea ce privește asistența medicală primară: șapte localități nu au, în prezent, medic de familie, iar 44% dintre medicii de familie activi au vârsta de peste 60 de ani. Situația ridică semne de întrebare privind accesul populației rurale la servicii medicale de bază și necesită intervenții coordonate.

În acest context, la inițiativa prefectului Raluca Curelariu, joi, 13 noiembrie 2025, a fost organizată o întâlnire de lucru la care au participat reprezentanți ai Casei de Asigurări de Sănătate (CASS), ai Direcției de Sănătate Publică (DSP), ai Colegiului Medicilor, precum și primarii localităților care nu beneficiază în prezent de serviciile unui medic de familie.

Discuțiile au vizat dificultățile reale cu care se confruntă comunitățile fără acoperire medicală, modalitățile de sprijin prevăzute de legislație pentru medicii care aleg să profeseze în mediul rural și facilitățile pe care autoritățile locale le pot oferi, în mod legal, pentru a atrage specialiști.

Măsuri adoptate în urma întâlnirii

În cadrul ședinței au fost stabilite două direcții imediate de acțiune:

Publicitate
  • CASS va transmite tuturor primăriilor din mediul rural o informare oficială privind beneficiile prevăzute în convențiile destinate medicilor nou-veniți.

  • Prefectura va pune la dispoziția autorităților locale un material sintetic în care vor fi detaliate facilitățile legale pe care le pot oferi medicilor de familie interesați să practice în comunitățile rurale.

Declarația prefectului Raluca Curelariu

„Lipsa medicilor de familie afectează direct viața comunităților rurale. Am considerat necesar să reunim instituțiile și autoritățile locale pentru a evalua situația și a identifica soluții aplicabile. Vom continua acest dialog și vom sprijini comunitățile în eforturile lor de a atrage medici. Este o responsabilitate comună, care trebuie asumată din timp”, a declarat prefectul.

La final, reprezentanții CASS, DSP și ai Colegiului Medicilor, alături de primarii prezenți, și-au exprimat deschiderea pentru continuarea colaborării. Instituția Prefectului a subliniat că acest demers face parte dintr-o strategie mai amplă de îmbunătățire a accesului la servicii medicale pentru locuitorii județului.

Autoritățile anunță că vor menține dialogul și vor urmări aplicarea măsurilor adoptate, astfel încât botoșănenii din mediul rural să beneficieze de un acces mai bun la serviciile medicale esențiale.

Citeste mai mult

Eveniment

FOTO&VIDEO: Asociația „Nectarie & Prietenii” și Școala Iurești marchează o nouă activitate în proiectul „O zi de bucurie pentru fiecare copil”

Publicat

Publicitate

O zi de sărbătoare în cadrul proiectului educațional „O zi de bucurie pentru fiecare copil”

Astăzi, în cadrul proiectului educațional „O zi de bucurie pentru fiecare copil”, derulat în parteneriat cu Asociația „Nectarie & Prietenii”, comunitatea școlară a Liceului Tehnologic Todireni, structura Școala Primară nr. 3,  Iurești a marcat un moment special: aniversarea Andreei, o fetiță de cinci ani, cunoscută pentru delicatețea ei, ochii albaștri expresivi și zâmbetul luminos.

Învățătoarea Liliana Brașoveanu, care este și preoteasă, cu sprijinul Florentinei și a Alexandrei, două coordonatoare dedicate, care dau mereu un plus de emoție și sens activităților derulate,  ziua Andreei s-a transformat într-o adevărată sărbătoare. Atmosfera caldă, gesturile pline de atenție și implicarea celor prezenți au creat un cadru în care emoția și bucuria au fost la ele acasă.

Înconjurată de colegi, susținută de familie și celebrată de întreaga comunitate, Andreea s-a simțit cu adevărat specială. Proiectul și-a atins încă o dată obiectivul: acela de a aduce un strop de lumină în viața fiecărui copil.

La mulți ani, Andreea!

Publicitate

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending