Connect with us

Eveniment

De săptămâna viitoare: Se depun cererile pentru ajutoare de încălzire la Modern Calor S.A

Publicat

Publicitate

Societatea Modern Calor S.A. anunță că, începând cu data de luni, 17 octombrie 2022, se pot depune cererile completate în vederea acordarii ajutoarelor de încălzire aferente sezonului rece 2022-2023 pentru clienții racordați la sistemul centralizat de încălzire.

Dacă doriți să beneficiați de ajutor, din luna noiembrie 2022, este necesar să completați Cererea şi Declaraţia pe proprie răspundere pentru acordarea ajutorului la sediul Modern Calor S.A. (Serviciul Comercial de lângă Şcoala Gimnazială nr.7) cel târziu până la data de 15 NOV. 2022

Pot beneficia de ajutor la încălzirea locuinței în sistem centralizat familiile care îndeplinesc următoarele condiții:

  • dețin o singură locuință;
  • dețin un singur autoturism mai vechi de 10 ani;
  • nu dețin terenuri intravilane (mai mari de 1000 mp în zona urbană, mai mari de 2000 mp în zona rurală);
  • nu au depozite bancare mai mari de 3.000 RON;
  • au venitul pe membru de familie mai mic de 1386 RON net/persoană;
  • la 2 persoane venitul familiei nu trebuie să depășească 2772 RON;
  • la 3 persoane venitul familiei nu trebuie să depășească 4158 RON;
  • la 4 persoane venitul familiei nu trebuie să depășească 5544 RON;
  • la persoanele care locuiesc singure suma maximă până la care se acordă ajutorul este de 2053 RON net/persoană.

Documente necesare:

  • adeverință de la asociație cu numărul de persoane;
  • documente venituri (adeverință de salariu, cupon de pensie, indemnizații, bonuri de masă, declarație – alte venituri);
  • copie act proprietate sau închiriere, extras de carte funciară;
  • copii acte identitate (buletine, cărți identitate, certificate naștere);
  • ultima factură la gaze naturale și energie electrică.

De asemenea, informații pot fi obținute și la Centrul de încasare și relații cu publicul din strada Vârnav nr.9, ele urmând a fi afișate și la intrarea în scările de bloc. Relații suplimentare pot fi obținute la numerele de telefon: 0769 014 736 sau 0331 401 962, 0231 537 100 – interior: 114,115,116, 120, 130, 131.

 Urmăriți știrile Botosani24.ro și pe Google News

Publicitate

Urmăriți Botosani24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Botosani24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Eveniment

VIDEO Incendiu într-o gospodărie din localitatea Mitoc. Proprietarul tăia, cu un flex, o bucată de tablă, iar scânteile au ajuns pe deșeuri

Publicat

Publicitate

Un incendiu s-a produs, în urmă cu puțin timp, într-o gospodărie din localitatea Mitoc. Proprietarul tăia, cu un flex, o bucată de tablă, iar scânteile au ajuns pe deșeuri de mase plastice. Îngrijorat de faptul că flăcările s-ar putea extinde la casă, lemne și o lizieră, proprietarul a sunat după ajutor, la 112.

La caz s-a deplasat un echipaj din cadrul Punctului de Lucru Coțușca, cu o autospecială de stingere cu apă și spumă, dar și Serviciul Voluntar pentru Situații de Urgență Mitoc.

Până la sosirea pompierilor, polițiștii de frontieră, care se aflau în misiune în proximitate, au intervenit rapid pentru a ține sub control situația. Aceștia au acționat cu promptitudine, folosind mijloace improvizate pentru a limita extinderea flăcărilor către zonele învecinate, prevenind astfel riscul ca incendiul să ajungă la casă, stivele de lemne sau liziera aflată în apropiere. Intervenția lor a fost esențială pentru reducerea pagubelor până la sosirea echipamentelor specializate.
A ars o cantitatea însemnată de deșeuri de mase plastice. Au fost protejate de foc o casă, aproximativ un metru cub de lemne și liziera din apropiere.

Informare preventivă

❗Utilizarea aparatelor de sudură sau de tăiere a metalelor fără luarea măsurilor necesare pentru prevenirea incendiilor poate fi foarte periculoasă. Scânteile mecanice provenite de la astfel de aparate pot aprinde materialele combustibile din apropiere, iar flăcările se pot extinde în timp scurt.

✅ Pentru evitarea unor astfel de evenimente, pompierii reamintesc cetățenilor că efectuarea lucrărilor de sudare, tăiere, lipire sau a altor asemenea operaţiuni, care prezintă pericol de incendiu, se poate executa în siguranță numai după ce s-au luat măsuri pentru îndepărtarea sau protejarea materialelor combustibile.

Publicitate

De asemenea, în locurile în care se desfășoară astfel de activități trebuie să fie asigurate mijloace de limitare şi de stingere a incendiilor.

Citeste mai mult

Eveniment

Programul de guvernare convenit de PSD, PNL și UDMR: Mai puține ministere, menținerea cotei unice și impozitarea marilor averi

Publicat

Publicitate

Programul de guvernare convenit de PSD, PNL și UDMR. Liderii principalelor partide pro-europene din România s-au întâlnit marţi pentru a se pune de acord asupra principiilor viitorului program de guvernare. Printre principalele măsuri se numără menţinerea cotei unice, reducerea aparatului administrativ și impozitarea progresivă a marilor averi, scrie alba24.ro.

PSD, PNL, UDMR şi Grupul Minorităţilor Naţionale au convenit ca programul de guvernare să fie unul al reformelor şi investiţiilor, un program de reducere a cheltuielilor statului şi al modernizării României.

Reprezentanţii USR au refuzat să-şi asume acest program, precizând că trebuie să discute în cadrul partidului măsurile pe care acesta le prevede.

Printre măsurile prevăzute în noul program se numără menţinerea cotei unice, care asigură predictibilitate fiscală, reducerea aparatului administrativ prin desfiinţarea a două ministere, comasarea serviciilor, reducerea cu 50% a numărului secretarilor de stat și impozitarea progresivă a marilor averi.

De asemenea, pentru 2025 se preconizează un deficit de 7% din PIB.

Programul de guvernare convenit de PSD, PNL și UDMR

Reforma administraţiei centrale

  • Reducerea numărului de ministere la maximum 16 şi numărul agenţiilor cu cel puţin 25%;
  • Comasarea serviciilor deconcentrate ale ministerelor (niciun minister să nu deţină mai mult de două servicii deconcentrate la nivel teritorial);
  • Reducerea numărului de secretari de stat cu cel puţin 50%. Regulă de maximum 2 secretari de stat /minister/ maximum 3 la ministerele mari;
  • Audit de eficienţă pentru fiecare autoritate centrală, instituţii regionale şi companii de stat, în primele 6 luni ale anului viitor;
  • Desfiinţarea instituţiilor regionale începând cu 1 martie. Această măsură are scopul de a reduce birocraţia excesivă, de a elimina structurile paralele şi de a creşte transparenţa în gestionarea resurselor publice.
  • Lansarea unui program strategic de sprijin pentru eliminarea inegalităţilor teritoriale şi accelerarea dezvoltării zonelor defavorizate din cadrul regiunilor de dezvoltare. Programul vizează investiţii ţintite în infrastructură, educaţie, sănătate şi economie locală, pentru a crea oportunităţi concrete în comunităţile vulnerabile. De asemenea, se urmărește asigurarea unui acces egal la servicii publice de calitate, atragerea de investiţii şi crearea de noi locuri de muncă.

Debirocratizare, simplificare, dereglementare

  • Comasarea autorităţilor de reglementare din acelaşi domeniu de activitate în baza unei analize, în termen de 6 luni;
  • Anularea sau simplificarea unor reglementări nefuncţionale sau supra-birocratice;
  • Digitalizarea şi interconectarea bazelor de date de la nivelul administraţiilor publice centrale şi locale;
  • De la 1 iulie, instituţiile statului nu vor mai avea dreptul să solicite cetăţenilor documente sau hârtii care sunt deja emise de alte instituţii publice. Această măsură va elimina redundanţele birocratice, va simplifica accesul la servicii şi va demonstra respect faţă de timpul şi efortul cetăţenilor.

Descentralizarea şi creşterea eficienţei administraţiei publice locale

  • Transfer de active, competenţe şi responsabilităţi de la nivelul ierarhic superior către cele inferioare;
  • Identificarea activelor instituţiilor centrale lăsate în paragină sau prost administrate şi transferarea lor în proprietatea publică sau privată a primăriilor;
  • Transfer de competenţe în teritoriu între instituţiile statului. Vor fi identificate, pe baza discuţiilor cu asociaţiile primarilor şi preşedinţilor de Consilii Judeţene, competenţele ce pot fi transferate la nivel local, conform principiului subsidiarităţii.
  • Finanţarea proiectelor de la bugetul de stat pe bază de eficienţă şi co-finanţare din partea autorităţilor locale.

Reforme privind reducerea cheltuielilor şi a risipei banilor publici

  • Reaşezarea bugetului conform noilor priorităţi de dezvoltare. Analiza eficienţei cheltuielilor în marile sisteme publice.
  • Raţionalizarea cheltuielilor nejustificate. Extinderea achiziţiilor centralizate. Mecanism de control pentru creşterile care depăşesc 20% faţă de costurile medii ale instituţiilor publice.
  • Prioritizarea proiectelor de investiţii pentru care se alocă efectiv fonduri la nivel guvernamental şi local. Eficientizarea sistemului de achiziţii publice.
  • Un nou statut al funcţionarului public, care să cuprindă criterii de performanţă, salarizare în funcţie de criterii meritocratice.

Reforme privind consolidarea fiscal-bugetară

  • Consolidare fiscal-bugetară în 7 ani pentru o Românie puternică în UE, conform angajamentelor privind setul de reforme şi investiţii asumate prin Planul bugetar-structural naţional pe termen mediu al României şi PNRR. Concomitent cu reducerea deficitului bugetar ESA la 7% din PIB în 2025 şi menţinerea datoriei în PIB mai mică de 60%.
  • Menţinerea cotei unice pentru predictibilitate fiscală;
  • Reducerea taxelor şi impozitelor pe muncă. Reducerea poverii fiscale pe muncă cu până la 5 puncte procentuale, în cazul salariilor mici şi al familiilor cu copii.
  • Zero contribuţie la asigurarea de sănătate CASS pentru studenţii care ocupă un loc de muncă în timpul studiilor de licenţă şi masterat (vârsta mai mică de 26 de ani).
  • Scutirea de CASS şi opţiune la plata CAŞ pentru pensionarii care au stagiul complet de cotizare contributiv şi se angajează pe un loc de muncă, pentru încurajarea îmbătrânirii active.
  • Impozitarea progresivă a marilor averi.

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Festivalul „Tradiții și obiceiuri din Moldova de Nord”, la Casa de Cultură din Săveni

Publicat

Publicitate

Orașul Săveni vă invită să celebrați moștenirea noastră culturală, păstrată cu grijă de-a lungul veacurilor.

În data de 19 decembrie 2024, la Casa de Cultură din Săveni, veți avea ocazia să participați la festivalul “Tradiții și obiceiuri din Moldova de Nord”, o sărbătoare a datinilor și obiceiurilor ce definesc identitatea noastră culturală și spirituală. Evenimentul este dedicat redescoperirii patrimoniului imaterial al acestei regiuni de poveste.

Programul festivalului:
Scene teatrale care readuc la viață datinile și obiceiurile de iarnă, înfățișând fragmente din viața satului moldovenesc;
Colinde tradiționale, interpretate cu suflet de grupuri vocale locale, care vestesc Nașterea Domnului;
Dansuri populare, precum jocurile cu căiuți și capra, măiestru înfăptuite de tineri dornici să ducă mai departe aceste nestemate culturale;
Urături și Sorcova, transmise cu bucurie și speranță, pentru un an nou plin de belșug și sănătate.
Organizatori: Liceul Teoretic “Dr. Mihai Ciucă” Săveni, Primăria orașului Săveni, Inspectoratul Școlar Județean Botoșani, Școala Gimnazială Nr. 1 Săveni. Partenerii din sfera neguvernamentală – Asociația Arlechin, Centrul Județean de Voluntariat Botoșani și Centrul Local “Cutezătorii Botoșani”, membri ai Organizației Naționale “Cercetașii României”.

Coordonarea acestui eveniment este asigurată de cadrele didactice de la Liceul Teoretic „Dr. Mihai Ciucă” Săveni: Prof. Cristina CHIORESCU – director, Prof. Mihaela DRASLEUCĂ – director adjunct, Prof. Felicia NĂPÎRCĂ – director educativ și Prof. Carmen GORESCU.

Info line: www.saveni7days.ro / www.voluntariatbotosani.ro

Publicitate
Citeste mai mult

Eveniment

Elevii din Răuseni au aflat de la polițiști cum pot proteja animalele și care este importanța respectării drepturilor acestora

Publicat

Publicitate

Marți, polițiștii din cadrul Biroului pentru Protecția Animalelor au desfășurat activități informativ -educative în cadrul programului ”Școala Altfel”, cu elevii Școlii Primare nr. 2 ”Doina”, din comuna Răuseni.

 

Activitatea a fost interactivă, polițiștii discutând cu elevii despre cum pot proteja animalele și care este importanța respectării drepturilor acestora. Au fost, de asemenea, desfășurate activități în scopul dezvoltării compasiunii față de animale, constând în fișe de lucru, cu activități specifice vârstei.

 

În același context, elevii prezenți la activitate au primit dulciuri din partea polițiștilor, oferite cu sprijinul Corpului Național al Polițiștilor.

Publicitate

 

 

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Știri Romania24.ro

Publicitate

Trending