Connect with us

Actualitate

Din 10 ianuarie, curse InterRegio cu tarif redus spre stațiunile montane. Lista TRENURILOR ZĂPEZII 2022

Publicat

Iubitorii sporturilor de iarnă şi nu numai pot profita, în perioada 10 ianuarie – 28 februarie 2022, de reduceri tarifare atractive de 25%, relatează alba24, iar acest lucru prin oferta „Trenurile Zăpezii”.

 

Aceasta este disponibilă la trenurile InterRegio CFR Călători, care circulă spre şi dinspre cele mai căutate staţiuni montane pentru schi, informează vineri operatorul naţional feroviar de transport călători.

„‘Trenurile Zăpezii’ reprezintă o alternativă rapidă şi verde la aglomeraţia din trafic în special pe Valea Prahovei, datorită duratei scurte a călătoriei cu trenurile InterRegio CFR Călători din Capitală”, susţin reprezentanţii companiei.

Reducerile tarifare se acordă astfel:

  • 25% din tariful de transport, de luni până joi, pentru călătoriile pe rută directă, la clasa a 2-a, cu trenurile InterRegio ce au ca punct de plecare/destinaţie una din staţiile de cale ferată: Sinaia, Buşteni, Azuga, Predeal, Braşov.

În acest fel, se evită aglomeraţia din trafic de pe Valea Prahovei şi se ajunge direct în staţiuni, în mai puţin de 2 ore şi jumătate chiar şi la Braşov, dacă se porneşte din Bucureşti.

De asemenea, se aplică o reducere de:

  • 25% din tariful de transport, de luni până joi, pentru călătoriile pe rută directă, la clasa a 2-a, cu trenurile InterRegio ce au ca punct de plecare/destinaţie una din staţiile de cale ferată: Vatra Dornei, Vatra Dornei Băi hc.

„Tariful de rezervare a locului (de 3,90 lei/loc) se plăteşte integral. De exemplu, preţul biletului cu această ofertă pe ruta Bucureşti – Predeal este de 30,6 lei, cu 8,9 lei mai puţin faţă de preţul întreg, pentru ruta Constanţa – Braşov preţul biletului este de 60,45 lei, cu 18,85 lei mai puţin faţă de preţul întreg, iar pentru ruta Bucureşti Nord -Vatra Dornei preţul biletului este de 76,65 lei, cu 24,25 lei mai puţin faţă de tariful întreg”, spune CFR Călători.

Oferta „Trenurile Zăpezii” este supusă unor termene şi condiţii, iar biletele la preţ redus se pot achiziţiona: online, de pe cfrcalatori.ro; din aplicaţia mobilă „CFR Călători mersul trenurilor şi bilete online”; de la automatele de vânzare bilete din gări; direct de la casele de bilete din gări şi agenţii de voiaj CFR Călători; de la distribuitori autorizaţi (agenţii de turism).

Reducerea se aplică la tariful preţ întreg pentru trenuri InterRegio clasa a 2-a şi nu se cumulează cu alte oferte.

Oferta „Trenurile Zăpezii”: 10 ianuarie – 28 februarie 2022

Nr. tren/Ruta/Observații

  • 1541: Iași (ora plecare – 06:30) – Brașov (ora sosire 14:07)/ în perioada închiderilor de linie se anulează
  • 1543: Brașov (ora plecare – 11:50) – Iași (ora sosire – 19:44)/ în perioada închiderilor de linie se anulează
  • 1623: București Nord (ora plecare – 09:55) – Brașov (ora sosire – 12:31/ora plecare 12:51) – Sibiu (ora sosire – 15:41)/ circulă prin Sibiu Triaj
  • 1646/1624: Târgu Mureș (ora plecare – 13:51) – Brașov (ora sosire – 19:16) / Sibiu (ora plecare – 16:30) – Brașov (ora sosire – 19:29/ora plecare – 19:48) – București Nord (ora sosire – 22:22/ în stația Brașov se atașează grupa de vagoane de la Târgu Mureș – de la trenul 1646 la trenul 1624
  • 1630: Brașov (ora plecare – 07:38) – București Nord (ora sosire – 10:09)/–
  • 1631: București Nord (ora plecare – 07:08) – Brașov (ora sosire – 09:31)/–
  • 1632: Brașov (ora plecare – 08:45) – București Nord (ora sosire – 11:08)/–
  • 1633: București Nord (ora plecare 15:15) – Brașov (ora sosire 17:37)/–
  • 1634: Brașov (ora plecare – 11:15) – București Nord (ora sosire – 13:50)/–
  • 1635: București Nord (ora plecare – 16:37) – Brașov (ora sosire – 19:07)/–
  • 1636: Brașov (ora plecare – 14:22) – București Nord (ora sosire – 16:57)/–
  • 1641: București Nord (ora plecare – 21:05) – Brașov (ora sosire – 23:37/ ora plecare – 23:52) – Baia Mare (ora sosire – 09:17)/În stația Sărățel se detașează grupă de vagoane pentru Bistrița Nord – tren 4008. În stația Beclean pe Someș se detașează grupă de vagoane pentru Sighetu Marmației – tren 4110 (4112). În stația Dej Călători se detașează grupă de vagoane pentru Cluj Napoca – tren 4009.
  • 1642: Baia Mare (ora plecare – 17:50) – Brașov (ora sosire 03:11/ora plecare 03:13) – București Nord (ora sosire 06:27)/ în stația Dej Călători se atașează grupă de vagoane de la Cluj Napoca – tren 4010: în stația Beclean pe Someș se atașează grupă de vagoane de la Sighetu Marmației – tren 4116: în stația Sărățel se atașează grupă de vagoane de la Bistrița Nord – tren 4007
  • 1645: București Nord (ora plecare 12:29) – Brașov (ora sosire 14:54/ora plecare 15:13) – Târgu Mureș (ora sosire 21:14)/–
  • 1730: Brașov (ora plecare 17:16) – Galați (ora sosire 22:38)/–
  • 1732: Galați (ora plecare 06:50) – Brașov (ora sosire 12:02)/–
  • 1734/1683: Cluj-Napoca (ora plecare 10:00) – Brașov (ora sosire 16:43/ ora plecare 16:56) – București Nord (ora sosire 19:34)/ București Nord (ora plecare 20:05) – Constanța (ora sosire 22:20)/ în stația București Nord se formează tren 1683 din grupă de vagoane sosită cu trenul 1734
  • 1735: București Nord (ora plecare 06:08) – Brașov (ora sosire 08:38/ ora plecare 08:47) – Cluj Napoca (ora sosire 15:24)/–
  • 1741: București Nord (ora plecare 18:50) – Brașov (ora sosire 21:14/ ora plecare 21:28) – Cluj Napoca (ora sosire 04:23/ ora plecare 04:35) – Satu Mare (ora sosire 09:17)/ stația Războieni detașează grupă de vagoane pentru tren 4530.
  • 1742: Satu Mare (ora plecare 17:00) – Cluj Napoca (ora sosire 22:00/ora plecare 22:12) – Brașov (ora sosire 05:07/ora plecare 05:19) – București Nord (ora sosire 07:57)/ în stația Războieni se atașează grupa de vagoane de la Târgu Mureș sosită cu tren 4539 de la Târgu Mureș – Războieni.
  • 1763: Iași (ora plecare 15:26) – Vatra Dornei (ora sosire 20:04/ora plecare 20:06) – Vatra Dornei Băi hc. (ora sosire 20:09/ ora plecare 20:11) – Timișoara Nord (ora sosire 08:53)/ în stația Suceava se atașează grupă de vagoane de la Botoșani – tren 5566
  • 1765: Timișoara Nord (ora plecare 14:18) – Vatra Dornei Băi hc. (ora sosire 02:37/ ora sosire 02:39) – Vatra Dornei (ora sosire 02:41/ ora plecare 02:43) – Iași (ora sosire 07:20)/În stația Suceava se detașează grupă de vagoane pentru Botoșani – tren 5560
  • 1830: Galați (ora plecare 06:15) – Vatra Dornei (ora sosire 15:15/ora plecare 15:16) – Vatra Dornei Băi hc. (ora sosire 15:19/ora plecare 15:20) – Cluj Napoca (ora sosire 19:32)/–
  • 1831: Timișoara Nord (ora plecare 06:42) – Vatra Dornei Băi hc. (ora sosire 17:25/ ora plecare 17:26) – Vatra Dornei (ora sosire 17:28/ ora plecare 17:29) – Iași (ora sosire 21:56)/–
  • 1832: Cluj Napoca (ora plecare 09:35) – Vatra Dornei Băi hc (ora sosire 13:38/ora plecare 13:39) – Vatra Dornei (ora sosire 13:41/ora plecare 13:42) – Galați (ora sosire 22:49)/–
  • 1833: Iași (ora plecare 06:00) – Vatra Dornei (ora sosire 10:31/ora plecare 10:32) – Vatra Dornei Băi hc. (ora sosire 10:35/ora plecare 10:36) – Timișoara Nord (ora sosire 22:11)/ În perioada închiderilor de linie se anulează
  • 1880: Constanța (ora plecare 05:30) – București Nord (ora sosire 07:41/ora plecare 08:06) – Brașov (ora sosire 10:28)/–
  • 1653: București Nord (ora plecare 22:32) – Vatra Dornei (ora sosire 07:04/ ora plecare 07:05) – Vatra Dornei Băi hc. (ora sosire 07:08)/–
  • 1654: Vatra Dornei Băi hc. (ora plecare 20:45) – Vatra Dornei (ora sosire 20:48/ ora plecare 20:49) – București Nord (ora sosire 05:27)/–
  • 1736: Cluj Napoca (ora plecare 13:40) – Brașov (ora sosire 20:28/ ora plecare 20:33) – București Nord (ora sosire 22:58)/–
  • 1882: Constanța (ora plecare 17:30) – București Nord (ora sosire 19:26/ora pl.ecare 19:42) – Brașov (ora sosire 21:51)/–
  • 1884: Brașov (ora plecare 07:12) – București Nord (ora sosire 09:16/ora plecare 09:30) – Constanța (ora sosire 11:26)/–

Exemple tarife – Trenurile Zăpezii 2022: 10 ianuarie – 28 februarie

(inclusiv tarif rezervare 3,9 lei)

Rute/ Preț IR, cls. a 2-a (tarif întreg lei/ cu oferta Trenurile Zăpezii lei)

  • București Nord – Predeal: 39,50 lei / 30,60 lei
  • Sibiu – Sinaia: 52,40 lei / 40,30 lei
  • București Nord – Brașov: 48,60 lei / 37,45 lei
  • București Nord – Vatra Dornei: 100,90 lei / 76,65 lei
  • Timișoara Nord– Vatra  Dornei: 100,90 lei / 76,65 lei
  • Satu Mare – Brașov: 110,90 lei / 84,15 lei
  • Constanța – Brașov: 79,30 lei / 60,45 lei

sursă: Agerpres

Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Eveniment

FOTO: Incendiu la Vorona! Un bărbat și-a pierdut viața

Publicat

Un bărbat în vârstă de 61 de ani, din localitatea Vorona, și-a pierdut viața în urma unui incendiu produs în camera unde locuia.

S-a întâmplat în această după-amiază. Alarma a fost dată de vecinii care au observat că iese fum din interiorul casei.
La fața locului s-au deplasat două echipaje din cadrul Detașamentului de Pompieri Botoșani, cu două autospeciale de stingere cu apă și spumă, un echipaj aparținând Serviciului Județean de Ambulanță Botoșani, precum și Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență Vorona.
Aceștia au constatat că ardeau bunurile dintr-o cameră și din hol.
Întrucât existau informații că proprietarul nu a reușit să iasă din interior, pompierii au început căutările concomitent cu acțiunea de stingere. Din nefericire, bărbatul a fost găsit decedat, în cameră.
Cel mai probabil probabil, evenimentul a fost generat de jarul căzut din sobă pe materiale combustibile.
Pentru prevenirea unor astfel de tragedii, ISU Botoșani vă recomandă:
– nu introduceți în sobă lemne cu lungimea mai mare decât vatra focarului;
– nu lăsați ușa sobei deschisă;
– nu supraîncălziți soba;
– montați pe pardoseală, în fața ușii de alimentare cu combustibil a mijlocului de încălzire, o bucată de tablă cu dimensiuni de 0,50 x 0,70 metri;
– nu puneți haine la uscat pe sobe sau în imediata lor apropiere;
– nu lăsați sobele și alte mijloace de încălzire nesupravegheate pe timpul funcţionării;
– stingeți focul pe timpul nopții;
– nu lăsați, niciodată, copiii singuri în casă, mai ales într-o încăpere unde este în funcțiune un mijloc de încălzire.

Citeste mai mult

Educație

PROIECT: Anul şcolar 2023 – 2024 va începe pe 11 septembrie şi va avea cinci module

Publicat

Anul şcolar 2023 – 2024 va începe pe 11 septembrie şi va avea 36 de săptămâni cuprinse în cinci module, urmând să se încheie pe 21 iunie, potrivit unui proiect de ordin al ministrului Educaţiei pus în consultare publică.

Programele “Şcoala altfel” şi “Săptămâna Verde” ar urma să se desfăşoare, la decizia unităţilor de învăţământ, în perioada 11 septembrie 2023 – 12 aprilie 2024.

Se propune ca anul şcolar 2023 – 2024 să fie structurat astfel:

* cursuri de luni, 11 septembrie 2023, până vineri, 27 octombrie 2023 şi vacanţă de sâmbătă, 28 octombrie 2023, până duminică, 5 noiembrie 2023;

* cursuri de luni, 6 noiembrie 2023, până vineri, 22 decembrie 2023, apoi vacanţă de sâmbătă, 23 decembrie 2023, până duminică, 7 ianuarie 2024;

* cursuri de luni, 8 ianuarie 2024, până vineri, 9 februarie 2024, respectiv vineri, 16 februarie 2024, sau vineri, 23 februarie 2024, după caz, la decizia Inspectoratelor şcolare judeţene şi al municipiului Bucureşti, în urma consultărilor cu beneficiarii primari ai educaţiei, cu părinţii sau reprezentanţii legali ai acestora şi cu cadrele didactice, realizate la nivelul unităţilor de învăţământ, urmate de o săptămână de vacantă, în perioada 12 februarie – 3 martie 2024;

* cursuri de luni, 19 februarie 2024, respectiv luni, 26 februarie 2024, sau luni, 4 martie 2024, după cum decid Inspectoratele şcolare judeţene şi al municipiului Bucureşti, după caz, până vineri, 12 aprilie 2024, iar apoi vacanţă de sâmbătă, 13 aprilie 2024, până duminică, 21 aprilie 2024;

* cursuri de luni, 22 aprilie 2024, până vineri, 21 iunie 2024, urmate de vacanţă de sâmbătă, 22 iunie 2024, până duminică, 8 septembrie 2024.

În ziua de 5 octombrie, Ziua internaţională a educaţiei, şi în zilele nelucrătoare şi de sărbătoare legală prevăzute de lege şi de contractul colectiv de muncă aplicabil nu se organizează cursuri, prevede proiectul.

“În situaţia suspendării cursurilor conform Regulamentului-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4183/2022, măsurile privind parcurgerea integrală a programei şcolare prin modalităţi alternative stabilite de consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ nu se dispun în perioada vacanţelor şcolare”, se menţionează în proiect.

În situaţii deosebite, bine fundamentate, în funcţie de condiţiile climaterice locale speciale şi de specificul şcolii, Inspectoratele şcolare pot aproba, cu avizul Ministerului Educaţiei, la cererea conducerii unităţilor de învăţământ, modificări ale structurii anului şcolar.

Propunerile şi sugestiile cu privire la proiectul de act normativ pot fi trimise până la data de 10 februarie, pe adresa de e-mail: mihaela.alexandru@edu.gov.ro. AGERPRES

Citeste mai mult

Eveniment

Lângă noi: Un șofer a derapat la Suceava și a ajuns cu mașina în poziție verticală rezemată de un copac

Publicat

Un șofer care nu a adaptat viteza la condițiile de drum a derapat, joi, pe DN 17, în afara localității Frasin și a ajuns cu mașina în poziție verticală rezemată de un copac, relatează newsbucovina.ro.

Potrivit primelor date ale anchetei, șoferul, un bărbat din Câmpulung Moldovenesc, circula singur în mașina personală, și a derapat pe DN 17 din cauza vitezei neadaptate la condițiile de drum și a ieșit în afara părții carosabile.

În urma accidentului au rezultat doar pagube materiale, iar șoferul nu a suferit leziuni.

Citeste mai mult

Eveniment

Bani pentru românii care vor să-și instaleze panouri fotovoltaice în 2023: Vor putea fi finanțate 150.000 de proiecte noi

Publicat

Vor putea fi finanțate de 4 ori mai multe proiecte pentru românii care vor să își instaleze panouri fotovoltaice.

Ministrul Mediului, Tanczos Barna, a declarat că bugetul prevăzut pentru panourile fotovoltaice, în 2023, este de trei miliarde lei, bani cu care se vor putea fi finanţa peste 150.000 proiecte, scrie alba24.ro.

Potrivit lui Tanczos, în România sunt peste trei milioane de case intabulate şi înregistrate la Oficiul de Cadastru care ar putea beneficia de un asemenea program, interesul este foarte ridicat şi e nevoie de creşterea fondurilor, pentru a finanţa mai multe solicitări.

„În România sunt peste trei milioane de case intabulate, locuinţe unifamiliale, teoretic care ar putea avea nevoie de sisteme fotovoltaice pentru a deveni independente sau semi-independente din punct de vedere al energiei electrice.

Anul trecut am aprobat peste 40.000 de cereri de finanţare, interesul a fost unul uriaş şi este clar că trebuie să suplimentăm bugetul pentru a veni în întâmpinarea cererii şi nevoii din partea cetăţenilor.

Pentru a sprijini cetăţenii în instalarea acestor sisteme de producere a energiei electrice, în 2023 continuăm programul, construim acum bugetul AFM (Administraţia Fondului pentru Mediu – n.red) şi vom bugeta pentru acest program o sumă de cel puţin patru ori mai mare decât anul trecut. (…)

Trei miliarde lei este bugetul prevăzut pentru fotovoltaice, în 2023, şi vom putea finanţa cel puţin 150.000 de proiecte, faţă de 40.000″, a declarat Ministrul Mediului, pentru AGERPRES.

Interes pentru reducerea birocrației

Acesta a menţionat că, în paralel, s-au purtat discuţii cu unităţile administrativ-teritoriale pentru a găsi soluţii de eficientizare şi de reducere a birocraţiei în implementare a programului şi şi-a exprimat convingerea că „anul acesta numărul celor care vor putea aplica va fi de ordinul sutelor de mii”.

Tanczos a mai subliniat că se analizează şi posibilitatea finanţării capacităţilor de stocare.

„În acelaşi timp, analizăm posibilitatea finanţării capacităţilor de stocare, astfel încât independenţa energetică la nivel de gospodărie să fie susţinută şi prin posibilitatea de a stoca energia produsă în timpul zilei şi de a nu fi nevoie de fiecare dată de livrare în sistemul energetic.

Am demarat negocierile şi cu Ministerul Fondurilor Europene pentru a căuta soluţii împreună de finanţare, atât din fondurile care sunt la dispoziţia Ministerului Mediului, cât şi din surse care sunt asigurate de Uniunea Europeană, adică fonduri europene”, a spus ministrul Mediului.

Acesta a făcut referire şi la limitările legate de capacităţile de producţie şi de instalare a sistemelor fotovoltaice.

„Desigur, există şi alte limitări, limitări de ordin economic şi de ordinul capacităţilor de producţie a sistemelor fotovoltaice şi a capacităţilor de instalare.

Deci, nu numai partea financiară, de finanţare, este importantă, e important să vedem şi cât pot instala firmele care se ocupă de aşa ceva şi ce cantităţi se pot importa în România”, a mai arătat Tanczos Barna.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate