Connect with us

Actualitate

Din 10 ianuarie încep înscrierile la Colegiile naționale militare. ADMITERE 2022: Calendar și detalii pentru candidați

Publicat

Publicitate

Începând de luni, 10 ianuarie, încep înscrierile pentru admiterea la colegii militare din țară așa că toți elevii de clasa a VIII-a interesați de carieră militară se pot înscrie. Data limită este 25 martie, relatează alba24.ro.

Potrivit MApN, în perioada 10 ianuarie-25 martie se fac înscrieri în vederea admiterii în colegiile naționale militare.

Criterii specifice de recrutare pentru colegii naționale militare

  • vârsta de cel mult 16 ani împliniți în anul 2022 (anul desfășurării concursului de admitere);
  • absolvenți ai învățământului secundar inferior sau gimnazial sau să facă dovada absolvirii acestuia până la data clasificării finale – ultima etapă a concursului de admitere.

Absolvenții clasei a VIII-a din serii anterioare, care au participat la procesul de admitere în anii precedenți și au fost înmatriculați într-o unitate de învățământ, în învățământul liceal sau profesional, nu se pot înscrie în vederea participării la procesul de recrutare, selecție și admitere în clasa a IX-a la învățământul liceal militar.

Cele 5 colegii naționale militare pentru care se organizează admitere în anul 2022

  • Colegiul Național Militar „Mihai Viteazul” Alba Iulia: 120 de locuri, pentru băieți și fete
  • Colegiul Național Militar „Dimitrie Cantemir” Breaza
  • Colegiul Național Militar „Ștefan cel Mare” Câmpulung Moldovenesc
  • Colegiul Național Militar „Tudor Vladimirescu” Craiova
  • Colegiul Național Militar „Alexandru Ioan Cuza” Constanța

Învățământul liceal militar este gratuit și are ca misiune pregătirea științifică și umanistă generală a elevilor prin studii de nivel liceal, pe filiera vocațională, în profilul militar, specializarea matematică-informatică.

CALENDAR admitere colegii militare 2022

Recrutare / înscrieri candidați

1. Recrutarea candidaţilor prin Centrele Militare Judeţene/Zonale – Birourile de Informare Recrutare, existente în fiecare reşedinţă de judeţ (10 ianuarie – 25 martie; termen completare dosare înscriere – 23 mai).

Pentru mai multe informații, consiliere şi înscriere, în vederea participării la selecție, unul dintre părinți sau tutorele trebuie să contacteze personalul biroului informare-recrutare din cadrul centrului militar de care aparține candidatul cu domiciliul, fie telefonic, fie deplasându-se la sediul biroului.

Publicitate

Dosarul de candidat se întocmește de către biroul informare-recrutare pentru candidatul care domiciliază pe rasa județului aflat în responsabilitatea centrului militar.

În cererea de înscriere, fiecare candidat completează opțiunile pentru colegiile naționale militare, în ordinea preferințelor. Un candidat poate avea cel puțin o opțiune și cel mult cinci. Adică poate opta la înscriere pentru toate cele 5 colegii militare, în ordinea preferințelor.

Doar în perioada în care dosarele de înscriere sunt la centrele de recrutare se pot face modificări în opțiuni. După ce sunt introduse în aplicația informatică, această posibilitate este exclusă.

2. Selecţia aptitudinală la Centrele Zonale de Selecţie si Orientare, conform planificării:

– testare psihologică;

– testare aptitudini fizice;

– interviu de evaluare şi orientare.

Doar candidaţii declaraţi „ADMIS” la selecţia aptitudinală de la Centrele Zonale de Selecţie şi Orientare participă la:

ETAPA I:

  • 23 mai 2022 – primirea de către CNM a dosarelor de candidat de la Birourile informare-recrutare la care au fost arondați aceștia, în funcție de județul de domiciliu
  • 26 mai 2022 – prezentarea candidaţilor la colegiul unde au fost repartizați pentru susținerea probei de verificare a cunoștințelor
  • 27 mai 2022 – susţinerea probei de verificare a cunoştinţelor

Proba scrisă durează 3 ore, constă din susţinerea unei probe de verificare a cunoştinţelor la disciplinele:

– Matematică (10 itemi Algebră+10 itemi Geometrie) şi

– Limba şi literatura română (10 itemi),

conform programelor şcolare valabile pentru Evaluarea naţională a absolvenţilor clasei a VIII-a.

Corectarea lucrării se realizează imediat după încheierea probei, în prezenţa candidatului, de către 2 membri evaluatori din comisia de admitere, asistaţi de alţi doi candidaţi din aceeaşi sală, ca martori. Ultimii 3 candidaţi rămân în sală până la evaluarea ultimei lucrări, iar rezultatele se comunică în aceeaşi zi. Nota obţinută este finală şi nu poate fi modificată ulterior.

Sunt declaraţi „ADMIS” candidaţii care au obţinut la testul grilă cel puţin nota 6,00.

Candidaţii declaraţi „RESPINS” participă la evaluarea naţională şi repartizarea computerizată în instituţiile de învăţământ civile.

  • 27 mai 2022 – afişarea rezultatelor probei de verificare a cunoştinţelor

ETAPA II:

  • 3 iunie 2022 – transmiterea în format electronic, către comisia județeană, a opțiunilor și notelor candidaților admiși la proba de verificare a cunoștințelor, prin completarea acestora în aplicația informatică centralizată
  • 30 iunie 2022 – transmiterea de către comisiile judeţene/ municipiului Bucureşti către colegiile naţionale militare, a bazei de date judeţene cuprinzând mediile finale de admitere, prin confirmarea finalizării operaţiunilor specifice în aplicaţia informatică centralizată
  • 30 iunie – 2 iulie 2022 – validarea de către părinţi şi candidaţi a corectitudinii datelor din fişa listată de înscriere (e-mail, online, fizic), corectarea eventualelor greşeli în baza de date computerizată şi listarea fişelor corectate din aplicaţia informatică centralizată
  • 4 iulie 2022 – repartizarea computerizată în învăţământul militar liceal şi comunicarea rezultatelor în unitatea de învăţământ respectivă, prin tipărire din aplicaţia informatică centralizată
  • 4 iulie 2022 – afişarea rezultatelor preliminare
  • 4 – 5 iulie 2022 până la ora 16.00 – solicitarea, în scris, a opțiunilor de renunţare la locul obţinut (dacă este cazul) / confirmarea locului ocupat, prin completarea Cererii de înscriere în colegiu (e-mail, online)
  • 6 iulie 2022, între orele 8.00-12.00 – completarea locurilor rămase libere ca urmare a renunţării  la locul obţinut, prin repartizarea manuală centralizată (dacă este cazul)
  • 6 iulie 2022 – transmiterea  listei candidaţilor declaraţi „ADMIS”, în format electronic, la Centrul Naţional de Admitere, prin confirmarea încheierii operaţiunilor specifice în aplicaţia informatică centralizată
  • 6 iulie 2022, după ora 15.00 – afişarea rezultatelor finale

Până cel târziu la data de 15 august 2022 – Transmiterea dosarului candidatului, completat cu „Cererea de înscriere” şi „Fişa de echipare”, completată, prin grija comandantului colegiului unde elevul a susţinut proba de evaluare a cunoştinţelor, la colegiul unde acesta a fost declarat admis

Candidaţii care au fost declaraţi „Admis” la proba de verificare a cunoştinţelor de Limba şi literatura română şi Matematică şi au participat la evaluarea naţională sunt ierarhizaţi şi repartizaţi în colegiile naţionale militare, la data prevăzută în Calendarul admiterii, prin ADLIC, în funcţie de media finală de admitere şi opţiunile exprimate în fişa de înscriere specifică, în limita numărului de locuri aprobate pentru colegiile naţionale militare.

MEDIA FINALĂ DE ADMITERE se calculează astfel:

MFA=0,2 x MA+0,8 x NP

unde:

MFA= media finală de admitere

MA=media de admitere calculată potrivit formulei stabilite în anexa 2 la Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării  privind organizarea şi desfăşurarea admiterii în învăţământul liceal de stat pentru anul şcolar 2021-2022, nr. 5457/2020

NP= nota la proba de verificare a cunoştinţelor la disciplinele Matematică şi Limba şi literatura română susţinut în colegiu

Candidaţii declaraţi „NEADMIS” participă la repartizarea computerizată în instituţiile de învăţământ civile.

Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Rata șomajului s-a redus la 5,7%, în aprilie; șomajul în rândul tinerilor s-a menținut la un nivel ridicat

Publicat

Publicitate

Rata șomajului în formă ajustată sezonier a fost de 5,7% în aprilie 2025, în scădere cu 0,3 puncte procentuale față de cea înregistrată în luna anterioară, potrivit datelor publicate marți de Institutul Național de Statistică (INS).

Rata șomajului la bărbați a fost cu 0,5 puncte procentuale mai mare decât la femei.

Numărul șomerilor (în vârstă de 15-74 ani) estimat pentru luna aprilie a anului 2025 a fost de 467.400 persoane, în scădere față de luna precedentă (490.900 persoane) și în creștere raportat la aceeași perioadă a anului 2024 (431.000 persoane).

Pe sexe, rata șomajului la bărbați a depășit-o cu 0,5 puncte procentuale pe cea a femeilor (valorile fiind 6,0% în cazul persoanelor de sex masculin și 5,5% în cazul celor de sex feminin).

Potrivit INS, reține în continuare atenția nivelul ridicat, de 24,8%, al ratei șomajului în rândul tinerilor (15-24 ani), înregistrat în perioada ianuarie – martie 2025.

Pentru persoanele adulte (25-74 ani), rata șomajului a fost estimată la 4,5% pentru luna aprilie 2025 (4,7% în cazul bărbaților și 4,2% în cazul femeilor).

Publicitate

Numărul șomerilor în vârstă de 25-74 ani reprezintă 73,8% din numărul total al șomerilor estimat pentru luna aprilie 2025. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

ISU Botoșani: Lecție de siguranță la Grădinița nr. 2 Botoșani. „Avem voie să ne jucăm cu focul, cu prizele sau cu întrerupătoarele”

Publicat

Publicitate

„Avem voie să ne jucăm cu focul, cu prizele sau cu întrerupătoarele?”- NU! Au răspuns, în cor, copiii de la Grădinița cu Program Normal nr. 2 din municipiul Botoșani, care au fost vizitați, în această dimineață, de pompieri.

Activitatea a fost organizată la cererea cadrelor didactice, care și-au dorit ca preșcolarii să petreacă o oră alături de salvatorii de la ISU Botoșani, pentru a învăța cum să prevină sau cum să reacționeze în situații de urgență.

Pompierii le-au vorbit celor mici despre riscurile incendiilor, cutremurelor și ale altor evenimente periculoase, oferindu-le sfaturi adaptate vârstei lor. În plus, copiii au participat la exerciții practice de evacuare, învățând cum să reacționeze corect și cu calm în caz de pericol.

Un moment special a fost desfășurat în curtea grădiniței, unde cei mici au explorat autospeciala de stingere a incendiilor și au avut ocazia să probeze echipamentele de protecție ale pompierilor.

Cu această ocazie, salvatorii le-au transmis celor mici reguli esențiale de comportament în cazul unui incendiu la grădiniță:

▪️anunțați evenimentul primului adult pe care îl întâlniți și păstraţi-vă calmul;

Publicitate

▪️părăsiți clădirea sub supravegherea și îndrumarea unui cadru didactic;

▪️urmaţi căile de evacuare marcate. Nu vă întoarceţi spre locurile în care se manifestă incendiul pentru a vă lua ghiozdanele sau alte obiecte de valoare! Viaţa este mai importantă!

▪️când aţi ajuns în curte, îndreptaţi-vă spre locul de adunare marcat corespunzător. Aici, cadrele didactice vor face prezenţa.

▪️aşteptaţi intervenția pompierilor.

În cazul unui incendiu în locuință, copiii au fost sfătuiți să:

▪️anunţe imediat părinţii sau pe cei din jur, să strige după ajutor sau sune la 112 dacă sunt singuri;

▪️să își ajute frații sau prietenii de joacă mai mici pe timpul evacuării din clădire;

▪️să nu se ascundă în diferite locuri (sub pat, în dulap etc.);

▪️dacă este mult fum, să înainteze în genunchi, deoarece la nivelul podelei pot respira mai bine;

▪️să nu se întoarcă în clădire, nici măcar pentru animalele sau jucăriile preferate.

Activitatea s-a desfășurat în baza protocolului de colaborare încheiat între Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Nicolae Iorga” al Județului Botoșani și unitatea de învățământ, având ca scop principal formarea unui comportament preventiv în rândul celor mai mici membri ai comunității.

Citeste mai mult

Eveniment

ITM Botoșani, în dialog cu angajatorii din agricultură și silvicultură pentru respectarea legislației muncii

Publicat

Publicitate

Inspectoratul Teritorial de Muncă Botoșani a organizat pe data de 29.05.2025 o întâlnire cu angajatorii care desfășoară activități în domeniul agricultură, pescuit și acvacultura, vânătoare, capturarea cu capcane a vânatului și activități de servicii anexe, silvicultura și alte activități forestiere și exploatare forestieră, la sediul Centrului de Pregătire și Perfecționare Profesională a Inspecției Muncii Botoșani.

Întâlnirea a avut ca temă informarea și conștientizarea angajatorilor din domeniul agriculturii cu privire la modul de respectare a prevederilor legale în domeniul relațiilor de muncă, precum și modul de respectare a cerințelor minime de securitate și sănătate în muncă.

Scopul întâłnirii a fost de a discuta teme de interes pentru aceste domenii, în contextul reglementărilor legislative în vigoare, precum și pentru a răspunde preocupărilor angajatorilor din județ cu activitate în aceste domenii.

Au avut loc dezbateri care au vizat cele mai importante și de interes teme din sfera domeniilor de activitate ale celor 22 angajatori participanți.

Au fost discuții pe marginea modificărilor legislative din domeniile Relațiilor de muncă (Legea nr.53/2003, Legea nr.202/2002, Legea nr.367/2022, HG NR.295/2025, OUG nr.1107/2025 , Legea nr.52/2011) și a Securității și sănătății în muncă. Au fost prezentate informații complete despre întocmirea contractelor individuale de muncă, activitatea zilierilor, noutăți privind platforma Reges-Online, precum și obligații ale angajatorilor din aceste domenii în ceea ce privește sănătatea și securitatea lucrătorilor (organizarea activităţii de prevenire şi protecţie; luarea măsurilor necesare pentru acordarea primului ajutor, stingerea incendiilor și evacuarea lucrătorilor, adaptate naturii activităților; asigurarea de către angajator a unei instruiri adecvate în domeniul SSM la angajare, la locul de muncă, periodic și oricând este necesar, inclusiv cu privire la riscurile generate de agenţi chimici periculoşi; riscuri generate de expunerea la agenți biologici la locurile de muncă; întocmirea planului de prevenire şi protecţie; existența evidenței zonelor cu risc ridicat și specific; efectuarea verificărilor periodice ale echipamentelor de muncă de către persoane competente, în conformitate cu legislaţia şi/sau cu practicile naţionale; asigurarea echipamentului individual de protecţie adecvat riscurilor evaluate; realizarea semnalizării de securitate şi sănătate la locul de muncă; dacă instalaţiile electrice sunt proiectate şi construite astfel încât să nu prezinte un pericol de incendiu sau explozie, iar lucrătorii sunt protejaţi în mod adecvat împotriva riscului de accidentare prin atingere directă şi/sau atingere indirectă; despre manipularea manuală și mecanică a maselor de către lucrători; aspecte legislative din domeniul securității și sănătății în muncă privind activitatea desfășurată cu zilieri).

Dialogul constructiv dintre părțile participante a fost susținut din partea ITM Botoșani de către d-na Daniela Petronela Lozneanu – Inspector-șef, d-na Alina Pahone – Inspector-șef adjunct Relații de Muncă, d-l Dan Moldovanu – Inspector-șef adjunct Securitate și Sănătate în Muncă. Din partea Centrului de Pregătire și Perfecționare Profesională a Inspecției Muncii Botoșani a participat d-na Doina Barbacaru – Director și d-na Dana Stoica – inspector de specialitate care au prezentat ofertele de cursuri în domeniul securității și sănătății în muncă, resurse umane, precum și workshop-uri privind platforma REGES ONLINE.

Publicitate

In sesiunea de întrebări și răspunsuri, s-au atins teme importante, s-au dezbătut spețe întâlnite în desfășurarea activității angajatorilor prezenți și s-au prezentat problemele cu care se confruntă angajatorii în aplicarea legislației muncii, aceștia primind îndrumări și clarificări de la reprezentanții Inspectoratului Teritorial de Muncă.

Pentru aplicarea corectă a prevederilor legale și pentru soluționarea cât mai rapidă a solicitărilor venite din partea angajatorilor, reprezentanții Inspectoratului Teritorial de Muncă și-au arătat disponibilitatea de a răspunde prompt, ori de câte ori vor fi solicitați.

Citeste mai mult

Eveniment

Orașele Ștefănești și Săveni rămân fără apă. De vină ar fi o intervenție necesară din cauza colmatării cu aluviuni, în contextul creșterii debitului râului Prut

Publicat

Publicitate

S.C. Nova Apaserv S.A. Botoșani informează consumatorii că, începând de astăzi, 03 iunie 2025, va fi întreruptă furnizarea apei potabile, pentru o perioadă estimată de 24h, ca urmare a unor lucrări efectuate de Administrația Națională Apele Române -Exploatarea Complexă Stânca Costești, la priza de captare a apei.  

Intervenția este necesară din cauza colmatării cu aluviuni, în contextul creșterii debitului râului Prut, pe fondul condițiilor meteorologice nefavorabile.

Vor fi afectați  consumatorii din orașul Ștefănești, orașul Săveni, respectiv din comunele: Adășeni, Albești, Avrămeni, Călărași, Coțușca, Dângeni, Dobârceni, Durnești,  Drăgușeni, Hănești,  Hlipiceni, Manoleasa, Mihălășeni, Românești, Răuseni, Santa Mare, Știubieni, Todireni, Trușești, Ungureni și Vlăsinești.

            Reluarea furnizării apei potabile se va face treptat, în funcție de stabilizarea sistemului.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending