Connect with us

Actualitate

Definitivat 2022: reguli pentru proba scrisă de miercuri, 20 iulie. Ce trebuie să știe candidații. Calendar, modele de subiecte

Publicat

Publicitate

Definitivat 2022: Miercuri, 20 iulie, se desfășoară proba scrisă pe discipline la examenul de Definitivat. Cadrele didactice promovate dobândesc dreptul de practică în învățământul preuniversitar.

Nota la proba scrisă are o pondere de 70% în calculul mediei finale, care, pentru promovarea examenului, trebuie să fie de cel puțin 8 (opt).

Examenul de Definitivat poate fi susținut de cadrele didactice care au cel puțin un an vechime în învățământ și este obligatoriu pentru obținerea gradelor didactice.

Persoanele care nu promovează examenul de definitivare în învăţământ pot fi angajate în sistemul naţional de învăţământ preuniversitar numai pe perioadă determinată, cu statut de profesor debutant.

Candidaţii pot susţine examenul naţional pentru definitivare în învăţământ fără taxă de cel mult 3 ori.

Prezentările ulterioare la examen sunt condiţionate de achitarea unei taxe în cuantum de 300 lei la unitatea de învăţământ desemnată centru de examen (Colegiul Național ”Horea, Cloșca și Crișan” Alba Iulia).

Publicitate

Definitivat 2022 – proba scrisă – reguli pentru candidați

Pentru proba scrisă, Centrul Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie elaborează 3 variante de subiecte şi baremele de evaluare aferente.

Proba scrisă se desfăşoară începând cu ora 9.o0, durata de redactare a lucrării fiind de 4 ore.

Prezentarea comisiei la centrul de examen se face în intervalul orar 7.00-7.15, pe baza buletinului/cărţii de identitate şi a delegaţiei de serviciu.

Accesul candidaţilor în centrul de examen la proba scrisă se face în intervalul 7.30-8.00, pe baza actului de identitate valabil – carte de identitate, carte de identitate provizorie sau buletin de identitate – ori, în lipsa acestuia, pe baza paşaportului în termen de valabilitate.

Candidaţii şi profesorii asistenţi nu pot avea asupra lor, în sala de examen, obiecte sau materiale din următoarele categorii:

  • genţi, poşete, ziare, reviste, cărţi, caiete, mijloace electronice de calcul, telefoane mobile sau orice alte mijloace care intermediază/facilitează comunicarea la distanţă, alte obiecte/materiale a căror utilizare afectează desfăşurarea examenului în condiţii de legalitate, echitate şi obiectivitate.

Materialele şi/sau obiectele nepermise vor fi depuse şi sigilate în sala de depozitare a obiectelor personale, înainte de intrarea în sala de examen.

Candidaţii care introduc în sala de examen materiale nepermise, din categoria materialelor menţionate sau compatibile cu acestea, chiar dacă nu le utilizează în momentul în care sunt depistaţi, sunt eliminaţi din examen pentru tentativă de fraudă, prin decizie motivată a preşedintelui comisiei de examen, situaţie în care profesorii-asistenţi sau membrii comisiei de examen încheie un proces-verbal.

Candidaţii sunt informaţi de către profesorii asistenţi responsabili de săli, la intrarea în sala de examen, cu privire la prevederile metodologice referitoare la desfăşurarea probei scrise şi semnează procese-verbale care să ateste informarea.

Pe uşa fiecărei săli de examen se afişează tabelele nominale cuprinzând numele şi prenumele candidaţilor repartizaţi în sala respectivă şi disciplina la care aceştia susţin examenul.

În fiecare sală de examen se repartizează candidaţi care susţin examenul la cel puţin două discipline diferite. Repartizarea candidaţilor în sală se face potrivit tabelelor afişate, respectarea ordinii de aşezare în bancă fiind obligatorie.

În vederea desfăşurării probei scrise se asigură supravegherea fiecărei săli de către 2-3 profesori asistenţi, care verifică identitatea candidaţilor din sala respectivă pe baza actului de identitate prezentat de aceştia şi care răspund de corectitudinea desfăşurării probei scrise în sala respectivă.

Profesorii asistenţi responsabili de săli primesc, sub semnătură, de la secretariatul comisiei de examen tabelul nominal cu candidaţii repartizaţi în sala respectivă, foile tipizate de examen şi ciornele necesare ştampilate, corespunzător numărului candidaţilor din sală.

Înainte de distribuirea subiectelor în săli, profesorii asistenţi instruiesc candidaţii cu privire la modul de secretizare şi securizare a lucrărilor scrise, numerotarea paginilor şi atenţionează candidaţii cu privire la situaţiile care pot conduce la anularea lucrării scrise şi la eliminarea din examen, potrivit prevederilor legale.

Preşedintele comisiei de examen, împreună cu secretarul comisiei, distribuie în sălile de examen plicurile secretizate cu subiecte, astfel încât, la ora 10.00, acestea să poată fi desfăcute, în prezenţa candidaţilor.

Din momentul deschiderii plicului cu subiecte, niciun candidat nu mai poate părăsi sala decât dacă predă lucrarea şi semnează de predare. Candidaţii care nu se află în sală în momentul deschiderii plicului cu subiecte pierd dreptul de a mai susţine examenul în sesiunea respectivă.

După primirea subiectelor, candidaţii verifică dacă au primit subiectul corespunzător specializării/ disciplinei de examen şi semnează pentru conformitate în tabelul pus la dispoziţie de profesorii asistenţi responsabili de sală.

Pentru redactarea lucrărilor se foloseşte cerneală sau pix de culoare albastră; desenele/graficele se execută cu creion negru.

Candidaţii pot avea, în sala de examen, dicţionare – pentru disciplinele latină sau greacă veche – şi planuri de conturi – pentru disciplinele economice.

Profesorii asistenţi care furnizează soluţii ale subiectelor de examen, falsifică lucrări, tolerează acţiuni sau intenţii de fraudă ale candidaţilor sau manifestă neglijenţă în îndeplinirea atribuţiilor răspund disciplinar sau penal, după caz.

Nerespectarea prevederilor procedurii specifice privind secretizarea şi securizarea lucrărilor scrise, referitoare la înscrierea numelui candidaţilor sau a altor nume proprii care nu au legătură cu cerinţele subiectului, precum şi la existenţa oricăror alte semne distinctive pe foile de examen determină anularea lucrărilor scrise. Candidaţii care doresc să corecteze o greşeală taie fiecare rând din pasajul greşit cu o linie orizontală, iar schemele/desenele, cu o linie oblică.

Candidaţii care, în timpul desfăşurării probei scrise, sunt surprinşi copiind, primind sau transmiţând soluţii cu privire la subiecte sunt eliminaţi din examen, în acest sens încheindu-se un proces-verbal de către profesorii-asistenţi responsabili de sală sau de către membrii comisiei de examen. Aceeaşi măsură se aplică şi pentru orice altă tentativă de fraudă.

Candidatul care se retrage din proprie iniţiativă poate solicita anularea lucrării, pe baza unei declaraţii, predă lucrarea şi foaia cu subiecte şi părăseşte sala după cel puţin o oră, dar nu la mai mult de 3 ore de la deschiderea plicului cu subiecte. În acest caz, lucrarea scrisă nu este evaluată, iar în statistici candidatul respectiv se consideră retras, cu dreptul de a se înscrie în sesiunea imediat următoare, conform prevederilor legale.

În cazuri excepţionale, dacă un candidat solicită părăsirea temporară a sălii, el este însoţit de unul dintre profesorii asistenţi până la înapoierea în sala de examen, fără a beneficia de prelungirea timpului alocat rezolvării subiectelor.

Sigilarea lucrărilor scrise se efectuează cu etichete albe, după care se aplică ştampila de examen.

Etichetele conţinând codurile de bare se aplică numai în spaţiile rezervate. Procedura specifică privind secretizarea şi securizarea lucrărilor scrise utilizând etichete cu cod de bare se stabileşte de către Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi se comunică inspectoratelor şcolare.

Comisia de examen, profesorii-asistenţi şi candidaţii au obligaţia să respecte prevederile procedurii aprobate.

Pentru ştampila de examen se utilizează numai tuş albastru. După încheierea lucrării, candidaţii numerotează foile de examen în spaţiul rezervat, cu cifre arabe, indicând pagina curentă şi numărul total de pagini scrise, de exemplu: 3/5 pentru pagina a treia din totalul de 5 pagini scrise. Se vor numerota toate paginile pe care candidatul a scris, inclusiv prima pagină şi paginile incomplete.

Preşedintele comisiei de examen, după consultarea cu membrii comisiei, poate anula lucrările scrise pe care se regăsesc semne distinctive sau dacă se constată nerespectarea:

  • a) modului de secretizare a lucrării scrise
  • b) modului de redactare a lucrării scrise, inclusiv modul de corectare, de către candidaţi, a eventualelor greşeli
  • c) modului de completare a denumirii disciplinei de examen pe foaia tipizată (transcrisă întocmai de către candidaţi de pe foaia cu subiecte pe prima pagină a lucrării scrise, în spaţiul rezervat, cu majuscule)
  • d) modului de numerotare a paginilor în spaţiul rezervat.

La finalizarea lucrării, candidaţii predau profesorilor asistenţi responsabili de sală lucrările şi semnează în borderoul de predare, menţionând numărul de pagini scrise în borderou şi pe teză, în spaţiul rezervat. Spaţiile libere ale întregii lucrări se anulează, în faţa candidatului, de către unul dintre profesorii asistenţi, cu linie frântă în forma literei „Z”. Până la predarea ultimei lucrări, în sală rămân cel puţin 3 candidaţi.

Ciornele şi foaia cu subiecte se predau separat profesorilor asistenţi responsabili de sală, odată cu lucrarea; ciornele nu sunt luate în considerare în evaluarea lucrării şi la eventualele contestaţii.

Profesorii asistenţi responsabili de sală predau comisiei de examen lucrările candidaţilor, borderourile de predare a lucrărilor, tipizatele anulate şi cele nefolosite, tabelele de prezenţă, ciornele, foile cu subiecte, precum şi toate materialele din mapa sălii de examen rămase nefolosite.

Definitivat 2022 – proba scrisă

Proba scrisă a examenului se susţine la:

  • disciplina de specialitate şi metodica predării acesteia – pentru profesori din învăţământul de masă şi din învăţământul special, antrenori şi cadre didactice medicale cu studii superioare
  • limba şi literatura română şi matematică, metodica predării limbii şi literaturii române/comunicării în limba română şi metodica predării matematicii/matematicii şi explorării mediului în învăţământul primar – pentru învăţători, institutori şi profesori pentru învăţământul primar din unităţile şcolare cu limba de predare română
  • limba şi literatura maternă, limba şi literatura română şi universală pentru copii, matematică, metodica predării limbii şi literaturii/comunicării în limba maternă, metodica predării limbii şi literaturii/comunicării în limba română şi metodica predării matematicii/matematicii şi explorării mediului în învăţământul primar – pentru învăţători, institutori şi profesori pentru învăţământul primar din unităţile şcolare cu limba de predare în una dintre limbile minorităţilor naţionale, având studiile finalizate în limba respectivă
  • limba română şi literatura pentru copii şi metodica activităţilor instructiv-educative în grădiniţa de copii – pentru educatoare, institutori şi profesori pentru învăţământul preşcolar din unităţile preşcolare cu predare în limba română
  • limba şi literatura maternă, limba şi literatura română şi universală pentru copii, metodica predării activităţilor în limba maternă şi metodica predării activităţilor în limba română în învăţământul preşcolar – pentru educatoare, institutori şi profesori pentru învăţământul preşcolar din unităţile preşcolare cu limba de predare în una dintre limbile minorităţilor naţionale, având studiile finalizate în limba respectivă
  • limba şi literatura română şi matematică, metodica predării limbii şi literaturii române/comunicării în limba română şi metodica predării matematicii/matematicii şi explorării mediului în învăţământul primar sau terapie educaţională complexă şi integrată (psihopedagogie specială pentru educatoare, învăţători, învăţători-educatori) – pentru învăţători-educatori, învăţători, învăţători-itineranţi, institutori, profesori pentru învăţământul primar din învăţământul special cu predare în limba română
  • limba şi literatura maternă, limba şi literatura română şi universală pentru copii, matematică, metodica predării limbii şi literaturii/comunicării în limba maternă, metodica predării limbii şi literaturii/comunicării în limba română şi metodica predării matematicii/matematicii şi explorării mediului în învăţământul primar sau terapie educaţională complexă şi integrată (psihopedagogie specială pentru educatoare, învăţători, învăţători-educatori) – pentru învăţători, învăţători- itineranţi, institutori, profesori pentru învăţământul primar din învăţământul special cu predare în una dintre limbile minorităţilor, având studiile finalizate în limba respectivă
  • limba română şi literatura pentru copii şi metodica activităţilor instructiv-educative în grădiniţa de copii sau terapie educaţională complexă şi integrată (psihopedagogie specială pentru educatoare, învăţători, învăţători-educatori) – pentru educatoare, institutori, profesori pentru învăţământul preşcolar din învăţământul special cu predare în limba română
  • limba şi literatura maternă, limba şi literatura română şi universală pentru copii, metodica predării activităţilor în limba maternă şi metodica predării activităţilor în limba română în învăţământul preşcolar sau terapie educaţională complexă şi integrată (psihopedagogie specială pentru educatoare, învăţători, învăţători-educatori) – pentru educatoare, institutori, profesori pentru învăţământul preşcolar din învăţământul special cu predare în una dintre limbile minorităţilor, având studiile finalizate în limba respectivă
  • disciplina de specialitate şi didactica acesteia – pentru maiştri-instructori, antrenori şi cadre didactice medicale cu studii medii

DEFINITIVAT 2022 – CALENDAR:

  • 16 septembrie – 14 octombrie 2021: înscrierea candidaților la unitățile de învățământ
  • 1-7 octombrie 2021: emiterea deciziilor de constituire a comisiilor de examen județene/Comisiei de examen a municipiului București
  • 15-29 octombrie 2021: transmiterea dosarelor de înscriere la inspectoratul școlar, verificarea și avizarea acestora, conform graficului elaborat și comunicat de fiecare inspectorat școlar; înștiințarea candidaților cu privire la admiterea sau respingerea dosarului de înscriere
  • până la 3 iunie 2022: efectuarea inspecțiilor de specialitate
  • 6-17 iunie 2022: completarea dosarelor și validarea datelor de înscriere existente în aplicația informatică specifică
  • 20 iulie 2022: susținerea probei scrise
  • 27 iulie 2022: afișarea rezultatelor
  • 27-28 iulie 2022: înregistrarea contestațiilor
  • 28 iulie—3 august 2022: soluționarea contestațiilor
  • 4 august 2022: afișarea rezultatelor finale
  • 4-9 august 2022: transmiterea la Ministerul Educației a tabelelor nominale cu rezultatele candidaților promovați
  • 9-16 august 2022: validarea rezultatelor examenului prin ordin al ministrului educației

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

 

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

Guvernul a decis să suspende aplicarea unor sancțiuni din sistemul RO e-Transport până la sfârșitul anului 2025.

Publicat

Publicitate

Guvernul a suspendat aplicarea unor sancțiuni din sistemul RO e-Transport până la 31 decembrie 2025. Prin Ordonanța de urgență nr. 29/2025, se amână aplicarea anumitor prevederi din Ordonanța de urgență nr. 41/2022, care reglementează funcționarea Sistemului național de monitorizare a transporturilor rutiere de bunuri (RO e-Transport). Măsura va rămâne valabilă până la sfârșitul anului 2025, relatează alba24.ro.

Decizia vine ca răspuns la solicitările mediului de afaceri, care a semnalat dificultăți în implementarea și testarea completă a noilor cerințe tehnologice impuse de sistem. Guvernul motivează suspendarea prin necesitatea asigurării unei perioade de adaptare pentru contribuabili, evitării blocajelor la frontiere în contextul aderării României la spațiul Schengen, și prevenirii afectării activității operatorilor economici din domeniul transporturilor.

În mod concret, suspendarea vizează aplicarea sancțiunilor pentru nerespectarea prevederilor referitoare la dotarea vehiculelor de transport cu dispozitive de geolocalizare și transmiterea datelor în timp real, prevăzute la art. 131 alin. (1) lit. d) și e) și alin. (3) și (4) din OUG nr. 41/2022.

Ordonanța a fost publicată în Monitorul Oficial pe 24 aprilie 2025 și este semnată de prim-ministrul Ion-Marcel Ciolacu și de miniștrii de resort.

  • Implicatiile suspendării: Suspendarea aplicării unor dispoziții permite autorităților să remedieze eventualele neajunsuri identificate după aplicarea inițială, să ajusteze măsuri care ar putea avea un impact negativ asupra operatorilor din domeniul transporturilor și să asigure un echilibru între nevoile de monitorizare și respectarea drepturilor tuturor părților implicate.

  • Autoritățile guvernamentale subliniază că această decizie nu reprezintă o renunțare la obiectivele de securitate și transparență în transporturi, ci mai degrabă o ajustare a cadrului normativ pentru a facilita o implementare eficientă și echitabilă a sistemului de monitorizare.

    Sancțiunile care au fost suspendate în aplicarea sistemului GPS e-Transport
    • Operatorul de transport rutier este obligat să asigure transferul datelor curente de poziţionare a vehiculului de transport, care fac obiectul declaraţiei, pe toată durata traseului de transport al bunurilor care fac obiectul monitorizării prin Sistemul RO e-Transport.

    Publicitate

    • Operatorul de transport rutier este obligat să echipeze vehiculele de transport cu dispozitive de tip terminal de telecomunicaţii care utilizează tehnologii de poziţionare şi transmisie de date prin satelit Prevederile nu se aplică în cazul în care datele de poziţionare ale vehiculului de transport sunt transferate de dispozitivele acestuia.

    • Operatorul de transport rutier este obligat să pună la dispoziţia conducătorului auto codul UIT primit.

    Nerespectarea obligațiilor anterior menționate de către operatorul de transport rutier constituie contravenții (dacă nu sunt săvârșite în condiții încât să fie considerate infracțiuni) și se sancționează cu amendă de la 10.000 de lei la 50.000 de lei în cazul persoanelor fizice sau cu amendă de la 20.000 de lei la 100.000 de lei în cazul persoanelor juridice.

    Obligații ale conducătorul vehiculului de transport:

    În cazul transporturilor rutiere pe teritoriul naţional ale bunurilor cu risc fiscal ridicat şi transporturile rutiere internaţionale de bunuri, conducătorul vehiculului de transport are obligaţia să pornească dispozitivul de poziţionare înainte de începerea transportului pe teritoriul naţional, respectiv să oprească dispozitivul de poziţionare numai după livrarea bunurilor la locul de livrare declarat pe teritoriul naţional sau după părăsirea teritoriului naţional.

    De asemenea acesta este obligat să prezinte, la solicitarea organelor competente din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală ori din cadrul Autorităţii Vamale Române, respectiv la solicitarea ofiţerilor şi agenţilor de poliţie din cadrul Poliţiei Române, documentele care însoţesc transportul de bunuri care fac obiectul monitorizării prin sistemul RO e-Transport împreună cu codul UIT pus la dispoziţie.

    Nerespectarea obligațiilor anterior menționate de către conducătorul vehiculului de transport constituie contravenții (dacă nu sunt săvârșite în condiții încât să fie considerate infracțiuni) și se sancționează cu amendă de la 5.000 de lei la 10.000 de lei.

     

 

 

Citeste mai mult

Administratie

Prima ediţie a Zilelor Spitalului Judeţean de Urgenţă „Mavromati” din Botoşani va aborda interdisciplinaritatea terapeutică în era inteligenţei artificiale

Publicat

Publicitate

În aproximativ o lună, în perioada 20-24 mai 2025, cel mai mare spital din estul ţării va da startul ediţiei inaugurale a Zilelor Spitalului Judeţean de Urgenţă “Mavromati” din Botoşani, prima ediţie a conferinţei medicale organizate de această instituţie desfăşurându-se sub titulatura ştiinţifică “Abordarea terapeutică interdisciplinară în era inteligenţei artificiale”.

 

Evenimentul este organizat în parteneriat cu Consiliul Judeţean Botoşani, Colegiul Medicilor Botoşani şi Ordinul Asistenţior Medicali Generalişti Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, filiala Botoşani şi va avea loc sub înaltul patronaj al Universităţii de Medicină şi Farmacie “Grigore T. Popa” din Iaşi. De asemenea, manifestarea beneficiază de sprijinul direct şi nemijlocit al mediului de afaceri local.

Peste 400 de medici din diferite specialităţi (medicina de urgenţă, chirurgie generală, neurochirurgie, ortopedie, neonatologie, psihiatrie, gastroenterologie, cardiologie, medicină internă, urologie, dermatologie, oncologie, chirurgie plastică şi reparatorie, pediatrie), dar şi fizioterapeuţi, psihologi, audiologi şi asistenţi medicali din toată ţara sunt asteptaţi la lucrările conferintei. Cei care încă nu s-au înregistrat, pot face acest lucru prin accesarea website-ului manifestării, zilele-spitalului-mavromati.ro. Răsplata va fi un program medical de excepţie, ce va putea fi accesat atat în format onsite, dar şi online, care va fi evaluat cu numeroase credite EMC (educaţie medicală continuă).

„Suntem încântaţi că odată cu prima ediţie a Zilelor Spitalului Judeţean de Urgenţă “Mavromati” creem la Botoşani o modalitate importantă de asigurare a unui proces continuu şi sustenabil de formare medicală la nivelul tuturor categoriilor de personal din cadrul spitalului, cu consecinţe benefice în funcţionarea instituţiei pe termen lung şi, pe cale de consecinţă, în beneficiul pacienţilor arondaţi.”, a declarat dl. Corneliu Prepeliţă, managerul spitalului.

Dintre lectorii invitaţi, putem aminti pe Prof. Dr. Anca Trifan, Prof. Dr. Camelia Cojocariu, Prof. Dr. Ana-Maria Sîngeap, Prof. Dr. Cătălin Sfarti de la Institutul de Gastroenterologieşi Hepatologie din Iaşi, pe Prof. Dr. Romeo Dobrin, Dr. Ovidiu Alexinschi de la Institutul de Psihiatrie “Socola” din Iaşi, Prof. Dr. Ingrith Miron, Prof. Dr. Laura Trandafir, Prof. Dr. Cristina Gavrilovici, Prof. Dr. Alina Luca, Prof. Dr. Valeriu Lupu , Conf. Dr. Magdalena Starcea, Conf. Dr. Ileana Katerina Ioniuc , Conf. Dr. Solange Tamara Roșu , Şef Lucrări Maria Adriana Mocanu, Şef Lucrări Dr. Otilia Frăsinariu , Dr. Ioana Grigore, Dr. Camelia Ivănescu de la Spitalul Clinic de Urgenţă pentru Copii “Sfânta Maria” din Iaşi, Prof. Dr. Dana Turliuc de la Spitalul Clinic de Urgență “Prof. Dr. N. Oblu”din Iași, Șef lucrări Dr Horațiu Stan de la Spitalul Clinic Județean de Urgență Cluj-Napoca, Prof. Dr. Ovidiu Alexa, Prof. Dr. Irina Iuliana Costache-Enache, Dr. Daniela Crişu de la Spitalul Clinic Județean de Urgență “Sf. Spiridon” din Iasi. Preşedintele de onoare al manifestării este Prof. Univ. Dr. Viorel Scripcariu, Rectorul Universităţii de Medicină şi Farmacie “Grigore T. Popa” din Iaşi.

Publicitate

Operatorul manifestării este SC Focus Event SRL din Iaşi, iar website-ul evenimentului poate fi găsit la adresa  www.zilele-spitalului-mavromati.ro

 

Citeste mai mult

Eveniment

Se întrerupe furnizarea apei în municipiul Dorohoi și localitatea Corlăteni. Anunțul Nova Apaserv

Publicat

Publicitate

În cursul zilei de astăzi, 28 aprilie 2025, S.C. Nova Apaserv S.A. Botoșani anunță desfășurarea unor lucrări programate de întreținere pe conducta de transport apă Leorda -Dorohoi.

Pe durata acestor intervenții, există posibilitatea întreruperii temporare a furnizării apei potabile pentru utilizatorii din municipiul Dorohoi și localitatea Corlăteni.

„În acest moment, alimentarea cu apă este asigurată din rezervoarele de înmagazinare, însă pentru orice eventualitate, recomandăm consumatorilor să își facă  rezerve de apă necesare pentru consumul de bază”, transmit reprezentanții Nova APaserv.

Citeste mai mult

Cultura

Memorialul Ipotești invită liceenii la concursul de proiecte „Eminescu, azi”

Publicat

Publicitate

Cum îl mai citim pe Eminescu; ce știm despre el; cum îi prezentăm textele sau biografia, contextul istoric, social sau literar în care a activat; cum a fost sau este receptat; cum îi citim poezia, proza, publicistica, traducerile; cum putem integra textele sau biografia într-un program informatic, cum îl prezentăm într-un joc de lumini și sunet, într-un spectacol, într-un reportaj imaginar sau unul real cu cititori; cum putem discuta cu personajele din textele lui; cum putem crea un rețetar al bucatelor din epocă, un album despre vestimentația timpului; cum putem urmări itinerarul biografic al poetului sau al personajelor; cum putem urmări edițiile Eminescu – acestea sunt doar câteva sugestii, deloc restrictive, de teme de proiect, de întrebări la care sunt invitați să răspundă liceenii, uzând de toată creativitatea lor.

Concursul se va desfășura în două etape:

  • la prima etapă, care se va încheia în data de 30 mai, participanții vor trimite pe adresa Memorialului Ipotești – ipotesti@gmail.com – descrierea conceptului cu o prezentare video de 3-5 minute; juriul va selecta 5 cele mai bune proiecte;
  • la etapa a doua, participanții vor fi invitați, pentru perioada 12-15 iunie, la Ipotești pentru prezentarea publică a proiectelor; în baza jurizării va fi desemnat câștigătorul; premierea și prezentarea proiectului câștigător va avea loc pe data de 15 iunie.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending